רמזי חאמד, בן 17, נהרג ביום שני עם שחר, כתוצאה מפצעיו הקשים, שנגרמו לו לפני מספר ימים, בעיירה סילוואד בנפת רמאללה ואל-בירה.
חאמד נורה על ידי מתנחל שתקף את פאתי העיירה לפני מספר ימים.
ב 07 אוג 2023 8:33 am - שעון ירושלים
רמזי חאמד, בן 17, נהרג ביום שני עם שחר, כתוצאה מפצעיו הקשים, שנגרמו לו לפני מספר ימים, בעיירה סילוואד בנפת רמאללה ואל-בירה.
חאמד נורה על ידי מתנחל שתקף את פאתי העיירה לפני מספר ימים.
א 06 אוג 2023 9:04 pm - שעון ירושלים
ביום ראשון בערב עצרו כוחות הכיבוש הישראלי אזרח מהעיירה אל-עיסאוויה מצפון לירושלים הכבושה.
לפי הוועדה לענייני עצירים ועצורים לשעבר, כוחות אלה עצרו את אל-מקדסי ראשיד מוחמד דרוויש מהעיירה.
א 06 אוג 2023 9:03 pm - שעון ירושלים
ישיבת הקבינט הישראלי, הקבינט, הסתיימה ביום ראשון בערב, ללא תוצאות הקשורות למתקנים שהיו אמורים להילקח לחיזוק הרשות הפלסטינית.
לפי הערוץ העברי 13, הפגישה נמשכה 6 שעות, והתמקדה בחזית הצפונית, אך הדיבורים גלשו לא פעם לעבר המתקנים שעליהם הודיע שיאושרו לחיזוק הרשות הפלסטינית.
לפי הערוץ העברי, התקיים דיון על המתקנים שעליהם היו אמורים להצביע, אך הוא נדחה בגלל התהליך שהתקיים אתמול בתל אביב.
במהלך הדיון אמר השר לביטחון לאומי כביכול, איתמר בן גביר, כי אינו מבין את ההיגיון השולט בהענקת מתקנים לרשות הפלסטינית, במיוחד לאור גל הפיגועים, אליו הגיב נתניהו באומרו: " אנחנו צריכים את היציבות של הרשות".
אז, מה שמכונה השר לנושאים אסטרטגיים, ושגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, רון דרמר, הנחשב לדמות קרובה לנתניהו, אמרו כי המתקנים וההטבות הללו שיינתנו לפלסטינים הם חלק מהפרק. הבטחות שניתנו לאמריקנים לאחר הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית לאחרונה.
נתניהו חיזק את העמדה הזו לדרמר ואמר: "יש לקיים הבטחות, במיוחד לאמריקאים".
א 06 אוג 2023 7:26 pm - שעון ירושלים
גבר בן 22 נהרג, ביום ראשון בערב, בתאונת דרכים שאירעה בין רכב לאופניים חשמליים בכניסה לעיירה חבלה, נפת קלקיליה.
אלוף-משנה לואי אירזייגת, דובר התקשורת של המשטרה, מסר כי התקבל אות מחדר המבצעים של משטרת נפה כי אירעה תאונת דרכים בין רכב לאופניים חשמליים בסמוך לכניסה לעיירה חבלה. היא הועברה לדרוויש בית החולים הממשלתי נזאל בקלקיליה, ולאחר מכן הודיעו הרופאים כי אחד הפצועים מת מפציעתו.
הוא הוסיף כי הודיעו לפרקליטות ואילו המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה ולנקיטת האמצעים המשפטיים הנדרשים.
א 06 אוג 2023 7:05 pm - שעון ירושלים
תנועות "חמאס" ו"ג'יהאד אסלאמי" גינו ביום ראשון בערב את הפשע שביצע הכיבוש הישראלי על ידי חיסול שלושה צעירים בג'נין.
דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר: "הכיבוש לא יימלט מלשלם את המחיר על פשעיו. העם הפלסטיני שלנו והתנגדותו האמיצה לא יעברו את התוקפנות שלו מבלי לשלם את המחיר".
הוא הוסיף, "הדם החכם הזה יהווה דלק להסלמה של המעשה הפיאודלי ולהמשך ההתקוממות המפוארת הזו והמהפכה הגדולה. רצון עמנו מוצק ולא יישבר על ידי פשעי הכיבוש".
קאסם הדגיש כי הסלמה זו מאשרת את הצורך בעבודה רצינית לגיבוש תוכנית לאומית מעשית להתמודדות עם הכיבוש, ואת מעורבות כל האזרחים בתוכנית להתמודדות עם הטרור של ממשלת המתנחלים.
בתורו, דובר תנועת "הג'יהאד האסלאמי", טארק סלמי, אמר: "הפשע הזה הוא תוקפנות נגד העם הפלסטיני כולו".
הוא הוסיף, "האויב יבין במהרה שהטיפשות והטרור שלו יתקבלו בתגובה חזקה מצד ההתנגדות, ושגדודי אלקודס לעולם לא יבזבזו את דמם של המוג'אהדין ומנהיגיהם".
הוא הדגיש כי ההתנגדות היא הדרך והגישה המייצגת את העם הפלסטיני, והיא לעולם לא תיחלש כתוצאה מפשעי האויב, אלא היא תגבר בכוחה, בנחישות ובנחישות להמשיך בלחימה ובעימות. לפי נוסח הודעתו.
א 06 אוג 2023 6:59 pm - שעון ירושלים
סינדיקט העיתונאים הפלסטינים גינה היום, יום ראשון, את הפרקטיקות השרירותיות של כוחות הכיבוש הישראליים נגד העיתונאי תאמר זיארה, שאילצו אותו להתפשט בעת שעבר במחסום בית חאנון בצפון רצועת עזה, כוחות שנכחו באזור, בנוסף לעיכובו במשך יותר מעשר שעות, בהן הוכו, הושפלו והתעללו במכוון.
בהצהרה, הסינדיקט סבר כי פרקטיקות אלו מהוות הפרה בוטה של חופש העיתונות והעיתונאים והאמנות הבינלאומיות בנושא זכויות אדם, וקוראים לקהילה הבינלאומית, לארגונים המגינים על זכויות העיתונאים ולמוסדות לזכויות אדם לחקור את האירוע. של תקיפה והשפלה להם היה נתון העיתונאי זיארה.
הסינדיקט הביע סולידריות עמוקה עם העיתונאי תאמר זיארה, ותמיכה בו.
ראוי לציין כי העיתונאי זיארה, המתגורר בעזה, עובד בסוכנות הידיעות האמריקאית Associated Press, ונחשף לתאונה בזמן שעמד לנתח את עיניו.
א 06 אוג 2023 6:54 pm - שעון ירושלים
ביום ראשון בערב נפצע ילד כתוצאה מדריסה על ידי מתנחל בכפר קיסאן, מזרחית לבית לחם.
על פי מקורות מקומיים, המתנחל דרס עם רכבו את הילד הבראל מוחמד סווארקה (בן 4) כשהיה ליד בית אביו בסמוך לרחוב הראשי המחבר את הכפר, בטרם הועבר לבית החולים של החברה הערבית. המצב הוגדר כקשה.
המקורות ציינו כי המתנחל דרס את הילד, סווארקה, ונמלט.
א 06 אוג 2023 5:45 pm - שעון ירושלים
ביום ראשון בערב הוציא כוח מיוחד ישראלי להורג שני צעירים פלסטינים שהיו בתוך רכב סמוך לכיכר עראבה בג'נין.
קטע וידאו תיעד את ההוצאה להורג ישירות לאחר שהכוח המיוחד ירה לעבר הרכב, ובמטח אש.
היה מידע סותר על מספר הצעירים בתוך הרכב.
צבא ישראל טען כי סיכל חוליה שהייתה בדרכה לבצע פיגוע.
א 06 אוג 2023 5:37 pm - שעון ירושלים
היום, יום ראשון, דרשה ועדת המעקב לכוחות לאומיים ואיסלאמיים את הפעלת ההנהגה הלאומית המאוחדת של ההתנגדות העממית להדוף התקפות מתנחלים ופשעיהם המתגברים בגדה המערבית.
בהצהרה, הזהירה הוועדה כי שיטות ההתנחלות והכוהנים הללו יפתחו קרב דתי גדול שאש שלו תתפשט כדי לשרוף את כל האזור.
היא אמרה: "הכיבוש מנצל את השתיקה הערבית, האיסלמית והבינלאומית ביישום פרויקטי ייהוד נגד ירושלים ומסגד אל-אקצא, וכי ממשלת הכיבוש מבקשת להעביר את הקרב והמשבר הפנימי שלה לפלסטינים באמצעות פרויקטי ייהוד ו הכנה להקמת בית המקדש לכאורה".
והיא הדגישה כי הדרך היחידה להתעמת עם המלחמה הגלויה הזו, שמטרתה לגרש ולעקור את העם הפלסטיני ולייהד את קדושותיו, מחייבת זירוז הפעלת ההנהגה הלאומית המאוחדת של ההתנגדות העממית וחזית התנגדות לאומית כוללת הפועלת להפעלתה. כל כלי ההתנגדות.
הוועדה קראה להתחיל בהקמת ועדת מעקב ליישום תוצאות הסכם אל עלמיין במצרים האחות, וקראה לאומות הערביות והאסלאמיות להחזיר את תפקידן בהגנה על הקדושות.
א 06 אוג 2023 5:16 pm - שעון ירושלים
מזכיר הוועד הפועל, חוסיין אלשייח, אמר כי "ממשלת ישראל היא ממשלה גזענית שמנסה לייפות את תדמיתה בצעדים שאינם חורגים מהשלכת אפר בעיניים", וציין כי מי שמצור על הרשות. ומבקשת להחליש ולערער אותה היא ממשלת ישראל.
זה בא בעקבות הידיעה על הדיון בקבינט הישראלי בהצעת מתקנים לפלסטינים.
הוא הוסיף, "הבעיה של העם הפלסטיני נעוצה בכיבוש, שחייב לעזוב ולא לייפות את תדמיתו".
אל-שייח' קרא לממשל האמריקני להעלות יוזמה מדינית יצירתית המבוססת על לגיטימציה בינלאומית והסכמים חתומים, וליצור אופק מדיני שיוביל למשא ומתן רציני לסיום הכיבוש הישראלי.
במהלך פגישתו האחרונה עם סגן עוזר שר החוץ האמריקני לענייני פלסטינים-ישראלים, אנדרו מילר, דרש אל-שייח להפעיל לחץ רציני ויעיל כדי לאלץ את ישראל להפסיק את כל הצעדים החד-צדדיים שלה, ולכך היא התחייבה. עקבה ושארם א-שייח' והתכחשו לכך.
אל-שייח' קרא לארצות הברית לסווג את הארגונים היהודיים הדוגלים ומתרגלים הרג נגד הפלסטינים כארגוני טרור ולכלול אותם ברשימות טרור בינלאומיות.
א 06 אוג 2023 4:28 pm - שעון ירושלים
היום, יום ראשון, הודיעו רשויות הכיבוש הישראלי על הריסה והפסקת בנייה של 15 בתים בעיירה יטמה, דרומית לשכם.
על פי מקורות מקומיים, כוחות אלו הסתערו על אזור מערב העיר, וחילקו 15 צווים להריסה והפסקת בניית בתים, בנוסף לשני צווים להרוס שתי חומות באדמות חקלאיות.
המקורות ציינו כי החלטת הכיבוש באה בתואנה שהבתים נבנו על שטחים המסווגים כ-(ג).
א 06 אוג 2023 1:54 pm - שעון ירושלים
בית הדין הצבאי לערעורים של הרשות השיפוטית הצבאית ברצועת עזה גזר עונשי מוות נגד 7 משתפי פעולה עם הכיבוש הישראלי, בנוסף לעונשי עבודה זמניים ועונשי עולם נוספים נגד 7 משתפי פעולה נוספים, בתיקים תלויים ועומדים.
לטענת בית המשפט, פסקי הדין ניתנו לאחר האשמות בתקשורת עם גורמים זרים עוינים, בניגוד להוראות סעיף (131) של חוק העונשין המהפכני הפלסטיני משנת 1979.
בפרטי פסקי הדין הוחלט לתלות למוות את הנידון (ה', ד'), אזרח יליד 1975 לספירה, תושב מחנה אל-בוריג', ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-12 בפברואר 2019 לספירה.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2007 לספירה, כאשר קיבל טלפון מקצין מודיעין שהציע לו לעבוד איתם, והוא הסכים לכך, ומסר להם מידע על אנשי המחתרת, מקומות מגוריהם. , מספרי הטלפון הניידים שלהם והמכוניות בהן נסעו, והוא צילם כמה מטרות על פי הנחיות המודיעין ופגש בהן מספר פעמים, בתוך השטח הכבוש אסף והטמין נקודות מתות רבות.
כמו כן, הוחלט לתלות למוות את הנידון (ח, ב), אזרח יליד 1992 לספירה, תושב דיר אל-בלח, ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-5 בספטמבר 2019 לספירה.
המורשע היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2011, והמשיך לתקשר עד סוף אוגוסט 2018. במהלך תקופה זו הוא מסר לקציני המודיעין מידע ביטחוני מסוכן רב על אנשי ההתנגדות, זיהוי בתיהם ואמצעי התחבורה שלהם, מיקומי המנהרות, המקומות שבהם הוטמנו טילים וחומרי נפץ, מיקומי המוצבים ונקודות הבקרה בשטח. וכמה אתרי אינטרנט ממשלתיים, שבהם השיג סכומי כסף רבים בתמורה למידע זה.
והוחלט לתלות את הנידון (א', ס'), אזרח יליד 1991 לספירה, תושב העיר עזה, ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-13 בדצמבר 2018.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2010 לספירה, והוא מסר לקציניו מידע על אנשי ההתנגדות, מקומות מגוריהם, מספרי הטלפון הניידים שלהם, אופי עבודתם, המקומות בהם שוגרו הטילים והמנהרות. , וצילם כמה מקומות, מה שהוביל לפגיעה ברבים מהם ולמות קדושים של אחד מאנשי ההתנגדות, והוא קיבל סכומי כסף וציוד מנקודות מתות.
כמו כן, הוחלט לתלות למוות את הנידון (ח, ר), אזרח יליד 1961 לספירה, תושב נפת צפון עזה, ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-3 באפריל 2017 לספירה.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 1996 לספירה, בעת שנסע במעבר בית חאנון, שם פגש קצין מודיעין, והאחרון הציע לו לעבוד עמם בתמורה להעניק לו אישור לעבוד בתוך הנכבש. מעשים אלו מכוונים למקומות רבים ומגדלים אנוסים.
בנוסף להוצאה להורג בתלייה למוות נגד הנידון (נ, ס), אזרח יליד 1979 לספירה, תושבי מחוז חאן יונס, ונעצר על ידי התביעה הצבאית ב-10 בינואר 2018 לספירה.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2007 לספירה בעת שנסע במעבר בית חאנון, שם הציע לו קצין לעבוד איתם, והוא הסכים לכך, ומסר להם מידע רב הקשור לשמותיהם של אנשי התנגדות, מקומות מגוריהם ואמצעי התחבורה שלהם, בנוסף למידע על אתרים צבאיים, מנהרות ומקומות בהם שוגרו רקטות, בתמורה קיבל סכומי כסף, שכן פעולות אלו הביאו לפגיעה במקומות רבים ולגיוס חללים.
והוחלט לתלות למוות את המורשע (א.ג.), אזרח, יליד 1989, תושב נפת צפון עזה, ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-9 באוקטובר 2017.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2012 לספירה באמצעות רשתות חברתיות, שם הציע לו אחד מקציני המודיעין לעבוד איתם, והוא הסכים לכך, וסיפק להם מידע רב על אנשי ההתנגדות, מקומותיהם. מגורים, וסוגי כלי הרכב שלהם, והוא צילם מרכזי ביטחון, אתרי התנגדות, אתרי שיגור טילים ומנהרות, וקיבל סכומים כספיים רבים.
כמו כן, הוחלט להוציא להורג בתליית מוות את הנידון (M,S), אזרח, יליד 1978, תושב נפת רפיח, ועוצר על ידי התביעה הצבאית ב-3 בינואר 2019, על ידי תיקון גזר הדין כך שיהפוך למוות על ידי התביעה הצבאית. תלייה בתמיכה בטקסט מאמר האישום.
הנידון היה קשור למודיעין הכיבוש בשנת 2015 לספירה, וסיפק להם מידע על אנשי ההתנגדות, אופי עבודתם, מספרי הסלולר ורכביהם, צילם את אתרי ההתנגדות וקיבל סכומי כסף רבים.
בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי עונשי המוות הנ"ל מבוססים על נוסח סעיף (415) לחוק סדרי הדין הפליליים מס' (3) משנת 2001 לספירה. הוא הבהיר כי כל גזרי הדין ניתנו בנוכחות ובפה אחד והובנו בפומבי. .
א 06 אוג 2023 12:38 pm - שעון ירושלים
רשויות הכיבוש הישראלי אילצו 6 משפחות מהקהילה הבדואית קבון, מזרחית לרמאללה, לעזוב את בתיהם.
כתוצאה מהתקיפות והאיום המתמשך עליה מצד המתנחלים והכיבוש.
לפי מקורות מקומיים, שש המשפחות עזבו את בתיהם תחת משקל ההתקפות הרצופות של הכיבוש ומתנחליו.
המקורות ציינו כי מספר האנשים שנאלצו לעזוב את הקהילה הגיע ל-36 מבני משפחת אל-כעבנה, שנעקרו מאדמותיהם בנכבה הפלסטינית ב-1948, כדי להתמודד היום עם נכבה חדשה.
היא הוסיפה כי עזיבת היישובים הבדואים מייצגת קטסטרופה חדשה וטיהור אתני, ויוצרת חשש לעקירתם של קהילות אחרות החשופות להתקפות מתנחלים בשיתוף פעולה עם צבא הכיבוש ומשטרתו.
א 06 אוג 2023 11:42 am - שעון ירושלים
ממועדון השבויים נמסר כי העצורים המנהליים בבתי הכלא הישראלים בכיבוש החליטו להחזיר את ארוחותיהם היום, ראשון, בסירוב להמשיך במעצר המנהלי.
ממועדון השבויים נמסר בהודעה לעיתונות, היום, א', כי החזרת הארוחות מיושמת היום במסגרת תכנית צעדי המאבק שאושרה בוועדת העצירים המינהלית, ובתיאום עם ועדת החירום העליונה לתנועת השבוי.
הוא הדגיש כי מהלך הצעדים יסלים לאור המשך ההסלמה של רשויות הכיבוש בעבירת המעצר המינהלי, ומספר העצורים המינהליים עלה על למעלה מ-1,200, ואחוז זה במספרים לא התרחש כבר יותר מ-20 שנה. .
ועדת העצורים המנהליים, שמקורה בכל הפלגים בבתי הכלא, הודיעה בהודעה ביום חמישי האחרון על ייזום תוכנית מאבק פתוחה, מסלימה ומקיפה בעבירת המעצר המינהלי.
בהודעתה אמרה הוועדה: "כדי שהעימות בינינו לא יהיה עונתי, ספורדי או ריאקציוני, סוכם בכלא (עופר), כהתחלה מקדימה, על צעדים קולקטיביים רבים הכוללים" אי ציות חלקי ופתוח, המוני יציאה לתאים, שביתות לקבוצות מוגבלות, מחאה ועיכוב בכיכרות, החזרת תרופות ואי התעסקות במרפאות, שימשכו עד שאר בתי הכלא".
מתחילת שנה זו הוציא הכיבוש כ (1978) צווי מעצר מינהליים, עד סוף יולי האחרון.
א 06 אוג 2023 11:12 am - שעון ירושלים
ביום ראשון חשפה תחנת הרדיו כאן העברית מכתב ששלחה הרשות הפלסטינית לישראל, ובו היא מאיימת לבטל את הפסגה הביטחונית המשותפת הקרובה שתתקיים בקרוב.
לפי הרדיו העברי, בכירים ברשות הפלסטינית העבירו מסר לעמיתיהם בישראל, שאם לא תאושר מתן המתקנים לרשות, תתקיים הפסגה הביטחונית המשותפת, שאמורה להיערך תוך חודשים.
בפברואר האחרון התקיימה פסגת חירום ביטחונית בעקבה בהשתתפות נציגי הרשות הפלסטינית, ישראל וירדן ובפיקוח ארצות הברית.
הפסגה הבאה צפויה להתקיים במהלך החודשיים הקרובים.
הקבינט יתכנס ביום ראשון בערב, שם הוא צפוי לאשר שורה של צעדים הקשורים למתן מתקנים לפלסטינים.
לפי הרדיו, בנימין נתניהו טרם החליט אם להעלות מתקנים אלו לסדר היום של הישיבה, במיוחד לאור התנגדותם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לצעד כזה שמטרתו למנוע את קריסת הרשות. .
במהלך הפגישה הוא יציג סקירה מקיפה על המצב בג'נין ובאזורי הגדה המערבית לאחר המבצע האחרון.
הקבינט ילמד את הגדלת מספר ההיתרים לעובדים פלסטינים מרצועת עזה, במטרה לשפר את המצב הכללי בה, בהמלצת מערכת הביטחון.
א 06 אוג 2023 11:01 am - שעון ירושלים
עם שחר ביום ראשון נמצאה גופתו של הקשיש עבדאללה עלי סעדי (בן 76) מת בדירתו.
חקירות העלו כי קבוצת גנבים פרצה לביתו, קשרו אותו, קשרה אותו למיטה וגנבו רכוש מהבית, ואז עזבו אותו ונמלטו מהמקום. כפי שדווח על ידי תאגיד השידור הציבורי הישראלי דובר ערבית.
סביר להניח שהוא לקה בהתקף לב במהלך השוד.
א 06 אוג 2023 10:54 am - שעון ירושלים
ועדת העצורים והאסירים לשעבר אישרה בדו"ח היום, ראשון, כי מספר האסירים המנהליים בבתי הכלא הכיבוש גדל לאחרונה ליותר מ-1,000 אסירים ועצורים, שהוא השיעור הגבוה ביותר מזה מספר שנים.
מהרשות נמסר כי רשויות הכיבוש הסלימו מאוד ומדהים את מתן צווים מינהליים נגד אסירים ועצורים, שכן הוציאו מתחילת השנה כ-1,600 צווים בין חידוש לחדש, מה שהגדיל את מספר האסירים המינהליים בישראל. דרך חסרת תקדים מתחילת השנה.
הרשות קבעה כי הכיבוש משתמש במעצר מנהלי כמדיניות של ענישה קולקטיבית נגד העם הפלסטיני, שכן הוא השפיע על כל שכבות החברה, מבלי לקחת בחשבון את הסטנדרטים שנקבעו בחוק הבינלאומי שהגבילו את השימוש בו.
הרשות ציינה כי מעצר מינהלי הוא מדיניות שרירותית שמטרתה לדלדל את חייהם של אסירים ללא בסיס חוקי, באמתלות קלושות, וציינה כי העצור המינהלי נתון פעמים רבות לחידוש תקופת המעצר יותר מפעם אחת, שכן הארכה היא שלושה חודשים. או שישה חודשים, ולפעמים זה עשוי להימשך שנים.
א 06 אוג 2023 9:56 am - שעון ירושלים
ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, גינה ביום ראשון את האיום של רוסיה להשתמש בנשק גרעיני, לרגל הנצחה של יפן לציון יום השנה ה-78 להטלת פצצת אטום של ארצות הברית על הירושימה.
כ-140,000 בני אדם מתו בהירושימה ב-6 באוגוסט 1945, ועוד 74,000 מתו שלושה ימים לאחר מכן בנגסאקי, כאשר ארצות הברית הטילה שתי פצצות אטום על שתי הערים בתום מלחמת העולם השנייה.
"ההרס שנגרם על ידי נשק גרעיני בהירושימה ובנגסאקי לעולם לא יכול לחזור על עצמו", אמר קישידה במהלך טקס בהירושימה.
ראש הממשלה, שמשפחתו באה מהירושימה, הדגיש כי "יפן, המדינה היחידה שהייתה נתונה להפצצת אטום במהלך המלחמה, תמשיך במאמציה למען עולם ללא נשק גרעיני".
"הדרך לעבר מטרה זו הולכת ונעשית קשה יותר בגלל המחלוקות הגוברת בתוך הקהילה הבינלאומית על פירוק נשק גרעיני והאיום הגרעיני הרוסי", אמר.
"לאור המצב הזה, חשוב מאוד לתת דחיפה בינלאומית להשגת עולם נקי מנשק גרעיני", הדגיש.
הצהרותיו של קישידה הגיעו לאחר עמדה דומה של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שפרסם הצהרה ביום השנה להפצצה, שבה גינה "כמה מדינות שמנופפות שוב בפזיזות באיום הגרעיני, ומאיימות להשתמש במכשיר ההשמדה הזה".
גוטרס הדגיש כי "מול האיומים הללו, הקהילה הבינלאומית חייבת לדבר בקול אחד. כל שימוש בנשק גרעיני אינו מתקבל על הדעת".
במהלך טקס ההנצחה להפצצה, אלפי משתתפים, בהם ניצולים, משפחות וקרובי משפחה של הקורבנות ומכובדים זרים המגיעים מ-111 מדינות, התפללו עבור ההרוגים והפצועים כתוצאה מההפצצה וקראו לשלום בעולם.
זו השנה השנייה ברציפות, יפן לא הזמינה את רוסיה או בלארוס להשתתף בטקס בגלל פלישת רוסיה לאוקראינה.
א 06 אוג 2023 9:38 am - שעון ירושלים
ביום ראשון גינתה תנועת הג'יהאד האיסלאמי את הניסיונות לערב את שמה בתקריות הירי שמרכזי ומטה הרשות הפלסטינית ושירותי הביטחון שלה נחשפים אליהם בגדה המערבית.
בהצהרה הביעה התנועה את דחייתה מניסיונות וטענות שווא אלו, כפי שתיארה אותם, והדגישה כי "המצפן שלנו ברור ושהמאבק שלנו הוא באויב הציוני והנשק שלנו מכוון לראשו ולחזהו של האויב". לפי נוסח הצהרתו.
והוא הזהיר כי "האשמות השווא והניסיונות החשופים הללו נועדו להצדיק את המדיניות וההתנהגות של הרשות ושירותי הביטחון שלה נגד המוג'אהדין שלנו הנתונים למעצר ולהעמדה לדין". לפי הצהרתה.
א 06 אוג 2023 9:37 am - שעון ירושלים
הסלמה תעסוקתית והימורים על האנשים שלנו
המדינה הכובשת ממשיכה את ההסלמה שלה בשטח הפלסטיני הכבוש, נגד עמנו, אדמתו ורכושו באמצעות כוחות הכיבוש ועדרי מתנחלים. היא מאשרת מיליוני פעמים שמדינה זו אינה מעוניינת בשלום. ההסלמה הזו היא של כולם פירושו מוכר בינלאומי ומאושר באמנות ובנורמות של האומות המאוחדות.
המנהיגים הקיצוניים והגזענים של הממשלה הכובשת לא חסכו באמצעים פרט להפעלתם נגד עמנו וקדושותיו, בנוסף למה שעושים עדרי המתנחלים, הנתמכים לא רק על ידי ממשלת הימין הקיצוני, העוינת כלפי הכל פלסטיני וערבי, אבל גם על ידי כוחות הכיבוש וכל שירותי הביטחון הישראליים.
כל זה זורם לניסיונות של המדינה הכובשת, במיוחד לאור ממשלת ההקצנה, הגזענות והברבריות הנוכחית, לסיים את הסכסוך לטובת הישות ועדרי המתנחלים תוך הסתמכות על כוח, כמו גם שימוש יותר כוח להכניע את עמנו ולהעביר מזימה ליישוב ולסיים את הסכסוך, ולספח את כל הגדה המערבית לאחר שהיא סיפחה את ירושלים, ולעשות עם המבצעים הרחבים ביותר של טיהור אתני מרצונו או באמצעות הפשעים שהוא מבצע ויבצע מאוחר יותר. לגרש את שאר עמנו מארץ אבותינו ואבותינו.
לכן, אנו מציינים את ההסלמה האגרסיבית ושפיכות הדמים כמעט יומיומית של העם הפלסטיני באמצעות התנקשויות, חיסולים, פלישה לערים, כפרים ומחנות, ושימוש בכל מיני כלי נשק אמריקאיים ומערביים נגד עמנו, מתוך מחשבה שהתקפות ופשעים כאלה. לגרום להם להיכנע ולהניף את הדגל הלבן, כדי להעביר את המזימה לפתרון הסכסוך.
עם זאת, הסלמה זו רק תגביר את הנחישות של עמנו להמשיך את דרכו הלאומית עד להגשמה מלאה של מטרותיו הלאומיות של חופש, עצמאות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית על אדמתה הלאומית שבירתה ירושלים, וכי כל האמצעים. , הפרות ופשעי הכיבוש יידונו לכישלון בלתי נמנע לנוכח הרצון והנחישות של עמנו להתקדם בקריירה שלו.
נראה שהכיבוש שכח או התעלם מאחד החוקים המדעיים שלכל פעולה יש תגובה שווה והפוכה בכיוון, וזה מה שקרה בהתקוממות האבנים ועוד התקוממויות ועימותים עם הכיבוש.
נותר לציין כאן שמה שאמריקה והמערב עושים במונחים של הטעיית הערבים והפלסטינים לאמץ את פתרון שתי המדינות הן אשליות שנמכרו כדי לאפשר לכיבוש להמשיך ולהשיג את יעדיו של סיפוח, התרחבות והקמת עוד יישובים סרטניים.
מערכת היחסים בין הכיבוש למדינות אלו היא מערכת יחסים כמו זו של נישואים קתוליים שלא מפרקים אותה אלא כאשר האנשים הללו מרגישים שההפסדים שלהם הם יותר מהרווחים שלהם, מה שגורם לנו גם לאשר מחדש שההימור חייב להיות רק על העם שלנו ועמי אומתנו הערבית והאסלאמית והסנגור של זכותנו לחופש ועצמאות מוחלטים.
א 06 אוג 2023 9:36 am - שעון ירושלים
המראות של אלפי מפגינים ישראלים מזכירים לי את עשרות אלפי הפלסטינים מרצועת עזה הנצורה שצעדו לדרוש את זכותם לחיים מדי יום שישי בנסיבות קשות בין השנים 2018-2019. כיום, הרחוב העזתי חוזר למרד, דורש חיים הגונים ושירותים הומניטריים נורמליים, קורא להסיר את המצור הישראלי על הרצועה ולתקן את פנים הבית.
ההפגנות שאנו עדים להן ברחובות הישראלים מתחילת השנה אינן אלא דרך מתורבתת של העם להביע את דחייתו ממדיניות ממשלותיו ברצועת עזה לפני מספר שנים.
לפני מספר שבועות החלו המפגינים הישראלים להניף דגלים נוספים, כולל זה הפלסטיני, אך יש צורך שהצופה לא יוליך שולל ויאמין שהצעדות הללו כבר יבינו מהו הכיבוש ופשעיו בצד הפלסטיני של השטח. תיאור הצעדות הדמוקרטיות בישראל אינו חורג מגבולות האינטרסים הפנימיים של האזרח הישראלי היהודי, רחוק מכל מה שקשור לפלסטינים.
הישארות על הארץ הזו היא צורת ההתנגדות הגדולה ביותר. הישארות מתישה את הכיבוש. אנו זוכרים את צעדות השיבה, בהן יצאו הפלסטינים בדחייה ובגינוי של צעדי הכיבוש, ודרשו את זכויות האדם הבסיסיות ביותר במסגרת הגישה של ההתנגדות העממית השלווה. , שיצאה בדמות צעדות השיבה שהחלו מאז 30/3, כלומר יום האדמה על בסיס שבועי, לדרוש בהסרת המצור ובזכויות יסוד כמו חיים בכבוד, חופש תנועה, טיפול, לימוד , עבודה, שחרור, שיבה וחיים בחופשיות ובשלווה. במהלך צעדות אלו הוציא הצבא הישראלי להורג כ-200 פלסטינים ופצע יותר מ-30,000. אף חייל או אזרח ישראלי לא נהרג במהלך ההפגנות השלוות הללו, אבל צלפים של הצבא הרגו 215 מפגינים פלסטינים, ילדים, פרמדיקים ועיתונאים. בעוד שבתי המשפט הישראלים התירו את כל מעשי הדמים הללו ולא שמו לב לדמוקרטיה של העמים ולדרישותיהם, לא התייחסו לפלסטינים כאל בני אדם, וזה מסביר את כל ההוצאות להורג, הצלפים וההרג הישראליים נגד העם הפלסטיני חסר ההגנה.
התגובה הישראלית הרשמית לצעדת השיבה הגדולה הייתה מיוצגת על ידי הפשעים הציבוריים שלה והשימוש בנשק האסור נגד המפגינים בטלוויזיה. היא באה שוב כדי לעקוף את העובדות, אז יצאו דוברי הכיבוש להאשים את חמאס ולהחזיק את חמאס אחראי לנפילתם של מספר זה של אנוסים ופצועים. זו הייתה תגובה צפויה שהורגלנו אליה מהכיבוש, שתמיד מנסה להאשים את הצד הפלסטיני בכל דרך שהיא.
רצועת עזה עדיין סובלת בכלא גדול שאין בו את הצרכים של חיי אדם נורמליים וזכויות אדם. בגדה המערבית אנו עדים ליותר טרור מתנחלים, מדיניות סיפוח והתיישבות, החרמת קרקעות, הוצאות להורג בשטח, הריסות בתים, חוקי הכיבוש הגזעניים בארצנו, הפרת החוק הבינלאומי, ירידה בתמיכה הבינלאומית במגזרים רבים, וכן התגברות הפשעים נגד האנושות לאור היעדר פעולה בינלאומית, הכל בנוסף לפילוג והיעדר דמוקרטיה.שקיפות וזכויות אדם.
לאור התכתיבים שהטילו נתניהו וממשלתו הקיצונית בשטח, נבון לשאוב השראה מצעדות השיבה ולאמץ את ההתנגדות העממית השלווה, דבר שייצור אי ציות אזרחי למכונת הכיבוש הישראלית. הדגשת השלווה, הפופולריות וההכלה של הפגנות אלו ואי-מיסודן ומפלגתן היא התנאי להצלחתן כאסטרטגיה לצאת מהמצב הנוכחי המיוצג על ידי הסכסוך הפנימי, ה"פיצול" והכיבוש הישראלי. להציל את האזרחים הפלסטינים ולהעניק להם זכויות מים, חשמל, תנועה, עבודה וחיים בכבוד. עזה כחלק מהפרויקט הלאומי.
- דלאל עריקאת: פרופסור לדיפלומטיה ותכנון אסטרטגי, הפקולטה ללימודי תואר שני, האוניברסיטה הערבית-אמריקאית.
א 06 אוג 2023 9:35 am - שעון ירושלים
מתי יבינו הישראלים שאין יציבות בלי צדק וזכויות?!
הישראלים לא עוסקים בעניין הפלסטיני, אלא במונחים של התרחבות, שליטה, בניית התנחלויות ועקירת אזרחים בכל עת שאפשר, והם עיוורים למציאות בגלל יהירות הכוח הצבאי שהם נהנים מהם, והם מאמינים שעם זה כוח שהם מסוגלים לעשות מה שהם רוצים, והם לא לוקחים בחשבון שום אינטרס או שהם הבינו שהכוח הצבאי הזה ייעלם בסופו של דבר, שמה שנשאר הוא אמת וצדק, וההיסטוריה היא העדה הגדולה ביותר לעובדה זו.
הם, למשל, הסתערו על ג'נין והמחנה שלה לפני זמן קצר מאוד, הרסו את המחנה כמעט לחלוטין, והרגו או עצרו את מי שרצו, ואז הם נסוגו מאותה עיר איתנה ומהמחנה הנאבק מתוך אמונה שהשיגו במלואם את מטרותיהם. העבירה את ההודעה לפלסטינים המודאגים, אבל ההודעה האחרת אתמול היא הגיעה לתל אביב כשצעיר מאזור ג'נין ביצע, כדבריהם, מבצע מזוין שחדר לכוח הביטחוני והצבאי שלהם, וטלטל את נפשם ו חושב, ואמר להם: "זו ג'נין, מגיבה לכם."
נאום זה לא נועד להצדיק או להגן על המבצע הצבאי, וגם לא לגנותו או להוקיע אותו, אלא להעביר מסר ברור למי שמתנשאים בכוח ובשליטה צבאיים, שהכוח העיוור לא יהיה. המאסטר של כל מצב בכלל. האמת והצדק הם אלו שמנצחים בסופו של דבר.
ההנהגה הפלסטינית הביעה את נכונותה לשלום ויציבות באזור, בתנאי שיינתן רמת הצדק הנדרשת וזכויות לאומיות ופוליטיות, אך בישראל רואים ומבינים רק את ההיגיון של ההתרחבות, השליטה וההתיישבות, החל מחברון ומ ירושלים וכל מה שקורה בה, עד לג'נין בצפון הרחוק של הגדה.
פיגוע תל אביב אתמול היה אולי רק תאונה חולפת, עבור יהודים רבים, אבל הוא ריאלי, כמו מבצעים אחרים, הוא מעביר מסר ברור למי שרוצה להבין ולהבין שאין שלום או יציבות באזור מבלי להשיג צדק פוליטי והאמונה כי יהירות הכוח והחשיבה או הריצה אחריו ואיתה לא יסתיימו רק בפטירה, והמנצח הבטוח בסופו של דבר הוא שפת האמת, הצדק והזכויות. האם הם מקשיבים, או שהם בתרדמת כוח ויהירות צבאית, חסרי תשומת לב, לא מודעים להיסטוריה ולעובדות, ואינם רוצים לצפות לשיעורים הרבים של איך הכוח תמיד נעלם ושהאמת תמיד ניצחה ברבים מדינות ואזורים, אז האם הישנים יתעוררו או שהם בתרדמתם חולמים?!
א 06 אוג 2023 9:26 am - שעון ירושלים
תוכניתו של הנשיא ביידן לא הייתה ברורה במזרח התיכון פרט לנושא אחד, שהוא סיום הסכם גרעין עם איראן, אותו הוא לא הצליח להשיג עד הרגע, והוא לעולם לא צפוי להצליח עם תחילת השנה האחרונה. של הממשל שלו. בעוד שהאסטרטגיה של הממשל בשאר התיקים החמים באזור, כולל הנושא הפלסטיני, התבססה על הבטחת שהמצב יישאר כפי שהוא ללא נקיטת יוזמות גדולות לפתרון המצב, שכן המאמץ האמריקני לא חרג מעבר לרטוריקה רטורית ופתרונות הומניטריים לשעת חירום להרגעת המצב בשטחים הכבושים.
לאחרונה, הממשל האמריקני הביע עבורו עדיפות דחופה מבחינת מדיניות החוץ, המיוצגת בהתקדמות בנתיב הנורמליזציה בין ריאד לתל אביב במסגרת עסקה גדולה בין השלישייה אמריקה/סעודיה/ישראל, שבו הפלסטינים יהיו נוכחים מתוקף הריאליזם הפוליטי, הסמליות הדתית והערבית והמשקל הכלכלי של המדינה הגדולה באזור, נושאת היוזמה הערבית: ערב הסעודית.. סדר היום האמריקאי היה צפוף בחודשים האחרונים עם סדרה של דיונים וביקורים ברמה גבוהה בשתי המדינות בנושא זה.
ללא קשר לפרטי ההסכם, שעדיין נדון בין שלושת הצדדים, כל צד מנסה להשיג את התועלת המרבית כדי להבטיח את ביטחונו הלאומי והאינטרסים האסטרטגיים בעסקה זו, שכן עליו לשלם מחיר גם כדי להשיגו. במיוחד זה שרוצה את זה מאוד, שהוא הצד הישראלי!
מה שמעניין אותנו בעסקה הזו הוא אחד התנאים הסעודיים האיתנים שנקבעו להשלמתה, שהוא השגת פתרון שתי המדינות. נכון שיש שינוי בסטריאוטיפים הסעודיים כדי להיות פתוחה יותר לאפשרות של נורמליזציה, אבל סעודיה היא מדינה שמודעת לחשיבותה ולמשקלה הערבי והעולמי, ולעולם לא צפויה לתת את הפרס הזה ל- ממשל ביידן ונתניהו ללא מחיר בעל משקל אזורי ועולמי. במיוחד עם חשדותיו המרים כלפי ממשל ביידן, שהבטיח להפוך אותו לפריה בתחילת שלטונו, והתעלם מכך, תוך התמקדות בהשגת הסכם גרעין עם אויבו המסורתי, איראן. יש לה גם ספקות לגבי נתניהו וממשלתו הקיצונית, שקוראת לשרוף את הפלסטינים.
האם ניתן לקיים את התנאי הסעודי/פלסטיני?
אני לא מסכים עם חלק מהסבורים שהדילמה וההגזמה טמונים בתנאים סעודיים אחרים הקשורים לביטחון הלאומי שלה. ריאד קוראת לוושינגטון להבטיח ערבויות ביטחוניות דומות לאלו המחייבות את מדינות נאט"ו, ואפשרות להשיג מערכות נשק מתקדמות של ארה"ב, וכן להסכים להחזיק בטכנולוגיה גרעינית אזרחית. במקום זאת, אני מאמין שאמריקה תפעל עם כל המאמצים והמשאבים שלה כדי לנהל תהליך של סיעור מוחות בכל התנאים הסעודיים כדי להגיע להסכמה בין שלושת הצדדים.
לדעתי, סוגיית פתרון שתי המדינות היא הקשה והלא סבירה ביותר. מובן וברור לכל מדוע זה לא יקרה מנקודת מבטה של ישראל הגזענית וממשלתה הקיצונית שאינה מאמינה כלל בקיומם של הפלסטינים. באשר למה אמריקה לא תלחץ על ישראל לצאת לדרך של פתרון שתי המדינות, יש בה נקודת מבט: ארה"ב כבר פעלה / לפני שנים / במאמץ רב בדרכו של פתרון זה להבטיח שני דברים:
הראשון: ביטחונה של ישראל, כתהליך השלום וסוגיית פתרון שתי המדינות היו במסגרת האינטרסים של הביטחון הלאומי של ארה"ב במזרח התיכון על ידי הבטחת ביטחונה ודמוקרטיה של ישראל. בבסיס המחשבה האמריקאית עומדת מתן מדינה לפלסטינים שתבטל את הסכסוך המזוין בין הפלסטינים לישראלים מחד, ותאשר את הדמוקרטיה של ישראל מול המערב והעולם מאידך גיסא. כמו גם שמירה על יציבות האזור מפני צד שלישי, וכולם נשפכים לכור היתוך של הביטחון הלאומי והאינטרסים האסטרטגיים של ארה"ב.
השני: שמירה על איזון הבריתות שלה עם הערבים והישראלים כאחד, כאשר האינטרסים שלהם היו סותרים. מה שהביא למאמץ ולדיון בפתרון לסוגיה הפלסטינית, וזה כבר היה דרך השלום והשקת פתרון שתי המדינות.
היום, לאחר היעלמות האיומים על ישראל, וההתקרבות הישראלית/ערבית שהגיעה רחוק ממאמץ אמריקאי ממשי, אלא במסגרת השינויים הגיאופוליטיים באזור, ובראשם האיום האיראני, הנסיגה האמריקאית והתוצאה. של הכאוס של האביב הערבי, כשישראל הרגישה שעקיפת הפלסטינים היא דבר שיכול לקרות. המחשבה האמריקנית נטתה להאמין שלהפעלת מאמצים ומשאבים לתהליך שלום והפעלת לחץ על ישראל לפתרון שתי המדינות אין עוד את המומנטום האסטרטגי הזה כפי שהיה פעם. לכן, אנו מסתכלים אל ערב הסעודית, המדינה הגדולה, להישאר דבקים בדעתה הנחרצת בסוגיית פתרון שתי המדינות כתנאי לנורמליזציה.
א 06 אוג 2023 9:23 am - שעון ירושלים
אתמול בערב נפרדו אנשי העיירה ברקה מהשהיד קוסאי ג'מאל מעטן (19), שנהרג אתמול על ידי מתנחל ממאחז ההתנחלות עוז ציון שנבנה על אדמות העיירה. לפי מקורות ישראלים, המתנחלים נכנסו לשדות העיירה עם עדר בקר בתואנה שהם מרעה אותם.
תקיפת תושבי קירנאיקה וכניסה לשדותיהם וניסיון לתפוס אותם אינו אירוע מוזר, אלא הפך לחלק מהתקיפות היומיומיות של מתנחלים נגד עמנו בכפרים ועיירות פלסטיניות ברחבי השטחים הפלסטיניים הכבושים. לפני יממה תקפו מתנחלים מההתנחלות יצהר באזור שכם את היישוב בורין, שרפו מכוניות, יידו אבנים על בתים ועקרו עצים. יומיים לפני כן היה מבצע דומה נגד אנשי עסירה אל-שמאליה, שלא לדבר על מה שקורה מדי יום בבקעת הירדן, מספר יטא ובכפרים והעיירות של כל הנפות הפלסטיניות.
התמונה הכללית בגדה המערבית היא שישנן קבוצות מתנחלים חמושים סוררים המנסים להפיץ טרור בקרב הפלסטינים על ידי תקיפתם ואת רכושם בעיצומו של תורם. המתיישבים החמושים הללו משחררים את שערם ולובשים כובעים ארוגים ובגדים בסגנון הסלפי הישן כאילו הם מייצגים מחזה תנ"כי היסטורי או בעצם חיים בעידן המדינה היהודית העתיקה.
הם אינם מכירים בשום זכות אדם או ערך עבור לא-יהודים, ומרשים לעצמם כסף, רכוש וחיי לא-יהודים. ביניהם, כמו השר הנוכחי לביטחון לאומי, תלמידו של כהנא, והחסיד. של איתמר בן גביר, המאמין בקדושתו, ברוך גולדשטיין, מבצע הטבח במסגד איברהימי בחברון במהלך תפילת פג'ר ב-25 בפברואר 1994 המקבילה לרמדאן ט"ו בתשע"ד, שהביאה להרג של 32 מתפללים.
למרבה הצער, המתנחלים החמושים המבצעים את הפשעים הללו נגד ערבים תמיד חומקים מעונש למרות ניסיונות הרשויות הישראליות לנקוט באמצעים פורמליים כדי ליצור את הרושם שהם יענישו אותם.
למרות מעצרו של רוצחו של קוסאי מעטן, הוא נעצר בנסיבות מיוחדות, למשל נשקו נלקח, הטלפון הנייד לא נלקח ממנו והוא קיים קשר עם חבריו ועורך דינו באמצעות וואטסאפ, כאמור ע"י א. כתב עיתון "הארץ" וצוטט בערוץ 12 העברי. אף אחד לא צריך להיות מופתע אם ישוחרר לאחר מספר ימים בערבות והובא בפני בית המשפט ב"סדרה" של ישיבות שהסתיימו אם בזיכויו באמתלה של הגנה עצמית ואם מחוסר ראיות, כרגיל.
השאלה העולה היא: אם למתנחל היהודי החמוש יש זכות להגן על עצמו, מדוע זכות כזו אינה זמינה לאדם הפלסטיני?
אני לא מפנה שאלה זו לרשויות הכיבוש, אלא להנהגה הפוליטית הפלסטינית, שהפקודה שלה שירותי הביטחון הפלסטינים זוממים להחרים נשק מאזרחים פלסטינים המאוימים על ידי עדרי מתנחלים, גם אם הם מחזיקים נשק כדי להגן על עצמם מפני התקפות מתנחלים. לא ליזום שום פעולה נגד אף אחד.
אני לא מתוסכל!
אבל אני אומר שלאזרח הפלסטיני יש את הזכות ליהנות מביטחון וביטחון עבור עצמו, עבור כספו ורכושו. הגורם היחיד שנדרש לספק לו זאת היא הרשות הפלסטינית, שצריכה לעמוד כמחסום בין עדרי המתנחלים לאזרחים הפלסטינים, ולהתעמת עם המתנחלים ולהדוף את התקפותיהם. כאן יש לבסס תפיסה והבנה חדשה של תיאום ביטחוני, כך שתאום זה יוקדש להגנה גם על ביטחונו של האזרח הפלסטיני, באותה מידה שרשויות הביטחון והצבא הישראליות מעוניינות לספק ביטחון לישראלי. אֶזרָח.
המשוואה חייבת להיות ברורה, והיא שחייו של הפלסטיני יקרים לא פחות מחיי הישראלי, ושהשגת ביטחון לישראלים יכולה להתבצע רק על ידי השגת ביטחון לפלסטינים, ושאיש הביטחון הפלסטיני חייב לקחת צד בהשגת ביטחון לעמו, ושזה התפקיד הראשון והעיקרי שיש להשיגו, שימלא אותו, ושהתפקיד הזה מקבל עדיפות על פני כל אג'נדה פוליטית, במיוחד אלו האג'נדות שהוכחו כחסרות פרי.
אני אומר שוב שאני לא כועס, אבל אם מה שאני אומר זה משהו שנראה לחלק בלתי אפשרי, אז לא בלתי אפשרי לדבוק בעקרונות הצדק והשוויון ולא להבחין בין ערך חיי אדם לאחר. בן אדם, או בין צבע דם אדם לדם של בן אדם אחר. השגת צדק ושוויון זה יכולה להיות מושגת רק באמצעות סיום הכיבוש והבסת הגזענות והפשיזם האתני.
א 06 אוג 2023 9:14 am - שעון ירושלים
נורמליזציה או אפילו צעדים ראשונים לקראת נורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל חשובים מאוד לישראל. ערב הסעודית היא הדובדבן שבקצפת לאחר שאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו סיפקו את העוגה. סעודיה היא אולי גם מנוף הלחץ האחרון על ישראל לחידוש תהליך מדיני עם הפלסטינים. עד לדיווחים האחרונים על לחץ אמריקני על סעודיה להתחיל בנורמליזציה עם ישראל, נראה היה שהסעודים הבינו וסברו כי נורמליזציה עם ישראל לפני סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית היא מעין זריקה לפח האשפה של ההיסטוריה את יוזמתם שלהם, יוזמת השלום הערבית ממרץ 2002. הנחת היסוד של היוזמה הסעודית, שאומצה אז בידי הליגה הערבית ובידי ארגון המדינות האסלאמיות המייצגות 57 מדינות, הייתה לפתוח דלת לקבלת ישראל באזור בתנאי שישראל תסכים לסגת משטחים שכבשה ב-1967, תאפשר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית באותם שטחים שבירתה מזרח ירושלים, ותגיע לפתרון מוסכם לסוגיית הפליטים הפלסטינים. תמורת הסכם שלום ישראלי-פלסטיני הוגן, לפי יוזמת השלום הערבית, הוצעה לישראל נורמליזציה מלאה ושלום עם כל העולם הערבי והמוסלמי. העסקה הייתה ״שלם קודם - וקבל את הסחורה אחר כך״. אולם, שום ממשלה ישראלית אפילו לא הגיבה ליוזמה מאז השקתה ב-2002, ושום ממשלה ישראלית מעולם לא יצאה בעצמה ביוזמת שלום ישראלית חלופית. איחוד האמירויות ובחריין, ובסופו של דבר גם מרוקו, עייפו מלהמתין לתגובת ישראל על היוזמה הערבית ונכנעו לה כשהסכימו להפוך את התהליך - ישראל תחילה תקבל את הסחורה ותשלם מאוחר יותר. איחוד האמירויות גם בחרה להאמין להבטחה שבתמורה לשלום מלא איתה ישראל לא תספח אליה את הגדה המערבית.
העם הפלסטיני וההנהגה שלו חשו נבגדים מהסכמי השלום שחתמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו עם ישראל, והיחסים בין הפלסטינים לאותן מדינות נעשו מתוחים מאז. לדעתי הפלסטינים צריכים למצוא דרך למנף לטובתם את היחסים בין המדינות הערביות הללו ובין ישראל. בידיעה שיש סיכוי שסעודיה תלך באותו כיוון, על הפלסטינים לנהל שיחות ברמה גבוהה מאוד עם הסעודים לא רק במטרה למנוע צעדי נורמליזציה סעודית עם ישראל לפני קידום תהליך שלום מחודש, אלא גם כדי לבחון את התרחיש האלטרנטיבי של מה שניתן להרוויח בתהליך. הפלסטינים חייבים להביא בחשבון את האפשרות של נורמליזציה סעודית-ישראלית ולשאול - איך זו יכולה להועיל לעם הפלסטיני - כי היא אכן עלולה לקרות בפועל.
לא לגמרי ברור לי מדוע ממשל ביידן דוחף את ערב הסעודית להיכנס לצעדי נורמליזציה עם ישראל, בהנחה שהדיווחים בישראל משקפים את המציאות באמת. ערב הסעודית רוצה מארה"ב אנרגיה גרעינית לייצור חשמל, הסכם ביטחוני איתה ועוד נשק אמריקני מתקדם. לסעודיה יש דאגות אסטרטגיות משלה באזור, בעיקר מול איראן ותימן. המשא ומתן הסעודי עם איראן מסמן אובדן אמון במעמדה של ארה"ב באזור. ארה"ב מודאגת מכל התקרבות בין סעודיה לאיראן, והיא גם מודאגת מאוד מהאפשרות שסין תעמיק את יחסיה עם סעודיה. אולם, חששות ארה"ב ניתנות לטיפול גם בלי קידום הבנות סעודיות-ישראליות. לא יעלה על הדעת שממשל ביידן מאמין שממשלת ישראל הנוכחית מעוניינת להתקדם אפילו במילימטר אחד עם הפלסטינים. ההסבר היחיד שאני יכול למצוא לשילוב האינטרסים הסעודיים ושל ארה"ב בקידום האינטרסים של ישראל בזמן הזה הוא התקווה שמהלך כזה יכול לעודד את נתניהו להוציא מממשלתו את הקיצוניים ולהביא אליה את גנץ, לפיד וליברמן (גם אם לא את שלושתם יחד). ממשל ביידן כנראה סבור שאם הדובדבן יהיה מספיק בשל, אולי ארה"ב תוכל לשכנע את מנהיגי מפלגות האופוזיציה הישראליות להיכנס לממשלת נתניהו, למרות שאף אחד ממנהיגי המפלגות הללו אינו מאמין ולו למילה אחת שנתניהו אומר. לכן נראה כי אם בכל זאת הם יסכימו להיכנס לממשלה עם נתניהו, זה יהיה בעצם הסכם בין ממשל ביידן לראשי האופוזיציה בישראל ולא בינם לבין נתניהו. האם מנהיגי האופוזיציה הישראלים יוכלו להתנער מסירובם לשלב ידיים פעם נוספת עם נתניהו במקרה שנורמליזציה עם סעודיה תהיה על השולחן? כלל לא בטוח.
אלו המסרים שלי לכל אחד מהצדדים:
לאופוזיציה הישראלית: אל תלכו שבי אחר ההבטחה לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, גם אם נתניהו יאמר שיתקדם עם הפלסטינים. הוא לא יקדם שום צעד מדיני עם הפלסטינים. אל תצטרפו אליו, תפילו אותו. תנועת המחאה הישראלית רוצה בצדק להפיל את הממשלה ולא להיות חלק ממנה, אל תשמרו עליה. לפלסטינים: דברו עם הסעודים, עכשיו ובכל יום. הביאו את כל בעלי הברית שלכם באזור לדבר עם הסעודים. בקשו מהסעודים לעמוד איתן מאחורי יוזמת השלום הערבית, ולא להתקדם בתהליך שלום עם ישראל עד שתהיה התקדמות אמיתית איתכם.
לסעודים: זכרו את יוזמת השלום הערבית – היא הייתה נכונה ב-2002, והיא עדיין נכונה ב-2023. זכרו את אל-אקצא וחשבו על בן גביר וחסידיו הצועדים בהר סביב המסגדים. אתם התקווה האחרונה עבור הפלסטינים.
לממשל ביידן: אין סיבה לתגמל את ממשלת נתניהו ואת חבורת שריו המרושעים בדחיפה לשלום עם סעודיה. נהלו משא ומתן עם הסעודים מנקודת מבט של אינטרסים אמריקניים ושלבו בהם את האינטרסים הסעודיים. אומנם התנאים היום אינם מתאימים לקידום משא ומתן ישראלי-פלסטיני, אך אין בזה הצדקה להסרת התמריץ החשוב ביותר הזה משולחן המשא ומתן העתידי.
לציבור הישראלי: המשיכו את תנועת המחאה כדי להפיל את ממשלת נתניהו. ממשלת נתניהו עם האופוזיציה בפנים לא תהיה טובה יותר בשום תחום ובייחוד לא בקידום תהליך שלום ישראלי-פלסטיני. בזמן שאתם עסוקים במאבק למען הדמוקרטיה, זכרו שאין דמוקרטיה עם כיבוש. אם המילה "כיבוש" מטרידה אתכם, זכרו שלא תיתכן דמוקרטיה אמיתית כשישראל שולטת על עם אחר שאינו נהנה משוויון זכויות.
שלום סעודי-ישראלי עשוי להיות בשורה טובה וחשובה לעמים ולאזור, רק כאשר הוא יכלול גם את סיום הכיבוש ושלום ישראלי-פלסטיני.
גרשון בסקין הוא יזם פוליטי וחברתי, העוסק כמעט יובל שנים בחיפוש דרכים לשלום בין ישראל לשכנותיה. כיום מנהל קרן השקעות לשילוב פיתוח כלכלי בפתרון הסכסוך (The Holy Land Bond) ומנהל סניף המזרח התיכון של ארגון הקהילות הבינלאומיות (ICC - International Communities Organization). חבר מייסד של מפלגת "כל אזרחיה" (كل مواطنيها כֻּל מֻוָואטָנִיהָא) בישראל.
א 06 אוג 2023 8:28 am - שעון ירושלים
אמש האריך בית משפט בישראל את הארכת מעצרם של שבעה מתנחלים שנעצרו בגין מעורבותם בפיגוע בכפר בורקה, מזרחית לרמאללה, שהוביל למותו של קוסאי מעטן.
לפי העיתון העברי, "ידיעות אחרונות", הוארך ביום ראשון מעצרם של אלישע ירד ויחיאל אנדור, שני המתנחלים המעורבים ישירות בהריגת השהיד מתן, לתקופה של 5 ימים להשלמת החקירות מולם, וכן הם גם הואשמו בתקיפה מסיבות גזעניות.
אמש, מחלקת המדינה האמריקנית גינה את מתקפת המתנחלים, תיארה אותה כטרוריסטית, וקראה לישראל להשיג צדק מלא ולשאת באחריות.
אליכר ירד נחשב לדמות מוכרת מאוד בקרב המתנחלים, ובשנים האחרונות הוא הופיע בתקשורת, והופיע לא פעם בפעילות של מה שמכונה "נוער הגבעות" או "נוער הגבעות", וכן הוא גר במוצב של רמת מגרון בין רמאללה לירושלים.
הוא השתתף בכמה תקיפות נגד פלסטינים לאחרונה.
ועם הקמתה של קואליציית הימין השולטת כיום בישראל, בדצמבר האחרון, החלה ירד לעבוד כדוברת חברת הכנסת לימור בן הר מלך, אך לאחר מספר חודשים, ועל רקע ההתקפות המתגברות ומקרי פינוי המאחזים. הוא הפסיק את פעילותו הפוליטית עם חבר הכנסת, וחזר לפעילות ההתנחלות שלו, ונהג לכתוב מאמרים המסיתים נגד קציני צבא ישראלים וכן נגד הפלסטינים ומבצע פיגועים נגדם.
עיתון "ידיעות אחרונות" ציטט מקור ביטחוני ישראלי שאמר כי ירד הייתה אחת הסיבות שהובילו להצתת המצב ולביצוע פיגועים נגד הפלסטינים, שבתורם ביצעו פיגועי נקמה.
ובמארס האחרון, לאחר פיגוע ירי בחווארה, ירד צייצה בטוויטר "מחק את חווארה עכשיו, בלי התנצלות או גמגום...חייבים להמשיך להרוג ברחובות", קורא בציוץ נוסף, חודש לאחר האירועים בחווארה, המתנחלים. להתעורר ולהגן על עצמם במו ידיהם.
הוא חזר על ציוציו הקוראים למחיקת חווארה וכן לתקיפת כפרים פלסטינים בכל מבצע שהתרחש באותם אזורים. הוא קרא גם בחודש יוני האחרון לתקיפות אוויריות בג'נין לאחר פיגוע הירי בחרמיש ליד טול כרם, שהוביל מותו של מתנחל באותה עת.
הוא גם היה מעורב בתקיפת כלי רכב פלסטינים ותקיפת נוסעיהם, בעיקר באזור חווארה, כפי שדווח בעיתון "ידיעות אחרונות".
העיתון אומר, למרות שלא היה לו השפעה בשורות מפלגת הכוח היהודי (בן גביר) והציונות הדתית (סמוטריץ'), קולו נשמע והוא ערוץ ברור למנטליות "נוער הגבעות", והוא נחשב לדמות חשובה בין מנהיגיה, והוא נבחר מערוץ 14 הימני כאחד. מבין 75 צעירים מבטיחים בישראל אמר אז: "אני רוצה להצליח כמה שיותר, ולהביא שינוי אמיתי, גדול והיסטורי... על ישראל לחזור לערכיה הציוניים והיהודיים שעליהם הושתתה".
בהתייחס למעצרו אמר מלך, שהיה דובר מטעמה, כי לא ירה ולא היה שותף לאירוע, וקרא לצבא הישראלי להפנות את כוחותיו לטפל ב"קני המחבלים במקום לרדוף את תושבי בנימין שדבקים בארצנו". לפי התבטאותה בהגנה ברורה על המתנחלים ומעשיהם.
א 06 אוג 2023 8:24 am - שעון ירושלים
היום, יום ראשון, הסתערו עשרות מתנחלים על מסגד אל-אקצא, בהגנה קפדנית של משטרת הכיבוש.
המתיישבים ערכו סיורים פרובוקטיביים בתוך חצרות מסגד אל-אקצא, וערכו טקסים תלמודיים.
קבוצות מתנחלים מסתערות על אל-אקצא על בסיס יומי, למעט שישי ושבת.
א 06 אוג 2023 8:19 am - שעון ירושלים
הקבינט הישראלי, הקבינט, מתכנס היום, יום ראשון, לדיון במספר נושאים.
לפי אתר ynet, הפגישה תתמקד בדיון בנזק שעלול לפגוע בצבא הישראלי לאור המחלוקות המתמשכות בנושא החקיקה השיפוטית שמובילה ממשלת בנימין נתניהו, בנוסף למצב בגבול לבנון, המצב. בזירה הפלסטינית בכלל, והיחסים עם הממשל האמריקני לאור אין הזמנה לנתניהו לביקור בבית הלבן.
גורמים ישראלים אמרו כי צעדים חשובים לחיזוק הרשות הפלסטינית צפויים להיות מאושרים.
א 06 אוג 2023 8:04 am - שעון ירושלים
העיתון העברי "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר (ראשון) כי ראש אמ"ן, השב"כ, רונן בר, העביר לפני מספר ימים לראש הממשלה בנימין נתניהו אזהרה אסטרטגית על המצב בגדה המערבית.
לפי העיתון, אירועי קירנאיקה ותהליך תל אביב וההתפתחויות בימים האחרונים, מאשרים את אזהרות הדרג הביטחוני בנוגע לזירה הפלסטינית, שהתממשה לאחר שורה של פיגועים בתקופה האחרונה.
לפי העיתון, בחצי השנה האחרונה ממוצע ההתרעה היומי על אפשרות ביצוע פיגועים עמד על 200, פי שלושה ממה שהיה בשנים קודמות, וממוצע הפיגועים שסוכלו ברגע האחרון היה כ-450 בממוצע, ועוד נעצרו. מתוך 1,700 הפלסטינים החשודים במעורבות או בתכנון פיגועים.
העיתון מציין כי הסלמה זו באירועים עדיין לא מזכירה לנו את הימים הקשים של האינתיפאדה השנייה, אך מערכת הביטחון עוסקת לא רק באזהרות מפני תקיפות פלסטיניות, אלא גם בהתגברות הטרור היהודי, שבתורו מתדלק את המדינה של נקמה מצד הפלסטינים.
לפי העיתון, ההערכה שהעביר בר לנתניהו, "הטרור היהודי מתדלק את הטרור הפלסטיני, גורם נזק רב לפלסטינים ולרכושם, מה שמוביל לפיגועי נקמה כפי שקרה לאחר אירוע שריפת משפחת דוואבשה בדומא". לפי האמור בעיתון.
גם רמטכ"ל צבא ישראל, הרצי הלוי, ערך הערכה דומה, והדגיש כי אירועי המתנחלים הללו מגבירים את המוטיבציה של הפלסטינים לבצע פיגועים.
מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי התקפות מתנחלים אלו פוגעות בפעילות מנגנוני הביטחון הפלסטינים, המנסים להתמקד בסיכול פעילות חמאס והג'יהאד האיסלאמי. התקפות אלו פוגעות גם בצבא הישראלי, מה שגורם לו להתמקד בזירת הגדה המערבית. ולא בזירות אחרות, בנוסף להשקעה בכמות עצומה של חיילים. עם לא פחות מ-20 גדודים, שזה שיא, זה פוגע גם במערך האימונים של כוחות היבשה לקראת המלחמה הבאה.
מערכת הביטחון בישראל מאשרת כי תמיכת המתנחלים על ידי הדרג המדיני, לאור העברת סמכויות המנהל האזרחי לשר בצלאל סמוטריץ', הקלות בפעולות האכיפה נגד מאחזים, מניעת ביצוע צווים מנהליים. שהוציא השב"כ, והמשך ההתקפות על ראשי צבא מצד מתנחלים וכמה חברי כנסת ממפלגות הקואליציה. כל אלה אינם מסייעים להתמודדות עם התקפות אלו, ומחלישים את יכולת הצבא הישראלי להילחם ב"טרור". . כפי שנאמר בעיתון העברי.
א 06 אוג 2023 7:55 am - שעון ירושלים
עם עלות השחר של יום ראשון פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע מעצרים בקרב אזרחים באזורים נפרדים בגדה המערבית וירושלים הכבושה.
לפי מקורות מקומיים, כוחות אלו עצרו את העורך, בילאל אבו סנינה, מביתו בוואדי אלסמן, דרומית לחברון.
בתוך כך, חאדר אל-עוויווי נעצר לאחר פשיטה על ביתו בחברון.
מג'די סביחאת נעצר לאחר שהסתער על ביתו בעיירה רומנה, ממערב לג'נין.
בעוד שני הצעירים, עבד אל-סמיר שוויקי ואחמד סלמאן שוויקי, נעצרו מאזור אל-ת'ורי בירושלים.