פלסטין

ו 21 מרץ 2025 2:49 pm - שעון ירושלים

הרוגים ופצועים ברצועת עזה

מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו בהפצצה ישראלית שכוונתה לדירת מגורים בעיר עזה.


מקורות מקומיים דיווחו כי מטוסי קרב ישראליים הפציצו בניין דירות ברחוב אל-ג'רו בשכונת אל-תופה, צפונית מזרחית לעיר עזה, בטילים, והביאו למוות ולפצועים.


כמו כן, מספר אזרחים נפצעו, חלקם באורח קשה, כאשר הכיבוש תקף קבוצת אזרחים מצפון לאל-מגרקה באמצעות טיל שנורה ממטוס סיור.


צעיר עם מוגבלות נפצע כשצלפים ישראלים פתחו לעברו באש בכפר אל-מגרקה, דרומית לעיר עזה. הוא הועבר לבית החולים אל-עוודה.

פלסטין

ו 21 מרץ 2025 2:40 pm - שעון ירושלים

בית המשפט העליון בישראל מקפיא את פיטוריו של ראש השב"כ בר

שופטת בית המשפט העליון גילה כנאפי-שטיינמץ פרסמה ביום שישי צו מניעה, והקפיאה את החלטת ממשלת ישראל אתמול לפטר את ראש השב"כ רונן בר. צו המניעה הוצא תוך כדי שהיא שקלה עתירות נגד הפיטורים שהוגשו על ידי ארגוני אופוזיציה ומפלגות.


לטענת בית המשפט, החלטת בית המשפט מקפיאה את פיטוריו של בר עד לבחינת העתירות, ולא יאוחר מ-8 באפריל. בית המשפט הורה לממשלה להגיב לעתירות בכתב עד יום שני הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז במהלך ישיבת הממשלה אתמול כי לא ימלא אחר פסיקת בית המשפט העליון ואמר: "מישהו חושב שנמשיך לעבוד (עם ראש השב"כ) ללא אמון בגלל צו בית משפט? זה לא יכול לקרות, וזה לא יקרה", שעלול להוביל למשבר חוקתי.


נתניהו הוסיף כי ראש השב"כ "משתמש במילה 'אמון' כדי להונות. הוא יודע שאני לא דורש לעצמי 'התחייבות של אמון אישי'".


הוא המשיך, "אפשר להקשיב להצעות, אבל זה לא מקובל שראש השב"כ ידחוף בפומבי שיטה מסוימת לוועדת חקירה. הוא חייב לומר זאת בפרטיות ולא לגרור את הסוכנות לעניינים פוליטיים. הוא הוסיף, "אני חייב להסתכל עליו במו עיני ולסמוך עליו באופן מקצועי ואישי ללא הסתייגות באישור פעולות רגישות".


שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב במצע X כי "שופטי העליון לא ינהלו את המלחמה ולא יכריעו את מפקדיה".

שר התקשורת שלמה קרחי הצהיר כי לשופט העליון אין סמכות חוקית להתערב בפיטוריו של בר, וקבע כי "זו הסמכות הבלעדית של הממשלה. החלטתך חסרת בסיס. נגמר הסיפור. הריבונות היא של העם".


הפורום העסקי, הכולל כ-200 מנהיגים עסקיים, הודיע מצדו כי "אם הממשלה לא תכבד את הוראת בית המשפט ותוביל את ישראל למשבר חוקתי, אנו נקרא לציבור הישראלי כולו להפסיק לכבד את החלטות הממשלה, על כל המשתמע מכך, ונשבית את המשק. אם הממשלה לא תעמוד בחוק, אף אחד לא יעשה זאת".


ראשי מפלגות ועמותות האופוזיציה הגישו הבוקר עתירות לבית המשפט העליון נגד פיטוריו של ראש השב"כ. עתירות אלו הוגשו על ידי מפלגות יש עתיד, האיחוד הלאומי, ישראל ביתנו והאיחוד הדמוקרטי, וכן התנועה לאיכות השלטון, התנועה לטוהר הערכים ועוד.


מפלגות האופוזיציה מסרו כי ההחלטה על פיטורי ראש השב"כ "התקבלה לאור ניגוד עניינים חמור מצד ראש הממשלה, על רקע שיקולים סובייקטיביים הקשורים לחקירות השב"כ בלשכתו, ועמדת השב"כ לפיה הדרג המדיני נושא באחריות לאסון ה-7 באוקטובר.


בעתירות צוין כי פיטוריו של ראש השב"כ התרחשו "רק לאחר שחקירת השב"כ הצביעה בבירור על אחריותו של הדרג המדיני לאסון ה-7 באוקטובר. הדבר משמעותי על אחת כמה וכמה, בהתחשב בכך שראש הממשלה מונע הקמת ועדת חקירה רשמית, והממשלה כולה פועלת באופן גלוי ומכוון לבלימה של כל צעד שיכול היה לחסום את המחבל".

אלפי ישראלים הפגינו אתמול ושלשום סמוך לביתו של נתניהו השוטרים דיכאו את המפגינים, ריססו אותם במי ביוב ותקפו חלק מהם, ביניהם מנהיג המפלגה הדמוקרטית, יאיר גולן, שנדחף באלימות לקרקע על ידי שוטר.


פלסטין

ו 21 מרץ 2025 1:42 pm - שעון ירושלים

מתנחלים הקימו סוכות ליד אוהלי אזרחים בצפון בקעת הירדן.

היום, יום שישי, הקימו מתנחלים צריף ליד אוהלי אזרחים בעין אל-חילווה שבצפון בקעת הירדן.


מקורות מקומיים דיווחו כי מספר מתנחלים הקימו גגון ברזל ליד אוהלי התושבים בעין אל-חילווה, על רקע החשש מהתגברות התקפות מתנחלים נגד תושבים באזור.


באזור יש לעתים קרובות עדים להתקפות של מתנחלים נגד אזרחים, לרבות תקיפות פיזיות, המונעות מהם לרעות את הבהמות שלהם, פשיטה על אוהליה בלילה והפצת אימה בקרב האוכלוסייה.

פלסטין

ו 21 מרץ 2025 1:24 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש סוגרים את המחסום הצבאי אל-מורבאעה, מדרום לשכם.

היום, יום שישי, סגרו כוחות הכיבוש הישראלי את המחסום הצבאי אל-מורבאעה, מדרום לשכם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש סגרו הבוקר את המחסום, מונעים מכלי רכב של אזרחים להיכנס או לצאת דרכו, ומאלצים אותם לחזור אחורה.


המחסום הצבאי כפוף לאמצעים מחמירים מדי יום, המשפיעים על תנועת האזרחים היומיומית.

פלסטין

ו 21 מרץ 2025 9:52 am - שעון ירושלים

הכיבוש מגביר את חדירתו לבית לאהיה ומבצע קרקעי מתמשך בדרום עזה.

כלי רכב צבאיים ישראלים התקדמו ביום שישי לאזורים המערביים של בית לאהייא, מצפון לרצועת עזה, על רקע ירי עז והפגזות ארטילריות של האזור. בינתיים, הצבא הישראלי ממשיך בפעילות הקרקעית שלו בדרום רצועת עזה.


טנקים ישראלים התקדמו לאזור בית לאהיה, ירו בעוצמה והפגיזו את העיר שספגה הרס רב במהלך מלחמת ההשמדה המתמשכת.


בינתיים, מטוסי קרב ישראליים הפציצו בתים ברחוב אל-סינא בשכונת טל אל-הווא, דרומית מערבית לעיר עזה, על פי עדים.


מאז חידוש המלחמה בעזה ביום שלישי שעבר, ישראל הרגה 591 בני אדם ופצעה 1,042 אחרים; רובם היו נשים וילדים, לפי נתונים רשמיים ממשרד התקשורת הממשלתי בעזה, נכון ליום חמישי בערב.


צבא ישראל הודיע ביום חמישי על פתיחת מבצע קרקעי בעיר רפיח, על הרחבת פעילותו הצבאית בדרום רצועת עזה והשמדת תשתיות כמו כן הודיע כי פתח ב"פעולות קרקעיות באזור שבורה ברפיח", בדרום הרחוק של רצועת עזה, והוסיף כי הוא ממשיך בפעילותו ב"צפון הרצועה".


בהצהרה קרא חמאס לליגה הערבית ולארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, בפרט, "לנקוט פעולה דחופה בפני פורומים בינלאומיים, במיוחד מועצת הביטחון של האו"ם, ולנקוט בצעדים מיידיים כדי לעצור את התוקפנות ורצח העם נגד עמנו הפלסטיני".

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 10:43 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים צעיר דרומית לשכם

כוחות הכיבוש הישראלי עצרו ביום חמישי בערב צעיר מהכפר יטמה מדרום לשכם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על הכפר, פשטו על מספר בתים ועצרו את הצעיר, סאלח יוניס סנובר, מביתו.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 10:24 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להרוס חמישה בתים ואסם ואדמות בולדוזים בבית לחם.

היום, יום חמישי, הודיעו כוחות הכיבוש הישראלי על הריסת חמישה בתים ורפת, והסטת קרקע חקלאית בכפר אל-וואלאג'ה, צפונית מערבית לבית לחם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על אל-וואלאג'ה ותפסו עמדות באזורי ג'בל רובאיסאט, ח'אלת אל-נפלאח, אל-סרג' ואל-ח'ור, ומסרו הודעות הריסה לחמישה בתים השייכים לאזרחים בשם רבאח אל-עראג', המורכבים משלוש קומות, דירות נאדר א-תסן אבו-א-תאי, דירת נאדר א-תסאן אבו-ט-אבו he ומחמוד, דירה לכל אחד, ואחמד מוחמד רבאח, בית ישן, שכולם מאוכלסים, בתואנה של חסר רישיון.


היא הוסיפה כי שלטונות הכיבוש איימו להרוס אסם סוסים בבעלות עלי נסראללה אל-עמור ולהרוס אדמות חקלאיות בבעלות זכריה מחמוד אל-עראג' וחאמד סאלח חג'ג'לה.


ראוי לציין כי כוחות הכיבוש הרסו בית מיושב בשטח של 50 מ"ר השייך לטהא מוחמד עואדאללה, וחדר חקלאי של אחיו אחמד, באזור ג'בל רווויסאת שבנווה המדבר, בתואנה של היעדר היתר.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 9:53 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש פשטו על מבני מגורים והפכו אותם לצריפים צבאיים בטול כרם.

כוחות הכיבוש הישראלי פשטו ביום חמישי בערב על בתים ובנייני מגורים בעיר טול-כרם ובשני מחנותיה, והסבו כמה מהם לצריפים צבאיים לאחר שפינו את תושביהם בכוח.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש פשטו על בנייני אל-פירדאוס, אל-סוסאנה ואל-חמדאללה באזור מעגל התנועה של טול-כרם, הסמוך לרחוב שכם, ואילצו את התושבים לפנות את דירותיהם, ולתת להם שעתיים לעזוב, כהכנה להסבתן לצריפים צבאיים.


היא הוסיפה כי כוחות הכיבוש הגבירו את נוכחותם הצבאית ברחוב שכם, המחבר בין מחנות הפליטים טול כרם ונור שמס, וסביב המבנים שתפסו, כשכלי הרכב והדחפורים שלהם מוצבים באזור.


במחנה טול כרם, כוחות הכיבוש פשטו על בתים בנמל התעופה ובשכונות אל-הדיידה, הוציאו בכוח את התושבים שנותרו מבתיהם, והפכו אותם לצריפים צבאיים. הם גם ירו לעברם פצצות קול, בעוד יחידות חי"ר התפרסו על פני כל השכונות, פשטו על בתים ריקים והפכו אותם לצריפים צבאיים בשכונה.


במהלך הימים האחרונים, מחנה טול-כרם היה עד ליציאה מאסיבית של תושביו הנותרים משכונותיו המרוחקות, כולל קקון, אבו אל-פול, מרבת חאנון, אל-הדיידה ואל-מטר, לאחר שכוחות הכיבוש אילצו אותם לעזוב באמצעות איומים והפחדות.


בינתיים, כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית חדשה לטול כרם, לשם סיירו כלי הרכב שלהם ברחובות, במיוחד בשוק המרכזי וברחוב המוביל לבית החולים הממשלתי של השהידים ת'אבת, והפריעו לתנועת כלי רכב, כולל אמבולנסים.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 9:13 pm - שעון ירושלים

14 אמהות שנעצרו על ידי הכיבוש ומונעות מחבק את ילדיהן

רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות לשלול מ-14 אמהות פלסטיניות את חירותן ואת היכולת לחבק את ילדיהן. נכון להיום, 25 אסירות פלסטיניות נמקות בבתי הכלא הישראלים, סובלות מתנאים קשים ועגומים ביותר. מעצרן של אמהות אלו שלל עשרות ילדים מאמהותיהם.


הוועדה לענייני אסירים פלסטיניים, מועדון האסירים הפלסטינים ועמותת אדמיר אמרו בהצהרה משותפת ביום חמישי, לציון יום האם, כי התקופה האחרונה הייתה אחד החודשים העקובים מדם והאכזריים ביותר עבור נשים פלסטיניות, שכן ההפרות הסלימו באופן שיטתי, במיוחד עם האנשים האכזריים המתמשכים בכל מקום נגד התוקפנות הפלסטינית ורצח העם. נשים פלסטיניות, במיוחד אסירות, חיות בתנאים של דיכוי והתעללות המפרות את כל זכויות האדם שלהן, בסצנה שחוזרת על עצמה מדי יום ללא כל דין וחשבון.


בהודעה הוסיפו כי מאז הימים הראשונים של מלחמת רצח העם, רשויות הכיבוש פתחו בקמפיינים נרחבים של מעצרים המכוונים לעשרות אלפי אזרחים, כולל נשים ואימהות. בעקבות מלחמת רצח העם נגד העם הפלסטיני, נרשם השיעור הגבוה ביותר של מעצרים של נשים, כאשר רשויות הכיבוש עצרו כ-500 נשים פלסטיניות, כולל אמהות ונשים ששימשו כבנות ערובה כדי ללחוץ על בני משפחה להיכנע.


הטרגדיה של האם הפלסטינית: מעצר, בידוד וסבל אינסופי

בהצהרה נאמר כי הטרגדיה של האם הפלסטינית מתחילה מהרגע שכוחות הכיבוש מסתערים באלימות על ביתה, לעתים קרובות בשעות הלילה המאוחרות, שם היא נחטפת מילדיה באיומי אקדח, בין צעקותיהם של צעיריה וסצינות ההתעללות המכוונת לנגד עיניהם. סבלה לא נעצר בנקודת המעצר, אלא נמשך במהלך תהליכי ההעברה והחקירה הקשים, שבהם היא נתונה להשפלה ולעינויים פסיכולוגיים ופיזיים. גם אסירות נמנעו מביקורי משפחות מאז תחילת מלחמת רצח העם.


סבלן של אסירות בבתי חקירה ומעצר

לאחר מעצרן, סבלן של אסירות מועבר למרכזי החקירות של הכיבוש, שם הן נתונות לשיטות חקירה וחקירה קשות. הם נאלצים לעמוד שעות ארוכות בתנאים לא אנושיים, ללא שינה ומזון, ומתמודדים עם איומים מתמידים בכל צורות האלימות שמטרתן לחלץ הודאות או להשיג מידע. רבים מהם נמנעת גישה לעורכי הדין שלהם, מה שמגביר את סבלם ומותיר השפעות ארוכות טווח על בריאותם הפיזית והנפשית.


כלא אל-דמון: אכזריות ותנאי מעצר בלתי אנושיים


כוחות הכיבוש עוצרים את הרוב המכריע של האסירות בכלא אל-דמון, הנחשב לאחד ממרכזי המעצר הבולטים לנשים פלסטיניות. אסירות בכלא זה מתמודדות עם תנאים קשים שהפכו קשים משמעותית מאז 7 באוקטובר 2023, במיוחד בשבועות שלאחר מועד זה. אסירות היו נתונות להתקפות מתמשכות, כולל בידוד והתעללות מצד יחידות הדיכוי, בנוסף להחרמת כל רכושן האישי ושלילת זכויותיהן הבסיסיות ביותר, לרבות הזכות לתקשר עם משפחותיהן וילדיהן.


במסגרת הפרות מתמשכות אלו, הנהלת בתי הסוהר הטמיעה מדיניות הרעבה, המונעת מאסירות, כמו אסירות אחרות, לרכוש מזון מהמזנון ולספק להן ארוחות דלות הן בכמות והן באיכות. הם גם נתונים למדיניות של רשלנות רפואית מכוונת. בנוסף, הצפיפות בכלא החריפה את סבלן של האסירות, שכן רבים נאלצו לישון על הרצפה על רקע מחסור חמור בבגדים ובשמיכות. זה הוחמר בגלל מזג האוויר הקר, שכן כמה אסירות נאלצו ללבוש את אותם הבגדים שבהם היו עצורים לתקופות ארוכות מבלי להחליף.


פשעים רפואיים נגד אסירות: סבל מתמשך ומניעת טיפול

האסיר (ר, א). חודש שלישי להריונה בבתי הכלא הכיבוש

פשעים רפואיים נגד אסירות ואסירות בבתי כלא כיבוש מהווים מדיניות זכויות אדם מתמשכת במשך עשרות שנים, כאשר אסירות רבות נמנעה מגישה לטיפול רפואי הכרחי למרות שסבלו ממחלות כרוניות או פציעות שנגרמו במהלך המעצר. אסירות נמנעות מתרופות חיוניות, וחלקן סובלות מעיכובים חמורים בקבלת הטיפול, מה שמחמיר עוד יותר את מצבן הבריאותי.


מבין האסירות, לפחות אחת נמצאת בחודש השלישי להריונה, אם לשתי בנות, וסובלת ממצבים בריאותיים קשים עקב הזנחה רפואית מכוונת. אסירה זו ועצירות אחרות אינן זוכות לטיפול הולם, וזכויותיהן לעבור בדיקות נדרשות או לקבל את הטיפול הדרוש לשמירה על בריאותן וחיי עוברן נשללות. הזנחה זו מהווה הפרה בוטה של זכויותיהן של נשים הרות בבתי הסוהר, המחמירה את סבלן הנפשי והפיזי בהיעדר טיפול רפואי, מניעת ארוחות איכותיות ומחסור חמור במזון המונע מנשים בהריון את אבות המזון הדרושים להבטחת בטיחותן ושל עובריהן.


אמהות לאסירים: חרדה מתמדת וניתוק מוחלט

אסירים אינם היחידים שסובלים ממרירות הבידוד והקיפוח. גם משפחותיהם ואמהותיהם מחוץ לבתי הכלא סובלות. אלפי אמהות פלסטיניות חיות בחרדה יומיומית מגורלם של ילדיהן הכלואים, בלי יכולת לבדוק מהן או לשמוע את קולן. כל האסירים כיום, ללא יוצא מן הכלל, נמנעים מקשר עם משפחותיהם בשל אמצעי הדיכוי של הכיבוש, המונעים ביקורים ומנתקים כל אמצעי תקשורת.


בין המקרים של אמהות כלואות ניתן למנות אם לשני קדושים, האסיר חנין ג'אבר מטול כרם, ואסיר נוסף חולה סרטן, האסיר (F.A.) מקלקיליה, בנוסף לשתי אחיות שהן אמהות כלואות, אימאן ואפנן זחור מחברון, וישנה אם ובתה הכלואות יחדיו מבית הכלא דלבל, הכלואות שלה נלבי ער איה אלחטיב שנכלאה מלפני ה-7 באוקטובר.


מעצרי נשים בעזה לאחר מלחמת ההשמדה: המשך סבל וסיפורים קשים

בעקבות מלחמת ההשמדה והפלישה הקרקעית שפתחו כוחות הכיבוש ברצועת עזה, נשים פלסטיניות רבות הועברו למעצר בתנאים לא אנושיים. מספר לא ידוע מהם נעצר כחלק ממדיניות שיטתית של הכיבוש שמטרתה לנקום בעם הפלסטיני, בעיקר באמהות. המעצרים כללו נשים בכל הגילאים, כולל אמהות, סטודנטים, פעילים ואפילו קטינים. למרות היעדר סטטיסטיקה מדויקת, מדיניות ההיעלמות הכפויה הייתה הגורם הדומיננטי.


בין הסיפורים האנושיים הכואבים הללו בולט המקרה של אסירה מבוגרת מרצועת עזה, שנשארת בכלא הישראלי למרות גילה הגבוה. אם זו, שנעצרה יחד עם שתי בנותיה, ישבה זמן רב במעצר לפני ששוחררה, בעוד האם נותרה במעצר. היא ממשיכה לסבול מהשפעות ההזדקנות וממחלות המוחרפות עקב פשעים רפואיים.

ערבי ובינלאומי

ה 20 מרץ 2025 7:43 pm - שעון ירושלים

רשויות ההגירה עוצרות מלומד מאוניברסיטת ג'ורג'טאון על תמיכתו בפלסטין.

רשויות ההגירה בארה"ב עצרו חוקר מאוניברסיטת ג'ורג'טאון על אשרת "חילופי עבודה-לימודים" ביום שני בערב, לפי עורך דינו, שהגיש במהירות תביעה בדרישה לשחררו המיידי, לפי הוושינגטון פוסט.


עורכי דינו של החוקר אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי "האזרח ההודי בדר חאן סורי, הנשוי לאישה פלסטינית (ילידת ארצות הברית), נעצר מחוץ לביתו בשכונת רוסלין בארלינגטון, וירג'יניה, מחוץ לוושינגטון הבירה על ידי סוכני המחלקה לביטחון המולדת". לאחר מכן הועבר סורי לבית מעצר במרכז וירג'יניה לפני שהועבר לבית מעצר ICE בלואיזיאנה, שם מוחזק הסטודנט הפלסטיני מאוניברסיטת קולומביה, מחמוד חליל, "שם הוא ממתין כעת לתאריך של בית המשפט להגירה, לפי עורך דינו".


דוברת המחלקה לביטחון פנים, טרישה מקלוהן, טענה בערוץ X כי סורי מפיץ "תעמולה של חמאס ומקדם אנטישמיות ברשתות החברתיות". עוד נטען כי לסורי, שהורשה להיכנס למדינה באשרת J-1 לחוקרים ואנשי מקצוע העובדים עבור מעסיק אמריקאי, היו קשרים עם יועץ בכיר בחמאס. עורך דין סורי, חסן אחמד, הצהיר כי לא ביצע שום פשע.


ראוי לציין כי מעצרו של הסורי הגיע שבוע לאחר שסוכני המחלקה לביטחון פנים עצרו את מחמוד חליל, בעל תושב קבע "גרין קארד", שגם הועבר ללואיזיאנה. הנשיא דונלד טראמפ האשים את חליל ופעילים פרו-פלסטינים אחרים במעורבות ב"פעילויות טרור, אנטישמיות ואנטי-אמריקניות", אך שופט פדרלי עצר זמנית את הגירוש.


גורמים רשמיים הפדרליים הגבירו את המעצרים והמעצרים של מהגרים אחרים בעלי מעמד חוקי בארה"ב, כאשר טראמפ מנסה ליישם תקיפה רחבה יותר נגד ההגירה שהבטיח במהלך מסע הבחירות שלו. עורכי הדין של התיקון הראשון, המגן על חופש הביטוי וההתכנסות, אמרו כי מעצרו של חליל - באשמת גורמים פדרליים קשורים אך ורק לפעילותו - אינו חוקתי ועלול להשפיע על חופש הביטוי. במאמר דעה שפורסם השבוע ב"גרדיאן" ממעצרו בלואיזיאנה, תיאר חליל את עצמו כ"אסיר פוליטי" ואמר: "המעצר שלי היה תוצאה ישירה של מימוש זכותי לחופש הביטוי, תמיכה בפלסטין חופשית וסיום רצח העם בעזה".


טראמפ אמר בפלטפורמת Truth Social שלו בשבוע שעבר כי מעצרו של חליל היה "הראשון מבין רבים שהגיעו".


"אנחנו יודעים שיש יותר סטודנטים באוניברסיטת קולומביה ובאוניברסיטאות אחרות ברחבי המדינה שעסקו בפעילות פרו-טרוריסטית, אנטישמית ואנטי-אמריקאית, וממשל טראמפ לא יסבול זאת", אמר הנשיא האמריקני בתפקידו.


נראה כי מעצרו של הסורי מבוסס על אותו סעיף בחוק ההגירה והלאום בו השתמשו הרשויות הפדרליות כדי לנסות לגרש את חליל. מקלוהן, דוברת המחלקה לביטחון המולדת, אמרה לערוץ X כי "פעילותו ונוכחותו של סורי בארה"ב גרמו לו לגרשו" במסגרת ההוראה המעורפלת הזו, המצוטטת רק לעתים נדירות, המעניקה למזכיר המדינה את הסמכות לגרש כל אדם שלנוכחותו בארה"ב יהיו "השלכות שליליות על מדיניות חוץ". מקלוהן הוסיף כי שר החוץ מרקו רוביו קיבל החלטה זו בתיק סורי ב-15 במרץ.


דוברת אוניברסיטת ג'ורג'טאון, מייגן דוביאק, אמרה בהצהרה כי סורי "קיבל ויזה רשמית" לארצות הברית כדי להמשיך במחקר שלו על בניית השלום בעיראק ובאפגניסטן, וכי האוניברסיטה מצפה ש"המערכת המשפטית תפתור את העניין הזה בצורה הוגנת".


"איננו מודעים למעורבותו בפעילות בלתי חוקית כלשהי, ולא קיבלנו כל סיבה למעצרו", אמרה. אנו תומכים בזכויותיהם של חברי הקהילה שלנו לשאול, לדון ולדון בחופשיות ובפתיחות, גם אם הרעיונות הבסיסיים קשים, שנויים במחלוקת או מעוררי התנגדות.


לפי הביוגרפיה שלו באוניברסיטת ג'ורג'טאון, סורי הוא פוסט דוקטורט בבית הספר לשירות החוץ, לומד מה מקשה על שיתוף הפעולה בין קהילות מגוונות מבחינה דתית ומה ניתן לעשות כדי להתמודד עם קשיים אלה. הוא טייל באזורי סכסוך בהודו, פקיסטן, איראן, טורקיה והמזרח התיכון. הוא כתב את עבודת הדוקטורט שלו ב-2020 בקולג' בהודו על בניית מדינה באפגניסטן ובעיראק.


לפי פוליטיקו, עורך דינו של סורי, חסן אחמד, טען בתביעה - שאינה זמינה באתר בית המשפט - כי סורי נעצר בגלל המורשת הפלסטינית של אשתו והאמונות הפוליטיות של בני הזוג לגבי מדיניות ארה"ב כלפי ישראל.


נרמין ארסטו, עוד אחד מעורכי דינו של סורי, תיאר את מעצרו של סורי כ"חלק מהתקפות גזעניות רחבות יותר של משטר טראמפ על קהילות מהגרים. אף אחד, אזרח או לא אזרח, לא צריך לחיות בפחד שייקרע ממשפחתו".

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 5:35 pm - שעון ירושלים

אונר"א: הנסיונות הבלתי אנושיות הנוראיות ביותר מתרחשות לנגד עינינו היומיומיות בעזה.

הנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לזאריני, גינה את "השחרור האינסופי של הנסיונות הנוראיים והבלתי אנושיים ביותר" על תושבי עזה לאחר שישראל חידשה את מלחמתה בשטח.


"עברו כמעט שלושה שבועות והרשויות הישראליות עדיין מונעות כניסת סיוע הומניטרי או אספקה מסחרית חיונית", אמר לצריני בפלטפורמת X.


"תחת עינינו היומיומיות, תושבי עזה חיים שוב ושוב את הסיוטים הגרועים ביותר שלהם. שחרור אינסופי של הנסיונות הנוראיים והבלתי אנושיים ביותר", הוסיף.


"הוצאו צווי פינוי שאילצו אנשים לברוח, והשפיעו על עשרות אלפי בני אדם", אמר לצריני והוסיף כי "רובם המכריע כבר נעקרו וטופלו כ'כדורים' מאז תחילת המלחמה, לפני כמעט שנה וחצי".


לצריני גינה את האיסור של ישראל על כניסת סיוע הומניטרי לעזה, הקיים מאז תחילת מרץ.

הוא ציין כי "אין יותר זמן. כעת עלינו לחדש את הפסקת האש, לשחרר את כל בני הערובה בעזה בצורה מכובדת, ולהקל על כניסה חלקה של סיוע הומניטרי ואספקה מסחרית".


השלב הראשון של הפסקת האש נמשך שישה שבועות, ובמהלכו שוחררו 33 אסירים פלסטינים, בהם שמונה גופות, בתמורה ליותר מ-1,800 אסירים פלסטינים.


עם זאת, המשא ומתן שהתנהל במהלך הפסקת האש, בתיווך של קטאר, ארצות הברית ומצרים, למעבר לשלב השני לא התקדם בשל סירובה של ישראל ליישם את התחייבויותיה לסיום המלחמה ולהשלמת החילופים והשיקום בשלב השלישי.


חמאס מבקש לעבור לשלב השני של ההסכם, שאמור לכלול סיום המלחמה, נסיגה ישראלית מעזה, פתיחה מחדש של המעברים לכניסת סיוע הומניטרי ושחרור האסירים הנותרים.


לעומת זאת, ישראל מעוניינת להאריך את השלב הראשון עד אמצע אפריל ודורשת את פירוז עזה ואת סיום שלטונו של חמאס, השולט בשטח מאז 2007, לפני שתמשיך בשלב השני.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 5:06 pm - שעון ירושלים

משרד האוצר: הכיבוש מעכב 7 מיליארד שקל של כספי פינוי.

משרד האוצר אישר כי כוחות הכיבוש הישראלי עצרו כ-7 מיליארד שקל בכספי פינוי (הכנסות ממיסים פלסטינים) משנת 2019 ועד פברואר האחרון, ומסרבים להעבירם למדינת פלסטין.


המשרד הסביר בהצהרה ביום חמישי כי ניכויים אלו נעשו באמתלות שונות, ביניהן:


- 2 מיליארד שקל כחלק מהקצאות המכונות לרצועת עזה.

- 3.7 מיליארד שקל נוכו בסעיף ההקצבות למשפחות קדושים ואסירים.

- 1.2 מיליארד שקל נוכו כעמלות מס עזיבה דרך המעברים לירדן.

המשרד אישר כי מאז תחילת התוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש הסלימו את צעדיהם הכספיים, הכפילו את שווי הניכויים מהכנסות הפינוי ליותר מ-50% מערכם החודשי הכולל, ועיכוב בכוונה את העברותיהם באופן חסר תקדים.


היא הסבירה שבעוד שההכנסות הללו היו מועברות במהלך השבוע הראשון של כל חודש, הן מועברות כעת לאחר אמצע החודש, מה שמעמיק עוד יותר את המשבר הפיננסי של הממשלה הפלסטינית.


המשרד ציין כי מקורות ישראלים רשמיים החלו לאחרונה לדווח על ניכויים של סכומי כסף גדולים המוחזקים כפיצוי עבור "משפחות ההרוגים או הפצועים הישראלים", תוך שהם מעמידים פקידים פלסטינים באחריות לכך על ידי תפיסת סכומים לא מוגדרים מהכספים העצורים שלנו.


היא ציינה כי עיכוב זה השפיע באופן ישיר על יכולתה של הממשלה הפלסטינית לשלם משכורות לעובדי ציבור בזמן ופגע ביכולתה לעמוד בהתחייבויות פיננסיות אחרות, והחריף את המשבר הכלכלי והגברת הלחצים הפיננסיים.


לדבריה, מנתוני משרד האוצר עולה שהכיבוש מנכה מדי חודש:


275 מיליון שקל, סכום דומה למה שהממשלה הפלסטינית מספקת לעמנו ברצועת עזה.

52.6 מיליון שקל ניכויים באמתלת קצבאות למשפחות קדושים ואסירים.


ממשרד האוצר נמסר כי סך הניכויים הישראליים מהכנסות הסיווק הסתכם ב-20.6 מיליארד שקל משנת 2012 ועד פברואר האחרון, בחלוקה כדלקמן:


12.5 מיליארד שקל לעלויות חשמל

4 מיליארד שקל לרכישת מים

1.3 מיליארד שקל לשירותי ביוב


3 מיליארד שקל לשירותי רפואה

משרד האוצר הדגיש כי לאור הנתונים המדאיגים הללו, המשך הלנת ישראל מהכנסות פינוי וניכויים בלתי חוקיים מהווה הפרה בוטה של כל ההסכמים שנחתמו ומשפיעה ישירות על הכלכלה הפלסטינית ועל פרנסתם של האזרחים.


היא ציינה כי הממשלה הפלסטינית, בשיתוף עם שותפים בינלאומיים וגורמים רלוונטיים, ממשיכה ללחוץ על שחרור הכספים שנעצרו והפסקת מדיניות הניכויים הבלתי חוקיים מכספי עמנו.


המשרד ציין כי הצעדים הישראלים הללו הם חלק מהתוקפנות המקיפה נגד עמנו והמוסדות הרשמיים שלנו, והדגישו כי הממשלה הפלסטינית תעשה כל שביכולתה כדי לחזק את האיתנות של עמנו.


היא ציינה את אימוץ מדיניות רציונליזציה פיסקלית לתקציב 2025, המשלימה את מאמצי הממשלה בתוכנית הרפורמה הפיננסית והמנהלית שלה, שכללה יותר מ-50 צעדי רפורמה תוך פחות משנה מאז נכנסה הממשלה הפלסטינית האחרונה לתפקיד.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 4:45 pm - שעון ירושלים

כמעט 1,500 חללים ופצועים מאז חידוש המלחמה ברצועת עזה

יותר מ-500 פלסטינים, בהם 200 ילדים, נהרגו ויותר מ-900 נוספים נפצעו מאז התחדשה מלחמת ישראל בעזה עם עלות השחר ביום שלישי שעבר, והביאה את מספר ההרוגים הכולל מאז 7 באוקטובר 2023 ל-49,617 חללים ו-112,950 פצועים. על פי הנתונים האחרונים שפרסם משרד הבריאות ברצועת עזה ביום חמישי.


זה קורה כשהצבא הישראלי חידש את התקיפות האוויריות שלו ברחבי רצועת עזה והתקדם בכמה חזיתות. זאת בעקבות 57 ימים של הפסקת אש שברירית שנכנסה לתוקף ב-19 בינואר, וסירובה של ממשלת נתניהו להשלים את ההסכם וההתחייבויות הנלוות לו, כולל סיום המלחמה, חילופי שבויים ושיקום.


במקביל להגברת התקיפות האוויריות, פתח הצבא הישראלי בפעולות קרקעיות במרכז ובצפון רצועת עזה, המעידים על כך שכוחותיו שולטים בציר נצרים המרכזי.


משפחות שנמלטו מההפצצה הישראלית הכבדה בצפון רצועת עזה, חידשו את מסע העקירה, שחזר על עצמו מספר פעמים במהלך המלחמה.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 4:09 pm - שעון ירושלים

אלפים מפגינים בירושלים במחאה על פיטוריו של בר וחידוש המלחמה בעזה.

אלפי ישראלים הפגינו ביום חמישי ברחוב עזה בירושלים, סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עימותים פרצו בין מפגינים למשטרה, שניסו לדכא ולפזר את המחאה בכוח.


זה היום השני ברציפות נמשכו ההפגנות בירושלים בדרישה לשחרר אסירים ישראלים, דחיית המלחמה הנמשכת בעזה והתנגדות לניסיונות לפטר את ראש השב"כ רונן בר ואת היועץ המשפטי לממשלה גלי בהרב-מיארה.


המפגינים החלו בצעדתם מאזור קריית הממשלה (מתחם השרים) לעבר מעונו של נתניהו, אך כוחות משטרה חסמו את דרכם כמה מאות מטרים מהבית, הציבו מחסומים ותקפו אותם כדי למנוע מהם להתקדם.


חלק מהמפגינים ניסו לפרוץ את המחסומים, אך המשטרה התעמתה איתם בכוח, תוך שימוש בצינורות ביוב כדי לרסס אותם במים מזוהמים עם ריח רע בניסיון לפזר אותם. המשטרה תקפה גם כמה מפגינים ועצרה אחרים.


בצילומים מאתר המחאה נראה שוטר דוחף מפגינים לקרקע, בהם מנהיג המפלגה הדמוקרטית, יאיר גולן. קטע אחר תיעד שוטר מחרים רמקול ממפגין.


המשטרה הקיפה את קבוצת המפגינים משני הצדדים באמצעות תותחי מים, ומנעה מהם לחצות את המחסומים או אפילו להתרחק ממקום העימות חלקם נפצעו כאשר נחשפו לזרמי המים החזקים ממרחק קצר מאוד.


יו"ר האופוזיציה בישראל יאיר לפיד גינה בהצהרה קצרה את "התנהגות המשטרה ואת התקיפה ביאיר גולן". "לא ייתכן שסגן רמטכ"ל לשעבר וראש מפלגת אופוזיציה ייפגע תוך כדי הפגנה למען הדמוקרטיה הישראלית", אמר.


לפיד קרא למפכ"ל המשטרה "לערוך חקירה מיידית של האירוע".

הממשלה אמורה לקיים הערב ישיבה על מנת לאשר את פיטוריו של ראש השב"כ בר, בעוד ההליכים לפיטורי בהרב-מיארה יתחדשו בישיבה נוספת ביום ראשון הבא, על רקע הקריאות להסלמה של ההפגנות נגד הממשלה.


בשעות הבוקר היו עדים לצעדה שאורגנה על ידי אנשי אקדמיה, שיצאה ממטה האוניברסיטה העברית בגבעת רם לרחוב עזה. כמו כן קיימו מספר פעילים מחאה שקטה לדרישת החזרת האסירים, בהשתתפות בני משפחה של אסירים המוחזקים בעזה.


בשעות הערב צפויים מפגינים להתאסף בכמויות גדולות בירושלים, כאשר חלקם מתכוונים לחסום כבישים מרכזיים, בדומה למה שקרה אמש כאשר מפגינים רבים השאירו את רכביהם ברחובות. כהכנה, עיריית ירושלים פרסה מנופים לגרירת רכבים של מפגינים.


פלסטין

ה 20 מרץ 2025 4:06 pm - שעון ירושלים

ארגון בינלאומי: הכיבוש ביצע פשעי מלחמה במהלך כיבוש בתי החולים בעזה.

ארגון Human Rights Watch טען כי כוחות הכיבוש הישראליים ביצעו פשעי מלחמה על ידי גרימת מוות וסבל בלתי נמנעים בקרב חולים פלסטינים במהלך כיבושם בבתי חולים ברצועת עזה.


הארגון ציין בדיווח ביום חמישי כי הוא תיעד כי "הכוחות הישראליים שללו מהמטופלים חשמל, מים, מזון ותרופות, פתחו באש על אזרחים, התעללו בעובדי בריאות והרסו בכוונה מתקנים רפואיים וציוד. פינוי כפוי בלתי חוקי העמיד חולים בסיכון חמור ואילץ בתי חולים לסגור, והוציאו משירותים רבים".


"הכוחות הישראליים הפגינו שוב ושוב אכזריות קטלנית נגד חולים פלסטינים בבתי חולים שבשליטתם", אמר ביל ואן אסוולד, מנהל זכויות ילדים ב-Human Rights Watch, "שלילת המים והחשמל של הצבא הישראלי הובילה למותם של חולים ופצועים, בעוד שחיילים התעללו ועקרו בכוח חולים ואנשי צוות רפואי.


הוא הדגיש כי "באמצעות כיבוש בתי החולים בעזה, הצבא הישראלי הפך מתקנים רפואיים ומרכזי התאוששות למוקדי מוות והתעללות", וקרא ל"המעורבים בהפרות הנוראיות הללו, כולל פקידים בכירים, לתת דין וחשבון".


מהארגון נמסר, "הרשויות הישראליות לא הכריזו על חקירה כלשהי לגבי האשמות על הפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, לרבות פשעי מלחמה לכאורה, שבוצעו על ידי כוחות קרקע ישראליים תוך כדי שליטה בבתי חולים אלה או אחרים. הפינויים הכפויים הלא חוקיים מבתי החולים, שבוצעו במכוון כחלק ממדיניות ממשלת ישראל של עקירת עזה בכוח נגד פלסטינים, מסתכמים בפשע אנושי בכוח".


בדו"ח תיעד הארגון עדויות של מטופלים ושני צוותים רפואיים שנכחו כאשר כוחות הכיבוש הסתערו וכבשו את המתחם הרפואי אל-שיפא בעיר עזה בנובמבר 2023 ושוב במרץ 2024, ובבית החולים כמאל עדוואן בבית לאהיה בינואר 2024, ובמתחם הרפואי נאצר בחאן 2024 בפברואר.


היא הסבירה כי "הכוחות הישראליים הכובשים בתי חולים הפריעו קשות לטיפול בפצועים ובחולים, דחו את הפצרות הרופאים להביא תרופות ואספקה לחולים, וחסמו את הגישה לבתי חולים ולאמבולנסים, מה שהוביל למותם של חולים פצועים וחולים כרוניים, כולל ילדים שעוברים דיאליזה בכליות".


בארגון Human Rights Watch ציינו כי "כוחות ישראליים פינו בכוח בתי חולים, והציבו חולים, צוות רפואי ועקורים בסיכון חמור. הם הורו לחולים לצאת מבתי חולים ללא סיוע, כולל אלו על אלונקות וכסאות גלגלים, ולעיתים רחוקות הקלו על העברתם למתקני בריאות אחרים, שלעתים לא יכלו לספק טיפול. לאחר שהרסו אותם בניין בית חולים ישראלי, או הרסו אותם בניין בית חולים שלא כדין".


היא ציינה כי "חיילים ישראלים ביצעו הפרות נגד חולים, צוותים רפואיים ועקורים בבתי חולים, ירו והרגו אזרחים, ירו בצוותים רפואיים והתעללו בעצורים".


הארגון דיווח בעבר על "תקיפות ישראליות לא חוקיות על בתי חולים ואמבולנסים, כמו גם מעצר שרירותי ועינויים של צוות רפואי. נכון לספטמבר 2024, רק ארבעה מתוך 36 בתי החולים בעזה לא נהרסו או ניזוקו על ידי כוחות ישראליים, לפי ארגון הבריאות העולמי, מהווים איום חמור על בריאות האוכלוסייה בטווח הקצר והארוך כאחד".


הוא קבע כי מאז 7 באוקטובר 2023, "הרשויות הישראליות הטילו בכוונה תנאים מזיקים וקטלניים על האוכלוסייה הפלסטינית בעזה, לרבות שלילת מזון, מים וחפצים חיוניים נוספים להישרדותם בכוונה, כמו תרופות, העולה על פשע השמדה נגד האנושות, בנוסף למעשי רצח עם".


"מאז ה-2 במרץ, ממשלת ישראל שוב חסמה את כניסת כל הסיוע לעזה, כולל דלק, תוך הפרה בוטה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי. ב-18 במרץ פתח הצבא הישראלי בגל חדש של תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריה ברחבי רצועת עזה, והרגו יותר מ-400 בני אדם", אמרה.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 4:02 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הרסו בית וחדר חקלאי בבית לחם.

היום, יום חמישי, הרסו כוחות הכיבוש הישראלי בית וחדר חקלאי בכפר אל-וואלאג'ה, צפונית מערבית לבית לחם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על אל-וואלאג'ה, תפסו עמדות באזור ג'בל רובייסת והרסו בית מיושב בשטח של 50 מ"ר השייך לטהא מוחמד עואדאללה, וחדר חקלאי של אחיו אחמד, בתואנה של חוסר רישיון.


היא הוסיפה כי כוחות הכיבוש סגרו את האזור, מנעו מתושבים להגיע לאתר ההריסה, ירו גז מדמיע ופצצות קול ותקפו את מוחמד עואדאללה.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 2:52 pm - שעון ירושלים

נפת ירושלים: כוחות הכיבוש עצרו אתמול 60 אזרחים מהגדה המערבית שהיו בדרכם למסגד אל-אקצא.

אתמול, רביעי, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי 60 אזרחים מהגדה המערבית בירושלים הכבושה.

מנפת ירושלים נמסר כי משטרת הכיבוש הודיעה על מעצרם של 60 אזרחים מהגדה המערבית באוטובוס לכיוון מסגד אל-אקצא. שמותיהם עדיין אינם זמינים.

בהקשר אחר, רשויות הכיבוש העבירו לעיתונאית לטיפה עבד אל-לטיף איסור כניסה למסגד אל-אקצא למשך שבוע, עם אפשרות לחידוש האיסור.

רשויות הכיבוש עצרו את העיתונאית עבד אל לטיף ביום ראשון שעבר מביתה בעיר העתיקה.

מאז 7 באוקטובר 2023, הכיבוש מכוון לעשרות עיתונאים באמצעות מעצר, גירוש ושיטות אחרות של הפחדה והרתעה.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 2:51 pm - שעון ירושלים

מקורות רפואיים: 95 חללים בהפצצת הכיבוש באזורים שונים ברצועת עזה מאז עלות השחר היום.

מקורות רפואיים הודיעו לפני זמן קצר כי 95 אזרחים, רובם ילדים ונשים, נהרגו מאז עלות השחר ביום חמישי בהפצצה הישראלית המתמשכת על רצועת עזה, הנכנסת כעת ליום השלישי ברציפות.

אותם גורמים הוסיפו כי מאז אמש נהרגו 56 חללים כתוצאה מפשיטות הכיבוש על חאן יונס ורפיח בדרום רצועת עזה.

כוחות הכיבוש חידשו את תוקפנותם ברצועת עזה עם עלות השחר ביום שלישי, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים. הדבר הביא למותם של יותר מ-400 אזרחים, רובם נשים וילדים, ועוד מאות פצועים.

חידוש התוקפנות נגד רצועת עזה מגיע על רקע החשש מהחמרה במצב ההומניטרי ברצועה, לאור המצור המתמשך וניתוק האספקה הרפואית וההומניטרית.

מאז 7 באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש פתחו בתוקפנות נגד רצועת עזה, שהביאה למות קדושים של יותר מ-48,572 אזרחים, רובם ילדים ונשים, ולפציעתם של 112,032 אחרים, בעוד מספר קורבנות נותרו מתחת להריסות.



פלסטין

ה 20 מרץ 2025 12:41 pm - שעון ירושלים

מועדון האסירים: האזיקים גרמו לזרימת דם מידיהם של עצורים בבתי הכלא נפחא ורימון.

ממועדון האסירים הפלסטינים נמסר כי הנהלת כלא גנות, שנקראה בעבר בתי הסוהר נפחא ורימון, ביצעה לאחרונה פעולות דיכוי מיחידות ימ"ז באחד הקטעים, תוך שהיא תקפה את האסירים וקשירה אותם בחוזקה והדוקה במטרה לענות אותם, מה שהוביל להוצאת דם מידיהם.

הוא הוסיף בהצהרה ביום חמישי כי הנהלת הכלא הישראלית ירה פצצות קול בתוך הקטע, מה שהפך את הפשיטה לאחת ממאות פשיטות נגד אסירים, שהסלימו מאז תחילת מלחמת ההשמדה.

הוא ציין כי בבתי הכלא השונים מתבצעות פעולות דיכוי בקצב הולך וגובר, להדק את השליטה על העצורים ועינויים על פי שורה של ביקורים אחרונים, חלה עלייה בתדירות השימוש בפצצות קול, כמו גם בכדורי גומי, כפי שקרה בכלא הנגב, בנוסף לשימוש בכלבי משטרה.

מועדון האסירים הוסיף כי נושא האזיקים (אזיקים) הוא אחד הכלים הבולטים שבהם השתמשה מערכת הבן להתעללות ועינויים של עצורים, כמו גם כלים רבים בהם השתמשה כדי לענות אותם מאז תחילת מלחמת ההשמדה, הנושא הזה התעורר בעיקר בעדויות של עצורים, והתמקד באופן שבו השתמשו בעצורים, ובכלל זה, כיצד השתמשו בעצורים ילדים ונשים, שהיו עצורים במשך שעות, חולים ופצועים וסובלים ממוגבלות מוטורית, כבליהם של חלק מהעצורים נמשכו ימים עד שהועברו למרכזי חקירות או לבתי כלא.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 11:52 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש סוגרים את רחוב צלאח א-דין, המחבר בין צפון ודרום רצועת עזה.

צבא הכיבוש הישראלי הודיע היום, יום חמישי, על סגירת רחוב צלאח א-דין, המחבר בין צפון ודרום רצועת עזה, מונע תנועת אזרחים דרכו ומאפשר להם ללכת רק ברחוב רשיד.

זאת לאחר שצבא הכיבוש הישראלי הכריז בשעות האחרונות על תחילתה של מתקפה קרקעית מוגבלת במרכז ובדרום רצועת עזה.

פתיחת "מסדרון נצרים" מחדש ואפשרות לעקורים לחזור דרכו מדרום רצועת עזה צפונה היו תנאי מרכזי בהסכם הפסקת האש.

כוחות הכיבוש חידשו את התוקפנות שלהם על רצועת עזה ביום שלישי שעבר, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים. הדבר הביא למותם של יותר מ-400 אזרחים, רובם נשים וילדים, ומאות נוספים נפצעו.

חידוש התוקפנות נגד רצועת עזה מגיע על רקע החשש מהחמרה במצב ההומניטרי ברצועה, לאור המצור המתמשך וניתוק האספקה הרפואית וההומניטרית.

מאז 7 באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש פתחו בתוקפנות ברצועת עזה, שהביאה למות קדושים של יותר מ-48,572 אזרחים, רובם ילדים ונשים, ולפציעתם של 112,032 אחרים, בעוד מספר קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 10:01 am - שעון ירושלים

710 הרוגים ויותר מ-900 פצועים ברצועת עזה תוך 48 שעות

מכונת המלחמה הישראלית ברצועת עזה לא הרפה מאז שחידשה תל אביב את מלחמתה העקובה מדם במובלעת הפלסטינית הנצורה היא פרסמה "אזהרות פינוי חדשות" והכריזה על תחילתה של "פלישה קרקעית מוגבלת".


כוחות הכיבוש הישראלי חזרו ל"מסדרון נצרים", המפריד בין צפון רצועת עזה לחלקה הדרומי, עם תחילתה של מה שהם תיארו כפלישה קרקעית "מוגבלת" לאזור זה.


ישראל הגבירה את התקיפות האוויריות שלה על אזורים שונים ברצועת עזה, כאשר לפחות 40 בני אדם נהרגו לפנות בוקר (חמישי) בתקיפות אוויריות ישראליות נגד 11 בתים בחאן יונס, רפיח ובית להיא.


חליל אל-דקראן, דובר בית החולים לחללי אל-אקצא בדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, אמר לטלוויזיה "אל-ערביה" כי 710 חללים ויותר מ-900 פצועים הועברו לבתי חולים ברצועה במהלך 48 השעות האחרונות.


חליל אל-דקראן הסביר כי 70% מהפצועים היו נשים וילדים, רובם במצב קשה.


בשיחה עם אל-ערביה, הוא ציין כי רק כ-15% מהחולים והפצועים הורשו לעזוב את רצועת עזה לטיפול.


ערבי ובינלאומי

ה 20 מרץ 2025 9:50 am - שעון ירושלים

וושינגטון מכירה בהיקף האסון ההומניטרי בעזה ומטילה אחריות על חמאס.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, תמי ברוס, אמרה ביום רביעי כי ממשלתה מודאגת עמוקות מהטרגדיה ההומניטרית הפוקדת את עזה ותושביה עקב הרעב, הצמא וחידוש המלחמה, אך האשמה לכל זה מוטלת על חמאס.


בתשובה לשאלת כתב ירושלמי במסיבת עיתונאים בחדר העיתונאים של המשרד בנוגע להרג של יותר מ-180 ילדים פלסטינים, כתוצאה משימוש ישראל במטוסי קרב אמריקאיים - כ-100 מטוסים - להפצצת עזה, שאין בה כלל הגנה מקרקע-אוויר, ובנוגע לסוגיה ההומניטרית, עם החרפה של ארצות-הברית, עם הטרדה האיש ברוס אמר: "הפעולות של העולם נגד מה שקורה מבהירות שאנחנו נפעל לעצור את זה. מה שאני יכול להגיד לך זה שזה אסון. הייתה הפסקת אש ב-7 בדצמבר וב-7 באוקטובר 2023. הייתה הפסקת אש, והיא הופרה עם טבח של 1,200 אנשים מאשר 250 בני מארחים שעדיין לא ידועים משרת חופש, אבל הוא עדיין לא קיבל אותו".


"אז כשאנחנו חושבים למה אנחנו במצב הזה, בואו לא נשכח, חשוב שנמשיך להזכיר לאנשים את הדברים שגרמו למלחמה הזו, את הזוועה של 7 באוקטובר, את הזוועה של הטבח ההמוני הזה שצולם בווידאו, שכלל טבח של ילדים, תינוקות, נשים - אונס ורצח נשים לעיני כולם; זה לא יכול להימשך", הוסיפה הדוברת.


Tammy Bruce explained her administration's position, saying: "What is happening is horrific. We are in the 21st century, and the brutality unleashed by terrorist groups, by Iran's death squads, by actors who invest in endless suffering, and the use of people - especially the people of Gaza - as fuel for a mechanism that the world has condemned for decades, and we finally got here. We were tired of talking, and we moved to the second phase, but they (Hamas) rejected it. This was not a mechanism that would end with their explicit rejection, but they rejected it anyway. But President Trump and Secretary of State Rubio laid out a new vision for how to end this framework and this cycle of death and destruction, and we are still in that process. Hamas got an offer to bridge the gaps and end the suffering, but that is history. And so, we condemn - not only the loss of life and the impact on children around the world, but suffice it to say that President Trump has clearly focused on the need for peace on this planet in every way. And this approach will be successful because he (Trump) is known for delivering - he is known for getting results. הוא ידוע ברצינות שלו, ואנחנו עדים להתקדמות בתחום הזה. לכן, חבל שחמאס אפשרה לזה לקרות, והתנהגותם הביאה לסבל הזה מההתחלה. ממשל טראמפ, שר החוץ רוביו ומשרד החוץ נחושים להשיג שלום, והם פועלים להבטיח שהסבל הזה ייפסק. בהחלט ישנה הזדמנות אמיתית לשנות את מה שקורה בעולם.


לגבי האם שר החוץ מרקו רוביו ניהל שיחות כלשהן עם עמיתיו הישראלים מאז התקיפות הישראליות האחרונות. הממשל שמנסה להבטיח שישראל, בעת השקת השביתות הללו באמצעות כלי נשק אמריקאים, נזהרת מאוד במיקוד (אזרחים בעזה), אמרה הדוברת: "אני יכולה להבטיח לך שהצוותים שלנו נמצאים בתקשורת מתמדת. לא הייתה שום קריאה לטלפון, אך היא פועלת - כפי שאתה יכול לדמיין, מאמץ מתמשך בכל היבט של מדיניות חוץ, במיוחד כשמדובר במלחמה ופגיעה בפגיעה וסתימת סכסוכים ... כך שהם עובדים כל הזמן.

ברוס סיכמה את תשובתה בהדגישה שהצעות להשגת הסכם עדיין קיימות.


פלסטין

ה 20 מרץ 2025 9:31 am - שעון ירושלים

התוקפנות הישראלית על העיר טול-כרם ושני מחנותיה נמשכת זה היום ה-53 ברציפות.

כוחות הכיבוש הישראלים המשיכו ביום חמישי בתוקפנותם על העיר טול-כרם ומחנהה, זה היום ה-53 ברציפות, בעוד שההסתערות על מחנה נור שמס נכנסה ליומה ה-40 על רקע הסלמה מתמשכת, כולל פשיטות, הריסות בתים והרס תשתיות.


דחפורים ישראלים המשיכו בהריסת מספר בתים בשכונת מנשייה שבמחנה נור שמס, הודיעה ועדת השירותים העממיים של המחנה כי כוחות הכיבוש הרסו 66 בתים מאז תחילת התוקפנות, בעוד מקורות מקומיים אישרו כי אתמול נהרסו שישה בנייני מגורים המכילים עשרות דירות.


הבתים נמצאים בבעלות המשפחות: שיהאב, אל-עלמה, אל-סעידה, אבו שאלה, אבו עבד, אל-סייס, אל-גנאם, משארקה, שייח' יוסף ואל-דבור.


עדי ראייה אישרו כי המחנה נתון לפעולות דחפור והריסה יומיומיות המכוונות לבתים ותשתיות, וכתוצאה מכך הרס מוחלט של ציוני הדרך שלו ועקירה כפויה של תושביו, בניסיון למחוק את זהותו ולשנות את הגיאוגרפיה שלו.


בפיתוח קשור, מחנה נור שמס היה עד לפשיטות וחיפושי בתים, במיוחד בשכונות ג'באלי, אל-נסר ואל-סליחין, כוחות הכיבוש הישראליים הסבו גם את בית משפחת אבו דיא לצריף צבאי באזור ג'בל אל-נסר, כחלק מדפוס חוזר של שיטות עבודה שמטרתן להטיל שליטה רבה יותר על האזור.


במחנה טול-כרם ירו אמש כוחות הכיבוש אבוקות מעל שכונת אבו אל-פול, בעוד כלי רכב צבאיים של הכיבוש נפרסו בשכונותיה וסביב הבתים, והרסו את כל הנקרה בדרכם. גונבים את חפציהם.


בשכונות אל-חדאידה ואל-מטר היו עדים גם לעקירה בכפייה גדולה של אזרחים, יחד עם שכונות קקון, אבו אל-פול ומראבעה חנון יותר מ-12,000 פליטים.


בינתיים, כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית, כולל רכבים משוריינים, לעיר, לשני מחנותיה ולפרבריה.


בינתיים, כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים להשתלט על כמה בתים ברחוב שכם, במיוחד באזור הסמוך למחנה הפליטים טול כרם, כלי הרכב והדחפורים שלהם מוצבים בסביבה, על רקע צעדים נוקשים המגבילים את תנועת כלי הרכב והאזרחים.


כוחות הכיבוש עצרו הבוקר את בשיר מחמוד עופי, אזרח, לאחר שפשט על יחידת דיור בפרבר אקטבה, מזרחית לעיר.


התקפות אלו באות על רקע ההסלמה המתמשכת של כוחות הכיבוש הישראליים בעיר טול כרם ובשני מחנותיה, שהביאה למותם של 13 אזרחים, כולל ילד ושתי נשים, שאחת מהן הייתה בחודש השמיני להריונה.


התוקפנות גרמה גם להרס נרחב לתשתיות, לרבות רשתות מים, חשמל, ביוב ותקשורת, כמו גם בתים, חנויות וכלי רכב, שנהרסו, נשרפו, הושחתו, נשדדו ונגנבו גם כניסות וסמטאות המחנות נסגרו בתלי אדמה.



פלסטין

ה 20 מרץ 2025 9:25 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הסתערו על ערים וכפרים בנפת רמאללה ואל-בירה.

כוחות הכיבוש הישראלי הסתערו על ערים וכפרים בנפת רמאללה ואל-בירה עם שחר ביום חמישי.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש פשטו על מספר בתים של אזרחים במהלך פשיטות על הערים והכפרים בילעין, דיר קאדיס, חרבאתה, כפר נימה ודיר בז'י, צפונית מערבית לרמאללה, ומחנה הפליטים עין סיניה וג'לזון, מצפון לרמאללה, מבלי שדווח על מעצרים.

פלסטין

ה 20 מרץ 2025 9:03 am - שעון ירושלים

עשרות הרוגים ופצועים בהפצצת הכיבוש באזורים שונים בעזה.

עשרות אזרחים נהרגו ונפצעו אמש ובמוקדמות יום חמישי בבוקר כתוצאה מהמשך ההפגזות של כוחות הכיבוש על אזורים שונים ברצועת עזה.


לפי מקורות מקומיים, שבעה אזרחים נהרגו כאשר כוחות הכיבוש תקפו את ביתה של משפחת אבו דיב בבני סוהילה.


שמונה אזרחים נהרגו גם בתקיפה אווירית ישראלית לעבר בית משפחת אבו דקה בעבסאן אל-כבירה.


לפי מקורות מקומיים אחרים, מספר חללים נהרגו כאשר כוחות הכיבוש תקפו את ביתו של עבדול רחמן אל-מג'יידה במיראז', שמונה נהרגו כאשר בית משפחת אבו דקה היה מטרה, ושלושה נהרגו כאשר בית משפחת אל-עמור היה מטרה בעיירה אל-פחארי.


עשרה קדושים נהרגו כשכוחות הכיבוש תקפו את ביתה של משפחת ג'אבר באזור מוסבה ממזרח לרפיח, ושבעה נהרגו כשבית בשכונת אל-סולטן ממערב לבית לאהיה היה מטרה.


כוחות הכיבוש חידשו את התוקפנות שלהם על רצועת עזה ביום שלישי שעבר, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים. הדבר הביא למותם של יותר מ-400 אזרחים, רובם נשים וילדים, ומאות נוספים נפצעו.


חידוש התוקפנות נגד רצועת עזה מגיע על רקע החשש מהחמרה במצב ההומניטרי ברצועה, לאור המצור המתמשך וניתוק האספקה הרפואית וההומניטרית.


מאז 7 באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש פתחו בתוקפנות נגד רצועת עזה, שהביאה למות קדושים של יותר מ-48,572 אזרחים, רובם ילדים ונשים, ולפציעתם של 112,032 אחרים, בעוד מספר קורבנות נותרו מתחת להריסות.



ערבי ובינלאומי

ה 20 מרץ 2025 9:00 am - שעון ירושלים

צבא הכיבוש הישראלי יירט טיל שנורה מתימן ופצע 13 בני אדם בדרכו למקלטים.

צבא הכיבוש הישראלי הודיע, ביום חמישי, כי יירט טיל ששוגר מתימן לפני שחצה את המרחב האווירי הישראלי.


"התרעות הופעלו במספר אזורים במדינה בעקבות שיגור הטיל מתימן", אמר דובר הצבא הישראלי, אביחי אדרעי, בהצהרה. מאוחר יותר הוסיף כי "חיל האוויר יירט את הטיל ששוגר מתימן לפני שחדר למרחב האווירי של ישראל.


משטרת ישראל מצידה הודיעה כי "הופעלו צפירות תקיפה אוויריות באזור תל אביב, ירושלים והמרכז ומשטרת ישראל מבצעת פעולות סירוק לחיפוש אחר אתרי פגיעה אפשריים של שברי רקטות".


המשטרה קראה לתושבים להישאר ליד מקלטים, להימנע מלהתקרב לאתרי פגיעה או לגעת בשרידי טילים.


בתוך כך, אמבולנסים ישראלים דיווחו כי 13 בני אדם נפצעו בעת שנסעו למקלטים לאחר שהופעלו סירנות בעקבות גילוי טיל ששוגר מתימן.


כלי תקשורת בישראל דיווחו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב את הכנסת ופנה למרחב מוגן לאחר שנשמעו סירנות בירושלים ובתל אביב.


"החות'ים כבר משלמים את המחיר - והם ישלמו יותר", אמר נתניהו לכתבים ביציאתו ללשכתו בכנסת.


בתוך כך, ערוץ 12 דיווח כי הפעילות בנתב"ג בתל אביב חודשה לאחר השבתתו עקב הפעלת סירנות תקיפות אוויריות.


בהקשר זה דווח באתר ynet כי מטוסים שהיו בדרכם לנחיתה בנתב"ג עוכבו בשל שיגור הטיל מתימן.


בין הטיסות הללו ניתן למנות את טיסות אל על ממילאנו, טיסות אל על מפראג, טיסות אתיהאד מאבו דאבי וטיסות אל על מלונדון. האתר אישר כי לאחר יירוט הטיל, ניתן לכלי הטיס אישור לנחות.


מאוחר יותר פרסמו החות'ים הודעה שבה הודיעו כי תקפו את נמל התעופה בן גוריון באמצעות טיל בליסטי היפרסוני.

פלסטין

ד 19 מרץ 2025 10:08 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להרוס יותר מ-60 בתים במחנה ג'נין.

כוחות הכיבוש הישראליים הודיעו ביום רביעי בערב על הריסתם של יותר מ-60 בתים במחנה ג'נין.


מקורות מקומיים אמרו כי כוחות הכיבוש הפיצו מפה המציגה 66 בתים במספר שכונות של מחנה ג'נין שרשויות הכיבוש החליטו להרוס.


היא הוסיפה כי ההריסות יסתיימו תוך 24 שעות, וכוללות בתים בשכונות חוואשין, בסביבת מסגד עזאם, ג'ורת אל-דהב ואל-סמרן, אזור מועדון מחנה ג'נין ושכונת אל-אלוב.


כוחות הכיבוש ביצעו הריסות במספר בתים בשכונות הנ"ל.


לפי ועדת התקשורת במחנה ג'נין, התוקפנות הישראלית גרמה להרס חלקי או מלא ל-512 בתים ומתקנים במחנה.

פלסטין

ד 19 מרץ 2025 9:51 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש שולחים תגבורת צבאית לעיר ג'נין ולמחנה.

כוחות הכיבוש הישראליים שיגרו ביום רביעי בערב תגבורת חדשה לעיר ג'נין ולסביבת מחנהה.


מקורות מקומיים אמרו כי תגבורת צבאית, לרבות כלי רכב, משוריינים, מכליות מים וגנרטורים חשמליים, הגיעה לעיר ג'נין.


לפי מקורות מקומיים אחרים, קולות של אש חיה כבדה עדיין נשמעים מתוך מחנה ג'נין מאז הבוקר.


התוקפנות הישראלית על העיר ג'נין והמחנה שלה נמשכת זה היום ה-58 ברציפות, ומותירה 34 קדושים, עשרות פצועים ועצורים, והרס נרחב לבתים, רכוש ותשתיות. בינתיים, כוחות הכיבוש איימו להרוס עשרות בתים במחנה.

פלסטין

ד 19 מרץ 2025 12:20 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש ממשיכים להסתער על העיירה סילוואד, עוצרים אזרח ופושטים על עשרות בתים.

מאז עלות השחר של יום רביעי, כוחות הכיבוש הישראלי המשיכו בפשיטות שלהם על העיירה סילוואד, מזרחית לרמאללה, ועצרו אזרח.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש המשיכו בפשיטה על העיירה מאז עלות השחר, ועצרו את האזרח אחמד עותמאן חאמד (בן 49), תוך שהם עצרו עשרות אזרחים ובהמשך שחררו אותם לאחר שחקר אותם בשטח.


היא הוסיפה כי כוחות הכיבוש ערכו חיפוש בעשרות בתים בעיירה, כולל אלה של עצורים ואסירים משוחררים, תוך השחתה והתעסקות בתכולתם. הם גם תפסו מספר כלי רכב השייכים לתושבים המקומיים.


היא דיווחה כי כוחות הכיבוש פרסו מאות חיילים וכלי רכב צבאיים ברחבי השכונות והרחובות של העיירה, ושיבשו את כל היבטי החיים, לרבות מוסדות, בתי ספר ופעילות מסחרית.

פלסטין

ד 19 מרץ 2025 12:05 pm - שעון ירושלים

OCHA: 170 ילדים נהרגו במהלך תוקפנות הכיבוש ברצועת עזה.

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) הודיע כי יותר מ-170 ילדים נהרגו במהלך התוקפנות של הכיבוש הישראלי ברצועת עזה לפנות בוקר (שלישי)


המשרד קבע בהצהרה באתר האינטרנט הרשמי שלו ביום רביעי כי המספר הכולל של חללים כתוצאה מהפשיטות הללו הגיע ליותר מ-400 אזרחים, כולל יותר מ-170 ילדים ו-80 נשים. הוא ציין כי צוותי חילוץ ופרמדיקים לא הצליחו להגיע לרבים מהקורבנות עקב מחסור בציוד, דלק ומכונות כבדות.


במשרד הסבירו כי רק ארבעה בתי חולים שדה פועלים במלואם באזור, בעוד ש-22 בתי חולים ושישה בתי חולים פעילים חלקית עוד 13 בתי חולים וארבעה בתי חולים שדה הפסיקו את פעילותם עקב הרס ומחסור בכוח אדם רפואי ותרופות.


במשרד ציטטו את מנהל בית החולים אל-שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שאמר: "המצב הוא קטסטרופלי ויש לנו הרבה קורבנות".


OCHA הזהיר כי יותר ממיליון בני אדם ברצועת עזה עלולים להתמודד עם מחסור חמור במזון אם משלוחי הסיוע ההומניטרי לא יתחדשו. הם נמצאים בסיכון שלא יקבלו מנות מזון במרץ אם המשלוחים לעזה לא יתחדשו.


הוא הדגיש כי המלאים הזמינים במגזר הולכים ומתרוקנים במהירות, וכדי לטפל במחסור, שותפי האו"ם הפחיתו בחדות את הסיוע למזון, השעו את חלוקת הקמח והמזון הטרי והפחיתו את כמות הארוחות החמות במטבחים הציבוריים.


עוד הזהירו במשרד כי אם המצב יימשך כפי שהוא, לפחות 80 מתוך 170 המטבחים הציבוריים ברצועה ייאלצו להיסגר תוך שבוע-שבועיים.