פלסטין

ג 06 יונ 2023 8:08 am - שעון ירושלים

קמפיין מאסיבי של מעצרים בגדה המערבית הכבושה ובירושלים

כוחות הכיבוש הישראלי פתחו, עם עלות השחר ושלישי בבוקר, במסע מעצרים מאסיבי באזורים נפרדים בגדה המערבית וירושלים הכבושה.


כוחות אלה הסתערו על כמה עיירות, מחנות, כפרים וערים נפרדות בגדה המערבית וכבשו את ירושלים, במהלכה פשטו וערכו חיפושים על בתים רבים, התעסקו בתכולתם והעבירו את תושביהם לחקירות שטח.


בצפון הגדה המערבית עצרו כוחות אלו את מוחמד אל-רישה, את סולימאן קטנאני הפצוע וסטודנטים באוניברסיטת אנ-נג'אח, קאסם קדאח, איברהים דויקאת ואחמד חאלד, כולם משכם.


ואילו חאלד עימאד בני עודה נעצר מתמון, דרומית לטובאס, בצפון הגדה המערבית.


בטול כרם הסמוכה נעצרו איאד אבו סלאח ועומר אבו סלאח.


בקבטיה, דרומית לג'נין, בצפון הגדה המערבית, נעצרו עומר אסף ואסאעד אבו אלרוב.


מדרום לגדה המערבית נעצרו מהעיירה בית פג'אר שבבית לחם ג'וואד תקצ'ה, עאדל עיסא תקצ'ה ואחיו עלי.


בירושלים הכבושה נעצרו עלי עיישה, זאין מוחנה, יאזן סלימי.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 10:39 pm - שעון ירושלים

מה עושים מנהיגי גדודי אלקודס בקהיר?!

זיאד אל-נחלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, קיבל מנהיגים מגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של התנועה, בבירת מצרים, קהיר.


מקורות אמרו ל-Al-Quds.com כי מנהיגי גדודי אל-קודס, שירש את המנהיגים שנרצחו על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, הגיעו לקהיר ונפגשו עם אל-נחלה והנהגת הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי.


על פי המקורות, אל-נחלה שיבח את גבורה של הנהגת הזרוע הצבאית שלו והנהגתם של הקרב האחרון לאחר רצח המנהיגים הקודמים, ואת יכולת ההנהגה החדשה להמשיך את המערכה באותה תנופה והובלה. זה בחוכמה ובמיומנות עד לרגע האחרון שבו נורו טילים לעבר תל אביב ואחרים.


על פי המקורות, אל-נחלה הוא אחד מהאישים שמתגאים בפתיחת קשרים ישירים וקיום פגישות עם ראשי הזרוע הצבאית שלו וכן עם הנהגת תנועתו, תוך הקשבה להם ולדרישותיהם, ובמיוחד המנהיגים הצבאיים. , לדרבן אותם להמשיך ולפתח יכולות צבאיות.


מנהיגי גדודי אל-קודס שנרצחו בהסלמה הצבאית האחרונה היו ברשימת משלחת מתנועת הג'יהאד האיסלאמי שיצאה לקהיר בבוקר ההתנקשות בתשעה במאי האחרון.


אלנחלה הגיע, לפני מספר ימים, בראש משלחת מובילה מתנועתו מרצועת עזה ומחוצה לה, כדי להיפגש עם גורמים מצריים, והיום הוא נפגש עם שר המודיעין המצרי, עבאס כאמל, והם דנו. נושאים רבים. הוא גם נפגש אתמול עם ראש הלשכה המדינית של תנועת "חמאס", אסמעיל הנייה, וערך מפגש מרחיב בין הנעת שתי התנועות.



פלסטין

ב 05 יונ 2023 10:20 pm - שעון ירושלים

3 בני אדם נהרגו בתאונת דרכים ליד תל אביב

ביום שני בערב נהרגו 3 בני אדם על פי החשד ישראלים בתאונת דרכים שאירעה סמוך לקריית גת, סמוך לאזורי דרום תל אביב.


לפי אתר ynet, האירוע התרחש בכביש שר 6 סמוך לקריית גת, ו-3 בני אדם נהרגו, בעוד שניים נוספים נפצעו בדרגות שונות.




פלסטין

ב 05 יונ 2023 10:15 pm - שעון ירושלים

מת שלישי ביום אחד בתוך הכבושים

פלסטיני בן 50 נהרג ביום שני בערב, כתוצאה מירי על ידי אלמונים באזור חוואלדה, סמוך לשפר עמר, בפנים הארץ.


לפי אתר ynet, פלסטיני נוסף נפצע קל באירוע הפלילי החדש, והועבר לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.


משטרת ישראל פתחה תוך יממה בחקירת נסיבות האירוע השלישי מסוגו.

ערבי ובינלאומי

ב 05 יונ 2023 9:53 pm - שעון ירושלים

הצבא הישראלי משתתף בתרגיל בינלאומי במרוקו

צוות חיילי הכיבוש הישראלי משתתף בתרגיל בינלאומי בשם האריה האפריקני, במרוקו.


בהודעת צבא הכיבוש בערבית נמסר כי הצוות, הכולל 12 חיילים ומפקדי חטיבת גולני, משתתף מאז אתמול, יום ראשון, בתמרון שמובילים כוחות היבשה של מספר מדינות.


ושזו הפעם הראשונה שצבא ישראל משתתף בתרגיל האריה האפריקני הבינלאומי.


לדבריו, במהלך השבועיים הקרובים יתמקדו הלוחמים באימונים באתגרי לחימה שונים המשלבים קרב חי"ר בסביבה עירונית עם לחימה תת-קרקעית בה הם מתמחים, ואת האימון הם יסיימו בתרגיל משותף לכל הצבאות.


הוא הוסיף: התרגיל נועד לחזק את הקשר בין מדינות ולמידה הדדית בין צבאות זרים.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 9:46 pm - שעון ירושלים

חמאס: רצח הילד תמימי מאשר את הכיבוש הנאצי

חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר ביום שני בערב כי הריגת הילד, מוחמד אל-תמימי, מהכפר נבי סאלח ברמאללה, על ידי הכיבוש, היא פשע מתועב המאשש את צבא הכיבוש הנאצי ואת התנהגותו הטרוריסטית.

קאסם הוסיף לו בהצהרה לעיתונות: "הכיבוש תמיד נמלט מאחריות לפשעיו בגלל התמיכה האמריקנית בו, החולשה של עמדות המוסדות הבינלאומיים והשתיקה של הקהילה הבינלאומית, כל אלה מעודדים את הכיבוש לחזור על פשעיו ולהסלים את התוקפנות שלו".

הוא המשיך, "פשעים אלה לא ישברו את הנחישות והאכזריות של עמנו, ואנו נמשיך במאבק הלגיטימי שלנו להעניש את הכיבוש על פשעיו ולגרשו מארצנו".

פלסטין

ב 05 יונ 2023 9:32 pm - שעון ירושלים

עודכן | שני חיילים ישראלים נפצעו בפעולת דריסה מדרום לשכם

ביום שני בערב נפצעו שני חיילים ישראלים כאשר רכב פלסטיני התנגש בהם סמוך למחסום חווארה, דרומית לשכם.


על פי הערוץ העברי 12, אחד החיילים נפצע בגפיים התחתונות ומצבו מוגדר בינוני והשני באזור האגן ופציעותיו תוארו קלות. הם פונו לבית חולים יַחַס.


דובר צבא ישראל אמר שהוא חוקר את המניעים לאירוע.


כוחות הכיבוש הישראלי סגרו את מחסומי זעתרה וחווארה באזור לאחר האירוע.


מאוחר יותר, באתרי מתנחלים נכתב כי נהג הרכב נעצר.



פלסטין

ב 05 יונ 2023 9:01 pm - שעון ירושלים

ווינסלנד קורא לתת דין וחשבון על רוצחי הילד תמימי

טור ווינסלנד, מתאם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, קרא, ביום שני בערב, לעצור את האחראים למותו של מוחמד אל-תמימי בן השנתיים, תושב נבי סאלח שבמחוז רמאללה. אַחֲרַאִי.


"אני מגנה ומצער עמוקות את מותו של ילד פלסטיני בן שנתיים, שנפצע קשה מפגיעת כדורי כוחות הביטחון הישראליים בנבי סאלח לפני יומיים", אמר וונסלנד בציוץ בטוויטר. "הצבא הישראלי אמר זאת. הגיב לירי מהאזור של חמושים פלסטינים...".


"אזרחים, במיוחד ילדים, ממשיכים לשאת בנטל של הסכסוך הזה", הוסיפה וונסלנד, "תנחומיי הכנים למשפחתו. אני מציין שהרשויות הישראליות פתחו בחקירה של האירוע ואני קורא לתת דין וחשבון לאחראים ."

פלסטין

ב 05 יונ 2023 7:29 pm - שעון ירושלים

הגעת גופת הילד השהיד מוחמד אל-תמימי לרמאללה

גופתו של הילד השהיד מוחמד הית'ם אל-תמימי (בן שנתיים וחצי) הגיעה הערב, יום שני, למתחם הרפואי פלסטין ברמאללה.


הילד תמימי נהרג בבית החולים הישראלי תל השומר, שם קיבל טיפול בפציעת כדור שנורה על ידי חיילי הכיבוש הישראלי בעת שהיה עם אביו בחצר בית המשפחה בכפר נבי סאלח. גם נורה בכתף.


המונים גדולים מנפות רמאללה ואל-בירה קיבלו את גופת הילדה הקדושה תמימי, בראשות מושלת רמאללה ואל-בירה, לילה גנאם, שהדגישה כי יש לתת על הכיבוש דין וחשבון לפשעיו נגד ילדים, וביקשו: "מה אם הילד הזה היה ישראלי? העולם היה קם ולא יושב בשקט". אבל ילדים פלסטינים נהרגים כל הזמן מבלי שהעולם יעשה דבר".

ערבי ובינלאומי

ב 05 יונ 2023 6:49 pm - שעון ירושלים

סבא"א מצר על "האיטיות" של איראן בהתקנה מחדש של מצלמות מעקב

מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, סבר ביום שני כי שיתוף הפעולה עם איראן הוא "איטי מאוד", וקרא לטהרן להאיץ את קצב התקנת המצלמות מחדש באתרי גרעין.


עם שובו מביקור ברפובליקה האסלאמית במרץ, בירך גרוסי על התחייבותה של טהראן להתקין מחדש את מכשירי הניטור שפורקו ביוני 2022 בהקשר של הידרדרות היחסים עם מעצמות המערב.


שלושה חודשים לאחר מכן, חשב גרוסי, בפתיחת ישיבת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במטה גוף האו"ם בבירת אוסטריה, וינה, כי "ההתקדמות הרבה פחות מהצפוי".
והוא הדגיש במסיבת עיתונאים שערך מאוחר יותר כי "העניין הזה מתקדם לאט מאוד".


"למעשה, התקנו מצלמות ומערכות מעקב בכמה מקומות, אבל הרבה יותר מזה צריך להיעשות", במיוחד מאז שאיראן ממשיכה בהסלמה הגרעינית למרות הכחשתה בניסיון לרכוש פצצת אטום, הוא הוסיף, "אנחנו חייבים לזוז מהיר יותר."


גרוסי הדגיש כי מה שהושג הוא רק "חלק קטן ממה שציפינו לו".
"גם אם כל המצלמות יותקנו מחדש, איראן תצטרך לספק כל מיני מידע כדי להשלים את החסר ו'להרכיב' את כל חלקי הפאזל כדי להשלים את התמונה", אמר.


כשנשאל על הביקורת שהוטחה על ידי ישראל, האויב המושבע של איראן, לאחר החלטת הסוכנות לשים בצד כמה מחלוקות, אפילו באופן זמני, על פי שני דיווחים שהוגשו למדינות החברות, אמר גרוסי, "לעולם לא מורידים את הסטנדרטים שלנו... היינו קפדניים, חסר פניות והוגן מבחינה טכנית, אבל תקיף".


בנוגע לאתר מריוואן הסמוי, הממוקם בסמוך לאזור עבאד בדרום איראן, אמר גרוסי כי קיבל "הסברים הגיוניים מאיראן" שייחסו את נוכחות החומר הגרעיני ל"פעילות כרייה שבוצעה בעידן הסובייטי".


בהינתן חוסר היכולת "להוכיח או להכחיש" מידע זה, רואים כעת כי תיק זה, שהיה תלוי ועומד כבר שנים, "הוסדר בשלב זה".


אבל הסוכנות דבקה בהערכתה הקודמת, שלדעתה "נערכו בעבר בדיקות נפץ".


תיק זה הוא אחד הנושאים השנויים במחלוקת שהפריעו למשא ומתן בוינה בשנה שעברה שמטרתו להחיות את ההסכם ההיסטורי שנחתם ב-2015 בין טהראן למעצמות הגדולות (בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארה"ב), המכונה רשמית "תכנית פעולה מקיפה משותפת".


הסכם זה מגביל את פעילותה הגרעינית של איראן בתמורה להסרת הסנקציות הבינלאומיות.
משא ומתן זה הושעה מאז קיץ 2022, ואין אינדיקציות חיוביות לחידושו, אם כי טהראן מאשרת תמיכה בחידוש זה.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 4:57 pm - שעון ירושלים

בלינקן: נורמליזציה עם ישראל אינה חלופה לפתרון שתי המדינות

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר ביום שני, כי בעוד שממשל ביידן פועל להשריש ולהעמיק את הנורמליזציה של ישראל עם מדינות ערב, זה לא צריך להיות על חשבון הגעת ישראל לפתרון עם הפלסטינים.

"אזור משולב יותר, משגשג ויציב יותר משרת את האינטרסים ארוכי הטווח של ישראל, שותפינו האזוריים האחרים וארה"ב", אמר בלינקן בנאום בפני ועדת יחסי הציבור של ישראל האמריקאית-AIPAC, ארגון הלובי הישראלי החזק. , שציין את יום השנה ה-56 לכיבוש כל השטחים הפלסטיניים על ידי ישראל. "אך מאמצי האינטגרציה והנורמליזציה אינם תחליף להתקדמות בין ישראלים לפלסטינים, והם לא צריכים לבוא על חשבונם. העמקת היחסים של ישראל עם שותפיה יכולים ו צריך לשפר את רווחת העם הפלסטיני ואת הסיכויים לפתרון שתי המדינות".

בלינקן הוסיף, "זה מה שעסק בדיפלומטיה שלנו בפגישות האזוריות בעקבה ובשארם א-שייח', בסיוע ובתמיכה של השותפות הוותיקות של ישראל, ירדן ומצרים. עבודה זו מחייבת ששני הצדדים יעמדו בהתחייבויות שנטלו על עצמם. , כולל בפגישות האחרונות הללו", בהתחשב בכך שהשיחות מייצגות צעדים קריטיים להפסקת האלימות, בתקווה לבנות מחדש את היחסים המתוחים, ולהתחיל בעבודה הדיפלומטית האמיתית הדרושה לפתרון הסכסוך הזה.

"כפי שהנשיא אמר בנסיעתו לישראל ולגדה המערבית בקיץ שעבר, פתרון שתי המדינות - המבוסס על קווי 1967, עם פשרה מוסכמת - נותר הדרך הטובה ביותר להשיג את מטרתנו של ישראלים ופלסטינים לחיות זה לצד זה בשלום, כשכל אחד יכול ליהנות מאמצעים של ביטחון, חופש, צדק, הזדמנויות וכבוד בשוויון".

בלינקן הדגיש, "אנחנו יודעים היום שהסיכויים לפתרון שתי המדינות אולי נראות רחוקות. אבל אנחנו מחויבים לעבוד עם הצדדים כדי לשמר את אופק התקווה בטווח הקצר. משמעות הדבר היא עצירת ההסלמה, הימנעות מצעדים חד-צדדיים. הגברת המתיחות, חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני להתמודדות עם אלימות ושיפור שיתוף הפעולה הביטחוני". חיי היומיום של העם הפלסטיני.

"ישראל נוסדה, והשותפות הדו-צדדית שלנו בנויה על ערכים דמוקרטיים, הכוללים גישה שווה לכל האנשים לזכויותיהם. פתרון שתי המדינות חיוני לשמירה על זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר בלינקן וציין כי "בחודש שעבר חגגנו 75 שנה להקמת מדינת ישראל". היום אנו חוגגים 75 שנים לשותפות ארה"ב-ישראל, והיום, השותפות הזו נוגעת בכל היבט של חיינו, מביטחון ועד עסקים, ומן אנרגיה לבריאות הציבור. מערכות היחסים שלנו שירתו לא רק זה את זה אלא את העולם - גורמים למדבריות לשגשג, פיתוח טכנולוגיות אנרגיה "ניקיון למחר, ייצור חיסונים, עיצוב העתיד של חקר החלל, ועוד הרבה יותר. העומק והרוחב של השותפות בין הממשלות שלנו תואמת רק את החוזק של הקשרים שהאנשים שלנו חולקים". כמו שהוא אמר.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 4:38 pm - שעון ירושלים

הרשות הפלסטינית מעמיקה את שיתוף הפעולה עם מצרים על רקע התקוות להתנתקות מישראל

הרשות הפלסטינית מצפה להעמקת שיתוף הפעולה עם מצרים בתחומים שונים, בעיקר כלכליים, חינוכיים ובריאותיים, במסגרת תוכנית להתנתקות הדרגתית מישראל.


משלחת ממשלת פלסטינית בראשות ראש הממשלה מוחמד שתייה ביקרה ביום שני האחרון במצרים, המשלחת כללה את שרי החוץ, הפנים, הכלכלה הלאומית, הבריאות, התחבורה, עבודות הציבור, הדיור, ההשכלה הגבוהה, ההקדשים, הבריאות ורשות האנרגיה.


במהלך ביקורו בן שלושת הימים, ערך שתייה התייעצויות פוליטיות עם ראש ממשלת מצרים מוסטפא מדבולי, וכן פגישות פרטניות בין שרים בעלי סמכות שיפוט משותפת כדי לדון בחיזוק היחסים הבילטרליים.


שתייה אמר היום (שני) בפתח ישיבת הממשלה השבועית שלו בעיר רמאללה שבמרכז הגדה המערבית, כי הביקור במצרים הביא להתייעצויות פוליטיות חשובות בנוגע ליחסי פלסטין-מצרים.


במקביל, הסביר שתייה כי יוצג הניסיון המשותף בין מצרים לפלסטינים להקמת צוהר מאוחד לשירותי השקעות, תוך התייחסות להבנה בין שני משרדי הכלכלה בתחומי המפרט, המטרולוגיה והטבעת זהב.


משרד החקלאות הפלסטיני חתם גם על פרוטוקול שיתוף פעולה עם מקבילו המצרי להגברת חילופי הסחר של תוצרת חקלאית פלסטינית לשוק המצרי, יבוא דשנים וחיסונים וטרינרים, שיתוף פעולה בתחום המחקר החקלאי והגדלת מספר המלגות, כולל מלגות לרפואה וטרינרית, לדברי שתייה.


בתחום החינוכי הוא אמר כי ממשלת מצרים הסכימה לשקול את הגדלת ההנחה בשכר האוניברסיטאות לבוגרי תיכון פלסטינים בפלסטין ולהרחיב את מגזר הסטודנטים כך שיכלול פליטים פלסטינים המחזיקים במסמכים ממדינות מקלט, וכי שיעור ההנחה כולל אוניברסיטאות פרטיות וטכנולוגיות ומכונים גבוהים יותר.


שטייה ציין כי הוסכם להכשיר מספר מנהלי טכנולוגיות מידע מעובדי משרדי הממשלה על דרישות ממשל הנתונים להתחיל בדיגיטציה של הממשלה, להכשיר מספר מנהלי תכנון וביצועים ומדידות איכות במגזר הממשלתי הפלסטיני, ולהכשיר 20 רופאים פלסטינים. מדי שנה בבתי חולים במצרים.


בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה, הצביע שתייה על הקמת ועדה טכנית משותפת לחקר אספקת הזרם החשמלי ממצרים לרצועה, ועוד אחת לפיתוח הצעות להנאה מתוכניות השיקום הממומנות על ידי מצרים בעזה. סקור את התפוקות והתשומות של מעבר רפיח, מסחרי ואנושי.


צפר מלחם, ראש רשות האנרגיה והמשאבים הטבעיים ברשות הפלסטינית, סבר מצדו כי אספקת אנרגיה ממצרים לרצועה, המאוכלסת ביותר משני מיליון בני אדם והנתונה למצור ישראלי מזה 16 שנים. , יתרום להפחתת התלות באנרגיה הישראלית.


מלחם אמר לשינהואה כי הדבר החשוב ביותר שסוכם לגבי אנרגיה הוא הקמת צוות פלסטיני-מצרי שילמד את הדרישות לחיבור מחדש של החיבור החשמלי בין מצרים לרצועת עזה דרך שייח' זוויד או אל-עריש לעיר רפיח. .


מלחם הוסיף, "יש שאיפה בשלב הראשון לספק 100 מגה וואט לצד הפלסטיני ממצרים, בתנאי שהדבר יורחב בעתיד להגיע ל-150 מגה וואט לטובת המגזר, והדבר יפטור בהדרגה את החשמל הישראלי. ."


זהו הביקור השני של שתייה במצרים מאז הקמת ממשלתו בצו נשיאותי באפריל 2019, כשהראשון היה באוקטובר של אותה שנה, במהלכו פגש את עמיתו מדבולי והגדיר זאת כמוצלח.


מאז כניסתה לתפקידה, שוקדת הממשלה הפלסטינית בראשות שתייה על תוכנית להתנתקות כלכלית הדרגתית מישראל, הכוללת מספר תחומים, ובראשם חקלאות, בריאות ואנרגיה.
הממשלה הפלסטינית חתמה בעבר על 9 הסכמים ומזכרי הבנות עם ירדן בדצמבר 2021 במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין שני הצדדים.


בהקשר זה, אמר שר הכלכלה הפלסטיני חאלד אל-אוסאיי לשינהואה כי ביקור משלחת הממשלה במצרים בא במסגרת התוכניות להרחיב את יחסי הסחר הכלכליים עם מדינות שכנות כמו מצרים וירדן, כמו גם טורקיה, ותוכנית הממשלה להרחיב בהדרגה. להתנתק מישראל.


Osaily added that there is a deficit in the trade balance between Palestine and Israel, and there may be a balance in this balance if we invest in the economic relationship with other countries whose products may be in competition with the Israeli product.


He pointed out that Palestine exports to Israel between 800 million and 1 billion dollars annually, while it imports up to 4 billion dollars, which could drop to less than that.


הוא הדגיש את החשיבות של הבאת השקעות מצריות לפלסטין באמצעות קיום סדרת פגישות עם המגזר הפרטי המצרי, וציין כי ראש הפדרציה של התעשייה המצרית ומשלחת של אנשי עסקים מצריים יבקרו בשטחים הפלסטיניים בספטמבר הקרוב.


הוא הוסיף כי סיכויי ההשקעה בפלסטין משיגים מספרים חשובים באמצעות נתוני רשות שוק ההון, ומספרים אלו הוצגו בפגישות עם משקיעים ממצרים, ויש סימנים חיוביים לפתיחת אופקי השקעה בפלסטין בפניו.


אוסיילי סבר כי למה שסוכם תהיה השפעה חיובית בעבודה לתמיכה במאמצים הפלסטינים להתנתק בהדרגה מהכלכלה הישראלית, גם אם המספרים היו צנועים בהתחלה, אך הם יעלו בהדרגה.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 4:32 pm - שעון ירושלים

אל-נחלה פוגש את ראש המודיעין המצרי והם דנים בכמה נושאים

משלחת תנועת הג'יהאד האיסלאמי, בראשות מזכ"ל התנועה, זיאד אל-נחלה, נפגשה ביום שני עם עבאס כאמל, ראש שירות הביון הכללי המצרי.


לפי הודעת הג'יהאד האסלאמי, הפגישה התקיימה בנוכחות מספר חברי הלשכה המדינית של התנועה, ומספר בכירים בתיק הפלסטיני בשירות הביון הכללי המצרי.


מהתנועה נמסר כי הפגישה הייתה חיובית ופוריה, ומשקפת את הלהט של מצרים לבטיחות ואחדות העמדה הפלסטינית ולהקל על הסבל של עמנו, במיוחד תושבי רצועת עזה, בשל המצור הבלתי צודק שמתנהל. למספר שנים.


משלחת הג'יהאד אישרה כי למצרים יש תפקיד גדול והיא דואגת לתפקיד זה, והיא מעוניינת לחזק את היחסים עמה.


הפגישה סקרה את כל הנושאים בעלי העניין המשותף, לרבות התנאים הפוליטיים והשטחים, במיוחד ההסלמה האחרונה בעזה, רצח מנהיגי ההתנגדות והמתרחש בגדה המערבית ובירושלים.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 4:19 pm - שעון ירושלים

האסירים המנהליים מחליטים לפתוח בשביתת רעב פתוחה


היום, יום שני, הודיעו האסירים המנהליים בבתי הכלא הכיבוש על כוונתם לפתוח בשביתת רעב פתוחה ביום ראשון, השמונה עשר ביוני, תחת הכותרת "מהפכת החופש - האינתיפאדה המנהלית".


כך נמסר בהודעת ועדת האסירים המינהלית, שהודיעה על צעד זה, ימים לאחר הצהרה קודמת שהודיעה על הצעדים הבאים.


בהצהרה נאמר: אסירים מינהליים ייצאו לפרויקט לאומי משולב למאבק במעצר מינהלי, בו משתתפים כל האסירים המנהליים מכל קשת התנועה השבויה ומקיימים אינטראקציה תחת מטריית הדגל הפלסטיני. אסירים מינהליים בפרויקט שלהם "מהפכת חופש - מרד מינהלי".

בקרב האסירים, דרישתם העיקרית היא להפסיק את המעצר המנהלי ולחייב את "המדינה" הכובשת לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי.


ועדת האסירים המנהלית קראה לרשות הפלסטינית, "נשיאות וממשלה", לאמץ את דרישותיהן, להפעיל את כל כלי הלחץ הדיפלומטי, להעמיד את ענייננו בראש סדר העדיפויות הלאומי, ולספק חממה רשמית ועממית שתתמוך בנו.


הפלגים, ההתנגדות, המוסדות, ארגוני החברה האזרחית וכל עמנו דרשו תמיכה אפקטיבית למטרתם ולשביתה, התקוממות בכל הזירות והכיכרות, הצתת כל נקודות המגע עם הכיבוש, היוו עבורנו מנוף ורשת ביטחון. את הקרב שלהם, את הניצחון שלהם ולא משאירים אותם להיות מיוחדים על ידי הכיבוש.


כמו כן, היא קראה לקהילות הפלסטיניות בחו"ל לנוע ולעסוק בתנועת סולידריות שתתמוך במטרתן באמצעות ישיבה מול שגרירויות האויב, ולפנות לכל המוסדות והפרלמנטים האירופיים כדי שהכיבוש יענה לדרישותינו.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 3:13 pm - שעון ירושלים

האסירים מתעקשים להמשיך בצעדי ההסלמה שלהם

הנציבות לענייני עצירים ועצירים לשעבר דיווחה היום, שני, כי הוועדה שיוצאת מוועדת החירום העליונה והנוגעת לאסירים מינהליים הדגישה את המשך מהלכי המאבק, לאחר כישלון הדיאלוג עם הנהלת בית הסוהר הכיבוש, שהסתיים. לפני זמן קצר.


בהודעה מסרה הנציבות כי בפגישה בה השתתפה הוועדה, המייצגת את הסיעות, הציגה בפני הנהלת המודיעין והכלא את כל דרישותיה, המיוצגות ב: עצירת המעצרים המנהליים וחידושם האבסורדי, שחרור האסיר החולה. וליד דקה, סיום העונשים נגד אסירי תנועת הג'יהאד האיסלאמי, והפסקת בידוד האסירות ברמלה, והפסקת כל צורות ההסלמה וההפרות.


הוועדה הבהירה כי תגובת הנהלת המודיעין והכלא הייתה שלילית, שכן מדיניות האיומים וההפחדה הופעלה בפני הוועדה ודרישותיה נדחו, מה שהפך את הישיבה למצב של מתיחות ורתיחה.


הנציבות נטלה את הנהלת בתי הסוהר הכיבוש ואת המודיעין שלה באחריות מלאה למה שיקרה לתנאים בבתי הכלא ובתי המעצר, והביעה את דאגתה מקיומן של כוונות תגמול שיופעלו נגד האסירים במהלך התקופה הקרובה.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 1:56 pm - שעון ירושלים

ילד מת מפציעה מצפון לרמאללה

הילד מוחמד הית'ם אל-תמימי (בן 3) מת היום, שני, מפציעתו הקשה, בעיירה נבי סאלח, מצפון לרמאללה.


הילד השהיד תמימי קיבל טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הכבושה, לאחר שהוא ואביו נורו על ידי הכיבוש הישראלי לפני יומיים בעיירה.


בעוד מהעניינים האזרחיים נמסר כי מתבצעים הסדרים להעברת גופתו למתחם הרפואי פלסטין ברמאללה, לקראת הלווייתו.



פלסטין

ב 05 יונ 2023 12:54 pm - שעון ירושלים

שתייה: הביקור בקהיר הוביל לתוצאות חשובות

ראש הממשלה מוחמד שתייה אמר היום, שני, "הביקור האחרון של המשלחת הפלסטינית בקהיר הוביל לתוצאות חשובות, לרבות שזה היה בהתייעצות מדינית בין פלסטין למצרים.


שתייה הוסיף, בפתח ישיבת הממשלה השבועית, "בין תוצאות אלו ניתן למצוא מתן מומחיות להקמת צוהר אחיד לשירותי השקעות, והבנה בין משרדי הכלכלה בשתי המדינות בתחום המפרט, המטרולוגיה והמטרות. הטבעת זהב."


והמשיך: "חתימה על פרוטוקול שיתוף הפעולה החקלאי בין שתי המדינות, המשפר את חילופי הסחר של תוצרת חקלאית פלסטינית לשוק המצרי, ייבוא ​​דשנים וחיסונים וטרינרים, החלפת חוויות בתחומי החקלאות, שיתוף פעולה בתחום המחקר החקלאי. , והגדלת מספר המלגות, כולל מענקים לרפואה וטרינרית".


הוא הוסיף, "הסכמה לשקול את הגדלת הניכוי בשכר האוניברסיטאות לבוגרי תיכון פלסטינים בפלסטין, והרחבת מגזר הסטודנטים כך שיכלול פליטים פלסטינים המחזיקים במסמכים במדינות מקלט, וכן הסכמה ששיעור ההנחה צריך לכלול אוניברסיטאות פרטיות , האוניברסיטה לטכנולוגיה ומכונים גבוהים יותר".


והוא המשיך: "מתחילים להכין אמצעים טכניים ואבטחתיים להפעלת השירות הסלולרי הפלסטיני במצרים, כמו גם הכשרת מספר מנהלי טכנולוגיות מידע מעובדי משרדי הממשלה לגבי דרישות ממשל נתונים כדי להתחיל בדיגיטציה של הממשלה".


הוא הוסיף, "הכשרת מספר מנהלי תכנון, ביצועים ומדידות איכות במגזר הממשלתי הפלסטיני, הכשרת קורסי אימאמים ומטיפים עם משרד ההקדשות המצרי, ומתן 150 מלגות מאל-אזהר אל-שריף להתמחויות שונות כגון כמו רפואה, הנדסה, מדעי הדת ואחרים, כולל תואר שני ודוקטורט".


הוא התייחס לאישור הכשרת 20 רופאים פלסטינים מדי שנה בבתי חולים במצרים, והקמת ועדה טכנית לחקר העברת זרם חשמלי ממצרים לרצועת עזה.


הקמת ועדה טכנית לפיתוח הצעות ליהנות מתוכניות השיקום הממומנות על ידי הרפובליקה הערבית של מצרים ברצועת עזה, ולבחון את התפוקות והתשומות המסחריות והאנושיות של מעבר רפיח.


הוא התייחס להסדרת ביקור משלחת של אנשי עסקים מצריים בפלסטין בספטמבר הקרוב, וביקור משלחת של נשיאי אוניברסיטאות מצרים בפלסטין.


בהקשר אחר אמר שתייה: "היום אנו מעבירים את יום השנה ה-56 למכשלה של יוני 1967, במהלכה כבשה ישראל את הגדה המערבית, כולל ירושלים ורצועת עזה, תוך הפרה של חוקים בינלאומיים שדרשו את נסיגתה המיידית לגבולות יוני. רביעית, וישראל עדיין נוהגת בטרור ממלכתי מאורגן וממשיכה לבצע את הפשעים שלה נגד עמנו ולפעול עם השיטות שלה כדי לערער את ההזדמנות להקים מדינה פלסטינית עצמאית עם ירושלים כבירתה.


שתייה הדגיש כי כל אותם פשעים שכוחות הכיבוש ביצעו ועדיין מבצעים נגד עמנו לא ירתיעו אותנו מלהמשיך במאבק עד שנשיג את זכויותינו הלאומיות בחופש, בהתגלמות המדינה ובזכות השיבה.


בנושא אחר אמר: "בשם מועצת השרים אני מאחל לילדינו בכל בתי הספר של המולדת והפזורה, המונים כ-88,000 תלמידים ותלמידות, ואשר ילכו למושבי התיכון הכללי. בחינת "תווג'יהי" מחרתיים, רביעי, בהצלחה בבחינה, ואני מברכת מכל קצוות משרד החינוך. והערכה על המאמץ הבלתי נלאה ליצור תנאים המתאימים להצלחת הבחינה.


The Cabinet welcomed the report prepared by 21 heads of European missions to Palestine, which emphasized the seriousness of the Israeli legal schemes aimed at changing the historical status quo in Jerusalem, terrorizing settlers, and various occupation measures such as settlement expansion in East Jerusalem, home הריסות, והתקפות על מקומות קדושים. וההגבלות על חינוך ובתי ספר, והפרות רבות אחרות של זכויות האדם הפלסטיניות בעיר ירושלים, אנו קוראים לממשלות מדינות האיחוד האירופי להתייחס ברצינות לדו"ח זה, ולהניח שהן אחריות בבלימת הצעדים הללו ובאחריות המדינה הכובשת עליהם לפי החוק הבינלאומי.


כמו כן, היא בירכה על עמדות המדינות שהשתתפו בוועידת התורמים של אונר"א, שהדגישה את תפקידה החשוב של הסוכנות במתן שירותים למיליוני פליטים פלסטינים. היא גם בירכה על ההבטחות הכספיות שהוכרזו בוועידה, והקבינט אישר כי ייצוב תקציב אונר"א מחייב הבטחת מימון הולם ובר קיימא ממדינות התורמות. וקוראת לאו"ם ולמזכ"ל שלה להגדיל את תרומותיה הכספיות מתקציבה הרגיל כדי לתמוך בתקציב סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים.


היום תדון מועצת השרים: אבטחה ודוחות כספיים, אבטחת סייבר, מערכת טעינת רכב חשמלי, בריאות בתי ספר לבתי ספר בירושלים, פרויקטי תשתית וקרן מיחזור השקעות אנרגיה מתחדשת.


פלסטין

ב 05 יונ 2023 12:52 pm - שעון ירושלים

ישראל מקבלת את גופת המפציץ של מבצע הגבול המצרי

ביום שני החזירו הרשויות הישראליות את גופתו של השוטר המצרי, מוחמד סלאח, שביצע פיגוע ירי בגבול בשבת האחרונה והרג 3 חיילים ישראלים.


לפי ערוץ 12 העברי, זה בא במסגרת שיתוף פעולה מלא בין מצרים וישראל.


צוות חקירה מצרי הגיע לגבול כדי להשתתף בחקירות הפיגוע.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 12:14 pm - שעון ירושלים

שני האסירים, מסאלמה ואל-פאפוס, ממשיכים בשביתת הרעב

האסירים אחמד מסאלמה וקאיד אלפאפוס ממשיכים בשביתת הרעב הפתוחה שלהם זה היום הרביעי ברציפות.


הנציבות לענייני עצירים ועצירים לשעבר ציינו כי החלו בשביתה ביום חמישי האחרון.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 12:00 pm - שעון ירושלים

הכיבוש תופס דחפור ועוצר את נהגו, מזרחית לשכם

היום, יום שני, תפסו כוחות הכיבוש הישראלי דחפור ועצרו את נהגו בבית פוריק, מזרחית לשכם.


על פי מקורות מקומיים, כוחות אלו הסתערו על חירבת טנא, מזרחית לבית פוריק, ותפסו דחפור שפעל באזור ועצרו את נהגו.

ערבי ובינלאומי

ב 05 יונ 2023 11:11 am - שעון ירושלים

יו"ר הכנסת ייצא ביום רביעי הבא למרוקו

יו"ר כנסת ישראל, אמיר אוחנה, ייצא ביום רביעי למרוקו, בהזמנתו של יו"ר הפרלמנט של המדינה, רשיד טלבי עלמי.


לפי העיתון העברי מעריב, זה יהיה ביקור ראשון מסוגו של יושב ראש הכנסת בפרלמנט של מדינה אסלאמית.


אוחנה יחתום על מזכר הבנות רשמי עם עמיתו המדעי לחיזוק היחסים בין שני הצדדים.

פלסטין

ב 05 יונ 2023 10:26 am - שעון ירושלים

פגישה מורחבת בין משלחות חמאס והג'יהאד בקהיר

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ומשלחת הנהגת התנועה השוהה בקהיר, קיבלו את זיאד אל-נחלה, מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, ומספר מראשי תנועת הג'יהאד מבפנים ומבחוץ. המדינה.

שני הצדדים דנו בסוגיות לאומיות שונות לאור ההתקפות הישראליות על העם הפלסטיני בירושלים, במסגד אל-אקצא ובגדה המערבית הכבושה, וההפרות שהאסירים נתונים להן, כמו כן דנו בדרכים לחיזוק וגיבוש הקשר האסטרטגי בין שתי התנועות ולפתח אותה לשרת את ההתנגדות ואת הנושאים השונים של עמנו. כפי שנאמר בהודעת חמאס.

הוועידות הדגישו כי העם הפלסטיני ימשיך לבחור בהתנגדות, המהווה את האפשרות היחידה עבור עמנו מול הכיבוש והתוקפנות.

שני הצדדים דנו בהתפתחויות הפוליטיות המהירות שהאזור עובר וכיצד להעסיק אותם כדי לשרת את עמנו ואת מטרתנו, וכן הדגישו את החשיבות של תפקידה של מצרים בתמיכה בעמנו ובמטרתו הצודקת. לפי נוסח ההצהרה.

ראש הלשכה המדינית של התנועה ומספר מנהיגי חמאסן ביקרו במוצאי שבת אל-נחלה במעונו כדי לנחם את תנועת הג'יהאד על מות הקדושים של מספר מנהיגי גדודי אל-קודס במהלך התוקפנות האחרונה על את רצועת עזה.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:07 am - שעון ירושלים

עשיית "אשליה" במקרה הפלסטיני

איאד ברגותי

איאד ברגותי

كاتب رأي

הבנתנו את האשליה - לפחות במאמר זה - שונה מההבנה עמה עסקו סופרים ופוליטיקאים פלסטינים וערבים רבים, במובן של המצב בו מאמצים מטרות בלתי אפשריות, קשות או בלתי אפשריות להשגה במסגרת הנתונים הקיימים. הדבר תקף, למשל, בנושאים כמו אחדות ערבית, שחרור פלסטין, או אפילו הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ולעתים מגיע ל"אחדות לאומית" ולעניינים אחרים הקשורים בעניין הפלסטיני ובנושאים הערביים. זה חל גם על חלק מהתגובות לספר שלי "שחרור המזרח", שדיבר על זה שהוא לא יותר מחלום או אשליה, למרות שהוא מדבר על הצורך ליצור מודעות חדשה למזרח, המגלמת אותו. כישות גיאו-אסטרטגית המאפשרת התכנסות של עמיה.


האשליה שאנו מתכוונים לה כאן היא שאתה "מאמץ" סיסמה שאתה לא רק מבין את חוסר המציאות שלה ואת חוסר האפשרות להשיג אותה, אלא שנטשת אותה מלכתחילה, ולא מבקש להשיג אותה בשום צורה, ו ברגע אחד אתה חושב שזה הושג, ואתה מבקש מאחרים להתייחס לזה ככזה, ולהתמודד עם זה, על בסיס זה הוא עושה זאת למטרות אחרות שאינן קשורות לסיסמה עצמה, החשובה שבהן משפיעה על דעת הקהל בכיוונים שונים.


האשליה כאן אינה קשורה לקושי או קלות המטרה, וגם לא לאפשרות להשיגה או לא, אלא המצב בו היא ננטשת ומנסה להשיג אותה מבלי להכיר בכך, ולרוב זה נעשה. על ידי עקיפתו ושינויו בדרך זו או אחרת, ופועלים לשכנע אנשים להשיג זאת.


זהו מצב היפותטי שחווה הפרט, או כל ישות משפטית, בה הוא סבור כי מטרתו הושגה, ולכן העניין מתערבב בין מציאות לדמיון, ובין אשליה לשאפתנות, או שנעשית עבודה להשגתה. בלי שזה יהיה נכון. האשליה, במקרה זה, היא המעבר ממצב של עבודה להשגת המטרה, להתחשב בהגשמת, למרות שזה לא קרה בפועל.


ברמת השיח אתה מבין את העניין כפי שאתה רוצה, ולא כפי שהוא מציאות המצב, ולכן המטרה היא הישג, ולא כשאיפה, דרישה ופרויקט ש עובדים על מנת להשיג זאת. מכאן, כל "חלום", לא משנה כמה "הדמיון" גדול, נחשב לאשליה, אם העבודה הרצינית ממשיכה להשיג אותו. לפיכך, "חלום" הלוחמים שונה מה"אשליה" של המובסים.


אשליה מסוג זה היא מלאכותית בקרב כמה אליטות, ונתפסת על ידי אליטות אחרות, אך במקרים רבים היא מתפשטת בקרב פלחים רחבים של העם ובין ההמונים הפשוטים. ההזויים הם אותם אנשים "רגילים" ש"הוגו" בסוגיית השגת המטרה, או שהיא בתהליך של השגתה, אך אלו שמבינים זאת נמצאים בדרך כלל מחוץ לתחום האשליה, אך הם " עסוק" בזה.


על בסיס שיטת ההתמודדות עם המטרה, בין אם אומצה על מנת להשיגה ובין אם על מנת להתעסק בה ולהשקיע בה, ניתן לשפוך אור על התפתחות האשליה הפלסטינית, שנעה בין מצב "תחביב" לרמת המקצועיות, שכן רמתו עולה בכל פעם שהנושא סובל מאופק סגור.


אין ספק שמטרות פלסטיניות הן "נדירות", ולמעשה אני זוכר רק מטרה אחת, שהיא סוגיית האחדות של הייצוג הפלסטיני. הן נשארות מטרות ששום "אשליה" לא הורשה לחדור אליהן, כלומר אין " הונאה" נעשתה כדי להבין אותם. לכן אש"ף נלחם ללא לאות לאורך כל הדרך, בכל הכיוונים, לביסוס הייצוג שלו לפלסטינים. במקרה הזה, המטרה הייתה לא רק סיסמה, אלא קרב ללא כל הקורבנות.


מצד שני, מטרה זו הייתה קשורה ל"סיסמה" אחרת, שלא התאפיינה באותה קפדנות שליוותה את אחדות הייצוג, שהיא "נושא ההחלטה הפלסטינית העצמאית", שנותרה מעורפלת בין היותה מציאות של חייו, או מטרה ושאיפה שהוא פועל להשגתה, או "סיסמה" המשמשת בעת הצורך. במקרה זה, תרגול הסיסמה היה סלקטיבי ממצב אחד לאחר, שכן מציאות הסיסמה הייתה מהולה בהרבה "הונאה" בהתמודדות עמה, והיא שימשה למעבר מברית פוליטית אחת לאחרת, ובהתמודדות עם סתירות ערביות שמעולם לא פסקו.


ה"אשליה" הפלסטינית, שהתאפיינה בשלב הראשון שלה במעורפל העמדה על המטרה, עברה לשלב "גבוה יותר" לאחר הקמת הרשות הפלסטינית בעקבות הסכמי אוסלו, והיא השלב ה"סמלי". זה אושר על ידי ההתנהגות הפוליטית הפלסטינית מאז. זה התגלם בחריפות להראות את הטקסים המלווים את הריבונות והמדינה, למרות היעדר הריבונות והמדינה.


בדברים אלה שלט הנשיא אבו עמאר במידה רבה. שטיחים אדומים בעת קבלת אורחים חשובים, ובביקור בכל עיר בארץ או מחוצה לה. והתזמורת ליוותה אותו לכל מקום אליו הגיע, והתהלוכה הרשמית שהייתה חובה לדרך. מתן תארים של נשיא, שר וכל הכינויים המצויים במדינות לבכירי הרשות הפלסטינית. זה או רובו נמשך אחרי עידן הנשיא ערפאת.


כמובן שסמליות לא צריכה להיות אשליה. אם מתייחסים אליו כאמצעי להשגת ריבונות במציאות ובמצפונם של האנשים, אז אין אשליה. אבל אם זה מובן ומטופל על בסיס שהושגה ריבונות, והסמליות הזו אינה אלא עדות להתגלמותה, אזי זו האשליה עצמה. התמונה היא בדיוק כמו מי שקונה רהיטים לפני בניית הבית, אז אפשר להבין את זה כהתעקשות ללכת לבנות את הבית, או שכל עוד הרהיטים שם, הבית בטח נמצא, והעניין הוא טופלו על בסיס זה, והנה האשליה.


בשלב הראשון והשני של ה"אשליה" הפלסטינית, שני השלבים שבהם טופלה המטרה במעורפל, נמוג ההבדל בין המטרה לנחיצותה, והעניין נעשה מעורפל בין המטרה שעובדים עליה לבין הבחינה. השיג. בין המבינים כי נוכחות השטיח האדום פירושה קיומו בפועל של נשיא, או ההכרח לפעול למציאתו, וכי נוכחותו של נשיא פירושה קיום ממשי של מדינה, או ההכרח במאבק להשגה. זה, החפיפה בין שני העניינים הייתה כה גדולה עד שקשה היה להכיר בקיומה או באי-קיומה של אשליה.


עם זאת, העניין מתבהר יותר כאשר מדברים על שלב שלישי של "אשליה", שטמון בהתמודדות הפלסטינית עם היחס בין האמצעי למטרה, ולכן הם מחליפים תפקידים, והעניין עובר להתייחסות לאמצעי כקבוע. , והמטרה כמשתנה.


בהקשר זה, האמצעים אינם מוחלפים אם המטרה קשה להשגה, אלא משתנה המטרה כך שתתאים להמשך האמצעים. וכדי שלא ניכנס לשורה של מטרות משתנות על מנת לשמור על האמצעים, השמירה עליה הופכת למטרה הגדולה ביותר, שכן אין בכך פשרה כלל, ושבו אנו רושמים את הצלחתנו הקבועה כל עוד אנו יכולים לשמור האמצעים שלנו, כלומר כל עוד אנחנו מצליחים לשמור על עצמנו... אנחנו האמצעי ואנחנו המטרה.


אבל זה לא שיא האשליה במצב הפוליטי הפלסטיני. ישנו שלב שיכול להיחשב "מתקדם" יותר, בו מתבלבלים הצהרת המטרה עם השגתה, שכן חשיבות ההכרזה על המטרה עולה לרמת המטרה עצמה.


הפלסטינים ראו ב"הכרזת" העצמאות, או את הכרזת העצמאות, עצמאות, והם חגגו וחוגגים את ההכרזה בדיוק כפי שעמים אחרים חוגגים את עצמאותם. רבים רואים ב"הכרזה" על הקמת מדינת פלסטין רמה זהה להקמתה. והם פועלים על בסיס זה... משרדים, פרלמנט, סוכנויות, בחירות וחוקים...


שוב, מה שחשוב כאן הוא ההקשר שבו מבינים ומטפלים בעניינים, אם זה מגיע לעם (העם), כתמריץ להתגייס ולהתעקש להתקדם לקראת השגת מטרות, אז זה טבעי, הכרחי ומוערך . ואם יגיע שהמשימה הושלמה והם רק צריכים "להנות" מההישגים ומהיעדים שהושגו, הרי שזו אשליה משולבת, שתגרום לנזק רב.


אשליה קשורה לחוסר מודעות לכך, כך שאם נתייחס אליה כאל מחלת נפש שנעלמת ברגע שהמודעות לה, אז אליטות פוליטיות ותרבותיות פלסטיניות רבות אינן הוזויות - בהתחשב במודעותן למצב, אלא מייצרות, משווקות ו להשתמש גם באשליה. ה"פצועים" הוא בעצם האחוז הגדול ביותר של האנשים וחלק מהאליטות, כולל אותן "אופוזיציה", שדורשים דברים שהם אמורים להבין שמי ששואל אותם לא קשור למה שהם מבקשים, או לא בעמדה להתמודד עם הדרישות הללו.


האליטות הפלסטיניות עברו מעבר למצב האשליה למצב של "השקעה" בה. במובן זה שהעניק לאשליה תפקיד פונקציונלי, נהנה ממנה בשימור עצמי ו"רווחים". כך יישמרו כל ה"מנגנונים" שבהם נמשך הסטטוס קוו, וזה, כפי שאמרנו, מצריך מעבר למטרות האמיתיות, תוך שמירה על מנגנוני האשליה. זה שדורש "תנועה", או משהו כמו תנועה, כדי לספק לבעליו את היכולת להצדיק את קיומו, ותו לא.


זה מתרחש בעמדה כלפי פילוג, משא ומתן, צורות מסוימות של התנגדות והקשר עם האומות המאוחדות וארגוניו, ומופיע בהתנהגות פוליטית כלשהי של מפלגות פוליטיות מסוימות, "נאמנות" או "אופוזיציה", כמו גם בהתנהגותם של כמה איגודים מקצועיים ומוסדות חברה אזרחית.


האשליה הזו, שנעשית על ידי "מומחים" בתורת "המשל" של אפלטון - ותירשו לי שאני לא מכירה אותה - אז הם מתארים את המציאות כפנטזיה ומביאים פנטזיה לפי מידה, כדי להציג אותה כעל הישג, וזה מה שממומן על ידי נוסחה "חדשה" של חינוך, תקשורת וצבא של אינטלקטואלים, אז זה עובד על טשטוש הסצנה ועירבוב העיתונים, יצירת כאוס אינטלקטואלי "יצירתי" במוחו של האנשים, מדמיינת נסיגה כמו התקדמות ותבוסות כמו ניצחונות.


זו האשליה המתרחשת בהיעדר אסטרטגיה המגדירה את המטרות העליונות של העם הפלסטיני, ומאפשרת למי שנהנה מהמצב להציג את "הישגיו" בפני העם, על ידי בחירת המטרות שהם מציבים בהתאם אינטרסים, ולשווק אותם כיעדים של האנשים.


ריפוי האנשים מהאשליה שבה הם חיים, כמו גם מניעת ה"משקיעים" שלהם מנשקם, דורש אומץ לגלות גילויים המציירים מחדש את המטרות האמיתיות, מסדרים מחדש את ה"דברים" ויוצרים את המנגנונים המתאימים להשגתן.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:07 am - שעון ירושלים

סולידריות רחבה עם האסירים היא כפייה על הפלסטינים

חדית ירושלים

חדית ירושלים

كاتب رأي

ההחלטה להקים ועדה מיוחדת לעצירים מינהליים כדי להסדיר ולהתכונן להתמודדות עם המעצר המיושן הזה, שמקורו בחוקי המנדט הבריטי שהתפוגג, היא צעד בכיוון הנכון לאלץ את המדינה הכובשת להפסיק את המעצר המינהלי הזה. לפיו עצורים כלואים מבלי שהוגש נגדם כתב אישום בתואנה של מידע חסוי. השגתי אותו בכך שהעצור הוא פעיל או מוביל פעילות נגד המדינה הכובשת ושנוכחותו מחוץ לכלא מהווה איום על המדינה הכובשת.


הקמתה של ועדה זו להתמודדות עם פשע המעצר המנהלי, כך שיסתיים בשביתת רעב גלויה, היא הנשק האחרון העומד לרשות תנועת השבויים, כולל אסירים מנהליים, לשים את העולם לפני אחריותה, במיוחד הצד הפלסטיני המיוצג על ידי ההנהגה וכל הפלגים של הפעולה הלאומית והאסלאמית, כמו גם מוסדות משפטיים ותקשורתיים, זכויות אדם והגנה על זכויות אדם.


הגעה לשלב שביתת רעב מול חוסר עמידה ישראלית מצריכה תמיכה מחוץ לבתי הכלא, ועניין זה חייב להיות משותף לכולם כדי למנוע את בידוד הכיבוש על ידי האסירים השובתים רעב, כפי שקרה עם השהיד בשבי חאדר עדנאן , שביצע את שביתת הרעב שלו ועקשנות מדינת הכיבוש בהיענות לדרישותיו לשחרורו. הדבר הוביל למותו, תוך צורך לציין כי התמיכה החיצונית בו לא הייתה ברמה הנדרשת, ויש לקחת עניין זה לתשומת ליבו. חשבון בשביתת האסירים במחאה על מעצרם המינהלי כדי שיהיו פעולות הזדהות רחבות ביותר איתם ובכל הדרגים הרשמיים והעממיים ובכל המוסדות, כי בלעדיו, הכיבוש הוא יתמיד בניסיונות לפגוע באסירים במהלך לשביתה ולא לספק להם את הסעדים הדרושים אם שביתה זו תימשך מבלי שהכוח הכובש נסוג ויענה לדרישות האסירים המינהליים, או מה שמכונה עצירים מינהליים.


והכרזה כי העימות הזה בא בהגשמת דמו של השהיד חאדר עדנאן, כמו גם להתמודדות עם הגידול המתמשך במספר העצורים המינהליים, היא גם צעד נכון וניסיון למלא את החסרונות בפעולות הסולידריות עם השהיד חאדר עדנאן, שהוגבלו לפעילויות לסירוגין ובתרומה צנועה שאינה ראויה למנהיג האסיר הזה שנעצר מספר פעמים, בכל פעם ששביתת רעב עד למילוי דרישותיו לשחרורו.


חוק המעצר המינהלי בוטל מחוקי העולם כולו, למעט המדינה הכובשת, שמטרתה לכלוא את עמנו במסגרת ניסיונות המדינה הכובשת לערער את נחישותם, איתנותם, ודחייתם את הכיבוש, בדיוק כמו כל בני עמם, אבל לא סביר שהמדינה הכובשת תצליח בכך, כי זה לא נכון בסוף רק נכון, ושהכיבוש יסתיים לא משנה כמה היא תנסה. להאריך את כיבושה באמצעות פשעיה והפרותיה נגד עמנו, ארצו וקדושותיו.


נכון שיש כשל ברור של תנועת השבויים בכלל בנוגע לסולידריות רחבה איתם, אבל האסירים הם חלוץ מתקדם שהציע וממשיך להציע את חירותו על מנת שבני עמנו ישיגו את כל זכויותיהם הלאומיות הבלתי ניתנות לערעור של שיבה, הגדרה עצמית והקמת מדינתם העצמאית עם אלקודס אל-שריף כבירתה.


תנו למאמצים להתאחד לקמפיין הגדול ביותר של סולידריות עם האסירים המנהליים והחולים, בראשות מפקד האסיר וליד דקה, כי סולידריות היא חובה אינדיבידואלית על כל פלסטיני, ערבי ומוסלמי.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:06 am - שעון ירושלים

בירושלים ובדו"ח האיחוד האירופי ואחריותו המוסרית

עמאד עפיף אלחטיב

עמאד עפיף אלחטיב

كاتب رأي

נציגות האיחוד האירופי ברשות הפלסטינית פרסמה את דו"ח המצב בעיר ירושלים בשנת 2022. הדו"ח, שנתמך על ידי 21 מדינות חברות, מצביע על האצה בפגיעה בירושלים וירושלמים על ידי הממסד הישראלי הרשמי. חשיבותה הגבוהה ביותר נובעת מכך שהוא מסכם, פשוטו כמשמעו, את העקביות של תוכניות ופעולות ממשלת ישראל עם תוכניות ופעילותן של אגודות התיישבות, הממהרות למחוק את ההיסטוריה, הנרטיב והזהות האותנטית של העיר ירושלים. , ולבטל כל תקווה לפתרון מדיני עתידי.


הדו"ח מאשר כי התוכניות הישראליות שואפות לשלול את העיר ירושלים והירושלמים מעומקן הגיאוגרפי והלאומי באמצעות מחסומים ואמצעים צבאיים, ובאמצעות חיזוק הכיסוי של ההתנחלויות והתשתיות שלהן סביב ירושלים, ובאמצעות צעדי ענישה נגד הירושלמים בכלל. היבטים של חייהם, לרבות הכוונה למוסדות חינוך, תרבות ובריאות.


בהקשר זה מתייחס הדו"ח לאימוץ מערכת הביטחון הישראלית של משטר פיקוח שנתי קפדני לבתי ספר ירושלמים ולחייב בתי ספר לאמץ ספרי לימוד פלסטיניים או ישראליים מתוקנים, ולאיום בביטול רישיונות וסגירת בתי ספר ש" לא לשתף פעולה" עם הממסד הישראלי.


בכל הנוגע למצב הכלכלי-חברתי, הדו"ח מתייחס למצב העגום בו חיות השכונות הירושלמיות כתוצאה מחוסר עניין של עיריית ירושלים בהן, למרות שהיא גובה מהן מיסים, וכי תקציבי הפיתוח. בשכונות אלו פחות מ-15% מסך תקציב העירייה, אם כי הירושלמים מהווים כ-40% מסך "תושבי" העיר. בהקשר זה נכתב בדוח כי רק 45% מהירושלמים מחוברים לרשתות המים והביוב, מה שמגביר ומחמיר את הפגיעות החברתית והכלכלית של הירושלמים ומעלה את שיעורי העוני בקרבם ליותר מ-60%.


בכל הנוגע למוסדות ירושלמים המפקחים על שירותי תרבות וחינוך, הם עדיין ממוקדים על ידי הממסד הישראלי, והדבר ניכר מהמשך סגירתם של מוסד "אוריינט האוס", מנהל החינוך ומוסדות רבים העוסקים בזכויות אדם ותרבות. . הדו"ח מתייחס גם להריסות בתים, להסרת זהויות ולהליכי היתרי בנייה ארוכים, מורכבים ויקרים לירושלמים, בתמורה לתמיכה בבנייה בהתנחלויות, לקידום דיור בירושלים והדגשת האופי הדתי היהודי. בתקופה שבה השכונות הירושלמיות מפוצלות ונמנעת כל רצף גיאוגרפי בינן לבין שאר חלקי הגדה.


הדו"ח הצביע על היבט חשוב לתיאור האצת פעולות הממסד הישראלי לשינוי הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ובסביבתו, והראה כי בעוד שמתנחלים רשאים להיכנס אליו בחופשיות ולהתעלם מהופעתם האסורה, הירושלמים מנועים מלהיכנס אליו בחופשיות. מתפללים בו באמתלה של השגת ביטחון למתנחלים. וכי ההגבלות המוטלות על הקדושים, בין אם בחגים, ובין אם בחגים היהודיים, הן כדי להגביל אותם וליצור עובדה מוגמרת במסגד אל-אקצא וסביבתו. הדו"ח מפרט את נהלי הפגיעה בירושלמים נוצרים ואת כוונות המוסד הישראלי להטיל מס ארנונה על כנסיות במאמץ לתפוס רכוש כנסייתי, כפי שקורה באזור שער חברון, בנוסף להגבלת תנועת הירושלמים בחגים הנוצרים.


הדו"ח מתאר צעדים בלתי חוקיים רבים שנקט המוסד הישראלי נגד הנוכחות הירושלמית הפלסטינית, בהתחשב בכך שהמטרה העיקרית היא לבטל את המורשת, הלאומית ואף הדתית של העם הקדוש (מוסלמים ונוצרים) וכי צעדים אלה הולכים ומסלימים. מאיץ. הדו"ח מסתיים בהמלצות חשובות לנציבות האירופית לשמר את מה שנותר מהאפשרות של "פתרון שתי מדינות!"


לסיכום, אני רוצה לרשום את הערכתי לנציג האיחוד האירופי בירושלים שיסיים בקרוב את עבודתו, הוא היה דיפלומט בעל עקרונות הומניטריים ומקצועיים ואין ספק שירושלים תתגעגע אליו.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:05 am - שעון ירושלים

מהנכבה לנסיגה לנורמליזציה, ומה הלאה?

איברהים אבראש

איברהים אבראש

كاتب رأي

כאילו נקבע לעם הפלסטיני-ערבי-מוסלמי לשלם מאדמתו, את דם הקדושים שלו, את סבלם של שבויים ופצועים, ולאלה המפוזרים בפינות תבל את המחיר של הערבים והפצועים שלהם. השתייכות אסלאמית, למרות גודל המחיר ששילמו, הם עדיין נאחזים בערביות שלהם, גאים באיסלאם שלהם ומגנים על קדושתם. מה שמחזק את איתנותו ואת מחויבותו להשתייכותו הערבית הוא שכל מה שהוא נחשף אליו נושאים משטרים ואליטות מושחתים, ולא העמים הערבים שעדיין מאמינים בצדקת העניין הפלסטיני ועומדים לצד העם הפלסטיני.

לפני פחות מחודש, דווקא ב-15 במאי, ציינו הפלסטינים את הנכבה, שם תבוסת צבאות ערב מול הכנופיות הציוניות הובילה לעקירת רוב העם ולהקמת מדינת הישות הציונית במדינה. שטח של 78% מאדמת פלסטין, ובימים אלו העם הפלסטיני מעלה את זכרון הנסיגה או תבוסה אחרת, מלחמת יוני 1967, שאיבדה את שאר חלקי פלסטין בנוסף לאדמות ערביות אחרות.

למרות שתי התבוסות הללו, העם הפלסטיני גייס את כוחותיו ועורר מהפכת שחרור לאומית באמצע שנות השישים של המאה הקודמת בתקווה שהמשטרים הערביים יבואו להצילו ויפצו אותו על האסונות שגרמו במלחמותיו הקודמות. פלסטיני.

חמש שנים לאחר תחילת המהפכה הפלסטינית, התרחשו אירועי ספטמבר השחור בירדן בשנת 1970, והמהפכה הפלסטינית הייתה נתונה לתהליך חיסול בידי הצבא הירדני. וקבוצת מנהיגים מירדן, אך הם לא עצרו את הטבח עד שחוסלה הנוכחות הפלסטינית החמושה בירדן, ושאר החמושים עברו לסוריה וללבנון.

במהלך פרוץ מלחמת האזרחים בלבנון שוב ב-1974, כאשר המהפכה הפלסטינית עמדה לצד הכוחות הלאומיים הלבנוניים מול הכוחות הנוצרים בעלי ברית עם ישראל, מדינות ערב לא רק עמדו בחיבוק ידיים, אלא סוריה שלחה את כוחותיה לתמוך הכוחות הנוצרים וכוחותיו נכנסו לעימותים חריפים עם הכוחות הלאומיים הלבנוניים ועם כוחות המהפכה הפלסטינית, למרות מעשי הטבח שבוצעו במחנה טל אל זעתר וההרג על בסיס זהות וכו'.

בשנת 1982 ביצע הצבא הישראלי מתקפה רחבת היקף על דרום לבנון, ולאחר מכן התרחב עד לבירה ביירות, שם כבש אותה, שהיא הכיבוש הראשון של בירה ערבית שבמהלכו נהרסה חלק ניכר מהתשתיות, ואלפים. של אזרחים, פלסטינים ולבנונים, נהרגו ונפצעו. הכוחות המהפכניים הפלסטינים הגנו בברית עם הכוחות הלאומיים במשך 88 ימים. כוחות סוריים הוצבו בלבנון, אך הם לא הזיזו אצבע, וממשלות ערב לא זזו אלא כגישור כושל עד שהתערב הממשל האמריקני ושלח עבורו שליח, פיליפ חביב, והגיע להבנות ליציאת הלוחמים הפלסטינים מביירות, אפילו מעשי הטבח של סברה ושתילה לא הזיזו לא את המשטרים ולא את העמים הערביים. ההפגנה היחידה שהתקיימה הייתה בתל אביב של ישראלים שמתנגדים לשרון ולמלחמתו בלבנון.

במהלך מלחמת המפרץ השנייה של 1991 הואשמו הנשיא יאסר ערפאת והפלסטינים בכלל בתמיכה בסדאם חוסיין ובתמיכתו בכיבושו בעיראק. האשמות אלו אינן נכונות והמטרה הייתה להשלים את תוכנית המזימה נגד המהפכה הפלסטינית. מצור עליה כלכלית ופוליטית כדי להתאים אותה לתוכניות ההסדר הפוליטיות שכבר יצאו לדרך במדריד באוקטובר אותה שנה. וושינגטון ותל אביב גם ניצלו את המצור על אש"ף ואת שותפותם של המשטרים הערביים כדי לקבל החלטה בעצרת הכללית של האו"ם שביטלה החלטה קודמת שניתנה ב-1975 שראו בציונות סוג של גזענות ואפליה גזעית.

גם לאחר המחויבות של אש"ף לתהליך ההסדר המדיני וליוזמת השלום הערבית, והתחמקות ישראל מהם, והמשך התוקפנות הציונית, פרויקטי התיישבות, הסתערות על אל-אקצא וכו', המשיכו המשטרים הערביים בשתיקתם. וחלקם אף הדפיסו גל חדש של נורמליזציה עם ישראל, ואלה שלא הודפסו רשמית, הם מנורמלים בדרכים אחרות לא פחות מסוכנות מהנורמליזציה.הפקיד.

אנחנו לא פוטרים את המעמד הפוליטי הפלסטיני מאחריות למה שהנושא הפך להיות, אלא אם צבאות ערב לא התערבו צבאית והובסו מול מדינת הישות, ואם המשטרים הערביים לא התערבו בסוגיה הפלסטינית. , שואפים לגייס ולהעסיק סיעות ומפלגות שישרתו את הפרויקטים והאג'נדה שלהם, גם אם לכל הפחות עמדו בהבטחותיהם והחלטותיהם בפסגות הערביות והאסלאמיות ועם יוזמת השלום הערבית, מצב העניין הפלסטיני מצבה של ירושלים לא הגיע למצב המסוכן הזה.

השאלה היא מה הלאה, ומה מתכננים המשטרים הערביים עבור העם הפלסטיני לאחר שהנורמליזציה סיכלה את יוזמת השלום שלהם?

דעות

ב 05 יונ 2023 10:04 am - שעון ירושלים

גל החרם על עיריות מערב הכיבוש... לאן?

רמזי עודה

רמזי עודה

كاتب رأي

נראה כי גל מתגבר ורציף של מדיניות עיריות מערביות להחרים את הכיבוש הישראלי החל לצמוח השנה. כל המדיניות הזו הייתה מוצדקת כתוצאה מהכיבוש הישראלי שביצע פשעי אפרטהייד נגד העם הפלסטיני, והפרותיו החוזרות ונשנות של זכויותיו. בהקשר, העיר הבלגית ורביוטה הודיעה לאחרונה על ניתוק יחסיה עם הכיבוש הישראלי. באפריל האחרון החליטה מועצת העיר הבלגית של ליאז' להקפיא את יחסיה עם הכיבוש הישראלי. באותו חודש הודיע ראש עיריית בלם בברזיל על הקפאת כל היחסים המוסדיים עם הכיבוש הישראלי, לרבות ביטול הסכם התאומים עם "תל אביב". גם בירת נורבגיה, אוסלו, החליטה להוציא חברות שתורמות להתנחלויות ישראליות. בפברואר האחרון החליט ראש עיריית ברצלונה להשעות את הקשרים המוסדיים עם משטר האפרטהייד הישראלי. ישנם נהלים דומים בעיריות רבות באוסטרליה ובניו זילנד להכיר במדינת פלסטין ולהחרים את הכיבוש כמשטר אפרטהייד.


ברור שהגל הזה עולה להפליא, והוא משקף, בשלמותו, שינויים בדעת הקהל הבינלאומית לטובת צדקת העניין הפלסטיני. הוא גם משקף את המצוקה שהמדינה הכובשת חווה לאור הפשיזם הגובר. וגזענות נגד העם הפלסטיני, במיוחד במסגרת הממשלה הציונית הדתית הנוכחית.


על מנת לשמר את המשך גל החרמות של רשויות המערב על הכיבוש, ולהשקיע צעדים אלו לטובת הפרויקט הלאומי הפלסטיני, ישנם כמה צעדים ונהלים הנדרשים על ידינו, והחשובים שבהם:

ראשית: ביצוע מחקרים נוספים על הגורמים הסביבתיים שגרמו לעיריות אלו להחרים את הכיבוש, שכן ניתוח גורמים אלו יסייע במתן התנאים המתאימים לחזרה על פעולות החרם בעיריות אחרות.


שנית: פעולה דחופה לכבוד העיריות הזרות שהחרימו את המדינה הכובשת ולשחזור יחסי תאומים יעילים בינן לבין הרשויות הפלסטיניות על בסיס סולידריות בינלאומית.


שלישית: עיריות פלסטיניות, במסגרת תיאום מאמץ מאוחד, מבקשות מעיריות זרות עמן הן מקיימות קשרי תאומים להחרים את הכיבוש הישראלי ולהגיש את כל המסמכים הנדרשים כדי לחשוף את מדיניות הכיבוש הגזענית והפוגענית נגד העם הפלסטיני.


רביעית: הגברת הרשת בין דיפלומטיה רשמית לעממית בתחום הסנגור של עיריות מערביות למען המטרה הפלסטינית והחרמת הכיבוש.


מה שגורם לנו להיות אופטימיים הוא כוחו של הימין הפלסטיני והחולשה והשבריריות של העמדה הגזענית הישראלית. כתוצאה מכך, ברור שעיריות מערביות נעות לטובתנו יותר ממדינותיהן, והדבר צפוי, אך יחד עם זאת מעודד אותנו לפעול יותר בינלאומית ברמה המוניציפלית על מנת ליצור לובי לחץ בינלאומי. שיכול לשנות את המדיניות של מדינות המערב לטובת מטרותינו הצודקות. החשוב שבהם הוא ההצבעה בעד קבלת פלסטין כחברה מלאה באו"ם, שצפויה להתקיים בסוף השנה הנוכחית.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:03 am - שעון ירושלים

צעדים בדרך הדמוקרטית

חמאדה פרעונים

חמאדה פרעונים

كاتب رأي

בדרך לחיזוק מעמדן של המפלגות הפוליטיות הירדניות, נוכחותן הדמוקרטית, הבחנה ולכידותן, באמצעות גילויי חילופי כוח, היפטרות מהבלעדיות והחד-צדדיות, וביסוס ערכי עבודת צוות ורוח צוות. , בהתאם לתוצאות הקלפיות הפנימיות, הרחק מסמכותיות ואינדיבידואליזם, כל אחד מהבאים רשומים: 1- המפלגה הקומוניסטית הירדנית, 2- מפלגת הבעת' הסוציאליסטית הערבית הירדנית, מסורת מועילה ומשופרת של תפקידה ומעמדה של מפלגות שמאל ולאומניות, כמודלים ראויים לשבח, והתייחסויות אליהם, בגאווה לאומית, לאומית ובינלאומית.


מוניר חמארנה ופראג' אל-תמיזי התעקשו לפנות את תפקידם כמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הירדנית עבור כל אחד מהם, אם כי לשניהם יש את היכולת להמשיך לעבוד ולהפיק תועלת מהמומחיות והניסיון שלהם.


כבעבר תיעד תייסר אל-חומסי, וחברו אכרם אל-חומסי הלך בדרכו ובחירתו אחריו, בשתי יוזמותיהם המוערכות על ידי חבריה ובסיסי המפלגה, לסיים את תפקידם הארגוני בתפקיד מזכיר ההנהגה העליונה. של מפלגת הבעת' הסוציאליסטית הערבית הירדנית עבור שניהם, והם רשמו ברציפות תופעה יוצאת דופן שתישאר זכורה לדורות העוקבים של המפלגה בעתיד. , כדי להוות מודל עבור הבאים אחריהם, בביסוס מסורות עבור לכל מנהיג מפלגה יהיו שני סבבי בחירות מהבסיסים ומועידות המפלגה הבאות.


למרבה הצער, עם כל המרירות, כאשר אנו מתבוננים ובוחנים את חוויותיהם וחוויותיהם של ראשי המדינות הקולוניאליות האימפריאליסטיות הקפיטליסטיות, המסורות המפלגתיות שלהם, הנשיאותיות ושאר גילויי כוח, אנו מגלים שאחת הסיבות לעליונותם היא סטנדרטים דמוקרטיים, סיבוב כוח, והסתמכות על תוצאות הקלפיות.


מצד שני, יחד עם חרטה ומרירות, אנו מוצאים שאחת הסיבות לתבוסה של הקומוניזם, הסוציאליזם וברית המועצות היא היעדר המסורות הדמוקרטיות שלהם, בין אם ברמת המבנים הארגוניים הפנימיים המפלגתיים שלהם. המשך שליטתו של המנהיג הפרט ודומיננטיות שלו לתקופות ארוכות, כמו גם ברמת עמיהם חסרי דמוקרטיה, סיבוב השלטון והיעדר פנייה לתוצאות הקלפיות, בנשיאות ובפרלמנט. בחירות ועוד.


את אותו מצב חוו מדינות ערב ומדינות העולם השלישי, הנשלטות באופן רשמי ושטחי על ידי מפלגות פוליטיות.
אין ספק ששתי המפלגות הירדניות: הקומוניסטית והבעת', נהנו מהחוויות והתוצאות השליליות של האחות או המפלגות הידידותיות שלהן מחוץ לירדן, ואין גם ספק שיש להן רצון להצלחת מה שהן. מבקשים: ירדן לאומית, דמוקרטית וממשלות פרלמנטריות מפלגתיות, בהתאם לבחירתו של ראש המדינה עם הנחיותיו המודרניות. דמוקרטיה, שלא תזכה להצלחה, אלא אם יושגו שני גורמים התואמים גישה רשמית זו:


הראשונה היא מפלגות ירדניות בעלות התייחסות, מנהיגות ותוכנית פעולה לאומית, למרות נטיותיהן השמאלניות, הלאומניות או האסלאמיות.


השנייה היא בחירה פופולרית המתאימה לכיוון של המדינה לאופציה המפלגתית באמצעות בחירות לפרלמנט והפרשותיהן לממשלות מפלגתיות.


למה שנעשה ונעשה על ידי המפלגות הקומוניסטיות והבעת' יש השלכות ויתרונות שיכפו את עצמו על שאר המפלגות הירדניות, וזה מה שרצוי ונדרש.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:02 am - שעון ירושלים

תמרוני ה"נוקאאוט" חושפים את אסטרטגיית ההתקפה החדשה של הכיבוש

חני אכד

חני אכד

كاتب رأي

לאור מצבם הכמעט פה אחד של האנליסטים והמשקיפים המדיניים והצבאיים, וההערכה לכך שהמדינה הכובשת עשויה לפתוח במתקפת מנע בכל אחת מהחזיתות החמות המציבות אתגרים המדאיגים את המערכות הביטחוניות והצבאיות בישראל יחד, הכובשת המדינה קיבלה אגרוף כואב על הגבול עם מצרים, החזית הקרה, שלא הייתה מישהו מצפה שהיא תתחמם יום אחד, מה שאישר את מצב הספקנות הכללי לגבי יכולתו של צבא הכיבוש להילחם ביותר מחזית אחת ב- באותו זמן. ברור שהמדינה הכובשת לא לקחה בחשבון אירוע כזה שמתריע על אפשרות של התפרצות חזית חדשה במקרה של עימות כולל. לפיכך, המדינה הכובשת נוקטת בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע הפיצוץ של הסצנה בגדול ויוצא משליטה ולהגיע למלחמה מקיפה ביותר מחזית אחת מבלי להיות מוכנים לכך, כל אירוע בזמן שבו עיני כולם נשואות לאירוע הגדול שבא בעקבות סבב הצהרות סוערות על ידי מנהיגים צבאיים ופוליטיים בסמוך למתקפת מנע בחזית אחת או שתיים, שהיא התמרונים הגדולים שמבצע צבא הכיבוש בשם "נוקאאוט" וההתעסקות של משקיפים רבים בקריאת מטרותיו הלא מוצהרות.

אירוע זה ידחוף את המדינה הכובשת לעדכן את מטרות התמרונים הנוכחיים להעלאת מוכנות הצבא ותצורות האוויר, היבשה והים שלו בכל החזיתות עד לחזית הגבול עם מצרים, ויכניס את כל שירותי המודיעין והסייבר מצב פעיל של מידע מודיעיני שמבוסס על עדכון בנקי יעד ולהתמודד עם כל שינוי שעלול להתרחש בכל אחת מהחזיתות. תמרונים אלו מתרחשים במספר מערכים לתרגיל ארוך בו נבדקת יכולתן של כל היחידות להילחם ביותר מחזית אחת בו-זמנית. זה כונה "אגרוף הנוקאאוט" בהתייחס לפיתוח היכולות הצבאיות. הכיבוש מתכנן לתת אגרוף כואב להתנגדות הפלסטינית או הלבנונית או אפילו לאיראן. האגרוף הזה הוא ברמה של מכת מנע בלבד, כלומר אולי לא יהיה קטלני, רק כדי להיפטר מכמה מנהיגים שתרמו לפיתוח של היכולות הצבאיות כי חזיתות אלו יחד מהוות אתגרים מטרידים לכיבוש, והשביתות הללו תורמות בתמורה לשיתוק יכולתן של אותן חזיתות להמשיך את העימות במשך שנים.

הכיבוש לא כינה את התמרונים "מכה אנושה" כי הוא מבין שהוא לא יכול להנחית מכה אנושה באף אחת מהחזיתות הללו, אפילו לא לבטל את אפשרות האחדות שלהם במכה אחת. כאן נוכל לחלץ פיסת מידע חשובה הכיבוש מתאמן ב"אסטרטגיית החבטות" העוצמתית המכוונת לפלגי ההתנגדות הפלסטינית, או הלבנונים, או אפילו איראן, כאסטרטגיה לחיסול ראשי הנפץ המהווים איום עליו ותומכים ומסיתים את התנגדותו בכל חזית. אסטרטגיה זו נחשבת לאחת מהאסטרטגיות ההתקפיות החדשות של הכיבוש על ידי התמקדות ב"מכות ראשים" באמצעות מדיניות ההתנקשויות והסדרת ציונים עם אנשי ההתנגדות הפלסטינית מהשורה הראשונה. הראשונה, השנייה או הנוכחית, שבו התרחב מעגל ההתקשרות עם כוחותיו, גרם לכובש אי נוחות והפך את מצב השלווה הנדרש לבלתי אפשרי ללא עלויות גדולות, ובמקביל יצר אתגרים גדולים יותר שהובילו לפגיעה מוחשית במערכת ההרתעה שהכיבוש מתהדר בה.

ההערכות של מנהיגי הכיבוש ומומחים הביטחוניים, הצבאיים והאסטרטגיים שלהם הן שאסטרטגיה זו תעורר עימות בכל פעם שכוחות הכיבוש יגיעו למנהיגי ההתנגדות, אז מה עם רגלי הכיבוש כדי להתנקש בחייו של מספר מנהיגי התנגדות על יותר מאשר חזית אחת, כפי שאנו מניחים, מכיוון שמעשה כזה יוביל לסבב הלחימה היא רחבה יותר מהסבבים הקצרים שהכיבוש מנהל עם עזה לבדה או עם פלג כלשהו מסיעות ההתנגדות הפלסטינית בעזה, כמו מה שהתרחש לאחרונה בין כיבוש המדינה והג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולם של שלושה מנהיגי גדודי אל-קודס עם משפחותיהם. לכן נקט הכיבוש בתמרון זה, המדמה תרחישים אפשריים, המיוצגים על ידי תגובת ההתנגדות לכל אחד מהאגרוף שעלול להיות מופנה כלפי אנשיה. לכן, נציין כי תמרון זה כיום הוא התמרון הארוך והרחב ביותר מזה שנים. אשר כוחות הכיבוש מתאמנים להתמודדות עם אתגרים ואירועי נפץ במספר זירות במקביל וכמובן שההכשרה אינה מוגבלת ליחידות קרביות בלבד, אלא ההכשרה כוללת פיקוד על מטות הצפון, המרכז והדרום, ומקורות בכוחות הכיבוש המצוינים עם אמירות שונות כי יכולת הצבא להתכונן לקרב ארוך שעלול להתפתח לקרב התשה במספר חזיתות, והחזית האיראנית אינה מודרת ממנו, ולכן האימונים כללו השתתפות כוחות הסדיר והמילואים וכל הפיקודים. , אמצעי לחימה וחטיבות ויכולת ההיערכות של צבא ישראל לקרב ממושך ייבחנו במספר זירות ובתרגילים ישתתפו כוחות הצבא הסדיר והמילואים של כל הפיקודים, הנשק והחטיבות.

העיתוי של התמרון הזה בא יחד עם מצב של חוסר שביעות רצון ממדיניות הפנים או החוץ של הקואליציה הממשלתית בראשות נתניהו, והוא מגיע בזמן שהאשמות רבות מוטלות נגד הממשלה הזו באי-שיקום מערכת ההרתעה עבור הממשלה. כוחות הצבא ולא הצליחו להחזיר את השקט הארוך בחזית עזה והגדה המערבית בו זמנית, ובזמנו חיזבאללה הלבנוני ערך תמרון צבאי עם תחמושת חיה סמוך לגבולות הצפוניים של הכיבוש, בו האליטה של הכוחות המיוחדים "רדוואן כוחות" השתתפו לראשונה. הדבר הצריך תמרון מקביל של צבא הכיבוש לשלוח מסרים לשני כיוונים, הראשון לעורף ולאופוזיציה, שכוחות הצבא פוקחים היטב את עיניהם לכל איום בכל אחת מהחזיתות, והם נערכים לכל אפשרי. תרחישים בעתיד, ושישראל עומדת כעת בפני אתגרים כבדים, המחייבים את כולם להתגייס סביב ממשלתה בראשות נתניהו והקואליציה הימנית והמסר השני לחיזבאללה הוא שישראל לא תאפשר לו לתמרן בגבולותיה בלי מסר לוהט מאוד למפלגה שבו ישראל מגיבה להודעה של חיזבאללה באותו אופן, תוכן ובאותו עמודים.

דעות

ב 05 יונ 2023 10:00 am - שעון ירושלים

אינדיקציות לזימון מייסד התנועה הציונית, תיאודור הרצל, במהדורה העשרים של ועידת הרצליה.

אחמד עיסא

אחמד עיסא

كاتب رأي

ביום שלישי שעבר, בהתאמה ל-23 במאי 2023, הסתיים ועידת הרצליה במהדורה העשרים, המאורגנת מדי שנה על ידי מכון הרצליה למדיניות ואסטרטגיה (IPS) של אוניברסיטת רייכסמן הפרטית בהרצליה.


למרות ריבוי המכונים המתמחים בנושאי ביטחון לאומי בישראל, מכון הרצליה נחשב למשפיע ביותר על מקבל ההחלטות בישראל, שכן המלצותיו מאומצות בדרך כלל על ידי הממשלה ומערכת הביטחון, כאחת מהמלצותיו החשובות ביותר. היה לאחר מלחמת לבנון ב-2006 והוצאת דו"ח ועדת וינוגרד ב-2007, שהופקדה על חקירת תוצאות המלחמה, הוסיפה את עמוד ההגנה הלאומי לשלושת עמודי התווך של מערכת הביטחון הלאומי הישראלית (הרתעה, מוקדם אזהרה והתיישבות מהירה) שנקבע על ידי ראש ממשלת ישראל הראשון, בן גוריון, בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת. נדבך זה, ומשנת 2008, החל הצבא להפעיל את מערכת כיפת ברזל אמריקאית. לפתח מערכות הגנה ישראליות אחרות נגד טילים ומזל"טים.


בעוד שהמכון טרם פרסם דו"ח סופי על המלצות הכנס, מאמר זה ינסה להתמקד בהשלכות של קריאת תיאודור הרצל במהדורת 2023 של הכנס, כלומר כמעט 130 שנה לאחר הרצל, הראשון. מייסד התנועה הציונית, פרסם את ספרו מדינת היהודים (מדינת היהודים) 1896, שכלל את חזונו להקמת מדינת ישראל, והפך לתכנית פעולה עליה הסכימו ראשוני המייסדים של מדינת ישראל. המדינה למרות החזון השונה שלהם לגבי טבעה וזהותה של המדינה הרצויה.


אני טוען במאמר זה כי זימון זה מלמד בבירור כי הנהלת המכון וצוות העובדים המומחים בכל הקשור לביטחון הלאומי של ישראל, כמו גם שותפי המכון במתן חסות לגרסה זו של הכנס, אינם רואים עוד את ישראל לאחר שבעה ואחד. חצי עשורים. לא רק שההכרזה על הקמתה חרגה מאוד מחזונו של הרצל, אלא על סמך ניסיונם בתחום הביטחון הלאומי הגיעו למסקנה כי ההנהגה המדינית של ישראל, ובמיוחד ממשלתה הנוכחית בראשות נתניהו, פועלת במדינה. כיוון הפוך לכיוון שמשיג את העוצמה האסטרטגית הנדרשת לישראל מול האיומים האסטרטגיים המרכזיים איתם היא מתמודדת.


נראה כאן שההתעקשות של ההנהגה הפוליטית במדינה לנוע בכיוון ההפוך להשגת עוצמתה האסטרטגית של ישראל, הגבירה את רמת הדאגה בקרב צוות הנהלת המכון לגבי עתידה של ישראל. במיוחד מאחר שחשש זה שוחזר בכותרת המשנה של המכון. כנס (הקשרים ההדדיים בין הביטחון הלאומי הישראלי לחסינות הלאומית.


בהתייחס לאיומים העומדים בפני ישראל לשנת 2023, הזכיר האלוף בדימוס עמוס גלעד, העומד כיום בראש מכון הרצליה, בהרצאה משותפת שנשא עם שני אנשי צוות נוספים של המכון בתחילת שנה זו תחת הכותרת ( ישראל בשנת 2023 - חזון אסטרטגי), שם ראה בכך את הדיאלוג כאחד ממסמכי ההתייחסות של הוועידה, כי הוא עומד בראש רשימת האיומים האסטרטגיים המרכזיים העומדים בפני ישראל לשנה הנוכחית, הן איראן והן הסכסוך. עם הפלסטינים.


האיום הראשון נובע מכך שאיראן לא מסתירה שאחת ממטרותיה האסטרטגיות היא השמדת מדינת ישראל, גלעד הוסיף כי מי שמנסה להכחיש את המטרה הזו בקרב הישראלים הוא עיוור, במיוחד שאיראן נערכת ומתכוננת להשיג מטרה זו, בין אם בתחום הגרעיני, הטילים, המל"טים או הטכנולוגיים. או עם בריתותיה באזור, המחייבות את ישראל להיערך ברצינות להתמודדות עם האיום הזה.


הפרדוקס כאן, כפי שהזכיר עמוס גלעד, הוא שישראל צועדת בכיוון ההפוך, שכן במקום להיות ערוכה, היא מיישמת את מה שיחליש את היכולת להתמודד עם האיום הזה, וכדי להבהיר, מוסיף גלעד כי יש צורך להבדיל בין כוח צבאי לכוח אסטרטגי, שכן בעוד שלישראל יש כוח צבאי, רק לאחרונה היא החלה לאבד את הכוח האסטרטגי המאפשר לה להפעיל את כוחה הצבאי, ומה הכוונה בכוח אסטרטגי, כפי שמסביר גלעד, הוא שיתוף פעולה משותף הרמה האסטרטגית עם ארצות הברית של אמריקה ומדינות מערב אירופה. מערכת המשפט.


באשר לאיום השני שמגיע מהפלסטינים, חילק אותו עמוס גלעד לשני מישורים חופפים, הראשון הוא איום מרכזי אסטרטגי, המיוצג במעבר הברור לעבר ייצור מציאות של מדינה אחת, שקצבו החל להאיץ הוא אימוץ תנועת הימין השולטת כעת בישראל לאסטרטגיה מוצהרת וברורה השואפת לבטל את המכשולים המונעים את סיפוח הגדה המערבית, כאשר מכשולים אלו מיוצגים על ידי המנהל האזרחי ומשמר הגבול, הנחשבים ל חלק בלתי נפרד מבניין הצבא בגדה המערבית, התוכנית להפריד אותם מהצבא ולהעמידם באחריות הזרם הדתי הימני הקיצוני כרוכה באיום על זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.


הרובד השני של איום זה ניכר במצב בגדה המערבית. מצד אחד, לטענת גלעד, הוא משרת את האסטרטגיה של חמאס שמטרתה להחליש את הרשות הפלסטינית בגדה ולהביא להתמוטטותה. מצד שני, משרת את האסטרטגיה של איראן, במיוחד אם מסגד אל-אקצא יהפוך למרכז הסכסוך.


מבחינת החסינות הלאומית, הנחשבת לאחד המרכיבים החשובים בביטחון הלאומי של המדינה, קבע ד"ר ליאור אקרמן, הממונה על תחום החסינות הלאומית במכון, כי החסינות הלאומית של העם בישראל. נשחקת עקב היעדר חזון מממשלות עוקבות בישראל לא מזמן, כפי שהפכה ישראל. היא עובדת כעבודת יצירה ואינה יכולה לטעון לעבוד על פי תוכנית אסטרטגית באף אחד מהתחומים, מה שמאיים לשחוק עוד יותר את החסינות הלאומית של החברה, במיוחד לאור מאמצי הממשלה הנוכחית ליישם את חזונה, שנגד רוב העם בישראל.


באותו הקשר, נאומיו של הרמטכ"ל (הרזי הלוי) ונאומה של מנהלת המוזיאון היהודי של מכון הרצליה, הגב' (ארנה נבזלין), אישרו את הערכת המכון שהציג עמוס. גלעד וצוותו, כראשונים התמקדו בעוצמתו הצבאית של הצבא הישראלי ובנכונותו הצבאית להתמודדות עם איומים, אך הוא החל את נאומו בצורך שישראל תחזור לראות את מייסד הציונות, תיאודור הרצל, ראוי לציון בהקשר זה, כי עם כניסתו לתפקידו כרמטכ"ל מס' (23) בתחילת שנה זו, הפיץ את ספרו של הרצל (מדינת היהודים) לקצינים הבכירים במטכ"ל. לעורר ולכוון אותם לבצע את המשימות שלהם.


לגבי נבזלין, נאומה היה תחת כותרת משמעותית (ישראל ויהודי העולם, האם סולידריות עדיין קיימת), שם היא ציינה שישראל במשבר וכדי לצאת מהמשבר שלה היא זקוקה למנהיגות עם חזון , שאותה כינתה המהדורה השנייה של חזון הרצל.


על פי הנ"ל, מאמר זה אומר כי המסקנה הסופית של ועידת הרצליה במהדורה העשרים אומרת כי ישראל היא מדינה חזקה מאוד מבחינה צבאית, אך היא מאבדת את כוחה האסטרטגי, בנוסף לכך היא התרחקה מהחזון של מייסד התנועה הציונית, הרצל, והכי חשוב שהיא פועלת ללא חזון וללא תכנית אסטרטגית בזמן בו אתם מתמודדים עם איומים אסטרטגיים מרכזיים, בין אם מיוצגים במטרות איראן ובין אלו הנובעים מהסכסוך. עם הפלסטינים.