פלסטין

ג 06 יונ 2023 6:19 pm - שעון ירושלים

"ישראל" נמצאת בתהליך של דיון בתוכנית התנחלות המחלקת את הגדה המערבית לשני חצאים

מה שמכונה ועדת התכנון המרכזית במינהל האזרחי קבעה ישיבה ביום שני הבא כדי לדון בתכניות הרגישות ביותר לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, תוך הגדרת אזור E1 שיקשר בין ירושלים להתנחלות מעלה אדומים.


ונאמר בדיווח של אתר וואלה העברי כי תוכנית זו נחשבת לרגישה ביותר מבחינה פוליטית, והיא תחלק את הגדה המערבית לשני חצאים, ומטרתה למנוע בעתיד הקמת מדינה פלסטינית בעלת המשכיות טריטוריאלית.


מהאתר נמסר כי הפגישה תתקיים למרות דחייתה מספר פעמים בשל לחצים בינלאומיים, בעיקר מצד ארה"ב ומדינות אירופה שמפעילות לחץ על ישראל כבר יותר משני עשורים למנוע את הישנותה.


גורם ישראלי אמר כי ישיבת הוועדה תכוון לדון בהתנגדויות הציבור לתכנית הבנייה ובהתנגדויות לאי התירה, מה שמעיד כי לא תקבל בשלב זה החלטות מעשיות לקידום הבנייה בהתנחלויות.


לפי האתר העברי, ארה"ב ומדינות אירופה רוצות למנוע התקדמות קלה בתוכנית זו, ולכן היא נדחתה מספר פעמים בשנים האחרונות, מה שמעיד על כך שהיא עשויה להשפיע על היחסים המתוחים ממילא עם הבית הלבן.


בלשכת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, סירבו להתייחס לדברים שהוזכרו בדו"ח.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 5:27 pm - שעון ירושלים

דוכן לילדים בעזה לדרוש ביטול השעיית הסיוע ההומניטרי

עשרות ילדים פלסטינים הפגינו היום (שלישי) בעיר עזה כדי לדרוש מתוכנית המזון העולמית של האו"ם לחלק מחדש את השוברים שעליהם חיות משפחותיהם.


אלפי משפחות עניות ברצועה, המאוכלסת בלמעלה משני מיליון בני אדם ומאז 2007 נתונה למצור ישראלי קפדני, קיבלו בתחילת מאי האחרון הודעות טקסט מהתוכנית לפיהן הפסיקו לקבל את שובר הרכישה. .


ובמסרים של תכנית המזון העולמית נכתב כי, "לאור חוסר המשאבים שהתכנית מתמודדת כיום, ועל מנת להבטיח את המשך הסיוע במזון לקבוצות הנזקקות והחלשות ביותר, אנו מצטערים להודיעכם על הפסקה זמנית של סיוע במזון למשפחתך, החל מהראשון ביוני 2023".


הילדים שהשתתפו בהפגנה שארגנו המשפחות הנפגעות מול מטה (UNDP) במערב עזה הרימו דגלי פלסטין, בלונים צבעוניים וכרזות עם סיסמאות כתובות בערבית ובאנגלית (לא לאיום על ביטחון התזונתי של ילדים בעזה ) ו (יש לנו הזכות לחיות בכבוד).


סובחי אל-מגרבי, דובר התקשורת של המשפחות שנפגעו בשולי ההפגנה, אמר לשינהואה כי השעיית השובר מגיעה לאור התנאים הכלכליים והחברתיים הקשים בהם חיים תושבי עזה כתוצאה מהמצור. שהוטל על הרצועה במשך 16 שנים ומלחמות ישראל החוזרות ונשנות.


אל-מגרבי הדגיש את הצורך של תוכנית המזון העולמית לחזור בו מהחלטתה, הנדחית על ידי כל שכבות החברה הפלסטינית, והדגיש את הצורך של תושבי הרצועה, במיוחד ילדיה, לחיות כמו שאר עמי הרצועה. עוֹלָם.


אותן משפחות מקבלים שובר לקניית הצרכים הבסיסיים שלהן כמו קמח, סוכר, אורז, עדשים, שמן צמחי ודברים נוספים מחנויות שאושרו על ידי התוכנית, שווה ערך לשווי השובר שהם מקבלים.


בתורה, הילדה, מנה מחמוד, בעודה מחזיקה דגל פלסטין בידה ותמונה של קבוצת ילדים בידה השנייה, אמרה לשינהואה, "אנו דורשים מהאו"ם לספק מזון, שתייה, בטיחות וחופש לעם. של עזה".


מננה מחמוד, בת 13, הוסיפה כי הילדים הגיעו להעביר מסר לאו"ם כי הפסקת שובר הרכישה משמעה הגדלת התנאים הכלכליים והחברתיים, הקוראת לחלוקה מחדש ושיקום החיים של אלפי משפחות.


ותוכנית המזון העולמית הודיעה באמצע מאי כי 200,000 בני אדם בשטחים הפלסטיניים לא יקבלו סיוע עד יוני הקרוב, והזהירה כי ייתכן שהתוכנית תצטרך להשעות לחלוטין את פעילותה עד אוגוסט הבא אם לא תקבל כל מימון בינלאומי.


"עלינו לנקוט בצעדים קשים כדי להבטיח את המשך סיוע המזון החיוני למשפחות הנזקקות ביותר, אחרת הם יהיו בסכנת רעב ללא סיוע מזון", אמר נציג ה-WFP ומנהל המדינה בפלסטין, סאמר עבד אל ג'אבר, בהצהרה שפורסמה. באתר התוכנית.


הוא הוסיף, "אלה בחירות כואבות, אבל כבר מיצינו את כל האפשרויות לנצל את המימון שיש לנו, ואנו אסירי תודה על התמיכה המתמשכת שקיבלנו מהתורמים במהלך השנים האחרונות, אבל הצרכים גדלים והמשאבים יכולים כבר לא עונה על הצרכים האלה".


על פי ההצהרה, התוכנית זקוקה בדחיפות ל-51 מיליון דולר כדי לשמור על המזון והסיוע הדרוש במזומן בפלסטין עד סוף 2023.


הוא ציין כי הסיוע של התוכנית מייצג כמעט מחצית ממה שאנשים מוציאים על מזון, והפסקת הסיוע תשפיע על הכלכלה המקומית השברירית, שתשפיע לרעה על רשת 300 החנויות המקומיות שבהן התקשרה התוכנית ברחבי פלסטין.


ההצהרה ציינה כי התוכנית מזרימה מדי חודש כשלושה מיליון דולר לכלכלה הפלסטינית באמצעות התוכניות הישירות שלה הקשורות להעברות מזומנים אלקטרוניות המאפשרות לאנשים לקנות קמח חיטה, שמנים צמחיים ובשר קפוא.


עבדול ג'אבר קרא לתורמים ממשלתיים ולמגזר הפרטי להמשיך בתמיכתם בתוכנית בתקופה קשה זו כדי לספק גלגל הצלה לפלסטינים וכן לבנות פתרונות מזון ברי קיימא בפלסטין ולהבטיח שהעבודה לא תיפסק.


ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים הזהירו מפני ההשלכות של הפסקת הסיוע לתוכנית והשפעתו על הקבוצות הפגיעות ביותר ברצועה, וציינו כי יותר מ-65% מאוכלוסייתה סובלים מחוסר ביטחון תזונתי ו-80% זקוקים ותלויים בסיוע.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 5:01 pm - שעון ירושלים

הנייה נפגש עם שר המודיעין המצרי והם דנים בכמה נושאים

משלחת הנהגת חמאס בראשות איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של התנועה, פגשה ביום שני בקהיר את השר עבאס כאמל, ראש המודיעין הכללי המצרי.

הפגישה של משלחת חמאס כללה את סאלח אל-עארורי, חאלד משעל, חליל אל-חיה ורוחי מושהטחה, כפי שנאמר בהודעת תנועת חמאס.


ההצהרה תיארה את הפגישה כחיובית ופוריה, ושיקפו את רצונם של חמאס ומצרים לאחדות העמדה הפלסטינית ולהקלה על סבל עמנו, במיוחד ברצועת עזה.

במהלך הפגישה הם סקרו סיכום של נושאים בעלי עניין משותף, לרבות המצב המדיני והאזורי, בעיקר בשטחים הפלסטיניים, במיוחד לאחר ההסלמה האחרונה ברצועת עזה, וכן המצב בגדה המערבית ובירושלים.

המשלחת של הנהגת חמאס אישרה את הלהט להגביר את שיתוף הפעולה והיחסים הבילטרליים עם מצרים, ומעריכה את תפקידה בשירות עמנו. לפי נוסח ההצהרה.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 3:48 pm - שעון ירושלים

מעצר מנהלי...עונש גלוי ועתיד לא ידוע

"מעצר מנהלי הוא עונש גלוי ופשע חמור המשפיע על חיינו ומטיל עלינו מציאות מרה וטרגית לאור עתיד לא ידוע". כך תיאר האסיר המשוחרר, סברי מחמוד, 5 פעמים את חווית המעצר המינהלי. במהלך השנים האחרונות, תוך שימת דגש על חשיבות התמיכה בתנועת האסירים הבאה נגד מורשת בריטית זו שנפלה.


מחמוד, בן 35 מג'נין, נעצר ללא אישום או משפט, לטענתו, באמתלה של תיק סודי במשך 5 שנים, שבמהלכן איבד את עסקיו, לא הצליח להשלים את השכלתו, ולא התחתן עד היום.


האסיר, מחמוד, אמר ל-Al-Quds.com: "מי ששולט באסיר הוא מנגנון הביטחון הישראלי. הוא עוצר את הפלסטיני על סמך חשדות ודיווחים, ואין ראיות או הוכחות. לכן, האפשרות הקלה ביותר עבורם היא מנהלית. מעצר, שלוקח את החופש שלנו, מחרים את זכויותינו ושומר אותנו בני ערובה באגרופם, בלי שמץ של זכויות אדם".


מחמוד ציין כי לאורך כל מעצרו הוא לא הואשם בשום כתב אישום, ואף לא הוצג בפני בית משפט הוגן שיבטיח לו את כל זכויותיו, והסביר כי ישיבת הערעור הייתה מחזה מומצא בין נציגי התביעה המודיעינית הישראלית ובית המשפט. שופט שתמיד מיישם את הוראותיהם ובקשותיהם, כדי שהאסיר יישאר בן ערובה לאחיזתם. עד להודעה חדשה, הוא מתכוון, כדבריו, ל"מאסר לשנה, שנתיים ושלוש ללא כל פעולה משפטית, תוך שלילת אסיר בכל זכויותיו".


העורך, מחמוד, התייחס לסבלו הרב של העצור לאורך תקופת המעצר המינהלי במונחים של חרדה ולחץ פסיכולוגי על חייו וגורלו. הוא נעצר וגורלו נתון בידי השב"כ הישראלי, והוא לא מפסיק לחשוב. האם הוא יוארך?האם הוא יישלח לחקירה?


המשחרר, מחמוד, קרא לתמוך בכל תנועת האסירים ובקרב הקרוב שלהם, שעליו החליטה הוועדה העליונה באמצע החודש.


משפחות האסירים

בשלב זה, משפחות האסירים הביעו את דאגתן ותמיכתן בהחלטה לשביתת רעב, והאזרח אום סעיד מג'נין אמר: "לפני שנתיים, הכיבוש עצר את בני בזיל חוסיין נאצר באמתלה של תיק סודי ללא אישום או משפט. עורך הדין הגיש ערעור והתנגדות, אך ללא הועיל. הוא עדיין עצור ואיננו יודעים את דאגתו".


היא הוסיפה, "הבן שלי הוא סטודנט באוניברסיטה שאין לו פעילות פוליטית. הוא לא שייך לארגון או לסיעה. עצרו אותו מהבית שלנו, והוא לא היה נתון לחקירה. אז כמה זמן יימשך המעצר שלו, יהרוס את עתידו, ולמנוע ממנו לסיים את לימודיו ולחזור לחייו".


תמיכה ותמיכה

אום אל-סעיד, כמו אמהות אחרות של אסירים מנהליים, אישרה כי תצטרף לבנה ותשובת רעב כדי לדרוש את חירותו.


בתורה, אמו של האסיר, ג'מאל עבדאללה, שנעצר מנהלית בפעם השישית, אמרה: "אין להם ברירה אלא לשבות רעב כדי לשבור את חירותם. 7 שנים אבדו מחייו של בני בגלל המעצרים שלו, אז כמה זמן העוול הזה יימשך?"


והיא דרשה מכולם לצאת עם משפחות האסירים לרחובות, ולהרים את קול החירות, באומרו: "די עם העוול והעונש הזה, אנחנו רוצים שהם יהיו חופשיים בינינו".

פלסטין

ג 06 יונ 2023 3:06 pm - שעון ירושלים

פצועים במהלך עימותים עם הכיבוש ברמאללה וחברון

היום, שלישי, נפצעו מספר אזרחים במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש הישראליים, בכפר נבי סאלח, צפונית לרמאללה, לאחר הלווייתו של הילד השהיד מוחמד הית'ם אל-תמימי.


על פי מקורות מקומיים, כוחות אלו ירו מטח כדורים, רימוני הלם ומיכלי גז, ופצעו צעיר עם כדורים חיים בכף הרגל, ועוד אחד עם מתכת מצופה גומי בפניהם. מצבם הוגדר יציב, בעוד עשרות חָנוּק.


בחברון נחנקו מספר אזרחים מגז רעיל וגז מדמיע, במהלך עימותים שפרצו עם הכיבוש ביישוב בית אומר.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 1:59 pm - שעון ירושלים

תמונה| המונים גדולים אבלים על גופת הילד מוחמד אל-תמימי, מצפון לרמאללה

היום, יום שלישי, התאבלו המונים פלסטינים גדולים על גופת הילד השהיד, מוחמד הית'ם אל-תמימי (3 שנים), מהכפר נבי סאלח, מצפון לרמאללה, עד למקום מנוחתו האחרון.


מסע ההלוויה יצא לדרך מול המתחם הרפואי פלסטין, והם שוטטו ברחובות רמאללה, לפני שמסע הלוויה יצא לעיר הולדתו בכפר נבי סאלח, שם הוא זכה למבט אחרון בפרידה.



האבלים נשאו את גופת ילד תמימי על כתפיהם לעבר מסגד הכפר, וערכו את תפילת הלוויה על גופו, בטרם נקבר בבית העלמין של הכפר, על רקע קריאות גינוי לכיבוש ופשעיו נגד עמנו.



הילד אל-תמימי נפטר מפציעתו מכדורי הכיבוש הישראלי לפני שלושה ימים בכפר נבי סאלח.



פלסטין

ג 06 יונ 2023 1:20 pm - שעון ירושלים

חמאס מגנה את מסע המעצרים שמבצעת הרשות הפלסטינית


שלשום גינה חמאס בחריפות את מסע המעצרים, שאותו תיאר כ"תזזית" מצד כוחות הביטחון הפלסטינים, אמש נגד מספר פעילים, סטודנטים ואסירים משוחררים במספר אזורים בגדה המערבית.


בהצהרה האשים חמאס את הרשות בכך שהיא ממשיכה "להשליך עשרות אזרחים לבתי הכלא שלו באמתלות לא מקובלות". כפי שנאמר בהודעתו.


והיא ראתה את המתרחש כ"התעקשותה של הרשות הפלסטינית לפגוע במרקם החברתי ולאיים בשלום האזרחי על ידי המשך מעצר פוליטי באמתלות קלושות, והתעלמות מכל הקריאות הקוראות לעצור את המעצרים האלה המשפילים את הקורבנות של עמנו המהפכני, מדיניות שמשרתת רק את הכיבוש ואת התוקפנות המתגברת שלו". לפי ההצהרה.

היא קראה לשירותי הביטחון להפסיק לחלוטין את ההפרות הללו ולשחרר את כל העצורים הפוליטיים מבתי הכלא שלהם, והזהירה מההשלכות של המשך מדיניות זו של הכוונת פעילים, סטודנטים ואסירים משוחררים, תוך קריאה לכוחות, לסיעות ולזכויות אדם. מוסדות לנקוט עמדה ברורה כלפי ההפרות הללו, ולעבוד קשה כדי לעצור אותן כדי להגן על כבודו וההקרבה של עמנו.


מנגנוני הביטחון או משרד הפנים לא התייחסו להאשמות אלו.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 1:16 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאלץ 5 משפחות ירושלמיות להרוס את בתיהם

היום, שלישי, אילצו רשויות הכיבוש הישראלי 5 משפחות ירושלמיות להרוס שני בניינים המורכבים מחמש יחידות דיור בשכונת ואדי קדום בעיירה סילוואן בירושלים הכבושה.


לטענת מקורות מקומיים, המשפחות, בורקאן, אל-תוואל ונסאר, המשיכו להרוס את שני הבניינים לאחר שקיבלו הודעת הריסה מהכיבוש, בנוסף לתשלום קנס כבד בסך 200 אלף שקל, שאילץ אותם להרוס אותם. עצמם.


אתמול רוקנו המשפחות את הבתים מתכולתן לקראת תהליך ההריסה, למרות ניסיונותיהם המתמשכים והתחנונים שלא להרוס ולעקירתם.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 1:08 pm - שעון ירושלים

בית משפט דחה את הדיון בתיק של אל-שועיבי וחאג' חוסיין


שלשום דחה בית משפט השלום ברמאללה את תיק הפניית היועץ לדירקטוריון הקואליציה ליושרה ואחריות (אמ"ן) לענייני נגד שחיתות, עזמי אל-שועיבי, ומנכ"ל הקואליציה, עיסאם חאג'. חוסיין, לביהמ"ש, בעילה של תביעה שהגיש נגדם ביהמ"ש הנשיאותי. לפי הדו"ח השנתי של א.מ.ן על "הלבנת מועדי הפשרה".


הפרקליטות הפנתה את התיק לבית משפט השלום.


לבקשת ועדת הביטחון מבית משפט השלום, התיק נדחה ליום 7-11-2023 על מנת לאפשר לוועדת הביטחון לעיין בתיק, לצלם ולעיין בתיק החקירה ולהציג את הגנתה בתחילת התיק הבא. מוֹשָׁב.


זה קרה במקביל לכך שפעילים ופעילי זכויות אדם ארגנו עמדה מול מתחם בתי המשפט ברמאללה במחאה על העברת אל-שועיבי וחוסין למשפט.


המשתתפים דרשו אחריות על שחיתות והפסקת העמדה לדין של פעילי ופעילי זכויות אדם.


המשתתפים קראו להפסקת שיטות ההפחדה, חופש הדעה והביטוי והפעלת החוקים, תוך שימת דגש על עצמאותה של מערכת המשפט.


אתמול זימנה התביעה את אל-שועיבי וחאג' חוסיין, ולקחה את הצהרותיהם בנוגע למה שהוזכר בדו"ח, ובמיוחד בנושא "הלבנת תאריכי ההסדר", שקיבלה תפנית אחרת ב-2022, והניסיונות לטפל בה מחוץ למדינה. מהלך רגיל של החקירה.

הקואליציה גינתה את זימון השניים לפרקליטות על רקע פרסום תוצאות הדו"ח החמישה עשר שהוציאה ב-17 במאי, שכותרתו: מציאות היושרה והאנטי שחיתות בפלסטין לשנת 2022 הסיסמה: (כיבוש, פילוג ושחיתות פוליטית הם מעגל סגור שניזון זה מזה).


והוא הזהיר כי "הוא עומד לדין בתביעה שהגישה נגדו משרד הנשיאות באשמת לשון הרע והשמצת פקידים גבוהים על רקע עבודתה, והדו"ח פורסם באתר האינטרנט".

פלסטין

ג 06 יונ 2023 12:59 pm - שעון ירושלים

משרד החוץ מגנה את ההסתערות על השגרירות הפלסטינית ועל מעון השגריר בחרטום

משרד החוץ והגולים גינה שלשום את ההסתערות על מה שהוא תיאר כ"כנופיות וקבוצות חמושות" בשגרירות מדינת פלסטין ובמעון השגריר בבירת סודאן, חרטום, בפעם הרביעית והשלישית. , בהתאמה, מאז תחילת העימותים.


בהודעת המשרד נמסר כי קבוצות אלו פורצות דלתות, משחיתות חפצים ומכות עובדים מקומיים וצוותי השגרירות, בנוסף לגניבת כספים הקשורים לתקציב השגרירות ולצרכיה.


המשרד ראה בפריצות ובפלישות אלו הפרה בוטה של ​​ריבונותה של מדינת פלסטין ופגיעה במטה הרשמי שלה והפרה בוטה של ​​אמנת וינה, וציין כי יבצע את המעקבים המשפטיים הנדרשים להגנה על השגרירות. ומעון השגריר ועובדיהם.

ערבי ובינלאומי

ג 06 יונ 2023 12:56 pm - שעון ירושלים

איראן חושפת את הטיל הבליסטי ההיפרסוני הראשון שלה

ביום שלישי חשפה משמר המהפכה של איראן את הטיל הבליסטי ההיפרסוני הראשון שלה מתוצרת בית, בנוכחות הנשיא אברהים ראיסי, ששיבח את הנשק החדש, ש"יחזק את המדינה".


כלי תקשורת מקומיים פרסמו תמונות של הטיל, שיוצר על ידי חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראניים.


הטיל, שזכה לשם "אל-פתח", נחשף על במה במהלך טקס שנערך במקום לא מוגדר בנוכחות הנשיא וגורמי הצבא, בהם ראש המשמר, האלוף חסין סלמי, כך לפי הטלוויזיה הממלכתית סוכנות הידיעות הרשמית (IRNA).


"אנו מודים לאלוהים על ההישג הגדול הזה", אמר ראיסי בנאומו, שכן הוא "יהפוך את המדינה לחזקה יותר".


הוא הוסיף כי הטיל הזה יחזק את "כוח ההרתעה" של איראן, אשר "מביא ביטחון ושלום יציב למדינות האזור".


מהסוכנות נמסר כי לטיל "טווח של 1,400 ק"מ, ומהירותו לפני הפגיעה במטרה היא 13-15 מאך".


בנובמבר האחרון הודיעה הרפובליקה האסלאמית כי בנתה את הטיל הזה, מה שעורר דאגה מצד הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לגבי תוכנית הגרעין של איראן.


מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, ציין כי הצהרה זו "לא אמורה להשפיע" על המשא ומתן בין המעצמות הגדולות לאיראן על תוכנית הגרעין שלה. המשא ומתן נמצא במבוי סתום מאז קיץ 2022.


בניגוד לטילים בליסטיים קונבנציונליים, טילים היפרסוניים טסים בגובה נמוך באטמוספירה וניתן לשלוט בהם, מה שמקשה על חיזוי מסלולם ויירטם.


פיתוח טיל אל-פתח יגביר את הארסנל הצבאי של איראן ובכך את חששותיהן של מדינות רבות, ובראשם ארה"ב וישראל, שהאחרונות חוששות שנשק איראני יגיע לאדמותיהן.


טהראן טוענת כי הטיל הזה יכול לחדור למערכות ההגנה האווירית של כל מדינה באזור.


רוסיה, צפון קוריאה וארה"ב הודיעו ב-2021 כי ביצעו ניסויים של טילים היפרסוניים, שהעלו חשש למירוץ חימוש חדש.


עם זאת, נראה שרוסיה מתקדמת בתחום זה, והודיעה במרץ 2022 כי השתמשה בטילי "קינג'ל" היפרסוניים בשבועות הראשונים של הפלישה לאוקראינה, שהחלה ב-24 בפברואר.


חשיפת הטיל החדש מגיעה כאשר איראן מבקשת לנרמל את יחסיה עם מדינות ערב, כולל סעודיה, שכן היא עומדת לפתוח מחדש את שגרירותה בריאד ביום שלישי לאחר הפסקה של שבע שנים.


דיווחים בתקשורת דיווחו על מגעים עקיפים בין איראן לארה"ב להחייאת הסכם 2015, שנקרא רשמית תוכנית הפעולה המשותפת המקיפה, המגבילה את פעילותה הגרעינית של איראן בתמורה להסרת הסנקציות הבינלאומיות.


שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אישר ביום שני כי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן רואה באיראן את האיום העיקרי על ביטחונה של המדינה העברית וכי לעולם לא תתאפשר לה להחזיק נשק גרעיני.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 12:33 pm - שעון ירושלים

הכיבוש עוצר אזרחים בחברון ובג'נין

היום, שלישי, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי נער מהיישוב בית אומר בחברון.


לפי מקורות מקומיים, כוחות אלו פשטו על שכונת אבו אל-תוק בעיירה ועצרו את האסיר המשוחרר, יוסף אחמד מחמוד אל-עלמי (בן 16), והעבירו אותו, לאחר חיפוש בבית משפחתו והתעסק בתכולתו. לבית מעצר.


ראוי לציין שהאסיר אלאמי שוחרר לפני מספר ימים לאחר שהיה במעצר במשך מספר חודשים.


בג'נין עצרו כוחות הכיבוש את הצעיר מוחמד איסמעיל אבו אלרוב מקבטיה לאחר שזומן לפגישה עם המודיעין הישראלי.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 12:00 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מפריע לביקור משפחות אסירי קלקיליה וסלפית

היום, שלישי, נמסר ממועדון האסיר, "כוחות הכיבוש חוסמים את מעברן של 50 משפחות של אסירים מנפות קלקיליה וסלפית, שנסעו לבקר את ילדיהם בכלא מגידו, ומונעים את מעברם לצבא (אייל). מחסום שהוקם בכניסה הצפונית לעיר קלקיליה".


בהודעה נמסר מהמועדון כי כוחות הכיבוש עדיין מונעים ממשפחות האסירים לעבור במחסום, בטענה שאין תיאום לביקור.


הכיבוש חוסם בכוונה ביקורים אצל משפחות אסירים, וזו אחת המדיניות השיטתית הבולטת שבה משתמש הכיבוש להתעללות במשפחות, בנוסף למדיניות של מניעת ביקורים שמכוונת למאות משפחות של אסירים.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 11:13 am - שעון ירושלים

נתניהו מתקשר לסיסי לאחר תקרית הירי


נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קיבל שיחת טלפון מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.


הדובר הרשמי של נשיאות מצרים, היועץ אחמד פהמי, ציין כי הקריאה עסקה בתקרית הירי שהתרחשה בשבת בגבול מצרים-ישראל, שהובילה למותם של אנשי אבטחת הגבול. לפי נוסח הודעתו.


א-סיסי הדגיש בפני נתניהו את חשיבות התיאום המלא לחשיפת כל נסיבות האירוע, ואת כוונתם של שני הצדדים להמשיך בעבודה ובתיאום במסגרת היחסים הבילטרליים, ולשאוף להשגת שלום צודק ומקיף. לשמור על יציבות באזור.


פלסטין

ג 06 יונ 2023 11:09 am - שעון ירושלים

אינדיקציות חמורות לגבי הסלמה בשימוש במעצר מנהלי

הנציבות לענייני עצירים ואסירים לשעבר קראה היום, שלישי, לזכויות אדם ולמוסדות הומניטריים להתערב לאלתר ולהפעיל את השפעתם ויחסיהם כדי להפעיל לחץ על הכיבוש הישראלי להפסיק את מדיניות המעצר המינהלי, שהפכה לחרב. מחזיק את כל העם הפלסטיני.


הוועדה חשפה את הנתונים העדכניים ביותר הקשורים לפוליסה זו, והשימוש החורג בה, מתחילת שנה זו, שכן בחודש מאי האחרון ניתנו 302 החלטות מנהליות, בהן 130 צווים מנהליים חדשים ו-172 צווי הרחבה. מספר המשוחררים והעצורים כתוצאה מהחלטות מינהליות לא עלה על 20 עצורים, דבר המעיד על עלייה מהירה ומפחידה במספר העצורים המינהליים.


הוא הצביע על כך שסך כל החלטות המעצר המינהלי במהלך חמשת החודשים האחרונים של שנת 2023 (החלטות חדשות וצווי חידוש) הסתכם ב-1,302 החלטות, מה שהעלה את מספר העצורים המינהליים באופן כללי לקרוב ל-1,200 עצורים.


הנציבות אישרה כי השימוש במדיניות המעצרים המינהליים בצורה ובגישה זו בא תוך יישום הנחיות ממשלת הימין הקיצוני, ומהווה הקדשה לדרישותיו של השר הקיצוני איתמר בן גביר, שקבע כי העיסוק בממשלת הימין הקיצוני. אסירים משוחררים היא אחת המשימות החשובות ביותר שלו, ולכן קרוב ל-90% מהעצירים המנהליים הם אסירים משוחררים שבילו תקופות שונות בבתי הכלא הכיבוש.


הנציבות הדגישה כי השלב הבא הוא קשה ומסוכן, שכן העצורים המינהליים מתכוננים לשביתת רעב גלויה, ולהתמודד עם מדיניות הענישה הקולקטיבית שעליה הם ובני משפחותיהם משלמים, שכן דרישותיהם בכיוון זה ברורות. , שנועדה להפסיק להשתמש במדיניות הזו, שמאיימת כעת על כל ילדי העם הפלסטיני על כל קטגוריותיו.

ערבי ובינלאומי

ג 06 יונ 2023 10:45 am - שעון ירושלים

פיצוץ הרס חלקית את סכר קחובקה בדרום אוקראינה

חלק מסכר קחובקה לייצור חשמל באזור חרסון שנכבש על ידי רוסיה בדרום אוקראינה נהרס ביום שלישי בפיצוצים שמוסקבה וקייב האשימו זו את זו באחריות.


וראש עיריית נובה קחובקה, ולדימיר לאונטייב, הודיע בטלגרם כי "מספר תקיפות כוונו לסכר קחובקה" ביום שני בלילה, והדגיש כי הן הרסו את השסתומים של שערי הסכר וגרמו ל"יציאה של מים ללא שליטה".


צבא אוקראינה מצדו האשים את רוסיה בהצהרה בתזמורת פיצוץ בסכר, והנשיא וולודימיר זלנסקי קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון, על פי מה שהודיע ראש המינהל הנשיאותי של אוקראינה, אנדריי ירמק ב- טלגרם, מגנה אותו כ"פשע מלחמה".

דעות

ג 06 יונ 2023 10:08 am - שעון ירושלים

זיכרון הנכבה... שיעורים ולקחים

חדית ירושלים

חדית ירושלים

كاتب رأي

ביום השנה לנסיגה בת 56 השנים שהובילה לכיבוש שאר הקרקעות הפלסטיניות יחד עם אדמות ערביות, בנוסף לאבדות הכבדות שספגו הצד הערבי, בעיקר מצרים, סוריה וירדן, בהן כבשה המדינה הכובשת. חלק מאדמות מדינות אלו שהשתתפו במלחמה 1967, והיא ספגה תבוסה צבאית מידי כוחות הכיבוש הישראליים שנתמכו ע"י אמריקה ומדינות המערב הקולוניאלי. ישנם היבטים חיוביים ותופעות רבות שנבעו מכך מלחמה, ואפילו התוקפנות הישראלית נגד שלוש מדינות ערב.


כולם דיברו על ההפסדים שנגרמו למדינות אלו ואובדן שאר האדמה הפלסטינית, אך מעטים דיברו על התופעות החיוביות שעדיין משפיעות על המדינה הכובשת ומראות שהעתיד שייך לעמנו ולעמים הערביים והאסלאמיים, ו שהכיבוש נועד להיעלם, למרות שהשלב הנוכחי זר לפלסטין ברמה הפנימית, שם הפילוג ההרסני .


מיד לאחר הנסיגה הופיעה ההתנגדות הפלסטינית, שהחזירה לתחייה את המטרה הפלסטינית לאחר שהכיבוש חשב שניצחונה הצבאי במלחמת יוני 1967 יגרום לעם הפלסטיני להירגע ולהניף את הדגל הלבן, במידה שראש ממשלת ישראל. המדינה הכובשת, גולדה מאיר, טענה שאין עם פלסטיני, אלא שהמדינה. ממשלת הימין הקיצוני טוענת שהעם הפלסטיני הומצא רק לפני מאה שנים.


לא זו בלבד, אלא שהמאבק הפלסטיני והשקת המהפכה העכשווית שלו, בראשות הארגון לשחרור פלסטין, הנציג הבלעדי והלגיטימי של עמנו בכל מקומות נוכחותו בתוך פלסטין ובתפוצות, הובילו להכרה של מדינות ערב של אש"ף כנציגה הבלעדית והלגיטימית של העם הפלסטיני, יחד עם ההכרה של האו"ם לא רק בשחרור אש"ף, אלא גם במדינת פלסטין כמשקיפה, ואם המאבק הפלסטיני יימשך בעיצומו. בקצב הקודם, העולם היה נאלץ להכיר בפלסטין כמדינה חברה מן המניין באו"ם, והמצב היה טוב יותר מכפי שהוא כעת, שכן המאבק על כל צורותיו ואמצעיו נסוג כתוצאה מכך הפילוג ההרסני וההימור על ההתנחלויות שרק הביאו לעמנו עוד מזימות חיסול.


ההתנגדות הפלסטינית עמדה בשלבים שונים של המאבק והובסה יחד עם הצבא הירדני בקרב על הכבוד, היא החזירה את כבודם של החיילים הירדנים והערבים והוכיחה כי הצבא הישראלי, שתואר על ידי הנהגת הכיבוש שלו הצבא הבלתי מנוצח, הוכנע והובס ביותר מתקרית אחת מלבד קרב הכבוד. זה הגיע לאחר חודשים של תוקפנות ותבוסה בשנת 1967, אשר כונתה הכישלון במטרה למתן את השפעתה על הצבאות והעמים הערביים. ספגו הלם זמני כתוצאה מכך.


נכון שהמצב הפנימי הפלסטיני רק משמח את האויבים, בשל החלוקה הפוליטית והגיאוגרפית, שהשפיעה על העניין הפלסטיני. עם זאת, מצב זה לא יימשך לנצח. הנסיבות מחייבות את כל הפלסטינים להתמודד עם אתגרים ולהגיע להישגים נוספים בדרכים להחזרת זכויות השיבה הלאומיות הבלתי ניתנות לערעור. הגדרה עצמית והקמת מדינה עצמאית שבירתה אלקודס אל-שריף.


ישנם לקחים רבים ודרך הכישלון, ועלינו להפיק מהם תועלת, בין אם חיוביים או שליליים, כדי להתכונן לשלבים הבאים להשגת ניצחון ולהביס את הכיבוש.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:06 am - שעון ירושלים

מכאן הגיע החייל המצרי

חמדי פרג

חמדי פרג

كاتب رأي

כשנתניהו הודיע ​​כי יגיע רחוק בחילוץ תוצאות המבצע בגבולות מצרים, זה לא עמד בדעת האדם הערבי או הבינלאומי, גם לא הישראלים, שהוא ילך לתקן את הדרך הארוכה והעתיקה של מדינתו בדיכוי השאיפות של העם הפלסטיני על בסיס הרג, הריסה, דיכוי, דיכוי ועקירה. עקירה וכליאה היא מדיניות יומיומית מסלימה ושיטתית. זו לא יכולה, בשום אופן, להימשך לנצח.

הסוגיה הפלסטינית, המעסיקה את לבם של העמים הערבים מהאוקיינוס ​​ועד המפרץ, כמו גם את עמי העולם, אינה סוגיה חולפת, היא אינה סוגיה של רעידת אדמה שפוקדת את סוריה, וגם לא של מחירים גבוהים. במצרים, לא קריסת המטבע בלבנון, לא היפטרות מנשיא יריב בלוב או עיראק, לא משבר של נסיך שיורש את כס אביו במפרץ, ולא סוגיית הרעב בסומליה, או מחסור במים במצרים. ירדן... וכו', אבל מדובר בסוגיה של סכסוך משתולל בין עם שננטש מאדמתו כדי להתיישב על ידי כיבוש צבאי הנתמך בעולם על ידי כוחות הרשע, היוהרה והגזענות והפיגור.


במשך מאה שלמה, עמים אלה מסתכלים על אחיהם הצעיר, העם הפלסטיני, להפסיק למקד אותם ולהגדיר אותם כהקדמה להגינות כלפיהם ולהשגת זכויות המינימום שלהם. הם מגלים שעם חלוף הזמן מתגברים הרדיפות והייסורים שלהם. , עד שהגיעה להחרמת בירתם ולערעור קדושותיהם האסלאמיות והנצרות כאחד, ואף האפשרות לחסל אותה, ולהכריז על כך בגלוי ובפומבי על ידי מספר שרים ופקידים; הפשיטות על עזה, מחסלות את חווארה, שייח' ג'ראח ומחנה ג'נין, אחרי סברה, שתילה, כנא וירמוך, ולפני כן אל-בקעה ואל-והדאת, ולפני כן דיר יאסין, כפר קאסם, אל-דוואיימה. ...וכו.

העמים הערבים חיכו כבר ארבעה דורות שהשלום כביכול בין המשטר הערבי למדינה הרצחנית הזו יהיה הוגן, שיעשה קצת הוגנות לעם הזה במשוואת "אדמה תמורת שלום", אבל זה הפך ל רק חלומות שאין להם בסיס חומרי על בסיס המציאות.


העמים הערבים, לרבות אלה הגובלים בפלסטין, שהמשטרים השלטוניים שלהם חתמו על הסכמי קמפ דיוויד המצרי או על הסכמי ואדי עראבה הירדני, גילו שהם דומים יותר לזאב וכבשה.אבגדור ליברמן, כשהיה שר הביטחון כעשר שנים. לפני, לא היסס לאיים להפציץ את הפירמידות המצריות ולהרוס אותן.הסכר הגבוה, שהיה במהלך המהפכה המצרית נגד חוסני מובארק, לפני עשר שנים, אבל לפני שלושה חודשים, הכריז שר האוצר סמוטריץ' כי ירדן היא שטח ישראל. שהעם הפלסטיני הוא רק אשליה שהומצאה לפני מאה שנה.


אפילו ה"שלום" עליו חתם אש"ף על מדשאת הבית הלבן לפני 30 שנה גרם לנשיא הפלסטיני, בנאומו האחרון באו"ם לפני שבועיים, לזעוק לעולם: הגן עלינו. ומכאן בא החייל המצרי.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:06 am - שעון ירושלים

העיר הבלגית ורבטואה מנתקת את קשריה עם ממשלת הכיבוש בתגובה לפשעיה הגזעניים

עו"ד עלי אבו הילאל

עו"ד עלי אבו הילאל

كاتب رأي

מסע החרם על הכיבוש הישראלי נמשך על ידי ערים ומוסדות רבים באירופה וערים אחרות של מדינות העולם, בתגובה לכיבוש ביצוע פשעי אפרטהייד נגד העם הפלסטיני בשטחים הפלסטינים הכבושים.


בפברואר האחרון קרא אמנסטי אינטרנשיונל לממשלת הכיבוש הישראלי לפרק את משטר האפרטהייד, שגורם לכל כך הרבה סבל ושפיכות דמים. הארגון הצהיר כי מאז פתח במערכה גדולה נגד משטר האפרטהייד לפני שנה, כוחות ישראליים הרגו כמעט 220 פלסטינים, כולל 35 בינואר 2023 לבדו, הדגישו כי ההרג הבלתי חוקי משקף את השמירה על משטר האפרטהייד הישראלי, ומהווים פשעים נגד האנושות, בדיוק כמו הפרות חמורות ומתמשכות אחרות שבוצעו על ידי רשויות הכיבוש הישראליות, כגון מעצר מנהלי והעברה בכפייה , אמרה אגנס קלמרד, מזכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל: האירועים הטרגיים הללו שהתרחשו והובילו להרג פלסטינים חשפו שוב את המחיר הקטלני של משטר האפרטהייד, את כישלונה של הקהילה הבינלאומית לחייב את הרשויות הישראליות באחריות לפשעים. של אפרטהייד ופשעים אחרים הוא שחרר את הבידוד, הפילוג, השליטה והדיכוי היומיומי של הפלסטינים, ועוזר להנציח את האלימות הקטלנית שהאפרטהייד הוא פשע נגד האנושות, ולמען האמת, זה מזעזע לראות את העבריינים בורחים מהצדק שנה אחר שנה. בתחילת 2022, אמנסטי אינטרנשיונל האשים את ממשלת הכיבוש בהנצחת משטר האפרטהייד וקרא למדינות העולם ולארגונים בינלאומיים להילחם בשיטה זו.


מאז החלה קמפיין במדינות רבות בעולם להחרמת משטר האפרטהייד הנהוג על ידי ממשלת הכיבוש נגד העם הפלסטיני. במסגרת זו, ביום רביעי שעבר, השלושים ואחד במאי האחרון, העיר ורוויאטה בבלגיה. הודיעה על ניתוק יחסיה עם המדינה הכובשת, בתגובה על ביצוע פשעי אפרטהייד נגד הפלסטינים, ועל הפרה חוזרת ונשנית של זכויות העם הפלסטיני. החלטת העירייה מגיעה בעקבות החלטות דומות שקיבלו מספר עיריות אירופה קודם לכן.


תנועת החרם, פירוק וסנקציות (BDS) הבהירה כי החלטה זו באה על מנת לחזק את התמיכה בעם הפלסטיני, וציינה כי ורוויאוס היא העיר האירופית האחרונה שניתקה את יחסיה עם משטר האפרטהייד הישראלי, וראוי לציין כי הבלגי מועצת העיר ליאז' החליטה באפריל האחרון להקפיא את יחסיו עם ישראל, מכיוון שהמערכת שלה מבוססת על "אפרטהייד, קולוניאליזם וכיבוש צבאי". בשבעה עשר באפריל האחרון הכריז ראש עיריית בלם בברזיל, אדמילסון רודריגז, על הקפאת כל היחסים המוסדיים עם ישראל, לרבות ביטול הסכם התאומות עם תל אביב, בתגובה לביצוע פשע האפרטהייד נגד הפלסטינים על ידי ישראל והפרה חוזרת ונשנית של זכויות העם הפלסטיני, החליטה בירת נורבגיה אוסלו, ב. באותו חודש, להחריג חברות שתורמות במישרין או בעקיפין לפרויקט ההתיישבות הישראלי הבלתי חוקי, ובפברואר האחרון החליטה ראש עיריית ברצלונה, קטלוניה, מדינת ספרד) להשעות את הקשרים המוסדיים עם משטר האפרטהייד הישראלי), ב. בתורו, הוועד הלאומי הפלסטיני (BNC), הקואליציה הרחבה ביותר בחברה האזרחית הפלסטינית שמובילה את תנועת החרם העולמי על ישראל (BDS), בירכה על החלטתו של ורביטו ושיבחה את העבודה הבלתי נלאית עבור החברה האזרחית הבלגית שאיפשרה זאת, היא קראה ערים ברחבי העולם ללכת כדוגמה של עיריות אלה, שהקפיאו את יחסיהן עם משטר האפרטהייד הישראלי, בתמיכה במאבק הפלסטיני לפירוק האפרטהייד.


הרחבת מסע החרם נגד ממשלת הכיבוש מגיעה בזמן שממשלת הימין הקיצוני החזקה ביותר של הכיבוש הישראלי, והגזענית ביותר בהנהגת (נתניהו-סמוטריץ'-בן גביר) ממשיכה במדיניותה התוקפנית נגד העם הפלסטיני, ואחרי 2022, שהייתה אחת השנים העקובות מדם נגד העם הפלסטיני, עם עדות אמנסטי אינטרנשיונל וארגונים בינלאומיים אחרים היו עדים להסלמה בשטחים הפלסטיניים הכבושים, הרג, מעצרים, החרמת קרקעות והרחבת התנחלויות, בנוסף להריסות והרס בתים ומתקנים שונים, ולאחר שורה של חקיקה וחוקים גזעניים שאושרו ע"י הכנסת הישראלית נגד העם הפלסטיני בירושלים. ואדמות 48, ושאר השטחים הפלסטיניים הכבושים, בעיקר נגד אסירים ועצורים, כולל הפללה של הנפת דגל פלסטין, הטלת עונש מוות על אסירים וחוקים גזעניים אחרים המפרים את המשפט ההומניטארי הבינלאומי ואת דיני זכויות האדם.


הקמפיין להחרמת המשטר הגזעני הזה מכובד ומוערך על ידי עמנו, והוא צריך להעמיק ולהתרחב בכל המדינות והערים הידידותיות והתומכות במאבק של עמנו, עד שמערכת הכיבוש והאפרטהייד תפורק, וזה פונה מארצנו הפלסטינית הכבושה, ועד שבני עמנו ישיגו את עצמאותו והגדרתו העצמית, ועד שהם יסלקו את כל זכויותיו הלאומיות הלגיטימיות, וזכותו לחזור למולדתו ולבנות את מדינתו העצמאית בריבונות מלאה על אדמתו.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:05 am - שעון ירושלים

האם הימין הקיצוני ישלוט ברבנות הרשמית לישראל?

עבדאללה ידוע

עבדאללה ידוע

كاتب رأي

הרב "מאיר כהנא", שהקים את תנועת "כח" וזרע את זרעי הימין הקיצוני היהודי לפני עשרות שנים ולאורך הקריירה שלו (Getty Images)


למרות שהקמת ישראל ב-1948 הייתה בידי קבוצה שנחשבת בדרך כלל חילונית ולא-דתית, דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, היה להוט באותה תקופה להכיר ברבנות היהודית הראשית שהיה קיים מאז התקופה העות'מאנית, כהתייחסות דתית ליהודי מערב (אשכנז) ומזרח (ספרדים).

בן-גוריון סבר כי קיומו של רב רשמי למדינה הוא נושא חשוב להוכחת הזהות הדתית של המדינה, למרות שהיה ידוע כחילוני ולא דתי, ובכך הכיר בסטטוס קוו של הרבנות הראשית. וקבעה את הטופס הרשמי של הרבנות הראשית שתהיה מורכבת משני רבנים: האחד מייצג את מגמת אשכנז המערבית, והשני מייצג את הספרדי הספרדי הנוכחי, כך שהרב הראשי נבחר אחת ל-10 שנים, האחרון שבהם היה. בשנת 2013, כאשר נבחר הרב דוד לאו למדור האשכנזי, והרב יצחק יוסף למדור הספרדי.

למרות שרוב עם ישראל בכלל אינו מזהה את עצמו כדתי, השפעתה של הרבנות הראשית ניכרת בחיי החברה והיום-יום במדינה, שכן הרבנות הראשית מחליטה על הוראות דת הקשורות לתעודות מזון, ימי עבודה וימי עבודה. חגים דתיים שממשלת ישראל מחויבת להם וקבלת חוזרים בתשובה. יהדות והוראות אחרות.

ولعل أهم ما يميز دور الحاخامية الكبرى لدولة الاحتلال فيما يتعلق بمدينة القدس والأماكن المقدسة فيها هو تمسكها بالحكم التقليدي لدى المرجعيات الدينية الشرقية والغربية عبر التاريخ بالإفتاء بتحريم دخول اليهود إلى داخل أسوار المسجد الأقصى المبارك، وذلك نظرا للاعتبار الديني المختص بغياب الطهارة حسب الرؤية الدينية للمرجعيات الحاخامية בעולם.

מאז הכיבוש הישראלי של מזרח ירושלים ב-1967, קבעה הרבנות הראשית למדינה כי אסור ליהודים להיכנס למסגד אל-אקצא המבורך, אשר היה לו תפקיד מרכזי בהחזרת המפתחות של מסגד אל-אקצא להקדשים האסלאמיים, עם למעט שער המוגרבים, (זה בנוסף לחשש מהתגובה הבינלאומית והאסלאמית לכל שינוי במסגד אל-אקצא, כמובן). באותה עת התגלע מחלוקת בסוגיית הכניסה למסגד אלאקצא המבורך בין הזרם הדתי המסורתי, אותו ייצג הרבנות הרשמית הראשית של המדינה, לבין הזרם הציוני-דתי, שייצג את הימין הקיצוני, ואשר ייצג אותו. נוצר אז ממספר מצומצם של קיצונים ובראשם גרשון סלמון, הרב מאיר כהנא ועוד.

ממשלת ישראל החילונית נותרה אז ניטרלית במחלוקת זו, בעיקר משיקולים פוליטיים ומחשש להיחשב לאחד משני המחנות, גם אם היא קרובה יותר למוסד הרבנות הרשמי. לכן, שר הביטחון הישראלי דאז, משה דיין, חילוני לא דתי, פעל לשלוט במפתחות שער המוגרבים ופתיחתו עבור מי מהיהודים שרצה להיכנס למסגד אל-אקצא באמתלה של תייר. ביקור, לא תפילה, ובמקביל התקנת לוחות בפקודת הרבנות הראשית הרשמי מחוץ לשער המוגרבים. ושער השרשרת אומר בבירור בשתי השפות: עברית ואנגלית, שהכניסה לשטח זה אסורה בפקודת הרבנות הראשית. של המדינה.

על בסיס מציאות זו הוקמו קבוצות הימין הקיצוני, או התנועה הציונית הדתית שייצגה בעבר גרשון סלמון וכהנא, והודיעו על יציאתן מהפתוות של הרבנות הראשית בנושא הכניסה למסגד אלאקצא המבורך.

עם השנים שלאחר מכן, מגמה זו הצטמצמה יותר ויותר למתנחלי הגדה המערבית, וזרם זה הגיע לשיא הפרידה מהרבנות הרשמית המסורתית בשנות התשעים של המאה הקודמת, כאשר מספר רבנים מהגדה המערבית. ישובים נפגשו והקימו מועצה דתית עליונה שאותה כינו "מועצת הסנהדרין החדשה", כלומר מועצת הסנהדרין החדשה. מועצת הרבנות הראשית החדשה, לראות את עצמה כסמכות הדתית של התנועה הציונית הדתית, וכן להתחיל לעסוק בנושא המקומות הקדושים עם פתות השונות לחלוטין מהחזון של הרבנות הרשמית המסורתית של המדינה.

במקום זאת, הגיע לחבריהם, בשנה שעברה, להסיר את לוח הפתווה האוסר על כניסה לאל-אקצא מאזור שער המוגרבים, והשטח נותר ריק מהלוח עד שהרבנות הראשית הוציאה את הוראתה להתקין מחדש לוח חדש. במקום. אז צוין כי משטרת ישראל, שחלק ניכר מחבריה ומנהיגיה הפכו לחסידי התנועה הציונית הדתית, התקינה מחדש את השלט, אך הציבה אותו לאחר המחסום האחרון לפני הכניסה לדלת, כלומר: נוכחותו אינה מרתיעה עוד מתנחלים שרוצים להיכנס למסגד.

הסכסוך הסמוי הזה בין שתי ההתייחסויות הדתיות, ההתייחסות הרבנית הרשמית המסורתית והתנועה הציונית המתנחלת והציונית הדתית, עבר סוף סוף לרמה חדשה. לקראת סוף שנת 2023 עדים הבחירות לרבנות הראשית לאשכנזים ולספרדים ברבנות הראשית למדינה, שייבחרו בסוף השנה העברית שחל לפני אמצע ספטמבר.

לראשונה, אנו עשויים להיות עדים לעליית אישים הנוטים בחלק מרעיונותיהם לאמץ גישה מקלה עם חלק מרעיונות התנועה הציונית-דתית למירוץ הרבנות הראשית. במישור הזה בולט שמו של הרב יהודה הייק כמועמד במקום לתפקיד הרב הראשי, והוא תושב ההתנחלות קצרין ברמת הגולן הכבושה.

רב זה קיבל לאחרונה תמיכה תקשורתית במועמדותו לתפקיד זה על ידי העיתונאי הקיצוני ארנון סגל, חבר הנהלת איגוד ארגוני המקדש, למרות התרחקותו העקרונית מחוות הדעת העדכנית של הרבנות הראשית בדבר איסור כניסת יהודים. אזור מסגד אל-אקצא המבורך. תמיכה זו של סגל נובעת מקריאה של הרב חאיק לדון בהתרת שחיטת קורבנות בעלי חיים בתוך מסגד אל-אקצא וכיצד לעשות זאת, מה שנחשב בעיני קבוצות המקדש הקיצוניות כשיא הטקסים שהם מנסים ליישם מדי שנה בתוך אל. -מסגד אקצא ולא הצליחו לעשות זאת עד הרגע.

כמו כן, הרב האייק, בספר שפרסם לאחרונה, נוקט עמדה ניטרלית בעניין הפתווה האוסרת על יהודים להיכנס לאל-אקצא, שכן הוא מצהיר שאינו יכול לומר שזה אסור לחלוטין או מותר לחלוטין. הוא קורא להם האיסמעילים) ב. מסגד אל-אקצא, והחשש מהפרות סדר בתוך המקום הקדוש הזה עלול להוביל ל"כוח" של משטרת הכיבוש להיכנס לאזור הקדוש ביותר בעיניו, שהוא כיכר הסלע הקדוש, האסור על פי הטקסטים של יהודים. דין, לפי מה שאומר הרב האייק.

על מה מבוססות דעותיו של הרב האייק ותמיכת קבוצות המקדש הקיצוניות בו, המהוות את חוד החנית של התנועה הציונית הדתית בירושלים, הוא עניין המבשר על קיומם של תמורות שעשויות להשפיע על ראש הדתי הראשי. רבנות ישראל. לאחר שהתנועה הציונית-דתית הקיצונית הצליחה לשלוט במפרקים החשובים ביותר של ממשלת ישראל, במינוי ובתמיכה זו החלה לשאוף לשלוט במוסד הדתי של המדינה, ובהנחת רב שהיה פתוח לדון בבאר. -פתוות שהוקמו של רבנים במשך מאות שנים בנוגע לסוגיית מסגד אלאקצא מעידה על האפשרות לפתוח את הדרך לרבנות.האתגר הגדול ביותר של המדינה הכובשת הוא לשנות את הפתווה שלה האוסרת על יהודים להיכנס למסגד אל-אקצא בעתיד. , ובהמשך היא עשויה לאמץ את הפתוות של רבני ההתנחלויות.

עניין זה, אם יקרה, אומר בהכרח שכוחן המוסרי של הקבוצות הדתיות הקיצוניות הללו יתרבו בשטח.למרות כל הניסיונות הנוכחיים של התנועה הציונית הדתית, הפתווה הרשמית של הרבנות המסורתית הראשית במדינה עדיין נחשבת למכשול מרכזי. מולו, מונעת ממנו להגביר את כוחו ולגייס עוד תומכים ואוהדים עם חזונו במה שקשור למקומות קדושים. אולם, ההטיה של מוסד רשמי בסדר גודל של הרבנות הראשית למגמה זו פירושה בהכרח שינוי קיצוני בתפיסה של כמחצית מהחברה הישראלית לגבי אופי הסכסוך בירושלים והממדים הדתיים שלו.

התבוננות בדרכי פעולתה של תנועת ימין קיצוני זו בשנים האחרונות מעידה על כך שהיא הבשילה במידה רבה בכלים ובמנגנוניה ליישום חזונה ולחתירתה להדק את השליטה בכל כלי ומוסדות קבלת ההחלטות בישראל.

לאחר שהמגמה הזו השתלטה על משרדים מרכזיים בממשלת ישראל, היא הקימה לאחרונה קיבוץ (לובי) בכנסת ישראל בשם "שדולת החירות היהודית בהר הבית" להמרת חזונה בחוקים, וכעת היא מושיטה את עינו למוסד המבוסס יותר בזרמים הדתיים בישראל מאשר באוריינטציות השונות שלה, והיא הרבנית הראשית, שהיא עד היום הרחבה של ההשקפות המסורתיות של התייחסויות דתיות יהודיות לאורך הדורות.

אין להתפלא שקבוצות אלו מבקשות לשלוט במוסד הגדול הזה ולשנות את דעותיהן ואווריינטציות שלהן, שכן המוסד הרבני המסורתי שינה למעשה את חזונו לגבי הקמת ישראל, החל מתחילת המאה הקודמת, לאחר שאסר. הקמת מדינה ליהודים במשך מאות שנים, ולמעשה שום דבר לא יכול. אסור לשנות שוב את חזונו בכל הנוגע לסוגיית גודל וחומרת השליטה במסגד אל-אקצא על פי חזון הקיצונים. הימין בישראל. השילוב של כל העובדות הללו הוא שהימין הקיצוני הישראלי הוא כבר לא רק אנשים חולמניים, אלא הפך למוסד השואף ליישם פרויקט גדול בעל אופי דתי ויש לו חזון ספציפי שהוא רוצה. מיושם ללא קשר למכשולים, וזה מזכיר לנו את חלוצי התנועה הציונית, שלישראל היה רק ​​רעיון עבורם, ואל-סעיד למד מההיסטוריה.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:03 am - שעון ירושלים

נוכחות מקצועית מכובדת ב-48 אזורים

חמאדה פרעונים

חמאדה פרעונים

كاتب رأي

הרוקח ד"ר. ריאד איגבריה, פרופסור באוניברסיטה, בן פלסטין, מ-48 המחוזות, קיבל עיטור גבוה מארגון הרוקחים, אותו קיבל מראש הארגון, ד"ר. אייל ספרצבורג, במהלך הכנס השנתי ה-21 במאי האחרון.


פשוטו כמשמעו מה שכתוב על התיקון של המדליה הוא כדלקמן:


ארגון הרוקחים בארץ מעניק את המדליה של הארגון לשנת 2023 ל:


פרופ' ריאד איגבריה על תרומתו המשמעותית לקידום מקצוע הרוקחות בארץ, פיתוח תכניות אקדמיות והכשרה מקצועית למגזר הרוקחות".


רווח אמיתי, מוחשי, הערכה ברמה גבוהה, הטלת נוכחות של איש מקצוע, שמילא תפקיד כאמור במניעים ובהחלטה להעניק את המדליה: תרומתו הרבה לקידום מקצוע הרוקחות, ולפיתוח. של תכניות אקדמיות מקצועיות למגזר הרוקחות.


לכן, המדליה לא הייתה שיקוף של נימוס או שיווק הרעיון של אי-קיומה של אפליה גזעית נגד הפלסטינים על ידי מוסדות המושבה. המדיניות של הממשלה הקולוניאלית, במיוחד ממשלת נתניהו הנוכחית, שהיא יותר ההתמכרות לקיצוניות פוליטית והקצנה דתית, והרהור שלה על התנהגותה הרשמית בהתמודדות עם הפלסטינים של 48 האזורים: אנשי הכרמל, הגליל, המשולש, הנגב וערי החוף המעורבות.


בנוסח המדליה כתוב את המילה "ארץ" ואינו מזכיר את המילה "ישראל", שזה מאוד מעניין, וכי המניעים להענקת ד. איגבריה חייב את יכולותיו, תרומתו ותפקידו האקדמי בפיתוח מקצוע הרוקחות.


תושבי פלסטין באזורי הכיבוש הראשונים בשנת 1948, מהווים 20 אחוז מהאוכלוסייה, כלומר הם מיעוט בארצם בהשוואה ליהודים הזרים, שפלשו לפלסטין מסיבות רבות המתכנסות במטרה אחת לשלוט בפלסטין עם הכוח של עליונות ועם תמיכה אירופאית בעבר ותמיכה אמריקאית מאוחר יותר.


עם זאת, מיעוט ערבי פלסטיני זה כפה את עליונותו האיכותית מבחינה אקדמית ומקצועית, במיוחד בתחומי הרפואה והרוקחות, מהנתונים עולה כי יותר מ-40 אחוז מהרוקחים במושבה הם פלסטינים מ-48 האזורים, וכי 38 אחוז מהרופאים במושבה הם מאותו פלח פלסטיני.


האתגר הישראלי-יהודי, חוסר הצדק והאפליה אילצו את הפלסטינים לדבוק בהישרדות וביציבות בשמונה ערים ערביות, כמו נצרת, סכנין, אום אל-פחם ורהט, ו-58 כפרים הפרוסים לאורך הכרמל, הגליל והמשולש. אזורים וחמש ערים מעורבות: לוד, רמלה, יפו, ​​חיפה ועכו.


ולהצטיין מבחינה אקדמית ומקצועית למרות המכשולים שניצבו בפניהם באי-כניסה לאוניברסיטאות בישראל, אבל המפלגה הקומוניסטית סיפקה להם בעבר מלגות ללימודים באוניברסיטאות של מדינות סוציאליסטיות לפני 1990, וירדן מילאה את תפקידה הלאומי בתמיכה בעם הפלסטיני. 48 אזורים דרך שלוש כתובות:


1- ביצוע חג'ג', 2- ביצוע אומרה, 3- פתיחת דלתות האוניברסיטאות הירדניות באמצעות מענקי רכוש שהוגשו למפלגות ערביות אמינות: 1- החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון, 2- התנועה האסלאמית, 3- הדמוקרטית הערבית מפלגה, 4- התנועה הערבית לשינוי, 5- האסיפה הלאומית הדמוקרטית, 6- המפלגה הלאומית הערבית, 7- עבור העדה הדרוזית, 8- עבור העדה הבדואית בנגב, על ידי הצעת שלושים מושבים באוניברסיטאות בתחומים שונים. כבוד מלכותי לכל מפלגה, החל משנת 1995 ועד היום.


המאבק הפלסטיני לזכות בזכות לשוויון ב-48 התחומים נגד אפליה וגזענות, מאבק במגוון צורות, כלים, שיטות ותארים ומצוינות מקצועית ברפואה, רוקחות, משפטים וחינוך, הוא אחד מתארי המאבק הללו, וכן ריאד איגבריה זכה במדליה זו מתוך הערכה לעליונותו, אך ביטוי לבחירה זו במאבק מבחינה אזרחית ומקצועית.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:02 am - שעון ירושלים

ירושלים וזיכרון פטירתו של פייסל אל-חוסייני... ומשבר המנהיגות

ראסם עוביידאת

ראסם עוביידאת

كاتب رأي

משבר ההנהגה בירושלים הוא חלק ממשבר ההנהגה הפלסטינית, ומהמשבר הכללי של המערכת הפוליטית הפלסטינית, המשתנה יחסית בין אותם גופים.... אולי מעמדה המיוחד של ירושלים הוא מבחינת השליטה הכוללת של הישות על העיר, באמצעות נוכחותה הצבאית, הביטחונית, המשטרתית, הכלכלית והאזרחית, ומלחמתה בה. על כל גילויי הנוכחות והריבונות הפלסטינית בעיר, והשאיפה למנוע כל צורה של ריבונות זו מלמעלה באמצעות הרשות. ומוסדותיה או פופולריים באמצעות כוחות, ועדות ומוסדות, או שיתוף בין שני הצדדים, הדבר קורא לשאוף ליצירת חשיבה יצירתית, כיצד לבנות מנהיגות ירושלמית פלסטינית, כגוף ציבורי בנוסח "המעקב הערבי הגבוה" ועדת הפנים הפלסטינית-48, וכדי שגוף זה יצליח ויתפתח וישיג את הלגיטימציה שלו, יש לשחררו מהמגבלות של הפלגוניות וחישובים צרים.כדי לפתור אותה ברמה הגבוהה ביותר של "פראות" and "encroachment", and a comprehensive attack on the Arab Jerusalemites in it, in order to achieve a demographic and geographic change in it, it can promote Jerusalem as its "eternal capital," says the extremist immigrant to Palestine, the Zionist Minister of תחבורה מירי רגב, שממשלתה פיקחה על 30 מיליארד שקל במשך חמש שנים לפיתוח ויצירת רשת תחבורה מודרנית בעיר ירושלים, התורמת לייהוד שלה, והופכת את התחבורה הציבורית, בעיקר רכבות ומסילות ברזל, לבסיס אותה תחבורה, אשר יוזן משאר התחבורה הציבורית האחרת.


לוף הקיצוני מדבר על ירושלים כאילו מאז שחר ההיסטוריה, "לפני שלושת אלפים שנה היא הייתה בירת היהודים... והיא פועלת עם כל הקיצונים והפשיזם היהודי, כדי לגזול מהעיר את זהותה, ההיסטוריה, הציוויליזציה, התרבות והנרטיב, ואפילו קדושותיו הדתיות, מסגד אל-אקצא..ו"לגנוב" את התודעה של אוכלוסייתה הערבית הפלסטינית, באמצעות מאמץ מטורף לשלבם בחברה ובכלכלה של הישות-מדינה. במה שמפרק אותם ומפרק את זהותם הקולקטיבית, שולל את קיומם כעם, והופך אותם לכינוסי אוכלוסין גרידא חסרי מאפייניהם הלאומיים, הלאומיים והתרבותיים... ורואה במוסדות הישות-מדינה התייחסות. עבורם.. לכן אנו עדים למערכה חריפה נגד העיר, על מנת שכל מוסדות הישות-מדינה בעיר יחליפו את המוסדות הפלסטיניים, וימנעו התגבשות של כל צורה של ריבונות פלסטינית בה, ולהשתמש לשם כך בעוצמתה של המכונה הצבאית שלה ובמנגנון הביטחוני, המודיעיני, המשטרתי והאזרחי שלה מהעירייה ומשרד החינוך, הרווחה, התחבורה והעניינים החברתיים ואחרים... לכן יש תקציבי עתק. הוקצו למטרה זו, למה שמכונה שירות המדינה, משטרה, מתנ"סים, שירותי רווחה, חינוך "משפחתי", פריצת "חומה" ומבנה החברה ופועלים לפירוקו על ידי קישור זה ל ועדות רפורמה ומשפחה המזוהות עמה .... בראשות משטרתה באופן ישיר..... מה שאנו עדים כיום ל"ישראליזציה" של כל ההליך החינוכי בעיר ירושלים, ולגירוש ועקירה מוחלטת של תכנית הלימודים הפלסטינית קשורה גם לריבונות. תכנית הלימודים הלאומית היא סוג של ריבונות, ולכן ברור שהיא נתונה בסמכות פלסטינית. חסרת אונים ורעועה, מדינת הישות הולכת לפתור את הסכסוך בחזית זו.


מה שראינו בבתי ספר רבים בעיר ירושלים במונחים של גילויי חריגה, הקשורים ל"חבלה", "גיהוץ" ו"הרס" של המודעות, צריך להשמיע פעמון אזהרה בפני כולם כדי שיוכלו להניח את עצמם. אנו לא מתנגדים שתלמידינו ילמדו בבתי ספר, ללא קשר להתייחסות החינוכית היא השפה העברית, ולפיכך אסור בשום צורה "לסייג" את התודעה של תלמידינו ולהרחיק אותה, שכן הדבר יטלטל את תלמידינו. אמונות בזכויותיהם, זהותם ושייכותם, ומכניסים את תרבות ה"נורמליזציה" למודעותם ולמחשבתם, ובכך טמונה הסכנה, אובדן מאפייני הקיום הלאומי והתרבותי שלנו, הגשמת חלומם של מנהיגי המדינה. מצב ישות, על ידי פירוק התודעה של תלמידינו ושליטה בזיכרון הקולקטיבי שלהם.

אמנם בעידן המפקד פייסל אל-חוסייני, שחלף לפני פחות משבוע, יום השנה ה-22 למותו, הוא הקים מנהיג מאחד לקשת הפוליטית, הלאומית והחברתית הפלסטינית בעיר, והיה בעל "כריזמה" מנהיגותית שאפשרה לו למלא תפקיד מנהיגותי זה, על ידי תקשורת עם ההמונים ועמידה בדאגותיהם ובעיותיה היומיומיות, וחתירה לפתור אותן... אך כדי שגישת המנהיגות תהיה הוגנת, עליה נאמר שלפייסל אל-חוסייני הגדול ז"ל היו מכלול של גורמים ונסיבות שאפשרו לו לשחק ולממש את תפקיד המנהיגות הזה. יש את המטה "אוריינט האוס", ויש את היכולות, ויש את הכוחות וה- המונים התגודדו סביבו, ו"גן" הפילוג לא פגע בזירה הפלסטינית, וכך גם מטה ה"אוריינט האוס", המטה המדיני של הארגון לשחרור פלסטין, הנהנה מחסינות כלשהי, והדבר הקל על כך. עבודה ותקשורת בין ההנהגה להמונים, אבל מי לאחר הפלת האינתיפאדה הראשונה, הניצול המדיני החיפזון של תוצאותיה, וחתימת הסכם אוסלו האסון, שהישות קובעת, למרות כל חסרונותיו, פגמיו ו השלכות חמורות, סירבו ליישם, האינתיפאדה השנייה הגיעה, ושרון פתח, בספטמבר 2000, במלחמה כוללת נגד עמנו הפלסטיני, "חומת המגן". וכתוצאה מכך סגירת המוסדות הפלסטיניים, כולל "המזרחי". , כמטה הארגון לשחרור פלסטין, ולאחר מכן נוצרו אסמכתאות רשמיות רבות לירושלים, המשרד לענייני ירושלים, מחוז, ועידה לאומית עממית, יחידת הנשיאות בלשכת הנשיא, הפקיד של ירושלים בוועד הפועל של הארגון...כל הגופים הרשמיים הללו לא הורשו לפעול או להפעיל את סמכותם, ריבונותם ותפקידם בגבולות חומות האפרטהייד בירושלים, אלא ממשלת הישות ושירותי המודיעין שלה ביקשו ו פעל להעניש כל מי שניסה לממש עבודה, תפקיד או פעילות עבור הרשות או בשמה בעיר ירושלים – בתוך חומת האפרטהייד, ויש מי שמוביל את הפניות הללו, המסגלים את עצמם למדיניות הישות. מדינה, ויש מי שמתקומם נגד מדיניות זו, והיו נתונים לסדרה של סנקציות, וכדי שחלקם לא יצודו ויישאו מילים בעלות משמעויות ומטרות מסוימות, איננו מפקפקים בהשתייכותו או בלאומיותו.

לאור המצב המורכב והמורכב שחווים תושבי ירושלים, וההתמקדות המסיבית בהם מצד מדינת הישות, בכל הרמות והרמות, אני רואה שמתגבש גוף מנהיגות ירושלמי פומבי, עממי, אשר לוקח אחריות על נושאים אזרחיים, חברתיים ומשפטיים של הירושלמים, בתנאי שנושא הזכויות הפוליטיות הלאומיות יישאר בסמכות השיפוט של הרשויות הרשמיות הפלסטיניות, הארגון לשחרור פלסטין.

אנו מבינים שלא תהיה חסינות או הגנה לגוף ההנהגה הזה, לאור ממשלת ימין קיצוני ופשיסטית יהודית שרוצה להדיר ולהיפטר מכמה שיותר מהאוכלוסייה הפלסטינית מהעיר, ומהאירופה. אי אפשר לסמוך על האיחוד, אמריקה ומה שמכונה הקהילה הבינלאומית שיתמכו בגוף זה מנהיגות והגנה עבורו... עם זאת, יש להציע יוזמות מעשיות ליצירת גוף מנהיגותי שיהווה תואר לירושלמים, לאחד אותם ולהגן על חייהם, חייהם וזכויותיהם, כי ירושלים על סף ימים קשים מאוד.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:00 am - שעון ירושלים

חמישים ושש שנים לאחר הכיבוש של 1967.. הנושא הפלסטיני, לאן?

ג'מאל זקוט

ג'מאל זקוט

كاتب رأي

שניים מהעם הפלסטיני אינם חלוקים ביניהם לגבי מידת הסכנה העומדת בפני הגורם הפלסטיני, ובנוגע לתוכניות החיסול נגד זכויות לאומיות, לרבות חיסול היכולת לשרוד ולהתקיים.


אתה שומע דיבורים כאלה מהרוב המכריע של הרוב המכריע של האנשים, ואת תדירות האשמת ההנהגה השולטת בזירת הפילוג והאפשרויות הפוליטיות הכושלות שלה, "האנטגוניסט והרשלן" האחראיות למציאות הזו, וההתפוררות כתוצאה מכך של התנועה הלאומית, הולכת ומסלימה, וזה נכון במאה אחוז, אבל זה תלוי.בנקודה זו, למרות הניסיונות העובריים המפוזרים המבקשים לשנות אותה, בעוד הסבל של הרוב הזה והדאגה לגורלו הלאומי נמשך ומעמיק. שומעים גם אמירות המזהירות מפני הסכנה לגורל הלאומי של אלו השולטים בסצנה הזו ונאחזים באינטרסים הפלגתיים והפרטיים שלהם, והם חוזרים בקינות על כך שהעולם אחראי לתוקפנות ישראל ולאגרסיביות ההולכת וגוברת, ולמרות שזה גם נכון, היא מתמודדת רק עם המאבק על פירורי הכוח והאיום בפירוקו.באמצעות מדיניות פיוס האויב במרדף אחר הישרדות גרידא, כאילו הכיבוש הוא מקור הלגיטימיות שלהם, ולא האנשים שהחוקתי והחוקתי שלו. הזכות הלאומית הוחרמה על ידי בחירת נציגיהם, בחירת מנהיגותם, תיקון הדרך, החזרת העניין למקומו והחזרת הזכויות משולביו, אז איך אפשר להתאחד על ידי פיוס האויב ובקשת העולם להתעמת עם תוקפנותו? !

דרך השינוי, או לפחות הרפורמה הרדיקלית וזכויותיה, נודעה מבחינת המטרה ומפת הדרכים שעשויה להוביל אליה, אולם נראה כי השאלה אילו כוחות חברתיים מוכשרים להוביל שינוי זה היא. עדיין מעורפלת והתשובה עליה מעורפלת יותר, ויש להתייחס אליה באופן קונקרטי אם אנו רציניים. על ידי יצירת שינוי או רפורמה ממוסדת, באופן שתורם להתגבשות תנועה משפיעה ונרחבת, ונפתח לדרישות של אסטרטגיית מאבק השומרת על הזכויות הלאומיות של עמנו, ומספקת את המרכיבים ליכולת העמידה והישרדות של אנשים כמנוף העיקרי לכל פרויקט לאומי או אסטרטגיית מאבק להשגתם.

עד כה, אבחון המציאות והניסיון לרשום טיפול לא הותירו את התשובה לשאלה, שהיא האם ניתן לצאת מצוואר הבקבוק על ידי החזרת החושים של מי שהכניס אותנו אליו, כלומר על ידי הסכמה. לסיים את החלוקה, או שעזיבת צוואר הבקבוק מצריכה נשא חברתי אחר גם אם זה מביא להפסקה, אותו בקבוק. מובן מאליו שמי ש"החליק" מהעניין הלאומי ומציאות מצב הפילוג, "ואני אומר שהם חמקו מזהירות מפני נטילת הסיכון בהקלת האשמות, או הטלת ספק בפטריוטיות של מי שזה לא יהיה. " ואחרי שש עשרה שנים של המשך שלה לקראת מצב של הפרדה, הם מבינים וחוזרים שמה שקורה הוא לא זה משרת רק את ישראל, אבל הם לא עושים דבר כדי לעצור את הפארסה הזו, שלמעשה היוותה בסיס וחוד חנית ש העז בפרויקט הציוני לאמץ אסטרטגיה לפיה הפתרון למשבר של הפרויקט הקולוניאלי הכפפה שלהם טמון באפשרות של חיסול הפרויקט הלאומי הפלסטיני, והשלמת התוכניות לעקור את הפלסטינים מארץ זו כנדרש. פרויקט ציוני מצוואר הבקבוק ומהמשבר ההיסטורי שלו, המסביר את התפניות המהירות במשטר הישראלי לכיוון הימין הפשיסטי, העומד בחזית ומסוגל לבצע את המשימה הזו.

התברר שמי שהביא את המצב לנקודה זו אינו רוצה או במקרה הטוב אינו מסוגל, וייתכן שעדיין יאמין שאין זה האינטרס שלו לשנות, כלומר הוא לא יהיה חלק לא מהרוויזיה ולא מהעתיד של הפתיחה הדרך להשתתפות העם בתהליך השינוי, אלא הוא יחסום אותו בכל כוחו, כולל עוד ויתורים לאויב ולא רק לפייס אותו כדי לשרוד ולזכות בייצוג של סוכנות הביטחון.

וכך זה; מה יש לעשות כדי לשמר את הקורבנות וההישגים שבני עמנו שילם עליהם ביוקר בדם ילדיו ובסבלו של עם שלם מאז "הנכבה 48" ותבוסת 1967, שיום השנה שלה חל בחמישי ליוני. אתמול כבר ציינתי שהדבר מצריך בניית חזית עממית רחבה כדי להפיל את תרבות הפילוג, השליטה, ההדרה ומונופול הכוח והמשאבים, וחזרה לתסמונת האחדות והדמוקרטיה, אבל השאלה שעדיין לא קמה. נענה כיצד ניתן לעשות זאת? כאן ומתוך עמדה של הבנה שהרוב העממי מושפע וחש את מידת הסכנה הקרבה, אך מאמין בקושי לשנות עקב התלות ההדדית בין אינטרסים סיעתיים והאופורטוניזם העצמי של אלה שמחזיקים במושכות הזירה ותומכים בכוחות האינטרס האזורי והישראלי לשמור על המצב כפי שהוא.


האפשרות להשיב את המטרה הלאומית מציפורני הפילוג ולשמור על זכויות לקראת השבתן משיני הדחפורים ותכניות הכיבוש היא אחריות אינטגרלית מהנמוך לגבוה ולהיפך. כאן הדיון צריך להתמקד במי הם האישים המתאימים לכך מבחינת הפטריוטיות שלהם, מעמדם המקומי, האזורי והבינלאומי, ניקיונם וניסיונם, כדי להשיק יוזמה קולקטיבית ברורה, ספציפית ומוחשית שבה הם לוקחים על עצמם את האחריות ההיסטורית שלהם. על ידי זריקת אבן רצינית לבריכה העמוסה, באופן שמתכנס לשאיפות הרוב הדומם ומגיב להן, נותן להם את התקווה לאפשרות לשינוי גם אם ידרוש מהפכה חברתית ונכונות לשלם את מחירה. , מה שפותח אפשרות ריאלית להחזיר את מעמד העניין הפלסטיני והמוסדות הלאומיים המאחדים ומצפן המאבק הלאומי בכיבוש. גם באחריות מינימלית שלא להתעמת עם יוזמה כזו ולהגיב למפת הדרכים המעברית שהוצגה. על ידי זה, במיוחד מבחינת שיתוף כולם בהובלת הגורל הלאומי לקראת בחירות דמוקרטיות הוגנות ושקופות, או שהם הציבו את עצמם מחוץ לתחום האחריות המופקדת עליהם ומה זה אומר מבחינת זכויות.

דעות

ג 06 יונ 2023 10:00 am - שעון ירושלים

ההפוגה הארוכה והדו-קיום עם הפילוג

האני המצרית

האני המצרית

كاتب رأي

הבירה המצרית עדה לתנועות אינטנסיביות, החל מביקור משלחת שרים בראשות ראש הממשלה מוחמד שתייה, שזכתה לקבלת פנים יוצאת דופן, שבאה לידי ביטוי בקבלת הפנים של מוסטפא מדבולי, ראש ממשלת מצרים, לשתייה בשדה התעופה. בנוסף לפגישה עם עבאס כאמל, שר המודיעין, וכלה בכריתת מספר הסכמים בתחומים שונים.

מדהים שקהיר הזמינה שתי משלחות מתנועות חמאס והג'יהאד האסלאמי, כל אחת בנפרד, וביקשה להקים את שתי המשלחות ברמה הגבוהה ביותר, בנוסף להזמנת, במקביל ובו-זמנית, משלחת ממשלתית המייצגת את הרשות דה-פקטו. בעזה, וזה לא כדי לדון בפיוס והשגת אחדות, שכן עניין זה - כך נראה - הוא מאחורינו, אלא לדון בחיזוק הסמכות ברצועה, והגעה להפוגה זמנית ארוכה יחסית, הפותחת את הדרך הקמת פרויקטים אסטרטגיים בהקשר של פיתוח היחסים, במיוחד יחסי הסחר, הכלכלה והביטחון של מצרים עם רצועת עזה; הוא הסתכם ב-35%, על פי חלק מהמקורות, ו-50%, על פי מקורות אחרים, מהיקף ההחלפה הכולל של המגזר. חשיבות הדבר נובעת מכך שהכספים שיתקבלו מסליקה יוחזרו במלואם לרשות חמאס, והדבר מאפשר יבוא גדול יותר ללא שליטה ישראלית מלאה. הדבר החשוב הוא שהנושאים הנידונים ישפיעו מאוד על עתיד המקרה הפלסטיני.

מדהים גם שהמומנטום הזה הגיע לאחר קרב "נקמת החופשיים", שהמשכו איים להרחיב את הקרב על ידי כניסה לגדודי אלקסאם וגדודים אחרים. האם זה אומר שהדברים הפכו לקלים יותר לעבור את ההפוגה הארוכה. ופרויקטים אסטרטגיים, והתוצאה הצפויה במקרה של הצלחת האמור לעיל, ואני מדגיש אם זה יצליח להחליש את סמכות רמאללה ולחזק את סמכות חמאס וממשלתו (במיוחד עם המענק הקטארי וכניסת עזה עובדים לעבודה בתוך הקו הירוק) על חשבון גדודי קסאם; כי שיפור תנאי המצור לא נעשה כמעשה צדקה, אלא יזכה לחזרה פלסטינית.

האינדיקציה הגדולה יותר למה שקורה היא שהחלוקה מעמיקה, ושנדרשת סמכות (כאנליטיקאי); מכיוון שחלק מהנושאים דורשים את קיומו, כגון: מילוי יתרות התחייבויות כלפי המגזר, סיוע בינלאומי העובר על שמו והפקת גז משדה מרין; איפה שצריך שהרשות הלגיטימית תתקיים, ושמצרים תתקיים בגלל שהיא מדינה, ונכרתים הסכמים כאלה עם מדינות, וישראל בגלל שהיא המדינה הכובשת.

ועד להשלמת ההסדרים אמור להגיע להפוגה, וכיון שאי אפשר להגיע להפוגה קבועה; כי היא מאבדת את הצדקה לקיומה ולגיטימציה של "חמאס" כתנועת התנגדות, ולכן מתנהלים החיפושים אחר הפסקת אש זמנית ארוכה למשך מספר שנים.

לא רצוי שכל הצדדים ימשיכו את התוקפנות הישראלית ברצועה אחת למספר שנים, ובתקופה האחרונה מדי שנה, שכן הדבר מביא למגוון של אובדנים אנושיים וחומריים לרצועה, וכן להפסדים שונים לישראל. , במיוחד להתנחלויות הסובבות את רצועת עזה.

מה שנאסף מושג

ראשית: כתוצאה מהמדיניות הישראלית שנקטה אסטרטגיה שאינה כובשת את רצועת עזה; כי: ראשית, ההפסדים שאתה יכול להיגרם כתוצאה מכך. שנית, חוסר הבהירות של המפלגה שיכולה להחליף את סמכותו של "חמאס", שכן הסמכות נמצאת ברמאללה בשל המשך הפלישות, החיסולים והמעצרים ואי-עמידה ממושכת של ישראל בהתחייבויותיה לפי הסכם אוסלו. , וסירובה לחדש את המשא ומתן ואת התהליך המדיני, בנוסף למחלוקות ולפילוגים של פתח, והתחרות על הח'ליפה והממשיכים. היא נחלשה יותר, והיא לא יכולה לחזור לעזה, ואולי היא לא תרצה לחזור, ואם היא תחזור היא לא יכולה לשלוט בה, ואם ממשלת הכיבוש כובשת את הרצועה, היא לא רוצה להישאר בה. ושלישית, והכי חשובה, היא אימוץ אסטרטגיה ישראלית מאז הפילוג, המבוססת על מניעת הקמת מדינה פלסטינית, לפיכך, המשך, העמקה והכללתה של הפילוג היא מטרה ישראלית מרכזית מאושרת, ללא קשר לפסיקה. הממשלה בישראל.

שנית: כישלון כל הניסיונות והיוזמות שמטרתן לסיים את הפילוג, עד כדי כך שיש סוג של קבלה של הפילוג ודו-קיום הולך וגובר איתה.

שלישית: חלק מהמפלגות הערביות והאזוריות מוטות כלפי אחד משני הצדדים של הפילוג, אחרות כלפי המפלגה השנייה, וחלקן אדישות וטרודות בדאגותיהן. מה שמוביל לפילוג. לגבי המפלגות הבינלאומיות, או שהם לא צודקים או מדוכאים עם ישראל, כמו ארה"ב ובריטניה, או שהם רוצים תהליך מדיני, השגת "פתרון שתי מדינות" והפסקת הפילוג, כמו אירופה, האו"ם. ומפלגות בינלאומיות רבות, אבל הם מצאו בחטיבה תירוץ לא לעשות את מה שהם צריכים לעשות.

נותרה נקודה חשובה מאוד: כיצד יכולות סיעות התנגדות שבני עמם ואדמתם נמצאים תחת התיישבות חלופית מתנחלת, קולוניאלית, גזענית, שאינה עומדת בדרישות המשיגה את רמת המינימום של זכויות פלסטינים, לקבל הפסקת אש זמנית למשך שנים, שעלולה להוביל להסכם שביתת נשק ארוכת טווח, תחת ממשלה ישראלית המאמצת תוכנית לפתרון מהיר של הסכסוך עם הפלסטינים, ומה זה אומר במונחים של יותר התיישבות וייהוד, התנקשויות, הריסות בתים, מעצרים, פשעים נוספים ועקירה פנימית. התנאים לסיפוח שטחים (C) לקראת שלב מאוחר יותר שבו מספרים של פלסטינים יהיו מרצון פנימי וחיצוני ויעקרו בכוח?

ניתן לומר כי רצועת עזה נותרה בסיס תמיכה להתנגדות הגואה בגדה המערבית, יעילה יותר מרקטות, דבר המאפשר מרווח תנועה מוגבל. מכיוון שהכיבוש לא יאפשר להתנגדות בעזה לתמוך ולהסלים את ההתנגדות בגדה המערבית, וליהנות מהיתרונות של שיפור תנאי המצור וההפוגה ארוכת הטווח, כך שביתת נשק לשנים בעזה תוביל מוקדם יותר או מאוחר יותר לשביתת נשק בגדה המערבית.

מישהו יכול לומר שהקרב בכל החזיתות מגיע, קרב ההכרעה והניצחון, ואחדות הזירות יושג, וזה רק תרחיש, ולא התרחיש הכי סביר. בעיות, עד כדי חידוש משא ומתן על תיק הגרעין האיראני.

כמו כן, ההתנגדות הפלסטינית, למרות מה שמאחד אותה עם איראן וחיזבאללה, שזה הרבה, יש משהו שמפריד בינה, העדיפות האירנית היא האינטרסים של איראן, והיא תומכת ומשתמשת בעניין הפלסטיני לא פחות ממנה. משרת את האינטרסים האירניים, וזה הרווח בעולם. טהראן לא תצא למלחמה עם ישראל בתמיכה בעניין הפלסטיני אלא אם זה עולה בקנה אחד עם אינטרס איראני, ואם זה לא המקרה, אז למה לא היינו עדים למלחמה איראנית-ישראלית למרות כל מה שממשלות הכיבוש עשו נגד הפלסטינים, והמשך העוינות וההסלמה של המתיחות ביניהם, ולמה לא היינו עדים מאז 2006 למלחמה בין חיזבאללה לישראל?! כמובן שאסור לנו להעלם מחשיבותה של אסימטריה כוחנית לאור היחסים האורגניים בין תל אביב לוושינגטון.

איראן מבינה שהיא צריכה זמן כדי להצליח לנצח במלחמה, אבל אם נכפית עליה מלחמה, אין מנוס ממנה. אף אחד לא יפתח מלחמה עד להודעה חדשה.

It is also supposed to study the feasibility of Palestinian participation in an Iranian-Israeli war, and not to take this matter as a foregone conclusion in all cases, especially if it was not triggered by Palestine. כי ישנן תוכניות ישראליות במקרה של מלחמה אזורית לעקור פלסטינים מתוך הקו הירוק ומהגדה המערבית מבפנים ומבחוץ, והטענה במקרה הזה תהיה ביטחונית.

בנוסף לאמור לעיל, הגעה לכל ההסדרים הללו מצריכה תהליך דמוקרטי. הכוחות בפועל משתתפים בשיחות קהיר בשני האזורים, והם לא לגיטימיים לאור היעדר בחירות וללא קונצנזוס לאומי, וללא השתתפות או אפילו התייעצות עם תנועות אזרחיות, כוחות, מוסדות, ועדות השיבה, פלסטינים בחו"ל. , ואישים משפטיים.

אם, כפי שנאמר, תפתח עבודת השטן, ואם תהיה אחדות ורצון פלסטינים המבוססים על חזון ואסטרטגיות אחדות, כולל שילוב צורות מאבק, התמקדות בחרם ותביעה משפטית, דרישת זכויות והתנגדות עממית כשיטה מרכזית. ; ההזדמנויות שיהיו זמינות יהיו הרבה יותר מהאתגרים והסיכונים, אז למה לא לנצל את גל הפיוסים הערביים והאזוריים כדי לכלול את הזירה הפלסטינית? הדבר מצריך רצון, מודעות, יוזמה ולחץ ציבורי עממי, פוליטי ומצטבר מתמשך.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 9:57 am - שעון ירושלים

אבו בכר מזהיר ממצבו הבריאותי החמור של דקה השבוי

ראש הוועדה לענייני עצירים ועצורים לשעבר, קאדרי אבו בכר, הזהיר שלשום על חומרת מצבו הבריאותי של העציר חולה הסרטן וליד דקה, והדגיש כי מצבו מצריך מאמצים מוגברים לשחררו. להציל את חייו.

אבו בכר הוסיף, בהודעה שהפיצה הנציבות, כי פורסם כי האסיר דקה זקוק להשתלת חוט שדרה, שכן האסיר הגיבור זכריה אל-זוביידי תרם לו מתוך המשפחות, וכן אחיו ואחיותיו בחו"ל. , אך רשויות הכיבוש הישראליות התעלמו מהעניין ולא עשו דבר.

הוא ציין כי מצבו הבריאותי התפתח להשפיע על הריאות, שם נקלע לחוסר יכולת לנשום, מה שחייב אותו לעבור ניתוח ולהסיר חלק מהריאה הימנית, וכיום הוא חי מחמצן והנשמה מלאכותית.

אבו בכר ציין כי הוועדה לענייני אסירים, באמצעות הנשיאות, הדרגים הגבוהים ביותר ומדינות אזוריות, מבקשת התערבות דחופה על מנת להפעיל לחץ על הרשויות הישראליות לשחרר את האסיר וליד דקה לטיפול בבתי החולים שלנו או בחו"ל בכל מקום שנדרש. .

הוא הדגיש כי מרשויות הכיבוש טרם הגיבו והוסיף: "ברור שמדיניות ישראל עדיפה על הוצאת האסיר להורג, כמו גם על מה שקרה עם מי שקדמו לו ואי ביצוע ניתוח בו".

אבו בכר ציין כי וליד דקה סיים את עונשו של 37 שנים, אך הכיבוש הוציא נגדו מאסר חדש של שנתיים, מה שהביא אותו ל-39 שנים בגין הברחת טלפונים סלולריים.

אבו בכר הדגיש כי רשות האסירים פועלת לצד משרד החוץ לתיעוד פשעי ישראל והגשתם לבית הדין הפלילי, והצביע על כך שבבתי הכלא נמצאים 13 קדושים שגופותיהם עדיין מוחזקות בידי הכיבוש, בנוסף מאות חללים בקברים דיגיטליים, כולם יוגשו לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 9:52 am - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על אל-אקצא

היום, שלישי, הסתערו עשרות מתנחלים על מסגד אל-אקצא, בהגנה קפדנית של משטרת הכיבוש.


המתיישבים ערכו סיורים פרובוקטיביים בתוך חצרות מסגד אל-אקצא, וערכו טקסים תלמודיים.


קבוצות מתנחלים מסתערות על אל-אקצא על בסיס יומי, למעט שישי ושבת.

ערבי ובינלאומי

ג 06 יונ 2023 9:24 am - שעון ירושלים

תוניסיה מצפה להמשך פיתוח היחסים עם מדינות המפרץ

ביום שני הביע נשיא תוניסיה קאיס סעיד, במהלך פגישתו עם מזכ"ל מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, ג'אסים מוחמד אל-בודאיווי, את שאיפתה של ארצו להמשיך ולפתח את היחסים עם מדינות המפרץ.


נשיאות תוניסיה אמרה בהצהרה שפורסמה הערב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה כי הנשיא קאיס סעיד נפגש היום, בארמון הנשיאות של קרתגו, עם המזכיר הכללי של מועצת שיתוף הפעולה למדינות ערביות של המפרץ.


היא הוסיפה כי הנשיא סעיד שיבח במהלך הפגישה את "עומקם של קשרי אחווה כנים ואת עוצמתם של קשרי השותפות הפוריה בין תוניסיה למדינות ה-GCC", והביע את שאיפתה של תוניסיה "לפתח אותם עוד יותר ולבנות שותפויות מבטיחות במספר מגזרים. "


והיא הוסיפה כי הנשיא קיי סאיד הדגישה כי שותפויות אלו צריכות להיות "על פי מנגנונים וחזונות חדשים המגבשים את ערכי הסולידריות והסינרגיה, במיוחד על ידי ניצול טוב של היכולות וההזדמנויות הזמינות לשני הצדדים, תוך הנאה ממומחיות הדדית. וחוויות, וחידוש הדפוס הרגיל של שיתוף הפעולה הכלכלי, ההשקעות והפיננסי התוניסאי-מפרץ".


המזכ"ל של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ הודיע מצדו כי חתם היום על מזכר הבנות עם שר החוץ התוניסאי נביל עמאר, שמטרתו "לחזק את מספר האמצעים לשיתוף פעולה במסגרת התייעצויות פוליטיות, כמו גם בתחום הכלכלי. , תחומי השקעות, תרבות ואקדמיה".


אל-בודאיווי הביע בהצהרה לאחר פגישתו עם הנשיא קאיס סעיד, נשיאות תוניסיה שידרה קטעים ממנו בקטע וידאו שפרסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, והביע את תקוותו שמזכר ההבנות יאפשר השגת תוצאות מוחשיות. בזמן הקצר ביותר על ידי פתיחת שיחות ברמת הפקידים הבכירים. משני הצדדים "בקרוב מאוד".


והוא סבר שמזכר ההבנות שנחתם היום "יועיל רבות לעם התוניסאי", המבטא במקביל את שאיפתה של המזכירות הכללית של המועצה לשיתוף פעולה עבור מדינות המפרץ הערביות "להוסיף ולגבש את יחסי שיתוף הפעולה עם תוניסיה, לטובת עמי המפרץ והתוניסיה".


היום, אל-בודאיווי החל בביקור עבודה בתוניסיה בהזמנת שר החוץ התוניסאי, הנופל במסגרת הרצון לקדם את יחסי שיתוף הפעולה עם מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ ולהגביר את ההתייעצות והתיאום בין שני הצדדים, לפי הצהרה. על ידי משרד החוץ התוניסאי.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 9:20 am - שעון ירושלים

הכיבוש הורס שני בתים ברמאללה ובירושלים

היום, שלישי, הרסו דחפורי הכיבוש הישראלי בית בעיירה אל-מזרעה שבמערב העיר, צפונית מערבית לרמאללה.


לפי מקורות מקומיים, הדחפורים הללו, בליווי כוחות הכיבוש, הרסו את ביתו של אסד ע'זי שרייטה, הממוקם באזור "עין חרשה", בשטח של כ-100 מ"ר.


יצוין כי העיסוק לא הודיע ​​לבעלי הבית על כוונתו להרוס את הבית, שכן הבית נבנה לפני למעלה מ-20 שנה.


בירושלים הכבושה הרסו כלי רכב ישראלים בית של משפחת תותח, בשכונת ואדי אל-ג'וז, בתואנה של בנייה בלתי מורשית.

פלסטין

ג 06 יונ 2023 9:03 am - שעון ירושלים

בכך מתמקדת החקירה הישראלית במבצע "פדיין מצרים".

החקירה המתמשכת של צה"ל על הירי בשבת בגבול מצרים, בו נהרגו שלושה חיילים ישראלים, ומבצעו, השוטר המצרי מוחמד סלאח, מתמקדת בהיבטים ספציפיים של הכישלון המבצעי בהתמודדות עם חדירתו ותגובתו לאחר מכן.


על פי עיתון "מעריב" העברי, תוצאות החקירה הראשונית יוצגו לרמטכ"ל צבא ישראל, הרצי הלוי, בתחילת השבוע הבא.


לפי העיתון, התחקיר המבצעי מתחלק לשני חלקים, הראשון הוא כל האירוע הראשוני בו נהרגו שני חיילים במקום לאחר שהמחבל חדר ל"שטח ישראל" והפתיע אותם, והשני הוא אירוע העימות בו החייל השלישי נהרג.


העיתון ציין כי ישנה ביקורת בצבא הישראלי על ההחלטה לפתוח במתקפה נגד הנמל לאחר איתורו ללא המתנה לסיוע אווירי או כוחות נוספים, לאחר בידוד השטח הלא מיושב בו הוא נמצא ונהנה מהיכולות של הצבא באפשרות להתעמת איתו.


לטענת העיתון, המרדף אחר הנמל, סגירת השטח, אופן הפעולה וניהולו והתקשורת עם חיל האוויר יעמדו במוקד החקירה, בהתייחס לביקורת על נושא הארוך. משמרות של 12 שעות במהלכן נדרשים החיילים להיות נוכחים בנקודות המיועדות, בנוסף לא לתקשר איתם כל שעה, לצד המקרה של יציאת החירום נעולה באזיקי פלסטיק.


קצינים בכירים בצבא הישראלי אמרו כי ההחלטה לפתוח במתקפה לחיסול מהיר של המעבר הגיעה בגלל החשש שהוא יגיע לכבישים שבהם נוסעים הישראלים.


גורמי צבא ישראלים סבורים כי ישנם כשלים גדולים, ולכן הצבא מתמקד כעת בקריסת כל תפיסת מערכת הביטחון באזור, במיוחד בכל אתרי הקבע לאורך הגדר.



פלסטין

ג 06 יונ 2023 8:31 am - שעון ירושלים

מתנחלים מתכננים צעדה לעבר מוצב אביתר בשבת הבאה

ראשי תנועת ההתיישבות נחלה מתכננים להגיע בשבת הקרובה למאחז אביתר בהר סביח שליד שכם, בהשתתפות אלפי מתנחלים לעריכת מיסות שבת על אדמות המאחז שהתפנה, במסגרת הסכם שמטרתו להעניק לו לגיטימציה בהמשך. .


לפי אתר ynet, אם תאושר בקשת תנועת ההתיישבות לאפשר למתנחלים לבלות את השבת במאחז הסגור הצבאית, זו תהיה הפעם הראשונה שהמתנחלים שוהים בו יום שלם מאז פינוי המאחז בערך. לפני שנתיים.


ראשי תנועת ההתיישבות נמצאים בקשר עם פיקוד הצבא הישראלי כדי לאפשר להם לעשות זאת.


האתר ציין כי קיים חשש שהדבר יוביל להתפרצות עימותים עם הפלסטינים המתגוררים באזורים סמוכים, וכי הדבר עלול לדחוף מתנחלים להיכנס למאחז מכיוון שחלקם יישארו שם, ויאלץ את הצבא הישראלי להעסיק. את עצמם עם פינוי מאוחר יותר.


חברי הכנסת ממפלגת הכוח היהודי, בראשות הקיצוני איתמר בן גביר, דרשו לאפשר למתנחלים גישה למאחז, לאחר שהתאפשר להם במהלך חופשת הפסח לגשת אליו לזמן מוגבל על רקע אמצעי אבטחה נוקשים דאז.