פלסטין

ו 04 אפר 2025 4:28 pm - שעון ירושלים

הכיבוש תוקף רכבים של אזרחים מדרום לשכם

היום, יום שישי, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי מספר כלי רכב של אזרחים במהלך הסתערותם על העיירה קסרה שמדרום לשכם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה, בין ירי ורימוני הלם, שהובילו לפרוץ עימותים, בעוד חיילים תקפו כלי רכב של אזרחים וניפצו חלונות של חלק מהם.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 2:35 pm - שעון ירושלים

13 ילדים מרצועת עזה חולי סרטן מגיעים לטיפול בספרד

13 ילדים מרצועת עזה חולי סרטן הגיעו לקבל טיפול בספרד, מלווים ב-23 בני משפחה.


שגרירות מדינת פלסטין בספרד מסרה היום, יום שישי, בהצהרה כי שרת הבריאות הספרדית, מוניקה גרסיה, מקבלת אותם, יחד עם נציגי הרשויות המקומיות במחוז אראגון, שגריר סלובקיה בספרד, ג'ורג' טומאגה, חלדון אל-מסרי, נציג השגרירות הפלסטינית ב-Argona, וראש הקהילה הפלסטינית ב-Argona.


השגרירות ציינה כי מטוס הרפואה הסלובקי שנשא אותם נחת בבסיס האוויר של צבא ספרד בסרגוסה, שהגיע ממצרים, והילדים יחולקו למספר בתי חולים ספרדיים כדי לקבל את הטיפול הדרוש עד להתייצב מצבם הבריאותי.


היא הוסיפה כי הילדים הועברו על ידי אמבולנסים של הצלב האדום למרכזים רפואיים בקטלוניה, חבל הבאסקים, אסטוריאס ונווארה, שם ינוטרו מצב הבריאות שלהם ויינתן טיפול מיוחד.


גרסיה אמר כי ספרד גאה בסולידריות שלה עם רצועת עזה, שכן ההפצצה הרסה את מערכת הבריאות, ומנעה מאלפי פצועים גישה לטיפול רפואי הכרחי.


היא ציינה כי ארצה הייתה הראשונה לקבל את החולים והפצועים מרצועת עזה, כמחווה לשרת את האנושות, והצביעה על כך שתוקפנות הכיבוש המתמשכת גרמה למותם של 15,600 ילדים בקצב של ילד אחד כל 45 דקות.


היא חזרה ואמרה כי ספרד תמשיך בדרישתה להפסקת אש, השגת שלום בר קיימא והקמת מדינה פלסטינית עצמאית.


בתורו, אל-מסרי הביע את תודתו לספרד, המיוצגת על ידי ממשלתה, על המבצע ההומניטרי לפינוי ילדים הסובלים מסרטן ומחלות קשות אחרות.


הוא הדגיש כי צעד זה משקף את המחויבות של ממשלת ספרד לשיתוף פעולה רב-צדדי לחיזוק המשפט ההומניטארי הבינלאומי ואת עקרון הצדק והסולידריות בין העמים. הוא גם ציין את מהירות התגובה שלה לקריאות של ארגונים הומניטריים בינלאומיים, בראשות ארגון הבריאות העולמי.


פינוי החולים נערך בתיאום בין משרד הבריאות הספרדי למשרד האינטגרציה, הביטוח הלאומי וההגירה הספרדי, בתמיכת משרדי החוץ, האיחוד האירופי ושיתוף הפעולה, הפנים וההגנה.


הוא יושם גם באמצעות מנגנון הפינוי הרפואי (MEDEVAC), בחסות ארגון הבריאות העולמי ומרכז התיאום לתגובת חירום של הנציבות האירופית, בשיתוף עם בית החולים לחקר הילדים של סנט ג'וד.


ואילו ממשלת סלובקיה סיפקה מטוס רפואי פרטי להסעת חולים ובני משפחותיהם מקהיר לספרד.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 1:36 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-50,609

משרד הבריאות בעזה הודיע היום, שישי, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-50,609, רובם ילדים ונשים, מאז תחילת תוקפנות הכיבוש הישראלי ב-7 באוקטובר 2023.


היא הוסיפה כי מניין ההרוגים עלה ל-115,063 מאז תחילת התוקפנות, בעוד מספר קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות, וצוותי אמבולנס והגנה אזרחית אינם יכולים להגיע אליהם.


היא ציינה כי 86 חללים ו-287 פצועים הגיעו לבתי החולים ברצועת עזה במהלך 24 השעות האחרונות.


היא ציינה כי ישנם מספר קורבנות עדיין מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס והגנה אזרחית אינם יכולים להגיע אליהם.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 12:49 pm - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו נגד ג'נין ומחנהה כבר היום ה-74

הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו זה היום ה-74 ברציפות נגד העיר ג'נין והמחנה שלה, על רקע דחפור ושריפת בתים, והסבת אחרים לצריפים צבאיים.


ג'מיל חוסיין הרדן, בן 42, נהרג עם שחר היום, יום שישי, לאחר שחיילי הכיבוש ירו בו ברחוב נצרת בג'נין, עצרו אותו כשהוא פצוע והעבירו אותו למחסום הצבאי אל-ג'לאמה, שם הוכרז כקדוש מעונה והוסגר לידי צוותי הסהר האדום.


היום עם עלות השחר הסתערו כוחות הכיבוש על השכונה המזרחית ושכונת אל-מרח בעיר ג'נין, פשטו על מספר בתי אזרחים ועצרו צעיר מביתו.


הצעיר, עבדול רחמן אבו אלרוב, נפצע מכדורים חיים ברגלו לאחר שנורה על ידי חיילי הכיבוש סמוך למחסום הצבאי אל-ג'לאמה, שם נעצר כשהוא פצוע.

הכיבוש ממשיך לשלוח תגבורת צבאית ומשוריינים לעיר ולמחנה, לפרוס כוח של חיילי חי"ר באזור אל-גאבז בסביבת המחנה ואזור ואדי בורקין, לבנות ולהרחיב כבישים, לשנות את ציוני המחנה ולהרוס את בתי האזרחים.


צבא הכיבוש ממשיך באימונים הצבאיים שלו בסביבת המחסום הצבאי אל-ג'לאמה מצפון לג'נין, שם הוא יורה כדורים חיים מדי פעם בסביבת מחנה ג'נין הריק.


עיריית ג'נין החלה להסיר את מחסומי העפר שהציב הכיבוש בכניסה לבניין אל-ראיאן על מנת להקל על חזרת תושבי הבניין לדירותיהם.


בתורו, מושל ג'נין, כמאל אבו אל-רוב, אמר כי מתבצעות עבודה להחזרת העקורים לבתיהם, ובהכנה לכך מבקשת הנפת לספק קרוואנים ניידים כדי לאכלס זמנית את העקורים.


המצב ההומניטרי מחמיר עבור כ-21,000 עקורים שנעקרו בכוח על ידי הכיבוש מבתיהם במחנה ג'נין, במיוחד מאחר שאיבדו את מקורות הכנסתם ורכושם ונמנעה מהם לחזור אליהם.


ההערכה היא כי 600 בתים נהרסו במחנה, בעוד שקרוב ל-3,000 יחידות דיור הפכו לבלתי ראויות למגורים.


ראש עיריית ג'נין, מוחמד ג'ראר, אמר שיש אתגרים במישור ההומניטרי, המיוצג על ידי נוכחותם של 21,000 עקורים, וזו מציאות ואתגר חדש, ויש עשרות אלפי עניים חדשים שנוספו לרשימה הישנה של מי שאיבדו את מקום עבודתם ועסקיהם.


מספר הקדושים במחוז עלה ל-36 קדושים, בעוד הכיבוש ממשיך לבצע פשיטות ומעצרים נרחבים בכפרים ובערים של המחוז על בסיס כמעט יומיומי.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 12:46 pm - שעון ירושלים

הכיבוש עצר יותר מ-100 אזרחים בגדה המערבית במהלך השבוע האחרון

במהלך השבוע האחרון עצרו כוחות הכיבוש הישראלי יותר מ-(100) אזרחים מהגדה המערבית, כולל ילדים ונשים.


מועדון האסיר מסר בהצהרה, היום, שישי, כי הכיבוש ממשיך להסלים את פעולות המעצרים בנפות הגדה המערבית, שהתרכזו לאחרונה במסאפר יטא, במחנה אל-פאואר ובמחנה דהיישה, בנוסף לנפות ג'נין וטול-כרם, שהכיבוש המשיך לפלוש אליהן כבר כחודשיים.


ממועדון האסירים נמסר כי פעולות המעצרים לוו בהוצאות להורג בשטח ובחקירות שטח, בנוסף לתקיפות ואיומים על אזרחים ובני משפחותיהם, וביצוע הרס נרחב של תשתיות, חבלה והרס של בתי אזרחים, בנוסף למעצר אזרחים כבני ערובה, והסבת בתים לצריפים צבאיים.


ראוי לציין כי מעצרים אלו מגיעים לאור התוקפנות המקיפה שהפעיל הכיבוש נגד עמנו מאז תחילת מלחמת רצח העם, במהלכה עצר הכיבוש למעלה מ-15,800 אזרחים מהגדה המערבית, בנוסף לעצור עשרות פועלים פלסטינים ואלפים מעזה.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 11:28 am - שעון ירושלים

אונר"א: ישראל משתמשת במזון ובסיוע הומניטרי כנשק בעזה

הנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לצריני, אמר כי ישראל משתמשת במזון ובסיוע הומניטרי כנשק בעזה.


כך נכתב בפוסט במצע "X", בו העריך לצריני את המצב בעזה, שם המשיכו רשויות הכיבוש בתוקפנות במשך 18 חודשים.


לצריני הצהיר כי הרעב והייאוש מתפשטים ברצועת עזה כאשר הכיבוש משתמש במזון ובסיוע הומניטרי כנשק.


הוא ציין כי ישראל הטילה מצור חונק על עזה כבר יותר מחודש וממשיכה למנוע כניסת מוצרים בסיסיים, כמו מזון, תרופות ודלק, אותם הגדיר כענישה קולקטיבית.


הוא ציין כי אזרחי עזה עייפים מאוד בגלל שהם לכודים בשטח קטן, וקרא להסרת המצור ולהכנס לסיוע הומניטרי.


ב-2 במרץ סגרו רשויות הכיבוש את מעברי רצועת עזה לכניסת סיוע הומניטרי, סיוע ורפואי לרצועה, מה שגרם להרעה חסרת תקדים בתנאים ההומניטריים.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 10:49 am - שעון ירושלים

מתנחלים הכו אזרח ושרפו את רכבו מצפון לסלפית

עם עלות השחר ביום שישי, תקפו מתנחלים אזרח על ידי הכאתו ושריפת רכבו בכפר קירה, מצפון לסלפית.


מקורות מקומיים דיווחו כי המתנחלים תקפו את ביתו של האזרח מוחמד דמן עבדו, הכו אותו, שרפו את רכבו מול ביתו וכתבו סיסמאות גזעניות.

ערבי ובינלאומי

ו 04 אפר 2025 10:30 am - שעון ירושלים

הסנאט האמריקני דוחה באופן גורף ניתוק נשק מישראל

ביום חמישי דחה הסנאט האמריקני באופן גורף שתי החלטות שהציע הסנאטור הפרוגרסיבי ברני סנדרס (מורמונט) שמטרתן למנוע העברת נשק אמריקאי לישראל, כאשר אחוז הקולות בעד ההחלטה ירד בקרב הדמוקרטים מאז הפעם האחרונה שיוזמה כזו הוצעה לפני מספר חודשים.


שתי ההצעות של סנדרס היו כמעט בטוחות כישלונות בהתחשב ברוב הרפובליקני בסנאט והמיעוט הקטן של הדמוקרטים שעדיין מוכן להצביע נגד ישראל. עם זאת, הצבעות כאלה מוצגות לעתים קרובות כמבחן מכריע עד כמה המפלגה הדמוקרטית זזה בתמיכתה בישראל, במיוחד ממשלתו של בנימין נתניהו.


נראה שהחלפת הנשיא לשעבר ג'ו ביידן בנשיא הנוכחי דונלד טראמפ בבית הלבן לא השפיעה באופן משמעותי על ההצבעה ביום חמישי.


15 דמוקרטים הצביעו בעד שתי החלטות האוסרות על מכירת פצצות ואמצעי לחימה בשווי 8.8 מיליארד דולר לישראל. כאשר סנדרס הביא החלטות דומות בפני הסנאט בנובמבר 2024, 19 דמוקרטים הצביעו בעד אחת.


בין ארבעת הסנאטורים שהצביעו בעד החלטותיו של סנדרס בנובמבר האחרון ושההפכו את הצבעותיהם ל"לא" ביום חמישי היה הסנאטור ג'ון אוסוף מג'ורג'יה, שעשוי לעמוד בפני אתגר קשה מצד הרפובליקנים לבחירה מחדש ב-2026.


האחרים היו חברי הסנאטור של ג'ורג'יה, רפאל וורנוק, הסנאטורית מניו המפשייר ג'ין שאהין - שהודיעה מוקדם יותר החודש כי לא תתמודד לבחירה מחדש בשנה הבאה - והסנאטור של מיין אנגוס קינג, עצמאי שמצטרף למפלגה הדמוקרטית בוועידה שלהם.


אחד הקולות הבולטים התומכים בהחלטותיו של סנדרס הוא הסנאטור החדש מניו ג'רזי, אנדי קים, שנראה כדמוקרטי מתון יותר. הוא ביקר בישראל בתחילת השנה וקרא לשחרר את בני הערובה. שאר 14 הדמוקרטים שהצביעו בעד אמברגו הנשק על ישראל היו: מזי הירונו (הוואי), בן ריי לויאן (ניו מקסיקו), ברני סנדרס (ורמונט), כריס ואן הולן (מרילנד), ג'ף מרקלי (אורגון), אד מרקי (מסס), טים קיין (וירג'יניה), אליזבת וורן (מדינת מקסיקו), מדינת היינריך סמית' (מדינת מקסיקו), והיינרי סמית'י (מדינת מקסיקו), והיינרי טי. (מדינת מינסוטה), דיק דורבין (מדינת אילינוי), פיטר וולץ' (מדינת ורמונט) וכריס מרפי (מדינת קונטיקט).


ההחלטה הראשונה נדחתה ב-82 קולות מול 15, בעוד שההחלטה השנייה נדחתה ב-83 קולות מול 15. הסנאטורית הדמוקרטית תמי בולדווין (מוויסקונסין) הצביעה נוכחת, כפי שעשתה בכל שלוש החלטות סנדרס בנובמבר האחרון.


בדבריו הקוראים לתמיכה בהחלטות, תיאר סנדרס את האגרה על אזרחים, ואמר שאלפי ילדים מתמודדים עם תת תזונה ורעב, במיוחד כתוצאה מהמצור האחרון של הסיוע ההומניטרי.


"מה שקורה עכשיו הוא לא ייאמן", אמר סנדרס. "היום עברו 31 ימים ומספרים מבלי שהגיע סיוע הומניטרי לעזה, שום דבר בכלל. בלי אוכל, בלי מים, בלי תרופות, בלי דלק, כבר יותר מחודש".


ההשעיה, שלדברי ישראל נועדה ללחוץ על חמאס בשיחות בני ערובה המתמשכות שלו, חלה על יבוא מזון, תרופות ודלק.


יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, ג'יימס ריש, אר-איידהו, דחק להביס את החלטותיו של סנדרס, ואמר: "הם ינטשו את ישראל, בעלת בריתנו הקרובה ביותר במזרח התיכון, ברגע מרכזי לביטחון עולמי".


ראוי לציין שטראמפ החל את כהונתו השנייה בניגוד למאמצים של קודמו, ג'ו ביידן, להטיל כמה הגבלות על כלי נשק שנשלחים לישראל. בפברואר האחרון עקף טראמפ את תהליך הביקורת בקונגרס כדי לאשר מכירות צבאיות של מיליארדי דולרים לישראל.


החוק האמריקאי מעניק לקונגרס את הזכות לעצור מכירות נשק גדולות זרות על ידי הוצאת החלטות דחייה. אף על פי ששום החלטה כזו לא עברה בקונגרס ושרד מהוטו נשיאותי, החוק מחייב את הסנאט להצביע אם החלטה כזו תוצג. החלטות כאלה הובילו לעתים לוויכוחים זועמים שהביכו נשיאים קודמים.


ישראל פתחה במלחמתה האכזרית ברצועת עזה הנצורה לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023, שהביאה להרג של 1,200 ישראלים, בהם 311 חיילים בשירות צבאי, ולכידה של 251 אחרים, לפי דיווחים ישראלים רשמיים.


יותר מ-50,000 פלסטינים נהרגו במלחמת ההשמדה של ישראל בעזה, לפי משרד הבריאות בעזה. המשרד אומר כי יותר מ-1,000 בני אדם נהרגו מאז שישראל חידשה את הפעולות הצבאיות בעזה ב-18 במרץ, מה שהוביל להתמוטטות הפסקת אש שברירית חודשיים לאחר מכן. הפסקת האש ב-2 במרץ הייתה אמורה לעבור לשלב השני שלה, שהיה כולל נסיגה מלאה של הכוחות הישראליים מעזה והפסקת אש קבועה, אך ישראל ביקשה לשקם את תנאיה כדי להאריך את השלב הראשון. חמאס התעקש לעמוד בתנאי ההסכם המקוריים.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 10:13 am - שעון ירושלים

68 ימים, והכיבוש ממשיך בתוקפנותו נגד טול כרם ושני מחנותיה

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם נגד העיר טול-כרם ומחנהה זה היום ה-68 ברציפות, ובזה היום ה-55 נגד מחנה נור שמס, על רקע הסלמה מתמשכת בשטח ותגבורת צבאית נרחבת.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש שלחו עם שחר ביום שישי תגבורת צבאית לעיר ולשני מחנותיה, והציבו צוותי חי"ר בכמות גדולה ברחוב שכם המוביל למחנה נור שמס, מזרחית לעיר, בתקופה שבה נשמעו ירי כבד בתוך המחנה.


כמו כן, נראו חיילי חי"ר פרוסים ברחוב המשתרע משיכון העובדים בפרבר אקטבה ועד לכיכר חסונה בכניסה לפרבר תוך הפרעה מכוונת לתנועה באזור.


באשר לרחוב שכם, דווקא בכניסה לשכונת אלסלאם שליד מחנה נור שמס, כוחות הכיבוש הקימו היום עם שחר מחסום מעופף וערכו חיפושים בכלי רכב חולפים לאחר שעצרו אותם, ותפסו סכום כסף מאחד מהם, תוך שהם עצרו צעירים תוך כדי חיפוש והטרדה.


במהלך הימים האחרונים סגרו דחפורי הכיבוש קטעים מרחוב שכם במחסומי עפר, בעיקר באזור הסמוך למחנה טול-כרם, בשני הכיוונים, במקביל לתפיסתם של מספר בתים במקום והפיכתם לצריפים צבאיים, כאשר רכביהם מוצבים בסביבתם.


כוחות הכיבוש ממשיכים להטיל מצור חונק על מחנה נור שמס, המלווה בפלישות חוזרות ונשנות של כלי רכב, דחפורים וצוותי חי"ר, לצד פשיטות, ונדליזם ושריפת בתים ותשתיות, בנוסף לגירוש תושבים מבתיהם, בעיקר בג'בל א-נסער ובאל-סאלישין.


במקביל, כוחות הכיבוש התפרסו אמש בשעות הלילה המאוחרות בשכונות מחנה טול-כרם, ובמיוחד קאקון ואבו אל-פול, ועצרו אזרח והכו אותו מבלי לדעת את זהותו, תוך המשך המצור על המחנה שהתרוקן מתושביו לאחר שנעקרו בכוח מבתיהם, וחף לחלוטין ממבנה, לאחר ההרס, הוונדליזם. הריסה ושריפת בתים ומתקנים.


בהקשר קשור, רכבי הכיבוש הסתובבו ברחובות העיר בשעות הלילה, במיוחד בסביבת כיכר הקדושים ת'בט ת'אבת ורחוב הבנק, תוך יירוט תנועת אזרחים וכלי רכב חולפים.


אתמול החלו דחפורי הכיבוש בדחפור קטעים ברחובות פרוור אקטבה, החל מאזור משאבות המים חמדאללה, בצמוד לכיכר אקטבה, לכיוון שכונת שיכון העובדים, באורך של 800 מטר, תוך גרימת הרס ופגיעה בתשתיות רשתות המים והביוב.


התוקפנות המתמשכת נגד העיר ושני מחנותיה הביאה למותם של 13 אזרחים, בהם ילד ושתי נשים, אחת מהן בחודש השמיני להריונה, בנוסף לפציעתם ומעצרם של עשרות, ולעקירה כפויה של יותר מ-4,000 משפחות ממחנות טול כרם ונור שמס, בנוסף לעשרות בתי משפחות צפונית ועשרות בתי משפחותיהם. חלקם הוסבו לצריפים צבאיים.


תוקפנות הכיבוש גרמה גם להרס מקיף של התשתיות, הבתים, החנויות וכלי הרכב שהיו נתונים להריסה מוחלטת וחלקית, שריפה, ונדליזם, ביזה וגניבה, שכן 396 בתים נהרסו כליל ו-2,573 נהרסו חלקית במחנות טול-כרם ונור שמס, ובנוסף לסמטאותיהם ולסמטאותיהם.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 10:06 am - שעון ירושלים

שני הרוגים נהרגו מפגיעת כדורי כיבוש בג'נין ובבית לחם

שני אזרחים נרצחו, עם שחר ביום שישי, על ידי כדורי כוחות הכיבוש הישראלי בג'נין ובבית לחם.


לפי משרד הבריאות הפלסטיני, חוסיין ג'מיל הרדן, בן 42, נרצח בג'נין.


בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי נער נהרג מכדורי הכיבוש הישראלי ליד העיירה חוסאן, ממערב לבית לחם, אמש, וכי גופתו נעצרה.


ממשרד הבריאות נמסר כי הנער, יוסף בכר זאול (בן 17), נהרג אמש מכדורי כיבוש סמוך לעיירה חוסאן, וגופתו נעצרה.

פלסטין

ו 04 אפר 2025 9:59 am - שעון ירושלים

25 הרוגים ברצועת עזה והצבא הישראלי מרחיב את פלישתו לשוג'עייה

25 בני אדם נרצחו ברצועת עזה, רובם נהרגו כתוצאה מהפצצה ישראלית של בית בשכונת אל-מנרה בח'אן יונס, מדרום לרצועה, בנוסף לפשיטות על אל-שוג'עייה, ואילו צבא ישראל הודיע היום, שישי, על הרחבת הפלישה הקרקעית שלו באזור אל-שוג'עיה, מצפון לרצועת עזה.


בהודעת הצבא הישראלי נמסר כי כוחותיו "החלו בשעות האחרונות בפעולות באזור שוג'עייה בצפון רצועת עזה, במטרה לבסס את השליטה ולהרחיב את אזור הביטחון".


עוד הוסיף, "במסגרת המבצע הצליחו הכוחות עד כה לחסל מספר (לוחמים) ולהרוס את התשתיות. בין היתר נהרס מתחם פיקוד ובקרה, ששימש את אנשי חמאס, לתכנון ולכוון פעולות".


ביום שישי המשיך צבא ישראל במלחמתו ברצועת עזה, וביצע פשיטות אינטנסיביות על רפיח, חאן יונס, העיר עזה ושוג'עייה מצפון לרצועה, בהן נרצחו ונפצעו עשרות, כולל נשים וילדים. בשעות האחרונות הגבירו כוחות ישראליים את ההפצצות האוויריות והארטילריות על אזורים שונים ברצועת עזה.


מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-1,163 חללים ו-2,735 פצועים מאז התחדשה המלחמה ב-18 במרץ. 100 חללים ו-138 פצועים הגיעו לבתי החולים ברצועת עזה במהלך 24 השעות האחרונות.

ערבי ובינלאומי

ה 03 אפר 2025 11:46 pm - שעון ירושלים

תקשורת עברית: וושינגטון יירטה טיל מתימן ששוגר לעבר ישראל

כלי תקשורת עבריים מסרו, ביום חמישי, כי ארה"ב יירטה טיל ששוגר מתימן לעבר ישראל, כשעבר במרחב האווירי הסעודי.


בערוץ 12 הפרטי דווח כי חיל האוויר האמריקני יירט טיל ששוגר מתימן לעבר ישראל, לפני שהגיע לגבול.


היא ציינה כי הסירנות לא הופעלו בתוך ישראל כתוצאה מהתקיפה זו.


נכון למועד פרסום הידיעה, ריאד לא פרסמה שום תגובה רשמית בנוגע לתהליך יירוט הטיל מעל המרחב האווירי שלה.


באמצע מרץ הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הורה לצבא ארצו לפתוח ב"מתקפה גדולה" נגד הארגון החות'ים בתימן, לפני שאיים "לחסל לחלוטין את החות'ים".


בעוד הקבוצה התעלמה מהאיום של טראמפ, היא חידשה להפציץ אתרים בתוך ישראל וספינות בים האדום הפונות אליה, בתגובה לחידוש מלחמת ההשמדה של תל אביב נגד הפלסטינים בעזה, מאז ה-18 במרץ האחרון.


עם תמיכה אמריקנית, ישראל מבצעת פשעי רצח עם בעזה מאז 7 באוקטובר 2023, והותירה יותר מ-165,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-11,000 נעדרים.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 11:00 pm - שעון ירושלים

צבא הכיבוש הישראלי מאיים לפנות אזורים חדשים בתוך העיר עזה

היום, חמישי, פרסם צבא הכיבוש הישראלי אזהרה לתושבי מספר אזורים ברצועת עזה, וביקש מהם לפנות את בתיהם מיד לפני ביצוע פיגוע צבאי.


האזהרה כללה את תושבי השכונות בעזה העתיקה, אל-סברה, טל אל-הווא ואל-זיתון אל-גרבי, שם טען הכיבוש כי פלגים פלסטינים יורים רקטות מתוך אזורים אזרחיים.


צבא הכיבוש ציין כי הזהיר את האזורים הללו "פעמים רבות", וקרא לתושבים לנוע מיד דרומה לכיוון מרכזי המקלט באזור אל-מאוואסי, בטענה כי הדבר "למען ביטחונם", לפי מה שנאמר בהודעה.


אזהרה זו מגיעה לאור המשך התוקפנות הישראלית ברצועת עזה, שהביאה לעשרות אלפי נפגעים אזרחים ולעקירת מספר רב של תושבים, על רקע החמרה במשבר הומניטרי.



ערבי ובינלאומי

ה 03 אפר 2025 8:47 pm - שעון ירושלים

פשיטות ישראליות מכוונות לשתי מפקדות צבאיות ליד דמשק.

תקיפות אוויריות ישראליות כוונו שתי מפקדות צבאיות ליד דמשק ביום חמישי, לפי סוכנות הידיעות הערבית הסורית (SANA). התקיפה הגיעה שעות לאחר תקיפות אוויריות אחרות של ישראל פגעו בבירה ובמרכז סוריה.


ממצפה הכוכבים נמסר, "מטוסי קרב ישראלים פתחו בתקיפות אוויריות על עמדות ועמדות צבאיות בדיוויזיה הראשונה סביב העיר אל-כיסווה, וחטיבה 75 בעיירה אל-מוקיליבה באזור הכפרי של דמשק, ללא כל מידע על היקף האבדות".


ישראל הגבירה את התקיפות האוויריות על סוריה, והכריזה על התקיפות כאזהרה לשליטים החדשים בדמשק. היא גם האשימה את טורקיה ביום חמישי בניסיון לכפות את שליטתה על סוריה.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 7:19 pm - שעון ירושלים

צבא הכיבוש מכריז על הכוונת יותר מ-60 אתרים בעזה כדי להכין את הקרקע לפלישה קרקעית.

דובר צבא ישראלי הודיע ביום חמישי כי כוחותיו ביצעו יותר מ-600 תקיפות אוויריות על מטרות ברצועת עזה, וציין כי התקפות אלו הן חלק מ"הכנת הקרקע" למבצע קרקעי קרוב.


הוא גם אישר שהפעולות הצבאיות יימשכו בהדרגה עד ש"כל העצורים, החיים והמתים, ישוחררו", טען.


בהתפתחות קשורה, הודה הדובר כי ביצע תקיפות אוויריות בסוריה, מכוון לאתרים שלדבריו הכילו נשק שלטענתו מהווה איום על תל אביב.


הוא הוסיף כי כוחותיו נתקלו בכמה "חבלנים" במהלך פעילותם וחיסלו אותם. הוא גם ציין כי תל אביב "שומרת על עמימות" בפעולותיה הצבאיות כדי להפתיע את אויביה, לפי טענותיו.


בנוגע ללבנון, הדובר הטיל על צבא לבנון אחריות לנעשה בשטחו, והדגיש את המשך הפעולות הצבאיות "להגנה על ביטחון המתנחלים הישראלים" ומניעת היערכות של כוחות עוינים כלשהם בדרום סוריה, מה שמעיד על ההסלמה המתמשכת באזור.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 7:09 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הפשיטה של ​​הכיבוש על קריות מדרום לשכם.

מספר אזרחים ספגו מחנק ביום חמישי במהלך פשיטה של כוחות הכיבוש הישראליים על העיירה קריות, דרומית לשכם.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה על רקע ירי כבד ומיכלי גז מדמיע, ועוררו עימותים שהותירו כמה תושבים סבלו מחנק, כולל אלה שבתוכם.

ערבי ובינלאומי

ה 03 אפר 2025 6:55 pm - שעון ירושלים

סעודיה קוראת למועצת הביטחון להטיל אחריות על ישראל על הפרותיה בסוריה.

משרד החוץ הסעודי קרא ביום חמישי לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון לנקוט עמדה רצינית ונחרצת נגד ההפרות הישראליות המתמשכות בסוריה ובאזור ולהפעיל מנגנוני אחריות בינלאומיים.


בהודעה שפורסמה בפלטפורמת X, משרד החוץ הסעודי הביע את "גינוי חריף של הממלכה וההוקעה של הפשיטה הישראלית שכיוונה חמישה אזורים שונים ברפובליקה הערבית הסורית האחות, והביאה לפציעתם של עשרות אזרחים ואנשי צבא".


משרד החוץ חזר על "דחייתה המוחלטת של הממלכה לניסיונות של רשויות הכיבוש הישראליות לאיים על ביטחון ויציבות סוריה והאזור באמצעות הפרותיהן של החוק הבינלאומי".

פלסטין

ה 03 אפר 2025 5:19 pm - שעון ירושלים

הרוגים ופצועים בהפצצת הכיבוש על בית ספר המגן על עקורים בשכונת אל-תופה.

מספר אזרחים נהרגו ונפצעו כאשר כוחות הכיבוש הישראלי הפציצו בית ספר שבו שוכנים עקורים בשכונת אל-תופה, צפונית מזרחית לעיר עזה.


על פי מקורות מקומיים, כלי טיס ישראליים הפציצו את בית הספר דאר אל-ארקאם, שהגן על עקורים, בשלושה טילים, והרג ופצע מספר אזרחים.


מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-50,523, ומספר הפצועים ל-114,776, מאז תחילת התוקפנות ב-7 באוקטובר 2023.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 5:11 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מכריח רחובות עם דחפורים בפרבר אקטבה בטול כרם, מה שגרם להרס של התשתיות.

דחפורי הכיבוש הישראלי החלו ליישר רחובות בפרבר אקטבה, מזרחית לטול כרם, ביום חמישי אחר הצהריים.


על פי מקורות מקומיים, שני דחפורים ישראלים, מגובים במספר כלי רכב ויחידות חי"ר, הסתערו על הפרבר והחלו לחפור קטעים ברחוב הסמוך לכיכר איקטבה, המשתרעים למרחק של 800 מטרים לעבר רובע שיכון העובדים.


המקורות הוסיפו כי הדחפור גרם להרס והרס לתשתיות, בעיקר לרשתות המים והביוב, בעוד שחיילי הכיבוש פשטו על בניין והחלו לירות אש חיה ללא הבחנה.


כוחות הכיבוש עצרו כלי רכב שנסעו לשכונת אל-אסקן ומנעו את מעברם וגרם לפקק תנועה קשה באזור.


באותו הקשר, כוחות הכיבוש ממשיכים את תוקפנותם בעיר טולקארם ובמחנה שלה במשך היום ה -67 ברציפות, ובמחנה נור שמס ליום ה -54, בתוך מצור הדוק בשני המחנות, המלווה בחיזוק צבאי והתקפות על אזרחים, ואילץ אותם להשאיר את בתיהם בכוח ומונע את עצמם בהשבתם של הרס.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 2:37 pm - שעון ירושלים

8 הרוגים בהפצצת ישראל על בית ואוהלים של עקורים ממערב לחאן יונס

הלילה נהרגו 8 אזרחים ואחרים נפצעו כאשר כוחות הכיבוש תקפו בית ואוהלים של עקורים ממערב לחאן יונס, מדרום לרצועת עזה.


מקורות מקומיים אישרו כי שמונה מבני משפחת אל-אקאד נהרגו כאשר כוחות ישראליים תקפו בית ואוהלים שבהם שוכנים עקורים באזור אל-קטיבה, ממערב לחאן יונס.


לפני שעה קלה נהרגו אזרח, אשתו ושלושה מילדיו, יחד עם אזרח נוסף, ואחרים נפצעו בהפצצה ישראלית על חאן יונס בדרום רצועת עזה.


מקורות רפואיים הודיעו ביום רביעי כי מניין ההרוגים מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה עלה ל-50,423, ומספר הפצועים ל-114,638, מאז 7 באוקטובר 2023.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 12:18 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאשר את פרויקט "בד החיים" להרחבת התנחלות וקישוריות.

אל-תפאג'י ל(א): כלי לחיזוק השליטה הישראלית וערעור סיכויי פתרון שתי המדינות, הכלכלה והמרקם החברתי והגיאוגרפי... הכיבוש מאשר את פרויקט "מארג החיים" להרחבת התנחלויות וחיבור.


הקבינט הישראלי אישר את יישום פרויקט כביש ההתנחלות "מארג החיים" ביום ראשון, לפני עלות השחר, לפני עיד אל-פיטר. הכביש מחבר את צפון הגדה המערבית לחלקה הדרומי דרך מנהרה מזרחית לירושלים הכבושה, וכולל שטחים נרחבים במרכז הגדה המערבית ובבקעת הירדן.


ממשלת הכיבוש, באמצעות שר האוצר הישראלי בצלאל סמוטריץ', אמר: "הפרויקט נועד לשפר את התשתיות של ההתנחלויות הישראליות ולחבר אותן זו לזו".


אבל במציאות היא מחזקת את הסיפוח דה פקטו של ההתנחלויות המקיפות את ירושלים במסגרת התפיסה הציונית של "ירושלים השלמה", מטיל הגבלות גדולות יותר על הפלסטינים ומונעת מהם שטחים נרחבים בגדה המערבית, במיוחד אזורי B ו-C, על פי הסכמי אוסלו.


מומחה ההתנחלויות חליל אל-תפקג'י אמר לאל-קודס כי הפרויקט מיושם בקטעים ובטבעות עוקבות, וכי חלק זה של הפרויקט הוא החוליה הסופית בהפרדת הפלסטינים מבקעת הירדן ובדיה הצפונית והדרומית של ירושלים. זוהי הקדמה ליישום פרויקט ההתנחלויות (כלומר 1) השער המזרחי של ירושלים לסגירת ירושלים מהגדה המערבית במעגל האחרון.


אל-תפקג'י הצביע על הסכנות המשמעותיות ביותר בכביש או במנהרה זו, שתחבר את צפון הגדה המערבית לדרומה מבלי להיכנס לירושלים הכבושה ומבלי לנתק את הקשר בין המאחזים וההתנחלויות במזרח העיר לבקעת הירדן. כביש זה מפריד בין הגדה למדבר ירושלים במרכז הגדה המערבית ומגבש את הנוכחות הפלסטינית בשני גושים נפרדים בדרום ובצפון, ללא קשר גיאוגרפי אלא דרך המנהרה הזו, שבשליטת הכיבוש והמתנחלים.


אל-תפאג'י אמר: "המטרות והסכנות הבולטות ביותר של המנהרה הזו, המהווה צוואר בקבוק עבור הפלסטינים, הן:


1. חיזוק הסיפוח דה פקטו של הגדה המערבית: הפרויקט כולל בניית כבישים, מנהרות וגשרים שמטרתם לחבר בין התנחלויות יהודיות נפרדות מהקהילות הפלסטיניות, ובכך להעמיק את שליטת הכיבוש באזור. הוא תורם להפרדה של ערים וכפרים פלסטיניים זה מזה ומחזק את חלוקת הגדה המערבית לקנטונים מבודדים.


2. אכיפת שיטת האפרטהייד: מותר לפלסטינים להשתמש בדרכים ספציפיות השונות מאלה המיועדות למתנחלים, מה שמעמיק את מדיניות ההפרדה ומאשר את קיומה של מערכת תחבורה גזענית.


היא שוללת מהפלסטינים את חופש התנועה והנסיעות בתוך אדמותיהם, מה שפוגע בחיים הכלכליים והחברתיים.


3. הרחבת ולגליזציה של התנחלויות: הפרויקט נועד לספק תשתית מתקדמת להתנחלויות, להקל על הרחבתן ולמשוך מתנחלים נוספים, במטרה להגיע למיליון מתנחלים בגדה המערבית עד שנת 2030. הוא תורם ללגיטימציה להתנחלויות בלתי חוקיות באמצעות חיבורן לרשת כבישים ישראלית משולבת.


4. הרס הסביבה הפלסטינית: יישום הפרויקט מצריך החרמת שטחים נרחבים של אדמה פלסטינית, מה שמוביל לעקירת עצים, הרס קרקע חקלאית והריסת בתים. היא מאיימת על משאבי המים הפלסטינים, וחושפת את מקורות מי התהום לניצול ישראלי.


5. החנקת הכלכלה הפלסטינית: היא מעכבת את תנועת הסחורות ואת הסחר הפנימי בין ערים פלסטיניות, ופוגעת במגזרים כלכליים כמו חקלאות ותעשייה. היא מגבירה את התלות של הפלסטינים בכלכלה הישראלית על ידי צמצום יכולתם לנוע בחופשיות בין מרכזי ייצור והפצה.


6. סיבוך פתרון שתי המדינות, על ידי קידוש פיצול הגדה המערבית לקנטונים וגושי אוכלוסייה נפרדים, על ידי הטלת עובדות חדשות בשטח, מקשה על הדיון באפשרות של הקמת מדינה פלסטינית רציפה גיאוגרפית. היא מחזקת את הטלת הריבונות הישראלית על חלקים נרחבים מהגדה המערבית, ומחלישה כל אפשרות עתידית למשא ומתן.


אל-תפאג'י הסביר כי פרויקט "מארג החיים" אינו רק פיתוח תשתית, אלא כלי קולוניאלי חדש לביסוס השליטה הישראלית ולערער את הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. זה משפיע ישירות על חייהם של הפלסטינים באמצעות הגברת הבידוד, הרחבת ההתנחלויות והרס כלכלי, מה שהופך אותו לאיום אסטרטגי ארוך טווח.


חוקר לענייני ירושלים, זיאד אבהייס, סקר מצידו את ההשלכות של סלילת "כביש מרקם החיים" המיועד אך ורק לפלסטינים, ואמר: "זו מנהרה תת-קרקעית המיועדת לפלסטינים בלבד, המתחילה מדרום אל-עיזריה ונמשכת מצפון לעיירה אל-זעים לכיוון הגדה המערבית למערב nel ובכך מונעים את מעברם מכביש בית לחם-רמאללה הנוכחי, המתחבר לכביש 1 בצומת מעלה אדומים". הוא הוסיף, "אישור כביש זה נתמך בתחילה על ידי נפתלי בנט, מנהיג מפלגת הבית היהודי, שהקימה קואליציה של כוחות הציונות הדתית כשכיהן כשר הביטחון בממשלת נתניהו ב-2020. מוצע למימון מלא מהכנסות הפינוי שהוחרמו מהרשות הפלסטינית, לא עלות של 92 מיליון דולר".


"הוא נקרא כביש 'מארג החיים' כי הצבא הישראלי מנסה לשווק אותו כדרך שמשפרת את 'אורח החיים הפלסטיני' ויוצר 'מארג חיים' בין צפון ודרום הגדה המערבית", הסביר בוהייס. "המטרה האמיתית של בנייתו היא ההיפך הגמור: לאפשר תקשורת ישירה בין התנחלויות ישראליות, הסרת מחסומי ביטחון מהכבישים המחברים ביניהן, וייעודה בלעדית לישראלים".


בוהייס הסביר כי כביש זה יכסה מאות דונמים של קרקע פלסטינית, ובנייתו תחייב הריסת מבנים בעיירות אל-עיזרייה, המסווגות כ"שטח B" לפי הסכמי אוסלו. לפי ההסכם, הרשות הפלסטינית אמורה להסדיר בה את הבנייה והדיור.


ראוי לציין כי על פי הסכמי אוסלו והסכם נהר וויי לאחר מכן, הגדה המערבית אמורה להתחלק לשלושה אזורים: הראשון (A), המהווה 18% ממנו, והסמכויות הביטחוניות והמנהליות הן של הרשות. השני (ב') מהווה 21% מהגדה המערבית, והסמכויות המנהליות והביטחוניות מתחלקות בין הרשות לבין השלישית (ג'), שהיא לגמרי מחוץ לסמכויות הרשות הפלסטינית ומהווה 61% מהגדה המערבית.


"כדי לסלול את הדרך להקמת כביש זה ולסיפוח גוש ההתנחלויות אדומים, הוציאה ממשלת ישראל בעבר, ביוני 2024, את סמכויות הבנייה והתכנון בשממה ירושלים מהרשות הפלסטינית, ובכך הסירה את סמכותה על כ-3% משטח שטח B של הגדה המערבית והעבירה אותה לרשות הצבא הצבאי, והעבירה אותה לרשות הצבאית. שטחי A ו-B משתרעים כעת על פני 2,110 קמ"ר, המהווים 7.8% משטחה המקורי של פלסטין, מנותקים בכ-700 מחסומים", אמר בוהייס.


בהתבסס על קודמו, כביש "מארג החיים" מחולק למעשה לשני מקטעים: הקטע הצפוני שהושלם בין 2017 ל-2020 והקטע הדרומי שהופנה כעת לביצוע. הקטע הצפוני מחבר את הערים עז-זעים וענתה מצפון, ומורכב משתי דרכים מקבילות המופרדות על ידי החומה. הראשון מיועד לפלסטינים ומאפשר מעבר מעז-זייים לענתה ולאחר מכן המשך צפונה לכיוון רמאללה. השנייה מיועדת לישראלים ומספקת כניסה צפונית לירושלים, המקשרת אותה לגוש ההתנחלויות אדומים.


הוא סיכם ואמר, "אם יושלמו העבודות בקטע זה של המנהרה התת-קרקעית, הוא יחובר לקטע הצפוני הצמוד לחומה, מה שהופך אותו לכביש היחיד המיועד לפלסטינים בין צפון לדרום הגדה המערבית, בעוד שכבישי המתנחלים המחברים אותם לירושלים יהיו נקיים ממחסומים".



דעות

ה 03 אפר 2025 10:09 am - שעון ירושלים

האם נתניהו וטראמפ כותבים את הפרק האחרון?

כריס הדג'ס הוא סופר וכתב צבאי אמריקאי.

כריס הדג'ס הוא סופר וכתב צבאי אמריקאי.

كاتب رأي

זהו הפרק האחרון של רצח העם. זו הדחיפה האחרונה והעקובת מדם לגירוש פלסטינים מעזה. בלי אוכל, בלי תרופות, בלי מחסה, בלי מים נקיים, בלי חשמל.

ישראל הופכת במהירות את עזה לאתר של סבל הומניטרי, שבו פלסטינים נהרגים במאות, ובקרוב שוב באלפים ועשרות אלפים, או נאלצים לעזוב כדי לא לחזור.

פרק אחרון זה מייצג את סופו של השקר הישראלי: השקר של פתרון שתי המדינות. השקר שישראל מכבדת את חוקי המלחמה המגינים על אזרחים. השקר שישראל מפציצה בתי חולים ובתי ספר רק בגלל שהם משמשים את חמאס. השקר לפיו חמאס משתמש באזרחים כמגנים אנושיים, בעוד שישראל מאלצת שבויים פלסטינים לתוך מנהרות ובניינים שעלולים להיות ממולכדים לפני כוחותיה.

השקר שחמאס או הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני אחראים - לעתים קרובות כביכול בשל רקטות פלסטיניות שגויות - להרס של בתי חולים, בנייני או"ם או נפגעים פלסטינים.

השקר שחוסמים את הסיוע ההומניטרי לעזה; כי חמאס תופס משאיות או מבריח נשק. השקר שילדים ישראלים נערפו, או שפלסטינים ביצעו אונס קבוצתי נגד נשים ישראליות.

השקר ש-75% מעשרות אלפי ההרוגים בעזה היו "מחבלים" של חמאס. השקר שחמאס, בגלל שהוא חימש מחדש וגייס לוחמים, נושא באחריות לקריסת הסכם הפסקת האש.


פניה העירומות של ישראל רצחת העם נחשפים כעת. הוריתי על פינוי תושבי צפון עזה, שם חונים פלסטינים נואשים בין הריסות בתיהם.

מה שמגיע כעת הוא רעב המוני - סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) אמרה ב-21 במרץ; יש בה רק שישה ימים של אספקת קמח - ומקרי מוות ממחלות שנגרמו על ידי מים ומזון מזוהמים, ועשרות אנשים נהרגים ונפצעים מדי יום תחת ברד של רקטות, פגזים וכדורים.

שום דבר לא יעבוד: מאפיות, מפעלי טיהור מים וביוב, בתי חולים - ישראל הפציצה את בית החולים הפלסטיני הטורקי שנפגע ב-21 במרץ - בתי ספר, מרכזי חלוקת סיוע או מרפאות. פחות ממחצית מ-53 האמבולנסים המופעלים על ידי חברת הסהר האדום הפלסטינית פעילים עקב מחסור בדלק. בקרוב לא ישאר כלום.

המסר של ישראל ברור: עזה לא תהיה ראויה למגורים. עזוב או תמות.

מאז יום שלישי, כשישראל הפרה את הפסקת האש בהפצצות אינטנסיביות, נהרגו יותר מ-700 פלסטינים, בהם 200 ילדים. תוך 24 שעות בלבד נהרגו 400 פלסטינים. וזו רק ההתחלה. אף אחת ממעצמות המערב, כולל ארצות הברית, שמספקת לישראל נשק, לא מתכוונת לעצור את מעשי הטבח הללו.

התמונות של עזה במהלך כמעט 16 חודשים של התקפות הרסניות היו מחרידות. אבל מה שיבוא יהיה גרוע יותר. זה יתחרה בפשעי המלחמה הגרועים ביותר של המאה ה-20, כולל רעב המוני, מעשי טבח והריסת גטו ורשה על ידי הנאצים ב-1943.

7 באוקטובר סימן קו הפרדה בין מדיניות ישראלית שמטרתה להכניע ולדכא פלסטינים, לבין מדיניות הקוראת להשמדתם ולעקירתם מפלסטין ההיסטורית.

מה שאנו עדים לו כעת מקביל לרגע היסטורי דומה למה שקרה לאחר מותם של כ-200 חיילים בראשות ג'ורג' ארמסטרונג קסטר בקרב ליטל ביגהורן בשנת 1876. לאחר התבוסה המשפילה ההיא, הוחלט להשמיד את האינדיאנים או לדרוך את הניצולים למחנות השבי, שנקראו מאוחר יותר "השגחה של מחלות צבאיות ואלפי נשק". ספייר. צפו לאותו הדבר גם לפלסטינים בעזה, שם סביר להניח שהם יקברו באחד מהגיהנום עלי אדמות ואז יישכחו.

"תושבי עזה, זו האזהרה האחרונה שלכם", איים שר הביטחון הישראלי יואב גלנט. "הסינואר הראשון הרס את עזה, והסינואר השני יהרוס אותה כליל. התקיפות של חיל האוויר נגד מחבלי חמאס היו רק הצעד הראשון. הדברים יתקשו, ואתה תשלם את המחיר המלא. בקרוב יתחיל שוב פינוי התושבים מאזורי הלחימה. החזר את בני הערובה והיפטר מחמאס, ודרך אחרת תיפתח בפניך, לרבות שאר חלקי ההרס בעולם".

הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס תוכנן להיות מיושם בשלושה שלבים. השלב הראשון, שנמשך 42 יום, קורא להפסקת פעולות האיבה. חמאס משחרר 33 בני ערובה ישראלים שנתפסו ב-7 באוקטובר 2023 – כולל נשים, קשישים וחולים – בתמורה לשחרורם של כ-21,000 גברים, נשים וילדים פלסטינים שהוחזקו בידי ישראל (ישראל שחררה כ-1,900 פלסטינים נכון ל-18 במרץ).

חמאס שחרר עד כה 147 בני ערובה, כולל שמונה הרוגים. ישראל טוענת כי 59 ישראלים עדיין מוחזקים על ידי חמאס, 35 מהם הם סבורים שהם מתים.


על פי ההסכם, כוחות ישראליים ייסוגו מאזורים מיושבים בעזה ביום הראשון להפוגה. ביום השביעי רשאים עקורים פלסטינים לחזור לצפון עזה. ישראל מתירה מדי יום 600 משאיות סיוע המובילות מזון ותרופות לרצועה.

השלב השני, שהיה אמור להתנהל במשא ומתן ביום הששה עשר להפסקת האש, כלל את שחרור החטופים הישראלים הנותרים. ישראל משלימה את נסיגתה מעזה, תוך שמירה על נוכחות באזורים מסוימים של פרוזדור פילדלפי, העובר לאורך הגבול בין עזה למצרים. היא גם העבירה את השליטה במעבר גבול רפיח לידי מצרים.

השלב השלישי הוקדש למשא ומתן לסיום המלחמה ולשיקום עזה.

אבל ישראל חתומה תדיר על הסכמים - כמו הסכמי קמפ דייוויד והסכמי אוסלו - הכוללים שלבים ולוחות זמנים, ואז מפרה אותם לאחר שהשיגה את מה שהיא רוצה בשלב הראשון. דפוס זה מעולם לא השתנה.

ישראל סירבה להתחייב לשלב השני. הוא מנע כניסת סיוע הומניטרי לעזה לפני שבועיים, בניגוד להסכם. זה גם הרג 137 פלסטינים במהלך השלב הראשון של ההפוגה, כולל תשעה בני אדם - שלושה מהם עיתונאים - כאשר מל"טים ישראלים תקפו צוות סיוע ב-15 במרץ בבית לאהיה שבצפון עזה.

ישראל חידשה את ההפצצות הכבדות שלה על עזה ב-18 במרץ, בזמן שרוב הפלסטינים ישנו או התכוננו לארוחת הרמדאן שלפני עלות השחר. ישראל לא תפסיק את התקפותיה, גם אם ישוחררו כל בני הערובה - הסיבה המוצהרת לחידוש ההפצצות והמצור.

ממשל טראמפ מעודד את מעשי הטבח הללו, יחד עם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית כמו מנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר. הם תוקפים את מבקרי רצח העם כ"אנטישמים", אותם יש להשתיק, להפליל או לגרש אותם, בזמן שהם מזרימים נשק של מיליארדי דולרים לישראל.

המתקפה הג'נוסיידית של ישראל על עזה היא שיאו של פרויקט ההתנחלויות הקולוניאלי ומדינת האפרטהייד שלה. תפיסת פלסטין ההיסטורית כולה - כולל הגדה המערבית, שישראל צפויה לספח בקרוב - ועקירת כל הפלסטינים היו תמיד המטרה של התנועה הציונית.

הזוועות הקשות ביותר של ישראל התרחשו במהלך מלחמות 1948 ו-1967, כאשר היא כבשה שטחים נרחבים של פלסטין ההיסטורית, הרגה אלפי פלסטינים ועקירה בכוח מאות אלפים. בין המלחמות הללו נמשכו הגניבה האיטית של קרקעות, הרחבת ההתנחלויות, התקפות הדמים והטיהור האתני המתמשך של הגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים.

הריקוד המחושב הזה נגמר. זה הסוף. מה שאנו עדים לו כעת עולה על כל ההתקפות ההיסטוריות על הפלסטינים. חלום רצח העם המטורף של ישראל - הסיוט של הפלסטינים - עומד להתגשם. היא תנפץ לעד את המיתוס לפיו אנחנו, או כל מדינה מערבית, מכבדים את שלטון החוק או מגנים על זכויות האדם, הדמוקרטיה ו"סגולותיה" של הציוויליזציה המערבית. הברבריות של ישראל היא השתקפות שלנו. אנחנו אולי לא מבינים את זה, אבל שאר העולם כן.


על אל ג'זירה


............

התמונות של עזה במהלך כמעט 16 חודשים של התקפות הרסניות היו מחרידות. אבל מה שיבוא יהיה גרוע יותר. זה יתחרה בפשעי המלחמה הגרועים ביותר של המאה ה-20, כולל רעב המוני, מעשי טבח והריסת גטו ורשה על ידי הנאצים ב-1943.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 9:56 am - שעון ירושלים

כשכל המאפיות בדרום סגורות והדלק אוזל... עזה מתמודדת עם רעב כבד.

אוקספם: הרעב עלול להתגבר על רקע המכשולים העומדים בפני פעולות הומניטריות

טום פלטשר: עזה הפכה למקום המסוכן ביותר בעולם עבור עובדים הומניטריים.


ארגוני האו"ם הזהירו מפני איום הרעב הגובר ברצועת עזה, כאשר כל המאפיות בחלק הדרומי של הרצועה נסגרות עקב מחסור בדלק ובאספקה חיונית. זה מגיע על רקע אזהרות שהרצועה עלולה להיכנס לשלב חדש של רעב.


בהקשר קשור, דוחות האו"ם מצביעים על כך ש-140,000 בני אדם נעקרו מבתיהם מאז חידוש המלחמה בעזה, בעוד עשרות אלפים נוספים נמלטו מבתיהם בשבוע שעבר.


גם הכתב המיוחד של האו"ם לזכות למזון, מיכאל פחרי, גינה את מסע ההרעבה של ישראל נגד אזרחים ברצועת עזה וקרא למדינות להפעיל לחץ ולהטיל סנקציות על ישראל כדי לאלץ אותה להפסיק את שיטותיה הנוגדות את המשפט ההומניטארי הבינלאומי.


הפדרציה הבינלאומית של ארגוני צדקה (אוקספם) מצידה הצהירה כי הפעולות ההומניטריות בעזה נפגעות קשות והסיכון לרעב גובר.


בתורו, טום פלטשר, תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, אמר בהצהרה כי עזה היא המקום המסוכן ביותר אי פעם לעובדים הומניטריים, והדגיש את הצורך להפסיק את ההתקפות על עובדי הסיוע ברצועה ולחייב את העבריינים באחריות.

פלסטין

ה 03 אפר 2025 9:55 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הסתערו על בית לחם לקראת הריסת שלוש דירות, חנות מסחרית ושטיפת מכוניות.

כוחות הכיבוש הישראלי הסתערו ביום חמישי על העיירה אל-ח'דר, דרומית לבית לחם, לקראת הריסת שלוש דירות מגורים, חנות מסחרית ושטיפת מכוניות.


ראש עיריית אל-ח'דר, אחמד סלאח, דיווח כי כוח של צבא הכיבוש הישראלי הסתער על אל-ח'דר ותפס עמדות באזור אום-רכבה מדרום, לקראת הריסת בית בבעלות איברהים אל-סרפנדי ושני בניו. הבית בשטח של 400 מ"ר (שלוש דירות), בנוסף לשטיפת מכוניות וחנות לחומרי בניין.


סלאח הוסיף כי רשויות הכיבוש הודיעו לבעלי הבית על ההריסה לפני שנה, וציינו כי התושבים מוציאים חלק מהרהיטים והחפצים מהבית לפני ההריסה.

ערבי ובינלאומי

ה 03 אפר 2025 9:52 am - שעון ירושלים

9 הרוגים בהפצצות ישראליות ובפלישה חסרת תקדים לסוריה

לפחות תשעה אזרחים נהרגו בתחילת יום חמישי בתקיפות אוויריות ישראליות בדרום סוריה בעקבות פלישת כוחות ישראליים לאזור. זה קרה שעות לאחר שפשיטות כוונו לאתר אסטרטגי ושני שדות תעופה צבאיים במקומות אחרים במדינה.


נפת דרעא דיווחה בהצהרה בטלגרם כי "תשעה אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו, על פי מספר ראשוני, כתוצאה מהפגזת הכיבוש הישראלי על יער סכר אל-ג'וביליה, הממוקם בין העיר דרעא לעיירה תסיל, ממערב לדרעא". התקיפה באה בעקבות פלישה ישראלית לאזור, "כאשר כוחות הכיבוש התקדמו לעומק זה בפעם הראשונה".


כתב אל ג'זירה דיווח כי כוח ישראלי חדר לאזור הכפרי המערבי של דרעא לפני שנסוג לעמדות שהקים בתוך סוריה. הפלישה התרחשה במקביל לטיסות סיור אינטנסיביות מעל נפת קונייטרה השכנה והאזור הכפרי המערבי של דרעא.


בפוסט הקודם בטלגרם דיווחו שלטונות מחוז דרעא כי כלי רכב צבאיים ישראלים חדרו ליער סכר ג'באליה ליד העיר נאווה, מערבית לדרעא. הם גם דיווחו כי הצבא הישראלי תקף את מדרונות טל אל-ג'ומ' ליד העיר נאווה באזור הכפרי המערבי של דרעא באמצעות שלושה פגזי ארטילריה.


פעילים דיווחו גם על עימותים אלימים עם כוחות ישראליים שהתקדמו לאזור הכפרי של דרעא, שגרמו אבדות בשורותיהם, ואילצו אותם לסגת. הצבא הישראלי לא הודה בכך.


מכות אינטנסיביות


ההפגזות והעימותים בדרעא התרחשו במקביל לתקיפות אוויריות ישראליות על אתרים אסטרטגיים בבירה דמשק, חומס וחמה (מרכז סוריה).


הכתב של אל-ג'זירה דיווח, בציטוט מקור צבאי, כי התרחשו נפגעים כתוצאה מיותר מ-17 תקיפות אוויריות נגד נמל התעופה הצבאי של חאמה במרכז סוריה, והרסו את רוב מרכיביו ותכולתו.


סוכנות הידיעות הרשמית SANA דיווחה כי "התקפה אווירית ישראלית כוונה בסביבת בניין המחקר המדעי בשכונת ברזה בדמשק", בנוסף ל"תקיפה אווירית ישראלית המכוונת לסביבת העיר חמה".


סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה מקור צבאי סורי שאמר כי יותר מ-10 התקפות על נמל התעופה של חמה הרסו מסלולים, מגדל פיקוח, מחסני נשק והאנגרים למטוסים.


הגורם המשיך, "ישראל הרסה כליל את בסיס האוויר של חמה כדי להבטיח שלא ניתן יהיה להשתמש בו. מדובר במסע הפצצות שיטתי להשמדת היכולות הצבאיות של בסיסי האוויר המרכזיים במדינה".


הנרטיב הישראלי


צבא ישראל מצדו אמר ביום חמישי כי הרג מספר חמושים במהלך פעילות לילית באזור ציל בדרום סוריה.


מהצבא נמסר כי כוחות מחטיבה 474 ביצעו אמש פעילות במרחב ציל, וכי "החרימו ציוד לחימה והרסו תשתיות טרור", נטען.


הוא הוסיף כי כוחות ישראליים ספגו אש והגיבו בתקיפות קרקע ואוויר, והרגו "מספר חמושים".

הצבא הישראלי אישר בלילה (רביעי) כי פתח בתקיפות בדמשק, חמה וחומס.


הוא אמר בהצהרה כי הוא "תוקף... בשעות האחרונות על יכולות צבאיות שנותרו באזור בסיסי חמה ו-T4 הסורי (באזור הכפרי חומס), לצד תשתיות צבאיות שנותרו באזור דמשק", והדגיש כי יפעל "להסרת כל איום על אזרחי מדינת ישראל".

גינוי של סוריה


משרד החוץ הסורי מצדו גינה את "בביטויים החריפים ביותר את גל התוקפנות הישראלי נגד סוריה", בהצהרה בטלגרם.


"בהפרה בוטה של החוק הבינלאומי והריבונות של הרפובליקה הערבית הסורית, כוחות ישראליים פתחו בתקיפות אוויריות על חמישה אזורים שונים ברחבי המדינה תוך 30 דקות, והביאו להרס כמעט מוחלט של נמל התעופה הצבאי של חאמה ולפציעתם של עשרות אזרחים ואנשי צבא", הוסיפה.


משרד החוץ הסורי המשיך, "הסלמה בלתי מוצדקת זו מהווה ניסיון מכוון לערער את יציבות סוריה ולהאריך את סבלם של אנשיה".


המשרד גינה את "התוקפנות הזו וההפרה הבוטה של החוק הבינלאומי", וקרא ל"קהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את תוקפנותה ולציית לחוק הבינלאומי".


לאחר נפילת אסד, חדר הצבא הישראלי לאזור החיץ המפורז ברמת הגולן, השוכן בקצה החלק הכבוש הישראלי של הרמה הסורית, והשתלט על אותו אזור והתרחב מעבר לו.


בפברואר האחרון קרא ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לפירוז מוחלט של דרום סוריה, והזהיר כי ממשלתו לא תקבל את נוכחותם של כוחות הביטחון המזוהים עם הרשויות הסוריות החדשות בסמוך לגבולותיה.


במשך שנים ביצעה ישראל תקיפות אוויריות על סוריה בתקופת שלטונו של הנשיא המודח בשאר אל-אסד, והכוונה למה שהיא תיארה כמתקנים צבאיים הקשורים לאיראן והעברת נשק מטהראן לקבוצת חיזבאללה הלבנונית.


מקור: אל ג'זירה + סוכנויות



פלסטין

ה 03 אפר 2025 9:50 am - שעון ירושלים

עשרות חללים במעשי טבח בעזה ובחאן יונס, והכיבוש מזהיר את ג'בליה להתפנות.

41 פלסטינים נהרגו בתקיפות אוויריות מתמשכות של ישראל על חאן יונס והעיר עזה מאז עלות השחר ביום חמישי, בעוד שצבא הכיבוש הישראלי הזהיר מפני פינוי מאזורים חדשים בג'בליה ובבית חאנון בנפת צפון עזה.


בעיר עזה דיווחה ערוץ "אל-אקצא" כי 15 חללים הגיעו לבית החולים הבפטיסטים כתוצאה מפגיעה בבלוק מגורים שלם ברחוב מנסורה בשכונת שוג'עייה, מזרחית לעיר.


מקורות מקומיים דיווחו כי שלושה בני אדם נהרגו ואחרים נפצעו בתקיפה אווירית ישראלית שכיוונה בית באזור הירמוך במרכז העיר עזה.


בדיר אל-בלח, מרכז רצועת עזה, נהרגו ארבעה פלסטינים ואחרים נפצעו בהתקפה אווירית על סיור משטרתי במרכז העיר.


הקדושים היו שלושה שוטרים שביצעו את תפקידם, בנוסף לילד שהיה עובר אורח. גופות הקדושים והפצועים הועברו לבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח.


בחאן יונס, דרומית לרצועת עזה, נהרגו 10 בני אדם ואחרים נפצעו בהתקפה על בית ואוהלים שבהם שוכנים עקורים באזור אל-קטיבה מצפון לעיר.


הפגזה ישראלית ביום רביעי גבתה את חייהם של 22 בני אדם, בהם תשעה ילדים, שנעקרו ממרכז בריאות של אונר"א במחנה ג'באליה. צילומים בלעדיים שהגיעו לידי אל-ג'זירה הראו את הרגעים הראשונים לאחר ההפצצה.


בפיתוח קשור, צבא הכיבוש הישראלי הוציא צווי פינוי לאזורים חדשים בנפת צפון עזה, כולל מחנה ג'בליה ותשע שכונות בעיירות ג'באליה ובית חאנון.


בהצהרה באמצעות פלטפורמת X, אמר דובר הצבא הישראלי, אביחי אדרעי, "על תושבי השכונות תל אל-זעתר, אל-נור, אל-ראודה, אל-סלאם, אל-נהדה, אל-טופח, אל-זוחור, שייח' זייד, אל-מנשיה ומחנה ג'בליה להתפנות מיד".


"זוהי אזהרה מוקדמת אחרונה" לפני הפיגוע בשכונות ובאזורים אלה השייכים לעיירות בית חאנון וג'בליה, הוסיף.


אדרעי טען כי "למען ביטחונך, עליך לעבור מיד למקלטים בעיר עזה", בעוד בעזה אין מקלטים.


אזהרות פינוי ישראליות המשיכו להתפרסם מאזורים שונים ברצועת עזה. שלשום הורה צבא ישראל על פינוי מספר שכונות בעיירות בית חאנון ובית להיא שבצפון רצועת עזה, ביניהן פרויקט בית לאהיה והשכונות שייח' זייד, אלמנשיה ותל אלזעתר.

לאחר מכן באה אזהרה נוספת לפנות את כל נפת רפיח ושלוש ערים בחאן יונס, מדרום לרצועת עזה.


פלסטין

ד 02 אפר 2025 11:34 pm - שעון ירושלים

הלוויתו של הילד המעונה, זייוד, בסילת אל-חריתיה

אנשי העיירה אל-סילה אל-חרית'יה קברו הערב, רביעי, את גופת הילד המעונה עומר עאמר זיוד (בן 15).


מסע הלוויה יצא לדרך מבית החולים אבן סינא בג'נין והמשיך לביתו של השהיד בעיר הולדתו סילת אל-חרית'יה, שם נערכה פרידה אחרונה מגופתו.


אבלים נשאו את גופתו של זייוד על כתפיהם ברחובות העיירה, תוך שהם קוראים קריאות בגנות פשעי הכיבוש נגד עמנו בגדה המערבית וברצועת עזה, לפני שקברו אותו.


מסע ההלוויה ערך את תפילת ההלוויה על גופת השהיד, ולאחר מכן התנהל התהלוכה לבית הקברות של העיירה שם נקבר.


הילד עומר זייוד נרצח לאחר שנורה בחזהו על ידי חיילי הכיבוש הישראלי, בעקבות פשיטה של כוחות ישראליים על העיירה סילת אל-חרית'יה, ועימותים פרצו בכניסה לעיירה.


כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-72 ברציפות, וכתוצאה מכך מות 35 אזרחים, פציעה ומעצר של עשרות נוספים, והרס נרחב של רכוש אזרחים, מתקנים ציבוריים ופרטיים ותשתיות, לרבות רשתות מים וחשמל.

פלסטין

ד 02 אפר 2025 11:04 pm - שעון ירושלים

חמאס מודיע למתווכים על דחייתו הרשמית של תנאיו של נתניהו להפסקת הפוגה בעזה.

מקורות יודעי דבר חשפו פרטים על הצעה שהגישו מתווכים בנוגע להסכם חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. ההצעה קוראת לחמאס לשחרר חמישה חיילים ישראלים הכלואים בתוך 50 יום, בהם החייל האמריקני עידן אלכסנדר.


לטענת המקורות, לפני שההסכם החל ליישם, דרש הכיבוש מחמאס לשחרר את החייל אלכסנדר כמחווה של רצון טוב ללא תמורה. כן נקבע שחרור 10 חיילים ביום הראשון להסכם בתמורה לשחרור 120 אסירים המרצים מאסרי עולם ו-1,111 אסירים מרצועת עזה. התנאים הישראליים כללו גם שחמאס ישחרר 16 גופות ישראליות ביום העשירי תמורת מסירת הכיבוש של 160 גופות פלסטיניות.


ההצעה קובעת תקרה להסכם ל-40 יום, כאשר ביום השני יתחיל משא ומתן על עקרונות חדשים. הכיבוש הכניס תנאים הקשורים לפירוק ההתנגדות מנשקו ודחיית נסיגה מוחלטת של כוחותיו מרצועת עזה, עם פריסתם מחדש כחלק מהפרמטרים המוצעים למשא ומתן.


בתמורה, המתווכים התחייבו להחזיר את המצב למה שהיה לפני ה-2 במרץ, לפתוח את המעברים וליישם את הפרוטוקול ההומניטרי. ההצעה גם קבעה כי הן ישראל והן חמאס ימסרו פרטים על מעמד האסירים המוחזקים על ידי שני הצדדים, חיים ומתים, ביום העשירי להסכם.


ההצעה כללה גם התחייבות של המתווכים להתחיל במשא ומתן מיידי בתוך 50 יום לגבי הפסקת אש קבועה, נסיגה ישראלית מלאה והסדרים לאחר ההסכם, מה שהופך את ההסכם לצעד ראשון לקראת הסדר רחב יותר.


מקורות הסבירו כי חמאס החליט שלא להגיב להצעה האחרונה של הכיבוש, שהציג בפני המתווכים.

היא הוסיפה כי חמאס הודיע למתווכים כי הכיבוש פגע בהצעתם, אותה אישרה התנועה לפני מספר ימים.

ערבי ובינלאומי

ד 02 אפר 2025 10:09 pm - שעון ירושלים

11 פשיטות ישראליות על דמשק וחמה

מטוסי קרב ישראליים פתחו ביום רביעי בערב יותר מ-11 תקיפות אוויריות על הבירה דמשק והעיר המרכזית חמה, תוך הפרה האחרונה של הריבונות הסורית.


סוכנות הידיעות הערבית הסורית הרשמית (SANA) מסרה: "התקפת אוויר ישראלית כוונה בסביבת בניין המחקר המדעי בשכונת מאסקן ברזה בדמשק".


היא המשיכה: "תקיפה אווירית ישראלית כוונה לפאתי העיר חמה".


בתוך כך, הערוץ של נפת חמה אמר בטלגרם: "מטוסי הכיבוש הישראלים מכוונים לנמל התעופה הצבאי של חמה וסביבתו עם יותר מ-10 תקיפות אוויריות".


לא היה מידע זמין באופן מיידי לגבי נפגעים כלשהם כתוצאה מהפשיטות.


לא הייתה הצהרה רשמית מיידית מהצד הסורי או הישראלי בעניין זה.


מאז 1967 ישראל כבשה את רוב רמת הגולן הסורית. תוך ניצול המצב החדש במדינה בעקבות הפלת משטרו של בשאר אל-אסד, כבשה ישראל את אזור החיץ הסורי והכריזה על קריסת הסכם ההתנתקות מ-1974 בין שני הצדדים.


למרות שהממשל הסורי החדש, בראשות אחמד א-שרעא, לא איים על ישראל בשום צורה, תל אביב מבצעת כבר חודשים תקיפות אוויריות כמעט יומיומיות על סוריה, הרג אזרחים והרס אתרים צבאיים, כלי רכב ותחמושת.

פלסטין

ד 02 אפר 2025 8:24 pm - שעון ירושלים

18 הרוגים הגיעו מהבוקר לבית החולים האירופי עזה בחאן יונס.

מקורות רפואיים אישרו כי 18 חללים, כולל נשים וילדים, הגיעו לבית החולים האירופי בעזה בחאן יונס, דרומית לרצועת עזה, מאז בוקר יום רביעי.


אזרחית נהרגה ואחרות נפצעו בהפצצה ישראלית על אוהל המאכלס עקורים באזור אל-מוואסי ליד חאן יונס. גם לפחות שמונה אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו בהפצצה של הצבא הישראלי על שכונת אלסלאם בחאן יונס.


מקורות רפואיים הודיעו כי מניין ההרוגים מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה עלה ל-50,423, ומספר הפצועים עלה ל-114,638, מאז 7 באוקטובר 2023.