פלסטין

א 13 אפר 2025 12:14 pm - שעון ירושלים

50,944 הרוגים מאז תחילת המלחמה בעזה, וגינוי נרחב לפשע ה"בפטיסטים".

משרד הבריאות בעזה הודיע ביום ראשון כי בתי החולים ברצועה קיבלו במהלך 24 השעות האחרונות 11 חללים ו-111 פצועים כתוצאה מהתוקפנות הישראלית המתמשכת ברצועת עזה.


המשרד קבע בהודעתו כי מניין ההרוגים מהתוקפנות מאז 7 באוקטובר 2023 עלה ל-50,944 חללים ו-116,156 פצועים, על רקע הידרדרות במצב הבריאותי וההומניטרי בבתי החולים ובמרכזים רפואיים.


מאז התנער הצבא הישראלי מהסכם הפסקת האש ב-18 במרץ 2025, מניין ההרוגים הגיע ל-1,574, בעוד שמספר הפצועים הגיע ל-4,115, על רקע הסלמה של התקפות ישראל על אזורים שונים ברצועת עזה.


בהקשר זה, פלגים וכוחות פלסטינים גינו את פשע הכיבוש של הפצצת בית החולים הבפטיסטים הערבי בעיר עזה ביום ראשון, ראו בכך פשע מלחמה והטילו אחריות על הממשל האמריקני.


חמאס שקל את הפצצת בית החולים, הרס מבנה הקבלה והחירום על ידי מטוסי כיבוש ועקירת חולים ופצועים בתוכו; פשע מלחמה חדש שביצע צבא הכיבוש הפשיסטי, כחלק מסדרת הפשעים האכזריים שלו ברצועת עזה.


משרד החוץ והגולים מצידו מסר כי "ההפצצה האכזרית של הכיבוש על בית החולים הבפטיסטי בעיר עזה, הרס וביטולו המוחלט, לצד עקירת חולים ופצועים והשלכתם לרחובות, לא היו מתרחשות ללא שותפותה ואי נטילת אחריותה של הקהילה הבינלאומית".


המשרד הוסיף בהצהרה, "במיוחד מאז שהכיבוש הרס בעבר בכוונה 34 בתי חולים ברצועת עזה, והוציא אותם משירות, בשילוב עם המדיניות המתמשכת שלו של הרעבה, מניעת אזרחים מצרכיהם הבסיסיים ותרופותיהם".


הכוונה לבתי חולים, מרכזי בריאות ואנשי רפואה נחשבת לאחת הצורות הנתעבות ביותר של רצח עם, התעלמות בוטה מהקהילה הבינלאומית ומעקרונות וחוקים הומניטריים. זה חלק ממדיניות ישראלית שיטתית להרוס כליל את כל היבטי החיים ברצועת עזה ולהפוך אותה לארץ שאינה ראויה למגורי אדם, כהקדמה לאלץ אזרחים להגר בכוח צבאי.


המשרד אישר כי מועצת הביטחון של האו"ם נושאת באחריות המלאה לכישלון שלה בהגנה על אזרחים, להטיל עצירה מיידית של רצח העם, לפתוח מעברים, לאפשר העברת סיוע מתמשכת ולהתחיל ליישם את כל צורות הסיוע והשיקום.


תנועת הג'יהאד האיסלאמי מצידה אמרה כי הפשע הנתעב שביצע צבא הכיבוש אמש עם שחר נגד בית החולים הבפטיסטי הוא הסלמה חדשה לעבר פסגת העבריינות.


ועדות ההתנגדות הפלסטיניות ראו בהתעקשות וההתמדה הישראלית במלחמת רצח העם והתעלמות מכל החוקים והנורמות ההומניטריות את הפגיעה בבית החולים הבפטיסטים בעזה ובית הספר עבדאללה אל-דהיאן, המגן על אלפי נשים וילדים עקורים.

פלסטין

א 13 אפר 2025 11:42 am - שעון ירושלים

הכיבוש מונע מאלפי נוצרים להגיע לירושלים ביום ראשון של הדקלים.

  1. הכיבוש הישראלי מנע ביום ראשון אזרחים נוצרים מהגדה המערבית להגיע לירושלים הכבושה כדי להשתתף בחגיגות יום ראשון של הדקלים.


כיום, הכנסיות הנוצריות המזרחיות והמערביות חוגגות את יום ראשון של הדקלים, יום ראשון האחרון לפני חג הפסחא, ואת הנצחת כניסתו של ישוע המשיח לעיר ירושלים.


הפטריארך היווני-אורתודוקסי של ירושלים וכל ארץ-ישראל וירדן, תיאופילוס השלישי, הפטריארך הלטיני של ירושלים, הקרדינל פיירבטיסטה פיצהבלה, ופטריארכים נוספים וראשי כנסיות עמדו בראש המיסות והתפילות של יום ראשון של דקלים בכנסיית הקבר בעיר העתיקה. במיסה השתתפו קבוצת בישופים, כמרים, נזירים ונזירות ומספר מצומצם של מתפללים, רובם מירושלים ומשטחי 1948, לאחר שהכיבוש הישראלי מנע מאלפי נוצרים מנפות הגדה המערבית להגיע לעיר הקודש.


כוחות הכיבוש הישראלי הטילו אמצעים צבאיים מחמירים במחסומים המקיפים את ירושלים והעיר העתיקה.


רשויות הכיבוש דורשות מפלסטינים, מוסלמים ונוצרים כאחד, לקבל אישורים מיוחדים לחצות את המחסומים הצבאיים המקיפים את עיר הקודש ולגישה למקומות פולחן, במיוחד למסגד אל-אקצא ולכנסיית הקבר.


כמו כן, היא מטילה מגבלות על הוצאת היתרים, המחייבת את האזרחים להחזיק ב"כרטיס" שהונפק על ידי רשויות הכיבוש לאחר שהם מבצעים את מה שהם מכנים "בדיקת ביטחון" של המבקש. לאחר מכן אזרחים נאלצים להוריד אפליקציה מיוחדת למכשירים הניידים שלהם ולהגיש בקשה להיתר, שלעתים קרובות נדחה.


סגן הממונה על המשמורת על ארץ הקודש, האב איברהים פלטס, אמר כי הכיבוש הוציא רק 6,000 אישורים לנוצרים פלסטינים מנפות הגדה המערבית, למרות שמספר הנוצרים באותם נפות מוערך ב-50,000.


הוא הוסיף כי זו השנה השנייה ברציפות מספר קטן של עולי רגל משתתפים בתפילות השבוע הקדוש וחג הפסחא בירושלים בשל השלכות המלחמה, וציין כי הכנסיות יתפללו לשלום, לצדק ולחופש לכל תושבי ארץ הקודש.


תהלוכת יום ראשון הדקלים המסורתית של הכנסייה הקתולית תצא אחר הצהריים מכנסיית ביתפאג' לכנסיית סנט אן בסלאחיה, בין חומות העיר העתיקה. לאחר מכן תתקיים תפילה מיוחדת בהנחיית הפטריארך פיצהבלה.


הכנסיות ביטלו את כל האירועים החגיגיים במהלך החגים לאור התוקפנות הישראלית המתמשכת ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר. החגים מוגבלים לקיום מיסות, תפילות וטקסים דתיים.


תפילות יום ראשון התמרים נערכו גם בכל הכנסיות הנוצריות בנפות בית לחם, יריחו, רמאללה, שכם וג'נין, בעוד שבכנסיות בנפות רמאללה, שכם וג'נין חגגו את יום ראשון של הדקלים.


בעיר עזה נערכו מיסות ותפילות של יום ראשון של דקלים בכנסיית המשפחה הקדושה ללטינית ובכנסיית סנט פורפיריוס ליוונים-אורתודוכסים, למרות הנסיבות הקשות שהטילה התוקפנות הישראלית המתמשכת על הרצועה.


ראוי לציין שפסחא, או "יום ראשון של תחיית המתים", חופף השנה לפי הלוח המזרחי והמערבי כאחד.

פלסטין

א 13 אפר 2025 11:18 am - שעון ירושלים

התוקפנות על ג'נין: דחפור ושריפת בתים, והפיכת אחרים לצריפים צבאיים.

התוקפנות של הכיבוש הישראלי על העיר ג'נין והמחנה שלה נכנסה ליומה ה-83, עם המשך דחפור ושריפת בתים, והפיכת אחרים לצריפים צבאיים.


אתמול עצרו כוחות הכיבוש צוות טלוויזיה פלסטיני בג'נין למשך חמש שעות, תקפו וחקרו אותם, מנעו מהם לסקר את האירועים, והזהירו אותם מלחזור לסיקור בסביבת מחנה הפליטים ג'נין.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש ממשיכים להרוס ולהרוס בתים במחנה. לפני מספר ימים הם הרסו מספר בתים בשכונת אל-דמג', והדחפורים שלהם סוללים כביש באזור ז'ורט אל-דהב כבר קרוב לשבוע.


היא הוסיפה כי משפחות בשכונת אלחדף קיבלו אתמול בערב הודעות מצבא הכיבוש המחייבות לפנות את בתיהם לבדיקה ולהסב אותם לצריפים צבאיים.


לדבריה, מספר העקורים הגיע ל-21,000, מפוזרים ברחבי הנפה. ישנם 6,000 בעיר, 32,000 במעונות האוניברסיטה הערבית-אמריקאית ו-4,181 בבורקין.


היא אישרה כי נמשכות פגישות עם הממשלה הפלסטינית ועם המשרדים הרלוונטיים כדי לספק בתים ניידים לעקורים בג'נין. אושרה תוכנית להכנסת 200 בתים ניידים בשלב הראשון לקליטת העקורים.


בינתיים, ממשיכים כוחות הכיבוש לשלוח תגבורת צבאית ומשוריינים לעיר ולמחנה, מהמחסום הצבאי ג'לאמה ועד למתחם המחנה, פריסת כוחות חי"ר באזור גב'ז המקיף את המחנה ובאזור ואדי בורקין, סלילת והרחבת כבישים, שינוי נקודות ציון של אזרחי המחנה והריסת נקודות הציון של אזרחי המחנה.


צבא הכיבוש הישראלי ממשיך באימונים הצבאיים שלו סביב המחסום הצבאי ג'לאמה, מצפון לג'נין, שם הוא יורה מדי פעם תחמושת חיה לתוך מחנה הפליטים הריק בג'נין.


ההערכה היא כי 600 בתים נהרסו במחנה, בעוד שכמעט 3,000 יחידות דיור הפכו לבלתי ראויות למגורים.


על פי הנתונים, מצבם הכלכלי של 21,000 העקורים מייצג מציאות ואתגר חדש ברמה ההומניטרית בג'נין, המגביר את שיעור העוני בקהילת ג'נין, במיוחד עם העקורים המאבדים את מקום עבודתם ועסקיהם.


מניין ההרוגים במחוז עלה ל-36, בעוד שהכיבוש ממשיך לבצע פשיטות ומעצרים נרחבים בכפרים ובערים של המחוז על בסיס כמעט יומיומי.

פלסטין

א 13 אפר 2025 11:07 am - שעון ירושלים

הכיבוש מטיל קנסות על רכבי אזרחים בירושלים.

משטרת הכיבוש הישראלית הסתערה ביום ראשון על העיירה סילוואן, דרומית למסגד אל-אקצא, והטילה קנסות על כלי רכב של אזרחים.


מקורות מקומיים דיווחו כי משטרת הכיבוש הקימה מחסום צבאי בצומת גשר סילואן והטילה קנסות על מספר כלי רכב.


הקנסות הללו הם אמצעי ענישה שמשתמש בכיבוש נגד ירושלמים, שהוטלו באמתלות קלושות. ב-20 בנובמבר אשתקד, הטיל הכיבוש קנס של 50 אלף שקלים על אזרח ירושלמי ואשתו בגין חניית רכבם על קרקע שנטען כי היא בית קברות יהודי בעיירה סילוואן.

פלסטין

א 13 אפר 2025 10:41 am - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על אל-אקצא

מתנחלים הסתערו הבוקר (ראשון) על מתחם מסגד אל-אקצא, תחת הגנה כבדה של משטרת הכיבוש הישראלית, באמתלה של חגים יהודיים.


מקורות מקומיים דיווחו כי 189 מתנחלים הסתערו על מסגד אל-אקצא בקבוצות משער המוגרבים, וביצעו סיורים פרובוקטיביים בחצרותיו תוך צעדים ישראליים נוקשים בירושלים הכבושה.

פלסטין

א 13 אפר 2025 9:59 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על העיר טול כרם ושני מחנותיה כבר היום ה-77.

כוחות הכיבוש הישראלי ממשיכים בתוקפנות ההולכת וגוברת נגד העיר טול-כרם ומחנהה זה היום ה-77 ברציפות, ובזה היום ה-64 נגד מחנה נור שמס, על רקע הסלמה מתמשכת בשטח, המלווה בירי כבד, עקירה בכפייה ופריסה נרחבת של כלי רכב וחי"ר.


מחנה נור שמס היה עד הבוקר לאש חיה כבדה, מלווה בפיצוצים ופריסה נרחבת של חיילי הכיבוש באזור ג'בל א-נסר. המחנה נתון במצור קפדני, המונע מאדם להיכנס או לצאת.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש אילצו את התושבים לפנות בוקר לפנות את בתיהם הממוקמים בין פרבר דהנאבה לג'בל אל-נסר במחנה נור שמס, וקבעו תאריך יעד לעזיבה בשעה 7:00 בבוקר, על רקע ירי כבד שמטרתו להטיל אימה על התושבים.


זאת במסגרת הפינוי הכפוי המתמשך שמבצעים כוחות הכיבוש נגד תושבי המחנה. אתמול קיבלו כמה מתושבי ג'בל אל-נסר מועד אחרון להתפנות מבתיהם, בעוד שאחרים נאלצו לרכוש מיכלי מים עבור כוחות הכיבוש כתנאי להישארות בבתיהם.


מאז שעות הבוקר המוקדמות, יחידות חי"ר נפרסו בהרחבה בכניסה לפרבר דנאבה, ליד מסגד אל-פירדאוס. הם הקימו שם מחסום מעופף, מונעים מכלי רכב לעבור ומכריחים אותם לחזור אחורה.


אמש, פרבר דנאבה היה עד לנוכחות כבדה של כוחות כיבוש, במיוחד ליד רציפי עטר. כלי רכב נעצרו ונערכו חיפוש יסודי, זהות נוסעיהם נבדקה, ובמקרים רבים נאלצו רכבים להסתובב לאחור ולמנוע מעבר.


באותו הקשר שיגרו כוחות הכיבוש תגבורת צבאית נוספת, לרבות יחידות חי"ר וכלי רכב, למחנה טול-כרם, על רקע פעולות חיפוש וסירוק בשכונותיו, שהתרוקנו מתושבים לאחר שנעקרו בכוח מבתיהם. המחנה חף לחלוטין מכל סימן חיים, בעקבות הרס מוחלט של התשתיות, וחבלה, הריסה ושריפת בתים ומתקנים.


מאז אמש, ממשיכים כוחות הכיבוש הישראלי לפנות תושבים מבתיהם ברחוב שכם, במיוחד אלה הסמוכים למחנה הפליטים טול כרם. הם אילצו את תושבי בניין קדומי באזור לעזוב, ובמקביל תפסו בתים ובנייני מגורים ברחוב שכם ובשכונה הצפונית בעיר, הסבו אותם לצריפים צבאיים והצבו סביבם את רכביהם.


בינתיים, דרך שכם, המחברת את מחנות הפליטים טול כרם ונור שמס, הייתה עדה לפריסה כבדה של כוחות כיבוש, הגבלת תנועה והטרדת אזרחים. קטעי הכביש נסגרו עם תלוליות עפר בשני הכיוונים.


התוקפנות וההסלמה הישראלית המתמשכת נגד העיר טול כרם ושני מחנותיה הביאו למותם של 13 אזרחים, בהם ילד ושתי נשים, שאחת מהן הייתה בחודש השמיני להריונה. עוד עשרות נפצעו ונעצרו.


הדבר גם הביא לעקירה כפויה של יותר מ-4,000 משפחות ממחנות טול כרם ונור שמס, יחד עם עשרות משפחות מהשכונה הצפונית בעיר לאחר שבתיהם נתפסו ומספר מהן הוסבו לצריפים צבאיים.


התוקפנות גרמה להרס נרחב לתשתיות, כולל בתים, חנויות וכלי רכב, שנהרסו לחלוטין ובחלקם, נשרפו, הושחתו, נבזזו ונגנבו. 396 בתים נהרסו כליל ו-2,573 נהרסו חלקית במחנות טול כרם ונור שמס, בנוסף לסגירת כניסותיהם וסמטאותיהם בתלי אדמה.

פלסטין

א 13 אפר 2025 9:34 am - שעון ירושלים

אזרח נפצע ואחרים נעצרו בגדה המערבית.

היום, יום ראשון, פצעו כוחות הכיבוש הישראלי אזרח ועצרו אחרים בגדה המערבית.

בחברון, האזרח ראאד שעבאן אבו סמי (בן 58) נורה ברגל על ידי כוחות הכיבוש במחסום פרש אל-הווא, ממערב לחברון, והועבר לקבלת טיפול בבית החולים.


כוחות הכיבוש עצרו את האזרחים עבדול סמיח זמארה ועבדול סמי אל-וואווי לאחר שפשטו וערכו חיפוש בבתיהם ובזזו את תכולתם.


עימותים פרצו עם כוחות הכיבוש הישראליים לאחר שהסתערו על העיירה חלחול, במהלכם נורו פצצות קול, גז מדמיע ותחמושת חיה לעבר בתי אזרחים.


באותו הקשר, כוחות הכיבוש סגרו את כביש פרש אל-הווא לשני הכיוונים לאחר שאזרח נורה. כמו כן המשיכו לסגור את הכניסות לעיירות, למחנות ולעיר הראשית חברון בשערי ברזל, תלוליות אדמה וגושי בטון.


כוחות אלה החמירו את צעדיהם הצבאיים גם בשכונות העיר העתיקה וליד מסגד איברהימי.

ערבי ובינלאומי

א 13 אפר 2025 9:00 am - שעון ירושלים

אשרות של יותר מ-600 סטודנטים בינלאומיים בארה"ב בוטלו עקב עמדותיהם הפרו-פלסטיניות.

דיווחים בתקשורת בארה"ב חשפו כי יותר מ-100 אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב דיווחו על מקרים של שלילת ויזת סטודנטים בינלאומית על ידי משרד החוץ של ארה"ב, מה ששינה את הסטטוס המשפטי של יותר מ-600 סטודנטים בינלאומיים ובוגרים טריים, לפי Inside Higher Ed.

האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח (ACLU) אמר שההסלמה "מייצגת מבחן אידיאולוגי בלתי מתקבל על הדעת", והוסיפה: "לאף נשיא אין את הזכות לקבוע מי יישאר או יגורש על סמך השקפותיו הפוליטיות".

לפי האוניברסיטאות שנפגעו, מספר סטודנטים הופתעו לגלות שהוויזה שלהם בוטלה ללא הודעה מוקדמת, וחלקם גילו על כך באמצעות מסד נתונים פדרלי או באמצעות הודעות טקסט או מיילים פתאומיים. עורכי הדין של הסטודנטים גם ציינו כי לרוב לא ניתנה כל הזדמנות להגיב או לערער, בעוד שהסיבות לא הודיעו לאוניברסיטאות באופן רשמי.

ארגוני זכויות אדם קשרו את הצעדים הללו לעמדות פרו-פלסטיניות, וציינו כי ממשל טראמפ הקודם, הממשיך חלק ממדיניותו תחת הממשל הנוכחי, מתייחס באופן סלקטיבי לחופש הביטוי כאשר הוא מתייחס לנושא הפלסטיני.

"מה שקורה הוא החלפת הדיון החופשי בפחד, ונראה שהשתקת קולות היא המטרה האמיתית", אמר FIRE, ארגון למען חופש ביטוי.

לאחרונה הודיע המחלקה לביטחון פנים כי יפקח על חשבונות המדיה החברתית של מהגרים על מה שהוא תיאר כ"תוכן אנטישמי".

"לא נאפשר לאף אחד להסתתר מאחורי התיקון הראשון כדי להפיץ שנאה או לקדם אלימות. אינך רצוי כאן", אמרה פקידת המחלקה לביטחון פנים, טרישה מקלולין.

בהצהרות שנויות במחלוקת, מזכיר המדינה, מרקו רוביו, קבע כי יותר מ-300 אשרות בוטלו, וטען כי אלו שנפגעו עסקו בפעילויות "המנוגדות לאינטרסים הלאומיים", כמו פרסום מאמרי דעה המבקרים את פשעי ישראל בעזה או הצטרפות להפגנות סטודנטים הקוראות לחרם על ישראל.

"בכל פעם שאני מגלה את אחד מהקיצוניים האלה, אני מבטל מיד את האשרה שלו", אמר רוביו והוסיף כי אשרת הסטודנט מיועדת רק לחינוך, לא לפעילות פוליטית.

הרשויות עודדו סטודנטים לעזוב את המדינה מרצונם במקום להתמודד עם גירוש דרך בתי משפט להגירה, תהליך שעלול להוביל למעצר. השרה לביטחון פנים, קריסטי נועם, פרסמה איום ישיר במרץ האחרון, ואמרה: "אם הם לא יעזבו, נמצא אותם, נגרש אותם, ולעולם לא נאפשר להם לחזור".

כמו כן, בכוונת המשרד להטיל קנס יומי של 998 דולר על מי שמתעלם מצווי גירוש, מה שמוסיף עומסים כספיים משמעותיים לסטודנטים.

בית משפט להגירה אמריקאי בלואיזיאנה קבע ביום שישי כי ניתן לגרש את פעיל אוניברסיטת קולומביה, מחמוד חליל, בשל פעילותו הפוליטית השלווה והאמונות שלו. השופט נתן לעורך דינו של חליל עד 23 באפריל להגיש בקשה לעצור את גירושו.

הממשלה הגישה תזכיר חתום על ידי שר החוץ מרקו רוביו לפיו חליל עלול להיות מגורש מארצות הברית בשל פעילותו. פקידי ממשל טראמפ לא האשימו את חליל בהתנהגות פלילית כלשהי, והוא תושב קבע כדין.

בתום הישיבה ביקש חליל למסור הצהרה רשמית, אז הוא קם ופנה ישירות לבית המשפט.

"אני רוצה לחזור על מה שאמרתי בפעם הקודמת, ששום דבר לא חשוב יותר לבית המשפט הזה מאשר זכויות הליך הוגן והגינות בסיסית. ברור שמה שראינו היום לא עמד באף אחד מהעקרונות האלה, בין אם בדיון זה ובין אם לאורך התהליך הזה", אמר.

הוא הוסיף, "זו בדיוק הסיבה שממשל טראמפ שלח אותי לבית המשפט הזה, במרחק של אלף קילומטרים מהמשפחה שלי. כל מה שאני מקווה הוא שאותו גלגל שחשבת שצריך להיות שלי יינתן ל'אחרים' שבילו כאן חודשים מבלי שהתיקים שלהם יישמעו".

בהצהרה אמר מנכ"ל CAIR, ניהאד עוואד, "אסור ליישם את הפסיקה המסוכנת והבלתי חוקתית של שופט הגירה בלואיזיאנה המתיר את גירושו של תושב קבע כדין מכיוון שהממשל הנוכחי רוצה להעניש אותו על מימוש זכותו לתיקון הראשון לבקר את רצח העם של ממשלת ישראל בפלסטינים בעזה".

הוא המשיך: "למרות שהפסיקה היא רק הצעד הראשון בהליך משפטי ארוך, היא אמורה להטריד את כל האמריקנים שמוקירים את זכויות מגילת הזכויות שלהם וחירויות יסוד כמו חופש הביטוי".

הוא הוסיף, "אנו בטוחים שבתי המשפט הפדרליים ימצאו את ההתקפה הבלתי חוקית של ממשל טראמפ על חופש הביטוי, וכי התנועה נגד רצח העם של ממשלת ישראל תמשיך להתרחב בארצנו, למרות הניסיונות הללו לדכא את חופש הביטוי".

לאור ההתפתחויות הללו, המועצה האמריקנית לחינוך (ACE), יחד עם 15 ארגונים אקדמיים נוספים, ביקשו בדחיפות פגישה עם המחלקות לביטחון פנים וביטחון המולדת כדי לדון בהשלכות של החלטות אלו על סטודנטים בינלאומיים.

"הצעדים הללו יצרו אי ודאות וחרדה, והשפיעו לרעה על יכולת המוסדות שלנו לספק את התמיכה הדרושה לסטודנטים", אמר נשיא המועצה טד מיטשל.

המשקיפים מצידם מאמינים שמדיניות זו משמשת ככלי לדיכוי קולות ביקורתיים כלפי מדיניות ישראל, במיוחד באוניברסיטאות אמריקאיות.


דעות

א 13 אפר 2025 8:56 am - שעון ירושלים

59,000 הרוג ו-59 אסירים: כשהמולדת נאנקת והמדינה זועקת

אמין אל-חאג' / האוניברסיטה הערבית-אמריקאית

אמין אל-חאג' / האוניברסיטה הערבית-אמריקאית

كاتب رأي

בפרדוקס שכמעט מסכם את הטרגדיה הפלסטינית בכל רמה, אנו עדים כיצד 59 חיילים שבויים מצבא הכיבוש "מצליחים" לגייס את הקהילה הפוליטית והתקשורתית, הן מקומית והן בינלאומית, בעוד מות הקדושים של יותר מ-59,000 פלסטינים נתקלים בשתיקה ובחוסר מעש, הן המקומית" והן בעולם הערבי בכלל.

מדוע מדינה רועדת על אסיר בודד, בעוד אומה לא מתפוצצת על "סדרה" אינסופית של מעשי טבח נוראיים וזרם בלתי פוסק של דם? התשובה טמונה לא רק באמות המידה ה"מוסריות" הכפולות של העולם, אלא גם בפער בין שתי תרבויות, שאחת מהן יוצרת "סיבה" מהפרט, נושאת אותה לאוזני ועיני העולם, גם אם היא עשויה בצורה גרועה, אבל היא מוצאת את מי שקונה אותה, או נאלצת לקנות אותה, והשנייה מפנימה את הכאב ומסתפקת בשתיקה, בחוסר סבלנות או בסיפוק פסיבי. אבל נטול כעס, מבלי להפוך את הכאב הזה לפעולה ציבורית, או אפילו לחץ פוליטי ותקשורתי.

האם מדובר בקונפליקט בין ערך סמלי לצבירה מספרית? שם, כל אסיר הוא "נושא ממלכתי", המוצג כ"סמל לאומי", שסביבו נבנים מסעות לחצים, מתארגנים הפגנות, מגויסים מוסדות - תקשורת, צבא, אקדמיה וכו', ומשפחות ומפלגות "אופוזיציה" מתאספות סביב מטרתו. הוא מוצג כבן לכל בית, סמל שיש לשקם את דמותו, ולפני כן יש לשקם את דמותו, לא משנה "המחיר", גם אם מדובר בעשרות אלפי חיים של נשים וילדים. הם הפכו כל אסיר למטרה למסע לחץ, וכל חייל, בין אם מת ובין אם שבוי, לכלי לעצב מחדש את "דעת הקהל", כאילו הוא המדינה עצמה, או לפחות זיכרונה ועתידה.

לעומת זאת, השהיד מצטמצם לא פעם ל"מספר" באמירה, זהותו "נמחקת" בהדרגה לאחר מספר ימים, כאילו איבדנו את היכולת להעניק לשאהידים את משקלם הסמלי ואת נוכחותם התוססת בתודעה הקולקטיבית שלנו. תמונות של קדושים וסצינות של רצח עם והרג כבר לא מייצרות את אותה טלטלה, כאילו התרגלנו למוות, מוות שחלקנו חווים, אבל כולנו חיים בו.

התחלנו לספור את הקדושים שלנו בהמוניהם, אלף, אחר כך אלפיים, אחר כך עשרה, ואז חמישים, ומונה השהידים לא מפסיק. הקדושים קבורים – אם אפשר – ואז עוברים ההמונים הלאה בשתיקה, ובחוסר אונים רב, מבלי שהדם יהפוך לפעולה פוליטית דוחקת, או לעמדה מאחדת, לפחות בקרב ה"אליטה" הפוליטית, שחלק מחבריה חיים ונהנים כאילו הם מכוכב אחר. מראה המוות לא שינה כלל את שגרת יומם. הם עדיין מתעוררים כמו שהם רגילים, מהחום של מיטותיהם הנוחות, לאמבטיה החמה שלהם, חמימה כמו דם האנוסים כשזרם לראשונה. הם לא מוותרים על הקפה של הבוקר, אבל הם יכולים לוותר על כולנו, עלינו על המולדת, על חלקה או רובה.

איבדנו את היכולת להפוך את הקדושים למטרה, ואת הקדושים לסמלים - למעט חריגים נדירים - או לפחות לדרישות לכינון אמת וצדק. הדם כבר לא מלבה רגשות או מזיז את הריבועים, לא בגלל שאנחנו כבר לא מתאבלים - האבל הפך למחייתנו היומיומית - אלא בגלל שהאמון בנרטיב, כמו גם במנהיגות, כמו גם ביכולת ההשפעה, נשחק בצורה מסוכנת. יש לנו עכשיו משבר של התגייסות, לא של רגשות. ההבדל הוא כבר לא בכמות האבל, אלא במנגנוני הביטוי שלו. הלוויותיהם מדוכאות, ההיסטוריה שלהם נמחקת ותמונותיהם מעוותות, עד שאנו סובלים מפיצול מסוכן בנרטיב הלאומי, ומחלוקה אורכית ורוחבית שהפכה את חלקנו לבית קברות לקולות אחרים.

ממתי הקורבנות הגדולים בארץ ישראל היו רק מספרים? ממתי הפכו שהידים לסטטיסטיקה? מי מעז להפשיט את משמעותו מהשהיד? מי הפך את הקורבנות שלנו למילים גרידא שמעבירות כרטיס חדשות אדום דם? אנחנו כבר לא דורשים את מה ששלנו, וגם לא מתעקשים על זה. במקום זאת, אנו נסוגים כדי להתאבל על מה שאיבדנו. כן, אנחנו אבלים, אבל אנחנו לא לוחצים. כן, אנחנו מייללים, אבל אנחנו לא מתקדמים. תרבות האמת נסוגה אל מול תרבות האובדן. זה כאילו אנחנו עם התוכן עם הספדים, הספדים ללא אסטרטגיה. שם לכל יחיד יש ארץ שזועקת לו, והנה העם נאנק, אבל קולה בקושי נשמע.


.........


ממתי הקורבנות הגדולים בארץ ישראל היו רק מספרים? ממתי הפכו שהידים לסטטיסטיקה? מי מעז להפשיט את משמעותו מהשהיד? מי הפך את הקורבנות שלנו למילים גרידא שמעבירות כרטיס חדשות אדום דם?



פלסטין

א 13 אפר 2025 8:51 am - שעון ירושלים

אזור A: הודעות הריסת בתים ותפיסת קרקע מתרחבות עד אל-בירה

בצעד מסוכן המאשר כי רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות בתוכניותיהן לערער את הנוכחות הפלסטינית ולהרוס את מה שנותר מהסכמי אוסלו, התקבלו לאחרונה בעיר אל-בירה הודעות כיבוש שהורו להפסיק את העבודות בשישה מבנים הנמצאים בגבולות המבניים המאושרים של העיר מאז 1979, שחלקם מסווגים ב-"A".


ממלא מקום ראש עיריית אל-בירה, המהנדס רובין אל-חטיב, אמר לאל-קודס כי הבניינים שנמסרו להריסה נמצאים בתחומי העיר אל-בירה, חלקם מאוכלסים בעוד שאחרים נמצאים בבנייה.


אלחטיב הוסיף כי אזהרות הכיבוש התרחבו, לראשונה, לאזורים המסווגים כ"א" בעיר אלבירה, בהסלמה מסוכנת וחסרת תקדים שבאמצעותה מטרת הכיבוש לכפות עובדות חדשות בשטח.


אחד התושבים שנפגעו מצווי הפסקת העבודה, שהעדיף להישאר בעילום שם מחשש להעמדה לדין על ידי הכיבוש, מצידו אמר לאל-קודס כי עבודות הבנייה בוצעו בקרקע הנמצאת בגבולות המבנים של העיר אלבירה, וכי הם קיבלו את כל היתרי הבנייה הנדרשים מהעירייה ושילמו את כל האגרות הנדרשות.


הוא הוסיף כי הופתע כאשר רשויות הכיבוש הודיעו להן להפסיק את הבנייה של שני בנייני מגורים, אחד מהם בן שש קומות והשני וילה נפרדת, שניהם בנוי על 10 דונם. ניתן להם עד 23 באפריל להתנגד.


הוא המשיך: "ישנם בנייני מגורים רבי קומות שקיבלו הודעה על הריסה. תושביהם מתכוננים להיכנס אליהם לאחר שרכשו אותם מבעליהם. כעת, הם לא יוכלו להיכנס לאחר ההודעות הללו, למרות סכומי הכסף הרבים שהוציאו ושנים של מאמצים לרכוש את הדירות הללו".


"זכות שליטה"


המתקפה הישראלית העזה על העיר אל-בירה לא נעצרה בהודעות הריסה, אלא התרחבה גם לאדמות בעיר ובכפרים הסמוכים. במסגרת הפעלת מה שהכיבוש מכנה "זכות השליטה", הודיעו שלטונות הכיבוש על תפיסה של כ-137 דונם של קרקעות באל-בירה ובכפרים הסמוכים ממזרח לרמאללה, והעיירה מכמש, מצפון-מזרח לירושלים, לצורך הרחבת היישוב "כביש 60".


אל-חטיב אישר כי העירייה, בתיאום עם רשויות משפטיות ורשמיות, החלה לנקוט בצעדים משפטיים לעצירת הודעות ההריסה והתפיסה, ושכרה עורך דין על חשבונה שיתקשר עם הרשויות הישראליות הרלוונטיות כדי לעצור את ההתקפות הללו על רכושם ואדמות האזרחים בעיר אל-בירה.


אמיר דאוד, מנהל אגף פרסומים ותיעוד בוועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות, אמר בתורו כי כוחות הכיבוש נוקטים בשמות רבים כדי לתפוס אדמות של אזרחים ולנשל אותם מבעלותם, כולל מה שמכונה "זכות השליטה", שהוא יישום מאוחר של פרויקט התנחלות שהוכרז בעבר.


דאוד הסביר לאלקודס כי צו ההפקעה הישראלי, בשם "זכות שליטה", בדבר תפיסת אדמות בעיר אלבירה וסביבתה, ניתן בעבר בשנות השמונים והתשעים, אך רשויות הכיבוש לא יישמו אותו אז. רק לאחרונה הוציאו החלטה ליישם אותה.


הסכמי אוסלו חילקו את הגדה המערבית לשלושה אזורים, שסווגו כך: "A" נמצא בשליטה פלסטינית מלאה; "ב" נמצא בשליטה ביטחונית ישראלית ובשליטה אזרחית ומנהלית פלסטינית; ו-"C" נמצא בשליטה אזרחית, מנהלית וביטחונית ישראלית.


על ידי התמקדות באזור A, הכיבוש אישר שלא נותר דבר משמעותי מהסכמי אוסלו, וכי הוא ממשיך בתוכניותיו לעקור אזרחים ממולדתם.

פלסטין

א 13 אפר 2025 8:42 am - שעון ירושלים

7 הרוגים בהפצצה על דיר אל-בלח, והכיבוש הפציץ את בית החולים הבפטיסטי

מקורות רפואיים דיווחו כי שבעה פלסטינים נהרגו ואחרים נפצעו בתקיפה שמטרתה מכונית ממערב לדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה.

מטוסי כיבוש ישראלי הפציצו ביום ראשון עם שחר את בית החולים הבפטיסטים הערבי בעיר עזה.


סוכנות הידיעות הרשמית WAFA דיווחה כי מטוסי כוחות הכיבוש הפציצו את בניין הקבלה בשני טילים, הרסו אותו וגרמו לנזק רב, והציתו שריפות במחלקות הקבלה והמיון, במעבדה ובבית המרקחת.


לפי עדי ראייה, צבא הכיבוש הישראלי איים להפציץ את בית החולים לפני שיכוון אליו, ונתן לחולים, לפצועים ולצוות הרפואי תוך 18 דקות להתפנות בכוח. בכך נמנע כל טיפול רפואי למי שמצבם חייב זאת, ואילץ עשרות פצועים וחולים לעזוב את בית החולים ולישון ברחובות הסמוכים, בקור העז.

הפצצה זו הוציאה את בית החולים מכלל שירות לעת עתה, והוא אינו מסוגל עוד לקלוט את הפצועים כתוצאה מהתקיפות האוויריות הנמשכות של ישראל על רצועת עזה.

בית החולים מספק שירותי בריאות ליותר ממיליון פלסטינים ברצועת עזה ובמחוזות צפון עזה, על רקע קריסה כמעט מוחלטת של מערכת הבריאות עקב רצח העם הישראלי המתמשך ברצועה מאז 7 באוקטובר 2023, ופגיעה מכוונת בבתי חולים ומרכזי בריאות.

ראוי לציין שהכיבוש הרס בעבר בכוונה 34 בתי חולים, והוציא אותם משירות כחלק מתוכנית שיטתית לחיסול מה שנותר מתחום הבריאות ברצועת עזה. כמו כן, התמקדה בעשרות מרכזים רפואיים ומוסדות בריאות תוך הפרה בוטה של כל האמנות הבינלאומיות ואמנות ז'נבה, האוסרות על הכוונת מתקנים רפואיים.

בית החולים הבפטיסטי היה עד לאחד ממעשי הטבח הנוראיים ביותר שביצע הצבא הישראלי במהלך מלחמת העם נגד רצועת עזה. המתקפה התרחשה ב-17 באוקטובר 2023, כאשר מאות עקורים, חולים ופצועים היו בפנים. התקיפה הביאה למותם של 471 אזרחים ולפציעתם של מאות נוספים.

בית החולים הבפטיסטי בעזה ממוקם בפאתי הצפוניים של שכונת זיתון בדרום העיר עזה. הוא מנוהל על ידי הכנסייה האפיסקופלית האנגליקנית בירושלים והוא אחד מבתי החולים הוותיקים בעיר, שהוקם ב-1882.

בית החולים הבפטיסטי הפך לבית החולים החשוב ביותר בצפון רצועת עזה, בעקבות ההרס הרב שהטיל הצבא הישראלי על המתחם הרפואי אל-שיפא ובתי החולים באינדונזיה וכמאל עדוואן במהלך מלחמת רצח העם המתמשכת שנמשכה יותר מ-18 חודשים.

בית החולים מקבל מדי יום עשרות נפגעים כתוצאה מהתקיפות האוויריות האינטנסיביות של ישראל לעבר רצועת עזה מאז הפרת הפסקת האש ב-18 במרץ.

מאז 7 באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש הישראלי פתחו בתוקפנות נגד רצועת עזה, והביאה למותם של 50,933 אזרחים, רובם ילדים ונשים, ולפציעתם של 116,450 אחרים. מדובר באגרה ראשונית, כאשר מספר נפגעים עדיין מתחת להריסות וברחובות, ללא אפשרות להגיע לאמבולנסים וצוותי חילוץ.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 10:11 pm - שעון ירושלים

אונר"א: כל האספקה ​​החיונית אוזלת בעזה

סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים (אונר"א) מסרה כי כל האספקה הבסיסית אוזלת בעזה, "מה שאומר שתינוקות ילכו לישון רעבים".


בהצהרה שפורסמה בשבת, קראה מנהלת התקשורת של אונר"א, ג'ולייט תומא, לפעולה מיידית כדי למנוע את החמרה של המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.


היא הדגישה כי לאחר שישה שבועות של מצור שהוטל על ידי ישראל על הרצועה, המונע כניסת סיוע ואספקה מסחרית, "מלאי המזון כמעט נגמר, המאפיות סגורות והרעב מתפשט".


מאז 7 באוקטובר 2023, כוחות הכיבוש הישראלי פתחו בתוקפנות נגד רצועת עזה, והביאה למותם של 50,933 אזרחים, רובם ילדים ונשים, ולפציעתם של 116,450 אחרים. מדובר באגרה ראשונית, כאשר מספר נפגעים עדיין מתחת להריסות וברחובות, ללא אפשרות להגיע לאמבולנסים וצוותי חילוץ.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 7:08 pm - שעון ירושלים

שני פצועים וכמה כלי רכב ניזוקו בפיגוע מתנחלים ממערב לסלפית

שני אזרחים נפצעו וכלי רכב ניזוקו במוצאי שבת בפיגוע של מתנחלים סמוך לעיירה כפר א-דיכ, מערבית לסלפית.


מקורות מקומיים דיווחו כי מתנחלים מההתנחלות "ברוכין", הבנויה על קרקע בבעלות פרטית, תקפו רכבים של חקלאים כשעברו בכביש חקלאי באזור סוסיא, צפונית לכפר א-דיכ. הפיגוע גרם לפציעתם של האזרחים חאלד ג'ברי עלי אחמד ויוסף נאג'י, שספגו חבלות, ונזק למספר כלי רכב חולפים.


ראוי לציין כי החקלאים באזור נתונים לעתים קרובות להתקפות של מתנחלים, שמטרתם למנוע מהם לגשת לאדמותיהם.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 6:45 pm - שעון ירושלים

צבא הכיבוש הישראלי הרחיב את פעילותו הצבאית הקרקעית כך שיכלול את אזורי דראג' ותופה בצפון רצועת עזה.

צבא הכיבוש הישראלי הודיע ​​על הרחבת פעולותיו הקרקעיות לכלול את אזורי דראג' ותופה בצפון רצועת עזה, כחלק ממה שתיאר כ"העמקת השליטה המבצעית" והרחבת אזור ההגנה שבשליטתו.


הצבא מסר בהצהרה ביום שבת כי כוחותיו החלו אמש בפעילות בשני האזורים, תוך חיסול מספר חמושים, השמדת נקודות סיור, תשתית צבאית ונתיב של מנהרה תת-קרקעית.


בהודעת צבא ישראל נטען כי הוא "אפשר לאזרחים לפנות אזורי לחימה לפני המבצע ובמהלכו, בדרכים מתואמות".



פלסטין

ש 12 אפר 2025 6:10 pm - שעון ירושלים

עימותים עם כוחות הכיבוש מזרחית לרמאללה

עימותים פרצו עם כוחות הכיבוש הישראלי במוצאי שבת, בעקבות פשיטה שלהם על העיירה טורמוס איה, צפונית מזרחית לרמאללה.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה, ירו מיכלי גז מדמיע ותקפו כלי רכב חולפים, ועוררו עימותים. לא דווח על נפגעים.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 5:28 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים צוות טלוויזיה פלסטיני בג'נין.

כוחות הכיבוש הישראלי עצרו בשבת בערב צוות טלוויזיה פלסטיני בג'נין.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש תקפו צוות טלוויזיה פלסטיני בזמן שהם סיקרו את התוקפנות ליד מחנה ג'נין. הם עצרו את הכתבת אמנה ביללו ואת צלם העיתונות טארק אבו זייד, מנעו מהם להמשיך בסיקור, והחרימו את הציוד העיתונאי והאישי שלהם.


סרטון וידאו הראה חיילי כיבוש ישראלים תוקפים את העיתונאים בילאלו ואבו זייד בזמן שהם ממלאים את תפקידם העיתונאי ומשדרים הודעה חיה מסביבת מחנה הפליטים ג'נין, שהותקף רצוף מזה 82 ימים.


סינדיקט העיתונאים הפלסטינים גינה בחריפות את ההתקפה של כוחות הכיבוש הישראלי על צוות הטלוויזיה הפלסטינית, עצר במשך שעות את העיתונאים בילאלו ואבו זייד, ירה בהם ותפס את הציוד העיתונאי והאישי שלהם.


הכיבוש מונע מעיתונאים להיכנס למחנה ולסקר את פעולות התוקפנות וההריסה המתרחשות בתוכו. ההערכה היא שהכיבוש הרס 600 בתים במחנה, מה שהפך כ-3,000 יחידות דיור לבלתי ראויות למגורים.


התוקפנות המתמשכת הביאה למות קדושים של 36 אזרחים בנפת ג'נין בכללותה, עשרות פציעות, מעצרים נרחבים, מעצרים והתעללות, בנוסף לעקירה בכפייה של כ-21,000 אזרחים.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 4:04 pm - שעון ירושלים

הרוגים ופצועים כתוצאה מהכיבוש נגד אזרחים בעיר עזה ובדיר אל-בלח.

מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו בערב שבת כאשר מטוסי קרב ישראליים תקפו אזורים בעיר עזה ובדיר אל-בלח.


לפי מקורות מקומיים, אזרח נהרג וכמה אחרים נפצעו כאשר מטוסי קרב ישראליים תקפו קבוצת אזרחים ליד מטה חברת חלוקת החשמל באזור אלתלתיני בעיר עזה.


גם אזרח נהרג וכמה אחרים נפצעו כשמטוסי קרב ישראליים תקפו קבוצת אזרחים באזור אל-באסה בדיר אל-בלח במרכז רצועת עזה.


ארטילריה של הכיבוש הפציצה את האזורים המזרחיים של בית חאנון, מצפון לרצועת עזה.


צבא הכיבוש פוצץ בנייני מגורים באזור אל-מוואסי, ממערב לרפיח, בדרום רצועת עזה.


מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז תחילת התוקפנות ב-7 באוקטובר 2023 עלה ל-50,933, ומספר הפצועים ל-116,450.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 2:44 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים מהתוקפנות ברצועת עזה עלה ל-50,933 מאז תחילת התוקפנות.

מניין ההרוגים מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה עלה ל-50,933, ומספר הפצועים ל-116,450 מאז 7 באוקטובר 2023.

מקורות רפואיים דיווחו כי מניין ההרוגים כולל 1,563 חללים ו-4,004 פצועים מאז 18 במרץ.

לדבריה, 21 קדושים ו-64 פצועים הגיעו לבתי החולים ברצועת עזה במהלך 24 השעות האחרונות.

היא הסבירה כי מספר חללים עדיין נמצאים מתחת להריסות בתים ומתקנים הרוסים, ובכבישים, וכי צוותי אמבולנס וצוותים מיוחדים אינם מצליחים להגיע אליהם, בשל מחסור במשאבים.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 2:41 pm - שעון ירושלים

פקיד האו"ם: 60,000 ילדים מתחת לגיל חמש בעזה סובלים מתת תזונה

המתאמת המיוחדת של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון והמתאמת ההומניטרית לעזה, סיגריד קאג, אמרה כי יותר מ-60,000 ילדים מתחת לגיל חמש ברצועת עזה סובלים מתת תזונה.

בשיחה עם סוכנות אנאדולו בשולי השתתפותה במהדורה הרביעית של הפורום הדיפלומטי של אנטליה שהתקיים בדרום טורקיה, הוסיפה קאג כי הסיוע ההומניטרי ששלח האו"ם לעזה במהלך תקופת הסכם הפסקת האש הגיע למוטבים שלו ללא כל בעיה. עם זאת, "זרימת הסיוע נמשכה במסגרת הסכם הפסקת האש, אך מאז המחצית השנייה של חודש מרץ לא ניתן סיוע להיכנס".

כאג ציין כי העובדים ההומניטריים מתמודדים עם מחסור בציוד הדרוש לביצוע פעולותיהם, וכי הדלק הדרוש להפעלת בתי חולים אזל, מה שמשבש את חלוקת הסיוע ההומניטרי.

היא הוסיפה, "אנחנו יודעים שיותר מ-60,000 ילדים בעזה מתחת לגיל חמש סובלים מתת תזונה. כל מספר בסטטיסטיקה הזו מייצג בן אדם, חיים ומאבק הישרדות".

היא הדגישה כי החוק הבינלאומי מחייב את ישראל לאפשר סיוע הומניטרי להיכנס לעזה, והדגישה את הצורך הדחוף במתן סיוע זה. לדבריה, ההתקפות הישראליות על עזה לא רק מכוונות לאזרחים אלא גם "מפחידות" עבור עובדי סיוע הומניטרי, שרובם אזרחים פלסטינים.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 12:40 pm - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על העיר טול כרם ושני מחנותיה, זה היום ה-76 ברציפות.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנות ההולכת וגוברת נגד העיר טול-כרם ומחנהה זה היום ה-76 ברציפות, ובמשך היום ה-63 נגד מחנה נור שמס, על רקע תגבורת צבאית והסלמה מתמשכת בשטח.

מקורות מקומיים דיווחו כי בשעת לילה מאוחרת, כוחות הכיבוש הישראלי שיגרו לעיר תגבורת צבאית, לרבות כלי רכב וכלי רכב משוריינים של איתן. הם הוצבו מסביב לכיכר השלום בשכונה המזרחית, והפריעו לתנועה. חיילים ישראלים ערכו חיפושים יסודיים בכלי רכב ובתעודות אזרחים.

באותו הקשר שיגרו כוחות הכיבוש תגבורת צבאית נוספת, לרבות יחידות חי"ר וכלי רכב, למחנות הפליטים טול כרם ונור שמס, תוך כדי ירי חיה ונשמעו פיצוצים מעת לעת.

במחנה הפליטים טול כרם התפרסו כוחות כיבוש בשכונת אבו אל-פול, ערכו פעולות חיפוש וסירוק. הם גם ירו אבוקות לשמיים שמעל המחנה, כחלק מההסלמה המתמשכת שהשפיעה על כל שכונותיו. המחנה התרוקן מתושביו לאחר שנעקרו בכוח מבתיהם, והוא נטול כל סימני חיים, בעקבות הרס מוחלט של תשתיותיו, חבלה, הריסה ושריפת בתים ומתקנים.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים במצור ההדוק שלהם על מחנה הפליטים נור שמס, עם פיצוצים שנשמעו אמש. כמו כן, הם ממשיכים בפשיטה וחיפוש על בתים בשכונת אל-מח'ג'ר, עוצרים צעירים ומעבירים אותם לחקירות שטח.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים להשתלט על בתים ובנייני מגורים ברחוב שכם ובשכונה הצפונית בעיר, והופכים אותם לצריפים צבאיים כשרכביהם מוצבים סביבם. קצב התפיסות הללו התגבר לאחר שתפסו אתמול חמישה בניינים נוספים, המכילים עשרות דירות בהן מתגוררות עשרות משפחות, בהן עקורים ממחנות טול כרם ונור שמס.

בין הבניינים הללו ישנם מבנים נוספים שנתפסו בעבר על ידי כוחות הכיבוש: חריוש 3, אל-רבי', אל-פירדוס, אל-עאמר וחריוש 6, הממוקמים בתוך שני גושי מגורים בשכונה הצפונית וברחוב שכם מול מחנה טול-כרם ופרבר דהנבה.

בינתיים, דרך שכם, המחברת את מחנות הפליטים טול כרם ונור שמס, הייתה עדה לפריסה כבדה של כוחות כיבוש, הגבלת תנועה והטרדת אזרחים. קטעי הכביש נסגרו עם תלוליות עפר בשני הכיוונים.

התוקפנות וההסלמה הישראלית המתמשכת נגד העיר טול כרם ושני מחנות הפליטים שלה הביאו למותם של 13 אזרחים, בהם ילד ושתי נשים, שאחת מהן הייתה בחודש השמיני להריונה. עוד עשרות נפצעו ונעצרו.

הדבר גם הביא לעקירה כפויה של יותר מ-4,000 משפחות ממחנות טול כרם ונור שמס, יחד עם עשרות משפחות מהשכונה הצפונית בעיר לאחר שבתיהם נתפסו ומספר מהן הוסבו לצריפים צבאיים.

התוקפנות גרמה להרס נרחב לתשתיות, כולל בתים, חנויות וכלי רכב, שנהרסו לחלוטין ובחלקם, נשרפו, הושחתו, נבזזו ונגנבו. 396 בתים נהרסו כליל ו-2,573 נהרסו חלקית במחנות הפליטים טול כרם ונור שמס, בנוסף לסגירת כניסותיהם וסמטאותיהם בתלי אדמה.

ערבי ובינלאומי

ש 12 אפר 2025 9:50 am - שעון ירושלים

הולנד מייצאת כלבים צבאיים המשמשים לעינוי פלסטינים.

ה-European-Mediterraan Human Rights Monitor הטיל על ממשלת הולנד אחריות משפטית ישירה ל"שותפותה לפשעים" שביצעה ישראל בשטח הפלסטיני הכבוש, במיוחד ברצועת עזה, בשל תמיכתה הישירה והעקיפה המתמשכת במכונת המלחמה הישראלית.

מצפה הכוכבים מסר בהודעה לעיתונות כי הולנד ממשיכה לייצא "כלבים צבאיים" לצבא הכיבוש הישראלי ולסוכנויות ביטחון ישראליות אחרות, למרות השימוש בהם ככלי לעינויים והפחדה שיטתית של פלסטינים, כחלק מהמערכת הישראלית המבוססת על הטלת שליטה מקיפה עליהם, שלילת כבודם האנושי והרס מוחלט של קיומם.

מצפה הכוכבים מסר כי עקב בדאגה רבה אחר המידע שגילה המרכז לחקר מפעלים רב-לאומיים (SOMO) לגבי חברות הולנדיות שקיבלו תעודות וטרינריות לייצוא 110 כלבים לישראל בתקופה שבין אוקטובר 2023 לפברואר 2025. מאה מהתעודות הללו הוקצו ל- Four Winds K9, מרכז אילוף כלבים הממוקם בכפר ההולנדי של מכון מחקר ארוך לייצוא של כלבים. ישראל.

ה-Euro-Mediterranean Human Rights Monitor הדגיש כי התיאום ההדוק בין מוסדות המדינה בישראל, ישויות משפטיות הולנדיות וחברת Four Winds K9 חושף רשת טרנס-לאומית של שותפות מכוונת המזינה באופן פעיל את מכונת ההרג והדיכוי של ישראל ומבטיחה את המשך התפקיד החיוני של החברה באספקת יחידות המעורבות ישירות בהפרות חמורות של החוק הבינלאומי.

המעקב היורו-ים תיכוני לזכויות האדם אישר שצוות השטח שלו תיעד פשעים רבים שבהם כוחות הכיבוש השתמשו בכלבים כדי לתקוף ישירות אזרחים פלסטינים, כולל ילדים, קשישים וחולים. הם גם תיעדו את חילול הגופות, הטלת אימה על משפחות ועינויים של עצירים פלסטינים, כולל אונס מחריד באמצעות כלבים. הדו"ח ציין כי כוחות ישראליים משתמשים באופן שיטתי בכלבים צבאיים גדולים במהלך ההתקפות הצבאיות שלהם ברצועת עזה, במיוחד במהלך פשיטות על בתים, בתי חולים ומקלטים, כמו גם במהלך פלישות לגדה המערבית.

הוא ציין כי צוות השטח שלו תיעד את השימוש של הכוחות הישראליים בכלבים כדי לתקוף ולהטיל אימה על ילדים ונשים בתוך בתים ומקלטים, במיוחד במהלך התקפות צבאיות קרקעיות בעיר עזה, בצפון ובחאן יונס, כחלק ממדיניות שיטתית שמטרתה הפצת טרור והפחדה בקרב האוכלוסייה האזרחית.

הוא הסביר, בהתבסס על מה שתיעד צוות השטח שלו, שהצורות הנוראיות ביותר של שימוש בכלבים צבאיים הופיעו בהטרדה של אסירים ועצירים פלסטינים ללא כל הגבלה או הרתעה, שכן האופי הנורא של הפרות אלו הגיע לכדי שימוש בכלבים אלה לביצוע פשעי אונס אכזריים נגד אסירים ועצורים, כחלק ומערכת עצירים אחרים, כחלק ומערכת אסירים אחרת, של אלימות מינית, שכללה גם עירום בכפייה, הטרדה מינית, איומים באונס ושימוש בחפצים חדים והכנסתם לאזורים רגישים בגופות של אסירים ועצורים, מתוך כוונה להשפיל ולהתעלל בהם פיזית ונפשית.

הוא נזכר בתקרית התקיפה של הקשישה, דוולת אלתנני (בת 60), שנגרפה על ידי כלב צבאי ישראלי בביתה ב-14 במאי 2024, במחנה ג'בליה בצפון רצועת עזה. ה-Euro-Mediterraan Human Rights Monitor מסר כי קיבלו עדויות על השימוש שעשה הצבא הישראלי בכלבים צבאיים כדי לפשוט על בתי חולים. מצפה הכוכבים ציטטה אישה שביקשה לא להזכיר: "הכוחות הישראלים הסתערו על הבית שלנו, וברגע שפתחנו את הדלת, החיילים שחררו כלב לדירה. זה תקף את בעלי הקשיש, נשך אותו בחזה, בבטן וברגל, וגרם לו לדמם עז, מבלי שהחיילים עשו דבר". בהקשר זה, היא התייחסה לעדותו של ד"ר אסלאם סוואלי, בפברואר האחרון, שאישר כי כוחות הכיבוש הישראלי השתמשו בכלבים כדי להסתער על בית החולים נאצר בחאן יונס באותה עת, כדי להטיל אימה על צוותים רפואיים ועקורים ולאלץ אותם להתפנות.

המעקב היורו-ים תיכוני לזכויות האדם גינה את תפקידן של חברות המספקות לישראל נשק וציוד צבאי, לרבות חברות הולנדיות, והדגיש כי המשפט הבינלאומי, לרבות תקנת בית הדין הפלילי הבינלאומי והמשפט הבינלאומי המנהגי, במיוחד עקרון ה"עזרה" וכן עקרונות האו"ם המנחים לעסקים וזכויות אדם, מחייבים משפטית חברות להפסיק או לתמוך בכל שיתוף פעולה האפשרי של כל שיתוף פעולה או תמיכה. המשפט הבינלאומי.

ערבי ובינלאומי

ש 12 אפר 2025 9:13 am - שעון ירושלים

קטאר מגנה את סגירת שישה בתי ספר של אונר"א על ​​ידי ישראל במזרח ירושלים.

ביום שישי בערב, מדינת קטאר גינתה את החלטתה של ישראל לסגור שישה בתי ספר המנוהלים על ידי סוכנות הסעד והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במזרח ירושלים.

היא הדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה דחופה כדי לחייב את ישראל באחריות ולחייב אותה לציית לחוק הבינלאומי.

משרד החוץ הקטארי מסר בהצהרה כי ארצו מגנה את "החלטת רשויות הכיבוש הישראליות לסגור שישה בתי ספר המזוהים עם סוכנות הסעד והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במזרח ירושלים".

מניעת חינוך מילדים היא "פשע חדש בסדרת הפשעים הישראלים המתמשכים בשטחים הפלסטיניים הכבושים".

המשרד חזר על דחייתו הקטגורית של "הפוליטיזציה של החינוך ומהלכים ישראליים שמטרתם לסיים או לצמצם את תפקידה של אונר"א".

היא הדגישה "הצורך של הקהילה הבינלאומית לפעול בדחיפות כדי לחייב את ישראל באחריות ולחייב אותה לציית לחוק הבינלאומי".

היא גם הדגישה כי "הזכות לחינוך היא זכות יסוד המובטחת בחוקים ובאמנות הבינלאומיות לזכויות אדם".

פלסטין

ש 12 אפר 2025 9:11 am - שעון ירושלים

שופט בית המשפט להגירה בלואיזיאנה קבע שניתן לגרש את הסטודנט הפלסטיני מחמוד חליל.



שופט הגירה בלואיזיאנה הכריז ביום שישי על מחמוד חליל, בוגר אוניברסיטת קולומביה ותושב קבע חוקי של ארצות הברית (עם גרין קארד קבוע), בר גירוש.


החלטתו של השופט ג'יימי קומאנס מגיעה לאחר שהממשלה הפדרלית הגישה ביום רביעי תזכיר משר החוץ מרקו רוביו בטענה כי חליל עלול להיות מגורש בגלל "אמונותיו, הצהרותיו או אסוציאציות" שעלולות לפגוע באינטרסים של מדיניות החוץ של ארה"ב.


"קביעת הגירוש" של בית משפט להגירה פירושה ששופט קבע שאדם נתון להרחקה מארצות הברית בגלל הפרה של חוק ההגירה או היעדר מעמד הגירה חוקי. עורכי דינו של חליל צפויים לערער על פסק הדין.


החלטת השופט (במקרה זה) לא אומרת שחליל יעמוד בפני גירוש בקרוב, שכן יש לו תיק מתנהל בניו ג'רזי. שופט פדרלי בניו ג'רזי הורה לעורכי הדין של חליל ולמשרד המשפטים האמריקני לקיים שיחת ועידה מיד לאחר הדיון בהגירה בלואיזיאנה. הצוות המשפטי של חליל אמר כי החלטתו של השופט בלואיזיאנה מפרה את זכויותיו החוקתיות של הבוגר ויוצרות תקדים מזיק.


שופטי הגירה, כמו השופט ג'יימי קאמינס, אינם שופטי סעיף III. הם עורכי דין במשרד המשפטים האמריקני, שמונו למטרה זו, והם רק מחליטים שלממשלה הפדרלית יש סמכות לקבוע שאדם ניתן לגירוש על סמך - כמו במקרה זה - ארה"ב. שיקולי מדיניות חוץ. עם זאת, פסק הדין אינו מהווה אכיפה.


הצוות המשפטי של חליל אמר במסיבת עיתונאים בעקבות הדיון: "למרות שהממשלה לא הצליחה להוכיח שמחמוד הפר חוק כלשהו, בית המשפט קבע כי ניתן לשלול תושבות של תושבי קבע חוקיים בשל הסברתם למען פלסטין". הוא הוסיף, "זוהי הפרה בוטה של התיקון הראשון ותקדים מסוכן לכל מי שמאמין בחופש הביטוי והביטוי הפוליטי".


חליל נעצר ב-8 במרץ על ידי סוכנים פדרליים מחוץ לדירתו בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה, בעקבות צו גירוש שהוציא ממשל טראמפ. חליל, נשוי לאזרח אמריקאי, הוא פעיל פלסטיני בולט ומילא תפקיד מרכזי בהפגנות נגד מלחמת רצח העם של ישראל בעזה בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה היוקרתית.


בתום הדיון אמר חליל לבית המשפט כי לא ניתנות לו "זכויות הליך הוגן והגינות בסיסית", על פי הודעה לעיתונות של האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח. "אף אחד מהעקרונות הללו לא היה נוכח היום או בכל התהליך הזה", אמר חליל. "בדיוק בגלל זה ממשל טראמפ שלח אותי לבית המשפט הזה, במרחק אלף קילומטרים מהמשפחה שלי".


אשתו של חליל, נור עבדאללה, אמרה שבעלה נכלא בגלל תמיכתו בפלסטין.


"בעלי הוא אסיר פוליטי ששוללים ממנו את זכויותיו כי הוא מאמין שלפלסטינים מגיע כבוד וחופש שווה", אמרה בהצהרה שנקראה במהלך תדרוך ביום שישי. "שום דבר שהממשלה יכולה לומר על בעלי לא יכול להסתיר את העובדה הזו", הוסיפה.


עוזר שופט ההגירה הראשי, ג'יימי קומנס, הורה לממשלה הפדרלית להעביר ראיות התומכות בהוראה לגרש את חליל, תושב קבע חוקי, מארצות הברית עד יום רביעי בערב, או שהיא תעבור לסיים את התיק, לפי עורך דינו של חליל.


בתגובה לבקשה, הממשל הפדרלי הגיש ביום רביעי את התזכיר של רוביו, שלא כלל האשמות על פעילות פלילית. עורכי דינו של חליל ערערו על ההאשמות נגדו בבית המשפט הפדרלי וההגירה, בטענה כי הוא היה יעד לפעילות הפרו-פלסטינית שלו תוך הפרה של זכותו החוקתית לחופש הביטוי.


"היום ראינו את הפחדים הגרועים ביותר שלנו מתממשים: מחמוד היה נתון למחדל של הליך הוגן, הפרה בוטה של זכותו להליך הוגן, וניצול חוקי ההגירה כדי לדכא התנגדות", אמר עורך דינו להגירה של חליל, מארק ואן דר הוט, בהצהרה ביום שישי.


גלוריה ג'יי בראון מרשל, פרופסור למשפט חוקתי במכללת ג'ון ג'יי למשפט פלילי, אמרה ל-CNN בראיון ביום שישי כי לפסיקה של יום שישי יכולה להיות השפעה מצמררת על חופש הביטוי במכללות ובאוניברסיטאות בארצות הברית.


"זו התפתחות מצמררת לכל זכויות הביטוי כאשר התזכיר של הממשל הפדרלי אינו מתאר כל האשמות פליליות נגד מחמוד, אך נראה כי אדם אחד יכול להשפיע על מדיניות החוץ של ארה"ב באמצעות מחאות סטודנטים", אמרה.


כסטודנט לתואר שני באוניברסיטת קולומביה, חליל שימש כמנהל משא ומתן מרכזי למפגיני סטודנטים בשיחות עם הנהלת אוניברסיטת הקיסוס בנוגע למאהל שנוי במחלוקת בקמפוס באביב האחרון כדי למחות על מלחמתה של ישראל בעזה.


המקרה של חליל עורר מחלוקת מאז ליל מעצרו ב-8 במרץ 2025, מחוץ למעונות האוניברסיטה שלו, שם התגורר עם אשתו, אזרחית ארה"ב שהייתה בחודש התשיעי להריונה. הוא הועבר לבית מעצר בלואיזיאנה, שם יתנהלו הליכי ההגירה שלו. כעת מתנהל תיק פדרלי נפרד בניו ג'רזי, בו חליל תובע את הממשלה הפדרלית על מעצרו.


במקרה של ניו ג'רזי, הצוות של חליל ימשיך לבקש ערבות וצו מניעה ראשוני לשחררו ממעצר עד לסיום תיק ההגירה שלו, לפי ההודעה לעיתונות של ACLU. הממשל הורה על גירושו של חליל "בהתבסס על מידע שסופק על ידי המחלקה לביטחון המולדת/הגירה ואכיפת מכס/חקירות ביטחון המולדת לגבי השתתפותם ותפקידם של [העורך] ושל חליל במחאות ופעילויות אנטישמיות, יצירת סביבה עוינת לסטודנטים יהודים בארצות הברית", אמר רוביו בתזכיר שהוגש ביום רביעי.


התזכיר ממשיך כי פעולותיו והמשך נוכחותו של חליל בארה"ב "מערערים את מדיניות ארה"ב למאבק באנטישמיות ברחבי העולם ובארה"ב, כמו גם את המאמצים להגן על סטודנטים יהודים מפני הטרדות ואלימות בארה"ב.


עורכי דינו של חליל הצהירו בעבר כי יערערו על הראיות בדיון ויבקשו הזדמנות לרוביו להעיד.


ואן דר הוט אמר כי הממשלה הציגה ראיות המוכיחות את מעורבותו של חליל במשא ומתן מחאה באוניברסיטת קולומביה, אך לא סיפקה ראיות לתמיכה בטענת מדיניות החוץ.


"המכתב של רוביו הוא הראיה היחידה נגד האישום המרכזי בתיק הזה. אין ראיות אחרות", אמר ואן דר הוט ביום חמישי.


ואן דר הוט גם קרא תיגר על אפיון האנטישמיות של הממשלה. "מהי אנטישמיות? היא מבקרת את ישראל וארה"ב על מעשי הטבח שמתבצעים בעזה, בפלסטין. זו המהות של הנושא הזה", אמר.


בעוד ש-ICE מתעקשת שהמעצר שלה של אנשים הוא "לא עונשי", חלק מעורכי הדין להגירה אומרים שהסוכנות מבודדת באופן אסטרטגי מהגרים לא רצויים מעורכי הדין, משפחותיהם ומערכות התמיכה שלהם.


בהצהרה שפורסמה לאחר הדיון ביום שישי, אמרה עבדאללה כי היא תמשיך לתמוך בחזרתו של בעלה הביתה, למרות שהוא עלול להחמיץ את לידת ילדם הראשון בעוד פחות מחודש.


חליל הוא בין הסטודנטים או חברי הסגל הראשונים באוניברסיטאות אמריקאיות - בין אם הם מתגוררים בארצות הברית כתושבי קבע או באשרות עבודה או סטודנטים - שנעצרו על ידי סוכנים פדרליים כחלק ממאבק ההגירה של הממשל. אשרותיהם של יותר מ-400 סטודנטים, חברי סגל וחוקרים בוטלו השנה. ממשל טראמפ, שהאשים את חליל בתמיכה בחמאס, אמר כי הוא פועל על פי הוראה של חוק ההגירה האמריקני המעניק סמכות רחבה לשלול את מעמד ההגירה של אדם אם שר החוץ יקבע כי "לפעילותם בארה"ב עשויות להיות השלכות חמורות על מדיניות חוץ".


במקרים בהם הבסיס לקביעה זו הוא אמונותיו, הצהרותיו או התאגדויותיו הצפויות של האדם הזר בעבר, בהווה או באשר הם חוקיים, על מזכיר המדינה לקבוע באופן אישי שנוכחותו או פעילותו של האדם הזר יפגעו באינטרס משכנע של מדיניות חוץ של ארה"ב, על פי התזכיר החדש של רוביו שפורסם.


אדם קוקס, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת ניו יורק, אמר ל-CNN שהסעיף שממשל טראמפ מנסה להשתמש נגד חליל - ופעילים אחרים - מעורפל מדי. קוקס הצטרף לאחרונה לקבוצה של 150 עורכי דין בנושאי הגירה וחוקרי משפט בהגשת תסקיר ידיד בית המשפט בתיק הפדרלי של חליל.


בסיכום צוין כי בשנים שלאחר הקמת סעיף זה בשנת 1990 נעשה שימוש בסעיף זה רק ב-15 תיקים מתוך 11.7 מיליון תיקי גירוש. מתוך 15 מקרים אלה, רק חמישה היו מעורבים במעצר למשך התיק, בעוד שרק ארבעה מקרים הסתיימו בגירוש, לדברי המומחים.


עם שימוש בהוראה זו נגד סטודנטים אחרים שנכללו בדחיית ההגירה של טראמפ, קוקס אומר שההחלטה בעניינו של חליל ביום שישי עשויה להיות משמעותית למקרים עתידיים.

פלסטין

ש 12 אפר 2025 9:10 am - שעון ירושלים

שלושה הרוגים בהפצצת הכיבוש על הערים חאן יונס ועזה

שלושה אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו לפנות בוקר (שבת) כאשר כוחות הכיבוש הפציצו בית מזרחית לעיר עזה ואוהל ששיכן עקורים בחאן יונס.

מקורות מקומיים דיווחו כי מזל"ט ישראלי הפציץ בית השייך למשפחת כחיל ברחוב נחיל, מזרחית לשכונת תפוח במזרח העיר עזה, והרג שני אזרחים.

היא הוסיפה כי אזרח נהרג ואחרים נפצעו כאשר כוחות הכיבוש הפציצו אוהל המגן על עקורים ברחוב אבו קאוור באזור מאוסי בחאן יונס בדרום רצועת עזה.

ארטילריה של הכיבוש הפציצה את אזור Qizan Rashwan, מדרום לחאן יונס.

מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז תחילת התוקפנות ב-7 באוקטובר 2023 עלה ל-50,912, ומספר הפצועים עלה ל-115,981.

פלסטין

ו 11 אפר 2025 10:37 pm - שעון ירושלים

ישראל אומרת שהיא השתלטה על כל "ציר מורג" והקיפה את רפיח.

צבא ישראל אמר ביום שישי כי השלים את השליטה על כל "ציר מורג" ו"הקיף לחלוטין" את העיר רפיח בדרום רצועת עזה, כך לפי כלי תקשורת רשמיים.

רדיו צבא ישראל דיווח בפוסט בפלטפורמת X כי "הצבא הודיע על התקדמות משמעותית בפעילות הקרקעית בדרום רצועת עזה", כשהשלים את מה שתיאר כ"מיסוד מסדרון מורג", מסדרון יבשתי המשתרע צפונה מהגבול עם מצרים ועד לפאתי חאן יונס, בדרום רצועת עזה.

על פי דיווחי הקשר של הצבא הישראלי, "כוחות מאוגדה 36 וחטיבת שריון 188 הצליחו להשתלט על הציר באופן מוחלט ולהקיף את העיר רפיח מכל עבר".

תחנת הרדיו דיווחה כי כעת רפיח "נצורה לחלוטין" על ידי כוחות ישראליים.

היא ציינה כי "השלב הבא כולל פעולות לגיבוש השליטה בציר מורג והיערכות להרחבת הפלישה לרפיח, במטרה לשלבה באזור חיץ הגבול כאזור בשליטה ישראלית".

פלסטין

ו 11 אפר 2025 4:42 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים עיתונאי ירושלמי

היום, יום שישי, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי את העיתונאית נדין ג'עפר מירושלים הכבושה.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את העיתונאי ג'עפר בבאב אל-ע'וואנמה, אחד משערי מסגד אל-אקצא המבורך.


כוחות הכיבוש עצרו את ג'עפר ב-4 במרץ כשהייתה במסגד אל-אקצא והוציאו עליה איסור להיכנס למסגד למשך שבוע. הם שחררו אותה לאחר שעצרו אותה במשך מספר שעות.


באפריל 2024, ג'עפר הותקף פיזית על ידי כוחות הכיבוש תוך כדי סיקור חדשות באזור באב אל-עמוד בירושלים, מה שגרם לחבלות.

פלסטין

ו 11 אפר 2025 4:39 pm - שעון ירושלים

הצלב האדום הבינלאומי קורא לחידוש הסיוע ההומניטרי לעזה.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אישר ביום שישי כי אין לו מידע בנוגע לפתיחה הקרובה של מעברי רצועת עזה לסיוע הומניטרי.


הוועדה הבהירה בהודעה לעיתונות ביום שישי כי ה-ICRC לא התבקש לתאם כניסת סיוע הומניטרי כלשהו לרצועת עזה.


הוועדה קראה לחידוש מיידי של הסיוע ההומניטרי הדחוף לעזה, ואישרה את מחויבותה לתת מענה לצרכים הומניטריים.


כוחות הכיבוש הישראלים המשיכו לסגור את המעברים עם רצועת עזה מאז 2 במרץ, ומונעים כניסת סיוע הומניטרי ואספקת סיוע לרצועה.

פלסטין

ו 11 אפר 2025 3:01 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש תופסים דחפור מדרום לשכם.

כוחות הכיבוש הישראלי תפסו ביום שישי דחפור לאחר שהסתערו על העיירה קבלאן, דרומית לשכם.


סגן ראש עיריית קבלאן, עבדול רחמן עאבד, דיווח כי כוחות הכיבוש הסתערו על אזור עין אל-קסאב בעיירה, תפסו דחפור בזמן שעבד על חלקת אדמה והעבירו אותו למקום לא ידוע.

פלסטין

ו 11 אפר 2025 2:53 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים מהתוקפנות ברצועת עזה עולה ל-50,981.

מניין ההרוגים מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה עלה ל-50,912, ומספר הפצועים ל-115,981 מאז 7 באוקטובר 2023.


משרד הבריאות בעזה דיווח כי מניין ההרוגים כולל 1,542 חללים ו-3,940 פצועים מאז 18 במרץ.


לדבריה, 26 קדושים נהרגו (כולל 6 שגופותיהם נמצאו), ו-106 פצועים הגיעו לבתי החולים ברצועת עזה במהלך היממה האחרונה.


היא הסבירה כי מספר חללים נותרו מתחת להריסות בתים ומתקנים שנהרסו, ובכבישים, וכי אמבולנסים וצוותי מומחים אינם מצליחים להגיע אליהם בגלל משאבים מוגבלים.

פלסטין

ו 11 אפר 2025 1:58 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הציתו בית במחנה ג'נין.

כוחות הכיבוש הישראלי שרפו בית במחנה ג'נין ביום שישי.


כתב Al-Quds.com דיווח כי הבית שייך לג'מיל מוחמד אבו ראדי.


צבא הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-81 ברציפות, על רקע פעולות חבלה והרס של תשתיות.