פלסטין

ב 24 פבר 2025 2:19 pm - שעון ירושלים

צבא הכיבוש מצית בניין במחנה ג'נין

היום, יום שני, הציתו כוחות הכיבוש הישראלי בניין במחנה ג'נין.


כוחות הכיבוש הרסו גם את התשתיות בקבטיה, דרומית לג'נין, במהלך תוקפנותם באזור.


כ-120 בתים נהרסו כליל במחנה ג'נין, ועשרות בתים נוספים נהרסו חלקית, במסגרת המבצע הצבאי הישראלי בגדה המערבית.


רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות להסלים את המעצרים והחקירות בשטח, בעיקר בנפת ג'נין ובמחנה שלה, ובטול כרם ומחנותיה, מאז תחילת התוקפנות הנוכחית מבצעים אלו מהווים הרחבה של מדיניות המעצרים השיטתית, שהסלימה ברמתה לאחר מלחמת ההשמדה.


ממועדון האסירים נמסר כי במסגרת הודעת הכיבוש על הרחבת הפעילות הצבאית שלו בנפות הצפון, הגיע מספר המעצרים בנפות ג'נין וטול כרם לכ-365 מעצרים.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 12:05 pm - שעון ירושלים

הדיכוי הסלים בכלא עופר, מזג אוויר קר מעמיק את סבל האסירים

ממועדון האסירים נמסר כי מבצעי הדיכוי הסלימו באופן משמעותי בכלא עופר לאחרונה, כהרחבה למדיניות הדיכוי והפשיטות, המהוות את אחת המדיניות השיטתית הבולטות נגד אסירים בבתי הכלא, שהגיעה לשיאה במהלך מלחמת ההשמדה והתוקפנות המקיפה הנמשכת עד היום.


מועדון האסירים חשף כמה פרטים על פעולות הדיכוי שתועדו בבית הסוהר, בהתבסס על קבוצת עדויות שהגיעו לעורכי הדין של מועדון האסירים במהלך התקופה החולפת, ובמיוחד לגבי הדיכוי שהאסירים היו נתונים לו בערב ה-16 בפברואר.


הוא הסביר כי מבצע הדיכוי גרם לפציעה בדרגות שונות בקרב האסירים, לאחר שכוחות הדיכוי החמושים של הנהלת הכלא הכיבוש הסתערו על מספר מחלקות, תוך שימוש בכלבי משטרה, פצצות ומכות קשות. בנוסף, מזג האוויר הקר הטיל את צלו על סבלם של האסירים בתוך בתי הכלא, גם כדי להביא תנאים מתאימים לתנאי בית הסוהר, גם לתנאי סגירה מתאימים לתנאי מזג האוויר. שכן הנהלת הכלא משתמשת בקור העז ככלי לעינויים, בנוסף למכלול של כלים ומדיניות שיטתיים הנופלים במסגרת עבירת העינויים.


מועדון האסירים הדגיש בעבר כיצד הופכת הנהלת הכלא את פציעות האסירים לכלי לעינויים במהלך ביקורים אצל מספר מהפצועים, הם אישרו כי הם חיים בייסורים בשל הכאב המתמיד והעדר הטיפול הדרוש להם, לאור הפשעים הרפואיים שמנהלת הכלא מבצעת נגדם, באורח הצונן שלהם.


מועדון האסירים סוקר קבוצת עדויות של אסירים בכלא עופר שספגו לאחרונה דיכוי, בנוסף לעדויות של עצורים פצועים וכיצד החמירו תנאיהם עקב חוסר הטיפול ותנאי מזג האוויר הקרים ביותר.


לצפייה בהצהרות, נא עיין בדוח המצורף: https://www.ppsmo.ps/home/studies/17115?culture=ar-SA

ערבי ובינלאומי

ב 24 פבר 2025 11:25 am - שעון ירושלים

בפעם ה-12: נתניהו מופיע בבית המשפט באשמת שחיתות נגדו

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייצב היום (שני) בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב כדי לענות על אישומי שחיתות נגדו.


מרדיו צבא ישראל נמסר כי זו הפעם ה-12 שנתניהו מופיע בפני בית המשפט (מאז 10 בדצמבר 2024).


נתניהו מופיע בבית המשפט במשך שלוש שעות בשבוע כדי לענות על אישומי שחיתות נגדו, אך בערוץ 12 נמסר כי נתניהו ביקש לצמצם את הופעותיו בבית המשפט משלושה ימים בשבוע ליומיים.


היא הוסיפה כי נתניהו ביקש ישיבה סגורה של שופטי בית המשפט בנוכחות שר צבא הכיבוש, ישראל כץ, כדי לנמק את הנימוקים לבקשתו לצמצם את מספר הימים שבהם יופיע בפני בית המשפט.


היא ציינה כי שופטי בית המשפט החליטו לפני תחילת הדיון כי הישיבות לא יתארכו ליותר מ-14 דיונים נוספים, כולל יום שני.


היא ציינה כי צוות ההגנה של נתניהו דורש 24 ישיבות.


האישומים בתיק 4000 מתייחסים למתן מתקנים לבעלים לשעבר של אתר החדשות הישראלי וואלה, שאול אלוביץ', שהיה גם פקיד בחברת התקשורת בזק, בתמורה לסיקור תקשורתי חיובי.


משפטו של נתניהו התחדש בדצמבר האחרון, כשהוא הופיע פעמיים בבית המשפט ב-11 וב-12 בדצמבר, בעוד הופעתו השלישית הייתה ב-16 בדצמבר, הרביעית ב-18 והחמישית ב-23.


נתניהו צפוי להישאר בבית המשפט עד להשלמת עדותו באישומים נגדו.


נתניהו עומד בפני אישומים בשחיתות, שוחד והפרת אמונים בשלושה פרשות שחיתות המכונות תיקים 1000, 2000 ו-4000, כאשר החמורים שבהם הוגשו על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט בסוף נובמבר 2019.


"תיק 1000" מתייחס לכך שנתניהו ובני משפחתו מקבלים מתנות יקרות ערך מאנשי עסקים אמידים, בתמורה למתן מתקנים וסיוע לאישים אלו בתחומים שונים.


ב"תיק 2000" הוא מואשם כי ניהל משא ומתן עם ארנון מוזס, מו"ל העיתון העברי הפרטי "ידיעות אחרונות", להשגת סיקור תקשורתי חיובי.


  1. משפטו של נתניהו בתיקים אלו החל בשנת 2020 והוא עדיין מתנהל. הוא מכחיש זאת וטוען כי מדובר ב"קמפיין פוליטי שמטרתו להפילו".

פלסטין

ב 24 פבר 2025 10:31 am - שעון ירושלים

מתנחלים שורפים חדר חקלאי וגונבים אוהל בגדה המערבית

היום, יום שני, שרפו מתנחלים, בחסות חיילי הכיבוש, חדר חקלאי בכפר אבו שבן, מזרחית ליישוב יטא, מדרום לחברון.


לפי מקורות מקומיים, מתנחלים חמושים בכבדות הסתננו בחסות חיילי הכיבוש, שרפו חדר חקלאי השייך לאזרח עלי עייש קראיש, וכתבו עליו סיסמאות נלהבות וגזעניות.


היא ציינה כי המתנחלים, במסגרת התקפותיהם המתמשכות שמטרתן לעקור את אזרחי מספר יטא, דרומית לחברון, שרפו לפני מספר ימים את רכבו של האזרח מג'ד אל-דבאבס באותו אזור, כתבו סיסמאות גזעניות על ביתו וניסו להסתער על בית משפחת אל-אדרה.


בבקעת הירדן גנבו אמש מתנחלים אוהל מגורים ותכולתו בחומסה שבצפון בקעת הירדן.


פקיד תיק ההתנחלויות בנפת טובאס, מואטז בשאראת, דיווח כי המתנחלים גנבו אוהל מגורים "לא מיושב", מיכל מים ותכולה נוספת השייכת לאזרח יאסר מחמוד מוחמד אבו לקבאש.


בחודש שעבר ביצעו מתנחלים 318 מעשי ונדליזם וגניבה של רכוש אזרחים, שפגעו בשטחי קרקע נרחבים, והביאו לעקירתם של 969 עצים, בהם 960 עצי זית, מתוכם 350 בנפת חברון, 328 בבית לחם, 160 בסלפית 1, 100 בסלפית, 100 וסלפית.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 10:00 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הורסים את הכפר אל-עראקיב בפעם ה-236

הבוקר, יום שני, הרסו רשויות הכיבוש הישראלי את אוהלי תושבי הכפר הבלתי מוכר אל-עראקיב, המאוים בעקירה ועקירה באזור הנגב, בתוך השטחים הכבושים, בפעם ה-236 ברציפות.


רשויות הכיבוש הרסו אותו לראשונה ב-27 ביולי 2010 בחסות כוחות המשטרה והיחידות המזוהות עמו.



דעות

ב 24 פבר 2025 9:50 am - שעון ירושלים

משהו ממש מעצבן

חמאדה פאראנה

חמאדה פאראנה

كاتب رأي

ההתנגדות הפלסטינית מתעקשת להפיל את נתניהו, שנמצא במצב לא מעורר קנאה, "לא עם אמי ולא עם אדוני הוא נמצא במצב של בלבול, בין הלחצים של משפחות האסירים הישראלים, והתלהבותם של בעלי הברית הקיצוניים, והוא ב"בלבול".


הוא נאלץ לתמרן סביב בעלי בריתו, כדי שממשלתו לא תיפול, ואם אכן תיפול, הוא יובא למשפט בעילה של "רשלנות" מסיבה זו, הוא פועל ונאבק להישאר בתקופת נשיאות הממשלה למשך הזמן הארוך ביותר, כדי שיבטל את הקמת ועדת החקירה, ויצא ממצב של כישלון וכישלון.


הוא פועל על בסיס תמורה לשחרור אסירים ישראלים, לאחר שלא הצליח לשחררם בכוח מבלי לשלם את המחיר של שחרור אסירים "שידיהם מוכתמות בדם", לפי הסיווג הישראלי.


אבל הוא לא יודע מהיכן מגיעות ה"סטירות", מההפגנות, או מראשי שירותי הביטחון והצבא, שאינם מכירים בהמשך המלחמה, או מפיקחותו של "האויב", המפוכח, האיתן, שעמד איתן, אחרי שהוא עשה לו את "הסטירה" של הארגון, מהנוהל המנהלי, של ה-7 באוקטובר ביצוע וסידור בתהליך מסירת השבויים הישראלים לצלב האדום, או מהלוחמים הפלסטינים האמיצים, האסירים, המשוחררים מהשבי ומהמעצר, שיוצאים עם גילויי שמחה למרות הכאב והדיכוי שהם היו נתונים להם, העלאת סימן הניצחון, וחגיגות משפחותיהם למען חזרתם של בני משפחותיהם ובני הכלא הארוכות החזיקו גבוה.


אחרון חביב, המכה הכואבת ביותר מגיעה מהאסירים הישראלים, שמשוחררים בשקט ובשמחה, מניפים את ידיהם לקהל הפלסטיני, נפרדים, כידידים, לא אויבים. יתרה מכך, אחד האסירים הישראלים שועט קדימה ולוקח יוזמה ו"נושק" לראש השומר הפלסטיני, או ליתר דיוק את בן לוויתו.


אחד מהם דג בים במשך היום עם שומרו, ואחד מהם עם מלווהו הסתובב בין עצי הזית הישנים שנשרפו בשריפות צבא ארצו המתיישבת, ודורש להחזיר את אלה שהגיעו מחוץ לארץ ישראל למדינות שמהן עזבו, והתיישבו בבתי העקורים הפלסטינים, ברמלה, ג'אפה, שפרה, שפרה, שפרה, ספאה, ושבעה.


זה ממש מרגיז, דוחף את נתניהו לאבד שיווי משקל, והנה הוא, במחאה על ההתנהגות המתורבתת של תנועת חמאס, מחזיר את האסירים הפלסטינים לבתי הכלא שלהם, ודורש שהאסירים הישראלים לא ינוצלו, מושקיעים בהם או יעסיקו אותם כדי להעביר את הנרטיב הפלסטיני, ואת הערבים הפלסטינים בהתנהגותם האסלאמית באופן אנושי, אפילו בהתנהגותם האסלאמית הם מכוחות האויב.


נתניהו ימות מכעס, והפלסטיני יחיה בכבוד ובחופש וישוב לארצו

ערבי ובינלאומי

ב 24 פבר 2025 9:06 am - שעון ירושלים

טראמפ פוטר 2,000 משרות ב-USAID

ממשל טראמפ אמר שהוא הוציא את כולם מלבד קומץ עובדי USAID ברחבי העולם לחופשה מנהלית בתשלום וחיסל כ-2,000 מהמשרות הללו בארצות הברית, על פי הודעה שנשלחה לעובדי הסוכנות.


קצת לפני חצות EST ביום ראשון, כל העובדים המועסקים ישירות של USAID, למעט עובדים חיוניים לתפקידים קריטיים, ישוחררו לחופשה.


במקביל, הסוכנות "החלה ליישם הפחתה בכוח" המשפיעה על כ-2,000 עובדי סוכנות בארצות הברית, נכתב בהודעה.


מינהל היעילות, בראשות המיליארדר אילון מאסק, מוביל את המאמצים לפרק את USAID, מנגנון האספקה העיקרי של סיוע חוץ לארה"ב וכלי חיוני של "כוח רך" אמריקאי להשיג השפעה בחו"ל.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 9:01 am - שעון ירושלים

טראמפ תומך בהחלטת נתניהו לדחות את שחרור האסירים הפלסטינים

הבית הלבן הודיע ביום ראשון, בשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על תמיכת הנשיא בהחלטת ישראל לדחות את שחרורם של יותר מ-600 אסירים פלסטינים.


הבית הלבן טען כי הדבר בא בתגובה ל"יחס האכזרי" לחטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.


"דחיית שחרור האסירים היא תגובה הולמת לפעולות חמאס", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בריאן יוז בהצהרה.


הוא גם אמר כי "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מוכן לתמוך בישראל בכל דרך שתבחר בנוגע לתנועה הפלסטינית החמושה".


מנהיג חמאס מצדו, מחמוד מרדאווי, אמר ביום ראשון כי התנועה לא תנהל שיחות עם ישראל באמצעות מתווכים (מצרים וקטאר) לגבי כל צעד לפני שחרור האסירים הפלסטינים שסוכמו להשתחרר אתמול, שבת.


מרדאווי הוסיף, בהודעה שפורסמה בפלטפורמת טלגרם, והדגיש כי "לא יהיו דיבורים עם האויב באמצעות מתווכים בשום שלב לפני שחרור האסירים שסוכם להשתחרר בתמורה ל-6 האסירים הישראלים (שוחררו בשבת ו-4 גופות ביום חמישי)".


הוא הוסיף: "על המתווכים לחייב את האויב ליישם את ההסכם".


במהלך חמישי, שישי ושבת מסרו גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לוועד הבינלאומי של הצלב האדום, 10 אסירים ישראלים, בהם 6 אסירים חיים, למסירה לתל אביב כחלק מהסכם הקובע כי ישראל תשחרר 620 אסירים פלסטינים מבתי הכלא.


למרות שהחמאס מימש את התחייבותו במסגרת ההסכם, ישראל לא שחררה את האסירים הפלסטינים.


ביום ראשון בבוקר טענה לשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בהצהרה כי ההחלטה לדחות את שחרור האסירים הפלסטינים תימשך עד לשחרור המנה הבאה, ללא מה שהיא הגדירה כ"גזירות משפילות".


בלשכת נתניהו טענו כי "חמאס מעליב בכוונה את כבודם של האסירים ומנצל אותם לקידום מטרות פוליטיות".


שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, אמר ביום ראשון כי ייסע לאזור בימים הקרובים כדי לנסות לנהל משא ומתן על הארכת השלב הראשון של הסכם הפסקת האש ושחרור בני ערובה בין ישראל לחמאס, שאמור להסתיים בסוף השבוע.


"אנחנו צריכים לקבל הארכה לשלב א', אז אני אסע לאזור השבוע, כנראה ביום רביעי, כדי לנהל משא ומתן על כך", אמר ויטקוף ל-CNN, מאוחר יותר אמר ל-CBS שנסיעתו תכלול עצירות בקטאר, מצרים, ישראל, איחוד האמירויות הערביות וסעודיה.


זו הייתה הפעם הראשונה שממשל טראמפ הצהיר בפומבי על מטרתו להאריך את השלב הראשון, על רקע ההשערות הגוברת כי זו העדפתה של ישראל, לאור הסלידה של ממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו אפילו לנהל משא ומתן על תנאי השלב השני, שלא לדבר על יישומו.


ויטקוף מצדו דיבר על רצונו ליישם את השלב השני של ההסכם, אך הוא ובכירים אמריקאים אחרים הגנו יותר ויותר על זכותה של ישראל לחדש את המלחמה נגד חמאס, שכן הסלידה בוושינגטון מקבוצת הטרור הגיעה לשיא.


"אנחנו מקווים שיהיה לנו את הזמן המתאים... להתחיל את השלב השני, לסיים אותו ולשחרר עוד בני ערובה", אמר היום ראשון עוזרו הבכיר של טראמפ. "נגיע לשלב השני... אני חושב שזה מה שהולך לקרות."

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:48 am - שעון ירושלים

סער דן עם האיחוד האירופי על עתידה של עזה

שר החוץ הישראלי גדעון סער נפגש ביום שני עם בכירים באירופה בבריסל כדי להחיות את הדיאלוג עם האיחוד האירופי, כאשר הגוש שוקל תפקיד בשיקום עזה לאחר הפסקת האש בחודש שעבר.


סער עומד בראש הצד הישראלי בפגישה של מועצת ההתאחדות של האיחוד האירופי-ישראל עם ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קאיה קאלאס, הפגישה הראשונה מסוג זה מאז 2022.


השיחות אמורות להתמקד במצב ההומניטרי בעזה, ביחסי ישראל-פלסטינים ובהתפתחויות במזרח התיכון.


"מועצת ההתאחדות, המתקיימת היום, שני, מהווה הזדמנות חשובה לאשר ולחזק את השותפות בין ישראל לאיחוד האירופי", אמר שגריר ישראל באיחוד האירופי, חיים רגב.


ההתקפות ששיגר חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 והמלחמה הישראלית ברצועת עזה חשפו מחלוקות חריפות בתוך האיחוד האירופי. בעוד שכל המדינות החברות גינו את התקפות חמאס, חלקן הגנו בתוקף על מלחמתה של ישראל בעזה, ואחרות צערו את המערכה הצבאית הישראלית ואת האבדות האזרחיות שהיא גרמה.


בפברואר 2024 שלחו מנהיגי ספרד ואירלנד מכתב לנציבות האירופית ובו קראו לבחון את עמידתה של ישראל בהתחייבויותיה לזכויות האדם במסגרת הסכם ההתאגדות האיחוד האירופי-ישראל משנת 2000, המספק את הבסיס לשיתוף פעולה מדיני וכלכלי בין שני הצדדים.


אבל לקראת הפגישה ביום שני, 27 המדינות החברות בגוש דנו בנקיטת דרך ביניים שתשבח את אזורי שיתוף הפעולה עם ישראל, אך גם תסמן כמה חששות.


על פי טיוטת המסמך המוצע, האיחוד האירופי יאשר במהלך הפגישה את מחויבותה של אירופה לביטחון ישראל, ואת השקפתו "על הצורך להבטיח את החזרה הבטוחה והמכובדת של עקורי עזה לבתיהם".


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכעיס החודש את מדינות ערב ובעלות ברית מערביות כשהציע שארצות הברית תוכל "להשתלט" על עזה, לעקור לצמיתות את אוכלוסייתה הפלסטינית וליצור "ריביירה מזרח תיכונית".

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:46 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים מספר אזרחים בגדה המערבית

  1. כוחות הכיבוש הישראלי עצרו, עם עלות השחר היום, יום שני, מספר אזרחים בנפות הגדה המערבית.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את הצעיר, מוחמד נאסר יוסף חאמד (19), לאחר שהסתער על ביתו בעיירה סילוואד, צפונית מזרחית לרמאללה, ואילו האזרח בילאל חוסני דאר יוסף (48), נעצר לאחר שהסתער על ביתו בעיירה קובר, מצפון-מערב למחוז.


המקורות הוסיפו כי צבא הכיבוש פשט על מספר בתים במהלך הסתערותו על העיירות דיר דיבואן, מזרחית לרמאללה, ובית רימה, מצפון-מערב לעיר.


בשכם, כלי רכב ומכונות כיבוש הסתערו על כמה אזורים בעיר עם עלות השחר היום ובשעות הבוקר, כולל הרחובות רפידיה, אל-מעג'ין, האימאם עלי, בייקר ואבו עוביידה. הם פשטו על מספר בתים, ערכו בהם חיפוש והתעסקו בתכולתם.


בחברון עצרו כוחות הכיבוש את האזרח ג'יהאד עומר ג'רדאת בעיירה סעיר, שהוא אסיר לשעבר, והכו קשות את בנו, תפסו את רכבו וזרעו הרס בתכולת ביתו.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:40 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך התוקפנות על ג'נין וטול כרם בתוך הרס התשתיות

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על הערים טול כרם וג'נין.


**טול כרם**

כוחות הכיבוש ממשיכים בתוקפנותם על העיר ומחנהה זה היום ה-29 ברציפות, ובמחנה נור שמס זה היום ה-16, על רקע תגבורת צבאית והמשך פשיטות בתים ומיקוד תשתיות.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית נוספת לעיר טול-כרם ולשני מחנותיה, טול-כרם ונור שמס, ופרסו חוליות חי"ר ברחובות ובשכונות, תוך המשך פשיטה וחיפוש בבתי אזרחים, השחתה והשחתה של תכולתם ואף ריקון בתים והפיכתם לצריפים צבאיים.


כוחות הכיבוש עדיין מטילים מצור קפדני על מחנות טול כרם ונור שמס, מונעים כניסה אליהם או יציאה מהם ומפריעים לעבודתם של צוותי הסיוע בזמן שהם מנסים לספק מזון ומצרכים חיוניים לתושבים שנשארו בבתיהם בחלק משכונות המחנות, על רקע צורכי הגעתם הבסיסיים של מזון, חלב ותינוקות.


עדי ראייה סיפרו כי לאחר חיפוש וחקירה של המשפחות שעדיין שוהות בבתיהם בתוך מחנה טול-כרם, נמצא כי הן מפוזרות בשכונות אל-הדיידה, אל-חמאם, קקון, אבו אל-פול ואל-רבאיה, ומשפחה אחת בשכונת אל-מדריס, ומשפחה נוספת באזור דאבא אום-ג'והאר, הן קשות מהן והן סובלות מאזור דאבא אום-ג'והר, הרוב והקשישים תנאי החיים בתוך המצור וההרס, והפסקת שירותי החשמל, המים והתקשורת ומניעת יציאתם ותנועתם, המעמיקה את היקף סבלם וחושפת אותם לסכנה.


במחנה נור שמס, כוחות הכיבוש עדיין פרוסים במספר שכונות שלו המוקפות בהרס והשחתה, במיוחד באל-מנשייה, אל-שוהדא, אל-ג'מי ואל-ג'ורה הם פושטים על בתים, הורסים את תכולתם, מתעללים בתושביהם ומעבירים אותם לחקירה על רקע איומים והפחדות.


כמו כן, הגבירו כוחות הכיבוש את נוכחותם הצבאית, לרבות מכונות כבדות ודחפורים, לאורך כביש שכם המחבר בין מחנות טול-כרם ונור שמס, בעיקר סביב מבני המגורים שהם תופסים והופכים לצריפים צבאיים, חוסמים את תנועת כלי הרכב, מעמידים אותם לבדיקה וחקירה של נוסעיהם, ובמקרים רבים מתעללים בהם.


במסגרת זו, כוחות הכיבוש התפרסו ברחובות העיר, חוסמים את תנועת האזרחים וכלי הרכב, אותם פגעו בכוונה, תוך פשיטה על חנויות בשכונה הדרומית, התעללות בבעליהם ועיכובם למשך שעות לפני שחרורם.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על פרבר דהנאבה ממזרח לעיר וסיירו בשכונותיה, חיפשו וסרקו מספר צמתים, מבלי שדווח על מעצרים.


כוחות הכיבוש ממשיכים לסגור את שער מחסום ג'בארה בכניסה הדרומית לעיר טול-כרם, זה היום ה-17 ברציפות, ובכך מבודדים את העיר מהכפרים והעיירות אל-כפריאת ומשאר נפות הגדה.


**עוּבָּרִי**

צבא הכיבוש הישראלי ממשיך את התוקפנות שלו על העיר ג'נין ומחנהה כבר שלושים וחמישה ברציפות, ומותיר 27 חללים ועשרות פצועים.


בהסלמה של התוקפנות, הרחיב צבא הכיבוש את תוקפנותו על הנפה והסתער על מספר עיירותיו, תוך חבלה והרס מכוון של התשתיות והרחובות. בפיתוח מסוכן, שלח הכיבוש אתמול, יום ראשון, יחידת טנקים לעיר ג'נין, שם הסתער על העיר ממערב העיר ומאזור הכניסה למחוז ג'ברין.


צבא הכיבוש המשיך להסתער על העיירה קבאטיה, דרומית לעיר, זה היום השני ברציפות, שם הסתער הכיבוש על העיירה והטיל עוצר למשך 48 שעות, בעוד הדחפורים שלו הרסו את התשתית, קווי המים והחשמל, וסחפו אותם רחובות ונכסים של אזרחים, תפסו את ביתם של האזרחים והפכו גם את ביתם של האזרחים, והפכו את ביתם של אזרחים. זהותם של חלקם אינה ידועה לאור התוקפנות המתמשכת.


כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית בליווי דחפורים לעיירה קבטיה, והמשיכו בהסתערותם עליה.


בעיירה אל-יאמון, ממערב לג'נין, כוחות הכיבוש דחפו את הרחובות, פרסו חוליות צלפים וחיל רגלים בעיירה, פשטו על בתים של אזרחים וחקרו אותם.


הבוקר הסתערו כוחות הכיבוש על העיירה בורקין שממערב לעיר ג'נין, והדחפורים שלה ביצעו הרס נרחב וחבלה ברחובות ובתשתיות, בעיקר סביב כיכר אל-עבארה.


בשבת, הכיבוש הישראלי בודד את בתיהם של אזרחים ממערב למחנה ג'נין באמצעות תיל לאחר שאילץ אותם לפנות אותם.


ההרס הרב והמסיבי שהותירו דחפורי הכיבוש בתוך שכונות המחנה מתגלה, שכן הוא הרס בתים ונכסים של אזרחים, ושינה מאוד את ציוני הדרך והגיאוגרפיה של המחנה, ופתח כבישים ורחובות בשכונות מסוימות, תוך הרחבת רחובות בשכונות אחרות.


חוליות חי"ר של חיילי כיבוש נפרסו במספר אזורים במחנה ג'נין, סמוך לכיכר שירין אבו עקל'ה, טלאט אל-גאבז והמחנה החדש.


זה היום ה-35 ברציפות, ממשיך הכיבוש לתפוס מספר בתים של אזרחים ולהפוך אותם לצריפים צבאיים, במיוחד במבנים קרובים ומשקיפים למחנה ג'נין, בעוד שתושבי הבתים והמבנים הקרובים אליהם מתמודדים עם קשיים בכניסה, יציאה ומעבר עקב נוכחותם המתמדת של צלפים, מה שמעמיד את חייהם בסכנה מוחלטת של מחנה ג'נין הרס כ-120 בתים, בנוסף להריסה חלקית של עשרות בתים ונכסים בתוך המחנה.

ההערכה היא שמספר העצורים בג'נין הגיע לכ-160 אזרחים, שכן הכיבוש ממשיך לבצע מעצרים נרחבים מהעיר ומשאר העיירות והכפרים בנפה על בסיס כמעט יומיומי.


פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:38 am - שעון ירושלים

הדמוגרפיה היא השומר של הגיאוגרפיה!


במהלך האינתיפאדה של 1987, התגורר הרב משה לוינגר הקיצוני ברחוב מול מחנה דהיישה, שהיה מוקף תיל דוקרני ושערי ברזל נישאים שאפשרו מעבר לאנשים בודדים בלבד.


המחנה, שבו מתגוררים כ-12,000 פליטים, היה ועדיין עד לאחדות לאומית בין כל גווני הקשת הלאומית, שכן הרצון להישאר בו ולהרחיב אותו נותר יעד לכל הכוחות, שראו בו כשלושת ההרים המוצקים שלו, עליהם טיפסו המשפחות המורחבות של בנים ובנות, כך שההרים הפכו לגדר עשירה ועם.


אי אפשר לדמיין ערים בלי המחנות שלהן, בדיוק כפי שאי אפשר לדמיין אותן בלי ההרים, העמקים והמישורים שלהן. המחנות הפכו לשליחת טופוגרפית של הערים, ולמאגר אנושי, תרבותי ולוחמני שמייצר מוחות ששאבו ממעיין הידע והמדע בבתי הספר של אונר"א, ועדיין, הבירה הקבועה של החינוך.


השמדת המחנות, על ידי כיבושם מחדש, דחפור ועקירת יושביהם, היא התנהגות נקמנית, המונעת מדחפים של יהירות וחלומות התרחבות, וניסיון לתפוס את מפתחות הבתים העתיקים החבויים במעמקי הלבבות, ותלויים על ריסי העיניים, דור אחר דור.


מחנות הצפון התרוקנו מתושבים, ונכנסו אליהם טנקים לשכון בהם במשך שנה, שבמהלכה הוטלו בתיהם לקרקע, השתנו תווי פניהם ונמנעה החזרה אליהם, לאחר שהוסרו החותמות משומר החלומות.


הרחק מהשפה הברנז'ה והנאומים הגרוניים, אין נשק שמפריע לישראל יותר מנשק הדמוגרפיה, שמספרו גדל בין הנהר לים בהתקדמות גיאומטרית מבטיחה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 9:53 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מגביר את הקמפיינים שלו נגד עובדים פלסטינים לפני חודש הרמדאן

כוחות הכיבוש הסלימו את פעולותיהם בשטח כדי למנוע כניסת עובדים פלסטינים ללא אישורים, ולעצור את החשודים בסיוע להם, כחלק מההגבלות המוגברות על פלסטינים בירושלים ובגדה המערבית.

במהלך השבוע האחרון עצרו כוחות הכיבוש 235 פלסטינים בירושלים הכבושה ובפרבריה בתואנה שאין להם אישורים, בנוסף ל-36 בני אדם שהואשמו בסיוע להם.


כמו כן, נעצרו 121 פלסטינים, בנוסף ל-20 נוספים שנעצרו בחשד שהקלו את כניסתם.

על פי נתוני הכיבוש, מתחילת השנה נעצרו למעלה מ-1,300 פלסטינים באשמת כניסה לשטחי הקו הירוק ללא היתרים, בנוסף לכ-170 איש שהואשמו בסיוע להם, במהלך המשקף את החמרת הצעדים נגד עובדים פלסטינים המבקשים להתפרנס לאור התנאים הכלכליים הקשים בגדה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 8:57 pm - שעון ירושלים

הכיבוש תוקף את הלווייתו של האסיר המשוחרר נאאל עובייד בעיסאוויה

הערב, יום ראשון, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי את המשתתפים בהלווייתו של האסיר המשוחרר נאאל עובייד (בן 46) בעיירה עיסאוויה, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.

מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על הכפר וירו פצצות גז מדמיע בכבדות לעבר האבלים שהגיעו להשתתף בהלווייתו של האסיר עובייד, ששוחרר מבתי הכלא של הכיבוש בשבוע שעבר במסגרת המחזור השישי של הסכם הפסקת האש, לאחר שבילה בתוכה 21 שנים.

המקורות הוסיפו כי חיילי הכיבוש ירו גז רעיל באינטנסיביות לעבר בית העלמין עיסאוויה ולעבר בתים סמוכים של אזרחים, במטרה לפגוע בכל מי שהיה בבית העלמין, ברחובות ובבתים הסמוכים.

עובייד מת אתמול, שבת, לאחר שנפל מגג ביתו בעיירה עיסאוויה.

ראוי לציין כי עובייד נעצר ב-2004 והכיבוש גזר עליו שבעה מאסרי עולם ו-30 שנה, שם הוא נתון לחקירה קשה שנמשכה תקופות ארוכות.

פלסטין

א 23 פבר 2025 7:11 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הסתערות הכיבוש על העיירה קוסרה מדרום לשכם.

מספר אזרחים סבלו מחנק, ביום ראשון בערב, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קוסרה, מדרום לשכם.

הפעיל נגד ההתנחלויות פואד חסן דיווח כי כוחות הכיבוש הסתערו על קוסרה, תוך ירי ירי ומיכלי גז מדמיע לעבר בתים, מה שהוביל למספר אזרחים שסבלו מחנק.

ראוי לציין כי העיירה קסרה חשופה לפשיטות יומיות חוזרות ונשנות של כוחות הכיבוש, הכוללות עימותים ופציעות חנק.

פלסטין

א 23 פבר 2025 5:28 pm - שעון ירושלים

טנקים ישראליים בג'נין לראשונה מאז 2002

צבא הכיבוש הישראלי הודיע היום, יום ראשון, כי העביר יחידת טנקים לג'נין, בצפון הגדה המערבית, כדי להשתתף במה שהוא כינה "המאמץ ההתקפי", בעוד מתאגיד השידור הישראלי נמסר כי זו הפעם הראשונה שהכיבוש פורס את הטנקים שלו בגדה המערבית מאז מבצע "חומת מגן", אותו ביצע צבא הכיבוש על הגדה המערבית 202 העיירה קבאטיה, שכוחותיה הסתערו עם שחר היום.

צבא הכיבוש מסר ביום ראשון בהצהרה ברציף X: "כוחות מחטיבת הנח"ל ויחידת דובדבן החלו לפעול בעיירות נוספות באזור ג'נין, ובמקביל תפעל בג'נין כיתת טנקים כחלק מהמאמץ ההתקפי. הוא הוסיף, לפי סוכנות אנאדולו: "כוחות צה"ל, כוחות הביטחון הכללי בגב"ר (ש"ר) ימשיכו לפעול בצפון. הגדה המערבית), וכוחותינו מרחיבים את פעילותם ההתקפית באזור", ומציינים את המשך הפעילות בטול כרם: "הכוחות ממשיכים בעבודתם באזור ג'נין וטול כרם".

שר הביטחון הישראלי, ישראל כץ, אמר מצידו: "הוריתי לצבא להיערך לשהייה ארוכה במחנות הפליטים בגדה המערבית", והוסיף כי צבא הכיבוש "מרחיב את פעילותו בצפון השומרון (הגדה המערבית) ופועל מאז הלילה גם בקבטיה, ותגבר את כוחותיו ביחידת שריון וכוחות נוספים". פרנס עיתונות ציטטה את צבא הכיבוש שאמר כי כוחותיו יישארו בכמה מחנות בגדה המערבית הכבושה "לאורך כל השנה".

הרחבת התוקפנות לקבאטיה

ביום ראשון הסתערו כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קבאטיה, דרומית לג'נין, עם מספר רב של כלי רכב וחיילים, וגרמו להרס נרחב וחסר תקדים לתשתית העיירה, זאת בהקשר של התוקפנות המתמשכת בצפון הגדה. ראש עיריית קבטיה, אחמד זקארנה, אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד, "כוחות הכיבוש הסתערו על קבטיה במבצע צבאי חסר תקדים שהחל בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר ביום ראשון, כאשר כלי רכב ודחפורים צבאיים ישראלים נפרסו בכבדות ברחבי העיר".

לטענת זקארנה, דחפורי הכיבוש הרסו את הרחובות, התשתיות והכיכרות הציבוריות, וגרמו להרס נרחב והפרעה לרשתות המים, ללא יכולת של צוותים מיוחדים להגיע אליהם בשל ההידוק האינטנסיבי של הצבא הישראלי. זכרנה הסביר כי כוחות הכיבוש פרסו את הצלפים שלהם במספר בתים, בעוד חיילי חי"ר נפרסו ברחובות וכוחות הכיבוש ביצעו פשיטות וחיפושים על בתים במספר שכונות, במהלכן נערכו חקירות שטח עם התושבים.

זכרנה ציין כי פשיטה זו היא הגדולה מסוגה בקבטיה, לאור היקף ההרס שגרמו כוחות הכיבוש בתשתיות וברחובות הראשיים והצדדיים, ובשל הנוכחות הצבאית הכבדה והפשיטות, תוך שיבושים בחיי הציבור בעיירה, והדגיש כי בעיירה טרם דווח על עימותים או נפגעים. זכרנה פנה למוסדות בינלאומיים להתערב בדחיפות כדי לעצור את מה שהוא הגדיר כ"חבלה שיטתית" שהעיר נתונה לו, והזהיר מפני ההשלכות של המשך פעולות הכיבוש שעלולות להוביל להרס מוחלט בקבטיה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:56 pm - שעון ירושלים

משטרת הכיבוש מרחיקה אסירים משוחררים ממסגד אל-אקצא

משטרת ישראל הודיעה היום, ראשון, כי הוציאה צווים לאסור על אסירים המשוחררים בהסכם חילופי השבויים הנוכחי ממסגד אל-אקצא, ונגד כל מי שהשתתפו בקבלת האסיר המשוחרר אשרף אל-סג'יר.


המשטרה העלתה את הכוננות בקרב כוחותיה בירושלים הכבושה, ובמהלך חודש הרמדאן תפרוס מדי יום כשלושת אלפים שוטרים שיפרסו מהמחסומים הצבאיים בפאתי העיר ועד לעיר העתיקה.


המשטרה טוענת כי המליצה לממשלה לאפשר ל-10,000 פלסטינים מהגדה המערבית להיכנס לירושלים הכבושה ולגשת למסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן, כאשר גברים מעל גיל 55, נשים מעל גיל 50 וילדים מתחת לגיל 12 יורשו להיכנס בליווי מבוגר. אבל ממשלת ישראל עדיין לא אישרה זאת.


לטענת המשטרה, מתחילת השנה הנוכחית הם סיכלו חמישה מבצעים חמושים בטרם בוצעו על ידי פלסטינים.


היא הוסיפה כי עצרה מתחילת השנה 600 פלסטינים מהגדה המערבית הכבושה בירושלים, בטענה שהם שוהים בעיר שלא כדין, וכי עצרה 100 בעלי עסקים בגלל שעובדים פלסטינים מבלים בירושלים בלי היתר, והיא סגרה כ-20 עסקים בעיר.


מאז תחילת המלחמה בעזה הגישה המשטרה כ-1,000 בקשות לפתיחת חקירה נגד פלסטינים בעילה של "הסתה", והיועץ המשפטי לממשלה אישר 500 מהן.


הפרקליטות הגישה 160 כתבי אישום בעילה של "הסתה", בעוד שהמשטרה פתחה 120 תיקים נוספים ב"חשד להסתה", ועל התביעה הציבורית להכריע בהם.


לפי המשטרה, העימותים בירושלים הכבושה פחתו ב-60% מאז התוקפנות בעזה ומסגד אל-אקצא ב-2021.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:53 pm - שעון ירושלים

מאז תחילת המבצע הצבאי: 40 אלף פלסטינים פונו ממחנות הגדה המערבית

העקירה הכפויה של מרכזי אוכלוסייה פלסטיניים ומחנות פליטים, במיוחד בנפות ג'נין וטול כרם שבצפון הגדה המערבית הכבושה, עלתה בקצב מדאיג, שכן כוחות הכיבוש הישראלי אילצו את עקירתם של 40,000 פלסטינים ממחנות הפליטים במחנה הפליטים כדי לאפשר לתושבים לשוב באיומי אקדח, ולא לאפשר את החזרה של התושבים באיומי אקדח.


"מאז תחילת המבצע הצבאי 'קיר הברזל' של כוחות הכיבוש הישראלי ב-21 בינואר, מחנות פליטים רבים כמעט התרוקנו מתושביהם המבצע הזה, שנמשך כבר יותר מ-4 שבועות, הוא כעת הארוך ביותר בגדה המערבית מאז האינתיפאדה השנייה, לפי סוכנות אונר"א.


המבצע הצבאי החל במחנה ג'נין, והתרחב לכלול את מחנות טול-כרם, נור שמס ואל-פארה, וגרם לעקירתם של 40,000 פליטים פלסטינים. כוחות הכיבוש החלו לבצע פעולות רחבות היקף בגדה המערבית באמצע 2023.


מאז, אלפי משפחות נעקרו בכוח. פעולות חוזרות והרסניות הפכו את מחנות הפליטים בצפון לבלתי ראויים למגורים, ולכדו את התושבים בעקירה תקופתית.


בשנת 2024, יותר מ-60% מהעקירות היו תוצאה של פעולות של כוחות הכיבוש, בהיעדר צוו שיפוטי.


העקירה הכפויה הזו באה על רקע הידרדרות התנאים ההומניטריים בגדה המערבית, שבה הפעולות הצבאיות הישראליות הובילו להרס נרחב של תשתיות ובתים, ולמחסור חמור בחומרים בסיסיים ובשירותים רפואיים, מה שהחמיר את סבלם של תושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם.


שר הביטחון הישראלי, ישראל כץ, הודיע על עקירתם של 40,000 פלסטינים ממחנות ג'נין, טול כרם ונור שמס, עקב הפעולות הצבאיות האינטנסיביות של ישראל בצפון הגדה המערבית.


כץ אישר כי צבא הכיבוש הרחיב את פעילותו בצפון הגדה המערבית, במיוחד בקבטיה, וציין כי הכוחות הישראליים תוגברו ביחידות שריון נוספות.


הוא גם הכריז על השעיית הפעילות של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במחנות, בצעד שמחריף עוד יותר את המשבר ההומניטרי שעומד בפני אלפי עקורים, הסביר כי כץ הוציא פקודות לצבא הכיבוש לא לאפשר לתושבים לחזור למחנות, והדגיש כי הוא יישאר זמן רב בכיבוש בשטחים הללו. של טרור", בהתייחס להמשך הדיכוי הצבאי והעקירה ההמונית של פלסטינים.


אונר"א הזהירה כי פעולת "חומת הברזל" שבוצעה על ידי כוחות הכיבוש הובילה לריקון מחנות פליטים רבים בצפון הגדה המערבית, והוסיפה כי העקירה הכפויה של יישובים פלסטיניים "מסלים בקצב מדאיג".


"עקירה בכפייה בגדה המערבית הכבושה היא תוצאה של סביבה מסוכנת וכופה יותר ויותר", אמרה אונר"א "השימוש בתקיפות אוויריות, דחפורים משוריינים, פיצוצים מבוקרים ונשק מתקדם על ידי הכוחות הישראליים הפך לדבר שבשגרה - הרחבה של המלחמה בעזה אינה עולה בקנה אחד עם תקיפות צבאיות כאלה, לפחות בהקשר של אכיפת החוק20. 5 לבד."


אונר"א הדגישה את הצורך להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות בכל עת, וכי "ענישה קולקטיבית" אינה מקובלת לחלוטין. "מחנה ג'נין ריק כעת מתושבים, מעלה זיכרונות מהאינתיפאדה השנייה. הסצנה הזו אמורה לחזור על עצמה במחנות אחרים", אמרה.

ערבי ובינלאומי

א 23 פבר 2025 2:40 pm - שעון ירושלים

הכיבוש הישראלי תוקף אתרים צבאיים של חיזבאללה בבעלבק ובדרום לבנון

צבא הכיבוש הישראלי מסר כי הפציץ אתרים צבאיים שהכילו רקטות בבעלבק ובאזורים נוספים בדרום לבנון, על רקע הלווייתם של המזכירים הכלליים לשעבר של חיזבאללה, חסן נסראללה והאשם ספידין, בבירה ביירות.


בהודעה שפורסמה בחשבונה בפלטפורמת "X" ביום ראשון אחר הצהריים, אמר צבא ישראל: "תקפנו לפני זמן קצר אתרים צבאיים שהכילו רקטות וציוד לחימה באזור בעלבק (מזרחה) ובכמה אזורים נוספים בדרום לבנון, שם אותרו בתוכם פעילות חיזבאללה".


בצבא הסבירו כי "הפעילות שמבצע חיזבאללה מהווה הפרה של ההבנות בין ישראל ללבנון, ואיום על ישראל ואזרחיה".


הצבא הישראלי אמר כי "ימשיך לפעול להסרת כל איום על ישראל".


עד 12:10 (GMT), המפלגה הלבנונית לא הגיבה להצהרת הצבא הישראלי.


זו הפעם השנייה שצבא ישראל מודיע על הפצצת מטרות בדרום לבנון, ביום ראשון, על רקע טיסות אינטנסיביות של מטוסיו הצבאיים מעל ביירות.


מוקדם יותר ביום ראשון אמר הצבא כי "פשט במדויק על אתר צבאי שהכיל רקטות וציוד לחימה בתוך לבנון, שם זוהתה פעילות חיזבאללה", נטען.


הוא הוסיף אז בהצהרה: "באזור דרום לבנון הותקפו גם כמה פלטפורמות טילים של חיזבאללה, שהיוו איום על אזרחי ישראל".


ביום ראשון בבוקר פרסמה רשות השידור הרשמית קטע וידאו שלדבריה נראה מל"טים ישראלים טסים בשמי ביירות.


הרשות הוסיפה כי הטיסה של המל"טים הישראלים בשמי בירת לבנון מגיעה "במקביל להכנות להלווייתו של חסן נסראללה".


ישראל התנקשה בנסראללה ב-27 בספטמבר 2024, בסדרה של פשיטות אלימות עם טילים נגד ביצורים המכוונים לפרברים הדרומיים של ביירות, ובסדרה של פשיטות נוספות שרצחו את ספידין ב-3 באוקטובר של אותה שנה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:14 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש מסתערים על העיר יאמון ופותחים במסע מעצרים

היום, יום ראשון, הסתערו כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה יאמון שממערב לג'נין ופתחו במסע מעצרים.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה והתפרסו ברחובותיה, פשטו על מספר בתים ועצרו מספר צעירים שלא ניתן היה לדעת את זהותם עד להכנת הידיעה הזו, בעוד שתלמידים לא יכלו לחזור מבתי הספר שלהם עקב היערכות כבדה של חיילים, מה שגרם למנהלי בתי הספר לבקש מההורים ללכת לבתי הספר.

פלסטין

א 23 פבר 2025 12:39 pm - שעון ירושלים

רשות האסירים: האסיר פאדי אבו עטיה היה נתון לעינויים אכזריים במהלך מעצרו

עורך הדין של הוועדה לענייני אסירים ואסירים משוחררים דיווח לאחר ביקורו האחרון במרכז החקירות אל-מסקוביה כי האסיר פאדי זהיר אבו עטיה (בן 43) ממחנה אל-עמארי/רמאללה, הוכה קשות כשנעצר במחסום צבאי, בעת שחזר מביקור ב-25/01 בעיר אז מחנה סמוך, ונתלה בקור במשך יותר מ-32 שעות, לאחר מכן הועבר למרכז החקירות אל-מסקוביה, והותקף באכזריות.


ראוי לציין כי אבו עטיה הוא אסיר לשעבר שישב 13 שנים בבתי הכלא של הכיבוש, ושוחרר בשנת 2018, על מנת שכוחות הכיבוש יעצרו אותו מחדש בשנת 2022, ויגזרו עליו שנתיים מאסר מנהלי, שם שוחרר ב-26/12/2024, כלומר 40 ימים לפני מעצרו הנוכחי.


האסיר אבו עטיה פתח בשנת 2017 בשביתת רעב למשך 41 יום, מה שגרם לו ליפול לתרדמת שהובילה לתגובות מוחיות כתוצאה מכך, הוא החל לקבל תרופות מסוימות ונזקק למעקב שוטף ולטיפול רפואי, תוך שהנהלת הכלא מנעה ממנו טיפול בכוונה, דבר שהשפיע לרעה ומשמעותית על בריאותו.

פלסטין

א 23 פבר 2025 11:58 am - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להרוס בית ממערב לסלפית

היום, יום ראשון, הודיעו כוחות הכיבוש הישראלי על הריסת בית בעיירה כפר א-דיכ ממערב לסלפית.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה ופשטו על ביתו של האזרח מחמוד נביל והודיעו לו לפנות את הבית לצמיתות לקראת הריסתו בכל רגע.


ראוי לציין כי זו הפעם השנייה שהכיבוש מודיע לביתו של האזרח מחמוד נביל לפנות את הבית תוך 10 ימים.


כוחות הכיבוש ביצעו ביום שלישי האחרון את הריסת ביתו של האזרח חמאם תאופיק עלי אחמד מהעיירה כפר אל-דיק.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 7:29 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,329 ומספר הפצועים ל-111,753 מאז תחילת התוקפנות.

מקורות רפואיים הודיעו, במוצאי שבת, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,329 חללים, מאז תחילתה של התוקפנות הישראלית ב-7 באוקטובר 2023.


אותם גורמים הוסיפו כי מספר הנפגעים עלה ל-111,753 מאז תחילת התוקפנות, בעוד מספר נפגעים עדיין נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס וחילוץ אינם יכולים להגיע אליהם.

ערבי ובינלאומי

ש 22 פבר 2025 6:14 pm - שעון ירושלים

צוות הסנאטור פטרמן מתפטר על רקע תסכול על 'עובדים רק למען ישראל כל הזמן'

יציאת הצוות ממשרדו של הסנאטור ג'ון פטרמן, D-Pa., נמשכה ביום חמישי עם עזיבתם של שני עובדים חדשים.


עזיבתם של הוותיקים משקפת אכזבה עמוקה בלשכתו של פטרמן, הידועה בקשריו ההדוקים עם ארגון הלובי הישראלי אייפא"ק, על דחיית המדיניות הפרוגרסיבית של המפלגה הדמוקרטית, מעברו ימינה בפתיחותו לעבודה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחיבוק עמדות התמיכה בקיצונים ישראלים.


"משמרת כוח האדם הגדולה" במשרד, אמר ותיק בצוות של פטרמן ל-The Intercept, מגיעה על רקע סביבת גיוס קשה לעובדים דמוקרטיים בוושינגטון.


"אני לא מוצא את זה מפתיע", אמר איש צוות לשעבר בקמפיין האחרון של פטרמן, שביקש להישאר בעילום שם כדי להגן על פרנסתו "אני חושב שאנשי הצוות כנראה מרגישים מתוסכלים מכך שעבודה עבור פטרמן פירושה שאתה עובד עבור ישראל כל הזמן".


"זה אדם שבא לדבר על היותו אלוף העובדים אבל לא דיבר על זה", אמרו. "זה בחור שמאז שטראמפ ניצח, הפך בעצם לאדיוט שימושי עבור הרפובליקנים הוא תומך בדברים מנוגדים לחלוטין לערכים הפוליטיים הדמוקרטיים, מה שנותן להם כיסוי כדי לומר, 'תראה, הוא דו-מפלגתי, יש לנו את פטרמן'".


העזיבות האחרונות ממשרדו של פטרמן הן שתיים מתוך שש עקב עמדתו הקשוחה הפרו-ישראלית, במיוחד לאחר ה-7 באוקטובר 2023. שלושה מאנשי התקשורת הבכירים של פטרמן עזבו את משרדו באביב האחרון לאחר שטען כי אינו מתקדם על רקע ביקורת מצד עמיתים בעלי נטייה שמאלנית על עמדתו התוקפנית הפרו-ישראלית.


לאחר סבב ההתפטרות ההוא, שכר פטרמן מנהלת תקשורת חדשה, קארי אדמס. לאחר מכן אדמס עזב את המשרד בחודש שעבר. פטרמן פרסם ביום רביעי משרה למנהל תקשורת חדש.


לאל-קודס נודע כי העובדים האחרונים שעזבו את המשרד הם צ'רלי הילס, מנהל התקשורת במשרדו של פטרמן, שיומו האחרון היה יום שישי (21/2/2025), והמנהל המחוקקים טריי איסטון, שתאריך עזיבתו טרם ברור.


איש הקמפיין לשעבר אמר שהתפטרות העובדים היא סימן לכך שלאנשים במשרדו של פטרמן נמאס להתאכזב מהבטחות הקמפיין כדי להקל על הכלכלה על מעמד הפועלים; להיות סנגור עבור העניים, המהגרים והלהט"בים; ודוחפים לרפורמה במשפט הפלילי בסנאט, במקום להגן בתקיפות על ישראל ומדיניותה.


פטרמן פעל כמתקדם ומיצב את עצמו כבחירה ההגיונית היחידה עבור מצביעי פנסילבניה להילחם בהשפעתו של טראמפ במירוץ לסנאט ב-2022, אך זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, פטרמן השיל את מעטה הפרוגרסיביות.


עמדותיו האחרונות של פטרמן רחוקות מאוד מהקמפיין שלו ב-2022, שכלל התמקדות בהפחתת מסים לעובדים וחגיגת מהגרים, אך מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר 2023, משרדו של פטרמן התעלם מרוב הנושאים שבהם ערך קמפיין, במקום זאת הקדיש את כל המיקוד שלו לעבודה לתמיכה בישראל, על פי המקורבים של אנשי משרדו.


מאז נכנס טראמפ לתפקיד בחודש שעבר, הפך פטרמן לבעל ברית נאמן של הרפובליקנים, במיוחד בעמדותיהם התומכות באופן מלא בישראל.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:53 pm - שעון ירושלים

מתנחלים תוקפים יישובים בדואים במישורי העיירה ג'בה, מזרחית לירושלים

הערב, שבת, שרפו מתנחלים בית של משפחה ביישוב הבדואי ממזרח לכפר ג'בע, מצפון לירושלים, הם שרפו גם רכב בבעלות אחד מתושבי היישוב וירו באש כבדה לעבר האזרחים.


חסן מליחאת, המפקח הכללי של ארגון אלביידר להגנה על זכויות הבדואים וכפרים ממוקדים, מסר בהודעת עיתונאים כי קבוצת טרור מכנופיות "תג מחיר" שרפו בית ורכב השייכים לאזרח דאוד מוחמד מוסא כעאבנה, תושב היישוב, וירתה כדורים כבדים ותקפו לעבר האזרחים.


ב-11 בפברואר הודיעה ממשלת הכיבוש על כוונתה למנות פקיד התנחלות בפיקוחה שיארגן את פעולות הטרור שבוצעו על ידי כנופיית צעירי הגבעה בגדה המערבית הכבושה, "על מנת להגן עליהם ולא להסיח את דעתם של כוחות צבא הכיבוש בהתפתחויות ביטחוניות שיגרמו להם לאבד מיקוד".


בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במספר חברי כנופיית "נוער הגבעות" ובעלי האידיאולוגיה שלה, על פי דיווחים ישראלים קודמים. כנופיה זו, כמו כל המתנחלים, חיה במצב של נוחות רבה תחת ממשלה שמקדמת התיישבות ותומכת בפלסטינים וגירושם מאדמותיהם.


"נוער הגבעות" הוא קבוצה של צעירים יהודים קיצוניים מאוד המתגוררים בהתנחלויות, מאחזים, חוות ויחידות התיישבות מבודדות. למרות שהם נקראים "בנים", רובם בני עשרים ומעלה, וחלק גדול מהם מעורב בדרך כלל בהתקפות על פלסטינים.



פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:17 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מעכב את שחרור האסירים הפלסטינים עד לסיום ההתייעצויות הביטחוניות הלילה

מרשות השידור הרשמית נמסר כי ישראל דחתה את שחרור האסירים הפלסטינים כחלק מהמנה השביעית של עסקת החליפין עד לסיום ההתייעצויות הביטחוניות שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת בנוגע למשא ומתן לשלב השני של הסכם עזה.


זה בא כשהעיתון העברי הפרטי "ישראל היום" ציטט את שירות בתי הסוהר הישראלי שאמר כי ההנהגה הפוליטית טרם הוציאה הנחיות לשחרר עצורים פלסטינים במנה הנוכחית.


כחלק מהמנה השביעית של עסקת החליפין, חמאס העביר מוקדם יותר היום לצד הישראלי 6 אסירים חיים, ולפני כן שחרר ביום חמישי 4 גופות של אסירים נוספים.


בתמורה, ישראל אמורה לשחרר 620 אסירים פלסטינים, בהם 50 שנידונו למאסר עולם, 97 לגירוש לחו"ל ו-23 ילדים שנעצרו על ידי הצבא הישראלי מעזה לאחר 7 באוקטובר 2023.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:00 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הסתערות הכיבוש על העיירה קוסרה מדרום לשכם.

היום, שבת, סבלו מספר אזרחים מחנק, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קוסרה, מדרום לשכם.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על קוסרה על רקע ירי כבד ופצצות גז מדמיע, שהובילו למספר אזרחים שסבלו מחנק.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 3:40 pm - שעון ירושלים

מותו של אסיר משוחרר לאחר נפילה מגובה בעיסאוויה

אסיר משוחרר מהעיירה עיסאוויה בירושלים הכבושה מת הערב, שבת.


מקורות מקומיים דיווחו כי העורך, נאאל סלמה עובייד, נהרג לאחר שנפל מגג ביתו בעיירה עיסאוויה, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.


האסיר אובאיד שוחרר בשבוע שעבר במסגרת המחזור השישי של הפסקת האש, וציין כי בילה 21 שנים בבתי הכלא הכיבוש.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 1:04 pm - שעון ירושלים

ג'נין: הלוויה של הילדה רימאס אל-עמורי, בהשתתפות מספר קטן מבני משפחתה

היום, שבת, קברה משפחתו של הילד המעונה, רימאס אל-עמורי, את גופת בתם למקום מנוחתה האחרון בבית הקברות של מחנה ג'נין, שנהרגה אתמול מכדורי הכיבוש הישראלי.


הגופה הועברה באמבולנס מבית החולים אבן סינא בג'נין לבית המשפחה בשכונת ג'בריאת ליד המחנה כדי לחלוק לה כבוד אחרון.


הכיבוש מנע את העברת גופת השהיד ואת מסע הלוויתה בצעדה המונית, בשל המשך תוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-33 ברציפות, ואיפשר למספר קטן מבני משפחתה להשתתף בהלוויה ובקבורה.


אל-עמורי (בת 13) נרצחה אתמול, יום שישי, לאחר שכוחות הכיבוש ירו לעברה כדורים חיים מול ביתה בשכונת אל-ג'בריאת, והחיילים מנעו ממשפחתה להתקרב אליה ולהסיע אותה, כיוון שנפגעה מכדור בגבה שיצא מהבטן וכתוצאה מכך היא מתה מעונה.

צבא הכיבוש הישראלי המשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-33 ברציפות, והותיר 27 חללים ועשרות פצועים ומעצרים.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 9:19 am - שעון ירושלים

שכם: הכיבוש מצר בית ביאסיד ויורה עליו "אנרג'ה".

הבוקר, שבת, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי בית עם פגז אנרגה בעיירה יאסיד מצפון לשכם.


מקורות ביטחוניים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה, הקיפו בית, תקפו אותו בפגז של אנרגה, פשטו על כמה בתים נוספים וערכו חקירות בשטח עם אזרחים.