היום, יום שישי, הודיע צבא ישראל על כוונתו להרוס את ביתו של השהיד אחמד ג'יזאן, תושב הכפר קיביה שממערב לרמאללה.
השהיד גאידאן ביצע פיגוע ירי ב-6 ביולי השנה, בהתנחלות קדומים שליד שכם, שהוביל למותו של מתנחל ישראלי.
ו 18 אוג 2023 12:38 pm - שעון ירושלים
היום, יום שישי, הודיע צבא ישראל על כוונתו להרוס את ביתו של השהיד אחמד ג'יזאן, תושב הכפר קיביה שממערב לרמאללה.
השהיד גאידאן ביצע פיגוע ירי ב-6 ביולי השנה, בהתנחלות קדומים שליד שכם, שהוביל למותו של מתנחל ישראלי.
ו 18 אוג 2023 10:43 am - שעון ירושלים
ביום שישי חשפו עיתונים עבריים החלטות חדשות וסכומי כסף נוספים שיוקצו להתנחלויות בגדה המערבית.
לפי העיתון העברי "הארץ", ממשלת ישראל תקדם בשבועות הקרובים הכרה בפועל במאחזים ובהתנחלויות שאין להם מעמד "עצמאי רשמי", כך שיהפכו להיות מוכרים ותקציבים של מאות מיליוני שקלים יועברו ישירות. להם, במיוחד לתשתיות, חינוך ואחרים.
התנחלויות רבות, במיוחד בירושלים ובסביבותיה ובחלק מהאזורים בגדה המערבית, יוכלו להגיש בקשות להכרה רשמית.
רבים מהמאחזים המקיפים חלק מההתנחלויות יוכרו כשכונות בתוך אותן התנחלויות ותקציבים יוצגו לטובתם.
בעיתון העברי, "ידיעות אחרונות", נמסר כי כמיליארד שקל יועברו להתנחלויות ולמאחזים, בעיקר בשטחי C.
והעיתון ציין כי מתקציב 2023-2024 יועברו 672 מיליון שקלים מתקציב 2023-2024, אך ישנם חלקים שעלותם לא נקבעה, והם יקבעו בהמשך ויחולקו מכספי משרדים שונים. כמו כספים, פנים וצבא.
את התנועה מובילה שרת ההתיישבות אורית שטרוק, שהודיעה על הקצאת שליש מהסכום מתקציב משרדה.
סטרוק שואפת להגביר את ההתיישבות בשטח C, באמתלה של מניעת שליטה פלסטינית על אותו אזור, ומלחמה ב"טרור".
שטרוק אמר: "כן, אנחנו מחזקים את ההתנחלויות, ובקרוב יהיו החלטות חשובות ומעולות, לא יהיה סוג ב' של האזרחים שלנו".
ה 17 אוג 2023 6:32 pm - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, נפצעו שני צעירים בשנות העשרים לחייהם לאחר שנורו בפשע שבוצע בעיר באר שבע שבנגב, בתוך אדמות 1948.
מהפרטים צוין כי שני צעירים, אחד מהם (בן 20) והשני (בן 26), נורו, כתוצאה מכך הראשון קשה ולא יציב, והשני נפצע באורח בינוני וראשון. ניתנה להם סיוע בטרם הועברו לבית החולים.
אתמול, רביעי, נהרג תיב ג'רבאן, בשנות החמישים לחייו, בפשע ירי על ידי אלמונים בעיירה ג'סר אל-זרקא, ועם הירצחו עלה מספר ההרוגים של קורבנות הרצח בקהילה הפלסטינית ל-48. מתחילת שנה זו ועד היום, ל-136 הרוגים, שזהו מניין ההרוגים. פשעים חסרי תקדים בהשוואה לשנים קודמות.
ירי ברחובות והרג הפכו בשנים האחרונות לדבר שבשגרה בקהילה הפלסטינית בתוך 48 השטחים, אשר מוצאת עצמה מותירה לגורלה ובעלת ערובה לפשע המאורגן.
מנגד, משטרת ישראל לא ממלאת את תפקידה בבלימת הפשע המאורגן, על רקע אינדיקציות לשותפות של גורמים ישראליים שונים לארגוני פשיעה.
ה 17 אוג 2023 6:12 pm - שעון ירושלים
היום, חמישי, הסתערו צוותים המשתייכים למס הכיבוש הישראלי על שווקי העיר העתיקה בירושלים.
על פי מקורות מקומיים, צוותי המס פשטו על מספר חנויות השייכות לסוחרים ירושלמים, בחסות משטרת הכיבוש, בעיקר על אלו שנמצאות ברחובות הסולטן סולימאן וסלאח אלדין, והוציאו הפרות כספיות שהסוחרים הגדירו כ"בלתי צודקים. " ומשוגע."
ה 17 אוג 2023 6:04 pm - שעון ירושלים
שר הבינוי והשיכון הישראלי, יצחק גולדינגנוב, הודיע היום, חמישי, בהצהרה על תקציב של 115 מיליון שקלים חדשים (30 מיליון דולר ארה"ב), להגנה ושמירה על הביטחון באזור הר הזיתים והיישובים היהודיים במזרח. של ירושלים.
בהודעה נמסר כי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדינגנוב, הכריז על "תקציב חסר תקדים של 115 מיליון שקלים להגנה ושמירה על הביטחון באזור הר הזיתים ובישובים במזרח ירושלים".
דוח התקציב כולל הוספת מאות מאבטחים לאורך אזור הר הזיתים.
"בעקבות התקציב ההיסטורי עליו עבדנו, יתווספו מאות מאבטחים לאורך כל הר הזיתים", אמר השר גולדינגנוב.
השר הוסיף כי תקציב זה יתווסף לתקציב הכללי של מדינת ישראל וציין כי "בתקציב זה מעסיקים 400 מאבטחים לאורך כל ההר".
ראש הוועדה להגנת הר הזיתים, אברהם לובינסקי, מצדו אמר כי "התקציב ייתן לנו את היכולת להעלות את רמת הביטחון והבטיחות שאנחנו צריכים כאן כדי שלא יהיה חשש. "
ישראל השתלטה על חלקה המזרחי של העיר ירושלים ב-1967 וסיפחה אותה במועד מאוחר יותר והקימה בה יישובים, בצעד שנדחה על ידי הקהילה הבינלאומית.
הפלסטינים רוצים את מזרח ירושלים כבירת מדינתם העתידית, בעוד הישראלים מתעקשים שירושלים, על חלקיה המזרחיים והמערביים, היא הבירה המאוחדת של מדינתם.
ה 17 אוג 2023 3:31 pm - שעון ירושלים
הממשלה וחברת השגשוג בפלסטין לייצור חשמל חתמו היום, יום חמישי, במשרד ראש הממשלה בעיר רמאללה, על הסכם לביצוע פרויקט תחנת כוח באמצעות גז טבעי בנפת חברון, בהספק של עד 170 מגה וואט. בתנאי שהשלב הראשון יהיה בהספק של 80 מגה וואט, בעלות של עד כ-80 מיליון דולר.
ההסכם נחתם בשם הממשלה על ידי ראש רשות האנרגיה, צפר מלחם, ובשם החברה לשגשוג פלסטין, יו"ר הדירקטוריון שלה, רפיק אבו מונשר, במעמד ראש הממשלה מוחמד שתייה, השר. של הכלכלה הלאומית חאלד אלאסיילי, וחברי דירקטוריון החברה.
שתייה אמר: "זהו הסכם חשוב עבורנו, לא רק למען ההתנתקות מהכיבוש, אלא בגלל שהוא עומד בלב העשייה שלנו, וזה מסר מאזדהר פלסטין שהמשקיע הפלסטיני מסוגל לשאת. המדינה."
שטייה הוסיף: "אנחנו רוצים שההסכם יכסה בעיקר את אזור חברון, ואנרגיה סולארית עבורנו היא מרכיב חשוב בייצור חשמל, אבל היא לא היחידה, והעולם היום הולך לכיוון הזה עם אנרגיה נקייה, אבל זה יישאר תלוי במקורות אנרגיה קלאסיים, ולכן ההסכם הזה יכסה גירעון שאנחנו רואים אותו, ואנחנו יודעים היטב לאן אנחנו הולכים בעוד עשר שנים, ואנחנו עושים כל מאמץ כדי לכסות את צורכי האנרגיה העתידיים שלנו. "
הוא המשיך: "אנחנו עובדים בנסיבות חריגות, שכן אין לנו חופש מוחלט לבנות או לשתול עמודים, להפיק אנרגיה או לייבא. הכיבוש הוא מרכיב משבש, אבל זה האתגר האמיתי להתמודד עם כל האמצעים של הכיבוש, שכן זה מופרע במקום אחד ומבוצע במקום אחר, וזהו". חיזוק ישיר של יציבותנו, ואנו נפעל להתגבר על כל המכשולים כדי ליישם את הפרויקט הזה בהקדם האפשרי".
שטייה אמר: "יש לנו חזון לטפל בבעיות הקשורות ביבוא אנרגיה, ויש פרויקטים גדולים של אנרגיה שייווצרו באזור, ואנחנו לומדים איך להפיק תועלת מכיסוי הגירעון העתידי, ותמיכה בהסכם הזה. הנשיא מעוניין ליישם את הפרויקטים הללו, ואנו מקווים שהייצור הזה ישקף את עצמו במחיר ושירות טובים". אנו מקווים לפתור את בעיות החשמל ברצועת עזה, ואנחנו בקשר עם אחינו במצרים על מנת להתחבר חשמל לרצועת עזה, כדי לכסות את הגירעון החשמלי שם".
ראש רשות האנרגיה מצידו מסר כי "בזמן הנוכחי רשויות הכיבוש מסרבות לתת לנו את האישורים הנדרשים להקמת קווי הולכה חשמליים בין נפות הארץ וחיבור תחנות ההעברה שבנינו לכל אחת מהן. אַחֵר."
הוא הוסיף כי אבטחת האנרגיה מתרכזת במפעלי ייצור פלסטינים מקומיים עם השקעות פלסטיניות, כדי שיוכלו לענות על צרכי האזרח הפלסטיני, וקרא למגזר הפרטי לעודד בנייה והשקעה בפרויקטים של אנרגיה סולארית, אנרגיה מסורתית, אנרגיית רוח. ופרויקטים אחרים של ייצור אנרגיה חשמלית פלסטינית המסוגלים לענות על צורכי האזרחים.
מלחם ציין כי תחזיות העומס מצביעות על כך שהעומס המרבי יגיע ל-2550 מגה וואט בשנת 2035, כלומר אנו זקוקים להגדלה של 1400 מגה וואט במהלך 12 השנים הבאות, ולכן עלינו להסתמך על מקורות פלסטינים.
בתורו, יו"ר הדירקטוריון של חברת השגשוג הפלסטינית הודה לממשלה על המאמצים הבלתי נלאים שעשתה כדי להפוך את הפרויקט החשוב הזה להצלחה, והדגיש שהחשמל הוא נשמת אפה של הכלכלה הלאומית הפלסטינית, ושפרויקט זה נמצא בהתאם לאסטרטגיית הממשלה שמטרתה להתנתק מהכיבוש, ולאשר שהמגזר הפרטי, בשיתוף המגזר הציבורי, מסוגל לעמוד מול כל האתגרים העומדים בפנינו בחיים.
ה 17 אוג 2023 2:44 pm - שעון ירושלים
ישראל הודיעה ביום חמישי כי ארה"ב אישרה לה לסיים עסקה צבאית "היסטורית" בשווי 3.5 מיליארד דולר, לפיה ישראל תמכור לגרמניה מערכות הגנה אווירית היפרסוניות "חץ 3", במסגרת העסקה הצבאית הגדולה ביותר שסיימה המדינה היהודית בשנת ההיסטוריה שלה.
חץ 3 היא מערכת הגנה מפני טילים שפותחה במשותף על ידי ישראל וארצות הברית ליירוט והפלת טילים בליסטיים מעל האטמוספירה של כדור הארץ.
משרד ההגנה הישראלי מסר בהצהרה כי משרד החוץ האמריקאי הודיע לו על אישור הממשלה לגרמניה לרכוש את המערכת הזו מהמדינה העברית.
"משרד ההגנה הישראלי, משרד ההגנה הפדרלי הגרמני והתעשייה האווירית הישראלית יחתמו על הסכם הגנה היסטורי בשווי 3.5 מיליארד דולר, העסקה הביטחונית הגדולה ביותר של ישראל אי פעם", נכתב בהודעה.
לפי המשרד, בכירים ממשרדי הביטחון הישראלים והגרמניים יחתמו על ההסכם, הקובע לגרמניה תשלום ראשוני של 600 מיליון דולר.
החוזה הסופי צפוי להיחתם עד סוף השנה הנוכחית לאחר שהעסקה תקבל את אישור הפרלמנט בשתי המדינות, כך לפי משרד הביטחון.
ההצהרה ציינה כי חץ 3 היא מערכת בעלת "יכולות יירוט יוצאות דופן לטווח ארוך הפועלת בגובה רב מעל האטמוספירה...ומשתמשת בגישה של פגע להרוג כדי ליירט איומים נכנסים".
שר הביטחון הישראלי יואב גלנט, מצדו, הגדיר את העסקה כ"הגדולה בתולדות ישראל", ורואה בה "צעד חשוב שיתרום לחיזוק כוחה וכלכלתה של ישראל".
"חשוב במיוחד לכל יהודי שגרמניה תחזיק ביכולות הגנה ישראליות", הוסיף בהצהרה.
מערכת החץ 3, במימון חלקי על ידי ארצות הברית, פותחה ויוצרת על ידי התעשייה האווירית בשיתוף עם ענקית התעופה האמריקאית בואינג.
לפי החברה הישראלית שפיתחה את חץ 3, מערכת ההגנה האווירית יכולה ליירט טילים בליסטיים המשוגרים ממרחק של עד 2,400 ק"מ.
המערכת נפרסה לראשונה ב-2017 בבסיס אווירי ישראלי ושימשה להגנה על המדינה היהודית מפני התקפות אפשריות של איראן וסוריה.
ברלין צופה שמערכת ההגנה תסופק ברבעון האחרון של 2025.
ממשלת גרמניה הובילה קמפיין לחיזוק ההגנה האווירית של נאט"ו באירופה לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה.
ברלין גם דחקה בבעלי בריתה לקנות מערכות הגנה.
בשנה שעברה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, השיקה גרמניה את פרויקט "אירו שמיים", שעד כה חתמו עליו 12 מדינות באירופה.
ה 17 אוג 2023 2:07 pm - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, פרסמה הוועדה לענייני עצירים ועצורים לשעבר פרטים על ההתעללות אליה ספגו שני האסירים, נור ואקד ומוסאב קטאווי, במהלך מעצר וחקירה.
עורך דינה של הנציבות, חנן אלחטיב, אישר בביקורה בכלא מגידו כי האסיר, נור חסן אנואר וואקד (24 שנים) מהעיר חיפה, ומשפחתו הותקפו על ידי מתנחלים בביתם, ב-06/12/ 2023, על רקע מתנת מאי ומה שהם כינו את הקמפיין של היהודים. "שומר החומות", שם הגן וואקד על עצמו ועל הוריו לאחר שהיכה אותם והתעלל בהם. שעות לאחר מכן הגיעו כוחות הכיבוש הישראלים לביתו ועצרו אותו.
האסיר סובל מנזק עצבי המחייב לתת לו סוג מסוים של תרופה, אך הנהלת הכלא החליפה אותה בסוג אחר שאינו נותן את התוצאה הטיפולית הנדרשת.
בזמן שכוחות הכיבוש הישראלי פשטו על ביתו של האסיר, מוסעב קטאווי, מהעיר קלקיליה, בתאריך 13/04/2023, בסביבות השעה 02:30 לפנות בוקר, והרסו את תכולתו באופן ברברי, ומשפחתו של האסיר הוכפפה. לצעקות ודחיפות של החיילים.
לאחר מכן קשרו את האסיר באטבי פלסטיק, כיסו את עיניו והתחילו לגרור אותו באלימות, לאחר מכן העבירו אותו לבית המעצר אל-ג'לאמה, והוא נשאר שם 40 יום עד לחקירה, במהלכה הוא עבר עינויים, כמו כמה אנשים נכנסו לחדר החקירות כדי להכות את האסיר, להעליב אותו ולצעוק עליו, שלא לדבר על תנאי התאים.
והאסיר אומר: "אני לא רוצה להיכנס לפרטים נוספים על המעצר כי כמעט השתגעתי".
שימו לב שקטאווי נידון ל-36 חודשי מאסר.
ה 17 אוג 2023 1:34 pm - שעון ירושלים
ראש הממשלה מוחמד שתייה קרא לבית הדין הפלילי הבינלאומי לזמן את העבריינים ולהטיל עליהם דין וחשבון, כדי שהדבר יהווה הרתעה לאחרים וימנע הישנות פשעיהם.
שתייה אמר בהצהרה היום, יום חמישי: "היעדר עונש פירושו עידוד הכיבוש להמשיך בביצוע פשעים אחרים".
הוא התייחס לפשעים, שהאחרון שבהם היה הריגתו של מוסטפא אל-קסטוני (בן 32) על ידי חיילי הכיבוש, ופציעה של עובדת במשרד הבריאות, במהלך הפיגוע בג'נין הבוקר.
ה 17 אוג 2023 1:27 pm - שעון ירושלים
המינוי של השגריר הסעודי לירדן מר נאיף א-סודיירי גם לשגריר סעודיה למדינת פלסטין צריך לשמש נורה אדומה לאלו בישראל אשר מאמינים כי הנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה כבר כאן מעבר לפינה. אלא שלנורמליזציה עם הממלכה הסעודית ישנו תג מחיר שאינו בר מימוש עם הממשלה הקיצונית משיחית ימנית של נתניהו, והוא הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל בשטחים שנכבשו ב-1967. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה פרטנר לשלום ישראלי-פלסטיני על בסיס שתי מדינות לשני עמים – ובממשלתו הנוכחית זה נכון יותר מאי-פעם. למעשה, פתרון שתי המדינות נותר היום רק כמנטרה של הקהילה הבינלאומית ושל חלקים בחברה הישראלית. כל אדם שמכיר ולו מעט את מציאות החיים של הפלסטינים בגדה המערבית חייב להטיל ספק גדול בהיתכנותו של הפתרון הזה. אובדן הרוב בעדו בשתי החברות אינו רק שינוי אופנתי של הרוח הפוליטית, אלא הוא תוצר של שינוי עמוק של המציאות בשטח. מאות אלפי ישראלים שולטים ברובו הגדול של השטח, והאוכלוסייה הפלסטינית כולה נאנקת תחת מגפיה של מדינת משטרה צבאית. יחד עם שלטון פלסטיני כושל, רוב הפלסטינים שותפים למחשבה כי הדרך לשלום נקלעה למבוי סתום, וכך חושבים גם ישראלים רבים מאוד.
מדוע שתי מדינות?
אני מודה שבמשך עשרות שנים עד לפני כשנתיים הייתי סניגור איתן של פתרון שתי המדינות. כבר ב-1976 כתבתי בעיתוןThe Jewish Radical (בברקלי, קליפורניה) את מאמר הדעה הראשון שלי בעד הקמת מדינה פלסטינית בשטחים שנכבשו ב-1967 ובירתה מזרח ירושלים. עֶמדתי יצאה אז מהשקפת עולם ציונית, אך כיום אינני מזדהה עוד כציוני. להבנתי, אז והיום, הסכסוך הישראלי-הפלסטיני נסוב סביב שני עמים החיים בשטח אחד מוגדר, ושניהם מוכנים להילחם, להרוג וגם להיהרג לשם השגת ביטוי טריטוריאלי של הזהות הלאומית-דתית שלהם. שני העמים טוענים כי הם שואבים את זהותם מהטריטוריה הזאת, וגם מעניקים את זהותם לאותה טריטוריה. בשל האיבה הקשה וההיסטוריה הארוכה של גרימת סבל הדדי, סברתי כי אין פתרון של חיים בצוותא במדינה אחת נטולת זהות לאומית-דתית, ולכן הפתרון הסביר ביותר הוא חלוקת השטח לשתי מדינות המעניקות לשני העמים את הזכות להגדרה עצמית. הערכתי שחלוקה כזאת יכולה ליצור מצב של win-win לשני הצדדים.
שנים אחר כך, כאשר פורסם כי הושג הסכם הצהרת העקרונות של אוסלו בסוף אוגוסט 1993 שמחתי לשמוע מאחד האדריכלים של ההסכם, חברי ועמיתי רון פונדק המנוח, שתכנון ההסכם היה מבוסס על שיתוף פעולה הדוק בין הצדדים ועל גבולות יחסית פתוחים בין מדינת ישראל לבין מדינת פלסטין העתידית. הסכם הביניים אשר נחתם ב-28 בספטמבר 1995 יצר 26 ועדות משותפות בכל תחומי החיים, שנועדו לממש את רעיון שיתוף הפעולה בין שני העמים בשתי המדינות השכנות. לאחר רצח רבין ועלייתו של נתניהו לראשות הממשלה תהליך השלום הוכנס לקיפאון, והוועדות המשותפות הפכו למעשה להיות מסגרות של הטלת וטו ישראלי על צרכים פלסטיניים. הוועדה הראשונה שבה זה קרה הייתה ועדת המים המשותפת. אחריה באה ועדת הכלכלה המשותפת שבה ישראל החלה בסירובה לחתום על העברת כספי המיסים – מע״מ ומכס – אשר היא גובה (עד היום) עבור הפלסטינים לפי ההסכם, מכיוון שלפלסטינים אין שליטה בגבולות חיצוניים. עם פרוץ האינתיפאדה השנייה שבקו חיים כל הוועדות המשותפות, ולא שבו לחיים מאז.
באינתיפאדה השנייה נוסחה וקובעה הסיסמה ״אנחנו כאן, והם שם״, ויחד איתה נבנו חומות וגדרות, אשר תקעו מסמרים אחרונים בארון המתים של תהליך השלום. תומכי פתרון שתי המדינות מאז הם בעיקר אנשי ביטחון בכירים לשעבר אשר סירסו את רעיון שתי המדינות החיות בשלום, בשיתוף פעולה ובגבולות פתוחים, ואימצו מושגים של הפרדה וגירושין. אותם אנשי ציבור סייעו בגיבוש דעת קהל בישראל ובפלסטין שלפיה חזון השלום הישראלי-הפלסטיני פס מן העולם ושהדבר הטוב ביותר שנוכל לקוות לו הוא הסדרים בעלי אופי לא אלים ומשטר של שליטה ישראלית לעולמי עד. עם זאת, חלק מאותם אנשים אף דוגלים בנסיגה חד-צדדית משטחים למרות הכישלון הענק של הנסיגה החד-צדדית בעת ההתנתקות מעזה. זוהי אסטרטגיה כושלת שפעלה כנבואה שהגשימה את עצמה והביאה אותנו לידי המצב הנוכחי של מדינה יהודית דמוקרטית בעלת עליונות יהודית מובהקת, שכמובן אינה יכולה להתיישב עם יחסי שלום עם שכנינו הפלסטינים. גישה זו, בהיותה נטולת כל בסיס של חזון ותקווה, גם אינה יכולה לזכות בתמיכה של רוב העם בישראל.
הימין בישראל הצליח לקבור את פתרון שתי המדינות, לפחות לעת עתה, בפעילות המתמשכת שלו להתרחבות מסיבית של השליטה הישראלית בכל רחבי הגדה המערבית ולגזילת עוד ועוד קרקעות, וכמובן במעשי אלימות נוראים של הצבא ושל מתנחלים נגד תושבים פלסטינים בשטחים מדי יום ביומו. האסטרטגיה של נתניהו של החלשת הלגיטימציה של הרשות הפלסטינית וראשה בעיני העם הפלסטיני בשעה שהקהילה הבינלאומית דואגת לשמור על קיומה, ובה בעת של שמירה על חמאס מוחלש בעזה – הבטיחו לו שלא יופעל לחץ על ישראל לנהל מו״מ עם הפלסטינים. היחלשות התפקוד של הרשות הפלסטינית ולפיכך אובדן זכות הקיום שלה בעיני הציבור הפלסטיני סייעו לצמצום סיכויי הקיום של מדינה פלסטינית עצמאית.
לנוכח כל זאת, אלו הדבקים בפתרון שתי המדינות ומעוניינים לשמר את האופציה לקיומו חייבים ליזום שיח ציבורי רחב ועמוק על שאלת הדרך שבה עוד אפשר לממשו. המהלך הסעודי הוא צעד בכיוון הנכון למימוש הפתרון הזה. מהלך אפשרי נוסף – ארה״ב ומדינות אירופה חייבות לנקוט עמדה ברורה של תמיכה בפתרון זה – להכיר במדינת פלסטין וגם למנות שגרירים אליה. ועוד באותו כיוון – אוסטרליה הודיעה לאחרונה שהיא שבה לכנות את הגדה המערבית בשם שטחים פלסטינים כבושים, זהו גם הכינוי הרשמי בפי ממשלת בריטניה, אך אין די בכל אלה, כל עוד הם נותרים בשדה ההצהרתי בלבד. במילים אחרות, כל אותן מדינות מצהירות שהן תומכות בפתרון שתי המדינות, אך למעשה הן אינן עושות מאומה כדי לקדמו. הכרה במדינת פלסטין והצבת שגרירים בה יכולות לעזור להחזיר את הפתרון הזה למרכז הבמה המדינית. התומכים בפתרון שתי המדינות צריכים להפסיק לדבר על הפרדה וגירושין וצריכים לאמץ השקפה של שיתוף פעולה חוצה גבולות. כן, צריכה להיות הפרדה מדינית, אך יש לשאוף לשינוי המציאות של חומות וגדרות ברגע הראשון שיתאים לזה (מהר ככל האפשר).
הפלסטינים, אשר עדיין תומכים בפתרון שתי המדינות וסבורים כי לעם הפלסטיני שמורה הזכות להגדרה עצמית, חייבים לגבש מתווה לקבלת שליטה על חייהם ועל גורל העם הפלסטיני. הם חייבים לפתוח בשיח של שיתוף פעולה עם שכניהם הישראלים, ולנקוט גישה חיובית כלפי נורמליזציה עם ישראל – כמובן לאחר שתסתיים שליטתה עליהם, על אדמותיהם ועל חייהםֿ. הפלסטינים צריכים להביא בחשבון אפשרות של מיעוט יהודי במדינתם. הם ייטיבו לבטא אפשרות זו, במילים שאמר לי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר ד״ר סלאם פיאד: המדינה הפלסטינית תיתן למיעוט היהודי שיישאר בה אותו יחס בדיוק שמדינת ישראל נותנת למיעוט הפלסטיני שבתוכה. משפט מבריק! הפלסטינים יכולים להעניק ליהודים שיחיו בתחומי מדינתם סטטוס של תושב או סטטוס של אזרח, כל עוד תושבים יהודים אלו יכירו בריבונות פלסטינית במקומות מגוריהם. במדינת פלסטין לא יהיו קהילות יהודיות אֶקסְקלוּסִיבִיות, ליהודים בלבד, שיאסרו כניסת פלסטינים להתגורר בהן. אפשר שבקהילות היהודיות יהיו בתי ספר שבהם ילמדו בשפה העברית. הרשות הפלסטינית, או ממשלת פלסטין כפי שהיא מכנה את עצמה, צריכה כבר עכשיו להתחיל ללמד עברית בכל בתי הספר שלה מכיתה א׳ כמו שמלמדים בהם את השפה האנגלית. כדאי להם לעשות כן אף אם במדינת ישראל לא עושים כך בשפה הערבית, אך כמובן גם זה צריך לקרות.
עלינו לחשוב על אופציות נוספות של שלום על בסיס מדינה פדרלית או קונפדרלית ואף על אפשרות לכלול בתוכה גם את ירדן. כאשר אנו נושאים עינינו לעתיד של שלום ולנורמליזציה, כדאי לנו מאוד להבין כי מסגרת של מו״מ שכוללת עוד מדינות באזור יכולה להוביל להסכמים בני קיום ושרידות יציבים יותר ממסגרת בי-לטרלית ישראלית-פלסטינית, הודות ליכולת להתייחס באופן מרחבי יותר לסוגיות רגישות בעלות חשיבות ואינטרסים לכל עמי האזור. ככל שנוכל לפעול בשיתוף פעולה אזורי בכינון מדינה פלסטינית שכנה, כך מדינה זו תהיה יציבה יותר ובעלת מוטיבציה ואינטרסים גבוהים יותר לקיום הסכמי שלום בני קיימא עם מדינת ישראל.
ה 17 אוג 2023 1:13 pm - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, מנעו רשויות הכיבוש הישראלי מחקלאים להיכנס לאדמותיהם ולקצור את יבוליהם הממוקמים מאחורי חומת ההפרדה וההתפשטות הגזעית ליד העיר קלקיליה.
מקורות מקומיים דיווחו כי שלטונות הכיבוש הציבו החלטה בשער דרכו עבר האזרח עלי מוחמד נופל להגיע לאדמתו המבודדת מאחורי החומה, ומונעת ממנו להיכנס ולעבוד בה, שטחה הוא 51 דונם, והיא נטועה בה. גויאבה, מנגו ושמנת.
היא הוסיפה כי גם האזרח עבדאללה איסמעיל זייד מצא בשער אדמתו, שיש לה שטח של (דונמים), החלטה המונעת ממנו להיכנס או לעבוד בה, והיא נטועה בזיתים וענבים.
ה 17 אוג 2023 12:03 pm - שעון ירושלים
9 אסירים בבתי הכלא הישראליים ממשיכים בשביתת הרעב הפתוחה, ודוחים את המשך המעצר המנהלי שלהם.
האסירים השובתים הם: קיד אל-פאספוס והסולטן חלוף, השובתים רעב כבר 14 ימים, בנוסף לעצור, אוסאמה דאקרוק, שהחל בשביתתו לפני 10 ימים, והצטרף אליהם לפני שבעה ימים ב"ריימונד". הכלא העצורים: האדי נאג'י נזאל ומוחמד טייסר זקרנה ואנס אחמד קמיל, עבד אלרחמן איאד ברקה, מוחמד באסם אחמיס וזוהדי טלאל עבידו, וציינו כי הנהלת הכלא העבירה את העצורים בכלא "ריימונד" לתאים.
ראוי לציין כי 4 עצירים מנהליים הפסיקו את השביתה שלהם, שנמשכה 16 ימים, ביום שני האחרון.
ראוי לציין שהכיבוש ממשיך לעצור 5 אחים ממשפחת אל-פספוס: חסן אל-פספוס (בן 37), חאלד (בן 35), אכרם (בן 39), וחאפז (בן 40).
שביתת האסירים עולה בקנה אחד עם הצעדים המיליטנטיים שנקטו האסירים המנהליים בכלא "עופר", ובמספר בתי כלא נוספים, ולהמשך של כ-60 עצורים בחרם על בתי הדין הצבאיים של הכיבוש.
ראוי לציין כי מספר העצורים המינהליים הגיע ליותר מ-1,200, ואחוז זה הוא הגבוה ביותר מאז שנות אינתיפאדת אל-אקצא.
ה 17 אוג 2023 11:58 am - שעון ירושלים
רשויות הכיבוש הישראלי מנעו היום, יום חמישי, מאזרח לשפץ את ביתו והחרימו ציוד וחומרי בנייה במסאפר יטא, דרומית לחברון.
לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש פשטו על אזור ג'נבה, מנעו מהאזרח עזיז שחדה עומר לעבוד ולשקם מערה בה הוא ומשפחתו בת 6 נפשות, והחרימו חומרי בניין (מלט וברזל), גנרטור חשמל, מקדחה חשמלית וציוד בנייה אחר.
ה 17 אוג 2023 10:15 am - שעון ירושלים
אתמול הסתערו כוחות הכיבוש על העיר שכם והתרחשו עימותים ועימותים עם מספר צעירים שיוזמו להגן על עירם וזכויותיהם, כוחות אכזריים אלו הסתערו גם על מחנה בלאטה הסמוך לעיר. וביצע עבודות הריסה נרחבות, כולל מבנה רב קומות, וכן מרכז הפתח. כוחות הכיבוש גם איימו להרוס עשרים מתקנים באזור ואדי אל-ג'וז בירושלים.
שיטות כיבוש אלו לא היו האמצעי היחיד שנהגו על ידי כוחות הכיבוש. שר האוצר הישראלי, סמוטריץ', אישר את ההקצאה של כ-700 מיליון שקלים לחיזוק ההתנחלויות, מה שמכונה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ערך סיור פרובוקטיבי במזרח ירושלים ובחלק מההתנחלויות שהוקמו בעיר. בליווי מספר גורמים קיצוניים, ביניהם חבר עיריית הכיבוש וחברי "קבוצת חנא". כוחות הכיבוש גם מנעו מאזרחים גישה לאדמותיהם והקימו שערים לשם כך.
שיטות כיבוש אלו לא הסתפקו בהחרמת הקרקע והפחדת האזרחים ובעליה בלבד, אלא הם נוהגים באמצעים אחרים רעים לא פחות, בהם שחרור החשוד המרכזי ברצח הצעיר קוסאי מעטן והסתפקות שלו. מעצר בית.
כוחות הכיבוש הסתערו על מחנה עקבת ג'אבר ביריחו ורצחו את שני הקדושים, קוסאי עומר אל-וואלאג'י ומוחמד רבהי נוג'ום, מה שמעלה את מספר הקדושים של מחנה איתן וסבלני זה מתחילת השנה ל-11 חללים, מה שמעלה את מספר הקדושים במחנה האיתן והסבלני הזה מתחילת השנה. מקשה על העניינים ומגנה פרקטיקות אלה שאינן יודעות חוקי זכויות אדם או חובות הומניטריות.
צעד חיובי מהאיחוד האירופי, אבל!!
האיחוד האירופי סיפק 22 מיליון אירו לתשלום קצבאות סוציאליות למשפחות פלסטיניות עניות, באמצעות תוכנית העברת המזומנים הלאומית, המביאה תועלת למאות אלפי המשפחות הפלסטיניות הפגיעות והעניות ביותר לאור המשבר הכלכלי הזה. מריה ולסקו, סגנית נציגת האיחוד האירופי, אמרה כי האיחוד עדיין מחויב לתמוך במערכת ההגנה החברתית הפלסטינית, היא גם אישרה כי מחויבות זו קיימת למרות מכשולים פיננסיים חסרי תקדים, אך היא נחוצה בקרב השותפים כדי להבטיח את קיימות המערכת הפלסטינית.
עמדה זו של האיחוד האירופי היא אנושית וחיובית וזוכה להערכה וכבוד. עם זאת, אנו קוראים לאיחוד זה בכוח שהוא נהנה לנקוט בפעולה פוליטית חיובית והוא מסוגל לעשות זאת, לעצור את פשעי הכיבוש נגדנו אדמה, עמנו והעתיד שלנו..!!
ה 17 אוג 2023 10:11 am - שעון ירושלים
הקדמה: נקודת המבט להלן אינה אלטרנטיבה, בנוסף (הפלסטינים יודעים את כל הטרמינולוגיה) לעיתונאי צרפתי, ולא ייתכן שכוח אלטרנטיבי או חזון חלופי יצוץ בשלב ההיסטורי הנוכחי. הצעדה הפלסטינית חודשה פעמיים, עם הולדת פלגי הגרילה בקשר לתבוסה של יוני 1967 וכוונותיה לפני כן, והולדת האסלאם העמיד בהתאם להתקוממות העממית של 1987 ושורשיה שקדמו לכך. וכל אלה שניסו, במשך עשרות השנים, היו בסך הכל זעקות נפרדות מתנועת העם בפועל ולא השיגו מבנה מוגבל של אלף חברים בלבד. פוליטיקה היא כוח מתנגש ולא רק פנטזיות אקדמיות שאינן שקועים בהקרבה ובעבודה קשה בקרב ההמונים.
לא משנה כמה מגוונים הרעיונות והיוזמות, לא תוכל לדלג על שלב השחרור הלאומי, הנמשך עם המשך המאבק בקולוניאליסטים. חבש, למרות שהבמה כוללת סתירות נוספות, כולל הדיאלקטיקה שמחלחלת אליה. מאבק השחרור הלאומי והלאומי הוא (החוליה המרכזית שמטפטפת חוליות אחרות ויוצקת לתוכו את המאמץ העיקרי) לנין.
איינשטיין, סוציאליסט, נשאל, על פי זיכרונותיו, "האם אתה מדען טוטליטרי?" הוא ענה: "אני עובד בתחום שלי ואני לא טוען יותר מזה". ולנין ענה לשאלה, "האם המרקסיזם טוטליטרי. "(זהו כוח טרנספורמטיבי נגד ניצול מעמדי ודיכוי לאומי, דתי ומגדרי). (כפוי לייצג כל משתנה מהותי) אנגלס, כי (עץ החיים ירוק והתיאוריה אפור), במיוחד כשהבמה היא עדים לקפיצות המהפכה הטכנית, הבינה המלאכותית והמהפכה הכימית... לא נסתר מאף אחד את ממדי קריסת המבצר הסובייטי וההתמוטטויות שלאחר מכן ומה שפקד את הצעדה הפלסטינית בבימת אוסלו ולפניהן, קריסת החוויה הנאצרית ומה קרה לפרויקטים הקטאריים בראשות הבורגנות הלאומית.
אני מדור בן זמנו לאמרה של ד"ר פייסל דראג (לארגון הגדול ביותר יש את הייצוג הגדול ביותר) ולא את היכולות הטובות והפרודוקטיביות ביותר, ועידן שלא היה אכפת לו מהאמירה של גראמשי (מיעוט חלוצה יכול להוביל את הרוב), שלא לדבר על עריצות הדיבור הפוליטי וההשפעה המוגבלת של האמירה התרבותית המודרניסטית הליברלית, והעדר התהליך החינוכי. שהתרחב לרוחב ואנכי, למתודולוגיה של ביקורת, ניתוח וסינתזה... כאן כדאי לתקן האמרה המקובלת (בהתחלה הייתה המילה), אמר ישו (בהתחלה היה המילה, והמילה הייתה אלוהים). דתות, מחשבה בורגנית, המהפכה התעשייתית או פרויקטים לאומיים וסוציאליסטים בלי שההיסטוריה הגיעה לשלב של ( שחרור אנושי מקיף) מרקס, אבל הוא ממשיך אליו בחריצות, אז איפה הייתה האנושות לפני שלוש מאות שנים ואיפה היא הפכה ללחמנייה ענקית.
ההיסטוריה הופכת והמחשבה הולכת ונעשית והאדם הטוב ביותר שהביע זאת בשפה אינטנסיבית הוא גראמשי "פרקסיס" ופרקסיס מופיע היום בעיקר בקפיצות המדעיות, הכלכליות, התרבותיות והחברתיות של מדינה של כמעט 1.5 מיליארד בני אדם, סין העממית. עם המפלגה הקומוניסטית שלה, שהמסמכים האחרונים שלה הצביעו על כך שכוחה עלה על 98 מיליון ומארגנת אוכלוסיית נוער של 78 מיליון, ונקודת המפנה ביבשת הלטינית, שבה השמאל שולט בשלושה רבעים, וההצטברויות, הקפיצות והגבולות. על ידי איראן והודו מול נאט"ו והחד-קוטביות... מבלי לשכוח את האפיזודה הסורית והלבנונית ומה הפך להיות ציר ההתנגדות מבחינת יכולות ושאיפות באזור ואת האיחור המדהים בחוג האלג'יראי והדרום אפריקאי, וההתקוממות במדינות שאינן אפריקניות נגד המורשת הקולוניאלית.
ההיסטוריה לא תיפסק ותקוותיו של פוקיאמה נפלו (שקפיטליזם הוא סוף ההיסטוריה) והניאו-ליברליזם (מילטון פרידמן ואחרים) רעדו, אפילו הדמוקרטיה הליברלית ואחד ממאבקיה הוא הלגליזציה של ההומוסקסואליות וקידומו מקבל חיצים מכל הכיוונים , וזהו המקרה של ההגמוניה הנסוגה תדיר (הנה הטירה, קפוץ לכאן) אפוריזם גרמני, כלומר הנתונים הנ"ל הפכו לעובדות בשטח, הכחשתן בגדר הכחשת המציאות.
בהתאם, חוזר על עצמו הנרטיב שהתנאים הפלסטינים שלנו הם המסוכנים והקשים ביותר, שהנושא מאוים וזכויות לאומיות נמצאות על כף ידו של שד.
האם זה באמת כך?
נחשפתי יותר מפעם אחת לתמורות גלובליות ואזוריות, כמו רבים אחרים, וכולם נשפכים לטחנה של מאבק השחרור של האנושות.
1: הסטת מרכז הכובד של המאבק הפלסטיני מבחוץ לפנים. לראשונה עולה בעזה התנגדות עם עשרות אלפים (72 אלף לוחמים), כוונות פדאיין צומחות בגדה המערבית, ותשוקה נלהבת הפטריוטיות הפלסטינית מתבטאת בצורות שונות ברחבי הארץ, שהגיעה לשיאה במאי 2021 (סייף אל-קודס) והקרבות שלאחר מכן שלהבותיהם לא כובו, בכלל שביתות המוניות ועימותים עממיים, וחזרו... לא ל... להזכיר את האיחור שעלול להתלקח בתחייה עממית מסיבית, במיוחד כאשר אשליות נסוגו מעל הסדר או נתיב מו"מ. אף אחד לא שוקל בזירה הפלסטינית, רשמית או עממית, כוחות מאורגנים או אחר. ארגון, מהמר היום בגלוי על הממשל האמריקני או ממשלת תל אביב, למרות השוני באמצעי העימות ומחויבויות אחרות, הקורא להזין זרמים ליברליים באשר הם.
וכל המאמצים הבלתי פוסקים מ-1967 ועד הרגע לבודד את ההתנגדות מסביבתה העממית לא הניבו אלא רוח. העם ייצר את עמוד ההתנגדות בחו"ל, והמחנה הגן עליו בדמם, וזהו מצבם היום בבית, וזה הגיע לשיאו בצורה המפוארת ביותר עם אנשי מחנה ג'נין שפתחו את דלתות בתיהם. את ההתנגדות. אמרה אחת האמהות המכובדות בקבלת הפנים שלה משלחת עממית (אנחנו לא רוצים אוכל או ביגוד, מספיק שאתה איתנו, יש לי עשרה קדושים, וכל הקדושים הם הבנים שלי.) לא הסצנה החיה הזו מתעלה על הטרגדיה היוונית ובשפת הספרות. האם לא ניכרת כאן גבורה קולקטיבית חיובית, לא שליליות? אולי היא מעלה את המורל של המתוסכלים ושל אלה שאיבדו את המצפן שלהם.
2: בנייתו ונחישותו של ציר ההתנגדות, וכיום הוא עובר מהגנה לתחילת המתקפה לאחר שספגה את "עשור האש" ובחזית הציר עומדת עוצמתה של מפלגת ההתנגדות הלבנונית. , ששוחרר בשנת 2000 וזכה בשנת 2006, ולא זוהם משחיתות ומחלות של הסצנה והמנהיג שלה, האסטרטג היוקרתי והאמין ודיוק הניתוחים שלו הרחק מהרעש וההגזמות, המונח "ישות זמנית" נוצרה בהרמוניה עם מה שהפכה מפת הסכסוך, כלומר יותר ממחצית לבנון, יותר ממחצית עיראק, יותר ממחצית מתימן ויותר ממחצית פלסטין, בנוסף למשטר דמשק עם צבאו של 200 איש. אלף לוחמים וזהה לכוח עזר. למרות השחיקה והאתגרים שפקדו אותו, אמר הנשיא חאפז אל-אסד ז"ל לד"ר חבש (יש לי טילים ארוכי טווח ואין צורך בקול תרועה). כמה ראשים נעים. והנשק הימי החזק ביותר באזור, בינה מלאכותית ומזל"טים שהוכיחו את חשיבותם) ויש כוחות עממיים שמועמדים לעסוק בחזית הסכסוך, ואולי גם מדינות.
מי היה מאמין שאמריקה, המעצמה הגדולה ביותר, תובס בווייטנאם, עיראק ואפגניסטן...?
נכון שמלחמה אזורית לא מעבר לפינה, אבל המאבק על עתיד האזור מוביל לכך. לפי מרקס, פוליטיקה לא נמדדת בשנים אלא במשתנים, לדעתי, מהותה אינה חדשות תקשורתיות אלא כיוון התנועה... אין צורך להתעכב על החלוקה האנכית בחברה הישראלית כיוון שמדובר בחלוקה אמיתית בין זרמים חילוניים לדתיים, גישה אחת אומרת שזה הולך להסלים, אחרת אומרת שאפשר להגיע לשילוב בין זרמים בממשלה לאחרים בתנועת המחאה, וגישה שלישית. הממשלה הנוכחית נושמת את נשימותיה האחרונות ורביעית שהקואליציה הממשלתית תישאר לזמן מה, מונעת על ידי נטייה פשיסטית בלתי מבוקרת נגד הפלסטינים, שכותרתה היא פתרון הסכסוך וסיפוח הגדה המערבית הפלסטינית הכבושה.
אני מסיים את המאמר שלי
בין אם הפשיזם הגזעני יגדל או לא (כדי שהסערה תבוא בעוצמה רבה יותר) מקסים גורקי חולם על "פתרון הסכסוך על ידי פגיעה אנושה במאבק השחרור הפלסטיני והסרת הנושא הלאומי מסדר היום של ההיסטוריה קרובים יותר לשיגעון. זה נוסה במשך מאה שנים ויותר, ומעשי טבח צבאיים ופוליטיים רבים נכשלו.(זה ללכת באותן שיטות ולצפות לתוצאות שונות) איינשטיין, העם הפלסטיני עלה על 15 מיליון איש, בנוסף למאות אלפי פלסטינים אמהות ואבות לא פלסטינים, ומיליון תארים אוניברסיטאיים, והשנה לומדים 250 אלף באוניברסיטאות בגדה המערבית ובעזה ויותר מ-60 אלף ב-48 אוניברסיטאות, ומבנה המעמדות מתגבש בהדרגה נשים שותפות כוח העבודה של עד 20%, התקשורת והסצנה התרבותית, המחקרית והאמנותית מבעבעים למרות הפערים, ויש דור צעירים עצום שוקק אינסוף אנרגיות והכנות (המפלגה שלנו היא מפלגת הנוער והנוער היא ראשונים ליזום הקרבה). דבריו אלה של לנין נכחו בצעדה הפלסטינית מראשית דרכו. מאז הסיורים הראשונים שחצו את הנהר ומדבר סיני, הם מחזיקים את ההדק בעזה, בג'נין ובכל מקום, שחטפו את הדגל. של ניצחון בלבנון ובעיראק, שלחמו בגבורה בסוריה והפילו קונספירציות בינלאומיות. האם טיפש זה או אחר מאמין שהוא מסוגל לבטל את תנועת ההיסטוריה? איך הוא יכול להסביר שהצבא הבלתי מנוצח מתחמק מהתמודדות רחבה עם ההתנגדות בלבנון ובעזה, תוך שהם מרוממים את יכולותיהם! .
פלסטין חיה וקיימת כדי להישאר, ואימפריות גדולות עברו על אדמתה לפני ארבעת אלפים שנה, כולן קמלו וחיו את פלסטין, והזמן הוא הזמן לניצחון העמים, לא משנה עד כמה הקשיים וחוסר האיזון חמורים עבורם. עם איתן, מחרים ומתנגד, הוא משלב את הסוגיה הפלסטינית עם נושאים ערביים ואזוריים באופן שמניח על השולחן לא את פתרון הסכסוך עם הפלסטינים, אלא את פתרון הסכסוך באזור.
ה 17 אוג 2023 9:42 am - שעון ירושלים
לאחר שהרוויחו רווחים עצומים מדלקים מאובנים במשך עשרות שנים, מדינות המפרץ מכוונות כעת למימן ירוק כחלק מהרצון המוצהר שלהן להאיר את הכלכלות שלהן.
ערב הסעודית, איחוד האמירויות והסולטנות של עומאן משקיעות רבות בדלק הזה בזמן שהן מחפשות מקורות הכנסה חלופיים מנפט וגז.
"מדינות המפרץ שואפות להוביל את שוק המימן העולמי", אומר המומחה קארים אל-ג'נדי מהמכון למחקרים "צ'טהם האוס" הלונדוני.
"הם רואים במימן ירוק חיוני מכיוון שהוא מאפשר להם להישאר מעצמות אנרגיה עיקריות ולשמור על השפעתם כשהביקוש לדלקים מאובנים יורד", אמר ל-AFP.
בניגוד למימן, שמופק מדלקים מאובנים מזהמים ועדיין נמצא בשימוש נרחב, מימן ירוק מופק ממים תוך שימוש באנרגיות מתחדשות כמו רוח, שמש וכוח הידרו.
עם זאת, הדלק הנקי הזה, המהווה כיום פחות מ-1% מכלל ייצור המימן, עדיין אינו בר-קיימא מסחרית ודורש גידול מסיבי במקורות אנרגיה מתחדשים, תהליך שעשוי להימשך שנים.
בעוד שדלקים מאובנים מייצרים גזי חממה, מימן ירוק פולט רק אדי מים. השימוש בו מקודם במגזרים המזהמים ביותר כמו תחבורה, ספנות ותעשיית הפלדה.
הודות להון ההשקעות העצום שלה, סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, בונה את מפעל הפקת המימן הירוק הגדול בעולם בעיר העתידית הענקית Neom בצפון מערב הממלכה, שיעלה 500 מיליארד דולר.
המפעל בשווי 8.4 מיליארד דולר ישלב אנרגיית רוח ושמש כדי לייצר עד 600 טון מימן ירוק ליום עד סוף 2026, לפי הרשויות.
ביולי אישרה איחוד האמירויות הערביות, שתארח את ועידת האקלים של האו"ם (COP28) בהמשך השנה, אסטרטגיית מימן שמטרתה לייצר 1.4 מיליון טונות מטריות של מימן בשנה עד 2031, מה שהופך אותה לאחת מעשר המדינות המובילות לייצור מימן. .
חנן בלאלה, סגן נשיא ענקית הנפט האמירתית ADNOC, מאמין ש"מימן יהווה דלק בסיסי למעבר לאנרגיה נקייה", ומתאר אותו כ"שלוחה טבעית" של החברה.
"איחוד האמירויות נמצאות בעמדה טובה להפיק מכך תועלת", אמרה ל-AFP.
עם זאת, נראה כי סולטנות עומאן, המדורגת מאחור מבחינת ייצור דלק מאובנים בהשוואה לשכנותיה, מוכנה להוביל את מירוץ המימן הנקי במפרץ. עד סוף העשור, היא תהפוך ליצואנית המימן הירוק השישית בגודלה בעולם והראשונה במזרח התיכון, לפי דו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית שפורסם ביוני.
הסולטנות שואפת לייצר לפחות מיליון טון מימן ירוק מדי שנה עד 2030, ועד 8.5 מיליון טון עד 2050, "שיהיה גדול מסך הביקוש הנוכחי למימן באירופה", על פי הסוכנות.
לפי חברת הענק לביקורת פיננסית, Deloitte, מדינות המזרח התיכון, בעיקר מדינות המפרץ, יובילו את סחר המימן העולמי בטווח הקצר, על ידי ייצוא מחצית מהייצור המקומי שלהן עד 2030.
עד שנת 2050, מדינות צפון אפריקה ואוסטרליה צפויות להיות הפרודוקטיביות ביותר, אם כי מדינות המפרץ יישארו "ייצוא מובילות", לפי דו"ח החברה שפורסם ביוני.
השקעה במימן ירוק לא מנעה את הרחבת פרויקטי הנפט והגז, מכיוון שגם לאיחוד האמירויות וגם לסעודיה יש תוכניות לפתח את תעשיות הפחמימנים שלהן.
מומחים מצפים שמדינות המפרץ יצטרכו שנים כדי להיות מסוגלות לייצר מימן ירוק בעלות תחרותית עם דלקים מאובנים.
בעוד שעלות האנרגיה המתחדשת ירדה הודות להתקדמות הטכנולוגיה, עדיין לא ניתן להפיק ממנה מימן ירוק בצורה רווחית.
"מדינות המפרץ יתמקדו במקסום מכירות הפחמימנים למשך זמן רב ככל האפשר", אמרה עיישה אל-סוראיהי, חוקרת עמית במכון המזרח התיכון באוניברסיטה הלאומית של סינגפור.
"ידרשו שנים של ניסוי וטעייה עד שהמימן הירוק יהפוך לסחורה מסחרית", היא אומרת, ומציינת כי "זה יכול להיות הדלק החדש של העתיד" ברגע שהטכנולוגיה תתבגר והעלויות ירדו.
גם הדרישה למימן עדיין לא ברורה.
עם זאת, מדינות המפרץ מספקות זה מכבר למדינות אסיה התלויות ביבוא לצרכי האנרגיה שלהן, כמו יפן ודרום קוריאה, שמתכננות להשתמש במימן ירוק באסטרטגיות שחרור הפחמן שלהן.
ושר איחוד האמירויות לשינויי אקלים וסביבה, עבדאללה אל-נואימי, מזהיר כי "התשתית הנוכחית להובלת מימן אינה מספקת ותדרוש השקעות אדירות כדי לשנות אותה".
"הזמן הנדרש כדי לפתור את האתגרים העומדים בפני מימן (ירוק) הוא ארוך מאוד", אמר ל-AFP.
ה 17 אוג 2023 9:37 am - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, הסתערו עשרות מתנחלים על מסגד אל-אקצא, בהגנה קפדנית של משטרת הכיבוש.
המתיישבים ערכו סיורים פרובוקטיביים בתוך חצרות מסגד אל-אקצא, וערכו טקסים תלמודיים.
קבוצות מתנחלים מסתערות על אל-אקצא על בסיס יומי, למעט שישי ושבת.
ה 17 אוג 2023 9:19 am - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, כוחות הכיבוש הישראלי תקפו כלי רכב עם כדורים חיים כשהסתער על הכפר בורקה, מצפון-מערב לשכם.
לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על הכפר בורקה, וירו כדורים חיים ישירות לעבר רכב, כשבעליו בתוכו.
המקורות ציינו כי כוחות הכיבוש פשטו וערכו חיפוש על מספר בתים בכפר, והתעסקו בתכולתם.
ה 17 אוג 2023 9:09 am - שעון ירושלים
היום, יום חמישי, פירקו כוחות הכיבוש הישראלי מתקני מגורים בח'רבת חומסה אל תחטה שבצפון בקעת הירדן.
לפי מקורות מקומיים, אותם כוחות פירקו ותפסו בית השייך לאזרח, ג'עפר עבד אל באסט בשאראת, שהוא קרון שסופק על ידי מוסדות בינלאומיים.
הגורמים ציינו כי רשויות הכיבוש הרסו את ביתו המקורי במהלך החודש האחרון.
ה 17 אוג 2023 9:01 am - שעון ירושלים
עם עלות השחר של יום חמישי פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע מעצרים באזורים נפרדים בגדה המערבית.
בחברון עצרו כוחות הכיבוש את מוחמד סברנה, איש מואמן סאליבי, לאחר שהסתערו על העיירה בית אומר, מצפון לעיר.
בטובאס נעצרו העורך רמי שרידה והעורך עומר דראגמה לאחר פשיטה על ביתם.
העורך, עבד אל-חלק ברנת, נעצר בבילעין, ממערב לרמאללה.
בג'נין עצרו כוחות הכיבוש את חסן חוסאי והאני אל-קסטוני.
הצעיר, אמין אבו עור, נעצר מבית לחם.
ה 17 אוג 2023 8:57 am - שעון ירושלים
היום, חמישי בבוקר, הסתערו יחידות ישראליות מיוחדות על חלקה 3 בכלא הנגב.
לטענת רשות האסירים, יחידות אלו העבירו את כל האסירים ליעד לא ידוע, דבר המעיד על כך ששורר מתח באווירת הכלא.
ה 17 אוג 2023 8:43 am - שעון ירושלים
היום, חמישי, צעיר נורה למוות על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, לאחר שהסתערו על העיר ג'נין.
לפי משרד הבריאות, השהיד הוא מוסטפא אל-קסטוני (בן 32), שנפגע מכדורים חיים בראש, בחזה ובבטן.
עובדת משרד הבריאות בת 34, העובדת במקצועות רפואיים בעלי ברית, נפגעה משני כדורים בבטן ובחזה.
כמו כן נפצע צעיר שהוגדר בינוני.
כוחות הכיבוש עצרו שני אזרחים, אחד מהם אחיו של השהיד אל-קסטוני והשני חסן חוסאי.
ד 16 אוג 2023 9:44 pm - שעון ירושלים
הערב, יום רביעי, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי שני צעירים מהעיירה אל-יאמון ממערב לג'נין.
לפי מקורות מקומיים, כוחות אלו עצרו את אמיר אל-ג'עברי ולית' סמודי מאל-יאמון, בעת שעברו ליד המחנה הצבאי סאלם, ממערב לג'נין.
ד 16 אוג 2023 8:16 pm - שעון ירושלים
אקסיוס חשף כי שני פקידים ישראלים אמרו לאתר כי הגנרל מארק מיילי, יו"ר הרמטכ"לים המשולבים, ייסע לישראל בשבוע הבא על רקע החששות הגוברים בממשל ביידן לגבי האופן שבו הרפורמה השיפוטית של ממשלת נתניהו תשפיע על הצבא הישראלי.
לפי האתר, "אלפי חיילי מילואים ישראלים הפסיקו את שירותם בגלל התנגדותם להחלשת ממשלת הימין של בית המשפט העליון במדינה." ביקורה של מילי יאפשר לממשל ביידן להעריך את עומק המשבר בצבא הישראלי. , והאם יכולות להיות לכך השלכות על כוחות ארה"ב במזרח. אמצע".
באתר נטען כי בין חיילי המילואים המוחים נמצאים טייסי קרב ואנשי יחידות המודיעין, פעולות הסייבר והמבצעים המיוחדים של צה"ל. רבים הפסיקו לעבוד או להתאמן לפני מספר שבועות לאחר שהקואליציה של נתניהו העבירה חוק שיגביל את יכולתו של בית המשפט העליון במדינה לבחון את פעולות הממשלה, וכי "מאז, מפקדים בכירים בצה"ל, ובמיוחד ראש חיל האוויר האלוף תומר בר, הזהירו. נגד הידרדרות צעד אחר צעד בהכנות למלחמה.
באתר נכתב כי "חיל האוויר הישראלי מסתמך על טייסי מילואים, והמצב הנוכחי יוצר משבר כמעט מיידי במוכנות... טייסי מילואים ישראלים מתאמנים לפחות פעם בשבוע על מנת לשמור על כישוריהם המבצעיים, וטייסים שלא עשו זאת. מאומנים במשך מספר שבועות אינם מורשים לטוס." .
נראה כי הפנטגון מודאג מכך שהמשבר הניצב בפני הצבא הישראלי "עלול להיות בעל השפעות שליליות על אסטרטגיית ההרתעה הישראלית ועלול לעודד את איראן או חיזבאללה לבצע פרובוקציות צבאיות שעלולות להוביל להסלמה של המצב באזור". פקיד אמריקאי אמר לאקסיוס לפני מספר שבועות".
למשבר, במיוחד בתוך חיל האוויר הישראלי, עלולות להיות גם השלכות מבצעיות שליליות על כוחות ארה"ב המשתפים פעולה הדוק עם ישראל באזור. הוא יכול גם לאלץ את ארה"ב לשלוח כוחות נוספים לאזור".
מפקד חיל האוויר הישראלי בר נפגש בשבוע שעבר עם קבוצת טייסי מילואים והודה כי חלה ירידה משמעותית במוכנות. "יהיה קשה לשחזר את המצב", אמר, לפי תדרוך לכתבים שמסר דובר צה"ל. , לפי האתר.
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הביע את מורת רוחו לאחר שראה כותרות מהפגישה. בשיחת ועידה עם שר הביטחון יואב גלנט ורמטכ"ל צה"ל הרצי הלוי ובר, הוא נזף בראשי הביטחון ודרש מהם לחזור בהם מהציטוטים, אך הם סירבו בטענה שחובתם למסור את העובדות לציבור. לדיווח בערוץ 13 שאושר על ידי קצין בכיר בצה"ל.
התקרית הובילה למתיחות בין נתניהו להנהגת הצבא הישראלי. בפגישה שניה ביום ראשון, קרא נתניהו באלופים שלא להעריך בעצמם את מוכנות הציבור לצה"ל והזהיר כי כל מה שיאמרו בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת יודלף, על פי מספר דיווחים בעיתונות. לפי האתר.
ד 16 אוג 2023 8:00 pm - שעון ירושלים
הערב, יום רביעי, סגרו כוחות הכיבוש הישראלי את רחוב 90 סמוך לכפר אל-עוג'ה מצפון ליריחו.
לטענת גורמים מקומיים, כוחות צבא הכיבוש ומשטרה הקימו מחסום צבאי ברחוב אזורי 90, ועצרו רכב ובו שני אזרחים שזהותם טרם נודעה ועיכבו אותם, מה שמעיד כי כוחות הכיבוש הגבירו את צעדיהם הצבאיים ב האזור.
ד 16 אוג 2023 6:47 pm - שעון ירושלים
השלטונות הישראליים ממשיכים להרוס ולהחדיר בדחפור את מה שנותר מהמבנים ההיסטוריים והקדושים בכפר הנטוש אל-באסה, ליד עכו, בפנים הארץ הכבושה.
אתמול, שלישי, הרסו הרשויות הישראליות את אחד המבנים ההיסטוריים החשובים ביותר בכפר אל-באסה, המכונה "בית אל-חורי" הסמוך לכנסייה ולמסגד, כחלק מתוכניותיהן למחוק את ההיסטוריה של כפר מפורק, וליישם פרויקטים לייהוד המקום.
עורך דין עומר חמאיסי, מארגון זכויות האדם "מיזאן", סבר כי ישנה תוכנית לשימור המבנים והקדושות הארכיאולוגיות וההיסטוריות באל-באסה, לרבות כנסייה, מסגד ובית חורי, שהוא מבנה ענקי. בניין עתיק שקרס לחלוטין אתמול, והוסיף כי יש סימנים שהוא נהרס.ולא ליפול.
הוא הדגיש את המעקב אחר תיק אל-באסה, והתעמת ללא הרף עם מזימות שעלולות לערער את קדושת אותם אתרים, תוך דגש על הגשת מספר התנגדויות להריסות, והצלחנו ברובן ועצרנו מזימות רבות.
אוכלוסיית אל-באסה בשנת הנקבה של פלסטין 1948 הוערכה בארבעת אלפים איש, וכיום מספרם עולה על יותר מ 42 אלף איש, מתוכם 350 בפנים, והשאר מופצים על לבנון וקנדה.
מספר בתיו הגיע ליותר מ-700 בתים הבנויים באבנים, וציוני הכפר נותרו עד היום מסגד, שתי כנסיות, מקדש אל-ח'יד, בית למשפחת אל-ח'ורי, ומלון, אשר נתפסו על ידי "מינהל מקרקעי ישראל", ואסור להיכנס ולשקם אותם.
אל-באסה התפרסם בגידולים רבים, כמו חיטה וירקות, בעיקר גידול קישואים ופירות, שיוצאו לערים פלסטיניות וללבנון.
ד 16 אוג 2023 6:45 pm - שעון ירושלים
מחלקת חקירות אספקה ומתכות יקרות במחלקה לביטחון תזונתי, בשיתוף הרשויות המוסמכות, השעתה זמנית 4 מפעלים מסחריים בשל אי עמידה בתנאי הבריאות ברצועת עזה.
חקירת האספקה קבעה כי הצוותים שלה עצרו שתי מסעדות פופולריות ושני מפעלי מיצים מלעבוד לתקופה של 48 שעות, בשל כישלונם ביישום הודעות קודמות הקשורות לבטיחות בריאותית.
היא ציינה כי הפנתה את המפרים לפרקליטות כדי לנקוט נגדם צעדים משפטיים בהתאם לכללים.
ד 16 אוג 2023 6:38 pm - שעון ירושלים
ממשלת הרפובליקה העממית של סין סיפקה מיליון דולר לסוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (אונר"א), לתמיכה בתוכנית החינוך של הסוכנות כדי להבטיח שילדי פליטים פלסטינים בגיל בית הספר יקבלו איכות, חינוך בסיסי שוויוני ומקיף.
אונר"א אמרה בהצהרה היום, רביעי, כי היא תשתמש בתרומה הנדיבה הזו מממשלת סין כדי להבטיח שכ-5,300 תלמידים ותלמידות יקבלו חינוך בסיסי בחמישה בתי ספר של אונר"א בעזה.
היא ציינה שבמשך עשרות השנים היא הייתה חלוצה בתחום החינוך במצבי חירום, כשהראתה חוסן וחדשנות מול סכסוכים, כיבוש, מצור, עקירה, ולאחרונה, המגיפה העולמית, והחינוך של אונר"א. התוכנית התקדמה מאוד בהבטחה שלכל התלמידים, ללא הבדל מין, יקבלו יכולות, מוגבלויות, מצב סוציו-אקונומי, בריאות וצרכים פסיכו-סוציאליים, יקבלו הזדמנות שווה ללמוד ולתמוך בהם למיצוי הפוטנציאל שלהם.
"במשך יותר מ-70 שנה, אונר"א מילאה תפקיד חיוני והכרחי בהקלה על המצוקה ההומניטרית של פליטים פלסטיניים על ידי מתן שירותי סיוע והגנה חיוניים", אמר השגריר זנג ג'יקסין, ראש המשרד של הרפובליקה העממית של סין. מדינת פלסטין.
הוא הוסיף, "סין מעריכה לחלוטין את עבודתה של אונר"א ומעריכה אותה מאוד, והיא תמיד סיפקה סיוע במסגרת יכולתה לתמוך באונר"א במילוי משימות המנדט שלה. השנה, סין תרמה מיליון דולר לאונר"א, שהוא צעד קונקרטי למען אונר"א. ליישם את הצעתו של הנשיא שי ג'ינפינג, המורכבת משלוש נקודות להסדרת הסוגיה הפלסטינית.
ג'יקסין אישר את נכונותה של ארצו לעבוד עם הקהילה הבינלאומית ולתרום תרומה חיובית להשגה מוקדמת של פתרון מקיף, צודק ומתמשך לסוגיה הפלסטינית ולהשגת שלום בר קיימא, ביטחון עולמי ושגשוג משותף במזרח התיכון.
קארים עאמר, מנהל שותפויות במחלקת קשרי חוץ ותקשורת של אונר"א, אמר: "הרפובליקה העממית של סין היא שותפה חשובה מאוד ותורמת צומחת לאונר"א, ובזכות התמיכה המתמדת של תורמים כמו ממשלת סין, אונר"א הוא מסוגל לספק שירותים חיוניים לפליטים פלסטינים ברחבי המזרח התיכון". מול אתגרים מתמשכים.
מאז תרומתה הראשונה לאונר"א ב-1964, הרפובליקה העממית של סין סיפקה תמיכה כספית ופוליטית לאונר"א. מתוך הכרה בשותפות חשובה זו, אונר"א מעוניינת לחזק את שיתוף הפעולה שלה עם סין במתן סיוע למיליוני פליטים פלסטינים במדינה אזור.
ד 16 אוג 2023 5:15 pm - שעון ירושלים
שירות הביטחון המסכל ביריחו הודיע כי הצליח לעצור רשת המתמחה בייצור והפצה של שטרות דולר מזויפים במספר נפות בגדה המערבית.
הוא הסביר, בהצהרה היום, רביעי, כי מעצר זה הגיע לאחר פעילות מודיעינית של הסוכנות, ולאחר תיאום עם התביעה להוצאת צו חיפוש ומעצר, שכן קבוצת חשודים נעצרה וכמות גדולה של זיופים נתפסה .
ה"מנע" אישר כי התיק והעצורים הועברו לפרקליטות להשלמת החקירות ולנקיטת האמצעים המשפטיים הנדרשים.
הוא קרא לאזרחים לנהוג בזהירות ובזהירות בעסקאות פיננסיות, לשתף פעולה עם הרשויות ולדווח על כל פעילות חשודה.
ה"מנע" אישרה את נכונותה המלאה להתעמת עם כל מי שמבקש לאיים על הביטחון ועל הסדר הציבורי, וכי כל מי שמעורב בפעילויות פליליות דומות יישא באחריות בתקיפות ובתוקף בהתאם לחוקים החלים.
ד 16 אוג 2023 4:57 pm - שעון ירושלים
אמנסטי אינטרנשיונל אמר היום, רביעי, כי על הרשויות הישראליות לשחרר את וואליד דקה, אסיר פלסטיני חולה סופני, כדי שיוכל לקבל טיפול רפואי מיוחד ולבלות את שארית חייו עם משפחתו.
דקה, בן 62, סובל ממחלת ריאות כרונית ומסרטן חוט השדרה, בעוד שבמרפאה בכלא איילון הישראלי (לשעבר כלא רמלה) חסר הציוד הדרוש להתמודדות עם מצבו.
לאחר שאובחן כחולה בסרטן בשנה שעברה, שירות בתי הסוהר מנע ממנו לעבור השתלת מח עצם שעלולה להציל חיים לאחר שסירב להעבירו לבית חולים אזרחי.
"המקרה של וליד דקה מדגיש עד כמה מערכת המשפט הישראלית קשוחה ביחסה לפלסטינים, לרבות חולים סופניים או גוססים", אמרה הבה מוריייף, מנהלת המזרח התיכון וצפון אפריקה של אמנסטי אינטרנשיונל. מצבו של וליד כבר הוחמר עקב רשלנות רפואית של שירות בתי הסוהר הישראלי, כאשר לקה בשבץ מוחי בתחילת השנה, זה סירב להעבירו לבית חולים מתאים למשך 11 ימים, עיכוב שהוביל לסיבוכים מסכני חיים. וואליד דקה עומד כעת בפני סיכוי למוות מייסר מאחורי סורג ובריח".
היא הוסיפה: "מניעת גישה של אסירים לטיפול רפואי מתאים מפרה סטנדרטים בינלאומיים לטיפול באסירים, ועלולה להסתכם בעינויים. על הרשויות הישראליות לשחרר את וואליד דקה על רקע הומניטרי בהקדם האפשרי, ולוודא כי יינתן לו הטיפול הרפואי לו הוא זקוק נואשות".
וליד דקה ריצה 37 שנות מאסר בגין השתתפותו בקבוצה חמושה (לפי תיאור הארגון הבינלאומי) שחטפה והרגה חייל ישראלי ב-1984, והוא סיים את עונשו במרץ 2023, ולמרות זאת, נידון לשנתיים נוספות בכלא בשנת 2018, באשמת ניסיון הברחת טלפונים ניידים לאסירים פלסטינים אחרים, וכעת הוא צפוי להשתחרר במרץ 2025, תאריך שאולי לא מדויק לראות. כמו שהארגון אומר.
ב-26 ביוני 2023 דחתה ועדה מיוחדת לשחרור מותנה את בקשתו של וליד דקה לשחרור מוקדם לאור מצבו הבריאותי. ביום 7 באוגוסט 2023 דחה בית המשפט המחוזי בלוד את עתירתו של וליד דקה נגד החלטת הוועדה הנ"ל.
הדו"ח של אמנסטי אינטרנשיונל על משטר האפרטהייד של ישראל נגד פלסטינים, שפורסם ב-2022, מתאר את האפליה השיטתית שנוהגת מערכת המשפט הצבאית הישראלית כלפי פלסטינים ושלילת הזכות למשפט הוגן ולהליך הוגן.
בשנת 2022, ווליד דקה אובחן כחולה במיאלופיברוזיס, סוג נדיר של סרטן מח העצם. הוא סובל גם ממחלת ריאות חסימתית כרונית. לאחר ששירות בתי הסוהר הישראלי דחה את העברתו של וליד לבית החולים לקבלת טיפול חירום לאחר שבץ בפברואר, הוא סבל ממספר סיבוכים, ביניהם דלקת ריאות ואי ספיקת כליות, ונאלץ להסיר את רוב הריאה הימנית.
אמנסטי אינטרנשיונל סקר הערכה רפואית של מצבו, שבוצעה על ידי ההמטולוג הישראלי משה גת, שרופאים לזכויות אדם בישראל ביקשו את עצתו בינואר 2023. ככל שמצבו הבריאותי של וליד הידרדר, שירות בתי הסוהר המשיך להתעלם מהמלצתו של ד"ר. היה צורך להעביר אותו לסביבה נקייה ובריאה.
צנעא סלאמה, אשתו של וליד דקה, אמרה לאמנסטי אינטרנשיונל כי בעלה היה נתון להזנחה רפואית "שיטתית" וממושכת בכלא.
הארגון סקר גם הערכה רפואית שערך דימיטרי קלוצקי, קצין רפואה בכיר בשב"ס, שאמר כי הפרוגנוזה של וליד "רעה מאוד" וכי הוא זקוק לעזרה בכל הפעילויות היומיומיות.
ארגוני זכויות אדם פלסטינים כמו אדאמיר תיעדו זה מכבר את מדיניות הרשלנות הרפואית של ישראל נגד אסירים פלסטינים, וארגון הבריאות העולמי והכתב המיוחד של האו"ם למצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים העלו חששות לגבי הטיפול של השב"ס בפלסטינים חולים אסירים.
כללי המינימום הסטנדרטיים של האומות המאוחדות לטיפול באסירים קובעים כי "לאסירים צריכה להיות גישה לאותו סטנדרט של שירותי בריאות הקיים בקהילה, וצריכה להיות להם הזכות לקבל שירותי בריאות הדרושים ללא תשלום וללא אפליה על בסיס למעמדם המשפטי".
בכלא כתב וליד דקה מאמרים רבים על השפעת הכלא על החברה הפלסטינית, ופרסם רומן לצעירים ומכתבים רבים המתארים את החיים בכלא, שאחד מהם הפך למחזה. לאחר פרסום הרומן שלו לצעירים, שירות בתי הסוהר הישראלי הכניס את ווליד לבידוד עונשי.
הרשויות הישראליות דחו את עתירותיהם של וליד ורעייתו סאנה לאפשר ביקור זוגי.
מהארגון נמסר: מכל הפלסטינים המסווגים כ"אסירים ביטחוניים" נשללת זכות זו, המוענקת בדרך כלל לאסירים ישראלים יהודים המחזיקים באותו סיווג.
ב-2019 הצליחו וואליד וצנעא להבריח את זרעו מהכלא, ובתם מילאד נולדה ב-2020. וואליד הוכנס בבידוד לאחר לידת בתו, מילאד, ולא הורשה לראותה עד 18 חודשים אחר כך.
משפחתו של וליד דקה מתכננת לערער לבית המשפט העליון הישראלי, אבל, כפי שהם אמרו לאמנסטי אינטרנשיונל, "אין לנו את המותרות של הזמן".
הבה מוראיף סיימה את נאומה ואמרה: "וואליד דקה ומשפחתו לא צריכים להילחם במבוך חוקי בזמנים כואבים כל כך. על פי ההערכות הרפואיות שראינו, נותרה לוואליד שנה או שנתיים, והשארתו במעצר עד 2025 היא אכזריות ללא עלות".
היא הוסיפה, "אנו קוראים לרשויות הישראליות לשחרר את וואליד דקה, להפסיק את השלילה השיטתית של טיפול רפואי הולם לאסירים פלסטינים חולים, ולהבטיח שהם מכבדים את כל הסטנדרטים הבינלאומיים לטיפול באסירים".