ערבי ובינלאומי

ב 30 אוק 2023 10:25 am - שעון ירושלים

נורבגיה: ישראל הפרה את כללי המשפט ההומניטרי במלחמה בעזה

ראש ממשלת נורווגיה ג'ונאס גאהר חשב ביום ראשון כי תגובת הצבא הישראלי בעזה למתקפה ששיגר חמאס הייתה חסרת פרופורציה, והוקיעה מצב הומניטרי "קטסטרופלי".


"החוק הבינלאומי קובע שהתגובה חייבת להיות מידתית. יש לקחת בחשבון אזרחים, והמשפט ההומניטרי מאוד ברור בנושא הזה. אני חושב שהגבול הזה נחצה מאוד", אמר ג'ונאס גאהר סטור לרדיו הציבורי NRK.


הוא ציין כי "כמחצית מאלפי ההרוגים היו ילדים", והוסיף כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, ואני מבין שקשה מאוד להתגונן מפני התקפות שיושקו מאזור צפוף אוכלוסייה כמו עזה".


ראש ממשלת נורווגיה אישר כי "עדיין נורות רקטות מעזה לעבר ישראל, ואנחנו מגנים זאת", לפי מה שדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.


הוא הדגיש, "אנחנו חברים של ישראל ומגנים את הפיגוע שביצע חמאס לפני שלושה שבועות. אנחנו דורשים גם את שחרור החטופים, אבל אנחנו חייבים להתבטא בצורה ברורה. המצב הוא קטסטרופלי ואני מאמין שהוא מפר בבירור את מה שאנחנו קוראים לו. כללי המלחמה או המשפט ההומניטרי".


שר החוץ הנורבגי, אספן בארת אדה, הודיע ​​כי ארצו "מוכנה לקחת אחריות במשא ומתן לשלום במזרח התיכון", ואמר בתגובה לשאלה בערוץ טלוויזיה, "נורווגיה מוכנה אם נתבקש לעשות זאת. "


בניגוד לשכנותיה הנורדיות, שנמנעו מהצבעה, נורבגיה הצביעה ביום שישי בעד החלטת האו"ם ש"דורשת הפסקת אש הומניטרית מיידית, קבועה ומתמשכת שתוביל לסיום הלחימה".


ההחלטה הלא מחייבת, שישראל וארצות הברית התנגדו לה, זכתה לתמיכה של 120 חברים ו-14 התנגדו, בעוד 45 נמנעו מהצבעה, מתוך 193 חברי האסיפה הכללית.



דעות

ב 30 אוק 2023 10:16 am - שעון ירושלים

התמיכה הבינלאומית במלחמת הכיבוש בעזה ירדה

חדית' של ירושלים

חדית' של ירושלים

كاتب رأي

ההכרה של בכירים ישראלים בכך שרמת הלגיטימציה הבינלאומית התומכת במדינה הכובשת במלחמתה התוקפנית ברצועת עזה הולכת ופוחתת, היא הכרה שנגרמה ממלחמת רצח העם ומעשי הטבח שהמדינה הכובשת ביצעה ומבצעת נגד עמנו ב רצועת עזה שפגעה בבני אדם, עצים ואבנים ואשר נחשפו בערוצי הלוויין ובכל כלי התקשורת האחרים, כך נחשפה המציאות של המדינה הכובשת, שמטרתה אינה לחסל את ההתנגדות בראשות תנועת חמאס, אלא אלא לכוון לאזרחים בטוחים שבתיהם הופצצו מעל ראשם.
חזון העולם של מעשי טבח אלו ומלחמת ההשמדה הביאו לשינוי עמדותיהן של מספר מדינות התומכות ותומכות בישות הכובשת, בין אם במישור הרשמי ובין אם במישור המוני המדינות הללו, בעיקר המדינות המערביות. המונים אלה יצאו לרחובות במיליונים שלהם כדי לגנות את הפשע הישראלי ולדרוש מממשלותיהם להתייצב לצדם ולא להמשיך את תמיכתם בישות.המשטר הישראלי העוין כובש את העם הפלסטיני ונוהג נגדו שיטות שמביישות את כל אֶנוֹשִׁיוּת.
לפיכך התקיימו הפגנות גדולות, הגדולות בבריטניה מזה עשרות שנים, נגד הממשלה ותמיכתה בכיבוש הישראלי. מפגינים רבים הביעו את חרפתם על תמיכת ממשלתם במדינה הכובשת הטרור ופעולותיה הנתעבות והנוראות נגד האזרחים הבטוחים של את רצועת עזה.
כך גם לגבי ארה"ב, שאיימה על הנשיא ג'ו ביידן שלא תצביע בבחירות הקרובות, ושעמדת התמיכה שלו ואף השתתפותו בתוקפנות האכזרית נגד עזה היא בושה וחרפה לאמריקה, הטוענת לדמוקרטיה ו זכויות אדם. גם ההמונים בצרפת יצאו נגד עמדת ממשלתם, וקראו להפסיק את התוקפנות הישראלית. לחץ ציבורי זה הוביל לכך שהנציג הצרפתי לאו"ם הצביע על הצעת ההחלטה הערבית הקוראת לעצור את המלחמה, לפתוח בטוח מסדרונות, שליחת סיוע לאזרחים והסרת המצור על רצועת עזה שנמשך כבר כמה שנים. יותר מ-16 שנים.
זהו קצה הקרחון, והמשך התוקפנות, מלחמת הג'נוסייד והפשעים יגדל מיום ליום עקב הירידה בתמיכה הבינלאומית במדינה הכובשת, שתחשוף עוד יותר את האמת שלה לעולם ואת גזענותה. יהירות, ואולי בעתיד היא תאלץ את ממשלות המדינות הללו שתומכות ותומכות במדינה הכובשת לשנות את עמדותיהן, כי הפשעים שבוצעו ומעשי הטבח נגד עמנו יגבירו את מצב העוינות, וזה אפילו ידחוף את עמנו להמשיך במאבקם להביס ולעזוב את הכיבוש.
הכל שלום לעמי העולם שעמדו ועומדים לצד עמנו, במיוחד עמי המדינות הקולוניאליות שהביעו את גינוים לפשעי הכיבוש האכזרי.

דעות

ב 30 אוק 2023 10:13 am - שעון ירושלים

לא לרצח עם, כן לחופש פלסטין

חמאדה פרעה

חמאדה פרעה

كاتب رأي

76 אחוז מהעם הבריטי הביעו את תחושת האחריות שלהם לטרגדיה של העם הפלסטיני, והם התביישו ובושו על מה שעשו ממשלותיהם העוקבות, ושהם הגורם לסבל של העם הפלסטיני ולבזבוז של זכויותיהם, מאז הצהרת בלפור עד היום, שבה עומדת הממשלה בזכותה של "המושבה" להגן על עצמה, הם אינם מתמודדים בצורה הוגנת עם זכותו של "העם הפלסטיני" להגן על עצמו, על זכויותיו, וכן מולדתם, שנגזלה ונגנבה מהם וניתנה למתיישבים יהודים זרים.
לונדון מעולם לא הייתה עדה לאהדה ותמיכה בעניינו של עם אחר, כפי שהייתה עדה שלשום, שבת 28/10/2023, עם שלוש מאות אלף אזרחים בריטים, נוצרים, מוסלמים ויהודים, שהפגינו ברחובות לונדון, תומכים, תומכים ומזדהים, בסולידריות עם העם הפלסטיני ועם חופש מולדתו, מוקיעים, מוקיעים ודוחים את התנהגותה הברברית, הקיצונית של המושבה. בהרג של יותר מעשרת אלפים פלסטינים, ישנם קדושים שנקברו. נעדרים תחת הרס מבנים והצטברויותיהם.
גילויי התמיכה בפלסטינים וההוקעה, ההוקעה והדחייה של הישראלים לא הצטמצמו רק לבירת בריטניה, אלא התרחבו לרוב בירות מדינות אירופה: צרפת, בלגיה, דנמרק ואחרות, בראשות טורקיה, אשר אסף מאות אלפים בהופעה חסרת תקדים. הקהל הזה בו נשא הנשיא ארדואן נאום גרם למושבה לסגת את משלחתה. דיפלומטיה מאנקרה להתייעצות במחאה נגד עמדת הנשיא הטורקי ונאומו הישיר נגד פשעי המושבה נגד העם הפלסטיני.
שגרירי המושבה עדיין נמצאים בחלק מבירות ערב, מה שמצריך עמדה המבטאת בחינה מחודשת של מערכת היחסים התקינה עמה על רקע הפשעים וההרג שכוחות המושבה ביצעו ועדיין מבצעים ברצועת עזה ובגדה המערבית. .
כמה מדינות ערביות קשרו את עצמן עם המושבה באמצעות הסכמים ביטחוניים וצבאיים, ובכל זאת יחסיהן אינם מושפעים מהתבוננות ביקורתית של בירות אלה על התנהגות המושבה הישראלית נגד עם ערבי אחים, למרות שהמושבה חצתה את כל הקווים האדומים. , עם הרג והרס חסרי תקדים עם ההפצצה הזו, במטרה להרוג את המספר הגדול ביותר של פלסטינים, להרוס שטח גדול של מבנים ומתקנים אזרחיים.
הקרב בעזה, אמנם אינו העימות הראשון ולא יהיה האחרון, אך המושבה עוסקת בו שכן תוצאתו היא חיים או מוות, ומסיבה זו היא מבצעת את כל הזוועות ההרסניות ומשתמשת בכל הרג יבשתי, אווירי וימי כלים להרוג את הפלסטינים, ללא כל הרתעה משפטית, מוסרית או הומניטרית, והדבר חוזר למורשתו. הפושע שעשה אותו מעל החוק בשל הכיסוי האמריקאי-אירופי, מממשלות ששומרות על שנאה, גזענות והשאריות של המורשת הקולוניאלית שהייתה התואר וההקדמה לעושרה ולעליונותה מהעושר הגזול של עמינו, עמי אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית.
תושבי פלסטין, עם סבלם וכאבם, זקוקים למנופים שיעמדו לצידם האם מנהיגי המשטר הערבי ייענו לקריאת הנשיא הפלסטיני לקיים פסגה?? כי מה שנדרש הם מנופים תחושתיים מעשיים ותומכים לאחר סדרת הכנסים שנערכו וההצהרות שיצאו, שהאחרונה שבהן היא הצלחתה של ירדן מטעם הקבוצה הערבית להוציא החלטה של ​​העצרת הכללית של האו"ם התומכת בפלסטין ותומכת בהם. , ותואר לתבוסת המושבה ולמדיניות והכלים של ארה"ב. האם מנהיגי המשטר הערבי יעשו זאת ויענו לעמם בצידוד לאח הפלסטיני? בשיא סבלו וכאבו? ?.

פלסטין

א 29 אוק 2023 6:59 pm - שעון ירושלים

אלקסאם הודיע ​​על ביצוע מבצע נחיתה מאחורי קווי ישראל והרג מספר חיילים

"גדודי אל-קסאם", הזרוע הצבאית של תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס", הודיעו על ביצוע מבצע נחיתה מאחורי קווי ישראל, ממערב למעבר "ארז", ו"סיום" של מספר ישראלים. חיילים.


בהודעת "גדודי אלקסאם" נמסר ביום ראשון: "האירוע החל במבצע נחיתה מאחורי הקווים ממערב לארז, שבוצעו על ידי גדודי אלקסאם, שם לוחמי ההתנגדות חדרו את הגבול וירו נ"ט. טילים לעבר כלי רכב ישראליים".


היא הוסיפה כי "לוחמיה הרגו מספר חיילים בתוך כלי הרכב הממוקדים".

היא ציינה כי "לאחר תום מבצע הנחיתה והגעת כוח תמיכה מצבא הכיבוש ליד ארז, התרחשה שוב התנגשות מזוינת אלימה ליד גדר ההפרדה".


אל-קסאם אישר כי "כוחותיו הפציצו את אתר ארז הציוני בפצצות מרגמה ורקטות כדי לנתק את התמיכה בכלי הרכב הבוערים שהיו ממוקדים בסביבת האתר".


רדיו צבא הכיבוש הישראלי מצדו הודיע ​​על סיום העימותים במעבר "ארז" ועל חיסול כל החמושים.


מוקדם יותר הודיעו גדודי אל-קסאם כי הם תקפו כלי רכב ישראליים שחדרו לצפון-מערב רצועת עזה.


אל-קסאם ציינה בפוסטים בחשבונה בפלטפורמת טלגרם כי חטיבותיה "פגעו" בכלי רכב ישראליים שחדרו לצפון מערב עזה עם פצצות מרגמה בקליבר כבד.


היא אישרה כי חבריה תקפו שני טנקים של הכוחות שפלשו לצפון מערב עזה, והציתו אותם.


במשך 23 ימים פתחה ישראל במבצע צבאי ברצועת עזה, בתגובה למבצע "מבול אל-אקצא" שהרס שכונות שלמות והותיר 8,005 חללים, בהם 3,324 ילדים ו-2,062 נשים, בנוסף ל-20,242 שנפצעו. עם פציעות שונות, כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה.


מקור: אל ג'זירה מובאשר

ערבי ובינלאומי

א 29 אוק 2023 6:11 pm - שעון ירושלים

הפגנות בערים ערביות ובינלאומיות המגנות את מלחמת ישראל בעזה

הפגנות ומשמרות נמשכו בערים ערביות ובינלאומיות בגנות המלחמה הישראלית ברצועת עזה, שנכנסה ליומה ה-23, והותירה 8,000 קדושים וכ-20,000 פצועים, לפי נתוני משרד הבריאות בעזה.


מרוקו הייתה עדה להפגנות עממיות במספר ערים, בהן קזבלנקה, מרקש, נאדור, סאפי ובנסלימאן, לתמיכה בהתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה.


כמו כן, אורגנה הפגנה ליד הקונסוליה הצרפתית בעיר אגאדיר, במהלכה קראו המשתתפים קריאות המגנות את התמיכה המערבית והאמריקנית בישראל ואת השתיקה הבינלאומית בנוגע למעשי הטבח שביצע הכיבוש בעזה.


הפגנות ומשמרות נמשכו בערים ערביות ובינלאומיות בגנות המלחמה הישראלית ברצועת עזה, שנכנסה ליומה ה-23, והותירה 8,000 קדושים וכ-20,000 פצועים, לפי נתוני משרד הבריאות בעזה.


מרוקו הייתה עדה להפגנות עממיות במספר ערים, בהן קזבלנקה, מרקש, נאדור, סאפי ובנסלימאן, לתמיכה בהתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה.

כמו כן, אורגנה הפגנה ליד הקונסוליה הצרפתית בעיר אגאדיר, במהלכה קראו המשתתפים קריאות המגנות את התמיכה המערבית והאמריקנית בישראל ואת השתיקה הבינלאומית בנוגע למעשי הטבח שביצע הכיבוש בעזה.


בגדה המערבית הכבושה, מספר ערים וכפרים בגדה המערבית היו עדים להפגנות וישיבות לילה, שדחו את ההתקפות הישראליות על רצועת עזה, וקראו לקהילה הבינלאומית להתערב כדי להביא להפסקת אש ברצועת עזה. , ולשלוח במהירות סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה הנצורה.


מאות אזרחים יצאו להפגנות מאסיביות, יצאו לרחובות בטובאס, ג'נין ומחנהה, טול כרם, מחנה שועפט בירושלים ואזורים נפרדים נוספים בגדה המערבית, בתמיכה בהתנגדות ובתמיכה בתושבי העיר. עַזָה.



המפגינים גם מתחו ביקורת על עמדת ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ותמיכתו בישראל במהלך המלחמה ברצועת עזה.


אלפים התאספו גם אתמול, שבת, בצעדות באזורים שונים במדינה, בעוד כוח משטרה גדול מנע הפגנה במרכז הבירה פריז.


בקנדה התקיימה הפגנה בערים ונקובר וטורונטו בסולידריות עם הפלסטינים, ומשתתפי ההפגנה העלו סיסמאות בדרישה להפסיק את הפשעים הישראלים נגד הפלסטינים ודרשו להפסיק את מה שהם תיארו כמעשי טבח ורצח עם נגד. תושבי רצועת עזה.


פלטפורמות דיגיטליות משדרות קטעי וידאו המתעדים השתתפות של מאות בהפגנה בעיר טורונטו שבקנדה, בדרישה להפסקת אש וכניסת סיוע לרצועת עזה לאור ההפצצה הישראלית האלימה.


גם העיר סידני באוסטרליה הייתה עדה להפגנת הזדהות עם הפלסטינים, שבה דרשו המשתתפים להפסיק את המלחמה ברצועת עזה והוקיעו את נוהגי הכיבוש הישראלי.


בספרד נערכו הפגנות בערים, בהן מדריד, בילבאו ולנסיה, כדי לדרוש סיום מיידי של המלחמה הישראלית ברצועת עזה.


המפגינים קראו קריאות המבקרות את עמדות ממשלות אירופה והאשימו אותן בתמיכה בישראל ובסירוב להעניק סיוע לתושבי עזה.המפגינים דרשו לשים קץ למה שהם תיארו כרצח עם שביצע ישראל נגד העם הפלסטיני בעזה.


הפגנות אלו מגיעות כחלק מתנופה פרו-פלסטינית וגינוי להפצצה האינטנסיבית הישראלית של רצועת עזה במשך היום ה-23, והותירה אלפי חללים ופצועים, עם המשך מבצע "מבול אל-אקצא" שפתח הפלסטיני סיעות התנגדות עם שחר ב-7 באוקטובר בתגובה להתקפות הכיבוש הישראלי והמתנחלים נגד העם הפלסטיני.וקדושותיו.


מקור: אל ג'זירה + אתרי רשתות חברתיות



פלסטין

א 29 אוק 2023 5:51 pm - שעון ירושלים

אבו מרזוק: משלחת של הנהגת חמאס תבקר בקהיר תוך ימים

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, חשף הערב, יום ראשון, ביקור צפוי של משלחת התנועה בקהיר כאשר ההתייעצויות יגיעו לרמות מתקדמות, הצפוי להתקיים בימים הקרובים.


אבו מרזוק הסביר, בראיון ל"Youm7", כי הצד המצרי מברך על ביקור הנהגת התנועה במצרים וכי ישנה משלחת קבועה של התנועה בקהיר לניהול התייעצויות ודיונים בנושאים שונים.


הוא הדגיש כי תנועתו רואה בחיוב את עמדת המדינה המצרית באשר לדחייתה את תרחיש העקירה, וזו עמדה מוערכת המשרתת את העם הפלסטיני ומונעת אסון חדש.

פלסטין

א 29 אוק 2023 5:44 pm - שעון ירושלים

שני פציעות קליעים במהלך עימותים עם הכיבוש מזרחית לשכם

שני ילדים נפצעו מכדורים חיים ומספר אזרחים נחנקו, ביום ראשון בערב, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על אזור מזרח העיר שכם.


מקורות רפואיים דיווחו כי שני ילדים (בני 16 ו-14) נפצעו מכדורים חיים, אחד ברגל, השני בצד, ולאחר מכן נלקחו לבית החולים, בעוד מספר אזרחים נוספים סבלו מחנק כתוצאה מכך. של שאיפת גז רעיל, במהלך עימותים שפרצו באזור הדיור הציבורי ממזרח לעיר.

פלסטין

א 29 אוק 2023 5:14 pm - שעון ירושלים

מתנחלים תוקפים חקלאים במסאפר יאטה

היום, יום ראשון, תקפו מתנחלים חקלאים במסאפר יטא, דרומית לחברון.


עדי ראייה דיווחו כי מתנחלים חמושים לבושים במדי צבא תקפו את האזרח, ג'יבריל מוסא אבו עראם, ושני בניו, נאאל ואחמד, איימו עליהם במוות, ומנעו מהם להמשיך לעבוד ולמסוק זיתים באזור קווקיס.


עוד הוסיפו כי כוחות הכיבוש שהגיעו למקום כדי להגן על המתנחלים עצרו את האזרח ג'יבריל ובנו אחמד ואת האזרח נעים חאלד אבו עראם שנכח במקום וניסה למנוע את התקפת המתנחלים חקלאים.

פלסטין

א 29 אוק 2023 4:55 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מסתער על קפין, מצפון לטול כרם

ביום ראשון בערב הסתערו כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קפין שמצפון לטול כרם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה והוצבו באזור אל-חוז, תוך ירי כדורים ופצצות גז מדמיע מעת לעת, בעוד חיילי הכיבוש הסתערו על מספר בתי אזרחים באזור וערכו בהם חיפוש, מבלי דווח על פציעות או מעצרים.

ערבי ובינלאומי

א 29 אוק 2023 4:53 pm - שעון ירושלים

האפיפיור פרנציסקוס קורא להפסקת אש בעזה

האפיפיור פרנציסקוס קרא ביום ראשון להפסקת אש ברצועת עזה.


"אף אחד לא צריך לוותר על האפשרות לעצור את הנשק, אף אחד לא צריך לוותר על האפשרות של הפסקת אש: תנו לירי להיפסק", אמר האפיפיור לאחר שקרא את תפילת אנגלוס בכיכר פטרוס הקדוש.


"בעזה במיוחד, חייב להיות מקום להבטיח סיוע הומניטרי", הוסיף האפיפיור פרנציסקוס.

פלסטין

א 29 אוק 2023 4:51 pm - שעון ירושלים

הכיבוש הורס 8 דונם בכפר אל-דיכ

היום, יום ראשון, דחפו דחפורים של הכיבוש הישראלי 8 דונם של אדמות בעיירה כפר אל-דיכ, מערבית לסלפית.


ראש עיריית כפר אל-דיק, מוחמד נאג'י, דיווח כי דחפורי הכיבוש דחפו 8 דונם של אדמות השייכות ליורשיו של איוב עלי אחמד ז"ל, באזור דירייה, כדי להרחיב את המושבות "בדואל" ו"אלי זהב" שנבנו. על אדמות כפר אל-דיק.

פלסטין

א 29 אוק 2023 4:48 pm - שעון ירושלים

הכיבוש סוגר תחנת רדיו מקומית בחברון

היום, יום ראשון, סגרו כוחות הכיבוש הישראלי את מטה "רדיו החלומות" בעיר חברון ומנעו את שידוריו.


מנכ"ל תחנת הרדיו, טלאב אל-ג'עברי, אמר כי רשויות הכיבוש הודיעו לו בשיחת טלפון על ההחלטה לסגור את תחנת הרדיו ולהפסיק את עבודתה, ואיימו עליו להסתער עליה ולהרוס את תוכנה אם הוא חידש את השידור, באמתלה של שיבוש תנועת מטוסי הכיבוש.


הוא הוסיף כי הצעד הזה הוא השלישי בשנים האחרונות, והוא חלק מהפרות הכיבוש נגד מוסדות התקשורת בפלסטין, שכן הוא ממשיך לבצע פשעים נגד אזרחים.

פלסטין

א 29 אוק 2023 4:45 pm - שעון ירושלים

צעיר מת כתוצאה מפציעה מכדורי הכיבוש בבית לחם

הצעיר, חוסיין יוסף רביע (בן 25), ממחנה דיישה, דרומית לבית לחם, נהרג כתוצאה מפציעותיו מכדורי הכיבוש בעת שהסתער על המחנה ביום ראשון.


מקורות רפואיים בסהר האדום הפלסטיני בבית לחם דיווחו כי הצעיר, חוסיין רביע, נורה בראשו בעת שהיה על גג הבית כאשר כוחות הכיבוש הסתערו על מחנה דיישה, והוא נשאר במקום כשהוא מדמם ללא איש. לדעת על הפציעה שלו.


הגורם הוסיף כי הוא הועבר לבית החולים בית ג'אלה, שם נקבע מותו.


עם מות הקדושים של חוסיין רביע הצעיר, מספר הקדושים שעלו מאז עלות השחר היום במהלך עימותים עם הכיבוש בגדה ל-5 ול-116 מאז תחילת התוקפנות בשביעי לחודש.

פלסטין

א 29 אוק 2023 12:09 pm - שעון ירושלים

משרד החוץ: היעדר רצון בינלאומי לעצור את התוקפנות מאיים על יסודות הסדר העולמי

משרד החוץ והיוצאים אישרו כי הכישלון של הקהילה הבינלאומית לעצור את התוקפנות ההרסנית של ישראל לחיסול רצועת עזה, ובכך את העניין הפלסטיני, מאיים קשות על יסודות הסדר העולמי.


המשרד הסביר בהצהרה, היום, ראשון, כי היעדר רצון בינלאומי לעצור את התוקפנות מאבד את מוסדות הלגיטימיות הבינלאומית, במיוחד אלה המבוססים על שמירה והבטחה של עקרונות זכויות האדם, ומה שנותר מאמינותם, ותפניות. התוכן של אמנת האומות המאוחדות וטקסטים של המשפט הבינלאומי ומשפט זכויות האדם הבינלאומי לכדי דיו על נייר בלבד. נייר, ומחליף אותו בחוק הג'ונגל, ובהיגיון של "החזק אוכל את החלש".


המשרד גינה את המשך מלחמתה ההרסנית של ישראל נגד רצועת עזה זה היום ה-23 ברציפות ואת המשך ביצוע מעשי טבח ופשעים וסדרת הפשיטות העקובות מדם על ערים, יישובים ומחנות פלסטיניים בגדה המערבית הכבושה, לרבות. מזרח ירושלים.

פלסטין

א 29 אוק 2023 12:03 pm - שעון ירושלים

משרד החינוך: 2,000 תלמידים נהרגו ברצועת עזה


משרד החינוך הפלסטיני אישר את מותם של 2,000 תלמידים בשל התוקפנות הישראלית בעזה, ורשם למעלה מ-70 חללים מהצוות החינוכי.


במשרד הסבירו כי 200 בתי ספר נפגעו עקב התוקפנות שנמשכת כבר 23 ימים.


ממשרד התקשורת הממשלתי בעזה נמסר כי 10,000 חללים, בהם לפחות 1,500 מתחת להריסות, נהרגו מאז תחילת התוקפנות הישראלית.

דעות

א 29 אוק 2023 10:17 am - שעון ירושלים

עתידו של חמאס אחרי 7 באוקטובר 2023

גרשון בסקין

גרשון בסקין

كاتب رأي

זהו מאמר ארוך מאוד, אבל כל מילה בו חשובה ומבטאת את החשיבה שלי על חמאס בשנים האחרונות, על הסכסוך בינינו, על השלום ועל המשך דרכנו. ייקח זמן לקרוא אותו אבל אני חושב שהוא מכיל הרבה תובנות חשובות שעלו לאורך תקופה ארוכה מאוד.

 

אני מנהל מו"מ עם חמאס בהפסקות מאז 2006. בחלק מהמקרים פעלתי באופן רשמי, אמנם כאזרח פרטי אבל בתיאום מלא עם הרשויות הישראליות. רוב הזמן פעלתי ללא גיבוי רשמי, אבל תמיד דיווחתי לגורמים רשמיים בישראל מה אני עושה ומה אני מנסה להשיג. מעולם לא היתה התנגדות ישראלית לשיחות שלי עם מנהיגי חמאס. בדרך כלל עודדו אותי להמשיך לדבר איתם. בשמונה השנים האחרונות התמקדתי בניסיון להביא להחזרת גופות שני החיילים הישראלים שנהרגו בעזה במבצע צוק איתן, אורון שאול והדר גולדין, ואת האזרחים הישראלים החיים, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד. ביליתי מאות שעות בשיחות בניסיון להחזיר אותם. במהלך אותן שמונה שנים הייתה התקדמות והיו פשרות שהתקבלו על ידי שני הצדדים. השורה התחתונה היא שהעסקה מעולם לא יצאה לפועל כי חמאס התעקש שבין מאות האסירים שישראל הייתה מוכנה להחזיר יהיו כאלה שנשפטו לתקופות המאסר הארוכות ביותר. היינו, פלסטינים שהורשעו ברצח ישראלים. זה היה קו אדום עבור ישראל, שאותו היא לא הייתה מוכנה לעבור. כבר כמה שנים שלא היתה התקדמות במשא ומתן הזה.

כשהבנתי שהמשא ומתן נכנס למבוי סתום ללא אפשרות של פריצת דרך, ניסיתי גישות אחרות. גורמים ישראלים רשמיים הציעו שאביא לחמאס הצעה של תמריצים כלכליים – מים  חשמל, אפילו כסף מזומן. חמאס ענה שנושאים אלה אינם קשורים לאסירים ושעל ישראל לספק אותם ללא קשר לנושא האסירים מפני שאלה זכויות אדם בסיסיות שבאחריותה של ישראל לספק בשל שליטתה ביחד עם מצרים על כל הגבולות החיצוניים של רצועת עזה. אז חשבתי שכדאי לנסות את מה שעושים בתיאוריית מו"מ קלאסית: להגדיל את העוגה. הצעתי שנחזור למה שניסיתי לעשות בשנת 2012 ואשר נקטע בפתאומיות עם ההתנקשות של ישראל באחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. באותו זמן אני וע'אזי חמד מחמאס עבדנו על גיבוש נוסחה להפסקת אש ארוכת טווח והסרת המצור האזרחי על עזה. כבר עברנו על כמה טיוטות, שאת אחת מהן חלקתי עם שר הביטחון דאז אהוד ברק ועם השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם. בבוקר שבו קיבל ג'עברי לידיו את הטיוטה האחרונה שעליה עבדנו התנקשה בו ישראל. ג'עברי היה האדם המרכזי שמאחורי החטיפה והכליאה של גלעד שליט. שלפתי את אותה הטיוטה מהמחשב שלי ושיתפתי אותה שוב עם חמד לפני כשנתיים, ומאז ניסיתי לשכנע אותו לבלות איתי כמה ימים בנורבגיה, שוויצריה או מצרים, כדי לעשות ביחד סיעור מוחות איך לשנות את היחסים בין ישראל ועזה. חמד הסכים בהתחלה להיפגש איתי והתחלתי לעשות הכנות כדי שיוכל לנסוע אתי לנורבגיה. השלטונות הנורבגיים שלחו מישהו לעזה לדבר איתו והוא נבהל שיותר מדי אנשים יודעים שהוא נוסע לפגוש אותי. מסתבר ששרת החוץ הנורבגית החליטה שהיא חייבת להודיע לישראלים על הפגישה המיועדת בנורבגיה, וביטלתי את התוכנית והודעתי לשלטונות הנורבגים שלא ניפגש.

אז תכננתי להיפגש איתו בשוויצריה. קיבלתי הזמנה מעמותה שוויצרית עבור ע'אזי חמד, כפי שביקשו הרשויות השוויצריות כדי שיוכלו להוציא לו וויזה לשווייצריה בלבד. אמרתי לחמד שנודיע לשוויצרים שאנחנו עומדים להיפגש בג'נבה, כאשר התוכנית האמיתית היתה להיפגש בדירה פרטית בעיר שוויצרית אחרת. אבל חמד נתקף בהלה וחשדנות ואמר שלא קיבל רשות לפגוש אותי ממנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בחודשים האחרונים המשכתי להפציר בו לפגוש אותי בקהיר ושאף אחד לא צריך לדעת מזה. הוא אמר שהוא לא יכול. אני חושב שבתקופה הזו הוא כנראה כבר היה בסוד התוכנית לתקוף צבאית על ישראל – כך אני מעריך. זה לא אומר שהוא ידע את כל הפרטים של מה שתוכנן ויושם, אבל אני סבור שכח אל-קסאם לא היה יכול לעשות את מה שעשה ללא ידיעתה והסכמתה של ההנהגה הפוליטית העליונה בעזה.

במשך שנים האמנתי שאפשר לשאת ולתת על הפסקת אש/הודנא ארוכת טווח עם חמאס, שהייתה יכולה לכלול את הסרת המצור על עזה ושילוב מחדש של עזה בכלכלה של הגדה המערבית, ישראל והעולם. רופאים יכלו לבוא ולטפל בחולי סרטן בבתי החולים של עזה. עסקים חדשים יכלו להיפתח. ליותר משני מיליון האנשים בעזה היה יכול להיות איזשהו אופק של חיים טובים יותר. לצעירים יכלה להיות תקווה כלשהי לראות את העולם, לא רק על גבי מסכי הטלפונים הניידים שלהם. היו שבע אוניברסיטאות ומכללות פעילות בעזה לפני המלחמה הזאת אבל לבוגריהן לא היתה עבודה. הייתה אבטלה של מעל 60% לצעירים בעזה ואפילו אלה שכן היו מועסקים לא השתכרו מספיק כדי לצאת מהעוני.

שמירה על עזה ענייה ובשליטת חמאס הייתה חלק מהאסטרטגיה שפיתח נתניהו ויישם מתוך הגישה שחמאס מוחלש משרת את האינטרסים של ישראל: כך נשלט חצי מהעם הפלסטיני על ידי שלטון המוקדש להשמדת ישראל. כך, נתניהו אף איפשר ואישר את מימון שלטון חמאס בכסף מזומן ממדינה שתומכת בגלוי בחמאס ובאחים המוסלמים – קטאר. יחד עם המדיניות של דה-ליגיטימציה של שלטונו של מחמוד עבאס בגדה המערבית, תוך דאגה לשמירה על מספיק הון ואינטרסים אחרים בגדה המערבית כדי להבטיח שהרשות הפלסטינית תמשיך את התיאום הביטחוני עם ישראל, האסטרטגיה של נתניהו למניעת לחץ על ישראל להתמודד עם הנושא הפלסטיני יושמה במלואה. בעיני רוב הפלסטינים עבדה הרשות הפלסטינית בשירות ישראל והגנה על מתנחלים בזמן שלא סיפקה כל ביטחון שהוא לפלסטינים. הרשות הפלסטינית איבדה את רוב הלגיטימיות שלה בעיני רוב הפלסטינים כבר לפני שנים. הקרע הפוליטי הזה, כאשר חמאס בצד אחד והרשות הפלסטינית בצד אחר, איפשר לישראל להמשיך לטעון שאין פרטנר לשלום, בשעה שנתניהו ושורת אישים ישראלים ובהם בנט, גנץ, לפיד, ולמעשה כל ההנהגה הישראלית, הצהירו שלא ייכנסו לכל תהליך שלום שהוא עם הפלסטינים. אז הגיעו הסכמי אברהם אשר הורידו לחלוטין את הנושא הפלסטיני מסדר היום הישראלי והוא לא עלה כלל באף אחד מסבבי הבחירות החוזרים בישראל. מאז ניסיונותיו של אולמרט לשאת ולתת עם הפלסטינים בשנת 2008 לא היו כל מאמצים ישראלים רציניים למצוא פתרונות איך לחיות ביחד בשלום יחסי בחבל הארץ שבין הירדן לים.

מצב זה, שהיה נוח לחברה הישראלית במשך שני עשורים, איפשר להתנחלויות להתרחב ולישראל להשתלט על שטח גדל הולך בגדה המערבית. נתניהו הבטיח לארה"ב שלא יבנה התנחלויות חדשות, אז בנו "שכונות חדשות" של התנחלויות קיימות, חלק מהן במרחק קילומטרים מאותן ההתנחלויות הקיימות. מתנחלים פראיים, אלימים, דתיים ופנאטיים השתלטו על אדמות פלסטיניות והמשיכו לדחוק פלסטינים מאדמתם. מעשי אלימות נגד פלסטינים והשחתה של רכוש פלסטיני גברו והלכו תחת ההגנה של צה"ל ומג"ב. אלימות פלסטינית בג'נין, שכם ומקומות אחרים, מאורגנת או ביוזמות פרטיות, הייתה התגובה הטבעית נגד הטקטיקה הישראלית לגירוש פלסטינים מפלסטין – והכל היישר מתוך ספר ההפעלה של סמוטריץ' ובן גביר, כאשר נתניהו לצידם. הקש ששבר את גב הגמל – זה שתמיד מאחד פלסטינים, ערבים ומוסלמים נגד ישראל – היה מה שהם רואים כהתקפות על אל-אקצא. השינוי הזוחל בסטטוס קוו – והוא שבאל-אקצא, הכולל את כל אל-חראם אל-שריף/הר הבית, מותרת תפילת מוסלמים בלבד ורק הכותל המערבי הוא לתפילה יהודית – נתפס בעיני הפלסטינים והמוסלמים כחלק מתוכנית ישראלית גדולה להסיר את המסגדים ולבנות מחדש את בית המקדש. הבטחות ישראליות שזה לא הולך לקרות אינן זוכות לאמון. מערת המכפלה בחברון היא הדוגמה שהם נותנים לכך שיהודים השתלטו על מקום קדוש וחילקו אותו בכוח, ומתכננים במשך הזמן למנוע ממוסלמים להתפלל בו. אל-אקצא היא העצב החשוף ה"גרעיני" של הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכאשר נוגעים בו מתרחשים פיצוצים.

אין כל לגיטימציה שהיא למה שחמאס ואחרים עשו בתוך ישראל ב-7 באוקטובר. אלה היו פשעים בלתי אנושיים שאין להם כל הצדקה ושלעולם לא יישכחו ולא ייסלחו. חמאס איבד את זכותו להתקיים כממשלה בכל שטח שהוא ובמיוחד השטח שליד ישראל. ספק רב אילו נערכו בחירות פלסטיניות לפני 7 באוקטובר שחמאס היה זוכה ביותר מ-30% מהקולות – אפילו פחות בעזה מאשר בגדה המערבית, מפני שבעזה כבר חוו 17 שנים של שלטון חמאס. חמאס התנהג כמו דאעש במתקפה שלו נגד ישראל. ולמרות שחמאס אינו דאעש (יש ביניהם הרבה הבדלים) חמאס הרוויח לגמרי את נחישותה של ישראל לסלק אותו כגוף הפוליטי והצבאי ששולט בעזה.

ואילו עלינו הישראלים להתמודד סוף סוף עם האשליה שבה חיינו במשך עשרות שנים כמעט ללא פקפוק. צריך להיות ברור לכולנו שאי-אפשר לשלוט במשך 56 שנה על עם אחר ולצפות לשלום. אי-אפשר להחזיק יותר משני מיליון אנשים בכלא אנושי ולצפות לשקט. 17,000 פועלים פלסטינים בישראל היו התחלה טובה של ממשלת בנט-לפיד אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי כדי להתחיל לשנות את המציאות בעזה ולטפח אינטרס אמיתי בשמירה על שקט יחסי. סוף סוף מפציעה ההבנה שהקונצפציה שחמאס מורתע שגויה, אבל לא מהסיבות הנכונות. אני התבטאתי נגד הרעיון שאפשר להרתיע את חמאס במהלך ולאחר כל סבב לחימה עם חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. אמרתי שוב ושוב באולפני הטלוויזיה הישראליים שישראל אינה יכולה ליצור הרתעה מול חמאס. לא רק שלוחמי חמאס ומנהיגיו לא מפחדים למות, הם מגייסים לוחמים חדשים בגילים מוקדמים ממשפחות שכולות מיד אחרי כל סבב לחימה. אז הם מחנכים אותם על הערכים האסלאמיים (המעוותים) של מוות למען פלסטין, למען אללה, למען האסלאם, למען אל-אקצא, ונקמה של מות האב, האח, האם, האחות וכו'. הם באמת מאמינים שהחיים בעולם הזה קצרים ומקבלים משמעות אמיתית רק למי שהופך לשהיד עבור אללה, פלסטין, אל-אקצא, האסלאם והנקמה. המוות כשהיד הוא שמבטיח גן עדן נצחי, שהוא הרבה יותר חשוב מהחיים הקצרים בעולם הזה. איך אפשר לבנות הרתעה נגד זה? אבל הגנרלים בדימוס באולפני הטלוויזיה אף פעם לא הסכימו ולא הקשיבו וגם לא הגנרלים והפוליטיקאים שמקבלים את ההחלטות האמיתיות מה תעשה ישראל.

האם אפשר לפרק ולהשמיד את חמאס?

אפשר לפרק ולהשמיד את השלטון ואת השליטה הצבאית של חמאס בעזה. זה לא יהיה קל והמחיר האנושי יהיה כבד. אין ספק שלישראל יש תוכניות איך להוציא את לוחמי ומנהיגי חמאס ממערך המנהרות שמתחת לרצועה עם עשן או גז. אם בני הערובה הישראלים האזרחיים – הילדים, הנשים, הקשישים, הפצועים והחולים – לא יוצאו משם בהסכמה עם חמאס, חייהם יהיו בסכנה יחד עם בני הערובה שחמאס רואה בהם חיילים. חמאס כבר טוען שחמישים בני ערובה נהרגו בהפצצות ישראליות. אין לנו כל דרך לדעת אם זוהי לוחמה פסיכולוגית או האמת. יש לחץ עצום על ישראל למלא את אחריותה המוסרית ולהביא את כל בני הערובה הביתה בשלום בגלל כישלונה של ישראל לספק הגנה וביטחון לאזרחים האלה – שהיא החובה העליונה והחשובה ביותר של כל מדינה. בעוד שכמה מנהיגים ישראלים בולטים אמרו שעל ישראל לרוקן את בתי הכלא שלה מכל האסירים הפלסטינים ולשלוח אותם לעזה בתמורה לכל בני הערובה, הסיכויים שכך יקרה נמוכים. נראה שישראל ממצה כל ערוץ להחזרת בני הערובה האזרחיים הביתה, אבל בסופו של דבר תהיה פלישה קרקעית לעזה בכל הכוח.

אני סבור שעל ישראל להסכים להפסקת אש כדי לאפשר את שחרורם של כל בני הערובה האזרחים. ישראל יכולה להסכים לאפשר כניסת משאיות דלק לעזה לבתי החולים בלבד בליווי אנשי או"ם שאינם פלסטינים, שיישארו עם המשאיות ואז יישארו בבתי החולים כדי לוודא שהדלק לא ייגנב על ידי חמאס. אסור שניתן לנושא הזה למנוע את חילוצם של רוב החטופים בהסכמה. לא ברור שחמאס מוכן לעסקה כזאת. לא ברור שחמאס שולט בכל החטופים. לא ברור שקטאר מדברת עם האנשים שמחזיקים בבני הערובה. יש סיכוי גבוה יותר שלמצרים יש את היכולת לדבר עם אנשי אל-קסאם שמחזיקים ברוב החטופים. דיברתי עם מנהיגים פוליטיים של חמאס בעזה, ביירות ודוחה. התחושה שלי היא שאינם בשליטה והדרישות שלהם או ההצהרות שלהם על מה שהם רוצים אינן עקביות וכנראה שאי-אפשר לסמוך עליהם. המצב מורכב מאוד. העובדה שגם לא לגמרי ברור מי הדובר בנושא הזה בצד הישראלי מסבכת את המצב. נראה כאילו גל הירש אינו האחראי כמתאם הישראלים הנעדרים. לא נראה שקבינט המלחמה נותן בו את אמונו ושמעתי שאפילו נתניהו לא לגמרי מערב אותו. התעייפתי מהצהרות ישראליות כי "אנחנו עושים את כל מה שאפשר להשיב את החטופים והופכים כל אבן". שמעתי את זה במשך יותר מחמש שנים כשגלעד שליט היה בשבי, כשידעתי שבמשך תקופות ארוכות מאוד של חודשים ואפילו יותר משנה לא היה כל מו"מ שהוא. אני שומע את אותו הדבר כבר שנים גם על אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד.

לכן, אני מאמין שבמוקדם או במאוחר ישראל תיכנס לעזה בכוח עצום. ייתכן שיחלצו חטופים רבים ושרבים אחרים לא יחלצו. גם לחייהם של חיילים רבים נשקפת סכנה. כל האנשים שמחזיקים בחטופים ייהרגו. אולי יהיו כמה שלא באמת רוצים למות ואולי כמה מהם ימסרו חטופים לישראל. אם יעשו כן, תינתן להם חנינה ומעבר חופשי וכסף לעזוב לכל מקום שהם רוצים. כל מי שהיה לו קשר ישיר עם החטיפה והשבי של גלעד שליט כבר אינו בחיים. זה יהיה גורלם של כמעט כל מי שאחראי למה שקרה בישראל ב-7 באוקטובר.

ועתה כמה מילים לתושבי עזה, לעם הפלסטיני, ולנו הישראלים. ליבי שותת דם על כל האנשים החפים מפשע בעזה שנהרגו, מהם רבים שנקברו חיים תחת אלפי הבתים שנהרסו בהפצצות ישראליות. ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה. הריגת אנשים חפים מפשע אינה "נזק אגבי". אנחנו מדברים על החיים של אלפי אנשים שגם הם קורבנות של הסכסוך, ולא חשובות דעותיהם הפוליטיות או העמדות שלהם כלפי חמאס. אם אינם לוחמים הרי שהם קורבנות חפים מפשע. יש להפסיק את ההפצצות חסרות ההבחנה. יגיע היום שהמלחמה הזאת תסתיים. עדיין יחיו שני עמים על האדמה הזאת, ואו שנביט לאחור על הזוועות שחוללנו זה לזה או שנתחיל להסתכל קדימה. אירועים אלה הם הטראומה הגדולה ביותר לישראלים מאז השואה ולפלסטינים מאז הנכבה. לא נשכח. אלו יהיו הפרקים החדשים בזיכרונות ובנרטיבים הקולקטיביים שלנו. השאלה תהיה אם נקום מהאפר ומהכאב ונבין סוף כל סוף שלכל מי שחי בין הירדן לים חייבת להיות אותה הזכות לאותן הזכויות, או שנמשיך להגיד שרק לצד שלנו יש את הזכות לבטא את הזהות הקולקטיבית שלנו בארץ הזאת?

עלינו להתעורר מהטראומה ולגבות מאלה שהביאו אותנו עד הלום את מחיר כישלונם. לאף אחד ממנהיגינו משני הצדדים לא צריכה להיות לגיטימציה להישאר בשלטון. על כולם ללכת. אנו הישראלים והפלסטינים זקוקים למנהיגים חדשים, לדור חדש שיקום ויאמר " לא עוד!". אנחנו זקוקים לאנשים עם חזונות חדשים, רעיונות חדשים, תקוות חדשות והיכולת לגייס את תמיכתם של המוני אנשים ולהתחיל לסלול דרך חדשה. אני לא יודע אם אנחנו צריכים לדבר על מדינה אחת, שתי מדינות, שלוש מדינות, או עשר מדינות. זה מתחיל עם ההכרה ההדדית שלכולנו יש את אותה זכות לאותן הזכויות. אם נהיה ריאליים, כנראה הדיבור יהיה בעיקר על שתי מדינות. אם זה לא יקרה, יצטרכו להתרחש שני דברים ומהר: צריך להתחיל תהליך שלום חדש כאשר היעד הסופי מצוין מראש ובקול רם. אם היעד הסופי הוא שתי מדינות, הדבר צריך להיות ברור מתחילת הדרך, ולא כמו בתהליך אוסלו הכושל אשר השאיר אותו פתוח. שנית, אם שתי מדינות, אז על כל מדינות העולם שהשמיעו את המילים "פתרון שתי המדינות" להכיר סוף כל סוף ומיד במדינה השנייה. הם יכולים לעשות זאת בתנאים, כגון כאשר פלסטין תקיים בחירות ותבחר בממשלה החדשה.

לסיום, הנה כמה מחשבות על הצעדים שצריך לנקוט מיד אחרי המלחמה. במידה מסוימת חלק מכל זה יכול להתרחש גם ללא הפלישה הישראלית הגדולה לעזה.


איך לסיים את המלחמה כשחמאס כבר לא שולט ברצועת עזה

•    בלי להסתכן במלחמה אזורית רחבה יותר וערעור היציבות האזורית

•    בלי לגרום להרג אזרחי מסיבי נוסף בעזה

•    בלי להסתכן בהפלת המשטרים בגדה המערבית, בירדן ובמצרים

•    עם הסיכוי להביא הביתה את המספר הגדול ביותר של בני ערובה האפשרי


 תנאים מוקדמים ליישום התוכנית

•    גיבוי אמריקאי מלא והובלה האמריקאית של תהליך מדיני – תוך שימוש משמעותי בלחץ

•    תמיכה של ישראל (גם אם מסויגת ועם הרבה לחץ ושכנוע – זו הצעה שאינכם יכולים לסרב לה...)  

•    תמיכה של א-סיסי

•    תמיכה של המלך עבדאללה

•    תמיכה של מוחמד בן סלמאן

•    אישור של הליגה הערבית

התנאים הרצויים

•    תמיכה של הנשיא עבאס

•    תמיכה של האופוזיציה הדמוקרטית בתוך פתח

מתווה כללי של התוכנית

תוכנית זו מבוססת על מצב קודם (לא זהה) של הצורך לסיים את מלחמת האזרחים בלבנון (https://en.wikipedia.org/wiki/Taif_Agreement)

•    הפסקת אש

•    שחרור בני ערובה אזרחים 

•    החלטת הליגה הערבית (או רק הסכמה של כמה מדינות ערביות – מצרים, סעודיה, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, ואחרות) לשלוח כוח רב-לאומי ערבי לעזה עם מנדט לקחת לידיו את השליטה במצב הצבאי/ ביטחוני בעזה. ייתכן שתידרש התערבות קטארית כדי ללחוץ על חמאס להסכים.

•    קבוצה של מדינות ערביות שתיקח על עצמה להיות ערבה לקיומם של העקרונות הבאים:

o    הבטחת הפסקת האש

o    לוח זמנים לסילוק מנהיגות חמאס ו/או פירוקו מנשק

•    פרסום תוכנית לשליטה אזרחית בעזה, בניהול הרשות הפלסטינית, אשר תקיים גם בחירות מיידיות לפרלמנט. ישתתפו בבחירות רק מפלגות שיסכימו לפירוק עזה והגדה המערבית מנשק.

•    לפני הבחירות האלה תסכים קבוצה קטנה של מדינות ערביות שהן צד להסכם זה לקבל על עצמה תפקיד מייעץ ונאמן מול הרשות הפלסטינית, עם התממשקות לישראל וארצות הברית והבטחת יישום כל ההיבטים המוסכמים של העסקה.

•    רפורמות פוליטיות ברש"פ בתמיכת הקהילה הבינלאומית (עם הרבה כסף), כולל העברת סמכויות מהנשיאות לפרלמנט, אשר יקים ממשלה שתשלוט על הגדה המערבית ועזה (העברת סמכויות מהנשיאות לראש הממשלה התרחשה בתקופת ערפאת כאשר ארה"ב כפתה על ערפאת לוותר על סמכויות לטובת עבאס, אשר הפך לראש הממשלה).

•    ועידת שלום אזורית בינלאומית לקידום הסכם פלסטיני-ישראלי לקראת יישומו בסופו של דבר של פתרון שתי המדינות.

•    תוכנית מרשל לשיקום עזה בהובלת קהילת המדינות התורמות.

השאלה העיקרית שהדברים מתייחסים אליה היא איך אפשר להביא לתוצאה הסופית הרצויה של המלחמה (הסרת יכולתו של חמאס להמשיך ולאיים על ישראל) בלי להרוג עוד הרבה אזרחים בעזה, תוך צמצום הסיכון לחיילי צה"ל, צמצום הסיכון של ערעור המשטר של הרש"פ בגדה המערבית (כדי למנוע את עלייתן של קבוצות קיצוניות אף יותר שם), והמשטרים בירדן ובמצרים.

ככל הנראה אין דרך למנוע את התוכניות הישראליות לחסל את ההנהגה המדינית והצבאית של חמאס. לא הכרחי לבצע זאת תוך הפלישה הצבאית לעזה. הגלייתם בסגנון אש"ף בביירות 1982 אינה נראית סבירה. מי יקבל אותם? האם לא ימשיכו להוות איום קטלני על ישראל בכל מקום שבו יתמקמו מחדש?

צעדים ראשונים לקראת יישום תוכנית זו

1.    למכור אותה לאמריקאים. בלי גיבוי אמריקאי תחילה, הסיכוי לקדם אותה קטן.

2.    על האמריקאים לגייס את תמיכת ישראל – זה יעזור גם להכין את הציבור הישראלי לתוכנית.

3.    הידברות עם ההנהגה הפלסטינית ברמאללה על התוכנית והדרישה לקיום בחירות לפרלמנט, הקמת ממשלה חדשה לגדה המערבית ולעזה, עם העברת סמכויות מהנשיא לראש הממשלה (כאמור, כך קרה בלחץ אמריקאי על ערפאת, שאילצו להסמיך את עבאס כראש הממשלה ואת סלאם פיאד כשר האוצר).

4.    תכנון ניהול עזה עם ההנהגה הפלסטינית הנבחרת. קיים בעזה שירות ציבורי של כ-50,000 איש המקבלים שכר מחמאס כבר שנים, וגם אם אינם לוחמים יש להם נאמנות מסוימת לחמאס. אין לפטר אותם ולשלוח אותם הביתה – יש ללמוד את הלקח מעיראק. מן הראוי שאלה מהם שיהיו מוכנים ויכולים לעבוד תחת המשטר החדש יישארו בתפקידיהם ויקבלו שכר מהממשלה החדשה.

5.    לאחר קיום סבב של פגישות סגורות בדרג גבוה עם מנהיגי ערב, תכנס ארה"ב ועידת פסגה של מדינות ערביות מובילות: ערב הסעודית, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, ואולי קטאר – ושם ידונו ויחליטו על הכוח הערבי הרב-לאומי המוצע בעזה. צריך לגבש את המנדט של הכוח בהתייעצות עם המדינות החברות ולהציגו בוועידת הפסגה. אסור שזו תתכנס ללא יעד מוגדר. עליה לחתור לאסטרטגיית יציאה מתוכננת העולה בקנה אחד עם חידוש שליטה פלסטינית בעזה המאוחדת עם הגדה המערבית.

6.    ארה"ב תכנס ועידת פסגה רב-לאומית לשיקום עזה, המבוססת על כוח ערבי רב-לאומי, עם יעדים פוליטיים מוצהרים של חידוש המו"מ הפלסטיני-ישראלי עם תמיכה בינלאומית נמרצת (במיוחד תמיכה ערבית אזורית, הכוללת הבטחה סעודית לנורמליזציה מלאה עם ישראל בסוף התהליך של הגעה להסכמים בין ישראל לפלסטינים).

7.    לתהליך הישראלי-פלסטיני צריך להיות יעד מוצהר מההתחלה – בין אם מדובר בשתי מדינות או משהו אחר – על הקהילה הבינלאומית להגדירו ולהצהיר עליו בלי כל "דו-משמעות בונה". למעשה על כל המשתתפים בתהליך להצהיר שהם יכירו במדינת פלסטין במועד מוסכם בהתאם למתווה שייקבע, לאחר הבחירות בפלסטין והקמת ממשלה חדשה. מכאן והלאה יתנהל המשא ומתן הפלסטיני-ישראלי בין שתי מדינות.


פלסטין

א 29 אוק 2023 10:02 am - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על אל-אקצא

היום, יום ראשון, הסתערו עשרות מתנחלים על מסגד אל-אקצא המבורך, המוגן על ידי משטרת הכיבוש.


מקורות מקומיים סיפרו כי עשרות מתנחלים הסתערו על חצרות אל-אקצא משער מוגריבה, ערכו סיורים פרובוקטיביים בחצרותיו וערכו טקסים תלמודיים בסביבת אולם התפילה באב אל-רחמה.


באותו הקשר, משטרת הכיבוש החמירה את צעדיה הצבאיים בשערי מסגד אל-אקצא, חסמה את גישתם של המתפללים לחצרותיו ומנעה מתלמידים להגיע לבתי הספר שלהם בתוכו.

פלסטין

א 29 אוק 2023 9:28 am - שעון ירושלים

הכיבוש פותח במסע מעצרים בגדה המערבית ובירושלים

עם עלות השחר ובבוקר יום ראשון פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע מעצרים בקרב אזרחים באזורים שונים בגדה המערבית וירושלים הכבושה.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש עצרו את אחמד איברהים אל-חפי, לאחר שפשטו על ביתו בשכונה המזרחית בטול כרם.


בקלקיליה נעצרו האסיר המשוחרר יאסר מוחמד חמאד (בן 63), עלי אחמד אל-ג'דאה (בן 47) מהעיירה חבלה ועמיד חסן רדואן (בן 23), מהכפר נבי אליאס. לאחר שפשטו על בתיהם, ערכו חיפושים והתעסקו בתכולתם.


בהיותם מחברון, נעצרו עלי מחמוד אלח'דור מבאני נעים, ת'אר עריף אבו ג'ואיאד מדורה, ועזאם חליל מחמרה ובנו זוהר מהעיירה יטא לאחר פשיטה וחיפוש על בתיהם.


בסלפית עצרו כוחות הכיבוש את העורך, עבדול רחים איברהים, לאחר שפשטו על ביתו, ערכו בו חיפוש, התעסקו בתכולתו ותפסו את הטלפון הנייד שלו.


בירושלים הכבושה הסתערו כוחות הכיבוש על סביבת בתי הספר בעיירה אבו דיס, החל משער חומת האפרטהייד, ועצרו שלושה תלמידים כשהם הולכים לבתי הספר שלהם: עבדאללה עריקאת, אדהם נוואפלחה וסמי עיאד.


בינתיים, כוחות הכיבוש הסתערו על מחנה שועפאט, מצפון לעיר, ועצרו: יוסף אל-הינדי ובהאא מחלוס, לאחר שפשטו על בתיהם.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על העיירה חיזמה שממזרח לירושלים ועצרו את הצעיר ראמז מקבול לאחר שפשטו וערכו חיפוש על ביתו, התעסקו בתכולתה ותפסו טלפונים ניידים השייכים למשפחתו.



דעות

א 29 אוק 2023 9:26 am - שעון ירושלים

ישראל מעליבה 120 מדינות!!

חדית' של ירושלים

חדית' של ירושלים

كاتب رأي

ההצהרות הנתעבות של גורמים ישראליים בנוגע לאימוץ שלשום בעצרת הכללית של האו"ם של הצעת החלטה ערבית הקוראת להפסקת אש ברצועת עזה, כניסת סיוע לאזרחים, הסרת המצור עליהם ומתיר הפסקת אש הומניטרית להיכנס לסיוע הזה, הן עדות לכך שהמדינה הכובשת לא שמה לב למדינות.120 מדינות הצביעו בעד הצעת ההחלטה, כלומר רוב מוחץ.


שר החוץ הישראלי הגדיר את ההחלטה בזוי, שהמדינה הכובשת דוחה הפסקת אש, ושהחלטת העצרת הכללית, כפי שתיארה אותה הנציגה הקבועה של ישראל באו"ם, אינה שווה כלום לישראל.


העלבון הברור, הציבורי והפומבי הזה כלפי 120 מדינות בעולם, כולל כמה מדינות שתמכו במדינה הכובשת והצביעו בעד הצעת ההחלטה, ממחיש את היהירות והיהירות של הכיבוש, שאינה נותנת כל משקל ל מדינות העולם. אדרבא, יהירות ויהירות זו נובעת מתמיכה אמריקאית. תמיכה מוחלטת במדינה הכובשת ובמדינות רבות במערב הקולוניאלי. ואכן, מדינות אלו משתתפות בתוקפנות הפושעת הזו שמכוונת לאנשינו ברצועת עזה תחת במסווה של חיסול תנועת חמאס וההתנגדות, כשהמטרות הן ילדים, נשים וזקנים, בנוסף לצעירים שאין להם עסק, התנגדות, לא מקרוב ולא מרחוק.


המדינות שהצביעו בעד הצעת ההחלטה חייבות לנקוט עמדה נחרצת נגד המדינה הכובשת כתוצאה מהעלבון שהופנה כלפיהן, ובראשן עומדות מדינות ערב שנתנו חסות להצעת ההחלטה, בעיקר אלו המקיימות יחסי שלום עם המדינה הכובשת ומדינות אחרות שמקימות יחסי נורמליזציה עם המדינה הזו שאינה שמה לב. למדינות ערב הללו, למרות היחסים איתן.


על מדינות ערב, למשל, להגיב להתעללות זו מצד המדינה הכובשת, על ידי סגירת שגרירויות המדינה הכובשת במדינותיהן, גירוש שגרירי ישראל ממדינותיהם וניתוק יחסים דיפלומטיים ונורמליים עמם. אחרת, כישלון. לנקוט כל צעד כזה פירושו שמדינות אלו, כלומר מדינות ערב, המקימות איתה יחסים נורמליים, היא מקבלת התעללות על חשבון כבודה וכבודם של עמיה, אשר דחו ודחו מלכתחילה כל יחסים שלהם. מדינות עם המדינה הכובשת.


על האו"ם להגיב לעלבון הישראלי הזה על ידי הפסקת חברותו באו"ם לכל הפחות, כדי לשמר את הארגון הבינלאומי הזה שמייצג את כל מדינות העולם.


יש לשים קץ ליהירות וההתעללויות של המדינה הכובשת, ואסור להתייחס אליה כאילו היא מעל החוקים והנורמות הבינלאומיות. מתי ישים קץ למדינה הזו שלתוקפנותה כלפי אנשים, עצים ואבנים אין גבולות?!!

דעות

א 29 אוק 2023 9:20 am - שעון ירושלים

חשיפת הנרטיב שלהם והבהרת הנרטיב שלנו

ויסאם רפידי

ויסאם רפידי

كاتب رأي

מאז היום החמישי למבול אלאקצא, המכות שספג הנרטיב שלהם, בין אם בתקשורת ובין אם ברשתות התקשורת הציוניות או הציוניות, כלומר, המערביות הקולטות את כל מה שהציונים אומרים כאילו זה מקובל. האמת, היו עוקבים, עד שהשקר של הנרטיב הזה והשקרים של הציונים והציונים נחשפו ברחבי העולם ומעלים את הסרקזם על גסותו. השקרים של נתניהו מהיום הראשון על (שריפת ילדים חיים ועריפת ראשים) (אונס נשים), ביידן ובלינקן לוקחים את אותו סיפור על עריפת ראשים ומתוכים אותו ללא בדיקה, ואפילו לאחר שהבית הלבן הודיע ​​שבידן לא ראה תמונות להוכחה זה, העיתונאי ג'קסון הינקל חשף את האמת. תמונת הילד השרוף שנשא נתניהו, וההוכחה שזה היה של כלב שרוף שהגיע ממרפאה וטרינרית, תבוסתם ב"מלחמת התדמית" ברשתות החברתיות ובערוצי הלוויין, לאחר התמונות המרגשות של מעשי הטבח של ילדים, נשים ואזרחים בכלל, עדויות של נשים ממושבות עזה, בין אם אם שני הילדים ובין אם הזקנה שנעצרה. עם ההתנגדות שיבחו השניים את האתיקה של לוחמי התנגדות, שיצרו היסטריה בקרב גורמים ציונים ואנשי תקשורת, והתעמתו פומבית עם השקרים של סיפורם וחשפו אותו ברשתות חשובות שהיו מוטות היסטורית לסיפורם, כמו הראיונות של השגריר זומט לעיתונות הבריטית, המלכה ראניה אל-עבדאללה. ב-CNN, ועמדות רבות המוחות נגד שידור חי עם כתבים של רשתות טלוויזיה בינלאומיות, ולבסוף השערוריות של רשת BBC הבריטית וגירוש עובדיה שמזדהים עם עמנו, והסרטון המפוברק של CNN. די היה לצעוק להם בפרצוף: (תביא תמונה אחת כדי להוכיח את מה שאתה אומר), כפי שצעק אותו אמריקאי זקן בסולידריות בפני כתב פוקס ניוז, עד שהשקרים שלהם התפזרו לחלוטין.

רצח עם, טיהורים, פשעי מלחמה וחוסר אנושיות
מדובר בשורה של נתונים, אך בהחלט לא מוגבלים אליהם, שניתן היה לעקוב אחריהם במהלך שבועיים, הממחישים את ההתקפות התקשורתיות חסרות התקדים על הנרטיב הציוני בשני המישורים, הציוני והמערבי. ההשפעה הישירה של השביתות הללו היא ההבנה המוגברת של הנרטיב הלאומי שלנו ובהירות האמינות שלו. מה שמאשר זאת, ואנו רואים זאת חשוב ביותר, הוא סדרת המונחים שהחלו לפלוש לתקשורת הלוויין ולרשתות המדיה החברתיות ב- העולם המערבי, המחזיר את אמיתות הנוהגים הציוניים לדרכם הנכונה.


ישנה ירידה ברורה בשימוש במונח (הפרות ישראליות) כמונח משפטי/זכויות אדם, שהיה דומיננטי בשיח התקשורתי המתאר את נוהגי הכיבוש, למרות שבשלב הקודם הוא שיקף את מציאות הסולידריות עם עמנו, אולם, עם היקף הפשעים ברצועת עזה, מונח זה אינו מספיק עוד כדי לתאר את הפשע.


רצח עם, טיהור אתני, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות הפכו למונחים המשמשים לתיאור מנהגים ציוניים, והדבר החשוב ביותר הוא שהם קשורים לא רק למה שקורה מאז תחילת התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה, אלא גם מאז הופעת הנכבה הפלסטינית לפני 75 שנה. במילים אחרות, מונחים אלו המובעים באמצעות רשתות חברתיות, תקשורת סולידריות, פעילויות מחאה וטיעוני טלוויזיה מחזירים את הסכסוך למציאותו ההיסטורית, וכי הסכסוך לא החל ב-7 באוקטובר, וממילא אין מדובר בקונפליקט בין ( ישראל וחמאס), כפי שהתקשורת הציונית והציונים מקדמים, אלא בין הפרויקט הקולוניאלי הציוני לעם הפלסטיני.ותנועת השחרור שלו.


זה מה שלדעתי הוא המשתנה הבולט ביותר במלחמת התקשורת ברגע הנוכחי. התקשורת, במובן מסוים, אינה אלא דימוי ומילה. בשני המקרים, הנרטיב שלהם הובס. המלחמה המתנהלת נגד תושבי עזה אינם עוד (מלחמה לחיסול הטרוריסט חמאס), אלא השמדה, טיהור ופשע מלחמה נגד האנושות. התמונות והשקרים המפוברקים שלהם כבר אינם מועילים להם, גם אם הם מוצגים בצורה תיאטרלית, כגון כמו זו של השחקן הכושל אפקאי אדראי, עם דגל דאע"ש. במקום זאת, תמונות ההרס שגרמו ברצועת עזה ותמונותיהם של יותר מ-2,500 ילדים שטבחו האפילו על תמונותיהם וחשפו את שקריהם. קולה של האם המתאבלת על בנה היפה, יוסף, כשחיפשה אחריו (שערו היה מתולתל, לבן ומתוק) והוא היה מעונה (בעודו היה רעב), היה אולי לבדו מסוגל להביס את שקריהם ולחשוף. הפשעים שלהם.


קובעים את הנרטיב המובס שלהם
מאז הקמת יישותם, מאפייני הנרטיב הציוני הוגדרו על ידי כמה מושגי יסוד/טיעונים שנשאבו ונשאבים מדי יום, לא רק באמצעות התקשורת שלהם, אלא גם אומצו על ידי התקשורת המערבית באופן ש חסרה את רמת המקצועיות המינימלית, ואף עולה לרמה של כפיפות מוחלטת, מה שהופך את טענת המקצועיות והאובייקטיביות לשקר טריוויאלי גרידא, למשל, אך לא רק, היא נובעת גם מהתנהגות ה-BBC עם שלו. עובדים ו-CNN עם המצאות המבישות שלה.


השואה הייתה ועודנה עמוד התווך של כל הארכיטקטורה של הנרטיב הציוני, לא בתפקידה המועיל שהציונים הפעילו בצורה מבריקה בסחיטת תמיכה ותמיכה בהקמת הישות, ובחאלב את מאות המיליארדים ששילמה גרמניה. לישראל, כאילו היא נציגה של יהודי העולם, בידיעה שלפחות מבחינה דמוגרפית היא לא, ככפרה על פשעיה נגדם לא שיחק תפקיד מרכזי בבניית כלכלת הישות בשנות החמישים והשישים, אבל גם משום שזה היה הבסיס שעליו התבססו גורמים חשובים אחרים ברומן. כמו המושגים ביטחון וקורבן.


תפקיד השימוש הבולט ביותר של השואה הוא להשתמש בעובדה שהיהודי הוא קורבן של הנאציזם כדי להצדיק את תפקידו כמוציא להורג של העם הפלסטיני. השואה היא השער להצדקת הצורך של היהודי לאחר מעשי הטבח הנאצים ( של מולדתו), והצורך הזה מחייב להעלות את רמת מושג הביטחון בדעת הקהל המערבית, לרמת העגל הקדוש שאי אפשר לגעת בו. זה מה שהוביל ומוביל לביטויו בנוסחה המוזרה ש זוכה כעת לביקורת נועזת, אנו מתכוונים לנוסחה (זכותה של ישראל להגנה עצמית), שהיא הביקורת שרשם הנציג הרוסי במועצת הביטחון, ולפניה המלכה ראניה אל עבדאללה בציוץ הנועז שלה.


כיצד ניתן להתייחס לכך שלמדינה קולוניאלית יש את הזכות להגן על עצמה מפני התנגדות לגיטימית על פי כל אמות המידה של המשפט ההומניטרי והמשפטי? רק אם המדינה הקולוניאלית הזו תוצג לא ככזו, אלא כקורבן של הטבח הנאצי. לפיכך, השואה מוזכרת ישירות בהצהרה הראשונה של נתניהו בפומבי כשאמר שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא קרה מאז השואה. הציונים הצליחו, במשך עשרות שנים, להשתמש בשואה בנרטיב שלהם ובאמצעות התקשורת המערבית שאימצה אותה ב-100%, להפוך את המתנחל היהודי, שהפך לציוני, לתליין נגד העם הפלסטיני ולעבריין. פשעים של טיהור אתני ורצח עם, לכדי קורבן בוכה הדורש ביטחון וזכותה להגן על עצמה.


אבל הפעם זה לא עזר לציונים. הצהרת נתניהו לא מצאה שוק, לפחות לאחר היום החמישי לקרב, כאשר העולם החל לגלות כי הקשר הזה בין מאבק העם הפלסטיני לשואה הוא תעמולת שווא טהורה הנתמכת בתמונות מפוברקות במטרה לקטב את הציבור. חוות דעת, במיוחד לאחר הנתונים שנחשפו ואשר רשמנו בהקדמת מאמר זה. התליין הופיע כתליין וכבר לא מועיל לו למלא את תפקיד הקורבן הבוכה, להיפך, התנהגותו הפכה מאופיינת במאפיינים רבים שדעת הקהל העניקה לו הראויים לו: טיהור אתני. , רצח עם, פשע מלחמה ונגד האנושות.


המצאת (תדמית) ויצירת שקרים
אלה הם קובעים חדשים/ישנים לסיפורם. ההיסטוריה של הנרטיב שלהם, מאז לפני שנת 1948, הייתה מלאה בפרטים חשובים הקשורים לתמונה המוצגת בפני פלסטין. אולי המפורסמים שבה , שהלבנים הציונים באו ובנו ובנו ע"י ועדה דמוקרטית. זה חזר על ידי אורסולה הציונית, נשיאת הנציבות האירופית, ואילו התמונה השנייה היא ש(פלסטין היא ארץ ללא עם לעם ללא ארץ ). התמונות הללו הומצאו נפשית, למרות ידיעת השקר שלהן, והן קודמו, והתקשורת הציונית המערבית קלטה אותן, כרגיל, וחזרה עליהן כמו תוכי. המצאת התמונה אינה חדשה עבורם.


מי שמהרהר במה שאמר נתניהו בשיחת הטלפון הראשונה שלו עם ביידן כדי להכניס את זה לתמונה של מה שקרה ב-7 באוקטובר, והשיחה שודרה, לא יכול שלא לחוש תדהמה על יכולתו, מבלי להראות זאת, לנסח שקרים. וליצור (את התמונה) יש מאין. הוא הודיע ​​שיש (ילדים שנערפו ונשרפו בחיים ונשים שנאנסו), בלי להניד עפעף. לגבי מה שהציג כדי להוכיח שאין כלום, רק שקרים שנקלטו על ידי הזקן הסנילי ביידן, ו מאחוריו בלינקן וכל מקהלת העבדים הציונים בתקשורת המערבית, והם חוזרים עליהם.


כפי שאומר הפתגם, "השכרות חלפה, והרעיון הגיע". האמת של השקרים והדמיונות הללו התבררה, לא מהתקשורת האוהדת את עמנו, אלא מתושבי המושבות שאמרו בתקשורת הציונית בדיוק ההפך, אלא הראו את הפנים האנושיות של הלוחמים , מה שגרם לתקשורת הציונית לצאת בקמפיין נגד מי שאפשרו להם לדבר!!! ! מוזר ליידע אותם. תמיד ערערנו על היושרה והאמינות של התקשורת הערבית הרשמית בכלל, וזהו אתגר לגיטימי ואמיתי, אבל היום אנחנו שמים לב שהתקשורת שלהם על השקרים והתמונות הדמיוניות שלה עלתה במדרגות על התקשורת שלנו: הם מקצוענים בשקר. ולהמציא (הדימוי), אבל הבעיה שלהם היא שחבל השקר קצר וקצר מאוד, ולמול הדימוי הדמיוני המומצא יש תמונות מאוד מאוד מציאותיות.


שימוש במיתוסים דתיים
בשני ספריו (המצאת העם היהודי והמצאת ארץ ישראל) מתחקה ההיסטוריון הישראלי שלמה סאנד אחר התהליך התרבותי/פוליטי שבוצע על ידי אינטלקטואלים ציוניים מאז אמצע המאה התשע-עשרה כדי להביא להפריה הדדית בין הטקסט המקראי האגדי והנטייה הלאומית האירופית (להמציא את העם היהודי ואת ארץ ישראל), בתהליך שהיה הבסיס לבניית הבסיס האידיאולוגי לתנועה הציונית המתהווה, ולאחר מכן לפרויקט הציוני.


בהתבסס על שתי האמירות המיתולוגיות (העם הנבחר של אלוהים) והמקרא (הארץ המובטחת), כל הארכיטקטורה של הנרטיב הציוני נבנתה לאחר השתלבותו עם הלאומיות האירופית באמצע המאה התשע עשרה ולאחריה, כדי להפוך לנרטיב של אדם לבן ציוני שהולך למלא את תפקידו הקולוניאלי (התרבותי) במזרח. שתי הצהרות אלו הפכו לחוד החנית במשיכת יהודי העולם, ואף מגזרים גדולים של נוצרים פרוטסטנטים, אשר נודעו כציונים נוצרים, מה שסיפק לציונים תמיכה אדירה בארצות הברית ובמדינות רבות באירופה ברמה העממית.


היום, לנרטיב הזה חדרו ברחוב הסולידריות עשרות ואף מאות אלפי אמריקאים ואירופים, חלקם נוצרים. מה שאפילו בולט הוא מה שאמר נשיא קולומביה שגירש את שגריר ישראל מארצו ( אף משטר ערבי לא עשה זאת), כשהוא דחה זאת מבחינה דתית, כנוצרי קתולי. הישות מבצעת רצח עם, מכיוון שזה לא מאושר על ידי התנ"ך הקדוש.


ההתפתחות הבולטת היא החדירה לתוך יהודי ארצות הברית עצמה, שבה נהנו הנרטיב הציוני והמיתוסים המכוננים שלו, כפי שניסח זאת גארודי עד לאחרונה, דומיננטיות בקרב היהודים שם. חוגים יהודיים רבים, המתרבים מדי יום, פעילים ברחובות מאז היום החמישי לקרב. אלו הם חוגי נוער ספציפיים הפעילים באוניברסיטאות. הם הפכו מחוץ לנרטיב של "העם הנבחר של אלוהים". המובטח) המצדיק אתניות טיהור ורצח עם כדי ליישב את הארץ בגרסה מזרחית של הקולוניזציה הלבנה של אמריקה.


ובכל זאת, אלו הם חלק מהקובעים של הנרטיב הציוני כפי שאנו רואים אותו, שכן שקריותו ושקריו נחשפים אל מול הנרטיב של עמנו, שאמינותו הולכת ומתבהרת, ואשר יש לו בסיס פופולרי יותר ויותר במדינה. עולם שמתרחב מדי יום.

דעות

א 29 אוק 2023 9:16 am - שעון ירושלים

תוכנית לשלום בעזה רפורמות שיכולות לאפשר לאש"ף להוביל ולרשות הפלסטינית למשול

ד"ר.. שלום פיאד

ד"ר.. שלום פיאד

كاتب رأي

בעשור האחרון היה ברור ש"תהליך השלום" בין ישראלים לפלסטינים הוא כבר מזמן תרגיל של דחייה אינסופית. עם זאת, בשנים האחרונות, היעדר אלימות מתמשכת ונרחבת יצר אשליה של יציבות. אבל גם אלה שלא נכנעו לתחושה שהסטטוס קוו בר קיימא, הזדעזעו מהתפרצות המלחמה ההרסנית מאז תקף חמאס את דרום ישראל ב-7 באוקטובר.

שלושת השבועות האחרונים היו עדים לאובדן חיים בקנה מידה מחריד, ועבור ישראל זהו האובדן ההרסני ביותר של אזרחים ב-75 שנות קיומה. יותר פלסטינים נהרגו בחמישה עשר הימים הראשונים של מלחמה זו מאשר באינתיפאדה השנייה, שנמשכה יותר מחמש שנים, וכל סבבי האלימות מאז ביחד. גרוע מכך, סביר להניח שאלפי אזרחים פלסטינים נוספים ימותו אם ישראל תרדוף אחר מטרתה המוצהרת (גם אם חמקמקה) של חיסול חמאס, ואותה תוצאה תבוא גם אחרי המטרה הפחות שאפתנית של ישראל של חיסול תשתיות.

בנסיבות אלה, העדיפות הראשונה חייבת להיות לעצור את הבלאגן לעבר התהום. לשם כך על חמאס לשחרר ללא תנאי את האזרחים הישראלים שהוא מחזיק. השחרור האחרון של כמה עצורים היה צעד קדימה, ומציאותי לצפות שישוחררו עוד.
אבל נראה שישראל עדיין לא במצב רוח לשקול דיבורים על הפסקת אש בשלב זה, ולכל הפחות, ממשל ביידן לא היה מוכן ללחוץ על הישראלים לשקול אפשרות זו. במקום זאת, נראה כי ארצות הברית הסתפקה בדרישה לישראל לדחות פלישה קרקעית לעזה עד לשחרור עצורים נוספים. תחילתו של תהליך כזה תוביל לטבח שאין שני לו, תגביר את הסיכון לסכסוך אזורי רחב יותר, ואולי גם תאיים על היציבות במספר מדינות ערב. הפלישה הישראלית לעזה תגביר גם את חולשתה של הרשות הפלסטינית מול הזעם העממי בגדה המערבית. על רקע שיקולים אלה, קשה היה לראות את הזלזול שהפנו גורמים ישראלים למזכ"ל האו"ם על רקע קריאתו האחרונה להפסקת אש מיידית כדי לשים קץ למה שהוא כינה "הסבל האפי" בעזה, אלא כביטוי של פזיזות מסוכנת והפצת רוח הרסנית של תוקפנות.

עדיין יש תקווה ששחרור אזרחים ישראלים עצורים ייצור מספיק מקום לדיפלומטיה ערבית ובינלאומית למצוא במהירות תשובה לשאלה מה יקרה "ביום שאחרי", כלומר, מי ישלוט לאחר המלחמה. מבצע ישראלי מתמשך. הרעיונות הראשונים שיש להוציא לחלוטין מהשיקול הם אלה הקשורים לכפיית כל הסדר ספציפי על הפלסטינים ולאלץ אותם להיכנע לו. כמו כן, יש לשלול ללא ויכוח רב שהרשות הפלסטינית, בתצורתה הנוכחית, תוכל לספק תשובה לשאלה זו על ידי חזרה להפעיל את סמכותה על רצועת עזה.
מצד אחד, ספק אם הרשות הפלסטינית כפי שהיא בנויה כיום מוכנה לקחת על עצמה את האחריות לשלוט בעזה לאחר התקיפה הישראלית הקטלנית וההרסנית. גם אם הרשות הפלסטינית תביע את נכונותה למלא תפקיד זה, היא לא תוכל לעשות זאת, מה גם שהלגיטימיות ההולכת ופוחתת שלה מתפוגגת במהירות בלחץ המלחמה המתמשכת.

אבל מצד שני, הרשות הפלסטינית, אם תורכב מחדש כראוי, עשויה לספק את האפשרות הטובה ביותר ל"יום המחרת" והלאה, ולספק קישור להשיק מאמץ אזורי ונתמך בינלאומי לסיום הכיבוש הישראלי במסגרת מהימנה מטפל בחולשות המבניות שקלקלו את תהליך השלום בשנים האחרונות בשלושת העשורים האחרונים.

הדרך קדימה


אש"ף והרשות הפלסטינית היו צריכים לעבור רפורמה ולעצב מחדש מזמן, והדחיפות של משימה זו מעולם לא הייתה גדולה מהיום. הצעד הראשון חייב להיות הרחבה מיידית ובלתי מותנית של הארגון לשחרור פלסטין כך שיכלול את כל הפלגים והכוחות הפוליטיים הגדולים, כולל חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. חמאס זכה ברוב מוחלט בבחירות האחרונות לפרלמנט שנערכו בשטחים הפלסטיניים הכבושים ב-2006, ולמרות שלא נערכו בחירות כאלה מאז, סקרי דעת קהל מראים כי חמאס המשיך ליהנות מתמיכה עממית משמעותית. יתרה מכך, לא ניתן לראות כיצד אש"ף יכול להתחייב באופן אמין לאי אלימות כחלק מכל ניסיון להתניע מחדש את תהליך השלום אם חמאס ופלגים דומים לא יהיו מיוצגים בו.

ניתן להרחיב את אש"ף מבלי לנטוש את דרישות תהליך השלום. אבל תהליך זה חייב להשתנות באופן קיצוני באופן שיתייחס לגורמים השורשיים מאחורי כישלונו בהשגת יעדיו המוצהרים בשלושת העשורים האחרונים.

בראש ובראשונה, על ישראל להכיר רשמית בזכותם של הפלסטינים למדינה ריבונית בשטחים שהיא כבשה מאז 1967. בכך, ישראל רק תחזיר את מהות ההכרה של אש"ף בזכותה של ישראל להתקיים. בביטחון ובשלום. , שהיווה את אבן היסוד של ההכרה ההדדית בהסכמי אוסלו בשנת 1993. עד שהכרה זו תובטח, אש"ף המורחב יכול לאמץ תוכנית המשקפת את כל קשת הדעות הפלסטיניות לגבי מה יהווה הסדר מקובל, אך במה יכול לשמר. האפשרות לפתוח בתהליך שלום רציני במסגרת משא ומתן שיוביל להקמת מדינה פלסטינית במסגרת "פתרון שתי המדינות".

לבסוף, בהתאם לחוק היסוד, הרשות הפלסטינית, באמצעות ממשלה שאושרה על ידי הארגון המורחב לשחרור פלסטין, נוטלת אחריות מלאה על ניהול ענייני העם הפלסטיני בגדה המערבית וברצועת עזה במהלך תקופת מעבר רב-שנתית. במהלך אותה תקופה, כל ההבנות בין ישראל והרשות הפלסטינית וכל פעולות הרשות הישראלית והפלסטינית יתבססו על מחויבות הדדית קפדנית לאי אלימות. בתום אותו שלב, תקיים הרשות הפלסטינית בחירות לאומיות במועד שיוסכם בתחילת תקופת המעבר.

הצעתי בעבר רפורמות דומות במאמר שפרסמתי ב-Foreign Affairs בשנת 2014. מאז, ללא ספק, רפורמות כאלה לא אומצו, בעיקר בשל חילוקי דעות פנימיים ומחלוקות בין סיעות. אבל בהתחשב בחומרת המצב הנוכחי, אולי סוף סוף הגיע זמנה, אם כי מאוחר מדי, כמובן, עבור האלפים שמתו. אבל עם עידוד ותמיכה של מדינות ערב, תוכנית זו יכולה להציע דרך מהימנה קדימה. יהיו הפגמים של החזון הזה אשר יהיו, הוא בהחלט יהיה טוב יותר מהאפשרויות שישראל שוקלת כעת, כולן יובילו ליותר אלימות ושפיכות דמים תוך צמצום הסיכויים להגיע לשלום בר קיימא.
*תרגום מאמר שהתפרסם במגזין האמריקני Foreign Affairs

פלסטין

א 29 אוק 2023 8:50 am - שעון ירושלים

אל-קסאם משמיד נושאת חיילים ישראלית "פנתר".

במוצאי שבת פרסמו גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס), תמונות המציגות את השמדת רכב תובלה משוריין "פנתר" ישראלי במהלך מבצע שיטפון אל-אקצא.


הרכב היה ממוקד בטיל קורנט מזרחית לשכונת שוג'עייה, שם הופיעה בקליפ שיירת כלי רכב של צבא הכיבוש שנעה בצורה מסודרת בעת שיגור הטיל ופגעה בכלי הרכב שהיה מלפנים. נשא 14 חיילים ישראלים, לפי אלקסאם.

מקור: אל ג'זירה

ערבי ובינלאומי

ש 28 אוק 2023 7:27 pm - שעון ירושלים

גוטרש מגנה את ההסלמה בהפצצות הישראליות על עזה וקורא ל"הפסקת אש"

ביום שבת גינה מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, את "ההסלמה חסרת התקדים" בהפצצה הישראלית על רצועת עזה, וחידש את קריאתו ל"הפסקת אש הומניטארית מיידית".


גוטרס אמר במהלך ביקור בדוחא, "למרבה הצער, במקום שביתת נשק, הופתעתי מהסלמה חסרת תקדים בהפצצות ותוצאותיה ההרסניות, אשר מערערות את המטרות ההומניטריות".


הוא הביע את דאגתו מהפסקת התקשורת ברצועת עזה, כמו גם את דאגתו מעובדי האו"ם השוהים בעזה כדי לספק סיוע הומניטרי.


"אני חוזר על הקריאה החזקה שלי להפסקת אש הומניטארית מיידית ולספק סעד הומניטרי ברמה שתואמת את הצרכים הדחופים של האנשים בעזה, שבה מתרחש לנגד עינינו אסון הומניטרי", אמר גוטרס.


רצועת עזה הפכה מאז אמש לרסיסי להבה בעקבות השיבוש המוחלט של רשתות התקשורת והאינטרנט, מה שגרם לשיתוק מוחלט ביכולות מערכת הבריאות ובתנועת אמבולנסים וצוותים רפואיים.


רצועת עזה נתונה למצור חונק מאז 2007, אך ממשלת הכיבוש הישראלי החמירה את המצור על הרצועה מאז תחילת התוקפנות לפני 22 ימים, כדי לכלול ניתוק חשמל ומים ומניעת כניסת חומרים בסיסיים. ודלק.


מטוסי הכיבוש המשיכו לבצע פשיטות על רצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר, והביאו למותם של 7,650 אזרחים, בהם 3,195 ילדים ו-1,863 נשים, בנוסף לפצעים של כ-20,000, לפי נתון אינסופי.


מקורות רפואיים מסרו כי כוחות הכיבוש ביצעו 53 מעשי טבח ברצועת עזה מאז אמש ומעלות השחר של שבת, בהפצצה האלימה והקשה ביותר מאז תחילת התוקפנות לפני 22 ימים.

פלסטין

ש 28 אוק 2023 6:40 pm - שעון ירושלים

אבו עוביידה: הלבנת בתי הכלא היא המחיר של אסירי האויב

אבו עוביידה, דובר גדודי אל-קסאם, איים הערב בשבת על האויב בתבוסה גדולה מכפי שציפה, והדגיש כי הלבנת בתי הכלא היא המחיר לאסירי האויב.


אבו עוביידה אמר בנאום: האויב יטעם תבוסה גדולה ממה שהוא ציפה או חשש, ותקופת קריסת הציונות החלה.


הוא הדגיש כי תוקפנות הכיבוש וביצוע השואה והטבח בו אינם אלא תוצאה של כאב רב שהוא חווה.


הוא פנה לאויב, החוזר על איומיו מדי יום, ואמר: אנחנו עדיין מחכים לו.


הוא הדגיש כי עידן העליונות הצבאית והמודיעינית לכאורה של האויב הסתיים.


הוא חידש את קריאתו לאנשי האומה הנכבדים לתקוף את הקרב הזה, קרב מכריע בתולדות האומה.


הוא פנה למנהיגי האומה הערבית שלנו ושאל: האם הפכתם כל כך חסרי אונים עד שאינכם יכולים להעביר סיוע?


הוא ציין כי התקיימו מגעים בנושא האסירים והייתה הזדמנות להגיע להסכמה, אך האויב נתקע.


הוא הדגיש כי המספר הגדול של אסירי האויב שיש לנו הוא המחיר של ריקון כל בתי הכלא מכל האסירים.


הוא הוסיף: אם האויב רוצה לסיים את תיק השבויים בבת אחת, אנחנו מוכנים, ואם הוא רוצה נתיב לחלוקת התיק, גם אנחנו מוכנים.


אבו עוביידה חשף את שקרי צבא הכיבוש, שטען כי הרג 10 לוחמי התנגדות מצפרדעי הקסאם שחדרו לפני מספר ימים מעבר לים לחוף זיקים, והדגיש כי כוחה של החוליה שחדרה והטילה אימה על הכיבוש ברחבי הים היה רק ​​שלושה לוחמי התנגדות.


הוא גם חשף כי קסאם מוג'אהיד אחד הוא זה שהתעמת עם הפלישה המוגבלת של כוחות הכיבוש לפני מספר ימים מזרחית לחאן יונס, ואמר: ראינו את נסראללה בקסאם מוג'אהיד אחד שהשמיד 3 טנקים והצבא (הציוני) נמלט ממנו. אוֹתוֹ.


הוא אישר מחדש את נכונותו ונכונותו של אלקסאם להתעמת עם כוחות הכיבוש אם יבצעו מלחמה קרקעית ואמר: "אנו אומרים לאויב, שחוזר על איומיו מדי יום, שאנו עדיין מחכים לו".






ערבי ובינלאומי

ש 28 אוק 2023 6:29 pm - שעון ירושלים

בריאות עולמית: אנו מודאגים על העובדים שלנו ואין מקום בטוח בעזה

ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר כי הדיווחים על הפצצות אינטנסיביות ברצועת עזה מדאיגים.


ראש ארגון הבריאות העולמי אישר בציוץ באתר X ביום שבת בבוקר את התנאים ההומניטריים הקשים שחוו תושבי רצועת עזה הנצורה, שהייתה מנותקת ממים, חשמל ודלק, בטרם נותקה מהשטח. העולם החיצון כתוצאה מניתוק התקשורת ממנו.כל זה קרה במקביל למסע הפצצות אינטנסיבי של לפני כוחות הכיבוש הישראלי.


ראש ארגון הבריאות העולמי דיבר גם על התנאים הקשים שחווים תושבי רצועת עזה, שכן "לא ניתן לפנות חולים בתנאים כאלה, לא ניתן למצוא מחסה בטוח והפסקות חשמל לא מאפשרות אמבולנסים להגיע לפצועים. ."


טדרוס אדהנום ג'ברייסוס הביע את חששו לגורלם של עובדי האו"ם במגזר, במיוחד לאחר שלא היו חדשות עליהם בשל הבידוד שהמגזר חווה, בעקבות שיבוש רשתות התקשורת. לדבריו: "אנחנו עדיין רחוק מלתקשר עם העובדים ומתקני הבריאות שלנו. אני דואג לבטיחותם".


ג'ברייסוס פנה לכל השחקנים ללחוץ על הפסקת אש: "ארגון הבריאות העולמי קורא לכל אלה שיש להם את היכולת ללחוץ על הפסקת אש לפעול כעת".


ארגון הבריאות העולמי מסר בעבר כי ההערכות שלו מצביעות על כך שיש אלף בני אדם לכודים מתחת להריסות ברצועת עזה. כמו כן, הוא ציין במסיבת עיתונאים כי קיבל ממשרד הבריאות הפלסטיני רשימה המכילה שמות של 6,740 חללים שמת כתוצאה מהפצצת הכיבוש הישראלי בעזה.

ערבי ובינלאומי

ש 28 אוק 2023 6:26 pm - שעון ירושלים

הפגנות בבירות וערים ערביות ובינלאומיות המגנות את התוקפנות

היום, שבת, היו כמה בירות וערים ערביות ובינלאומיות עדות להפגנות וצעדות שהוקיעו את התוקפנות הישראלית הברברית ברצועת עזה, ותמיכה בגדודי אל-קסאם ובפלגי ההתנגדות.


באותו הקשר הודיעה ממשלת אלג'יריה על ביטול כל החגיגות, שהיו אמורות לציין את יום השנה למהפכת השחרור, בתחילת החודש הבא, ואת טקס יום העיתונות הלאומי, הצפוי ביום ראשון הבא, בשל מעשי הטבח הציוניים, וההפגנות. התקיים בבירה ובכמה ערים לתמיכה בעם הפלסטיני.


בריטניה

צעדה אדירה התקיימה ברחבי הבירה הבריטית, ומשטרת לונדון אמרה כי "עד 100,000 מפגינים התאספו בצעדה פרו-פלסטינית".


זאת לאור אזהרות חריפות של המשטרה כי כל מי שיביע תמיכה בחמאס ייעצר, וכי היא לא תסבול כל מעשה המסווג כפשע שנאה.


אמריקה

רשות התחבורה של ניו יורק מסרה כי מאות מפגינים שדרשו הפסקת אש בעזה סגרו את גרנד סנטרל, אחד ממוקדי התחבורה המרכזיים בעיר, לפי הניו יורק טיימס.


"תחנת גראנד סנטרל סגורה עד להודעה חדשה עקב מחאה", מסרה רשות התחבורה באתר האינטרנט שלה, וקוראת לנוסעים להשתמש בתחנות חלופיות ולקחת בחשבון את זמני ההעברה המוגברים.


באחד הכרזות שהונפו בתוך הבניין נכתב: "אבל על המתים, ונלחם בכל כוח על החיים".


צרפת

בפריז יצאו מפגינים בצעדות והוקיעו את התוקפנות נגד עזה, והניפו כרזות שאמרו: "הם סוגרים את האינטרנט, אבל לא את הלב שלנו... תפסיקו את המלחמה".


אִינדוֹנֵזִיָה

בבירת אינדונזיה, ג'קרטה, הובילה מפלגת הצדק והרווחה האופוזיציה הפגנה נגד התוקפנות הישראלית, וקדמו לה ארגוני סטודנטים ואיגודי עובדים במדינה האסלאמית המאוכלסת ביותר בעולם.


טורקיה

רוב מדינות טורקיה היו עדות להפגנות במחאה נגד ההתקפות הישראליות על עזה, ובבירה אנקרה התאספו תומכי אגודת הנוער של אנטוליה מול בניין הפרלמנט, קראו קריאות נגד ישראל והתקפותיה בעזה ובתמיכה בפלסטינים .


באשר לאיסטנבול, מפגינים התאספו במספר נקודות, בעיקר מול הקונסוליה הישראלית, בפארק שראש חנה ובאזור אוסקודר.


תוניסיה

עשרות הפגנות ואירועי מחאה התקיימו בתוניסיה, לתמיכה ברצועת עזה, הנתונה להפצצות אינטנסיביות, הרג, ניתוק חשמל ואינטרנט, הרס כל היבטי החיים וחסימת כל מקורות העובדות והמידע על מעשי טבח ופשעי מלחמה שמתרחשים.


מרוקו

אמש והיום, ערי מרוקו היו עדות להפגנות והפגנות מסיביות, במיוחד ברבאט, קזבלנקה, טנג'יר, טטואן, סאלה, מרקש, אל ג'דידה, סאפי, מדיק, תמרה, עיט מלול, סוק ארבעה ואחרות, בהן מספר של ערים היו עדים ליותר מהפגנה אחת שהתקיימה בו-זמנית.


יַרדֵן

ערי עמאן וירדן היו עדים למצעדים עממיים, ותיאום האתרים ארגנו דוכן בסולידריות עם האחים הפלסטינים, כדי להוקיע את התוקפנות והפשעים של הכיבוש נגד העם הפלסטיני, הרג חפים מפשע והרס מתקנים, מבנים, בתי חולים ובתי ספר.


סינדיקט העיתונאים קרא לדוכן סולידריות שיארגן ביום רביעי הבא כדי להוקיע את התוקפנות והפשעים של הכיבוש נגד העם הפלסטיני, הרג חפים מפשע והרס מתקנים, מבנים, בתי חולים ובתי ספר.



פלסטין

ש 28 אוק 2023 6:24 pm - שעון ירושלים

מתנחלים תוקפים בתי אזרחים מדרום לחברון

במוצאי שבת תקפו מתנחלים בתי אזרחים בכפר טובא בעיירה יטא שמדרום לחברון.


כתבנו סיפר כי המתנחלים, מוגנים ע"י חיילי הכיבוש, תקפו בתים של אזרחים בכפר טובא, יידו לעברם אבנים וגנבו אותם. בין הבתים שנפגעו היה ביתו של עיסא עוואד.


מתנחלים תקפו גם בתי אזרחים באזור אום-דהרית, ליד הכפר שעב אל-בטאם במוסאפר יטא, וביצעו פרובוקציות נגד אזרחים.


תושבי הכפרים מספר יטא ציינו כי התקפות מתנחלים רושמות לאחרונה הסלמה ניכרת נגד אזרחים ורכושם, ומתרחשות כעת כמעט מדי יום, לנוכח כוחות הכיבוש המעניקים להם הגנה.


כוחות הכיבוש גם סגרו את הדרכים המובילות לכפרים ולחורבות אל-מוספר, המחברים אותם לקו העוקף.

ערבי ובינלאומי

ש 28 אוק 2023 6:09 pm - שעון ירושלים

ארדואן: המערב אחראי לרצח העם בעזה וישראל היא פושעת מלחמה

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן האשים את מדינות המערב באחריות למעשי הטבח הג'נוסיידים שביצעו כוחות הכיבוש הישראליים ברצועת עזה, והדגיש כי אנקרה מתכוננת להכריז על ישראל כפושעת מלחמה בפני העולם.


הוא אמר בנאום לפני הפגנה מסיבית לתמיכה בעזה באיסטנבול, כי אלה שהזילו דמעות תנין על אוקראינה שותקים כעת לגבי המתרחש בעזה.


ארדואן הוסיף: "אנחנו לא רק מגנים את הטבח בעזה כאן, אלא גם מגנים על עצמאותנו ועתידנו".


נשיא טורקיה הדגיש שלישראל לא אכפת מהרג אזרחים בעזה, והם אומרים בכנות וברורה, "אנחנו יודעים להרוג היטב", אבל הם ישלמו מחיר כבד על כך.


הוא הדגיש כי ישראל היא מדינה כובשת ומה שהיא עושה הוא לא מתוך הגנה עצמית, אלא טבח ברור ובזוי שמטרתו לחסל את אוכלוסיית עזה בהמוניהם באמצעות רעב וצמא והרס שירותי הבריאות שלהם.


ארדואן חזר והדגיש כי תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס) אינה ארגון טרור.


הוא הוסיף, "ישראל הטרידה את האמירה שלי שחמאס אינה תנועת טרור, והרגשתי מאוד עלבון מזה. אני מדבר ברור כי טורקיה לא חייבת לך כלום, בניגוד למדינות המערב".


ראוי לציין כי כוחות הכיבוש פותחים בהפצצה אלימה על רצועת עזה ואתמול החלו בהרחבת הפעילות הקרקעית, בעקבות פתיחת ההתנגדות הפלסטינית במבצע "מבול אל-אקצא" בשביעי לחודש בתגובה להפרות הישראליות המתמשכות ב ירושלים והגדה המערבית.

פלסטין

ש 28 אוק 2023 5:39 pm - שעון ירושלים

משרד התקשורת פונה לרשויות הנוגעות בדבר להתערב לאלתר כדי להחזיר את התקשורת עם עזה

היום, שבת, בהודעה שפרסם משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע הפלסטיני פנה לכל המוסדות הבינלאומיים, גופי זכויות האדם וארגוני החברה האזרחית המארגנים ומפקחים על תחום התקשורת בעולם, להתערב מיידית כדי לכפות את הכיבוש. הרשויות לשחזר את שירותי התקשורת והאינטרנט בעזה, שהושעו ונותקו על ידן אמש. יום שישי, 27 באוקטובר 2023, ולהפסיק את הנוהג של הכוונת שיטתית של רשתות תקשורת פלסטיניות הפועלות ברצועת עזה במהלך התוקפנות הנוכחית שלה.

במשרד הדגישו כי הפסקת התקשורת המוחלטת עם עזה כתוצאה מהפעולות המכוונות שביצעו רשויות הכיבוש מחוץ לגבולות הרצועה במהלך התוקפנות המתמשכת, תרמה להעמקת האסון ההומניטרי בשל חוסר יכולתם של האזרחים לבקש. שירותי חירום וסיוע כאשר התרחשו הפצצות באזוריהם.


היא הוסיפה: "פרקטיקות אלו הובילו לכך שצוותי האמבולנס וההגנה האזרחית ניתקו את התקשורת זה עם זה ועם המרכז שלהם, מה שגרם לחוסר היכולת לכוון את הצוותים האלה לאתרי ההפצצה כשהם התרחשו, מה שאומר גם אובדן של חיים רבים. כמו שלילת אזרחים בכוונה מזכותם לתקשר ולבדוק זה את זה". עקב עקירה והפצצות מתמשכות נוצר מצב של טרור ופחד, שכן פעולות אלו נחשבות כהפרה של החוקים וזכויות היסוד הקבועות בנורמות בינלאומיות ולהסתיר פשעי מלחמה".

פלסטין

ש 28 אוק 2023 5:07 pm - שעון ירושלים

מוסדות אסירים: הכיבוש מבצע את הפשעים החמורים ביותר נגד עצירים מזה עשרות שנים

ממוסדות האסירים נמסר בשבת כי הנתונים שהתקבלו לגבי רמת הפשעים השיטתיים שביצעה הנהלת בית הסוהר הישראלי נגד עצורים, לאחר ה-7 באוקטובר ועד היום, הם מחרידים, ומשקפים את מה שאושר לאחר מות הקדושים של העצורים עומר דרגהמה וערפאת חמדאן.


המוסדות הוסיפו בהצהרה היום, שבת, כי ישנה החלטה שיטתית לרצוח עצורים באמצעי עינויים שיטתיים, לאור התוקפנות המקיפה נגד עמנו ורצח העם המתמשך בעזה.


המוסדות סקרו את הצעדים הבולטים ביותר שהנהלת בתי הסוהר ממשיכה להטיל, לרבות ניתוק חשמל לתאי העצורים (חדריהם), ניתוק מים מכוון לפרקי זמן ארוכים ומדיניות רעב, לאחר משיכת כל המזון. אספקה מהמחלקות שלהם, צמצום הארוחות לשתי ארוחות, בנוסף לסגירת "קנטינה", וציין כי הארוחות הן מנות מנות, המורכבות ממזון לא מבושל היטב, בלתי אכיל, ובכמות קטנה, עד כדי איסור על מלח, סוכר וצרכים בסיסיים נוספים.


היא הסבירה כי כוחות הדיכוי החמושים בכבדות הגבירו את הפשיטות על כל חלקי העצורים, מלוות בהתעללות שיטתית ובמכות קשות, תוך שימוש בכלבי משטרה, רימוני הלם, גז ואלות, והסלימו את המדיניות של מניעת טיפול והעברתם למרפאות או בתי חולים אזרחיים לסובלים ממחלות כרוניות.


מהמוסדות נמסר כי הנהלת בית הסוהר הכיבוש הותירה בכוונה עצורים שנפצעו כתוצאה מהתקיפה בהם ללא טיפול, כמו כן החלה לחקור מספר מהם כצורת חקירה, לשאול שאלות הקשורות למצב הנוכחי וצמצמה. השטח העומד לרשות העציר בתוך התא, לאחר החלטת ממשלת הכיבוש, כאשר מספר העצורים בתא אחד (חדר), עד למעלה מ-10.


לדבריה, הנהלת הכיבוש העבירה עצורים רבים לתאי בידוד, ומבודדת את העציר מרה בקיר כבר יותר מ-20 יום, הטילה בידוד כפול על העצורים ובידוד לחלוטין את חלקיהם זה מזה.


היא ציינה כי בימים הראשונים של התוקפנות משכה הנהלת הכלא את תחנות הטלוויזיה והמכשירים החשמליים הזמינים, השמידה את כל רכושם של העצורים, תפסה את בגדיהם ושמרה עבור כל אחד מהם החלפה פנויה, וכן תפסה את מכשירי הרדיו. , שמיכות, נעליים וספרים.


כמו כן, היא ביצעה העברות המוניות בתוך בתי מעצר, לרבות העברת עצורים מאגף אחד למשנהו, או מכלא אחד למשנהו. הדבר לווה בתקיפות ומכות בהם, הגדלת אמצעי החסימה, הפסקת ביקורים של משפחות העצורים ועורכי דינם, שללו מהם את ה"חופש", וסגרו את הכביסה, אחד המתקנים החשובים ביותר, בה הם משתמשים לכבס את בגדיהם, ומנעו מהעצירים להוציא פסולת מהחדרים.


היא המשיכה כי לאחר ניסיונות רבים של מוסדות להגיש בקשות לעורכי דין לבקר עצורים במהלך התקופה האחרונה, המינהל פעל בכל הכלים העומדים לרשותם כדי לבלום אותם, גם לאחר שהודיע לעורך הדין על אישורו, והדגיש כי הביקורים שהתקיימו עד היום. מוגבלים מאוד, ובנסיבות קשות, לאחר ש...הכיבוש תקף והתעלל בכוונה בעצורים שיצאו לבקר עורך דין או לבית המשפט, בנוסף לכך שרבים מהם ספגו חבלות כתוצאה ממכות קשות.