פלסטין

ד 01 נוב 2023 9:56 am - שעון ירושלים

מעבר רפיח נפתח להובלת פצועים ויציאת זרים מרצועת עזה לראשונה.

  1. לראשונה מאז תחילת התוקפנות הישראלית ב-7 באוקטובר, נפתח היום, רביעי, מעבר רפיח להעברת פצועים ויציאת זרים מרצועת עזה למצרים.


    גורם מיודע אמר ביום רביעי לרויטרס כי קטאר תיווכה בהסכם בין מצרים, ישראל וחמאס, בתיאום עם ארצות הברית, לאפשר יציאתם של בעלי דרכונים זרים וכמה פצועים קשה מהרצועה הנצורה.


    הגורם הוסיף כי טרם נקבע לוח הזמנים לכמה זמן יישאר המעבר פתוח.


    81 פצועים יועברו מרצועת עזה לטיפול בבתי חולים במצרים, ומספר אזרחים זרים יורשו לנסוע, לאחר שהתנועה במעבר הוגבלה בימים האחרונים להכנסת כמויות מוגבלות של סיוע הומניטרי לרצועה.


    כלי תקשורת דיווחו כי עשרות מחזיקי דרכונים זרים הגיעו למעבר היבשתי ברפיח לקראת היציאה מרצועת עזה לכיוון מצרים.


    מקורות פלסטינים רשמיים אמרו כי אמבולנסים מצריים פנו למעבר ניצנה הישראלי כדי שיבוצעו בהם חיפוש לפני כניסתם לרצועת עזה, וכי ייערכו חיפושים באותו מעבר כשיצאו כשהם נושאים פצועים.


דעות

ד 01 נוב 2023 9:34 am - שעון ירושלים

מה התועלת של המשפט ההומניטארי הבינלאומי אם הוא לא מיושם?!

עורך דין איברהים שעבן

עורך דין איברהים שעבן

كاتب رأي

רבים מאלה המזוהים עם האנושות בכלל, בעיקר המשפטיים, וכותב שורות אלו הוא אחד מהם, שיבחו את המשפט ההומניטארי הבינלאומי באמצעות האמנות, האמנות והפרוטוקולים שלו, אשר קבעו את דיני המלחמה, והפכו את המשפט הבלעדי והבלעדי שלו. הדאגה העיקרית להבדיל בין אזרחים לצבא, ולחסוך מהם את פגעי המלחמה והשפעותיה ההרסניות בכל הרמות באמצעות הגנתם ובטיחותם, גופם, הגנה על בתי החולים ובתי הספר שלהם ואף איסור סבל עבורם.


עם זאת, מה שקרה בשלושת השבועות האחרונים ברצועת עזה היה ההפצצה האינטנסיבית של כלי טיס על מוקדים אזרחיים ברצועת עזה באמתלה של הגנה לגיטימית של הישות הישראלית, כגון בתים, מבנים, מגדלים, בתי חולים, בתי ספר ומסגדים. , מה שהביא להרג ולפציעתם של אלפי אזרחים פלסטינים פולשים, שהגיע למספרים מדהימים ובלתי יאומנים, אלא חרג מגבולות הדמיון. כשמונה אלפים וחמש מאות אזרחים קדושים ואלף נעדרים נקברו מתחת להריסות, כולל יותר משלושת אלפים ילדים ואלף נשים, שמתו בעודם אזרחים שלווים ותמימים.


השלטונות הישראליים הכובשים לא רק הרגו אזרחים, אלא גם הרגו את השהידים והפצועים בזמן שהובלו לבתי חולים. אמבולנסים, רופאים ורופאים ועובדי שירות רפואי כגון פרמדיקים, אחיות ועובדי סעד הומניטרי נפגעו. הטקסטים הרבים של המשפט ההומניטארי הבינלאומי המעניקים להם הגנה מילולית אדירה, אמבולנסים ובתי חולים מפני התקפות הצבא התוקף לא עזרו להם. כולם יודעים כמה מהרופאים, האחיות והצוותים הרפואיים של רצועת עזה מתו כשהידים בעת ביצוע עבודתם ההומניטרית. אכן, סעיף 15 לפרוטוקול הראשון משנת 1977 מחייב כיבוד והגנה על שירותי רפואה אזרחיים, מתן כל סיוע אפשרי לחברי שירותי הרפואה האזרחיים (לא להפציץ אותם) כאשר השירות הרפואי הופרע עקב תנאי לחימה, ולאפשר להם לנוע כדי לספק את השירותים הרפואיים שלהם. ישנם עשרות טקסטים המעניקים הגנה לצוותים רפואיים, ובמאמר זה אין מקום עבורם. עלינו לציין כאן שהפצוע כאן הוא לא רק האזרח הפצוע, אלא כולל גם את איש הצבא באופן קטגורי.


עלינו לתהות, אחרי כל המבול הזה של הרג ופציעת אזרחים, היכן נעלם המשפט ההומניטארי הבינלאומי הכתוב והמקובל, היכן נעלמו ארבע אמנות ז'נבה, שבהן נעשו מאמצים עצומים ודיון גדול לעצור את המלחמה התוקפנית, שאינו מבחין בין אזרחי לצבא. איפה אמנת ז'נבה הרביעית משנת 1949 לגבי השטחים הכבושים, שתמיד שיבחנו, דרשנו יום ולילה ליישם, וביקרנו את אי-יישומה? היכן נמצאות אמנות האג משנת 1907, במיוחד האמנה הרביעית למלחמת קרקעות, שקבעה את הכללים המשפטיים לכיבוש צבאי, שהפכו למשפט בינלאומי מנהגי? היכן מתווספים הפרוטוקולים משנת 1977 לארבע אמנות ז'נבה, אשר סיפקו הגנה נוספת לאזרחים ולמתקנים האזרחיים שלהם? במקום זאת, היכן הבקשות השיפוטיות דרך בתי המשפט בנירנבורג וטוקיו לאחר מלחמת העולם השנייה? איפה אמנת רומא משנת 1998, שהפלילה פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, פשעי רצח עם ופשעי תוקפנות, ואיפה התעורר התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי, מר קארים חאן, שהזניח את נהלי בית המשפט. איחר וביקר ברפיח מהצד המצרי, ולא הצליח להיכנס לרצועת עזה בשטחים הפלסטיניים הכבושים.


איפה סעיף שני של מגילת האומות המאוחדות, האוסר על עצם האיום בכוח מזוין והתערבות בענייני הפנים של מדינות אחרות, וההצהרה על יחסי ידידות בין מדינות משנת 1970, שנחשבה כתוספת לאמנה, והיכן האם הזכות הכרחית להגדרה עצמית היא לפלסטינים? איפה חוקרי המשפט ההומניטארי הבינלאומי, האגודות והמועדונים שלהם, ומדוע הם שותקים כמו קברים?


התפיסה שמדינה כמו ארצות הברית והישות, עם רקורד ארוך של פשיעה בינלאומית, תתעלם מהחלת המשפט ההומניטרי הבינלאומי, אבל שמדינות אירופיות אחרות אינן נוקטות כל צעד כדי להפעיל ולממש את המשפט ההומניטארי הבינלאומי מעלה אלף שאלות בנוגע לסוגיה המשפטית שהפכה לפוליטית פר אקסלנס. ולא לנקוט בצעדים מעשיים ליישום החוק הזה, שהתחייבת במאמרו הראשון לכבד ולהבטיח כיבודו בכל מצב.


מגוחך שארצות הברית טוענת ודורשת את החלת דיני המלחמה – כפי שהם כינו אותו – ואינה מקבלת הפסקת אש מיידית, סתירה אחר סתירה. אנו עשויים גם לתהות כיצד מקדמת ארצות הברית תפיסה מעוותת של הפסקת אש שמשמעותה הפסקת פעולות האיבה, ובו בזמן דוחה הפסקת אש מיידית. האם לא ארצות הברית פתחה במלחמה תוקפנית נגד עיראק בעבר הלא רחוק באמתלה של נשק להשמדה המונית שהוכח כלא תקף? האם לא היה זה שפתח במלחמה לא צודקת נגד עם עני, העם האפגני, באמתלה של לחימה באל-קאעידה ובפיגוע ה-11 בספטמבר? או שמא זו לא המדינה שיש לה היסטוריה ארוכה של מלחמות וסכסוכים מזוינים, בין אם בדרום אמריקה, אסיה או אפריקה, אלא דווקא באירופה, שעליה מצביע המפקד? האם זו לא המדינה שמשכה את חתימתה על אמנת רומא להקים בית דין פלילי בינלאומי על מנת לעודד תוקפנות ולא להגן על אזרחים? האם זו לא המדינה שסיימה הסכמי שוחד עם מדינות עניות אחרות שדבקה באמנת רומא כדי לא למסור חיילים אמריקאים לידי בית הדין הפלילי הבינלאומי למשפט? האם זה לא זה ששר החוץ שלו, פומפאו, הכריז על ההכרח להעמיד לדין את השופטים והתובעים של בית הדין הפלילי הבינלאומי ואת חשבונות הבנק הפרטיים שלהם, תוך ערעור ברור של כללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי והגנה עליהם מכל התעללות?


מה שמוזר ומדהים הוא שהישות, והספונסר שלה, ארצות הברית של אמריקה, חתמו ואישררו את ארבע אמנות ז'נבה משנת 1949, אשר אושרו והצטרפו אליהן יותר מ-193 מדינות. הן שתי המדינות שהפרו הכי הרבה את החוק ההומניטרי הבינלאומי הזה, בין אם בגואטמלה, ניקרגואה, אבו גרייב, בהר אל-בכר, כפר קאסם, טנטורה, ואחרון חביב ברצועת עזה. שניהם טוענים שהם ממשיכים בדאגתם לדמוקרטיה, לזכויות אדם ולשלום וביטחון בינלאומיים.


לאור כל ההפרות הללו של המשפט ההומניטרי הבינלאומי, שאין לו מחושים, ישאל משקיף אובייקטיבי על קיומו של המשפט ההומניטארי הבינלאומי אם לא ייושם, מדוע הוקם מלכתחילה, ומה נחיצותו אם לא יכול לעצור את האש ולהגן על אזרחים, שקיים רק כדי להגן עליהם מפני התעסקות של חבלה, מי יכול לכפות כבוד לטקסטים הרבים הללו על התוקפים ולמנוע מהם לבצע רציחות של ילדים ונשים, השמדה והרס של מסגדים, כנסיות ו בתי חולים?


באופן בלתי נמנע, יש שיגידו שהצלב האדום הבינלאומי קיים רק למטרה זו. אבל מה יכול הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בז'נבה לעשות, והאם יש לו את הכוח, והאם הוא מוכן, להתעמת עם קבוצה בינלאומית שנחושה למנוע אפילו הפסקת אש מוגבלת, בין אם במועצת הביטחון ובין אם באו"ם. הַרכָּבָה? ומכיוון שהצלב האדום הבינלאומי אינו מסוגל, מה הוא יכול לעשות או שהוא לא מספיק בעבודתו? האם נקרע את דפי המשפט ההומניטארי הבינלאומי ונחזור יחד על הציווי של אבו בכר אל-סידיק לצבאו של אוסמה: "אל תבגוד , אל תלך לקיצוניות, אל תבגוד, אל תעשה מום, אל תהרוג ילד קטן, או זקן, או אישה, אל תכרתי עצי דקל, אל תשרפי אותם, אל תכרתי עצי פרי, וכן אל תשחט כבשה פרה וגמל אלא למאכל תעבור ליד עם שהתרוקן באסנים אז עזוב אותם וכל מה שהם התרוקנו בשבילו תבוא לעם שיביא לך כלים מכילים צבעי מאכל, אז אם תאכלו מהם, לאט לאט, הזכירו מעליו את שם ה'. מהרו בשם אלוהים". יהי רצון שאלוהים ירחם עליך, הו ח'ליף ראשידון הראשון, הקדמת את הנרי דאנט ואמנת הצלב האדום הבינלאומית!!!

דעות

ד 01 נוב 2023 9:32 am - שעון ירושלים

סיכוי לכישלון המושבה

חמאדה פרעה

חמאדה פרעה

كاتب رأي

התקפות המושבה נמשכות זו השבוע הרביעי ברציפות, תוך שימוש בכל סוגי וכלי ההרג, ההשמדה וההשמדה והטלת חביות חומר נפץ במשקל טון אחד לחבית, כפי שקרה אתמול, יום שלישי 31/10/2023, במחנה ג'בליה. מה שהותיר טבח חללים ופצועים בעשרות, כדי להשיג שתי מטרות:


ראשית, המספר הגדול ביותר של פלסטינים נהרגו בכוונה תחילה.
שנית, הרס השטח הגדול ביותר של מבנים ומתקנים אזרחיים, לרבות: מבני ממשלה, בתים אזרחיים, בתי חולים, בתי ספר, מקומות תפילה כמו מסגדים וכנסיות, קווי תחבורה מהרחובות ומכוניות נעות.


הדבר נעשה במסגרת ותכניות השלב הראשון של תוכנית פושעי ממשלת המושבה ושירותי הצבא והביטחון שלה, כפי שחשף שר צבא הכיבוש, יואב גלנט.


לפני שלושה ימים החל המהלך ליישם את תוכנית התחנה השנייה, המיוצגת על ידי מבצע הפלישה, מבלי לעצור את מעשיה ופשעיה של התחנה הראשונה.


הפלישה מתרחשת בהדרגה, ואינה כוללת את כל מפת רצועת עזה, וזאת משתי סיבות:
הראשון הוא במטרה לבחון את יכולות סיעות ההתנגדות ואפשרותן להפנות מכות כואבות לעבר כוחות הכיבוש, ואת מידת זמינות הנשק האנטי מכני העומד לרשותם.


השנייה היא למנוע הפסדים לכוחות ההסתערות והפלישה, שכן המושבה אינה יכולה לשאת אבדות נוספות ממה שאיבדה ב-10/7/2023.


העמדה המשתנה של ארצות הברית מודגשת, שכן CNN החלה את אוצר המילים שלה להיות פחות קיצוני בהשוואה לאוצר המילים של התחנה הראשונה, וזה משקף את העמדה, אוצר המילים והנטיות של הממשל האמריקאי, שהחל לדבר על היעדר התלהבות מתהליך הפלישה, מחשש להימצאות הפתעות מההתנגדות שיביאו לעלייה באבידות הישראליות, ומתוך דאגה. כולל קבוצת האסירים החטופים, ומה שהכי ברור הוא שככל הנראה החל מו"מ לתהליך החליפין בתיווך קטארי בעיקר, לאחר שדוחא הצליחה לשחרר את הנשים ששוחררו.


תנועת חמאס הציגה בפומבי את הנוסחה של "שחרור הכל בשביל כולם", כלומר שחרור כל האסירים הפלסטינים בתמורה לשחרור האסירים הישראלים.


נתניהו מתגאה בדחיית המשוואה ובחילופי האסירים כי הוא רואה בכך ניצחון לחמאס, ותבוסה נוספת לו ולצוות הקואליציה השלטת שלו.


נראה כי ביטויי הסצנה הפוליטית העימותית הם שהשלב השני בתוכניתו של יואב גלנט לא יושלם, ולכן ייכשל, ולכן לא יגיע לשלב השלישי, שהוא שליטת כוחות המושבה על כל מפת המושבה. רצועת עזה, וחוסר יכולתם לעקור את סמכות חמאס.


הקרב והתוצאות פתוחים לכל האפשרויות, לרבות כישלונה של המושבה להשיג את תוכנית הכיבוש מחדש של רצועת עזה וכפיית שליטתה ובחירותיה עליה.

דעות

ד 01 נוב 2023 9:29 am - שעון ירושלים

כדי שעזה לא תישאר לבד

וליד אל-טלי

וליד אל-טלי

كاتب رأي

מה מניע את אוסטרליה לשלוח את חייליה למזרח התיכון? מה זה בכלל קשור לקרב בין הערבים, תסלחו לי, חמאס, וישראל? אלא אם כן החלטתה נבעה מתחושת שייכות.

אוסטרליה אמרה בשבוע שעבר כי "הצבת מטוסים אוסטרליים ואנשי הגנה תומכים היא אמצעי זהירות לתמיכה בכל אפשרויות החירום של ממשלת אוסטרליה, בשל הסיכון שהמצב הביטחוני ידרדר עוד יותר". האם טילי ההתנגדות עלולים לפגוע באוסטרליה, למשל? או שמא יפלו רסיסים לים שממול?

רק האובססיה של המערב גורמת לגורמים רשמיים לנהור בזה אחר זה אל ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, להביע את תמיכתם ולהשתתף במלחמה, אותה סיכם הפושע הזה בהצהרתו, בשבוע שעבר, כמלחמה של "או אנחנו או הם". ."

אולי ראש ממשלת צרפת לשעבר דומיניק דה וילפן צדק מאוד כשבראיון לרדיו הצרפתי ביום שישי האחרון הוא סיכם כמה מהשאלות או המלכודות של המלחמה הזו, כפי שהוא כינה אותה, והשיק מונח חדש שניתן לתרגם כ" התמערבות" בהתייחסות למערב ולא לזרות, והוסיפה כי זהו "רעיון המערב". מי שניהל את ענייני העולם במשך חמש מאות שנים ומאמין שהוא יכול להמשיך לעשות זאת בקלות".

הוא גם דיבר על מלכודת המצפון ש"חשפה את מדיניות המוסר הכפול כשחשפה את ההתמודדויות השונות שלנו עם שני עמים, באוקראינה ובעזה". זו מלחמה שנועדה לפעמים להיות מלחמת דת, ולפעמים מלחמת ציוויליזציה, או מלחמת קיום היסטורית.

אנו שומעים ממנהיגים ופוליטיקאים מערביים שזה ישנה את פני המזרח התיכון, ושזו מלחמה של דמוקרטים ואנשים מתורבתים נגד "מפלצות אנושיות", נחשלות ודיקטטורים. כאילו הדמוקרטיה שלהם נותנת להם את הזכות למנוע מבני עמם להביע את דעתם, או כאילו הציוויליזציה שלהם מעניקה להם את הזכות לשלול מים ותרופות מבני אדם, כל בן אדם, בכל מקום על פני כדור הארץ?

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שרוצה למצוא לעצמו מקום בכוח בשורות הציונים החדשים או הוותיקים, אומר כי "שום דבר לא מצדיק את מתקפת הטרור של חמאס נגד ישראל". כאילו הוא מעולם לא קרא ספר היסטוריה, או אולי בגלל שהוא מדמיין שהוא ישכנע אותנו, או חלק מבני עמו, ש"חמאס" הוא ישות זרה לארץ פלסטין, ואין לו זכות להגן עליה. 

הבעיה היא שה"מערביים", כפי שכינה אותם דה וילפין, אינם מסתכלים על האנשים שלהם ברחובות ואינם שומעים את קריאותיהם כשהם מתנערים ממנהיגים אלה שכותבים היסטוריה לא צודקת עבור עמם, למרות חוסר שביעות רצונם, או אולי הם הסתפקו, בניגוד למה שאנו רואים, בהשמדתו של עם. במובן הזה, זו באמת מלחמה היסטורית, מכיוון שהיא מציגה בפנינו בבירור שתי ברירות: או אנושיות או אכזריות. על "הערבי החדש"

דעות

ד 01 נוב 2023 9:22 am - שעון ירושלים

לישראל יש שבעים וחמש שנות כישלון

נביל אמר

נביל אמר

كاتب رأي

לאורך כל מלחמותינו עם ישראל, שלא שככו מאז תחילת הנכבה ועד היום, תיארנו את מצבנו כמדוכאים וקורבנות. נהגנו לעשות מאמץ גדול לפרסם תמונות מהטרגדיה שלנו, רשימות של שמות חללינו, שירים בסגנון אחי, המדכאים עלו על המנעד, ואספי שירה הנקראים אוספי נכבה, רובם אינם קינות. רק לאנשים שראויים להתאבל ולהנציח, אבל גם מקונן על מצב... שמעורר הזדהות ורחמים.


תחושת ה"עוול והקורבנות" העמיקה כתוצאה מה-6 ביוני 1967, שהוליד בתוכנו חורבן שפלש לנפשנו, כשהתעוררנו לניצחון שווא שהכין לנו הרדיו, שתוצאתו הכיבוש. של פלסטין כולה, וחלקים חשובים בארצות סוריה ומצרים, עם עיסוק מוסרי רחב ומסוכן יותר שעטף את הנשמה.ערבית מהאוקיינוס עד המפרץ, עם תחושת תבוסה ותסכול.


ההיסטוריה אומרת שהערבים והפלסטינים התגברו על התבוסה הזו, והמהפכה הפלסטינית תפסה את היוזמה לאחר שהושקה שנתיים לפני התבוסה.


השיח השתנה מהנכבה, העוול והתלונה... לשיח ההתנגדות, שזכה לאמינות בקשר עם המעשה.


המהפכה הפלסטינית גדלה והמושגים שלה העמיקו בקרב פלסטינים, ערבים ואוהדים ברחבי העולם.



מלחמת יוני, בה המתין משה דיין ליד הטלפון לשיחה שעליה חלם מגמאל עבד אל נאצר, בה אמר "אני מוכן להכיר בישראל מעמדת המובסים". הגיעה תגובה כפולה, הראשונה. מעבד אל-נאצר כשהעלה את הסיסמה: את מה שנלקח בכוח אפשר להחזיר רק בכוח, כאשר הסיסמה שהופעלה הייתה להסיר את השפעות התוקפנות, והשנייה הייתה מהפלסטינים שניערו את האבק של הנכבה הראשונה והשנייה מנפשם ומרצונם, והמשיכו במאבק קשה ומורכב בו שילבו את האקדח והפוליטיקה, וזכו לכניסה קבועה ומשפיעה למשוואות באופן שאי אפשר להוציאם ממנו.


כשאמריקה הייתה בשיא כוחה והשפעתה, היא הלכה לתהליך שלום, בו מצרים הייתה מועמדת לתפקיד מככב, ולפי המשוואה של סאדאת כי תשעים ותשעה אחוזים מקלפי הפתרון היו בידיה של אמריקה, השינוי החשוב והעמוק ביותר במהלך הסכסוך הערבי-ישראלי התרחש, שהיה גירוש צבאות ערב המסורתיים במדינות הטבעת, ומה שקרוב אליה מבחינת משוואת המלחמה, להמשיך בתהליך הקשה ביותר, הכותרת שלו היא איך כל האזור הולך בעקבות מצרים, כך שתתחיל בדמיון דימוי של שלום כולל ובר קיימא, שמחירו הוא שישראל תהיה חלק בלתי נפרד מהאזור ושהפלסטינים ייהנו. שלטון עצמי שמתפתח למדינה.


כשם שישראל "דיין" לא הבינה לא נכון את ניצחונה הצבאי ביוני, היא טיפלה בצורה שגויה במה שראתה כאוצר שנפל בידיה, שהיה שלום עם המדינה הערבית הגדולה ביותר.האשליה של היכולת לבטל את הפלסטינים וזכויותיהם התנפחה. מודעותה לאחר שהוכנה כי מלחמת אוקטובר 1973, שיצרה הסכם שלום עם מצרים תהיה המלחמה האחרונה. זהו הצעד האסטרטגי הראשון לא רק להיות חלק מהאזור, אלא גם לשלוט בו ובגורל תושביו.


קריאה שגויה של ההתפתחויות מאז מלחמת 1967 ועד 1973 כפתה עליהם מלחמות מסוג חדש ואחר... מהפכת לחימה פלסטינית בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמעמקים, וקרבות בלתי פוסקים מחוץ לתחום הגיאוגרפי של כבשה את הגדה המערבית ועזה. זה הראה שמה שהיא השיגה ממצרים לא הוביל למה שהיא השיגה. חשבתי על זה במונחים של שליטה באזור כולו, והאירוניה היא שהמכשול הכי חשוב היה ייצגה מצרים, המדינה והעם, שבידדו את ההסכם הפוליטי מנורמליזציה עממית, וזה מה שגם ירדן עשתה.


העולם אילץ את הפלסטינים להיכנע לקונצנזוס שלו, שהתגלם בעידן המלחמה הקרה ובעקבותיה, שהתבסס על שימור מדינת ישראל בגבולות בטוחים ומוכרים, על הפלסטינים להכיר בכך, בתמורה לפתיחה הדלת לזכותם להקים את מדינתם, ללא ערבויות מספיקות ויעילות שהם מקבלים כתוצאה מכך.הכרתם היקרה.


ישראל רימתה הרבה... והונאה שלה יצרה מלחמות שלא נמלטו מלשלם את המחיר. מלחמות המצב הפלסטיני בתוכו ומסביבו ומלחמות שכונת לבנון, שלא פסקו לאחר נסיגת הכוח הצבאי הפלסטיני מדרום לבנון, שהזיז את האקדח מכתף לכתף, והעניינים יתפתחו באופן זה מסוכן יותר מאי פעם.


אמריקה וישראל חגגו כשהן מתאבלות על הספינות שהובילו לוחמים פלסטינים מושבעים ליעדים חדשים ומרוחקים, והן המשיכו לרמות את עצמן שהכל נגמר מבלי שעלה בדעתן שהדבר המסוכן והקשה ביותר התחיל.


הזמן קיפל את ימיו ומאורעותיו לחודשים ושנים עד שהגענו לאוקטובר 2023, שהפלסטינים כינו אותו מבול אלאקצא, והתגובה אליו כונתה חרבות ברזל. כאן כדאי לזכור את השמחה הראשונה ב-48 ובשנייה. ה-67, וסדרת השמחות כתוצאה מהקרבות הקטנים שהתרחשו, וישראל חשבה שאחרי כל קרב היא שלפה את הקוץ ונחה. ואז, בהיותה מחברת קרב שדה הקוצים, היא נפלה לתוך שדה מוקשים מבלי שהצליחה לפרק את חומרי הנפץ שהוטמנו בו.


אם ישראל סופרת את אבדותיה מהמלחמה הראשונה ועד האחרונה, היא הייתה מוצאת את הדברים הבאים:

מאות מיליארדי דולרים וקריסה כלכלית.

אלפי הרוגים ופצועים.
והכי חשוב, וזה מה שמגלמת המלחמה הנוכחית, שישראל מתעקשת שלא תהיה האחרונה, ההפסד העצום שלה בעניין השתלבותה באזור כחבר דומיננטי, לאחר שנושאות המטוסים האמריקאיות שכנעו אותה. שהוא צריך מישהו שיגן עליו קודם מעצמו וממי שהוא ממשיך לכבוש לנצח.


במאזן של רווח והפסד, התוצאה נראית יותר מברורה, כל העולם רואה אותה, מלבד מנהיגי ישראל, מקבלי ההחלטות במלחמותיה.


מה שנבע מכל המלחמות, והמלחמה הנוכחית בפרט, היא עובדה אחת שאומרת...


בלי שהפלסטיני ישיג את זכויותיו, כל אמצעי הכוח והבריתות העומדים לרשותה לא יועילו לישראל.


ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 9:32 pm - שעון ירושלים

ערב הסעודית מגנה את הטבח של הכיבוש במחנה ג'באליה

ממלכת ערב הסעודית גינתה בחריפות את "המטרה הבלתי אנושית" של כוחות הכיבוש הישראליים במחנה ג'באליה ברצועת עזה הנצורה, שגרמה למותם ולפציעתם של מספר רב של אזרחים חפים מפשע.


משרד החוץ הסעודי אמר, באמצעות החשבון הרשמי שלו באתר "X", כי ממלכת ערב הסעודית "מגנה בכל הכוח את הפגיעה הבלתי אנושית של כוחות הכיבוש הישראליים במחנה ג'באליה ברצועת עזה הנצורה, אשר גרם למותם ולפציעתם של מספר רב של אזרחים חפים מפשע".


עוד נכתב בהודעה: "הממלכה מביעה את גינוי ודחייה מוחלטת של התמקדות חוזרת ונשנית של כוחות הכיבוש הישראלים באתרים עמוסים באזרחים, והפרתם המתמשכת של החוקים הבינלאומיים והמשפט ההומניטרי הבינלאומי, לאור כישלונה של הקהילה הבינלאומית ללחוץ. ממשלת הכיבוש לקבל הפסקת אש מיידית והפוגה הומניטרית". בהתאם להחלטת העצרת הכללית של האו"ם שניתנה ביום שישי האחרון ב-27 באוקטובר 2032, שהגיעה בהסכמה בינלאומית רחבה.


הוא המשיך: "הממלכה מאשרת כי לא ניתן להצדיק כלל את התנאים ההומניטריים המסוכנים הנובעים מההסלמה המתמשכת, וכי חסכון בדם, הגנה על אזרחים והפסקת פעולות צבאיות הם סדרי עדיפויות דחופים שלגביהם לא ניתן לקבל דחיינות או הפרעה וכישלון. לדבוק מיד בהם יוביל בהכרח לאסון הומניטרי שהכיבוש נושא באחריות לו". "ישראל והקהילה הבינלאומית".

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 9:13 pm - שעון ירושלים

נשיא בוליביה מחדש את הסולידריות שלו עם עמנו ואת גינוי הפשעים נגדם

נשיא בוליביה לואיס ארסה חידש את הסולידריות שלו ואת הסולידריות של העם הבוליביאני עם העם הפלסטיני, והדגיש כי לא ניתן לשתוק ולהמשיך לאפשר את הסבל של העם הזה, במיוחד לילדים שיש להם את הזכות לחיות בבטחה. שָׁלוֹם.


זה קרה במהלך קבלת הפנים שלו בארמון הנשיאות בבירת בוליביה, לה פאס, ביום שלישי, שגריר מדינת פלסטין, מחמוד אל-אלוואני.


הנשיא ארסי אישר את גינוי פשעי המלחמה שבוצעו ברצועת עזה, ואת תמיכתו ביוזמות בינלאומיות להבטחת סיוע הומניטרי בהתאם לחוק הבינלאומי.


בתורו, עדכן אלוואני את הנשיא ארסי על ההתפתחויות בשטח ופעולות הטיהור האתני שביצעה ישראל נגד העם הפלסטיני בעזה ובגדה המערבית, מדיניות האדמה החרוכה וההרס המקיף של מבנים, בתי חולים, בתי ספר ומקומות תפילה בעזה. , תוך שימת דגש על דבקות עמנו בארצו והגנת מולדתו עד שישיגו את חירותו ועצמאותו.

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 8:36 pm - שעון ירושלים

הצבא הישראלי הודיע ​​על הרג 2 "חיילי עילית" בעזה

עיתון "הארץ" ציטט את הצבא הישראלי שאמר ביום שלישי כי 2 מחייליו השייכים ליחידה המובחרת נהרגו ו-2 נוספים נפצעו קשה במהלך המבצע הקרקעי ברצועת עזה.


צבא ישראל הודיע ​​מוקדם יותר, יום שלישי, כי כוחותיו הרגו מספר רב של חמושים של חמאס בפעולות קרקעיות ברצועת עזה במהלך 24 השעות האחרונות, בנוסף לפגיעה בכ-300 מטרות.


מנגד, גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, הודיעו כי לוחמיה פתחו באש ממארב לעבר כלי הרכב שחדרו מערבה לטוואם שבצפון רצועת עזה, ותקפו 3 כלי רכב ישראלים. עם פגזי "אל-יאסין 105".


עוד מסרו גדודי אל-קסאם כי לוחמיה ארבו לכלי רכב ישראליים שחדרו לאזור ג'ור אל-דיק במזרח הנפה המרכזית של רצועת עזה, והשמידו 3 מהם.


גם גדודי אלקודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, הודיעו כי כוונה לכוח שריון וכוח חי"ר של ישראל בשכונת אל-זיתון במספר פצצות מרגמה.

פלסטין

ג 31 אוק 2023 8:30 pm - שעון ירושלים

הנציגות הרפואית הנורבגית: אנו קוראים למדינות ערב לנתק גז ונפט מאמריקה

ראש הנציגות הרפואית הנורבגית לעזה, ד"ר מאדס גילברט, קרא לישראל להכניס מים, דלק ומזון לאלתר לרצועת עזה, ולהפסיק את מלחמתה ברצועה הנצורה.


הוא הוסיף בהצהרות לאל-ג'זירה מקהיר, "מה שאנחנו צריכים עכשיו זה לעצור את ההרג וייצור המוות ברצועת עזה".


"המצור על עזה הורג אנשים, וזה בניגוד לחוק", אמר, והוסיף כי 14 בתי חולים נסגרו בנוסף למרפאות רפואיות רבות אחרות בשל ההפצצה הישראלית.


הרופא הנורבגי קרא לפתיחת מעבר רפיח, והדגיש כי "העולם לא יכול לקבל את כניסת הסיוע ברכבת", והדגיש כי העדיפות חייבת להיות הפסקת ההפצצה וכי "על העולם לפעול כעת".


גילברט הוסיף כי ארגון הבריאות העולמי תיעד יותר מ-100 התקפות על מתקנים רפואיים. הם דורשים פעולה מאוחדת. הרופא הנורבגי ביקש ממדינות ערב לנתק גז ונפט מארה"ב, ואמר, "אולי זה יעצור את ההפצצה באופן מיידי", בהתחשב בכך שמעשי הטבח של אזרחים במצור מחייבים פעולה ערבית מאוחדת. פקיד הנציגות הנורבגית לעזה אישר כי לצבא הישראלי יש היסטוריה ארוכה של הפצצות מתקני בריאות ועובדים, וכי "תושבי עזה כלואים, והם נתונים להתקפות האלימות ביותר במהלך המאה הזו".


ראוי לציין כי שר החוץ הנורבגי, אספן בארת איידה, הביע - היום, שלישי - את אמונתה של ארצו כי ייתכן שישראל הפרה את החוק הבינלאומי בהפצצת רצועת עזה, מה שהוביל ליישור שכונות ולהרג של אלפי פלסטינים.


ראש ממשלת נורווגיה ג'ונאס גאהר סטואר אמר גם הוא כי יש צורך להעביר חומרי סיוע לאזרחים בעזה במהירות האפשרית, בהתחשב בכך שישראל הפרה את כללי המשפט הבינלאומי במלחמתה ברצועת עזה (הנצורה).


מקור: אל ג'זירה

פלסטין

ג 31 אוק 2023 8:25 pm - שעון ירושלים

אבו עוביידה מכחיש ששחרר אסיר מאחיזתו של "אל-קסאם" וחושף את אבדותיה של ישראל במתקפה הקרקעית

אבו עוביידה, הדובר הרשמי של גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס), אמר כי "פעולות ההגנה שלנו בתחילתן עם תחילת המבצע הקרקעי הישראלי", והכחיש. שצבא הכיבוש הגיע לכל אסיר, זכר או אישה, המוחזק בידי החטיבות.


הדובר הרשמי התחייב - בנאום בטלוויזיה ששודר ביום שלישי בערוץ הלוויין אל-אקצא - כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ומנהיגי המלחמה שלו יכריעו ברך בתום הקרב, והדגיש כי המלחמה בעזה תהיה סופה המדיני. .


הוא הדגיש כי פעולות ההגנה של גדודי אלקסאם נמשכות, "ועדיין יש לנו הרבה דברים לקראתנו", וחזר על קביעתו כי עזה תהיה "בית קברות לאויב, ובור בוץ לחייליה ולפוליטיקה. והנהגה צבאית".


הוא נגע בסיפורו של הצבא הישראלי בנוגע לשחרור אחת השבויות שלו, והכחיש מכל וכל ש"האויב" הגיע לכל אסיר המוחזק בידי אלקסאם, מה שמעיד כי אירוע זה - אם נכון - התרחש עם גורמים בודדים ש להחזיק אסירים ברצועת עזה, כפי שהצהירו בעבר הפלנגות.


אבו עוביידה חשף כי למתווכים בנוגע לתיק השבויים של ההתנגדות נמסר כי גדודי אל-קסאם ישחררו מספר זרים בימים הקרובים, "בהתאם לרצוננו לא להשאירם בעזה". הפלישה הקרקעית. דובר גדודי אל-קסאם ציין כי החטיבות החלו - עם תחילתה של הפלישה הקרקעית הישראלית. - באמצעות עימות מתחשב והגנה בכל הצירים, והוסיף, "יש לנו ועודנו עסוקים בעימותים עזים וישירים".


הוא ציין כי "האויב החל במהלך הימים האחרונים בתמרוני קרקע במספר צירים ברצועת עזה, לאחר יותר מ-20 ימים של אש מקדימה", והסביר כי צבא הכיבוש ביצע פלישה קרקעית לאחר שנקט מדיניות "אדמה חרוכה". וגרם להרס רב באמצעות הפצצות יבשתיות, אוויריות וים.


אבו עוביידה חשף כי הצי של גדודי אל-קסאם השתמש בטורפדו "אל-אסיף" - המכוון מרחוק - נגד מטרות ימיות מול חופי עזה, לראשונה בקרב זה.


עוד אמר כי גדודי אלקסאם "הצליחו להרוג ולפצוע מספר רב של חיילי אויב במהלך העימותים", וציין כי הארטילריה תמשיך להגיב בנוסף לטילים.


הוא המשיך והסביר, "הכנסנו לקרב הזה לראשונה פצצות ששימשו ממרחק אפס נגד טנקים", והוסיף, "המג'אהדין שלנו הצליחו להעסיק את כוחות האויב בכל נקודות ההתקדמות ולהשמיד 22 כלי רכב צבאיים עד כה עם פגזי אנטי-שריון של אל-יאסין".


מקור: אל ג'זירה

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 7:58 pm - שעון ירושלים

מצרים מגנה את הפגיעה הישראלית במחנה ג'בליה

הרפובליקה הערבית של מצרים גינתה, ביום שלישי, את "המטרה הישראלית הבלתי אנושית" שכוונתה לכיכר מגורים במחנה הפליטים ג'באליה, מצפון לרצועת עזה.


בהצהרה, משרד החוץ המצרי התייחס לכך בהפרה בוטה חדשה מצד הכוחות הישראלים של הוראות המשפט הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי, אשר מגבירה את מורכבות המשבר הנוכחי ומביאה לתוצאות קשות שקשה לתקן בכל הרמות. .


מצרים הזהירה מפני המשך ההתקפות חסרות ההבחנה הללו נגד אזרחים במקומות המחסה שלהם ובסביבת המרכזים הרפואיים ובתי החולים שאליהם הם מחפשים מקלט כדי להימלט מההפצצות הישראליות האלימות והמתמשכות, ללא כל התחשבות בחייהם, ובאופן שמחריף את משבר והידרדרות התנאים ההומניטריים ברצועת עזה.

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 7:55 pm - שעון ירושלים

ירדן מגנה את התוקפנות הישראלית שפקדה את מחנה ג'באליה

משרד החוץ הירדני ולענייני גולים גינה את התוקפנות הישראלית שכוונה ביום שלישי בערב למחנה ג'בליה ברצועת עזה, והטילה על ישראל, המעצמה הכובשת, אחריות להתפתחות המסוכנת הזו.


כמו כן, המשרד גינה את ההסלמה המתמשכת בגדה המערבית הכבושה ואת הסלמת הטרור מצד מתנחלים ישראלים נגד אזרחים פלסטינים.


הדובר הרשמי של המשרד, סופיאן אל-קודה, אישר את דחיית הממלכה והגינוי של מעשה זה, שאינו עולה בקנה אחד עם כל הערכים האנושיים והמוסריים, ועם כללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי, במיוחד אמנת ג'נבה הרביעית.


הוא קרא לקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה, להרתיע את ישראל מביצוע פשעים נוספים נגד אזרחים, ולהפסיק את מלחמתה חסרת היגיון ברצועת עזה, והדגיש את הצורך לדבוק בהחלטה שהתקבלה על ידי העצרת הכללית של האו"ם בדבר הגנה על אזרחים וכיבוד. המשפט הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי, ההכרח במתן הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני, וההכרח בשילוב ידיים.מאמצים לעצור את המלחמה המשתוללת בעזה.


הדובר הרשמי הדגיש כי המשך המלחמה הישראלית האבסורדית הזו, הפלישה הקרקעית לרצועת עזה והמצור המוטל עליה, מייצגים ענישה קולקטיבית של יותר משני מיליון פלסטינים בעזה, פשע מלחמה, ודוחפת את האזור כולו לעבר תהום.


לדבריו, התוקפנות הישראלית והצעדים חסרי האחריות הסותרים את כל הערכים האנושיים והמוסריים, ועם כללי המשפט הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי, לא ישיגו ביטחון לישראלים.

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 6:04 pm - שעון ירושלים

הקבוצה החות'ית: ביצענו 3 תקיפות בטילים בליסטיים ומזלטים על מטרות ישראליות

היום, יום שלישי, הודיעה הקבוצה החות'ית בתימן על שיגור אצווה גדולה של טילים בליסטיים ומכונפים, ומספר רב של מל"טים, לעבר יעדים שונים בישראל, בעוד שצבא הכיבוש הודיע ​​על הפעלת ה"חץ-חץ" ארוך. מערכת הגנה לטווח, בפעם הראשונה, להדוף אותם.


יחיא סארי, הדובר הרשמי של הכוחות המזוינים של תימן המזוהה עם החות'ים, אמר היום בהצהרה לעיתונות, "המבצע הזה הוא המבצע השלישי לתמיכה באחינו המדוכאים בפלסטין".


הוא הדגיש כי הם ימשיכו "לבצע תקיפות איכותיות יותר בטילים ומזל"טים, עד שתיפסק התוקפנות הישראלית".


יחיא ציין כי "עמדת העם התימני שלנו כלפי הסוגיה הפלסטינית היא נחרצת ועקרונית, ולעם הפלסטיני יש את הזכות המלאה להגנה עצמית ולקבל את מלוא זכויותיו", וציין כי "מה שמערער את האזור ומרחיב את המעגל הסכסוך הוא המחויבות המתמשכת של האויב לפשעים ומעשי טבח נגד תושבי רצועת עזה." וכל פלסטין".


מוקדם יותר היום הודיע ​​צבא הכיבוש הישראלי על שימוש במערכת הטילים האנטי-בליסטיים "חץ" ליירוט טיל קרקע-קרקע ששוגר מהים האדום.


בהודעת הצבא נמסר כי מערכות הניטור של חיל האוויר "עקבו אחר מסלול הטיל, והוא יורט בהצלחה בזמן ובמיקום המבצעיים המתאימים ביותר".


לדבריו, "זו הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שמתבצע יירוט מבצעי דרך מערכת ההגנה ארוכת הטווח של חץ". עוד ציין צבא ישראל כי הבוקר עמדו גם מטוסיו בכוננות "בעקבות זיהוי איום אווירי באזור ים סוף, שם יירטו מטרות". "אויב טס לאזור".


הוא הדגיש כי "כל האיומים האוויריים מחוץ לשטח ישראל יורטו, ולא זוהתה הסתננות לשטח ישראל". רדיו צבא ישראל ציין בעבר כי מקור הטיל ככל הנראה מהקבוצה החות'ית בתימן. מרשות השידור נמסר. שישראל לומדת תגובה לחות'ים לאחר שיגור טילים לעבר אילת.


לפני מספר ימים האשים משרד החוץ הישראלי את הקבוצה החות'ית בשיגור טילים ומזל"טים שפגעו בכוחות הביטחון המצריים, בעיר טאבה על הגבול עם ישראל.


ביום שישי האחרון הודיע ​​צבא מצרים כי אחת הצעדות ה"לא מזוהות" נפלה סמוך לבניין בטאבה ופצעה 6 בני אדם. מאוחר יותר באותו היום מסרו שני גורמי ביטחון מצריים לרויטרס כי חפץ נוסף נפל ליד תחנת כוח בנואיבה. - שנמצאת כ-70 קילומטרים מהגבול - והם אמרו שהם עדיין אוספים מידע נוסף.


ראוי לציין כי עם המשך ההפצצה האלימה של רצועת עזה זה היום ה-25 ברציפות, עלה מספר הקדושים ל-8,525, בהם 3,542 ילדים ו-2,187 נשים, בנוסף לכ-22,000 פצועים.


מקור: אל ג'זירה + סוכנויות

פלסטין

ג 31 אוק 2023 5:45 pm - שעון ירושלים

מתנחלים חוסמים את כביש טול-כרם-שכם

עשרות מתנחלים סגרו ביום שלישי בערב את הכביש בין טול כרם לשכם.


עדי ראייה סיפרו כי עשרות מתנחלים התפרסו סמוך לצומת אל-טניב בכביש בין טול כרם לשכם, וסגרו את הכביש לאזרחים על רקע הפרות סדר במקום.

פלסטין

ג 31 אוק 2023 5:13 pm - שעון ירושלים

צבא ישראל: 240 אסירים המוחזקים על ידי חמאס בעזה

צבא ישראל הודיע ​​היום (שלישי) כי מספר האסירים המוחזקים על ידי תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס) ברצועת עזה עומד על 240 בני אדם.


דובר הצבא דניאל הגרי אמר במהלך התדריך היומי שלו, "עד כה הודענו ל-240 משפחות על החטופים", והוסיף כי "חלקם אינם אזרחי ישראל, מה שמקשה על זיהוים".


הגרי גם ציין כי מניין ההרוגים של צבא ישראל מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה ב-7 באוקטובר הגיע עד כה ל-315 הרוגים.


הדובר אמר בהקשר זה, "עד כה נמסרו הודעה ל-315 משפחות של חיילי צבא ישראל שנהרגו".


מנגד, הגרי אמר כי המערכות הצבאיות זיהו "מטרה אווירית" המתקרבת לישראל והופעלו אזהרות, והדגיש כי הנושא "אינו מהווה איום או סכנה" ללא פרטים נוספים.


בנוגע למצב בגבול בין ישראל ללבנון, אמר הדובר כי אמש הרסו מטוסי קרב ישראלים תשתית (מתקן) השייכת לחיזבאללה, והוסיף: "המדיניות שלנו ברורה. נגיב לכל ניסיון לפגוע בנו, ונעשה זאת. לחסל כל תא שמנסה לירות או לחדור לאדמותינו".


בשביעי לחודש הכריזה ישראל על מצב מלחמה לראשונה מזה חמישים שנה, ופתחה במבצע "חרבות ברזל" נגד רצועת עזה לאחר שחמאס פתח במתקפה חסרת תקדים בשם "מבול אל-אקצא", במהלכו. לוחמיה הסתערו על עיירות ישראליות הסמוכות לרצועה.


לאור המלחמה ברצועת עזה, זה שלושה שבועות עדים בגבול לבנון-ישראל לחילופי הפצצות וירי בין תנועות חיזבאללה ופלסטיניות מחד לצבא הישראלי מאידך, שהובילו למוות ולפצועים. עקירת אלפי תושבים מעיירות הגבול הלבנוניות.

ערבי ובינלאומי

ג 31 אוק 2023 8:22 am - שעון ירושלים

פוטין: המערב נושא באחריות למשבר בעזה ואמריקה רוצה כאוס במזרח התיכון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הטיל על המערב אחריות למשבר במזרח התיכון, כאשר ישראל הפציצה את רצועת עזה, והאשים את ארצות הברית ברצון להפיץ כאוס באזור המזרח התיכון.


בהצהרת טלוויזיה לפני פגישה של חברי מועצת הביטחון הרוסית, הממשלה וראשי רשויות אכיפת החוק, אמר פוטין כי "האליטות השלטות בארצות הברית" ו"אלה שבמסלולן" עומדות מאחורי הרג הפלסטינים בעזה ומאחורי האירועים באוקראינה, עיראק וסוריה.


הוא הוסיף, "הם רוצים שהכאוס יימשך במזרח התיכון, ולכן ארה"ב עושה את המקסימום כדי להכפיש את המדינות שמתעקשות על הפסקת אש מיידית ברצועת עזה ולעצור את שפיכות הדמים, ושעומדות מוכנות לעשות באמת תרומה לפתרון המשבר".


רוסיה תומכת בהפסקת אש מיידית בעזה, ותומכת בפתרון שתי המדינות.מוסקווה הכעיסה את ישראל בכך שקיבלה משלחת מתנועת ההתנגדות האסלאמית הפלסטינית (חמאס).


פוטין אמר כי המפתח לפתרון הסכסוך טמון בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית, ורמז שזו אינה המטרה המוצהרת של וושינגטון.


הוא האשים גם את שירותי הביון המערביים ואוקראינה בסיוע לעורר תסיסה בדאגסטן, שם אמש ניסו קהל של אנשים לחסום נוסעים שהגיעו לנמל התעופה מחצ'קלה בטיסה מישראל.


מקור: רויטרס


פלסטין

ג 31 אוק 2023 8:17 am - שעון ירושלים

סינדיקט עיתונאים: כלי תקשורת מערביים רבים היו מעורבים בשידור שקרים בוטים

סינדיקט העיתונאים אמר כי כלי תקשורת מערביים רבים היו מעורבים בשידור שקרים בוטים מטעם ממשלת הכיבוש הישראלי, וסייעו לה להצדיק את תוקפנותה ורציחותיה נגד העם הפלסטיני, במיוחד ברצועת עזה.


בדו"ח שהוציא האיגוד נכתב כי "ישנן הפרות גדולות וחמורות שבוצעו על ידי כלי התקשורת הגדולים במערב ללא אימות או בכוונה, והם אלו שטוענים למקצועיות ויש להם כל אפשרות לאימות ולא עשו זאת, מה שמעיד כי הם עשו זאת בכוונה."


האיגוד קבע כי חלק מאותם כלי תקשורת חזרו בהם מהנרטיב השקרי שלהם לאחר שנחשפו שקריהם והתנצלו, בעוד שאחרים לא נסוגו או התנצלו למרות חשיפת השקר וההונאה.


היא הצביעה על כמה דוגמאות להפרות תקשורתיות גדולות וכישלונות בתקשורת, לרבות דיווחי חדשות בערוץ "I24" הישראלי, שם כתבתו, "ניקול צדק", הצביעה על נוכחותם של מספר תינוקות שנמצאו ערופים ב" ההתנחלות כפר עזא, שבה אף דווחה הידיעה הנשיא האמריקני אימץ את הסיפור וחזר עליו, לפני שהכתבת עצמה חזרה בה מהטענות שלה.


אורן זאב, עיתונאי ישראלי, חשף באמצעות העמוד שלו ברשתות החברתיות את הכזב של מה שקרה, והצביע על כך שהשתתף בסיור התקשורתי, הכחיש קיומן של כל עדות להרג חמאס תינוקות ואמר: "הקצינים הישראלים לא הזכירו. כל אירוע כזה".


גם העיתון האמריקאי "PBS" דיווח על טענות שהתבררו מאוחר יותר כשקריות, שקודם על ידי ראש ממשלת הכיבוש, בנימין נתניהו, על מקרי אונס ושריפה בקרב נשים שנתפסו. מאוחר יותר התברר שהסיפור הזה שקרי, ודובר צבא הכיבוש חזר בו מדברי ראש ממשלתו.


באשר לעיתון הבריטי "המירור" נטען כי אמנית נהרגה ממה שהוא תיאר כטרוריסטים, אמה יצאה ודיברה עם העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" ואמרה שבתה חיה בבית חולים בעזה.


לתאגיד השידור הבריטי (BBC) הייתה יותר מנפילה אחת מצדדת לנרטיב הישראלי, שבמהלך סיקור המלחמה השתמש במילה "מת" כדי להתייחס להרוגים בעזה, ו"הרוגים" כדי לתאר את ההרוגים הישראלים.


ב-12 באוקטובר פרסמה CNN גם "לשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, באמצעות חשבונו בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר), 3 תמונות, בהן נאמר כי מדובר ב"תמונות מחרידות של ילדים שנהרגו ונשרפו". מאוחר יותר, עיתונאי אמריקאי ג'קסון הינקל חשף את השקר באמצעות בינה מלאכותית, לדבריו, מדובר בתצלום של כלב במרפאה וטרינרית שזויפה באמצעות טכנולוגיה.


העיתון הנפוץ ביותר בארצות הברית של אמריקה, הלוס אנג'לס טיימס, פרסם חדשות לא מבוססות על אונס של נשים, והעיתון הבריטי "דיילי מייל" דיווח על ידיעות כוזבות על כתב ערוץ ישראלי שגורמים ישראלים אמרו "הם מצאו את הגופות של ארבעים תינוקות עם ראשם חתוך בהתנחלות". כפר עזא", ללא בדיקה של העיתון הבריטי, כך גם עשה העיתון הבריטי "הטיימס", ותחקיר שערך האתר האמריקני העצמאי "האזור האפור" חשף כי הטענה לעריפת ראשים של ילדים ישראלים הגיעה מחייל ישראלי בשם דוד בן ציון, והיא זוהתה בראיון שערך עמו "I24" הישראלי כ"מנהיג מתנחל קיצוני", הצביעו מהחקירה כי כלי תקשורת ועיתונאים חזר בו מדיווחים ראשוניים בהקשר זה לאחר שלא ניתן היה להוכיח את ההאשמה על עריפת ראשים של ילדים, כולל העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" והערוץ האמריקאי CNN.


דיווח באתר News Point Arabic צוטט כי בשנת 2015 פרסמה הרשת הבינלאומית היהודית האנטי-ציונית (IJAN) דו"ח תחקיר העוסק במערכת התמיכה הפיננסית והמוסדית המורכבת מאחורי המאמצים של אותם ארגונים התומכים בציונות לדכא כל בינלאומי וגלובלי. פעילות לתמיכה בפלסטין, כגון מניפולציה של כלי תקשורת שונים והשפעה על הדעה. שנה והכוונה למוסדות, ומשנת 2009 עד 2012, רשת זו הזרימה יותר מ-300 מיליון דולר לתעמולה וריגול תקשורתי.


בסינדיקט העיתונאים נמסר כי דיווחים כוזבים אלו תורמים ליצירת אקלים של תמיכה במלחמה הישראלית ברצועת עזה, שגרמה לנפילתם של יותר מ-8,000 אלף קורבנות, מה שהופך את כלי התקשורת השקופים הללו לשותפים להרג קורבנות, וכן הם שיקרו בכוונה כדי להאניש את בארוד ואת פשעי הכיבוש הישראלי ולעשות דמוניזציה של הקורבנות, ילדים פלסטינים, נשים וקשישים.


האיגוד נשבע להעמיד לדין את כלי התקשורת הללו בהתאם לחוקים הבינלאומיים ולפדרציות בינלאומיות הפועלות בתחום.


פלסטין

ג 31 אוק 2023 8:14 am - שעון ירושלים

ביום ה-25 לתוקפנות: מעשי טבח נוראיים נגד משפחות והפצצת בתים על ראשי תושביהם

היום, יום שלישי, ביצעה מכונת המלחמה הישראלית מעשי טבח מתועבים במשפחות ברצועת עזה, והרגה עשרות אזרחים, רובם ילדים ונשים, בתוקפנות המתמשכת זה היום העשרים וחמישה ברציפות.


מקורות מקומיים, שציטטו את בית החולים אבו יוסף אלנג'אר בעיר רפיח, דרומית לרצועת עזה, דיווחו כי ישנם ילדים הרוגים ומספר פציעות לאחר שמטוסי קרב ישראליים תקפו בית למשפחת החיג'אזית, ממערב לעיר.


מטוסי קרב ישראליים הרסו מעל תושביו בניין מגורים בן ארבע קומות השייך למשפחת חביב בצומת חביב בשכונת אל-זייתון, דרומית מזרחית לעיר עזה, על רקע פניות לאמבולנסים להגיע במהירות עקב נוכחותם של מספר רב של אנשים. קדושים ופצועים, רובם ילדים, נשים וזקנים, שרועים מתחת להריסות.


13 אזרחים, כולם נשים וילדים, נרצחו לאחר שמטוסי קרב של הכיבוש הישראלי תקפו בית באזור אל-זוואידה במרכז רצועת עזה.


מטוסי קרב ישראליים הפציצו את סביבת בית החולים האירופי בעזה בדרום רצועת עזה, וגרמו לנפגעים בקרב אזרחים.


מספר אזרחים נפצעו לאחר שמטוסי קרב ישראליים הפציצו בית עבור משפחת אל-רקב בעיירה בני סוהיילה, מזרחית לעיר חאן יונס, מדרום לרצועת עזה.


תותחי הכיבוש הישראלי הפציצו באלימות את שכונות אלזיתון, אלשוג'עיה ואל-תופה, מזרחית לעיר עזה, וממזרח לג'בליה, בית חאנון ושייח' זוויד, מצפון לרצועת עזה, עם עשרות פגזי רקטות, שנפלו על בתי אזרחים וגרמו לקדושים ולפצועים.


מטוסי קרב ישראליים הפציצו בטילים את אזור מגדלי המגורים בשכונת טל אל-הווא, דרומית מערבית לעיר עזה, וגרמו לפציעות בקרב אזרחים.


פרמדיקים ואזרחים חילצו 18 חללים ומספר פצועים לאחר שמטוסי הכיבוש הפציצו בית עבור משפחת אבו שמאלה באזור אל-זוואידה במרכז רצועת עזה. הם הועברו לבית החולים חללי אל-אקצא בעיר השכנה דיר. אל-בלח.


מכונת המלחמה הישראלית ממשיכה את התוקפנות העזה שלה נגד שכונות מגורים, רכוש ותשתיות ברצועת עזה זה היום ה-25 ברציפות, גובה חייהם של אזרחים וגורמת להרס מסיבי של בתים, מבנים, מגדלים ודירות.


פלסטין

ב 30 אוק 2023 10:40 pm - שעון ירושלים

שני בני אדם נפצעו מכדורים חיים במהלך עימותים עם הכיבוש, מצפון לירושלים

שני אזרחים נורו, ביום שני בערב, במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש הישראליים, בעיירות ענאתה ואל-ראם, מצפון לירושלים הכבושה.


לטענת מקורות מקומיים, בענאתה פרצו עימותים עם הכיבוש, במהלכם נפצע אזרח מכדורים חיים באגן, לאחר מכן הוא הועבר למתחם הרפואי פלסטין ברמאללה, ופציעתו תוארה כבינונית.


באל-ראם נפצע צעיר מפגיעת כדורים חיים בכף הרגל, במהלך עימותים עם הכיבוש שפרץ בעיירה, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים.

פלסטין

ב 30 אוק 2023 10:35 pm - שעון ירושלים

שירות בתי הסוהר מבודד את אגף הנוער בכלא מגידו

משירות בתי הסוהר הכיבוש נמסר: "אסירים ביטחוניים צעירים בכלא מגידו הועברו לבידוד לאחר שניסו להוריד את דגל מדינת ישראל שהונף על הקטע".


בנוגע לפרטי האירוע, משירות בתי הסוהר ציינו כי האסירים באגף הקאבס בכלא מגידו ניסו להוריד את דגל ישראל, שהונף מעל הקטע, תוך כדי יציאה להתקלח.


בהודעה נמסר כי סוהרים הסתערו על המחלקה וגררו את האסירים שהשתתפו באירוע לבידוד, תוך שהם מדברים על כוונתו לפתוח נגדם תיק.

פלסטין

ב 30 אוק 2023 9:48 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מחמיר את צעדיו הצבאיים בנפת ג'נין

ביום שני בערב הקימו כוחות הכיבוש הישראלי מחסומים צבאיים בצומת העיירה עראבה, ואדי דאוק והכניסה לכפר ג'לבון, והעצימו את נוכחותם מדרום לג'נין.


לטענת מקורות מקומיים, חיילי הכיבוש עצרו רכבים של אזרחים, ערכו בהם חיפוש ובדקו את תעודות הנוסעים שלהם במחסום צבאי שהוצב בצומת העיירה עראבה, ובמחסום נוסף בכביש ג'נין-שכם בצומת פחמה. בכניסה לכפר ג'לבון, צפונית מזרחית לג'נין.


המקורות הוסיפו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה יעבד, פשטו על בית עבור משפחת אבו קווידר, חקרו את תושביה וכן הסתערו על הכפר ג'לבון.

ערבי ובינלאומי

ב 30 אוק 2023 9:40 pm - שעון ירושלים

הזמנה לפסגה ערבית חירום בריאד כדי לדון בתוקפנות הישראלית נגד עזה

המזכירות הכללית של ליגת המדינות הערביות הודיעה כי קיבלה בקשה רשמית הן ממדינת פלסטין והן ממלכת סעודיה, לקיים מושב יוצא דופן של מועצת הליגה הערבית ברמת הפסגה, בראשות על ידי ממלכת ערב הסעודית, שעומדת בראש המושב הנוכחי (32) בבירת סעודיה, ריאד, ב-11 בנובמבר.


עבודת המושב יוצא הדופן של מועצת הליגה הערבית התקיימה ברמת שרי החוץ, בראשות נאסר בוריטה, שר החוץ, שיתוף הפעולה האפריקאי ומרוקאים המתגוררים בחו"ל, נשיא המושב הנוכחי של מועצת הליגה הערבית, ובנוכחות שרי החוץ של מדינות ערב, ב-11 באוקטובר 2023 במטה המזכירות הכללית של חבר הלאומים. ערבית, לדון בתוקפנות הישראלית נגד רצועת עזה, ובדרכי הפעולה הערבית להפסקת התוקפנות הזו.








פלסטין

ב 30 אוק 2023 9:13 pm - שעון ירושלים

קואליציית הנוער בגדה המערבית קוראת להתגייסות ציבורית: אין מנוחה בזמן שעזה נתונה באש

קואליציית הנוער של הגדה המערבית קראה לסטודנטים באוניברסיטאות ולהרכבים של איגודים מקצועיים להתגייס ולהיות נוכחות קבועה בשדות הקרב של העימות, לתמיכה בעזה ובהתנגדות הפלסטינית, והדגישה כי יהיו צעדים הדרגתיים במאבק "שעשויים להגיע לאי ציות אזרחי אם נחוץ."


בהצהרה ביום שני הכריזה הקואליציה על תוכנית מאבק, שלדבריה היא מחויבת ופועלת להצליח בכל האמצעים והאמצעים.


הוא הפציר בכל אנשינו להתחיל לדבוק בשביתה המוכרזת מדי שבוע, ולעסוק בפעילויות שטח ובצעדות לקראת נקודות הקשר.


הקואליציה קראה לכל האיגודים הפלסטינים להכריז על מצב חירום ולהתגייס, להתחיל לארגן אירועים, מצעדים ומשמרות ולעשות מה שצריך למען עמנו בעזה.


הוא גם קרא למורים, גברים ונשים, ולמנהלי בתי הספר למלא את תפקידם בחיזוק המודעות של התלמידים ושילובם במאבק.


הקואליציה דחקה בצורך לשבת ולבלות את הלילה בכיכרות, להעביר את התלמידים לעבר נקודות המגע וליצור קשר ישיר עם הצבא והמתנחלים.


הוא אמר: "החזירו את חומות הגדה לתפארתן ומלאו אותן בגרפיטי וציורי קיר מהפכניים על קירות בתי ספר, אוניברסיטאות ומקומות ציבוריים".


עוד קראה הקואליציה להפעיל שיבושי לילה בכל נקודות המגע באופן שוטף ורציף ולספק את הדרוש לשם כך.


הוא קרא לפעילות לכלול את כל האזורים, "העיר, הכפרים והמחנות", והוסיף: "אין לנו מנוחה בזמן שעזה תחת אש וחורבן, ואין טוב בנו אם לא נעשה זאת. לעמוד בזה בכל כוחנו".




פלסטין

ב 30 אוק 2023 7:10 pm - שעון ירושלים

אל-קסאם מעורב בהתנגשות מזוינת עם כוחות הכיבוש החודרים לצפון מערב עזה


גדודי אל-קסאם הודיעו, ביום שני בערב, כי הם מעורבים בהתנגשות מזוינת עם כוחות הכיבוש החודרים לצפון מערב עזה.


גדודי אל-קסאם מסרו בהצהרה קצרה בשעה 18:06 שעון מקומי, כי לוחמיה היו מעורבים בעימותים חמושים עם מקלעים ופגזי "אל-יאסין 105" עם כוחות הכיבוש מצפון-מערב לעזה.


בשעה 16:45 שעון מקומי דיווחו גדודי אל-קסאם כי הפציצו את רכבי הכיבוש שחדרו מצפון-מערב לבית לאהיה (מצפון לרצועת עזה) בפצצות מרגמה.


היא הוסיפה כי "המג'אהדין שלו הפתיע את כוחות הכיבוש שחדרו מצפון-מערב לבית לאהיה, ותקפו אותם עם פגזי "אל-יאסין 105" ומקלעים בחסות נשק צלפים.


טנקי הכיבוש ניתקו את רחוב סלאח אל-דין, דרומית מזרחית לעיר עזה, לאחר שחדרו עם שחר לשטח פתוח המפריד בין עזה למחוז המרכז, לפני שההתנגדות אילצה אותם לסגת לעבר חוט הבידוד.


גדודי אל-קסאם הודיעו כי תקפו נושאת חיילים ישראלית "חודרת" לשכונת אל-זיתון במזרח רצועת עזה.


אל-קסאם אמר בהצהרה, "גדודי אל-קסאם תקפו נושאת חיילים ציונית שחדרה מזרחית לשכונת אל-זייתון עם פגז אל-יאסין 105".



פלסטין

ב 30 אוק 2023 7:07 pm - שעון ירושלים

בריאות עזה: מיקוד מחדש של בית החולים הידידות הטורקי לחולי סרטן

ד"ר סובהי סקייק, מנכ"ל בית החולים לידידות טורקיה-פלסטינית, אמר כי צבא הכיבוש הישראלי כיוון בפעם השנייה לבית החולים הידידות הטורקי-פלסטיני היחיד לחולי סרטן ברצועת עזה, וגרם לו נזק חמור, ושיבוש. חלק ממערכות העבודה האלקטרו-מכאניות, וסיכון חיי המטופלים והצוות.


אתמול הודיע ​​משרד הבריאות כי ההפצצה הישראלית על רצועת עזה גרמה נזק ל"בית החולים לידידות טורקית" היחיד ברצועה לחולי סרטן.


כך נאמר בהצהרה לעיתונות של מנכ"ל בית החולים, סובהי סקייק, שבה אמר כי הצבא הישראלי תקף שוב ושוב בסביבת בית החולים.


על פי ההצהרה, "מצב של פאניקה פוגע בחולי סרטן ובצוותים רפואיים כתוצאה מכך שבית החולים הידידות הטורקי היחיד לחולי סרטן ברצועת עזה ניזוק קשות כתוצאה מהכיבוש הישראלי המכוון שוב ושוב לסביבתו".


הוא הוסיף: "הכיבוש לא רק הגביר את הסבל והכאב של חולי סרטן ושלל מהם תרופות ונסיעות לטיפול בחו"ל, אלא שהוא סיכן כעת את חייהם על ידי התמקדות בסביבת בית החולים".


בהצהרה אחרת אמר סקייק: "בית החולים לידידות טורקיה-פלסטיני נבנה בתרומה נדיבה מהממשלה הטורקית כדי להפוך למודל רפואי הומניטרי שמקל על סבלם של חולים מותשים מהמצור הישראלי".


הוא הוסיף: "היום, הכובש הזה, עם כל האכזריות, רוצה להרוס את המבנה הזה, שמגלם חלק מאהבת העם הטורקי לעם הפלסטיני שלנו".


סקייק קרא לנשיאות ולממשלה הטורקית "לעצור את האורגיה הישראלית ולהגן על המבנה ההומניטרי הרפואי הזה, שהיווה מהפך חשוב בטיפול בחולי סרטן ברצועת עזה".


בית החולים לידידות טורקית ממוקם בנקודה קרובה לאזור אליו נכנסו כוחות ישראליים ביום שני בבוקר, לפני שנסוגו לאזורים הקרובים לגבול המזרחי של רצועת עזה.


ממשלת טורקיה מימנה את בניית בית החולים (2011-2017), שהוא בית החולים הגדול ביותר בפלסטין בשטח של 34,800 מ"ר, המורכב מ-6 קומות, ומכיל 180 מיטות.




פלסטין

ב 30 אוק 2023 5:32 pm - שעון ירושלים

עודכן: 4 פצועים מכדורי כיבוש בשכם וברמאללה

ארבעה אזרחים נפצעו מכדורים חיים, ביום שני בערב, במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש הישראליים בערים שכם ורמאללה.


לפי Medical Relief, שני ילדים נפצעו מכדורים חיים, האחד בראשו והשני בירך, בנוסף לצעיר (בן 35) שנפצע מכדור חי בכתפו, במהלך עימותים שפרצו בין צעירים וכוחות הכיבוש בכפר זוואטה ממערב לשכם.


ברמאללה נפצע ילד בן 15 מכדורים חיים בכפר צפא, מבלי לציין את אופי פציעתו.


לפי מקורות מקומיים, בכפר סמוך לחומת ההפרדה וההרחבה של האפרטהייד פרצו עימותים, במהלכם ירו כוחות הכיבוש כדורים חיים ופצצות גז מדמיע רעילות לעבר אזרחים ופצעו את הילד.

פלסטין

ב 30 אוק 2023 3:18 pm - שעון ירושלים

אסירות ישראליות המוחזקות על ידי גדודי אל-קסאם שולחות מסר לנתניהו


גדודי אל-קסאם פרסמו קטע וידאו המכיל הודעה ששלחו מספר אסירים ישראלים לממשלת ישראל, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.


אסיר ישראלי אומר בסרטון הפונה לנתניהו: "אנחנו בשבי חמאס כבר 23 ימים. אתמול הייתי במסיבת העיתונאים עם משפחת החטוף".


היא הוסיפה, "אנחנו יודעים שהייתה אמורה להיות הפסקת אש, ואתם הייתם אמורים לשחרר אותנו".


לדבריה, "עם זאת, אנחנו סובלים מהכישלון המדיני, הביטחוני והצבאי שלך, בגלל הכשלים שגרמתם ב-7 באוקטובר, כי לא היה חייל במקום ואף אחד לא הגיע אלינו, ואף אחד לא התגונן כאן... אנחנו אזרחים שמשלמים מיסים למדינת ישראל". ועכשיו אנחנו בשבי. אתה הורג אותנו. אתה רוצה להרוג את כולנו? אתה רוצה שהצבא יהרוג אותנו. לא מספיק שטבחת את כולם האם לא מספיק לך שהיו אזרחים ישראלים שנהרגו?


היא אמרה בסוף הסרטון: "שחררו אותנו עכשיו, שחררו את האזרחים והאסירים שלהם עכשיו (כלומר האסירים הפלסטינים), שחררו אותנו, שחררו את כולם, מגיע לנו לחזור למשפחות שלנו עכשיו עכשיו...".

פלסטין

ב 30 אוק 2023 1:26 pm - שעון ירושלים

עיתונאי ומספר מבני משפחתו נהרגו בהפצצת ביתו במזרח עזה

היום, יום שני, נרצחו עיתונאי ומספר מבני משפחתו בהפצצה ישראלית שכוונתה לביתו במזרח עזה.


מקורות מקומיים דיווחו כי העיתונאי נזמי אל-נדים נהרג כתוצאה ממטוס הכיבוש שהפציץ את ביתו הממוקם בשכונת אל-זייתון, בנוסף למות הקדושים של מספר מבני משפחתו, ללא פרטים נוספים הידועים כרגע.


עם מות הקדושים של אל-נדים, עלה מספר ההרוגים בקרב עיתונאים מאז תחילת תוקפנות הכיבוש נגד רצועת עזה ב-7 לחודש ל-35 עיתונאים, בעוד עשרות נפצעו, בנוסף להפצצת המטה של 50 ארגוני תקשורת.

פלסטין

ב 30 אוק 2023 1:18 pm - שעון ירושלים

רופאים ללא גבולות: הזוועות בעזה הגיעו להיקף שמעולם לא חזינו בו בעבר

- היא קראה להפסקת אש מיידית ולכניסה של סיוע הומניטרי לעזה


היום, יום שני, קראו רופאים ללא גבולות להפסקת אש מיידית ברצועת עזה, כדי למנוע נפגעים נוספים ולאפשר סיוע הומניטרי להיכנס לרצועה.


בארגון הוסיפו כי ההפצצות הישראליות על עזה התגברו באופן חסר תקדים עד שצפון עזה התישור לקרקע, בעוד כל חלקי הרצועה מופגזים, ולא מותיר מקלט בטוח לאזרחים.


היא ציינה כי למרות הוצאת החלטה של ​​העצרת הכללית של האו"ם הקובעת הפסקת אש הומניטרית, הדבר לא השיג תוצאות בשטח, שכן ההפצצות הישראליות האלימות נמשכו.


רופאים ללא גבולות קראו לקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים מחמירים כדי ללחוץ על ישראל להפסיק את תוקפנותה, וציינו כי אזרחים נהרגים ונעקרים בכוח מבתיהם, והמים והדלק ממשיכים להיגמר. אמנם הזוועות בעזה הגיעו להיקף שלא היינו עדים לו מעולם.


היא המשיכה: הסיוע הרפואי החל אוזל בבתי החולים, ולפני מספר ימים תיאר המנתח מוחמד אובאיד, העובד עם הארגון בעזה, את המצב כך: "בתי החולים עמוסים בחולים. קטיעה וניתוחים מתבצעים ללא שימוש בהרדמה מתאימה. חדרי המתים הפכו מוצפים בגופות".


הארגון ציין כי הפסקת התקשורת ב-27 באוקטובר הגבילה את יכולתם של הצוותים לתאם ולהעניק סיוע רפואי והומניטרי, בעוד שהלכודים מתחת להריסות, נשים הרות שעומדות ללדת, וקשישים לא יכלו לבקש את הסיוע שהם נואשות. נָחוּץ. לאור הפסקה זו, איבדה MSF קשר עם רוב הצוות שלה.


היא ציינה כי מספר הפצועים הזקוקים לסיוע רפואי דחוף עולה על מה שמערכת הבריאות יכולה לשאת, שכן היא כוללת כ-3,500 מיטות. מעולם לא אירע מספר זה של נפגעים בתקופה כה קצרה, אפילו במהלך תקיפות ישראליות קודמות.


הארגון אישר כי בתי החולים עמוסים בחולים, בהם בית החולים אלשיפא בעזה, והפקודות שהוציא צבא הכיבוש לפינוי בית החולים הן משימה בלתי אפשרית ומסוכנת. בית החולים פועל כיום במלוא התפוקה למתן טיפול רפואי לחולים, ומחסה עשרות אלפי אנשים שתפסו שם מקלט בטוח. בהקשר זה, החוק ההומניטרי הבינלאומי קובע כי יש להגן על חולים, עובדים ומתקני בריאות בכל עת.


הנשיא הבינלאומי של רופאים ללא גבולות, כריסטוס כריסטו, אמר מצדו: אנשים חסרי ישע חיים תחת משקל ההפצצות הנוראיות, ואין מקום למשפחות לברוח או להסתתר לאחר שנפתחו בפניהם שערי הגיהנום. חייבת להיות הפסקת אש מיידית, ויש לאבטח מחדש מים, מזון, דלק, ציוד רפואי וסיוע הומניטרי בעזה בדחיפות.


הוא הוסיף כי יותר משני מיליון גברים, נשים וילדים עומדים בפני מצור לא אנושי בעזה, המהווה ענישה קולקטיבית אסורה על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי.


כריסטו ציין כי רשויות הכיבוש ממשיכות למנוע כניסת דלק לעזה, למרות שיש צורך לספק לבתי חולים אנרגיה ולהפעיל מתקני התפלה המייצרים מי שתייה נקיים.


הוא המשיך: לפני ה-7 באוקטובר, מספר משאיות האספקה ​​שחצו לעזה נע בין 300 ל-500 משאיות מדי יום, ורוב האוכלוסייה הסתמכה על סיוע הומניטרי. כיום, למרות שמעבר גבול רפיח פתוח, רק 84 משאיות הצליחו להיכנס לרצועה מאז 20 באוקטובר, מענה שאינו מספיק לחלוטין כדי לענות על הצרכים המתמשכים והגוברים בעזה.


כריסטו אמר: אנחנו מוכנים להגביר את הסיוע שלנו בעזה. יש לנו צוות בכוננות כדי לשלוח ציוד רפואי ולהיכנס לעזה כדי לתמוך בתגובה רפואית דחופה כשהמצב מאפשר זאת. אבל אם ההפצצה תימשך בעוצמתה הנוכחית, כל מאמצים לספק סיוע רפואי ייכשלו בהכרח.


פלסטין

ב 30 אוק 2023 1:10 pm - שעון ירושלים

הלוויית גופותיהם של 5 פלסטינים בג'נין ובבית לחם

המונים גדולים מבני עמנו בנפת ג'נין, ביום שני אחר הצהריים, התאבלו על גופותיהם של ארבעת הקדושים, שנהרגו במהלך תוקפנות כוחות הכיבוש נגד העיר והמחנה שלה עם שחר.


מסע הלוויה של גופות הקדושים אמיר עבדאללה שרבאג'י (בן 25), נווארס איברהים זידאן בג'אווי טורקמן (בן 28), וויאם איאד אחמד אל-חנון (בן 27) ומוסא חאלד ג'בארין (בן 23) התחיל מול בית החולים הממשלתי בג'נין.


האבלים נשאו את הגופות על כתפיהם ושוטטו ברחובות העיר ומחנהה, בהשתתפות אלפי אזרחים, שקראו קריאות נזעמות המגנות את פשעי הכיבוש נגד עמנו, אחר כך התפללו עבורן, בטרם היו. נקבר בבתי הקברות לקדושים בשכונה המזרחית של העיר ג'נין ומחנהה.


תנועת הפתח/אזור ג'נין וסיעות הפעולה הלאומית והאסלאמית אבלו את ארבעת הקדושים, חללי רצועת עזה והשביתה הכללית בג'נין ומחנהה, כדי להתאבל על נפשם.


בבית לחם נשאו המונים גדולים את גופתו של השהיד חוסיין עיסא רביע (בן 29) ממחנה דיישה, דרומית לבית לחם, למקום מנוחתו האחרון בבית הקברות לקדושים, בכפר ארטאס, בדרום.


התהלוכה החלה מול בית החולים הממשלתי בית ג'אלה, שעברה ברחוב אלקודס אל-חליל, והגיעה לביתו במחנה, שם ניתנה לו פרידה אחרונה, ולאחר מכן התפללו עליו האבלים לפני שהתהלוכה יצאה לדרך. שוב, להיקבר בבית הקברות לקדושים.


הצעיר, רביע, נהרג כתוצאה מפציעתו מכדורי כיבוש במהלך הסתערותו על המחנה אתמול, בעודו על גג ביתו. הוא נשאר במקום מדמם מבלי שאיש ידע על פציעתו. הועבר לבית החולים הממשלתי בית ג'אלה, שם הוכרז על מותו.


היום התקיימה השביתה המקיפה בנפת בית לחם, לאבל את נפשו של השהיד, כמענה לקריאת ועדת התיאום הסיעה בנפה, וכללה את כל תחומי החיים, למעט מגזר הבריאות, בתי המרקחת והמאפיות. .