פלסטין

ב 27 ינו 2025 1:21 pm - שעון ירושלים

שני אזרחים נרצחו ושלושה נוספים נפצעו בהפצצת רכב ליד מחנה נור שמס

שני אזרחים נרצחו, ושלושה נוספים נפצעו, אחר הצהריים, יום שני, כאשר מטוס הכיבוש הישראלי הפציץ רכב בכניסה למחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם.

משרד הבריאות הודיע על הגעתם של שני חללים ושלושה פצועים באורח קל עד בינוני לבית החולים הממשלתי בטול כרם, כתוצאה מהפצצת כיבוש רכב בכניסה למחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם.


על פי מקורות מלח, מזל"ט הפציץ את הרכב כשעבר ברחוב שכם בכניסה למחנה, גרם להתלקחות ולהרג האזרחים ראמז דמירי ואיהאב אבו אטווי ממחנה טול כרם, ופצע 3 אזרחים נוספים.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 1:14 pm - שעון ירושלים

הלווייתו של הצעיר, סוב לבן, מצפון לירושלים הכבושה

היום, יום שני, התאבלו המונים גדולים מבני עמנו על גופתו של השהיד הצעיר אדם סוב לבן (בן 18), שנרצח אתמול מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי ליד המחסום הצבאי קלנדיה, מצפון לירושלים הכבושה.


מסע ההלוויה החל מול המתחם הרפואי פלסטין בעיר רמאללה, בתהלוכה חגיגית, שהגיע לבית משפחתו בעיירה כפר, צפונית לירושלים הכבושה, שם הוא נפרד, והאבלים הסתובבו ברחובות העיירה, נושא את גופתו עטופה בדגל הפלסטיני על כתפיהם, וקורא סיסמאות גינוי כועס על פשעי הכיבוש נגד עמנו.


האבלים הגיעו למסגד העיירה, שם ערכו את תפילת ההלוויה על הגופה, בתוך אווירה של עצב ואבל, ואז פנו לקבורתו בבית הקברות של העיר.


ראוי לציין כי סוב לבן נרצח כאשר כוחות הכיבוש המוצבים במגדל הצבאי הממוקם במחסום קלנדיה פתחו לעברו באש, בעוד שניים נוספים נפצעו בגפיים התחתונות.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:44 pm - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על חצרות מסגד אל-אקצא בחסות משטרת הכיבוש

היום, יום שני, הסתערו עשרות מתנחלים יהודים על חצרות מסגד אל-אקצא המבורך בעיר הכבושה ירושלים מצד שער המוגרבים, תחת שמירה כבדה של משטרת הכיבוש הישראלית.


מחלקת ההקדשים האסלאמית בירושלים דיווחה בהצהרה כי המתנחלים ערכו סיורים פרובוקטיביים בחצרות המסגד וערכו טקסים תלמודיים באזור המזרחי שלו.


מנגד, המשיכו כוחות הכיבוש להטיל צעדים נוקשים על שערי המסגד, תוך חסימת כניסת מתפללים ומניעת זהותם.


מדי יום, למעט ימי שישי ושבת, מסגד אל-אקצא נתון להפרות ופלישות חוזרות ונשנות של מתנחלים קיצוניים, תוך הגנה כבדה ממשטרת הכיבוש, בניסיון לכפות מציאות חדשה על המסגד באמצעות זמני ומרחב. תוכנית חלוקה.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:22 pm - שעון ירושלים

החזרת אלפים לצפון עזה נקשרה לשחרורה... מי זה ארביל יהוד?

חזרתם של מאות אלפי פלסטינים לצפון רצועת עזה ההרוסה התנגשה ברגע האחרון עם ישראל הקושרת את המהלך לשחרור בן הערובה הישראלי ארביל יהוד.


לפתיחת "מסדרון נצרים", המפריד בין דרום רצועת עזה לצפונה, קבעה ישראל תנאי למסירת בן הערובה היהודי, באמתלה ש"חמאס" לא עמד בתנאי בהסכם הפסקת האש, שהיה לא הוכרז, ומחייב אותה לשחרר את בני הערובה האזרחיים "קודם כל", בעוד שמקור מהתנועה אמר "הג'יהאד האסלאמי" הוא שהיהודים הם חיילים, לא אזרחים.


על פי תנאי הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס, יהוד היה אמור להיות בין שתי הקבוצות הראשונות של בני ערובה ששוחררו ב-19 וב-25 בינואר, לפי הרשויות הישראליות. ישראל דרשה לשחרר יהודים לפני שחרור החיילות השבויות, ארבע מהן שוחררו שלשום (שבת).


תנועות ההתנגדות בעזה הודיעו אתמול (ראשון) כי היהודים "בחיים ובריאות טובה".


מי זה ארביל יהוד?

יהוד (בת 29) נחטפה במהלך הפיגוע בראשות חמאס ב-7 באוקטובר 2023 מביתה בכפר ניר עוז, כפר שנמצא בדרום ישראל בסמוך לגבולות המובלעת הפלסטינית נחטף יחד איתה שותף, אריאל קוניו, שגם הוא עדיין בעזה.


יהוד הוא בן הערובה האזרחי האחרון שישראל מאמינה שככל הנראה בחיים. אזרחית נוספת, שרי ביבס, נותרה בעזה לאחר שנחטפה מניר עוז עם שני בניה הקטנים, אריאל, שהיה אז בן 4 וכפיר, בן 9 חודשים.


אחיו של יהוד, דולב יהוד, נעדר מזה מספר חודשים ונחשב גם הוא לחטוף. מאוחר יותר התברר שהוא לא הגיע לעזה: ביוני 2024 הודיעו הרשויות הישראליות על מותו לאחר שזיהו את שרידיו בניר עוז. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בן הערובה הישראלי שבמרכז המשבר הוא מבחן להסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס.


לפי ארגון הפורום לבני ערובה ומשפחות נעדרות, ארגון ישראלי הדוגל בשחרור בני ערובה, יהוד עובד בתכנית ב-Groovy Tech, מרכז חינוכי בדרום ישראל המתמקד בחקר חלל וטכנולוגיה. לפי הפורום. יהודים חזרו מסיור בדרום אמריקה זמן קצר לפני הפיגוע ב-2023.


התעקשות ישראלית

מלשכת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נמסר בהצהרה שלשום (שבת) כי ישראל "לא תאפשר לתושבי עזה לעבור לחלק הצפוני של רצועת עזה עד לשחרורו של בן הערובה האזרחי ארביל יהוד, שהיה אמור להיות שוחרר היום (שבת) מסודר". ישראל נימקה את ההחלטה בכך שלא שחררה את בן הערובה יהוד, ששחרורו נחשב בראש סדר העדיפויות, ובאי-סיפקה לחמאס רשימה של בני ערובה, חיים והרוגים.


מאוחר יותר הודיע נתניהו מאוחר אתמול (ראשון) כי לאחר משא ומתן עם חמאס, התנועה הפלסטינית תשחרר שלושה בני ערובה ביום חמישי ושלושה בני ערובה נוספים בשבת, בתמורה לאפשר לעקורים מעזה לחזור לצפון רצועת עזה. מלשכת נתניהו נמסר בהצהרה, "לאחר משא ומתן אינטנסיבי ונחרץ (...) חמאס (...) ישחרר ביום חמישי (...) את ארביל יהוד, החיילת אגם ברגר ועוד בת ערובה". לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.


חיילת אזרחית או חיילת?

משרד ראש הממשלה הישראלי והתקשורת הישראלית מתארים את יהוד כ"אזרח" ישראלי, בעוד שמקור בג'יהאד האסלאמי, שנמצא בתוך רצועת עזה, אמר ל-CNN שלשום (שבת) כי יהוד היה חייל, והוסיף כי "היא נעצרה על ידי גדודי אלקודס (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי) בהיותה חיילת מאומנת במסגרת תוכנית החלל של הצבא הישראלי".


בתורו, בהודעה שפרסמו ועדות ההתנגדות בפלסטין נאמר: "אנו מאשרים את מחויבותנו המלאה להסכם שהושג בסוגיית האסיר ארביל יהוד", וגורם התקשורת בוועדות ההתנגדות בפלסטין, מוחמד אל-בוראים, בהצהרה נאמר כי "האסיר הציוני ארביל יהוד נתפס בידי קבוצה משותפת של מוג'אהדין מגדודי אל-נאצר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות בפלסטין. גדודי קודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין".


אל-בראים הוסיף: "ועדות ההתנגדות בפלסטין ותנועת הג'יהאד האיסלאמי הראו גמישות רבה כדי להגיע לפתרונות, באמצעות משלחת המשא ומתן הפלסטינית, ולהתגבר על כל המכשולים לשיבת עמנו העקורים". הוא המשיך ואמר: "אנחנו בדרך למצוא פתרון לבעיה הזו שנוצרה על ידי האויב הציוני, כדי לסכל את ההסכם ולחבל במאמצי המתווכים".


מאוחר יותר אמרו "גדודי ירושלים", הזרוע הצבאית של תנועת "הג'יהאד האסלאמי" בארץ ישראל, כי הועברו ערבויות למתווכים שיהודי ארביל חיים וקיים. היא הוסיפה בהצהרה: "סיפקנו את הדרוש כדי למשוך את העילה של ישראל למניעת החזרת תושבים לצפון עזה, וניישם את מה שהנהגת תנועת הג'יהאד מחליטה מול המתווכים בנוגע לשחרורה".


על פי ההסכם, ישראל תשחרר 30 עצורים פלסטינים על כל בן ערובה אזרחי, ו-50 עצורים פלסטינים על כל חייל ישראלי שחמאס ישחרר.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:04 pm - שעון ירושלים

"מסתערבים" חוטפים שני אחים לאחר שאחד מהם נפצע מדרום לחברון

ביום שני חטפו הכוחות המיוחדים של הכיבוש, מוסטאריבון, שני אחים לאחר שירו באחד מהם בעיירה דורה שמדרום לחברון.


לפי מקורות מקומיים, מסתערבים חדרו לדורה ברכב אזרחי מזויף, וחטפו את הצעיר, מוחמד נביל קאזז, לאחר שנורה ברגל עם כדורים חיים מול ביתו. הם גם חטפו את אחיו, אחמד.

ערבי ובינלאומי

ב 27 ינו 2025 11:24 am - שעון ירושלים

קטאר מכריזה על הגעה להבנות המאפשרות את החזרת עקורים מעזה, החל מיום שני

קטאר הודיעה, ביום ראשון בערב, על הבנות חדשות בין חמאס לישראל, לפיהן עקורי רצועת עזה יחזרו החל מיום שני בבוקר, בתמורה להעברת היהודים בני הערובה ואחרים לארביל בימים הקרובים.


כך לפי הודעה שפרסם דובר משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי.


בהודעה נמסר כי "במסגרת המאמצים המתמשכים בהובלת המתווכים, הושגה הבנות בין שני הצדדים הקובעת כי חמאס ימסור את בן הערובה, ארביל יהוד, ושני בני ערובה לפני יום שישי הבא. חמאס ימסור גם 3 נוספים. בני ערובה בשבת, בהתאם להסכם".


ההבנות כוללות גם "מסירת מידע (חמאס) על מספר בני הערובה שישוחררו במסגרת השלב הראשון של ההסכם".


מנגד, לפי ההצהרה, ההבנות כוללות כי "הרשויות הישראליות יאפשרו, החל מיום שני בבוקר, החזרת אזרחים עקורים ברצועת עזה מהדרום לאזורים הצפוניים של הרצועה".


ישראל גם תמסור "רשימת שמות של 400 אנשים שנעצרו מאז 7 באוקטובר 2023, מדי יום ראשון בשלב הראשון".


ביום ראשון נמסר מלשכת התקשורת הממשלתית ברצועת עזה כי עשרות אלפי עקורים פלסטינים בדרום הרצועה ממתינים לפתיחת ציר "נצרים", כדי שיוכלו לחזור לאזורי מגוריהם, בהתאם. עם הסכם הפסקת האש, שישראל מואשמת בהתחמקות ממחויבות אליו.


ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו קשר את החזרתם של מאות אלפי פלסטינים בעזה לצפון הרצועה לשחרורו של האסיר ארביל יהוד, כך לפי הודעה שפרסם משרדו ביום שבת.


המחלוקת העיקרית נעוצה בסיווגה של האסירה בעוד הפלגים הפלסטיניים מתעקשים שהיא נחשבת "צבאית", ישראל מתעקשת שהיא נחשבת "אזרחית", לפי התקשורת העברית.


באתר "וואלה" העברי (בלעדי) נכתב כי האסירה, ארביל יהוד, מוחזקת על ידי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, וסווגה כחיילת בגלל שהוכשרה במסגרת תוכנית החלל הצבאית הישראלית.


חמאס מצדו אישר באמצעות מתווכים כי ארביל יהוד (בת 29) חיה ובריאה, מה שמעיד כי היא תשוחרר בשבת הבאה, אך ישראל מיהרה להטיל ספק בהבטחה זו.


ב-19 בינואר נכנסה לתוקף הפסקת האש בין חמאס לישראל, והשלב הראשון שלה יימשך 42 ימים, במהלכם יתקיים משא ומתן לתחילת שלב שני ולאחר מכן שלב שלישי, בתיווך מצרים, קטאר וארה"ב.


בתמיכה אמריקנית, בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-19 בינואר 2025, ישראל ביצעה רצח עם בעזה שהותיר יותר מ-158,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:36 am - שעון ירושלים

בן גביר על החזרת הפלסטינים לצפון עזה: כניעה ישראלית מוחלטת

השר הישראלי לביטחון לאומי שהתפטר, איתמר בן גביר, אמר כי החזרתם של עשרות אלפי עקורים פלסטינים מדרום רצועת עזה לצפונה ביום שני בבוקר היא "כניעה ישראלית מוחלטת".


מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "כוח יהודי", על מצע "X" ביום שני, גינה הבוקר את פתיחת כביש נצרים ואת כניסתם של עשרות אלפי פלסטינים לצפון רצועת עזה.


הוא הדגיש כי הסצנות הללו מייצגות "דימויים של ניצחון לחמאס, ועוד חלק משפיל מההסכם הפזיז".


החזרת העקורים החלה ביום שני, ביום התשיעי להסכם הפסקת האש וחילופי שבויים בין חמאס לישראל שנכנס לתוקף ב-19 בינואר.


בן גביר הוסיף: "לא כך נראה ניצחון מוחלט (לפי מה שטען ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו), כך נראית כניעה מוחלטת".


במהלך מלחמת רצח העם הישראלית בעזה מאז 7 באוקטובר 2023, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דיבר שוב ושוב על מחויבותו להשיג את מה שהוא תיאר כ"ניצחון מוחלט".


בן גביר, שפרש מממשלת נתניהו בדחיית ההסכם, המשיך: "עלינו לחזור למלחמה ולהרס!"


ישראל הפכה את עזה לכלא הגדול בעולם, כשהיא מצוררת עליו זו השנה ה-18, ומלחמת ההשמדה אילצה כשני מיליון מאזרחיה, המונים כ-2.3 מיליון פלסטינים, לברוח בתנאים טרגיים, עם מחסור חמור מכוון במזון. , מים ותרופות.


מאז השעה שבע שעון מקומי (05:00 GMT), אלפי עקורים פלסטינים החלו לחזור ברגל מדרום רצועת עזה לצפון ולמחוזות עזה דרך ציר נצרים דרך רחוב ראשיד החוף.


בשעה תשע אמורה להתחיל את החזרה צפונה עם כלי רכב ומכוניות דרך רחוב סלאח אלדין, כשהמכוניות עוברות בדיקה.


השלב הראשון של הסכם הפסקת האש יימשך 42 יום, ובמהלכו יתקיים משא ומתן לתחילת שלב שני ולאחר מכן שלב שלישי, בתיווך מצרים וקטאר ובתמיכת ארצות הברית.


בתמיכה אמריקנית, בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-19 בינואר, ישראל ביצעה רצח עם בעזה, והותירה כ-159,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.


ב-21 בנובמבר הוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי שני צווי מעצר נגד נתניהו ושר הביטחון לשעבר יואב גלנט, באשמת ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות נגד פלסטינים בעזה.


במשך עשרות שנים ישראל כבשה אדמות בפלסטין, סוריה ולבנון, ומסרבת לסגת מהן ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית, שבירתה מזרח ירושלים, בגבולות שלפני מלחמת 1967.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:27 am - שעון ירושלים

פקידי ממשל טראמפ: שיקום עזה קל הרבה יותר עם עזיבת תושביה

הוול סטריט ג'ורנל ציטט גורמים רשמיים בממשל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאמרו כי הבנייה מחדש של עזה תהיה הרבה יותר קלה עם עזיבת תושביה, והם דיברו על האפשרות שהפלסטינים יקבלו ערבויות לשיבה. העיתון אמר כי הצהרות אלו נראה כניסיון להפוך את הרעיון למקובל יותר מבחינה פוליטית על מדינות ערב.


טראמפ דיבר עם עיתונאים על תוכנית "לטהר" את עזה, שאותה תיאר כ"מקום הרוס", ואמר: "הייתי רוצה שמצרים תקבל אנשים, הייתי רוצה שירדן תקבל אנשים", וציין שהוא דן בנושא עם מלך ירדן עבדאללה השני ואמור לדון בכך גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.


טראמפ ציין שהעברת תושבי עזה יכולה להיות "זמנית או לטווח ארוך", והוסיף, "זה ממש מקום הרוס עכשיו הכל נהרס ואנשים מתים שם... אז, אני מעדיף להגיע למספר מדינות ערב ולבנות דיור במקום אחר שאולי יש בו. הם יכולים לחיות בשלום".


ב"וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי גורמים בממשל טראמפ טרם הבהירו את הפרטים הקטנים של ההצעה, לרבות כיצד יועברו יותר משני מיליון הפלסטינים ברצועה והאם הם עשויים להשיג בסופו של דבר את שאיפותיהם לשלוט בכל שטחם.


גורמים רשמיים אמרו שהם רואים בעזה שממה מלאה בהריסות ותחמושת שלא התפוצצה, וכי בנייתה מחדש תהיה קלה הרבה יותר כשתושביה נעלמו.


דווח כי גורם בכיר בממשל טראמפ אמר: "אי אפשר לבקש מאנשים להישאר במקום בלתי ראוי למגורים מסיבות פוליטיות", וציין כי הפלסטינים יוכלו לקבל ערבויות שבסופו של דבר יוכלו לחזור לאחר משא ומתן עם שותפים אזוריים. .


תמיכה ודחייה

גורדון סונדלנד, שהיה השגריר של טראמפ באיחוד האירופי במהלך כהונתו הראשונה, ראה בהצעה "רעיון נהדר" כל עוד יש "ערבויות חזקות" להבטיח את חזרתם של פלסטינים לבתיהם בעזה.


מנגד, מספר מבעלי בריתו הפוליטיים הנאמנים ביותר של טראמפ תיארו את התוכנית כלא מציאותית, והסנאטורית הרפובליקנית לינדזי גרהם אמרה: "הרעיון שכל הפלסטינים יעזבו וילכו למקום אחר, אני לא רואה את זה כמעשי".


ב"וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי מצרים וירדן דחו בעבר כל דיבור הקשור בקבלת פלסטינים, בעניינים הקשורים לביטחון לאומי ולנטל הכלכלי שעלול לנבוע מכך, בנוסף לחשש להיות מואשמות בתמיכה בסיפוח עזה על ידי ישראל אם זה מונע מהפלסטינים לחזור.


העיתון ציטט גורמים לשעבר כי החלטת הימין הקיצוני בישראל לתמוך בהצעת טראמפ הקשתה על קבלת תמיכה ערבית ביוזמה.


גורם אמריקאי בכיר לשעבר הוסיף: "קבלת מצרים וירדן במספר רב של פלסטינים מעזה הוא רעיון לא סביר. אלו היו קווים אדומים עבור שתי המדינות לפני המשבר בעזה, ועכשיו הם קווים אדומים חמורים יותר".


הן מצרים והן ירדן הביעו את דחייתן להצעת טראמפ, והנשיאות הפלסטינית הביעה את דחייתה של פרויקטים לעקירת פלסטינים בעזה, בהתחשב בכך שהיא "חצית קווים אדומים" (חמאס) קראה גם לממשל האמריקני "לעצור". הצעות כאלה, העומדות בקנה אחד עם תוכניות "ישראל ומתנגשות עם הזכויות והרצון החופשי של עמנו".

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:16 am - שעון ירושלים

"אונר"א" לפני האזהרה הסופית תוך ימים החותמות יוסרו!

במכתב שהופנה למזכ"ל האו"ם, נתן אנטוניו גוטרש, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לסוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) להפסיק את פעילותה בירושלים ולפנות את כל הבניינים שבהם היא תופסת, עד יום חמישי, 30 בינואר, לכל המאוחר.


באוקטובר האחרון אישרה כנסת ישראל לבסוף, בקריאה שנייה ושלישית, חוק האוסר על פעילות אונר"א בתוך המדינה הכובשת. חוק זה אמור להיכנס לתוקף בסוף החודש.


UN officials, observers and analysts told “ے” that these Israeli measures are a clear violation of international laws and the pledges and charters that Israel has historically signed. הם הדגישו כי המטרה הישראלית היא לחסל את אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את משרדיה כהקדמה לחיסול סוגיית הפליטים, בהתחשב בכך שצעד ישראלי זה "חושף את חולשת האו"ם ואת עמדתו המשמימה והפגומה".



הפרה של האו"ם והחסינות הבינלאומית ממנה נהנית אונר"א.


דובר התקשורת של אונר"א, עדנאן אבו חסנה, אמר כי הודעה נשלחה מהצד הישראלי למזכ"ל האו"ם, והיא תתקבל בתגובה.


הוא ציין כי הקרקעות עליהן ממוקמים מתקני אונר"א, לרבות המטה הראשי בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, הינן אדמות תפוסות מאז 1967, והדגיש כי בהמשך תצא הודעה רשמית בעניין זה.


אבו חסנה ראה בצעדים הישראליים הפרה ברורה של החוקים הבינלאומיים, ושל ההתחייבויות והאמנות שישראל חתמה היסטורית עם האו"ם, הדורשים לכבד את מוסדות האו"ם ולהקל על עבודתם.


אבו חסנה הוסיף: צעדים אלו מהווים הפרה של האו"ם והחסינות הבינלאומית ממנה נהנים אונר"א וארגונים אחרים של האו"ם.


אבו חסנה תיאר את הצעד הישראלי הזה כמסוכן, בהתחשב בכך שהוא מהווה תקדים שעשוי לעודד מדינות אחרות לחוקק חוקים מקומיים לאסור ארגונים בינלאומיים כמו יוניסף, ארגון הבריאות העולמי ותוכנית המזון העולמית. הוא סבר שצעד זה מהווה מכה מהותית למערכת הרב-צדדית הבינלאומית שהוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה.


גירוש אונר"א נכנס לשלב המכריע לקראת היישום


בתורו אמר סמי מוששה, חסיד לענייני אונר"א ודובר הרשמי לשעבר שלה, כי עם מכתבו של שגריר מדינת הכיבוש הישראלי באו"ם למזכ"ל, שלב גירוש הסוכנות נכנס לשלב המכריע לקראת יישום.


הוא הוסיף: המכתב מאשר את הכוונה וההתעקשות לפירוק הדרגתי של אונר"א, החל מירושלים, וחושף את חולשתו של האו"ם ואת עמדתו המשמימה והפגומה, שרק קובעת כי "אין אלטרנטיבה לאונר"א", מבלי להציג כל תוכניות ברורות להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה.


מאשה הדגיש כי "החלטה עקרונית" זו פוטרת את האו"ם מלעמוד באחריותו בתוכניות חזקות והרתעות.

הוא ציין שהאו"ם נכנע, והקהילה הבינלאומית עומדת או חסרת אונים, שותפה בשקט או מסתגלת למציאות החדשה.


הוא הסביר כי במכתבו של שגריר ישראל דיבר בבוטות על כך שהסכם "קומאי-מקלמור" משנת 1967, שאיפשר לאונר"א לעבוד בשטחים הכבושים תוך הבטחת חסינותה וזכויות היתר שלה, הוא הסכם זמני, ולכן יבוטל בשעה סוף החודש הזה.


עוד הוסיף מוששה: הבקשה לפינוי המטה הנשיאותי בשכונת שייח' ג'ראח בעלת חשיבות סמלית רבה וממטה המכון העצום להכשרה מקצועית קלנדיה, שניהם מיועדים להקמת שני מאחזים להתנחלויות, מלמדת כי העניין. אינה מוגבלת לשני אתרים אלו בלבד, אלא ההחלטה תשפיע על כל מתקני ופעולות אונר"א בירושלים, לרבות מתקניה במחנה שועפאט.

הוא הדגיש כי ביצוע מיידי של פינוי שני המטה בסוף החודש יהיה צעד ראשון לקראת פינוי המתקנים הנותרים בירושלים ובפרבריה.


המשבר הפיננסי והשפעתו על אספקת השירותים הבסיסיים


משאשה הסביר כי אונר"א, באמצעות הנציב הכללי שלה, אישרה את המשך עבודתה בגדה המערבית, בעזה ובאזורי פעילותה בירדן, סוריה ולבנון, אך גירושה מירושלים מלווה בחנק פיננסי שיטתי של הסוכנות. .


הוא הצביע על כך שהמשבר הפיננסי הנוכחי מגביל מאוד את יכולתה לספק שירותים בסיסיים, שיגדילו את הסבל הכלכלי של הפליטים וידחיק חלק גדול מהם אל מתחת לקו העוני.


הוא המשיך: אונר"א ביקשה תקציב המוערך ב-1.7 מיליארד דולר לשנת 2025 לניהול השירותים הבסיסיים שלה, בנוסף ל-464 מיליון דולר לתקציב החירום, אך מדינות התורמות מספקות בדרך כלל רק כ-50% מהסכום הנדרש. עם היעדר תמיכה אמריקאית ושוודית וירידה בתמיכה ההולנדית והשוויצרית, מה שיעמוד לרשות הסוכנות יהיה קטן מאוד בהשוואה לצרכים ההולכים וגדלים.


משאשה תיאר את הסוכנות כ"ברווז צולע" שהמנדט שלו כישות בינלאומית העוסקת בהגנה על זכויות הפליטים הפלסטינים נשחק, וציין כי הנציב הכללי קשר את עתידה של אונר"א לפתרון מדיני הקשור לפתרון שתי המדינות. , במקום מחויבותה למנדט הבסיסי שלה הקשור לזכות השיבה והפיצוי.


מוששה הדגיש כי השנה תהיה עדה ללחץ שיטתי יותר על הסוכנות, החל מגירושה מירושלים, והשפעת שירותיה בשטחי C ו-B בגדה המערבית, בנוסף לצמצום החינוך, הבריאות והסיוע שלה. שירותים בעזה, שגם היא מתמודדת עם אתגרים גדולים בשל ההרס האדיר שהשפיע על יותר מ-200 מתקנים שלה.


הרעה בתנאי הפליטים בסוריה, לבנון וירדן


הוא ציין כי הפליטים הפלסטינים בסוריה ובלבנון יתמודדו עם החמרה במשברים ההומניטריים שלהם, בעוד שתנאי הפליטים בירדן יחמירו כתוצאה ממצוקה כלכלית. במקביל, הרשויות הישראליות פועלות למציאת חלופות לאונר"א כדי להחליש ולסיים את תפקידה.


Mushasha concluded his speech to “ے” by calling for exploiting the powers of the Secretary-General of the United Nations, by activating Article 99 of the United Nations Charter to summon the Security Council and pressure Israel to stop its measures against “UNRWA.”


משאשה אישר כי יש סיכוי שישראל תסווג כמדינה נוכלת או שחברותה באו"ם תוקפא אם תממש את איומיה, אך הוסיף, "אולי ההזדמנות קיימת, אבל הכוונה נעדרת לחלוטין. הכיבוש ניצח במלחמה שלו בסוכנות, ואנחנו האנשים של המטרה, עם השתיקה שלנו והיעדר תוכניות עימות, אנחנו מפסידים את הסוכנות ואנחנו לוקחים את זכות השיבה לידיים שלנו".


על אונר"א להמשיך בעבודתה כרגיל בירושלים


ד"ר איברהים אבו ג'אבר, מומחה לענייני ישראל, אמר מצדו, בהתייחס לדרישת שגריר ישראל באו"ם לפנות את מטה אונר"א בעיר ירושלים עד ה-31 בינואר, כי על אונר"א להמשיך בעבודתה. כרגיל בעיר.


הוא ציין כי אונר"א מספקת שירותים חשובים למחנות פליטים פלסטינים באזורי ירושלים רבתי, במיוחד לפליטים שנעקרו מאז 1948.


אבו ג'אבר הסביר שלאונר"א, כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם, יש את הזכות להמשיך בעבודתה.


הוא הוסיף: "למרות שהישות הישראלית חזרה בה מהכרתה וביטלה את הסכם 1967 שהסדיר את עבודתה של אונר"א, היא נותרה מוסד בינלאומי הנהנה מתמיכת האו"ם, במיוחד העצרת הכללית".


אבו ג'אבר הצביע על הצורך בהפעלת לחץ בינלאומי על ישראל לשנות את גישתה, מה שיאפשר לאונר"א להמשיך בעבודתה, במיוחד לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נכנס לנשיאות ארצות הברית של אמריקה, שהפעיל לחץ על נתניהו והכריח אותו. לחתום על עסקת חילופי שבויים עם חמאס, שמתבצעת בימים אלה ברצועת עזה.


תרחישים על עתידה של אונר"א בירושלים


הוא הוסיף: "יש מספר תרחישים לגבי עתידה של אונר"א בירושלים:

ראשית, המשך עבודתה של אונר"א: הארגון ממשיך לבצע את משימותיו ושירותיו לפליטים פלסטינים בירושלים ובגדה המערבית כרגיל.


שנית, סגירת משרדי אונר"א בירושלים: אם הרשויות הישראליות יממשו את איומיהן, וזו אפשרות אפשרית לאור המדיניות הגזענית של ממשלת ישראל הנוכחית.


שלישית, שינוי שיטת העבודה: שאונר"א תפעל באמצעות ארגוני סיוע או מוסדות אחרים, בין אם פלסטינים או בינלאומיים, כפי שקרה ברצועת עזה.


רביעית, העברת המטה למקום אחר: אונר"א תעביר את המטה שלה למקום חדש ותמשיך את עבודתה משם, בין אם בשמה ובין בשם אחר.


חמישית, סיום לצמיתות את עבודתה של אונר"א בירושלים: זהו תרחיש הסכום האפס שצפוי לכלול סגירה מוחלטת של משרדי אונר"א וסיום עבודתה בעיר.


Abu Jaber concluded his speech to “ے” by expressing his hope that UNRWA will continue to perform its work, and hoping that international efforts will be achieved to protect the organization from attempts to terminate and restrict it.



ממשלות ישראל עוקבות לא התנגדו להחלטה להקים את אונר"א.


הסופר והעיתונאי עבד אל מערוף אמר מצידו כי ממשלות ישראל עוקבות לא התנגדו להחלטת האומות המאוחדות ב-1949 להקים את סוכנות הסעד והעבודות של אונר"א לפליטים פלסטינים בחמשת מקומות המקלט שלהם, במטרה להשאיר את הפלסטינים כבושים עם סיוע הומניטרי, קושר את גורלם עם מוסדות האומות המאוחדות, ואי עמידה במוסדות ואפשרויות לאומיות.


הוא הצביע על כך שסוכנות האו"ם "אונר"א" הוקמה בהתאם להחלטת העצרת הכללית של האו"ם מס' 302 (רביעית) ב-8 בדצמבר 1949 "כדי ליישם תוכניות סעד ועבודה ישירה" לפליטים פלסטיניים, והסוכנות החלה בפעילותה. ב-1 במאי 1950, מכיוון ששירותים אלו כללו חינוך בריאות, סעד ושירותים חברתיים.


מארוף אמר: "לאונר"א יש מנדט הומניטרי ופיתוח לספק סיוע והגנה לפליטים פלסטיניים, עד לפתרון צודק ומתמשך למצוקתם".


הוא הוסיף: "בשנים הראשונות להקמתו, הפלסטינים הסתכלו על אונר"א בחשדנות ובחוסר אמון, מחשש שהארגון הבינלאומי הזה יפנה לכיוון תוכניות יישוב מחדש. הפליטים התמודדו עם תוכניות יישוב מחדש רבות מאז תחילת שנות החמישים עם אונר"א.


אונר"א היא עדה לטרגדיה האנושית של פליטים


אך לאחר החולשה והדעיכה בשירותי הפלגים הפלסטיניים, וירידת תפקידם בשטח בקרב הפליטים, לאחר שנת 1982, ואימוץ אופציית ההסדר והמשא ומתן עם הכיבוש הישראלי, הפלגים והרשויות הפלסטיניות. חזרו להיאחז בסוכנות הסיוע (אונר"א), ראשית, כעד לטרגדיה ההומניטרית של הפליטים הפלסטינים, ושנית, כדי להבטיח מתן סיוע ושירותים להקלת מצב העוני והעוני שאליו הם חשופים.


הסופר מערוף, המתגורר בלבנון, אישר כי נוכחות אונר"א פירושה קיומו של סוגיה, טרגדיה וזכויות לפליטים פלסטינים, ולכן הרשויות הישראליות עם כל מפלגותיה רואות כי יש צורך לחסל את אונר"א. הקדמה לחיסול סוגיית הפליטים הפלסטינים, הבטחת עקירתם למדינות אמריקה, אירופה ואוסטרליה, או הענקת אזרחות למדינות שבהן הם מתגוררים.


הוא הוסיף: "המטרה הישראלית היום היא לחסל את אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את משרדיה כהקדמה לחיסול כל תפקידה, כצעד לקראת חיסול סוגיית הפליטים הפלסטינים כאחד מפרקי חיסול הסוגיה הפלסטינית. והקלה על עקירת פליטים למדינות מערביות או מתן אזרחות במדינות שבהן הם מתגוררים".


תגובת הקהילות הערביות והבינלאומיות תוגבל לגינוי!


הוא הדגיש כי לאור מצב החולשה שחווה המצב הערבי בכלל והפלסטינים בפרט, וההשפעה האמריקנית הרחבה באו"ם וברשויות הערביות, ברור שנוהגי הכיבוש וההגבלות על אונר"א לא יהיו עדים יותר מאשר הצהרות הוקעה וגינוי, והאו"ם לא יוכל לשים קץ לשיטות ההטרדה וההחלטות הישראליות נגד אונר"א.


לדבריו, "אין ספק שיש החלטה ישראלית להחליש ולחסל את אונר"א, אם כי בצעדים רצופים, בכל מקומות עבודתה, והדבר יגביר את הטרגדיה האנושית והלאומית של הפליטים הפלסטינים, ויחשוף אותם. ליותר סבל, דיכוי ועוני, ויחשוף אותם ליותר אובדן".


הוא הוסיף: תגובת הקהילה הערבית והבינלאומית להחלטות הישראליות לא תחרוג מהצהרות והצהרות של גינוי והוקעה מי שלא הצליח לעצור את מעשי הטבח ומלחמת ההשמדה שהייתה נתונה לרצועת עזה במשך שנה וארבע. חודשים, ולא הצליח ליישם את החלטות הלגיטימציה הבינלאומית מאז 1948, לא תוכל כיום תל אביב ליישם את החלטותיה כלפי אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את המטה הראשי שלה בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים.


מסע הסתה ישראלי נגד אונר"א וניתוק התמיכה בה


עדנאן אל-אפנדי, מומחה לענייני ישראל, מצדו אמר: באוקטובר האחרון אישרה כנסת ישראל סוף סוף בקריאה שנייה ושלישית חוק האוסר על פעילות אונר"א בתוך המדינה הכובשת. חוק זה אמור להיכנס לתוקף בסוף החודש.


הוא הדגיש כי להחלטה זו קדם מסע הסתה רשמי מהמדינה הכובשת בשנים האחרונות, וקדם לו ניתוק התמיכה ממדינות המערב בסוכנות, בהתחשב בכך "כחיסול של סוגיית הפליטים והקולקטיביות. ענישה לכ-5.8 מיליון פליטים פלסטינים במולדת ובתפוצות, במיוחד מאחר שהסוכנות מספקת את שירותי הבריאות, החינוך והחברתיים שלה למיליוני פליטים מבית ומחוץ.


הוא ציין כי שגריר המדינה הכובשת באו"ם, דני דנון, קרא לאונר"א לפנות את המטה שלה בירושלים ולהפסיק את פעילותה עד יום חמישי, ה-30 לחודש, בהתבסס על החוק שאושר בכנסת.


הוא אמר: המדינה הכובשת האשימה את אונר"א בהסתננות של אנשי חמאס לרצועת עזה, וכי חלק מעובדיה השתתפו בפיגועים ב-7 באוקטובר 2023. דנון סבר כי אונר"א הפרה את מחויבותה הבסיסית ליושרה ולניטרליות.

אל-אפנדי הביע את אמונתו כי אונר"א לא תפסיק את פעילותה בירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה, במיוחד מאז שהנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים, פיליפ לצריני, גינה את ההחלטה הזו. לצריני אמר: ההחלטה הישראלית מאיימת לחבל בהפסקת האש בעזה, תוך שימת דגש על הצורך של אונר"א להמשיך בעבודתה בעזה ובכל השטחים הפלסטיניים הכבושים.


אל-אפנדי ציין כי החלטה זו גינתה על ידי הקהילה הבינלאומית, במיוחד מצד הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שקבע כי יש צורך שאונר"א תוכל לבצע את עבודתה. בשטחים הפלסטיניים הכבושים.


מזיק לפעילות אונר"א ולשירותים שהיא מספקת לפליטים


הוא הסביר כי המשך עבודתה של אונר"א יהיה קשה ומסוכן לעובדיה, שכן המדינה הכובשת תציב מכשולים רבים למנוע מהם לבצע את עבודתם כראוי, ולמנוע מהם לספק את השירותים שהיא מספקת בכל השטחים הפלסטיניים הכבושים.


הוא הוסיף: תרחיש זה הוא הסביר ביותר בעתיד, אשר ישפיע רבות על פעילות אונר"א ועל השירותים שהיא מספקת, במיוחד במחנות הפלסטינים הנשענים במידה רבה על שירותיה בכל תחומי החיים.


אל-אפנדי ציפה כי להחלטה זו יהיו השלכות פוליטיות חמורות על נושא הפליטים הפלסטינים וזכות השיבה, המובטחת בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם מס' 194.


הוא סבר שהחלטה ישראלית זו מייצגת ניסיון למחוק את סוגיית הפליטים וזכות השיבה, ולהסיר ממנה את הלגיטימיות הבינלאומית.


הוא גם ציין כי הכיבוש פוגע בימים האחרונים בקהילות פלסטיניות, בעיקר מחנות, בהקשר התואם את החוק הישראלי, האוסר על פעילות אונר"א במקומות שבהם נמצאים פלסטינים בכל השטחים הכבושים.


אל-אפנדי הדגיש כי להחלטה זו יש ממדים הקשורים בניסיונו של הכיבוש לבסס את שליטתו בירושלים הכבושה, במיוחד מאחר שאונר"א מספקת שירותים ליותר מ-110,000 פליטים בתחומי הבריאות, החינוך ואחרים.


לאונר"א אין את היכולת להתעמת עם הרשות דה פקטו


ד"ר מוחמד חלסה, מומחה לענייני ישראל, מצדו אמר: אונר"א תקבל את ההחלטה הישראלית, ויש ראיות ממשיות שהיא החלה להעביר את עובדיה ואנשיה מהעיר ירושלים. אין לה את היכולת להתעמת עם הרשות דה פקטו ולא תתנגש איתה, במיוחד שאונר"א, כמו גם האו"ם והגופים היוצאים ממנה, חסרים את הכלים הביצועיים שיאפשרו לה למנוע את ההחלטה הישראלית. במיוחד שזו החלטה פוליטית ולא משפטית.


חלסה הוסיפה: "החלטה זו מגיעה במסגרת המלחמה הישראלית המתמשכת במצעים ובגופים בינלאומיים, ובמסגרת פעולות ממשלת הימין המבקשות לרדוף אחר סוגיית הפליטים וזכויותיהם".


הוא ציין כי ישנם מאמצים ישראליים מתמשכים לסיים את תפקידה של אונר"א, לא בגלל השירותים שהיא מספקת, ולא בגלל ההמצאות של ישראל על השתתפותם של חברי אונר"א באירועי ה-7 באוקטובר. ההאשמות הללו היו כאין וכאפס. אלא עילה לתקוף את אונר"א, שהיא מייצגת סמליות פוליטית חשובה לרעיון המקלט, והישרדותו היא עדה שמזכירה לעולם את זכותם של הפליטים לחזור לבתיהם.


חיסול אונר"א בירושלים נושא סמליות מורכבת


הוא הדגיש כי המתקפה על אונר"א בגדה המערבית, ברצועת עזה ובירושלים היא ניסיון לקבור את חלום החזרת הפליטים. בעיר ירושלים בפרט, הנושא נושא סמליות מורכבת, כפי שהוסיפה חלסה: "אני מאמין שישראל התחילה בירושלים כי היא רואה בה את בירתה ואת אזור הריבונות המוחלטת שלה, ואם היא מסוגלת לכפות עובדה מוגמרת בירושלים, שבה נמצאת ההנהגה המרכזית של המוסדות הבינלאומיים הללו, תהיה לה יד חופשית לסיים את עבודתה של אונר"א "בשאר האזורים הפלסטיניים".


הוא ציין כי קולן של הפלטפורמות הבינלאומיות חלש, ולא ננקטו צעדים של ממש כדי למנוע מישראל ליישם את צעדיה, כאשר אונר"א והנהגתה מסתפקות בתחינה וברצון. אונר"א גם לא פנתה למועצת הביטחון כדי לדרוש את הפסקת הצעדים הישראליים, והיא גם לא פנתה לבית הדין הפלילי הבינלאומי או לכל גורם אחר, מה שהקל על ישראל לתקוף אותה.

סביר להניח שאונר"א תפנה את משרדיה בקרוב, והתרחיש האלטרנטיבי, לפי מה שדווח בתקשורת הישראלית, הוא שהסהר האדום ייקח לידיו את מתן השירותים הניתנים על ידי אונר"א, שכן ישראל סבורה שהסהר האדום אינו עושה זאת. נושאת סמליות פוליטית, ומבקשת ליצור חלופות אחרות בתיאום עם בעלי בריתה באזור.

פלסטין

א 26 ינו 2025 10:20 pm - שעון ירושלים

פציעות מחנק כתוצאה מהסתערות הכיבוש מדרום לשכם

מספר אזרחים סבלו הערב (ראשון) מחנק, לאחר שכוחות הכיבוש הישראלים הסתערו על העיירה קבלאן שמדרום לשכם.


סגן ראש עיריית קבלאן, עבדול רחמן עאבד, אמר כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה וירו כדורים חיים, רימוני הלם וגז רעיל באופן נרחב, מה שגרם למספר אזרחים לחנק.

פלסטין

א 26 ינו 2025 7:21 pm - שעון ירושלים

אזרח נפצע בפיגוע מתנחל בבקעת הירדן

אזרח נפצע לאחר שמספר מתנחלים תקפו אותו, ביום ראשון בערב, בעין אל-חילווה שבצפון בקעת הירדן.


לפי מקורות מקומיים, האזרח סאטי אליאן דראג'מה סבל מחבלות כתוצאה ממספר מתנחלים שתקפו אותו וניסו לחנוק אותו, לאחר שפשטו על אוהליו בעין אל-חילווה, מה שמעיד שהגיע כוח של צבא הכיבוש והמשטרה. לאזור.

פלסטין

א 26 ינו 2025 6:18 pm - שעון ירושלים

מעריב: הגעה להסכמה בנוגע לאסיר הישראלי "ארביל יהוד"

העיתון העברי "מעריב" חשף כי הושג הסכמה לגבי האסיר הישראלי, "ערביל יהוד", שישוחרר ביום שישי הבא בתמורה לשחרור ישראל של 30 אסירים פלסטינים שנשפטו למאסר עולם.


פלסטין

א 26 ינו 2025 5:46 pm - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך לפוצץ, להרוס ולשרוף בתים במחנה ג'נין

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים להרוס, לפוצץ ולשרוף בתים במחנה ג'נין.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הרסו חלקים נרחבים משכונת אל-דמג' ושכונת אל-בישר, בנוסף לשכונת עבדאללה עזאם ותאלאט אל-גאבז, בתוך ענני עשן עולים עקב שריפת מספר בתים במקביל. עם פעולות ההריסה.


צבא הכיבוש ממשיך לדחוף תגבורת צבאית הנתמכת על ידי דחפורים לעיר ג'נין, כאשר כלי רכב צבאיים מוצבים מול בית החולים הממשלתי בג'נין, בין כלי טיס צבאיים ומזל"טים שטסים בשמי העיר והמחנה.


מושל ג'נין כמאל אבו אלרוב אמר הבוקר כי הכיבוש פוצץ עד כה 20 בתים בתוך מחנה ג'נין, ופועל לחלוקת המחנה לארבעה חלקים, על ידי הרס רחובות ופיצוץ ושריפת בתים.


המושל הביע את דאגתו מהאפשרות שיהיו חללים ופצועים בתוך מחנה ג'נין, שכן צוותי אמבולנס לא הצליחו להגיע אליהם, בנוסף למניעת כניסת עיתונאים למחנה.


אבו אלרוב אישר את הגעתן של 6 משאיות סיוע מהמשרדים לפיתוח חברתי והשלטון המקומי לעיר ג'נין, וכי הן יחולקו למשפחות.

פלסטין

א 26 ינו 2025 5:21 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-47,306 ומספר הפצועים ל-111,483 מאז תחילת התוקפנות.

מקורות רפואיים הודיעו היום, ראשון, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-47,306, רובם ילדים ונשים, מאז תחילת תוקפנות הכיבוש הישראלי ב-7 באוקטובר 2023.


המקורות הוסיפו כי מניין ההרוגים עלה ל-111,483 מאז תחילת התוקפנות, בעוד שאלפי קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות.


היא ציינה כי לבתי החולים ברצועת עזה הגיעו 23 קדושים, בהם 14 קדושים שגופותיהם נמצאו, 5 קדושים שנפגעו מפצעיהם ו-4 קדושים חדשים, ו-11 פצועים הגיעו לבתי החולים, כתוצאה מהתוקפנות הישראלית בעזה. הסר במהלך 72 השעות האחרונות.


המקורות הסבירו כי מספר קורבנות נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס והגנה אזרחית עדיין אינם מצליחים להגיע אליהם.

ערבי ובינלאומי

א 26 ינו 2025 4:47 pm - שעון ירושלים

"שידור עברי": תביעה שהגישה הפרקליטות בפולין קוראת לעצור שר בממשלת נתניהו

תאגיד השידור העברי דיווח כי הוגשה תלונה לפרקליטות בפולין בדרישה לעצור את שר החינוך בממשלת הכיבוש הישראלי בעת שנכח בטקס זיכרון השואה.


חיילים וקצינים בצבא הכיבוש הישראלי עומדים בפני תביעות משפטיות במספר מדינות בעולם, על רקע מעורבותם בביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה, אשר האנליסטים ראו בצעד חשוב להרתעת הכיבוש והטלתו לאחריות משפטית.


מוקדם יותר פרסמו רשויות המשפט בברזיל החלטה דחופה המחייבת את המשטרה לעצור את אחד מחיילי הכיבוש ולחקור אותו באישומים הקשורים בביצוע פשעים נגד אזרחים בעזה, בתגובה לתלונה פלילית שהגישה ארגון זכויות אדם.


ראוי לציין כי ב-22 בנובמבר הוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי צו מעצר נגד ראש הממשלה הכיבוש בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר שלו יואב גלנט, באשמת ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

ערבי ובינלאומי

א 26 ינו 2025 4:01 pm - שעון ירושלים

בריאות לבנון: 15 חללים נורו על ידי כוחות הכיבוש בדרום לבנון

משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי מניין ההרוגים מהתקפות הכיבוש הישראלי על אזרחים שניסו להיכנס לכפריהם בדרום המדינה לאחר שפג המועד האחרון לנסיגת הכיבוש עלה ל-15 חללים ו-83 פצועים.


המשרד מסר בהצהרה ביום ראשון כי 15 אזרחים, כולל חייל, נרצחו ו-83 נוספים נפצעו מאש כיבוש בעת שניסו לחזור לעיירותיהם הכבושים בדרום המדינה, לאחר תום המועד של 60 יום. נסיגת הצבא הישראלי מהדרום במסגרת הסכם הפסקת האש בין תל אביב לביירות.


עם שחר היום, יום ראשון, פג המועד האחרון של 60 יום לנסיגת צבא הכיבוש החודר לדרום לבנון, בהתאם להסכם הפסקת האש, שנכנס לתוקף ב-27 בנובמבר 2024, בעוד כוחות ישראליים ממשיכים בנוכחותם בגבול כלשהו. אזורים בדרום לבנון, בהפרה ברורה.


משעות הבוקר המוקדמות נראו בכניסות לכפרי הגבול התקהלויות של מאות תושבים, שהתעמתו על ידי כוחות הכיבוש הישראלי בכדורים בעת שניסו לחזור לכפריהם.


על פי הודעת משרד הבריאות שהגיעה לאנטוליה, הקורבנות חולקו באזורים הבאים: "שני קדושים, קדושה נקבה, ו-12 פצועים באייטרון, קדוש מעונה, ושני פצועים בלידה, 3 קדושים ו-14. פצועה בחולה, שאהיד, שני קדושים ו-12 פצועים במרקב, וקדוש מעונה, ו-15 פצועים בכפר כילא קדוש אחד ושישה פצועים באל-אדיסה, חייל שהיד באל-דהירה וקדוש מעונה. , קדושה נשית, ו-7. נפצע במייס אל-ג'בל.


בנוסף ל"שני פצועים בבני חייאן, פצוע אחד במארון אל-ראס, פצוע אחד בשקרה, פצוע אחד בדיר מימאס, פצוע אחד ברב טלאטין, שני פצועים בטייבה ו-7 פצועים בירון".


כתב אנאדולו דיווח כי כוחות הכיבוש עדיין נמצאים בחלק מאזורי הגבול בדרום לבנון, תוך הפרה ברורה של ההסכם.


בשבת קרא צבא לבנון לתושבים להתאזר בסבלנות ביציאה לכיוון אזורי הגבול הדרומיים, לקראת הימצאות מוקשים וחפצים חשודים שנותרו מהצבא הישראלי, והאשים את ישראל בעיכוב הנסיגה מאותם אזורים.



פלסטין

א 26 ינו 2025 2:59 pm - שעון ירושלים

צעדת כיבוש הפציצה את מחנה בלאטה במהלך הלווייתו של השהיד חשש

היום, יום ראשון, רחפן כיבוש הופצץ בטיל אזהרה בבית הקברות של הקדושים במחנה בלאטה, במהלך הלווייתו של השהיד אחמד מחמוד חשש.


מקורות מקומיים וביטחוניים דיווחו לסוכנות וואפא כי צעדה שיגרה במהלך ההלוויה טיל אזהרה לעבר בית העלמין מבלי שהתפוצץ, מה שהוביל לפינוי מיידי של בית העלמין.


היא ציינה כי משטרת הנדסת חומרי נפץ פלסטינית יצאה למקום כדי לחקור את האירוע, וביקשה שלא להתקרב למקום.

פלסטין

א 26 ינו 2025 1:46 pm - שעון ירושלים

אונר"א: המצב ההומניטרי בצפון הגדה המערבית הידרדר קשות

מנהל לענייני אונר"א בגדה המערבית אישר כי המצב ההומניטרי בצפון הגדה המערבית הידרדר קשות בשבועות האחרונים, מה שגרם לאזרחים לעזוב את מחנה ג'נין כמעט לחלוטין.

כוחות הכיבוש הישראלי ממשיכים בתוקפנותם נגד העיר ג'נין ומחנהה זה היום השישי ברציפות, וכתוצאה מכך מות קדושים של 15 אזרחים, פציעתם ומעצרם של עשרות, בנוסף להרס נרחב של רכוש האזרחים, הציבורי. ומתקנים פרטיים ותשתיות, לרבות רשתות המים והחשמל.

הוא הוסיף כי ההסלמה הצבאית והידרדרות המצב הביטחוני גרמו לעקירה המונית של משפחות במחנה ג'נין, שהשפיעה ישירות על חיי היומיום.

בהקשר זה הסביר מנהל אונר"א כי הפסקת הפעילות החינוכית בבתי הספר של אונר"א באזור הייתה בלתי נמנעת כתוצאה מההסלמה הצבאית, וציין כי הדבר הוביל גם להפסקת מתן שירותי הבריאות במחנות, עקב לקושי לגשת אליהם לאור המצב הנוכחי.

פלסטין

א 26 ינו 2025 1:45 pm - שעון ירושלים

חמאס: אנו עוקבים אחר המתווכים כדי למנוע מהכיבוש להחזיר את העקורים לצפון עזה

תנועת חמאס מסרה ביום ראשון כי מניעת החזרה של עקורים לצפון רצועת עזה על ידי הכיבוש הישראלי מהווה הפרה והפרה של הסכם הפסקת האש, וכי היא עוקבת אחר העניין מול המתווכים, ומציינת במקביל כי "הכיבוש גורר רגליים באמתלה של יהודי ארביל הכלואים, למרות שהתנועה הודיעה "המתווכים אישרו שהיא בחיים ונתנו את כל הערבויות הנדרשות לשחרורה".

בהצהרה טענה התנועה כי הכיבוש הישראלי אחראי לשיבוש יישום ההסכם והוסיפה: "אנו עוקבים אחר המתווכים בכל אחריות להגיע לפתרון שיוביל להחזרת העקורים".

דובר חמאס, ג'יהאד טהא, אמר בראיון לאל-ערבי אל-ג'דיד כי מניעת החזרת העקורים לבתיהם בצפון רצועת עזה היא הפרה ברורה של הסכם הפסקת האש שסוכם לאחרונה בחסות המתווכים. טהא הוסיף, "הפרה זו מוכיחה את חוסר הרצון והסחבת של הכיבוש ביישום המוסכם. לפיכך, הכיבוש הוא זה שנושא באחריות לכל הפרעה ביישום ההסכם". המתווכים קראו לצורך "לפעול ולהפעיל לחץ על הכיבוש ליישם את התחייבויותיו ולאפשר את חזרת עמנו לשוב לבתיהם מהם נעקרו בכוח בצפון רצועת עזה".


צבא הכיבוש הישראלי ממשיך למנוע מעקורי הכפייה בדרום רצועת עזה לשוב לבתיהם בצפון רצועת עזה, באמצעות המשך סגירת ציר נצרים. התירוץ של ישראל לאי-עמידה בהסכם, הקובע את פתיחת הדרך להחזרת העקורים ביום השביעי להסכם הפסקת האש, הוא שההתנגדות הפלסטינית לא שחררה את העציר האזרחי הישראלי, ארביל יהוד.

דובר צבא הכיבוש הזהיר את תושבי עוטף עזה מפני התקרבות לציר נצרים עד להכרזתו כפתוח, ואמר בהודעתו: "לאור הפרת הסכם הפסקת האש של חמאס, ובמטרה למנוע חיכוכים ואי הבנה. כל ההנחיות הקיימות עדיין בתוקף, ובמיוחד האיסור להתקרב לציר נצרים עד שיוכרז פתוח", והדגיש כי הציר "לא ייפתח להעברה עד להסדרת סוגיית שחרור ארביל יהוד הישראלי בין המתווכים לישראל. ”


הפלסטינים ישנו ברחוב אלראשיד וישנו אמש באוויר הפתוח, למרות הקור העז, למרות ההבנה שחזרתם המיוחלת תהיה לבתים שהפכו להריסות, לאחר שמטוסי קרב ישראלים המשיכו להפציץ אותם ולפלס אותם. לקרקע במהלך שנה ושלושה חודשים.



ערבי ובינלאומי

א 26 ינו 2025 12:00 pm - שעון ירושלים

למרות תום 60 הימים... אזהרה ישראלית לתושבי דרום לבנון

ביום ראשון שוב פרסם צבא ישראל אזהרה לתושבי ערים בדרום לבנון מפני מעבר לשם "עד להודעה חדשה".


האזהרות הישראליות הללו מגיעות שעות לאחר תום המועד של 60 הימים, המחייב את ישראל לסגת מעיירות הדרום, בתקופה שבה התאספו מספר תושבים לקראת יציאה לכמה עיירות הדרום.


מוקדם יותר, סגר צבא ישראל כמה כניסות לכפרי הדרום בגזרה המזרחית באמצעות מחסומי עפר, בעוד צבא לבנון הזהיר את התושבים שלא להתקרב לאזורים מהם נסוג צבא ישראל ולהיצמד להנחיות היחידות הצבאיות.

בצבא לבנון הדגישו את הצורך להיצמד להנחיות הפיקוד ולהנחיות היחידות הצבאיות הפרוסות על מנת לשמור על ביטחונן.


באזהרה של צבא ישראל נכתב: "תזכורת חדשה לתושבי דרום לבנון כי עד להודעה חדשה נאסר עליכם לנוע דרומה לקו הכפרים וסביבתם צה"ל אינו מתכוון לכוון אתכם ולכן נאסר עליכם בכך שלב מחזרה לבתים שלכם מהקו הזה לדרום ועד להודעה חדשה".


הוא הוסיף: "נא לא לחזור לכפרים הבאים: אל-דהירה, אל-טייבה, אל-טירי, אל-נקורה, אבו שאש, הבל אל-סאקי, אל-בייאדה, אל-ג'בין, אל-ח'ראיבה, אל. -חיאם, חירבת, מטמורה, אל-מארי, אל-אדיסה, אל-קוואליה, אום-טוטה, סאליב, ארנון, בינת ג'בייל, בית לב, בלידה, בני חייאן, אל-בוסתן, עין ערב, מרג'יון, דיבין, דבל, דיר מימאס, דיר שריאן, חולה, חלתא וחנין ותעוף אות, אדום, וירון ירין, כפר חמאם, כפר כילא, כפר שובא, אלזלותיה, מוהייב, מייס אלג'בל, מייסאת, מרג'עון, מרווהין, מארון אל-ראס, מרכבה, אדשיט אלקוסייר, עין אבל, עיינתא, עיטא אל-שעב, עיתרון, עלמה אל-שעב, ערב אל-לוואיזה, אל-קוזה, רב שלושים, ראמיה, רמיש, רשאיה אל-פחאר, שבעא, שיהין, שמעה וטלוסה.







פלסטין

א 26 ינו 2025 11:00 am - שעון ירושלים

הרוג מכדורי כיבוש במרכז רפיח

אזרח נהרג ביום ראשון בבוקר מפגיעת כדורי צבא הכיבוש סמוך לכיכר השהידים במרכז העיר רפיח מדרום לרצועת עזה.


סוכנות וואפא הרשמית דיווחה כי אזרח נהרג מכדורי כיבוש כתוצאה מירי על ידי צלפי כיבוש שהוצבו בציר סלאח א-דין.


מאז אתמול נפצעו עשרות אזרחים בזמן שהמתינו לחזרה לצפון רצועת עזה, שתוכננה להתקיים אתמול, אך הכיבוש ממשיך לבלום את חזרתם.


ערבי ובינלאומי

א 26 ינו 2025 9:26 am - שעון ירושלים

טראמפ: ירדן ומצרים חייבות לקלוט יותר פליטים פלסטינים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא לוחץ על ירדן, מצרים ושאר מדינות ערב לקלוט פליטים פלסטינים נוספים מעזה, לאחר שמלחמת ישראל ברצועה גרמה למשבר הומניטרי.


טראמפ הוסיף - בראיון לכתבים על סיפון אייר פורס 1 על שיחתו אתמול עם מלך ירדן עבדאללה השני - כי הוא שיבח את ירדן על כך שהצליחה לקבל פליטים פלסטינים, והוסיף, "אמרתי לו שאני רוצה שתקבל יותר פלסטינים בגלל אני מסתכל על המגזר". "כל עזה נמצאת עכשיו בכאוס. זה כאוס אמיתי. הייתי רוצה שהוא יקבל אנשים".


"הייתי רוצה שמצרים תקבל גם אנשים", הוסיף והוסיף כי ישוחח היום עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.


המלחמה הישראלית בעזה גבתה את חייהם של יותר מ-47,000 חללים פלסטינים, לפי משרד הבריאות בעזה, והובילה להאשמות ברצח עם ופשעי מלחמה, שישראל מכחישה. המלחמה גרמה גם לעקירה של כמעט כל אוכלוסיית הרצועה, בנוסף למשבר מזון.


בעניין קשור, טראמפ ציין שביקור החוץ הראשון שלו עשוי להיות בערב הסעודית, למרות המסורת שלנשיאים אמריקאים יבקרו תחילה בבריטניה.


הוא הסביר שהפעם האחרונה שהוא נסע לסעודיה הייתה בגלל שהממלכה הסכימה לקנות סחורות אמריקאיות בשווי מיליארדי דולרים.


"אם ההצעה נכונה, אעשה זאת שוב", המשיך.

מקור: סוכנויות

פלסטין

א 26 ינו 2025 9:03 am - שעון ירושלים

הכיבוש מחמיר את צעדיו הצבאיים בסביבת רמאללה ונפת אל-בירה

היום, יום ראשון, החמירו כוחות הכיבוש הישראלי את צעדיהם הצבאיים בסביבת רמאללה ונפת אל-בירה.


מקורות מקומיים דיווחו כי צבא הכיבוש סגר את שער בירצייט-עטרה, את הכניסה הצפונית לעיר אל-בירה ואת שער נבי סאלח מצפון-מערב, בעוד שמחסום עין סיניה מצפון לעיר עד לבדיקה יסודית ומשבר מחניק. לעוזבים את העיר מחסום עטרה גם עד לבדיקה ובדיקה של כרטיסי אזרחים.


הכיבוש הקים מחסום בכניסה לעיירה עבוד, מצפון-מערב לרמאללה, והפריע לתנועת האזרחים.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 10:48 pm - שעון ירושלים

פציעות מכדורי כיבוש בגדה המערבית

מספר אזרחים נפצעו מכדורי הכיבוש הישראלי, בערב שבת, בעיירות שונות בגדה המערבית.

בשכם, אזרח נפצע מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי במהלך הסתערותם על מחנה בלאטה.


מקורות רפואיים דיווחו כי אזרח הגיע לבית החולים פצוע מכדורים חיים, כתוצאה מהסתערות כוחות הכיבוש על מחנה בלאטה, והגדיר את מצבו כקשה.


כוחות הכיבוש הסתערו על אזור כיכר התקשורת ליד מחנה בלאטה ורחוב אל-קודס, מזרחית לעיר, וירו כדורים חיים ופצצות גז מדמיע רעיל.


באל-בירה, כוחות הכיבוש שהוצבו בכניסה להתנחלות "פסגות" שהוקמה על אדמות אזרחים באל-בירה, ירו כדורים חיים לעבר אזרח בעת ששהה בשכונת ג'בל אל-תוויל, ופצעו אותו. בכף הרגל, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים.


במסגרת זו הסתערו כוחות הכיבוש על הכפר עין קיניה שממערב לרמאללה ללא דיווח על מעצרים או עימותים.



פלסטין

ש 25 ינו 2025 9:12 pm - שעון ירושלים

ילדה מתה כתוצאה מפגיעת כדורי כיבוש דרומית לג'נין

משרד הבריאות הודיע, במוצאי שבת, על מותה של הילדה, לילה מוחמד איימן אלחטיב (בת שנתיים וחצי), כתוצאה מיריה על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, בכפר משולש הקדושים. מדרום לג'נין.


הילדה הקטנה, אל-חטיב, נפגעה בראשה מכדורים חיים במהלך הסתערות הכיבוש על משולש הקדושים מוקדם יותר הערב. היא הועברה לאחר מכן לבית החולים, שם תואר מצבה כ"קריטי". הודיעה כי היא מתה כתוצאה מפציעתה במהלך ההסתערות נפצעה גם אישה עם כדורים חיים בידה ושברי כדורים בראשה.


כוחות מיוחדים מצבא הכיבוש הסתערו על משולש האנוסים, הקיפו שם בית, פרסו סביבו צלפים וירו כדורים חיים, תוך עימותים הם גם עצרו מספר צעירים וחקרו אותם בשטח.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 7:21 pm - שעון ירושלים

שני פציעות קליעים אירעו לאחר שהכיבוש פשט על ביתו של העציר המשוחרר אשרף זגיר בכפר עקב.

שני אזרחים נפצעו מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי, ועוד אחד נעצר, בערב שבת, לאחר שהסתערו על העיירה כפר עקב, צפונית לירושלים הכבושה, ופשטו על ביתו של העציר ששוחרר במסגרת הרצף השני של הסכם הפסקת האש. , אשרף זגיר.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש הסתערו על כפר עקב תוך כדי ירי, ופצעו שני אזרחים בכדורים ופשטו על ביתו של העורך אשרף זגיר.


נפת ירושלים דיווחה בהודעה קצרה כי כוחות הכיבוש עצרו את זגיר, לאחר שפשטו על ביתו ועצרו את אחיו אמיר.


בהקשר קשור, הוסיפו הנפה כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה אל-ראם, מצפון לירושלים הכבושה, ועל העיירה אל-עזריה, בדרום, ופשטו על ביתו של העציר המשוחרר איברהים אבו סנינה ומנעו התקהלויות. לקבל אותו.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 4:27 pm - שעון ירושלים

אזרח נפצע מכדורי כיבוש במרכז רצועת עזה

היום, שבת, נפצע אזרח מפגיעת כדורי כוחות הכיבוש הישראלי במרכז רצועת עזה.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הישראלי ירו כדורים חיים ישירות לעבר אזרח, בעת שהיה עם קבוצת אזרחים סמוך לאזור אל-ואדי ברחוב אל-ראשיד אל-סהילי במרכז רצועת עזה.


הכיבוש ממשיך להפר את הסכם הפסקת האש ברצועת עזה, שנכנס לתוקף ביום ראשון האחרון, 19 בינואר, על ידי פגיעה ישירה באזרחים, שכן מספר מהם נרצחו במהלך הימים האחרונים, ואחרים נפצעו.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 2:51 pm - שעון ירושלים

הכיבוש עוצר ילד לאחר שתקף אותו מדרום לשכם

היום, שבת, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי ילד לאחר שהיכה אותו, בכפר אודלה, מדרום לשכם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על הכפר אודלה תוך כדי ירי, עימותים פרצו באזור ועצרו ילד שזהותו טרם ידועה, לאחר שהכו אותו.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 2:37 pm - שעון ירושלים

הכיבוש משחרר את קבוצת העצורים השנייה במסגרת הסכם הפסקת האש

היום, שבת, שחררו רשויות הכיבוש הישראליות את קבוצת העצורים השנייה במסגרת הסכם הפסקת האש.


המנה השנייה, על פי נתוני רשות האסירים והאסירים לשעבר ומועדון האסירים, כוללת 200 עצורים, עם מאסרי עולם ועונשים גבוהים, 121 אסירים לכל החיים ו-79 אסירים עם עונשים גבוהים, שכן 114 אסירים. שוחררו מכלא "עופר" לרמאללה, ו-16 אסירים שוחררו לרצועת עזה, ו-70 מהם גורשו מחוץ לארץ ישראל.


בין המשוחררים היה "דיקן האסירים הפלסטינים", מוחמד אל-תוס (בן 67), מהכפר אל-ג'בעה, דרומית לבית לחם, שישב 39 שנים בבתי כלא כיבוש.


הכיבוש שחרר את העציר, ראאד אל-סעדי (בן 57), מהעיר סילת אל-חרית'יה, ממערב לג'נין. הוא עצור מאז 1989 והוא העציר המבוגר ביותר בנפת ג'נין.


הכיבוש שחרר גם את האחים נאסר, מוחמד ושריף אבו חמיד (ניצול) ממחנה הפליטים אל-אמרי ברמאללה, והם יגורשו מחוץ למדינה, תוך כדי אחיהם החמישי, המפקד נאסר אבו חמיד, נרצח בסוף השנה 2022, והכיבוש עדיין מחזיק את גופתו עד היום.


כוחות הכיבוש הפכו את השטח הסמוך לכלא עופר לשטח צבאי סגור, מנעו כינוס משפחות עצורים וירו לעברם כדורים ופצצות גז רעל.

מאות אזרחים ומשפחות עצורים התכנסו במתחם הבילויים ברמאללה כדי לקבל את 114 האסירים ששוחררו מכלא עופר, בנוכחות מושלת רמאללה ואל-בירה, לילה גנאם, ומספר חברי הנהגה.

פלסטין

ש 25 ינו 2025 1:53 pm - שעון ירושלים

תושבי קבאטיה משתתפים בלוויית ההרוגים זכארנה וכמיל.

היום, שבת, נשאו אנשי העיירה קבאטיה שמדרום לג'נין את גופות השהידים מוחמד זכרנה ומוחמד כמיל למקום מנוחתם האחרון.


מסע ההלוויה יצא לדרך מהמרכז הרפואי בעיירה, לבתיהם של שני הקדושים לחלוק כבוד אחרון, בטרם הנחתם המשתתפים נשאו את גופות שני הקדושים על כתפיהם ונשאו אותם ברחובות של העיר, מזמרים ביטויי גינוי לפשע הכיבוש של התנקשות בשני הקדושים.


המשתתפים התפללו את תפילת הלוויה מעל גופות שני הקדושים, לאחר מכן יצאה התהלוכה לבית העלמין של העיר, שם נקברו.


מוחמד זכרנה ומוחמד כמיל נרצחו אתמול בערב, יום שישי, לאחר שמזל"ט כיבוש הפציץ את רכבם באזור ג'בל אל-דמוני ליד המרכז הרפואי בקבטיה. כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה לאחר ההפצצה, סרקו את האזור שמסביב לאתר ההפצצה, ופשטה על בתי אזרחים על רקע פרוץ העימותים האלימים.


עם מות הקדושים זכרנה וכמיל, עלה מספר הקדושים בנפת ג'נין מאז תחילתה של התוקפנות הישראלית חסרת התקדים נגדה ל-14 אנוסים.