פלסטין

א 05 ינו 2025 1:01 pm - שעון ירושלים

אל-אג'וואר: חמישה מורים נפצעו לאחר שרכבם נפגע מרכב כיבוש

חמישה מורים סבלו ביום ראשון מחבלות לאחר שרכבם נפגע מרכב צבאי של צבא הכיבוש הישראלי בצפון בקעת הירדן.


מקורות מקומיים דיווחו כי רכב צבאי כיבוש נגח ברכב השייך למורה מוחמד סוואפטה, בליווי ארבעה מורים שעבדו בבית הספר התיכון ברדלה, בזמן שהם עצרו ליד הכפר עין אל-באידה.


אותם גורמים הוסיפו כי חמשת המורים נלקחו לבית החולים לקבלת טיפול.


מוקדם יותר היום הסתערו כוחות הכיבוש על בית הספר התיכון ברדלה בשעות רשמיות, ביוזמתם של מתנחלים מהמאחז הקולוניאלי הפסטורלי החדש שהוקם ממערב לכפר ברדלה.

פלסטין

א 05 ינו 2025 12:39 pm - שעון ירושלים

יותר מ-16 אלף התקפות של צבא הכיבוש והקולוניאליסטים שלו במהלך 2024

ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות הודיעה היום, ראשון, כי ההפרות של כוחות הכיבוש והמתנחלים הישראלים רשמו שיא בשנה שעברה, 2024.


מהרשות נמסר כי מספר ההפרות הללו הגיע ל-16,612 נגד אזרחים ורכושם בנפות שונות.


ראש ועדת ההתנגדות לחומה ולהתנחלויות, השר מואיד שעבן, אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה הנציבות, בנוכחות מנהל מרכז התקשורת הממשלתי, מוחמד אבו אלרוב, כי צבא הכיבוש ביצע 13,641 הפרות, בעוד שהמתנחלים ביצעו 2,971 הפרות.


הפרות הכיבוש התרכזו בנפת חברון, עם 2,934 הפרות, ואחריה נפת שכם, עם 2,531 הפרות, לאחר מכן בנפת רמאללה ואל-בירה, שבהן נרשמו 2,224 הפרות.


שעבאן הסביר כי הפרות המתנחלים התרכזו בנפת שכם עם 806 פיגועים, לאחר מכן בנפת חברון עם 657 הפרות, אחר כך בנפת רמאללה ואל-בירה עם 532 הפרות.


10 חללים בהפרות והתקפות של הקולוניאליסטים על יותר מ-14,000 עצים


השר ציין כי 10 אזרחים נרצחו במהלך השנה האחרונה מידי המתנחלים, שגרמו ל-373 שריפות ברכוש ובשדות בנפות שכם, רמאללה, ג'נין וטול-כרם, בנוסף ל-451 הפרות שגרמו לעקירה, לנזק. , ונדליזם והרעלת סך של 14,212 עצים, בהם 10,459 עצי זית.


חברון דורגה במקום הראשון מבין הנפות מבחינת מספר העצים שנפגעו, עם 3,980 עצים, ואחריה נפת בית לחם, עם 3,791 עצים שנפגעו ונעקרו, לאחר מכן נפת שכם, עם 2,737 עצים שניזוקו ונעקרו.


הקמת 51 מאחזים קולוניאליים חדשים ומתחילים ליישב את מעמדם של 13

ראש ועדת ההתנגדות לחומה ולהתיישבות הסביר כי בשנה שעברה הקימו המתנחלים 51 מאחזים קולוניאליים חדשים, 36 מהם לבשו צורת מאחזים פסטורליים בנפות רמאללה, אלבירה, בית לחם, חברון, שכם, ירושלים, טובאס, יריחו, סלפית וטול כרם.


הוא קבע כי רשויות הכיבוש החלו למעשה להסדיר את מעמדם של 13 מאחזים קולוניאליים, כאשר חלק מהם יהפכו בעתיד לשכונות או מושבות קולוניאליות בעצמם, באמצעות החלטות ממשלה ותיקון גבולות המושבות.


יותר מ-770 אלף מתנחלים ב-180 מושבות ו-256 מאחזים

שעבן ציין כי מספר המתנחלים במושבות הגדה המערבית, כולל ירושלים, הגיע בסוף שנת 2024 לסך של 770,420 אלף מתנחלים, המחולקים בין 180 מושבות ו-256 מאחזים קולוניאליים, מתוכם 138 מאחזים מסווגים כפסטורליים וחקלאיים.


לדבריו, המדינה הכובשת הגדירה את עצמה מחדש בשנת 2024 כמדינת האפרטהייד האחרונה על פני כדור הארץ, מסירה את המסכה מפנים מזוויעות נוטפות דם, קיצוניות וגזענות, והיא לא הסתפקה בכך, אלא התמקמה. עצמה כמכונת פשע ניידת שאינה מסתפקת בהרג, גניבה והידוק אחיזתה בצווארם של אזרחים, להציג את עצמם על צלחת של עצמות וגולגולות של חפים מפשע ושל מדוכאים, תוך התרסה בוטה לכללים הפשוטים ביותר של. אתיקה של קונפליקטים ומערכות יחסים שהכרתי. אֶנוֹשִׁיוּת.


הוא קרא לכל המוסדות הלאומיים, הרשמיים, העממיים והאזרחיים, להצטרף למסגרת של אסטרטגיה לאומית להתמודדות עם תוכנית הכיבוש, שכן היא בעדיפות לאומית עליונה לגייס יכולות לאומיות ועממיות ולשחזר כלים חדשים המתאימים לבמה. ולהסתגל לקשייו, מה שמעיד שהשלב הנוכחי מחזיר שוב את הדרישה הישנה והחדשה. החזית, שהיא ההכרח והאיכות של הגנה בינלאומית אמיתית ומיידית, מגינה על העם הפלסטיני ומגינה על יכולותיו הלאומיות. בריונות תעסוקתית.


הריסת 903 מתקנים והודעת 939 אחרים

ראש ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות הצהיר כי בשנה שעברה פרסמו רשויות הכיבוש 903 הודעות להריסת מתקנים פלסטינים בתואנה של אי רישיון, שחולקו בנפות חברון עם 180 הודעות, בנפת יריחו ואל-עגוואר עם 140 הודעות. לאחר מכן נפת בית לחם עם 126 הודעות, כולל הוצאת 20 הודעות המכוונות לשממה המזרחית של בית לחם.


הוא ציין כי רשויות הכיבוש ביצעו בסך הכל 684 פעולות הריסה במהלך שנת 2024, במהלכן הרסו 903 מתקנים בגדה המערבית, כולל העיר ירושלים, וכתוצאה מכך נפגעו 4,332 בני אדם, בהם 2,320 גברים ונשים. יְלָדִים.


פעולות ההריסה התרכזו בנפות ירושלים עם 190 הריסות, לאחר מכן נפת חברון עם 172 הריסות, ונפת בית לחם עם 68 הריסות.


השתלטות על יותר מ-46 אלף דונם ואישור בניית 8,800 יחידות קולוניאליות

במישור ההתרחבות הקולוניאלית, אמר מואיד שעבן כי רשויות הכיבוש תפסו בשנה שעברה 46,597 דונם בהתאם לצווים הצבאיים שהוציאו, כולל 35 צווי תפיסה המכוונים לכ-1,073 דונם להקמת 12 אזורי חיץ סביב המושבות, ו-5 "הפקעה". צווים שהסתיימו בתפיסה באופן של 803 דונם, ו-8 החלטות המכריזות על אדמות מדינה המכוונות ל-24,597 דונם, ו-6 צווים לתיקון גבולות שמורת טבע, במסגרתה תפס הכיבוש כ-20 אלף דונם.


שעבן ציין כי "וועדות התכנון" של רשויות הכיבוש בחנו בסך הכל 173 תוכניות המכוונות למושבות שהוקמו על אדמות הגדה המערבית וירושלים.


הוא הוסיף כי ועדות אלו בחנו, באמצעות תוכניות, הקמת 23,461 יחידות קולוניאליות, שהביאו לאישור בנייתן של 8,800 יחידות קולוניאליות חדשות, והפקדת סך של 14,661 יחידות קולוניאליות לאישורן לאחר מכן מתוך 14,982 דונם של אדמות אזרחים.


תוכנית הסיפוח כבר לא שותקת

ראש ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות, מואיד שעבאן, אישר כי המדינה הכובשת הסלימה את קצב יישום יעדיה הקשורים לאדמות הפלסטיניות לרמות חסרות תקדים, כחלק מהמאמץ שלה לשלוט בכל האדמות שבין הנהר והארץ הפלסטינית. ים על מנת לפתור את העליונות היהודית, בהקשר של ביטול האפשרות להקמת מדינה פלסטינית על ידי בידוד ירושלים וריקונה מההקשר הציוויליזציוני והתרבותי הפלסטיני האותנטי שלה, ועל ידי שליטה במפרקים האסטרטגיים של הגיאוגרפיה הפלסטינית, על ידי פירוק. גזל ושיבוש, ובשליטה על אורח החיים והחיים. שטחים פלסטיניים, עם מחסומים ומערכת סגר נרחבת.


הוא הוסיף כי המדינה הכובשת המשיכה ליישם את תוכנית הסיפוח, במיוחד באזורי בקעת הירדן והמורדות המזרחיים, עד למצפר יטא, הדרום הרחוק של הגדה המערבית, על ידי יצירת סביבה כופה הגורשת את האוכלוסייה הפלסטינית הילידית. שימוש במיליציה של קולוניסטים חמושים כדי ליישם זאת, באחד הביטויים המובהקים של החילופין הפונקציונליים בין המוסד לקולוניאליסטים.


שעבן הצהיר כי שנת 2024 התאפיינה בסביבה החקיקתית המדגירה את הטרור הקולוניאלי שנוצר ופותח על ידי המדינה הכובשת, באמצעות מספר חוקים וטיוטות חוקים שהגישה לאשרור, הנוגעים לשליטה וביזה של האדמה הפלסטינית, כך שכתוצאה מכל אלה הושג סיפוח אמיתי וריבונות נטענת על הארץ הפלסטינית.

פלסטין

א 05 ינו 2025 12:16 pm - שעון ירושלים

משרד הבריאות מתמודד עם מחסור גדול בתרופות ובציוד רפואי

  1. תת מזכיר משרד הבריאות הפלסטיני, ואל אלשייח, אישר היום, יום ראשון, כי משרד הבריאות עומד בפני מחסור גדול בתרופות ובציוד רפואי, כתוצאה מהמשבר הפיננסי שנגרם עקב גניבת הפלסטיני בכיבוש. כסף של אנשים.

  2. השייח' הסביר בהצהרות לתקשורת כי "ל-120 סוגי תרופות, כולל 20 סוגי תרופות לסרטן, יש איזון אפס במחסנים שלנו, ו-420 סוגים של חומרים מתכלים רפואיים, 170 מהם מתמחים בלב, בעיניים, לאחרים, יש מאזן אפס."

  3. תת מזכיר משרד הבריאות הפלסטיני סבר כי הדבר משקף בעיה גדולה המשפיעה ישירות על מגזר הבריאות.

  4. השייח' ציין כי החוב על משרד הבריאות התקרב ל-3 מיליארד שקל, כאשר חלקו הגדול מיועד לבתי חולים פרטיים ופרטיים.

  5. תת מזכיר משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי חוב זה הצטבר על פני שנים קודמות, וכי משרד האוצר משלם תשלומים לכיסוי חוב זה, אך הצריכה עולה על המשולם.

  6. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא ציין כי רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות לנכות הקצאות למשפחות הקדושים והאסירים, שהחלו בפברואר 2019, והסתכמו עד כה בכ-3.5 מיליארד שקל.

פלסטין

א 05 ינו 2025 12:07 pm - שעון ירושלים

ירושלים: מתנחלים דוחסים אדמות של אזרחים ליד הכפר מכמש

היום, יום ראשון, דחפו מתנחלים אדמות אזרחים ליד הכפר מכמש, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.


מקורות מקומיים דיווחו כי מספר מתנחלים דחפו וחרשו אדמות של אזרחים ליד הכפר מכמס עם שחר.


מתנחלים הקימו את המאחז הקולוניאלי "שדה יונתן", הסמוך למושבה "מעלה מכמש", על אדמות אזרחים בכפר, והם השתמשו במאחז כנקודת מוצא לביצוע התקפותיהם על אדמות ורכוש האזרחים.

פלסטין

א 05 ינו 2025 12:01 pm - שעון ירושלים

הכיבוש הרס כליל 815 מסגדים ו-151 חלקית בעזה.

היום, יום ראשון, פרסם משרד ההקדשים והדתות דו"ח מיוחד על הפרות הכיבוש של המקומות הקדושים לאסלאמיים ולנוצרים בגדה המערבית וברצועת עזה לשנת 2024.


משרד ההקדשים אמר בדו"ח כי הכיבוש הישראלי, במהלך התוקפנות המתמשכת שלו נגד רצועת עזה מתחילת השנה שעברה, הרס כליל (815) מסגדים, (151) מסגדים חלקית, הרס כליל (19) בתי קברות והפר קדושתם על ידי תקיפתם הוא הוציא את קבריהם וחילץ את הגופות, והרס (3) כנסיות בעיר עזה.


היא הוסיפה כי הכיבוש הישראלי תקף את מסגד אל-אקצא, בכך שאיפשר לכנופיות של מתנחלי טרור להסתער עליו ולחלל את חצרותיו וטרסותיו, עם (256) פשיטות במהלך השנה האחרונה, שבמהלכן תרגלו המתנחלים טקסים תלמודיים, שהפכו נהוגים. על בסיס יומי, כמו ההשתטחות האפית שהחלה להתבצע ב-13 באוגוסט /2024, אז תרגל חבר הכנסת משה פייגלין את ההשתטחות הזו בפעם הראשונה. פעם אחת, בנוסף לתקיעה בשופר ולבישת בגדי תפילה בהדגמה ברורה של תרגולם בתוך אל-אקצא, הנוהג במקום מסוים ובזמנים ספציפיים בהקדשה ברורה לחלוקה הזמנית והמרחבית, וכל זה. נמצא תחת פיקוח והגנה של משטרת הכיבוש, המונעת לצמיתות את השומרים של מסגד אל-אקצא ממחלקת ההקדשים בירושלים.


היא ציינה כי מה שנקרא לכאורה "קבוצות בית המקדש" הקימו את חגיגות השנה החדשה היהודית למתנחלים בתוך מסגד אל-אקצא במהלך השנה האחרונה, ו"פעילי הר הבית" גם הסיתו את שריפת מסגד אל-אקצא, על ידי פרסום קטע וידאו המראה את שריפת מסגד אל-אקצא וצירף לו תגובה "בקרוב בימים אלה".


לזכר חורבן לכאורה של בית המקדש, ערכו המתיישבים לראשונה טקסים קולקטיביים באזור המערבי מול כיפת הסלע, והאזור המזרחי של מסגד אל-אקצא מטופל כאל "בית כנסת" לא מוכרז.


המשרד הסביר בדו"ח כי המחבל בן גביר הסתער על אל-אקצא, בתמיכת ממשלתו הימנית הקיצונית, 7 פעמים מאז כניסתו לתפקיד ו-4 פעמים מאז תחילת המלחמה בעזה, והוציא מספר כתבי קודש. הצהרות ימין קיצוני בהן איים להקים בית כנסת יהודי במסגד אל-אקצא בהתייחסות לשלוט בו, הוא גם פעל להעצמת הנוכחות היהודית באמצעות תמיכה ממשלתית ומתן לה כיסוי משפטי.


הדיווח ציין כי (2,567) מתנחלים הסתערו על מסגד אל-אקצא המבורך בחג החנוכה, במהלכו ביצעו הפרות רבות, שהבולטת שבהן הייתה הסתערו על "בן גביר", ורבי ישראל שליט"א ערך טקסים תלמודיים. , מתרגל ריקוד, שירה והשתטחות אפית.


מסגד איברהימי:

בנוגע למערת המכפלה, כוחות הכיבוש הפרו אותו מדי יום, בין אם במניעת הקריאה לתפילה בו, שהתרחשה כ-674 פעמים מתחילת השנה, ובין אם באמצעות הגבלת מוסלמים במניעתם וסגירתה. 10 פעמים באותה תקופה.


הכיבוש גם הקים מה שנקרא "פמוטים" ודגלי ישראל על הגג והקירות של מסגד איברהימי, ערך מסיבות רועשות וטקסים תלמודיים בחלק הגזול, ותרגל מכות בדלתות, צרחות, קללות וקללות. הכיבוש גם הפריע לחגיגות יום הולדתו של הנביא בתוך החראם.


מהדו"ח עולה כי מספר המתפללים במסגד איברהימי במהלך שנת 2024 הסתכם ב-236,530 מתפללים בלבד, ומספר זה נחשב נמוך מהצפוי בשל הצעדים המחמירים שהטיל הכיבוש, לרבות סגירת הכניסות למסגד מאז 7 באוקטובר 2023, מה שהפריע לבואם של מספרים גדולים מהמתפללים.


3,381 חיילים ישראלים הסתערו על מסגד איברהימי במהלך השנה, תוך הפרה בוטה של קדושת המקום הדתי ופרובוקציה לרגשות המוסלמים. הכיבוש הגביר את המחסומים סביב החראם, סגר את כל כניסותיו, ונשארה רק דלת השוק, מה שהקשה על הפלסטינים להגיע אליו.


הדו"ח הצביע על כך שלמרות ההגבלות הישראליות על התנועה והסגירה המתמשכת של הכניסות למסגד איברהימי, היא קיבלה רק 12,663 תיירים במהלך שנת 2024.


משרד ההקדשים והדתות גינה את התוכניות המסוכנות שיבוצעו כלפי מסגד איברהימי, עליהן הכריז חבר כנסת ממפלגת השלטון הליכוד בישראל, שדרש את הלאמת מסגד איברהימי, את השליטה בו, וכן הנחתה לחלוטין בריבונות ישראלית על ידי ביטול כל מה שקשור לריבונות הפלסטינית.


מקומות פולחן:


לגבי שאר מקומות הפולחן והמסגדים, הכיבוש הישראלי תקף (20) מסגדים באזורים שונים בגדה המערבית, תוך התמקדות ברורה בנפות טול כרם וג'נין, בין אם על ידי הרס חלקי של מספר מתקנים או על ידי חילולם. עם כתיבה ולעג לטקסים איסלאמיים.


בדו"ח שלו, פיקח משרד ההקדשים על מספר התקפות על מקומות קדושים ומתפללים נוצרים, כאשר קבוצות דתיות יהודיות קיצוניות תקפו וירקו על עולי רגל נוצרים בעיר הכבושה בירושלים, במיוחד באזור כנסיית המשיח.


זה גם הגביל אותם במהלך חגים נוצריים ומנע מהם להגיע לכנסיות המולד והתקומה.


משרד ההקדשים ושירותי הדת קרא לקהילה הבינלאומית לאלץ את הכיבוש להפסיק את המשך ההפרות הללו, שהפכו לשכיחות גבוהה, במיוחד עם מלחמת רצח העם ברצועת עזה.

פלסטין

א 05 ינו 2025 11:49 am - שעון ירושלים

88 הרוגים תוך 24 שעות, ומספר ההרוגים בתוקפנות עלה ל-45,805

הכיבוש הישראלי ביצע 5 מעשי טבח ברצועת עזה, כולל 88 חללים ו-208 פציעות בבתי חולים במהלך 24 השעות האחרונות.


בהודעת משרד הבריאות דווח כי מניין התוקפנות הישראלי עלה ל-45,805 חללים ו-109,064 פצועים מאז 7 באוקטובר 2023.


היא ציינה כי ישנם עדיין מספר קורבנות מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס והגנה אזרחית אינם יכולים להגיע אליהם.




פלסטין

א 05 ינו 2025 10:38 am - שעון ירושלים

מתנחלים מקימים מאחז קולוניאלי חדש מדרום לשכם

היום, יום ראשון, הקימו מתנחלים מאחז קולוניאלי חדש על אדמות אזרחים בכפר קריות, מדרום לשכם.


לפי מקורות מקומיים, מספר מתנחלים הקימו אוהלים באזור "ציילון", מדרום לכפר, במאמץ לבנות מושבה חדשה על אדמות הכפר. הם מתחילים בהקמת אוהלים, ולאחר מכן "שיירות". להרחיב את הבנייה לאט לאט.


היא הוסיפה כי רוב הקרקעות שם נמצאות בבעלות מספר אזרחים גולים מחוץ למדינה.

פלסטין

א 05 ינו 2025 10:36 am - שעון ירושלים

82 הרוגים ו-296 פצועים בירושלים מאז אוקטובר 2023

נפת ירושלים תיעדה את מותם של 82 אזרחים ופציעתם של 296 אחרים בכדורי חיים וגומי, מאז תחילתה של תוקפנות הכיבוש הישראלי המקיפה נגד עמנו ב-7 באוקטובר 2023, ועד סוף השנה שעברה.


הנפה דיווחה, בסטטיסטיקה שפרסמה היחידה ליחסי ציבור ותקשורת, היום, יום ראשון, כי נרשמו 2,060 מקרי מעצר מהמחוז, וכי רשויות הכיבוש גזרו 479 עונשי מאסר בפועל לעצירים מהמחוז, ו-116 החלטות למעצר בית, בנוסף למתן 11 החלטות איסור נסיעה, ו-127 החלטות הרחקה על העיר ירושלים.


המחוז תיעד את הסתערותם של 69,017 מתנחלים אל מסגד אל-אקצא המבורך, בנוסף ל-439 הריסות ודחפור של בתים ומתקנים.

פלסטין

א 05 ינו 2025 9:50 am - שעון ירושלים

ילד מת בטביעה ביריחו

ילד בן שנתיים מרמאללה מת היום, ראשון, בטביעה בבריכת שחייה בתוך וילה ביריחו.


קולונל לואי אירזיקת, דובר התקשורת של המשטרה, אמר כי בחדר המבצעים של משטרת המחוז התקבל דיווח כי הילד הגיע אתמול בערב, שבת, לבית החולים הממשלתי ביריחו, לאחר שמצבו לא יציב, והרופאים הודיעו היום על מותו.


אלוף-משנה ארזיקאת הוסיף כי לפרקליטות נמסרה התקרית וההליכים המשפטיים הדרושים מסתיימים כדין.

דעות

א 05 ינו 2025 9:38 am - שעון ירושלים

אין אנושיות במילון הישראלי

חדית' של ירושלים

חדית' של ירושלים

كاتب رأي

אנושיות, שמשמעותה ערך החיים, הכבוד, החירות ושיפור תנאי החיים מסיבות דתיות, מוסריות וחברתיות נראה שישראל לא הבינה את המציאות שלה, את חשיבותה והשפעתה על האנושות לבני אדם, ללא יוצא מן הכלל, מגיע כבוד, כבוד ושוויון, ישראל עדיין מתעקשת להתמודד עם העיקרון המנוגד מהם לחלוטין, באמצעות שבטיות וגזענות, היא ממשיכה להפר את זכויות החיים הבסיסיות, ואת זכויות האדם. מובטחת על ידי כל החוקים והדתות האלוהיות, ולמרות שהאנושות משלמת לאנשים כדי להציל חיים, ישראל משלמת להרוס, להרוג חיים, להגדיל את כמות הסבל ולפגוע בכבוד האדם.


ישנו ציטוט היסטורי של הפילוסוף, הרופא, חוקר הדת והמוזיקאי הגרמני אלברט שוויצר, שזכה בפרס נובל לשלום בשנת 1952 על הפילוסופיה שלו על קידוש החיים ועל הקמתו וניהולו של בית חולים בגבון, מערב מרכז אפריקה, אשר קובע את הדברים הבאים:


"האנושות מורכבת מכך שלא להקריב בן אדם למען מטרה כלשהי."


האמרה הזו חלה לחלוטין על המציאות בה אנו חיים היום גדודי אלקסאם פרסמו אתמול הודעת וידאו חדשה של עצור ישראלי, החיילת לרי אלבג, בה היא מדברת מתוך מקום המעצר ביום הראשון של החדש. שנה, ואומרת שהיא רק בת 19, ושכל חייה לפניה, ומכוונת את מאשמת ממשלת ישראל והצבא, שלא שם את העצורים בראש סדר העדיפויות שלו, עד כדי כך שיש לעולם החלה לשכוח את סבלם של עצורים ואת נוכחותם במנהרות חשוכות, והיא מספרת שיש לה עמית שנדבק. היא נפצעה קשה כתוצאה מפעולות צבא והפצצות אקראי, והישרדות שלה קשורה לנסיגת הצבא הישראלי היא שואלת את ממשלת ישראל ואומרת: אני באמת רוצה לשאול אותך, אתה רוצה להרוג אותנו? הבנתי שהחיים שלנו לא חשובים לך? הבנתי שאנחנו צעצוע בידיים שלכם ושאתם מתמרנים את גורלנו ולא תצליחו להוציא אותנו מכאן בפעולות צבאיות... עד סוף המסר.


מאז תחילת המלחמה, הרחוב הישראלי מודע היטב לכך שנתניהו אינו מעוניין בעסקת חליפין או בשחרור קומץ עצורים. המלחמה, ולמרות החיפזון שלו, הוא יחד עם נשיא ישראל, שר הצבא והרמטכ"ל לפנות למשפחת החיילת שהופיעה בסרטון ולטעון שאכפת להם מהנושא של בני ערובה ומבקשים לשחררם, אך כאשר העניין הזה מושווה למציאות בשטח, זה נראה שונה לחלוטין מהעובדות, שכן ישראל אינה מכירה במילון הפלילי שלה. הוא מבוסס על כיבוש והרג נשמות אנושיות, בכל מובן של אנושיות, ובמקום זאת לובש בגד של שנאה, שנאה ורצח.


בעוד שההתנגדות מאפשרת מעת לעת לפרסם סרטונים של מספר עצירים ישראלים, ישראל ממשיכה בפשעיה הנוראים נגד אלה שהיא עוצרת, מעצרת אותם בתנאים לא אנושיים לחלוטין, לוקחת אותם מבתי חולים, מרכזי בריאות, אוהלים ומרכזי מקלט, וכן מאלץ אותם להסיר את בגדיהם בלחץ... הקור ובתנאים קשים וקשים, כפי שחשפו אתמול בערב תחנות הטלוויזיה, והם חוקרים אותם באכזריות קיצונית, שהובילה ועודנה מובילה למותו של עשרות. של אסירים פלסטינים, מבלי לקחת בחשבון שום מצב הומניטרי, לשלול מהם את זכויותיהם הבסיסיות ביותר של תרופות, מים ומזון, ולמנוע מעורכי דין לעמוד בהם או ללמוד על תנאיהם.


נושא האסירים הפלסטינים הסובלים מכאב וסבל כתוצאה מהתנאים הקשים מאוד שהציבה להם הנהלת הכלא, הוא אחד הנושאים החשובים במלחמה עזה זו, וזכותם לזכות בחירותם ובכבודם. להשלים את שארית חייהם מחוץ לבתי המעצר, תאי החקירה ובתי המעצר, עם משפחותיהם ויקיריהם, לפיכך, על כל עמי העולם וארגוני זכויות האדם וההומניטריים לפעול ולהפעיל לחץ חזק על ישראל לעצור את סבל וטרגדיה אנושית של האסירים, ועל ישראל להבין היטב שהיא יכולה להשיג כל העצורים שלה בתנאי שהיא תפסיק את מלחמת רצח העם ותסוג מרצועת עזה האם הודעת החייל אלבג הגיעה והשפיעה? או האם העמדה הישראלית הרשמית תישאר כשהיא, נטולת כל רגשות אנושיים?

דעות

א 05 ינו 2025 9:34 am - שעון ירושלים

לקחי "המבול" והשלכותיו (1)... הצהרה על ניצחון ותבוסה

ד. איאד ברגותי

ד. איאד ברגותי

كاتب رأي

למרות ש"המלחמה" שנמשכת מאז "המבול" עדיין לא הסתיימה, לסצינה היום יש מספיק בהירות להערכה מסוימת כדי להפיק לקחים ולקחים שעשויים להועיל בימים הקרובים ולאירועים עתידיים, ויש מספיק אי בהירות בו כדי שנבין שמה נמציא את זה עכשיו, לא באופן סופי, ובוודאי לא הכל.


חשוב לכל מי ש"פונה" לדבר עכשיו על מצב האזור, להבין שמתחיל לדבר על "המבול", למרות היותו מכריע בתנועת הנושא, לא מנותק מעץ ההיסטוריה , שכן ההפרדה בינו לבין ההקשר של הנושא כרוכה בהרבה עיוות "קוגניטיבי" של האמת ובחוסר הצדק ההיסטורי של "הקורבן". אנו עומדים בפני עניין חריג, כן, אבל הוא אינו חריג, והשוואת חריגות לאנומליה היא או בורות במקרה של תמימות, או שותפות במקרה של הטיה. המבול ומה שבא אחריו לא היו אלא אפיזודה בתוקפנות הציונית האימפריאליסטית נגד פלסטין והאזור, והתוקפנות הזו נהדפה כבר יותר ממאה שנה.


חשובה, ואולי חשובה יותר עבור העוסקים בנושא זה, ההכרח לדאוג לסוג של נייטרליות אינטלקטואלית ולכידות פסיכולוגית, המקרבת אותו למתבונן יותר מאשר לשקוע באירוע, ומרחיקה אותו. עושה זאת כאדם מובס שרואה רק את החוזקות של אויבו, או כמנצח שרואה רק את החוזקות של אויבו.


מה שקרה עד כה מייצג מהפכה אמיתית ורדיקלית, לא רק באסטרטגיה, אלא גם בסמליות ובמשמעות, שהיא לא פחות חשובה. אנו מתמודדים עם סצנה שזורה ומורכבת, אבל היא יותר "אמיתית" וברורה יותר. בסצנה זו אנו עומדים מול עזה אחרת ופלסטין אחרת, כמו גם עם ישראל אחרת, "מדינה ערבית אחרת", כיבוש אחר, מערב אחר, דעת קהל שונה, וגם התנגדות אחרת, ובמקביל לכל זה, אנו עומדים בפני תרבות אחרת ואינטלקטואל שונה.


בסקירה מהירה של הזירה, עזה היא הרג, הרס, השמדה, הקרבה, איתנות, התעלות וכניסה למצפון של כל מה שהוא אנושי. פלסטין היא המצפן של האדם לאנושיותו, מנוף הערכים הנאצלים, והמבשר של סדר עולמי טוב יותר, ומעבר מהסוגיה של (פלסטין) לאידיאולוגיה של (פלסטינית). לישראל יש "עליונות" ייחודית בפשיעה, ישיבה בעמדת פושע בפני מערכת המשפט הבינלאומית ובית המשפט של ההיסטוריה, ומודעות "עולמית" שונה לכך. מערב חשוף לחלוטין, זה שהציג עצמו כציוויליזציה, ציוויליזציה, דמוקרטיה וזכויות אדם, חשף את פניו האחרות כפושע ורוצח (או עוזר רוצח) של ילדים ואנושות.


"מדינה" ערבית הייתה קיימת כדי להיות מובסת, משותקת וללא תנועה, ואם כן, אז בכיוון ההפוך, היא נגד "העם", ולכן אנשיה קיבלו שאין צורך לפנות אליה, כפי שהיא. במיטבו כשהוא שקט אולי זה יפענח חלק מה"קוד" מדוע ההפגנות הפרו-פלסטיניות לא התרחשו בצורה הנכונה מה שנדרש במדינה הערבית זה שהיא "ישנה, אלוהים יקלל". אלה שמעירים את זה". סוריה היא שינוי דרמטי בסצנה, משטר שרוב חלקו הפנימי מצביע על נחיצות יציאתו ועמדה פוליטית "לאומנית" המעוותת את התמונה ומאטה את החשיבה עליה. מי שהיה צריך ללכת איננו, יש ספקות לגבי בואו של מי שצריך לבוא, ודלתות פתוחות לכל הכיוונים.


ברמת המודעות והמשמעות, יש אמירה אחרת על ניצחון ותבוסה, וגבולות מעורפלים בינו לבין הפסד, שכן הפסד הוא מאזן כוחות ותבוסה היא הכרעה. הפסד הופך לתבוסה אם הבעלים שלו מחשיב את זה כסוף העניין ו"נוח לו" עם זה, והניצחון הוא "מעייף". הדבר הגרוע ביותר בתבוסה הוא להכחיש את זה כי זה חוסם את הדרך לניצחון של אלה שבאים בהכרה בתבוסה יש קצת... ניצחון כי יש בזה משהו של מסירת הדגל לאלו שבאים.


הפסד הוא הקשר, תבוסה היא שקט וסוף, והפסד שאינו מוביל לתבוסה הוא עוצר נשימה עוצר נשימה, נחישות להמשיך ואישור המטרה. במובן זה, ניתן להבין את השפה שהייתה בשימוש לאחר מלחמת יוני 1967, כגון "נסיגה" (הפסד), ולחשיב את הישרדות המשטר (או שימורו) כ"הישג" כל עוד כפי שהתעקשה על עימות, למרות המכה הכואבת לצבא ולמדינה, כי מה שבא בעקבות המלחמה ההיא סירב לתוצאותיה, להתעקשות על עימות (לא של חרטום) והכנה לקראתה (מלחמת ההתשה).


גם מלחמת אוקטובר 1973 יכולה להיחשב תבוסה מוחלטת, כי היא הגיעה לשיאה בנורמליזציה, והנורמליזציה היא לא רק חיבוק וחוגג של תבוסה, אלא נשיאתה ומסירתה בשלמותה וללא ירידה בדורות הבאים בדמות הישג. זה לא רק נטישה של "נשק", אלא ערובה לנטישה זו, אמונה בו וירושה שלו. זה בדיוק הכוונה בדבריו של סאדאת על כך שמלחמת אוקטובר היא המלחמה האחרונה, וזה מסביר את עמדת "המדינה" הערבית לגבי מה שקרה ומתרחש בעזה ובפלסטין.


בהשוואה בין מלחמות 1967 ל-1973 יש סצנה דרמטית מוחלטת: אתה מפסיד ולא מובס, אתה מנצח ומובס, נערכות לוויות לרגל אי-התבוסה שלך (למרות ההפסד) ואתה חוגג התבוסה שלך (למרות ההפסד)... ההיגיון של הסוחרים, לא ההיגיון של ההיסטוריה.


בשתי המלחמות הללו, הקשר בין תשומות לתפוקות מסתבך. ב-1967, בגלל שהפסדת ולא הובסת (לא החלטת להיות מובס), המצפן המשיך לעבוד כרגיל האויב נשאר בעל ברית אבל במלחמה של 1973, כי השתמשת חוסר הפסד כתירוץ לתבוסה שלך, וכדי שהתבוסה תיראה כניצחון, היה צריך להחליף את האויב ולהחליף את בעלות הברית, ובמיטבך הפכת ל"מתווך" בין חברך החדש (האויב הקודם שלך) והאומה שלך (לשעבר), שכניך הנוכחיים.


זה חל גם על המקרה הסורי. בעימותים שהתרחשו מאז 2011 בין המשטר למתנגדיו, המשטר הפסיד רבות, וכך גם האופוזיציה, מאות אלפי קורבנות, מיליוני פליטים ונפילה כמעט מוחלטת של המדינה, אבל כל זה היה לא תורגם לתבוסה של המשטר עד שהחליט לעשות זאת ללא הפסדים בסוף 2024.


לתבוסה יש שתי דרישות: החלטה, הישג, או מה שנראה ככזה (דימוי של הישג), ו"אומץ", או מה שנראה כך, לשכנע את עצמו לפני שהוא משכנע אחרים, שההחלטה "להיכנע" הייתה החלטה של חוכמה, לא חולשה, והיא לא החלטה של תבוסה, אלא החלטה של חצי ניצחון. (כדי לפתור את המורכבות של כל הפשטה שתהיה, אפשר לדמיין את מלחמת אוקטובר 1973).


אם נחזור למבול ולהשלכותיו, ההישג הישראלי לא עלה למצב של ניצחון למרות היותו הישג מובהק זאת מכיוון שההישג הופך לניצחון כאשר יש תבוסה מקבילה שהיריבה מכירה בה ועומדת בנתונים שלה. אין מנצח בלי מנוצח, והיעדר תבוסה הוא היעדר ניצחון.


הניצחון קשור בהיסטוריה גם להישגים הקשורים למוסר ולערכים של אבירות, אבירות וסובלנות, וגם זה לא קרה במקרה של ישראל במלחמה זו, אלא בדיוק ההפך, הישג הקשור בברוטליות , פשע, שפלות והונאה.


זה מה שעושה את האמירה שאם ה"תוקפן" לא משיג את מטרותיו, אז הוא "מובס", או כאילו היה, ושאם ה"התנגדות" מונעת מהאויב שלה להשיג את מטרותיה, אז היא מנצחת , אמירה שמכילה הרבה אמת. הפסד התוקפן הוא חלק מתבוסתו אלא אם כן הוא מלווה בחיסול מוחלט של אויבו, ואובדן הנגד הוא חלק מנחישותו ומהוכחת המשכו אם לא יפסיק. אובדן התוקפן הוא יציאה ממצב העליונות ה"אינטואיטיבי" שלו, ואובדן הנגד הוא גם חלק ממצב החולשה ה"אינטואיטיבי" שלו, שניתן מראש, ואין לו משמעות רבה אם פעולת ההתנגדות תימשך.


חשוב לקחת בחשבון שלדיבור על הפסד, הישג, תבוסה וניצחון, במקרה של ישראל, יש משמעויות נוספות; ישראל היא מדינה שאינה דומה לשום מדינה אחרת, והישראלי הוא בן אדם שלא דומה לשום יצור אנושי של קיומם, ואובדן הוא משהו זר להם. לכן, מה שנחשב לאובדן במדינה "רגילה" גדול מזה עבור ישראל, הכישלון של ישראל במשהו חמור מזה, כי אובדן וכישלון הם שני דברים "זרים" לה, כפי שהוא אמור, ובסופו של דבר הם תמונת תבוסה למדינה שאמורה להיות. זה בלתי מנוצח.


אולי זה מסביר את ההסתרה המוחלטת של ישראל את אבדותיה במלחמה זו ואת ההדגשה הברורה של אבדות האויב, כמו גם את החשיפה המוחלטת של חיזבאללה לגבי אבדותיה. אנו עומדים בפני שני צדדים, שאחד מהם, "ישראל", מעוניין לגרום להפסדים שלה לא להיראות כי היא מבינה את ההפסד כחולשה, ומבחינתה היא לא רוצה או מקבלת להיראות חלשה, וכך היא להוט להראות את ההפסדים של אויבו, את "ההתנגדות", שהיא מבינה כחולשה בה ועדות ל"פראותו" הוא מבין אותה כדמות של כוח. מצד שני, המפלגה רואה בחשיפת הפסדיה מחווה להם מבחינה דתית, והיא מבליטה את תדמית הנכונות שלה להקרבה והתעקשותה להמשיך למרות ההפסדים זו מלחמת תדמית ו מלחמת משמעות, והיא לא פחות חשובה ממלחמת נשק בתרומתה ליצירת ניצחון או תבוסה.


לבסוף, בהבהרת המשמעות של (המשמעות), מודגש תפקידו של האינטלקטואל המקיים אינטראקציה עם עניינו, גם כשהוא מראה את גודל האובדן, הוא לא לדחוף אותו לעבר תבוסה. הניסיון הוכיח שתבוסה אינה עוצרת את ההפסדים במצב הפלסטיני. לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מול אינטלקטואל שקשה להבין אם הוא מצפה לתבוסה או מקווה לה. האינטלקטואל הרואה עצמו כנושא פלסטין, מטרתה ומשמעותה, אמור לזכור את הניצחון ואז לומר מה שהוא רוצה.

פלסטין

א 05 ינו 2025 9:08 am - שעון ירושלים

הוא נהרג מכדורי כיבוש מדרום לג'נין

אזרח נרצח הבוקר (ראשון) מכדורים של כוחות הכיבוש הישראלי דרומית לג'נין.


הרשות הכללית לעניינים אזרחיים הודיעה למשרד הבריאות על מותו של חסן עלי רבאיה (בן 40) מכדורי כוחות הכיבוש במיתלון, דרומית לג'נין.

פלסטין

א 05 ינו 2025 8:19 am - שעון ירושלים

184 הרוגים בשלושה ימים בעזה ובית החולים האינדונזי יצא משירות

הכיבוש הישראלי הרג 184 פלסטינים בהפצצה שפקדה אזורים שונים ברצועת עזה בתוך 72 שעות, בעוד שבית החולים האינדונזי מצפון לרצועה לא היה בשירות.


מקורות רפואיים אישרו כי 66 פלסטינים מתוך 184 נרצחו אתמול, בשבת בלבד.


מספר פלסטינים - רובם נשים וילדים - נפצעו כתוצאה משתי פשיטות ישראליות שכוונו ל-3 בתים בשכונת אבו איסקנדר, ממערב לעיר עזה.


צוותי ההגנה האזרחית הפלסטינית ממשיכים לחפש אחר לכודים מתחת להריסות, בעוד צוותי אמבולנס העבירו פצועים לבית החולים הבפטיסטים בעזה, שם תוארו מצבם של חלקם כקשה.


מקורות מקומיים אישרו כי מטוסי הכיבוש הפציצו בית בסביבת מסגד הסולטן הישן בכיכר שאווה בעיר עזה, ותקפו את שכונת אל-תופה, מזרחית לעיר, והביאו לנפגעים.


במרכז רצועת עזה דיווחו אתרים פלסטינים מקומיים כי רחפנים ירו על סמוך לבית החולים מצפון למחנה המגאזי, ו-4 נהרגו ואחרים נפצעו בהפצצת מזל"ט של אוהל מול שער בית ספר. שיכון עקורים במחנה Bureij.


כוחות הכיבוש הישראלי ירו פצצות תאורה על בית החולים הבפטיסטים הערבי אהלי וסביבתו בעיר עזה, וגרמו למצב של טרור בקרב הצוות הרפואי והמטופלים - בעיקר ילדים ונשים - בבית החולים ובסביבתו.


בית החולים האינדונזי אינו בשירות

בהקשר זה הודיע משרד הבריאות כי בית החולים האינדונזי אינו משירות ואינו מספק עוד שירותים לחולים או פצועים.


מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר כי בית החולים כמאל עדוואן בצפון עזה עדיין אינו משירות.


ג'ברייסוס הוסיף בפוסט בבלוג באתר X כי הארגון לא קיבל עדכונים לגבי בטיחותו של מנהלו, ד"ר חוסאם אבו סאפיה, מאז מעצרו ב-27 בדצמבר.


הוא הדגיש כי הארגון ממשיך להאיץ בישראל לשחררו, והדגיש כי יש להיפסק ההתקפות על בתי חולים ועובדי בריאות.


משבר ההגנה האזרחית

בינתיים, ה"ניו יורק טיימס" ציטט את הוועד הבינלאומי של הצלב האדום שאמר כי המחלצים ברצועת עזה מתמודדים עם תנאים מסוכנים ועובדים ללא מספיק ציוד, כלי רכב או דלק.


היא הוסיפה כי המחלצים נותרים לרוב לבדם כדי לחלץ ניצולים מתחת לטונות של אבן, בטון ומתכת בכלים פרימיטיביים.

פלסטין

א 05 ינו 2025 8:00 am - שעון ירושלים

פציעות ומעצרים בגדה המערבית ובירושלים הכבושה

עם עלות השחר וראשון בבוקר, כוחות הכיבוש הישראלי פצעו שני אזרחים ועצרו אחרים בגדה המערבית וכבשה את ירושלים.


בשכם דיווחו מקורות בסהר האדום כי צוותי אמבולנס טיפלו בארבע פציעות מכדורי כיבוש, בבטן וביד, במהלך הסתערות הכיבוש על העיר העתיקה, והם הועברו לבית החולים.


כוחות גדולים של צבא הכיבוש הסתערו על העיר שכם, מכמה כניסות, והתפרסו ברחבי העיר העתיקה, והטילו גדר צבאית באזור כיכר השהידים ובית החולים הלאומי מחנות אשקר חדשים, ופשטו על כמה בתים, ערכו בהם חיפוש והתעסקו בתכולתם, ללא דיווחים על מעצרים.


בטול כרם עצרו כוחות הכיבוש את איברהים ג'מאל סבאריני מפרבר דנאבה ואת אחמד מוסטפא אס מפרבר אקטבה, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם.


ביריחו עצרו כוחות הכיבוש את שני האסירים המשוחררים, חאלד עז א-דין אבו-דיה ועודאי חליל סעיד כמאל, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם בעקבת ג'בר.


בחברון עצרו כוחות הכיבוש את שני האחים מוחמד ואיברהים וליד סבארנה (בני 17 ו-18) מבית אומר בצפון, ואת חאלד אחמד אבו טורקי, מוחמד איברהים ואזוז ומוחמד אבו חדיד, מאזור דרום הארץ. חברון, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם.


בבית לחם עצרו כוחות הכיבוש את הילד כרם סבר אל-שער (בן 14) ואת הצעיר עודאי מוחמד אל-עמור (בן 26), לאחר שפשטו על בתי הוריהם וערכו בהם חיפוש בעיירה טוקו'.


כוחות הכיבוש גם מסרו דו"ח לאזרח מוסא מוחמד אל-עמור, לבדיקת המודיעין שלו.


ברמאללה עצרו כוחות הכיבוש את מחמוד מאהר תאלג'י (בן 22) מסילוואד ואת ואסים אחמד אל-נסאן (בן 19) מאל-מוג'יר, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם.


בשעת לילה מאוחרת הסתערו כוחות הכיבוש על תחנת דלק באל-מוג'יר ותפסו הקלטות של מצלמות מעקב.


בירושלים הכבושה עצרו כוחות הכיבוש את: מוחמד לואי רעיין, אוסאמה חליל ראיין ומוחמד סאמר מראר, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם בכפר בית דקו.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 9:28 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הסתערות הכיבוש על חברון

מספר אזרחים סבלו מחנק, בערב שבת, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה סעיר, צפונית מזרחית לחברון.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על אזור ראס אל-עריד בסעיר, כתוצאה מכך פרצו עימותים במהלכם ירו החיילים כדורים חיים ומיכלי גז מדמיע רעילים לעבר האזרחים, וגרמו למספר מהם נחנק, והם טופלו במגרש.


באותו הקשר הסתערו כוחות הכיבוש על העיירה אל-שויוך שבנפת חברון והתפרסו במרכז העיירה ובסביבות בית הספר, תוך ירי כדורים חיים ורימוני הלם, ללא דיווח על נפגעים.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 8:58 pm - שעון ירושלים

"ממשלת עזה": 184 חללים פלסטינים כתוצאה מ-94 פשיטות ישראליות ב-72 שעות

לשכת התקשורת הממשלתית בעזה הודיעה ביום שבת כי צבא הכיבוש הישראלי ביצע יותר מ-94 תקיפות אוויריות תוך 72 שעות, שתקפו אזרחים לא חמושים בנפות רצועת עזה, נהרגו 184 פלסטינים ופצעו עשרות אחרים.


הוא אמר בהצהרה: "בהסלמה מסוכנת ובלתי מוסרית כרגיל, צבא הכיבוש הישראלי ביצע יותר מ-94 פשיטות, הפצצות ופשעים במהלך 72 השעות האחרונות, כוונו לאזרחים לא חמושים ואזורי מגורים בנפות רצועת עזה. בעיר עזה במיוחד, בצורה אכזרית ומכוונת".


הוא הוסיף: "הפיגועים הביאו למותם של למעלה מ-184 פלסטינים, בהם עשרות קדושים שגופותיהם לא הגיעו לבתי חולים כתוצאה מהרס התשתיות וחוסר היכולת להגיע אליהם מתחת להריסות, ומכיוון שהכיבוש מנע. אמבולנסים, הגנה אזרחית, צוותים רפואיים וצוותי סיוע וחירום מלהגיע לגופות אלה ולעשרות פצועים".


משרד התקשורת הממשלתי המשיך: "פשעים אלו מייצגים הפרה בוטה של ​​כל החוקים והנורמות הבינלאומיות, ונמצאים במסגרת של פשעי מלחמה ורצח עם המכוונים לאזרחים חפים מפשע ברצועת עזה".


הוא ציין כי "הכיבוש נוקט במדיניות אדמה חרוכה, שכן הוא מפוצץ כיכרות מגורים שלמות עם תושביהן, מה שגורם להרס של עשרות בתים על גבי תושביהם, מה שהוביל למספר רב של אנוסים ופצועים, כולל נשים ו יְלָדִים."


הוא הסביר: "התקפות מכוונות אלו הן חלק מסדרה של פשעי מלחמה שבוצעו על ידי הכיבוש נגד עמנו הפלסטיני, שכן הוא נוהג במדיניות של רצח המוני וטיהור אתני בניסיון להפחיד את עמנו הפלסטיני ולעקור אותו בכוח מארצו. ."


לשכת התקשורת הממשלתית קראה לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון "לקחת על עצמה את האחריות המשפטית והמוסרית שלהן, ולהתערב מיד כדי לעצור את התוקפנות ולהעמיד לדין את מנהיגי הכיבוש בפני בתי משפט בינלאומיים".


הוא גם קרא לאומות המאוחדות "לשלוח צוותי חקירה בינלאומיים עצמאיים כדי לתעד את הפשעים הנתעבים הללו ולהעמיד את מבצעיהם לדין".


ערבי ובינלאומי

ש 04 ינו 2025 8:54 pm - שעון ירושלים

הפצצות ישראליות, פלישה לדרום לבנון וסכסוך על נסיגה

ארטילריה ישראלית הפציצה עיירה בדרום לבנון וחדרה לעיר אחרת, בתקופה שבה גורמי ביטחון ישראלים אמרו כי מועד נסיגת כוחות הצבא מדרום לבנון אינו קדוש וקשור למציאות.


מסוכנות הידיעות הלבנונית נמסר, "האויב הישראלי פגע בסביבת מתחם הספורט האימאם א-סאדר באזור דובי, ממערב לעיירה מייס אל-ג'בל, באמצעות פגז ארטילרי".


הסוכנות הוסיפה כי טנקים ישראליים, מלווים בדחפור צבאי, נכנסו לעיירה מארון אל-ראס ולשכונת עקבת מארון בעיר בינת ג'ביל שבמחוז נבטיה שבדרום לבנון.


היא הוסיפה כי כוח נוסף מצבא הכיבוש הישראלי התקדם לעבר העיירה בורג' אל-מולוק, במחוז מרג'יון שבנבטיה, והוצב בעיירה וחסם את הכביש באמצעות תיל.


פלישות אלו מגיעות כאשר הכוחות הישראליים ממשיכים לכבוש כמה ערים וכפרים בלבנון, ומפרים את הפסקת האש החלה בתוקף מאז ה-27 בנובמבר האחרון.


לפני זמן קצר, כוחות שמירת השלום הזמניים של האו"ם בלבנון (UNIFIL) אמרו כי הבחינו בדחפור ישראלי הורס מגדל שמירה של צבא לבנון באזור הגבול לבונה בדרום לבנון.


יוניפי"ל הדגיש כי ההשמדה המכוונת של הצבא הישראלי של רכושם של כוחות האו"ם ושל צבא לבנון היא הפרה של החלטה 1701.


בהתפתחות קשורה, נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מיריאנה ספוליאריץ', אמרה כי אזרחים אינם יכולים לשאת את קריסת הפסקת האש בין לבנון לישראל.


ספוליאטריק הדגיש כי שמירת הפסקת האש נחוצה כדי שמשפחות יחזרו לבתיהם וכדי שיגיע הסיוע.


הכיבוש נשאר

מנגד, ערוץ 12 הישראלי ציטט מקורות ביטחוניים שאמרו כי מועד יציאת כוחות הצבא מדרום לבנון אינו קדוש וקשור למציאות.


המקורות הוסיפו כי ישראל הודיעה לוושינגטון כי נסיגת הכוחות מדרום לבנון קשורה למצב בשטח.


בהקשר זה, עיתון "ידיעות אחרונות" ציטט מקורות ישראלים רשמיים שאמרו כי עד כה לא התקבלה החלטה לגבי הארכת שהות הצבא בדרום לבנון.


רשות השידור הישראלית דיווחה כי ישראל צפויה להודיע ​​לארה"ב כי לא תאפשר לתושבי הכפרים הלבנוניים הסמוכים לגבול לחזור לבתיהם וכי היא לא תסוג מלבנון לאחר המועד האחרון של 60 יום שנקבע בהפסקת האש. הֶסכֵּם.


מהרשות הישראלית נמסר כי אי הנסיגה מלבנון נובע מכך שצבא לבנון לא עמד בתנאי ההסכם ופריסתו בקצב איטי מאוד באזור, והוסיפו כי חיזבאללה מנסה להתארגן שם מחדש.


בין הסעיפים הבולטים בהסכם הפסקת האש בין חיזבאללה לישראל, אשר וושינגטון ופריז יפעלו למען יישומו, היא נסיגה הדרגתית של הצבא הישראלי מדרום לקו הכחול (מחלק הגבול) תוך 60 יום, וכן פריסת צבא לבנון והביטחון לאורך הגבול, נקודות המעבר ואזור הדרום.


כוחות לבנון יהיו הצד היחיד שיותר לשאת נשק בדרום המדינה, עם פירוק תשתיות ואתרים צבאיים והחרמת נשק בלתי מורשה, בעוד "התחייבויות אלו אינן שוללות את הזכות הטבועה של ישראל או לבנון לעצמה. -הֲגָנָה."


על פי נתונים רשמיים של לבנון, 353 הפרות נרשמו על ידי כוחות ישראליים מאז חתימת ההסכם, והביאו למותם של 32 בני אדם ולפציעתם של 38 נוספים.



פלסטין

ש 04 ינו 2025 7:45 pm - שעון ירושלים

ילד נפצע מכדורי כיבוש מצפון לחברון

ילד בן 16 נפצע מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי, בערב שבת, ביישוב בית אומר, מצפון לחברון.


האגודה הפלסטינית של הסהר האדום דיווחה כי צוותיה העבירו ילד מהעיירה בית אומר לבית החולים, פצוע מכדורים חיים בירך.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על אזור אל-דהר בעיירה, ועלו על גג בית, מה שהוביל לעימותים במהלכם ירו חיילים כדורים ופצצות גז רעל, שהביאו לפציעת ילד מכדורים חיים. , ועשרות אזרחים הסובלים מחנק, שטופלו בשטח.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 6:31 pm - שעון ירושלים

אנוסים ופצועים כתוצאה מפשיטות כיבוש על מחנה בורייג' והעיר עזה

ארבעה אזרחים נרצחו ואחרים נפצעו, בערב שבת, בהפצצת הכיבוש הישראלי על מחנה הפליטים בורייג' והעיר עזה.


על פי מקורות מקומיים, ארבעה אזרחים נרצחו ועשרות נפצעו כתוצאה מהכיבוש שכוון לאוהל המאכלס עקורים בבית ספר אבו הלו בבלוק 9 של מחנה בורייג', במרכז רצועת עזה.


היא הוסיפה כי מספר אזרחים נפצעו כתוצאה מפצצת מטוסי הכיבוש שני בתים בכיכר אבו אלאמין בשכונת שייח' רדואן, ובשכונת אבו איסקנדר, מצפון לעיר עזה.


מטוס הכיבוש כוון גם לשטחים חקלאיים בסביבת בית הספר חלאווה, המשמש מחסה לעקורים בג'בליה אל-בלד, צפונית לרצועת עזה, בעוד רכבי הכיבוש פתחו באש על אזור סודניה, מצפון-מערב לעיר עזה.


הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו נגד רצועת עזה, ביבשה, בים ובאוויר, מאז 7 באוקטובר 2023, וכתוצאה מכך למותם של 45,717 אזרחים, רובם נשים וילדים, ולפציעתם של 108,856 אחרים אגרה אינסופית, שכן אלפי קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס וחילוץ אינם יכולים להגיע אליהם.



פלסטין

ש 04 ינו 2025 5:23 pm - שעון ירושלים

תקשורת עברית: נשמעות סירנות בהתנחלויות הסובבות את עזה

"ישראל היום" עברית: זו הפעם השמינית ברציפות שבה מופעלות סירנות ברצועת עזה.

בשבת נשמעו סירנות באזור נתיב העשרה ברצועת עזה, בעוד שקול פיצוץ דווח שנשמע לאחר צלצול הסירנות.


בצבא הכיבוש אישרו כי הופעלו סירנות באזור, וציינו כי עדיין נמשכות חקירות לבירור הפרטים.


גם העיתון העברי "ישראל היום" דיווח כי זו הפעם השמינית ברציפות שבה מופעלות סירנות ברצועת עזה.


באתר וואלה העברי דווח כי קולות פיצוצים נשמעו לאחר שנשמעו הסירנות בנתיב העשרה ברצועת עזה.



פלסטין

ש 04 ינו 2025 5:16 pm - שעון ירושלים

מתנחלים שורפים חדר חקלאי באל-מוג'יר, צפונית מזרחית לרמאללה

במוצאי שבת תקפו מתנחלים את פאתי הכפר אל-מוג'יר, צפונית מזרחית לרמאללה.


לפי מקורות מקומיים, מתנחלים תקפו את פאתי הכפר אל-מוג'יר מהצד המערבי, ושרפו חדרים חקלאיים השייכים לאזרחי הכפר השכן אבו פלאח והעיירה טורמוס איה.


המקורות הוסיפו כי כוחות הכיבוש התאספו בכניסה המזרחית לכפר כדי לספק הגנה למתנחלים.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 4:22 pm - שעון ירושלים

עימותים עם כוחות הכיבוש מדרום לשכם

עימותים פרצו עם כוחות הכיבוש הישראליים, היום, שבת, בעיירה ביתא שמדרום לשכם.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה ופשטו בה על מספר שכונות, מה שהוביל לפרוץ עימותים, במהלכם ירו כוחות הכיבוש פצצות גז מדמיע, אך לא דווח על נפגעים.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 3:59 pm - שעון ירושלים

התקשורת העברית טוענת כי הושגה "הבנה" בין הכיבוש הישראלי לחמאס בנוגע לעסקת חליפין

ראש המועצה האזורית אשכול, מיכל אוזיהו, אמרה בשבת כי סיום עסקה להחזרת אסירים ישראלים ברצועת עזה היא הדרך להביא שקט וביטחון לאזור.


המועצה האזורית אשכול (כוללת 32 התנחלויות סביב עזה), אזור צמוד לעיר הפלסטינית רפיח.


באתר "וואלה" העברי צוטטה הודעת מועצת אשכול שאמרה כי "בעקבות ההסלמה של הירי לעבר עיירות הגבול בעזה בימים האחרונים, שוחח עוזיהו עם שר הביטחון ישראל כץ ועם גורמי הצבא, במטרה לבחון את המצב הנוכחי. המצב הביטחוני".


בשיחה עם כץ אמר אוזיהו: "עלינו לפעול היום בנחישות כי לא נקבל את המשך המציאות שבה שיגור רקטות הוא חלק משגרת היום שלנו, תוך כדי השתתפותנו בשיקום ההתנחלויות".


אוזיהו פנה להנהגה הפוליטית בישראל באומרו כי מועצת אשכול "קוראת לעסקה אמיצה שתשנה את המציאות האזורית, תחזיר את אחינו השבויים שנלקחו באכזריות מבתיהם ומתים בשבי, ותביא רוגע וביטחון לכסות התנחלויות".


מוקדם יותר בשבת נמסר בעיתון העברי "ידיעות אחרונות" כי "במשך 9 ימים הופעלו סירנות המתריעות על שיגורי רקטות מתמשכים ברצועת עזה, וזאת בשעה שהתושבים מנסים ככל האפשר לשוב לחייהם הרגילים".


היא הוסיפה: "בחודש שעבר התברר שכמחצית מהאזהרות על שיגורי רקטות ברצועת עזה היו התראות שווא".


היא המשיכה: "התרחיש הזה, שבו תושבים מבוהלים רצים למקלטים בציפייה לפיצוצים רק כדי לגלות שמדובר באזעקות שווא, הפך לחלק משגרת החיים באזור".


היא הוסיפה: "אחרי יותר מ-20 שנה של שיגורי רקטות (מעזה), התושבים קיוו שהרקטות הללו לפחות ייפסקו בזמן שכוחות הצבא הישראלי נוכחים ברצועה לאחר כ-15 חודשי לחימה".


לפי העיתון, מאז תחילת המלחמה, צבא הכיבוש הישראלי הגביר את רגישות החיישנים שלו כדי לזהות כל איום אווירי, גם אם הוא קטן.


היא הוסיפה, "לרגישות הזו יש מחיר, שכן חיישנים אלו עלולים לזהות בטעות ציפורים או כדורי מקלע כטילים, מה שמוביל להפעלת אזעקות שווא".


היא ציינה כי עמדת צבא הכיבוש הישראלי ברורה בהקשר זה: "עדיפה אזעקת שווא על לא אזהרה, שעלולה לעלות בהפסדים אנושיים".


היא הוסיפה: "עם זאת, הצבא הישראלי מודע היטב למחיר הפסיכולוגי והחברתי של תופעה זו, ואומר כי הוא עורך חקירות שוטפות לשיפור הדיוק ולהפחתת היקף אזעקות השווא".


היא הוסיפה: "עשרות אלפי תושבי אזור עוטף עזה חלמו וקיוו לחזור לבתיהם, אך המציאות עבור רבים מהם (לאחר חזרתם) התבררה כהתמודדות מחודשת עם אותה תחושת חוסר ביטחון. שהפך לחלק משגרת היומיום שלהם".


לפי הנתונים, בחודשים האחרונים חזרו כ-53 אלף מתוך כ-64 אלף תושבי ההתנחלויות הסמוכות לעזה (83 אחוזים) לבתיהם שעזבו עם פרוץ המלחמה.



פלסטין

ש 04 ינו 2025 3:26 pm - שעון ירושלים

מתנחלים רועים את צאןיהם ברכוש האזרחים ממערב ליריחו

היום, שבת, רעו מתנחלים את צאןיהם על מספוא ורכוש של אזרחים בקהילת אל-מליחאת הערבית בדרך אל-מרג'ת, צפונית-מערבית לעיר יריחו.


המפקח הכללי של ארגון "אלביידר" להגנה על זכויות הבדואים, חסן מליחת, הסביר כי מספר מתנחלים, מלווים בשתי עדרי כבשים, הסתערו על הקהילה ושחררו אותם על חבילות קש ומספוא. לבדואים, דבר שהביא להרס המספוא של האזרחים ולהרס רכושם.


הוא הוסיף כי אותם מתנחלים פשטו על מעונו של האזרח מוחמד סולימאן מליחאת בקהילה.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 2:32 pm - שעון ירושלים

5 הרוגים ומספר פצועים בהפצצת הכיבוש בג'בליה ובדיר אל-בלח

חמישה אזרחים נרצחו ואחרים נפצעו, אחר הצהריים, שבת, בהפצצת הכיבוש הישראלי על העיירה ג'בליה בצפון רצועת עזה, והעיר דיר אל-בלח במרכז רצועת עזה.


מקורות רפואיים דיווחו כי אזרח נרצח ואחרים נפצעו כתוצאה ממטוס הכיבוש שהפציץ קבוצת אזרחים בכיכר אלחלבי בג'בליה אלבלד, בנוסף למותו של אזרח נוסף ולפציעתם של כמה נוספים. אזרחים כאשר מטוס ה-Quadcopter פגע בקבוצת אזרחים בסביבת בית הספר חלימה אל-סעדיה בג'בליה אל-נזלה, מצפון לרצועת עזה.


שלושה אזרחים נרצחו אף הם ואחרים נפצעו בהפצצת כיבוש של רכב אזרחי ברחוב סלאח א-דין, מזרחית לעיר דיר אל-בלח, בעוד מספר אזרחים נפצעו בהפצצה שפתחה ארטילריה של הכיבוש בקרבת בית הספר לבנות אל-סברה, דרומית לעיר עזה, בזמן שמל"טי הכיבוש ירו באש על אזור רחוב אחמד יאסין ממערב לעיר עזה.


הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו נגד רצועת עזה, ביבשה, בים ובאוויר, מאז 7 באוקטובר 2023, וכתוצאה מכך למותם של 45,717 אזרחים, רובם נשים וילדים, ולפציעתם של 108,856 נוספים אגרה אינסופית, שכן אלפי קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס וחילוץ אינם יכולים להגיע אליהם.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 12:18 pm - שעון ירושלים

2025... רצח העם נמשך... מלחמה מוצהרת להשגת מטרות מרומזות

ד. עקל סלאח: המדיניות הפלילית הישראלית תלויה בשימוש בדם פלסטיני כקלף משא ומתן בכל שביתת נשק עתידית

ראאד אל-דובאי: ההסלמה במעשי הטבח בעזה חושפת את מאמצי נתניהו ללחוץ על חמאס לקבל את התנאים הישראליים בכל עסקה אפשרית.

נומאן עאבד: ההרס וההשמדה שבוצעה על ידי אוגדת הפאח באים בהקשר של חיזוק התחרותיות של צבא הכיבוש באכזריות נגד הפלסטינים.

סולימאן בשאראט: מדיניות ההרג הישראלית היא מתודולוגיה מבוססת המכוונת לאדם הפלסטיני ולקיומו ואין לה שום קשר לאירוע ספציפי

דאוד כותאב: מה שנחשף על פשעי ה"פאח" מאשר את ההכרח לנקוט בצעדים דחופים להגשת תלונות ישירות לבית הדין הבינלאומי לצדק

עדנאן אל-סבאח: מלחמת ההשמדה וההשמדה שמתרחשת איננה פעולות פרטניות או טעויות אקראיות, אלא התנהגות שיטתית של כל המדינה הכובשת.


מדינת הכיבוש הישראלית ממשיכה בפשעיה השיטתיים ברצועת עזה עם כניסת השנה החדשה 2025, על מנת להשיג את יעדיה, החורגים מהיעדים המוצהרים עד למטרה של השמדה ועקירת העם הפלסטיני.

Writers and political analysts believe, in separate interviews with “ے”, that this war of extermination in the Gaza Strip aims to implement strategic plans for the Israeli occupation that go beyond the declared goals, as the daily killing and destruction operations, which claim dozens של חיים והרס מקיף של תשתיות, משקפים את הרצון שישראל מבקשת לסיים את הנוכחות הפלסטינית באמצעות הרג ישיר או יצירת תנאי חיים בלתי אפשריים המאלצים את האוכלוסייה להגיר.

הם מציינים כי הסצנה בעזה מציגה אסטרטגיה משולבת הכוללת הרס של צורכי החיים, כמו בתי חולים, רשתות מים וחשמל, כחלק מתוכנית להשמדת האוכלוסייה או לדחוף אותה לצאת במסגרת מה שנקרא "הגירה מרצון". "ושהפשעים הללו באים בהקשר של קמפיין ישראלי המכוון לאזרחים ולהתנגדות הפלסטינית בשטח, תוך ציטוט של הצדקות קלושות, כמו חיסול ההתנגדות או השבת חיילים שבויים, אבל המטרה האמיתית היא לפגוע ביסודות של. כל הקיום הפלסטיני.

סופרים ואנליסטים סבורים כי מה שנחשף על מה שעושה להקת יהודה פאך, הידועה באכזריותה ובהרס של 60 מבנים ביום ברצועת עזה, מגיע בהקשר שיטתי של מדינת הכיבוש הישראלית, במסגרת מדיניות שמטרתה לעקור את תושבי עזה ולרוקן את הרצועה.


הפשעים המתמשכים בעזה מבוססים על תמיכה אמריקאית ישירה


הסופר והחוקר הפוליטי ד"ר עקל סלאח מאשר כי הפשעים הישראלים המתמשכים ברצועת עזה מבוססים על תמיכה אמריקאית ישירה ועל שתיקה בינלאומית וערבית, המהווה כיסוי לישראל להמשך ביצוע מעשי טבח יומיומיים בפלסטינים.

סלאח מציין כי ארצות הברית של אמריקה לחצה על ישראל לצמצם את מספר הנפגעים היומי ממאות אנוסים לעשרות, אך היא לא הפגינה התנגדות אמיתית לפשעים אלו.

סלאח מסביר כי ישראל מסתמכת במדיניות הפלילית שלה על מספר אסטרטגיות, ובראשן: תגמול נגד עזה לאחר יישום מבצע "מבול אל-אקצא" ב-7 באוקטובר 2023, שהנחית מכה חזקה על ישראל, וכן ביקשה. ללחוץ על ההתנגדות הפלסטינית לקבל את תנאי הכיבוש בכל שביתת נשק עתידית, על פי החזון של בנימין נתניהו, המשתמש בדם הפלסטיני כקלף משא ומתן.

בין היסודות לאסטרטגיה פלילית זו של ישראל, לפי סלאח, הוא הניסיון לפגוע בחממה העממית של ההתנגדות במטרה ליצור מדינת מרד עממי נגדה, בעיקר בתנועת חמאס, אך מטרה זו נכשלה מאוד למרות מעבר של יותר מ-450 ימי מלחמה, כשהפלסטינים בעזה המשיכו להחזיק מעמד למרות תנאים קשים ופשעים חוזרים ונשנים.

סלאח מצביע על הנדבך המסוכן ביותר, שהוא השמדת העם הפלסטיני ויישום אסטרטגיה שמטרתה לאלץ אותו להיכנע, ולשדר מסר כי הלחימה נגד ישראל לא תהיה אפשרות ריאלית, שבאמצעותה ישראל מבקשת לחזור -לכפות את יוקרתה הצבאית והפוליטית באזור.

בהקשר קשור, סלאח סבור כי הפשעים שחשפו לאחרונה דיווחים ישראליים, שכללו הרס שיטתי של תשתיות והרג אזרחים, באמצעות חוליה בראשות יהודה פאך, האחראית להרס של 60 מבנים ולהשמדת כיכרות מגורים שלמות. , פועלים בהתאם להנחיות ממשלת ישראל הימנית הקיצונית.

סלאח טוען כי הצהרותיהם של מנהיגי הכיבוש, כמו שר צבא ישראל לשעבר יואב גלנט, שתיאר את הפלסטינים כ"חיות", משקפות את המנטליות המדממת שמניעה את מדיניותה של ישראל.

סלאח מדגיש כי הפשעים הללו של פאח אינם פעולות אינדיבידואליות, אלא באים במסגרת אסטרטגיה ממשלתית שיטתית השואפת ללחוץ על עזה באמצעות הרג, הרס והרעבה, וישראל שואפת להרוס את המרכיבים הבסיסיים של החיים בעזה, לרבות תשתיות, מים ורשתות תברואה, ותקשורת והאינטרנט, כדי להפוך את החיים לבלתי אפשריים ברצועת עזה, ולדחוף את תושביה להגר.

סלאח מציין כי המשך הפשעים של ישראל נובע מהיעדר אחריות בינלאומית, מה שמקנה לה חופש גדול יותר ליישם מדיניות רצח עם נגד הפלסטינים. סלאח מאשר שממשלת ישראל משתמשת בהרג והשמדה ככלי משא ומתן, בעוד שהצבא הישראלי משקף תגמול ברור על איתנותם של תושבי עזה והמשך הלחימה שלהם, תוך גרימת אבדות יומיומיות לכיבוש.


נתניהו לא מחפש שקט או הפסקת אש


ראש המחלקה למדע המדינה באוניברסיטה הלאומית אנ-נג'אח, ראאד אל-דובאי, מאשר כי הסלמה במעשי הטבח ברצועת עזה בתחילת השנה החדשה מגלה בבירור כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אינו מבקש הפסקת אש או הפסקת אש. הפסקת אש, אלא ללחוץ על חמאס לקבל את התנאים הישראליים בכל עסקה אפשרית.

אל-דבאי מציין כי נתניהו מוצא את עצמו מתמודד עם לחץ פנימי גדול כתוצאה משותפותו עם שרי ימין קיצוני כמו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, המתנגדים למגמות בינלאומיות, בין אם אמריקניות או קטאריות, הקוראות להפסקת אש.

נתניהו סבור כי כל סכסוך עם שותפים אלה עלול לאיים על יציבות ממשלתו, וזה מה שמניע אותו לנקוט במדיניות נוקשה בעזה, למרות הלחץ הבינלאומי.

בקריאה מעמיקה מסביר אל-דבאי כי נתניהו סבור כי הנסיבות הנוכחיות בשלות לכוון תקיפה אסטרטגית גדולה נגד איראן. לאחר ש"רוקן את המרחב האווירי הסורי" והגבלת תפקידם של הכוחות העיראקיים, נתניהו סבור שלישראל יש "הזדמנות פז" שאולי לא תחזור על עצמה להכות פגיעה איכותית בכורים גרעיניים איראניים.

אל-דבאי מציין כי כל שקט בעזה עלול להפריע לתוכניות אלו, בין אם במהלך הימים האחרונים של ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובין אם עם חזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן.

בנוגע לעזה, אל-דובאי מסביר כי המדיניות הנוכחית של נתניהו נועדה להפעיל לחץ אינטנסיבי על תנועת חמאס כדי לאלץ אותה לקבל את תנאי ישראל בכל הסכם שביתת נשק, למרות שחמאס מגלה יותר ויותר גמישות.

אל-דבאי מציין כי ישראל נוקטת במדיניות של לחץ צבאי מופרז, במטרה להרוס תשתיות ולגרום לטראומה פסיכולוגית עמוקה בקרב הפלסטינים, לדחוף אותם לקבל כל פתרון שיכפה עליהם.

בנוגע לדיווחים שחשף עיתון "הארץ" על תפקידו של יהודה פאך בביצוע פשעים בעזה, מסביר אל-דובאי כי פאך, העובד בתוך מערכת הצבא הישראלית, מייצג חלק ממדיניות כפולה שבה ישראל משתמשת במתנחלים כאמצעי. כלי לביצוע פשעים מחד, ומתחמק מאחריות עליהם מאידך גיסא, על ידי הצמדתה למתנחלים עצמם.

אל-דובאי מציין כי אסטרטגיה זו משקפת גישה מכוונת לשילוב מתנחלים בצבא הישראלי כדי להפוך אותם לכלי ישיר לטרור ולאלימות.

אל-דובאי מאשר כי מה שקורה בעזה מאז ה-7 באוקטובר הוא הרחבה של מדיניות ישראלית ארוכת טווח המבוססת על שימוש מופרז בכוח.


כוונות מתוכננות לרוקן את רצועת עזה מאוכלוסייתה


הסופר, המנתח הפוליטי והמומחה ליחסים בינלאומיים, נומן עאבד, מאשר כי המשך מלחמת רצח העם ברצועת עזה ביום ה-451, והתעצמות ההרג ביום הראשון של שנת 2025, כאשר עשרות נרצחו, מגיעה. בהקשר של פגיעה שיטתית באוכלוסייה ובתשתית הפלסטינית, וחושף את כוונות הכיבוש המתוכננות לרוקן את רצועת עזה מאוכלוסייתה, באמצעות שיטות דיכוי ואכזריות המשלבות הרג ישיר, הרס מקיף ועקירה בכפייה.

עאבד מסביר כי מהיום הראשון, כוחות הכיבוש אימצו מדיניות של הרג שיטתי שפוגעת ישירות באזרחים פלסטינים כללה הרס בתים, הפצצת בתי ספר שבהם שוכנים עקורים, ואפילו התמקדות בבתי חולים ומקומות של עקירה המונית.

עבד מציין כי ההודאות שהשמיעו חיילים וקצינים בצבא הישראלי כי הם תקפו בכוונה אזרחים והתפארו בהרג משקפות את היקף האכזריות וההפרות שבוצעו נגד העם הפלסטיני.

עאבד אומר כי כוחות הכיבוש משתמשים בכוונה באמצעי השמדה אחרים, כולל הטלת מצור חונק שהוביל לרעב של האוכלוסייה ולמנוע מהם אספקה בסיסית. מחסור במשאבים רפואיים, מה שהופך את המוות לתוצאה בלתי נמנעת עבור רבים, בין אם על ידי הפצצה או קור קיצוני או מניעת טיפול.

לדברי עבד, העובדות מצביעות על כך שהכיבוש הישראלי שואף לחולל שינוי קיצוני בגיאוגרפיה ובדמוגרפיה בתוך רצועת עזה, על פי הצהרותיו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וביקורים פרובוקטיביים של גורמים קיצוניים כמו איתמר בן גביר. לכן התוכנית הישראלית כוללת יצירת אזורי חיץ בגבול עם מצרים ועם פלסטין הכבושה, בנוסף להרס של אזורי מגורים בצפון רצועת עזה.

עאבד מאשר כי הכיבוש שואף לעקור את האוכלוסייה בכוח ולמנוע מהם את החזרה לבתיהם לאחר תום התוקפנות, מה שהופך את האזורים הללו לבלתי ראויים למגורים בעתיד לשרת את מטרות ההתפשטות שלו.

עאבד מאשר כי מדיניות ההרס של הכיבוש היא להבטיח שהתושבים לא יחזרו בהקשרים אחרים, כמו דרום לבנון והגולן הסורי הכבוש, שם יישם הכיבוש בכוונה מדיניות דומה של הרס ושינוי דמוגרפי.

בתוך כך, עאבד מאשר כי לצוותי הצבא הישראלי יש תפקיד מרכזי ביישום תוכניות אלו, והבולט מבין הצוותים הללו הוא "אוגדת 252", בראשות המתנחל יהודה פאך, אשר לוקחת על עצמה את משימת השמדת האוכלוסין על ידי פגיעה באזרחים והשמדה. בתיהם, שכן צוותים אלה מסתמכים על מדיניות החלפת תפקידים בין יחידותיה להשגת רמות הרס מירביות, במסגרת תוכנית צבאית שיטתית הנהנית מתמיכת ממשלת ישראל ומטה הצבא, באופן שמגביר את התחרות באכזריות נגד פלסטינים.

עאבד מציין כי התוקפנות הישראלית זוכה לסיקור אמריקאי נרחב, מה שמגביר את יכולת הכיבוש להמשיך בהפרותיו ללא חשש מאחריות, שכן הממשל האמריקני מספק תמיכה צבאית ולוגיסטית, לרבות מל"טים ולוויינים, המשמשים לניטור המגזר ולשאת. להוציא פעולות הרס מדויקות.

מנגד, עבד טוען כי למרות שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צווי מעצר נגד חלק ממנהיגי הכיבוש, היעדר רצון בינלאומי להפעיל צווים אלו מהווה מכשול להשגת צדק, המחייב להזכיר לעולם את אחריותו, שכן מראה שלחץ בינלאומי יכול להיות דרך יעילה להטיל אחריות על מנהיגי הכיבוש.

בינתיים, עאבד מצפה שאם תיפסק התוקפנות, עזה תעמוד בפני מציאות חדשה שנכפה על ידי הכיבוש, שכן אזורי הגבול והאזורים שמצפון לרצועת עזה יהפכו לבלתי ראויים למגורים, מה שיחזק את תוכניות הכיבוש שמטרתן לצמצם את האוכלוסייה ולכפות מוחלטת השליטה ברצועת עזה והשינוי הדמוגרפי הזה הגיאוגרף שואף להשיג את החזון הישראלי על ידי הרחבת גבולותיה והשתלטות מלאה על המשאבים.


מדיניות ההרג וההשמדה הישראלית שורשית ולא חולפת


הסופר והאנליסט הפוליטי סולימאן בשאראט סבור שמדיניות ההרג וההשמדה הנהוגה על ידי הכיבוש הישראלי אינה חולפת או תוצאה של נסיבות, אלא היא חלק אינהרנטי מזהות המתנחלים הישראלי מתחילת פרויקט הכיבוש ועד היום.

בשארת מאשר כי מדיניות זו מהווה את אחד מעמודי התווך של הסכסוך מנקודת המבט הישראלית, שכן היא שמה לה למטרה ליצור מצב קבוע של פחד וטרור בתודעה הקולקטיבית הפלסטינית.

בשארת מסביר כי הכיבוש הישראלי מבקש להצטייר כמכונה של דיכוי, הרג והרס, מה שהופך את הכלים הללו למערכת היחסים המהותית המקשרת אותו עם העם הפלסטיני תחת הכיבוש.

בשארת מציין כי מדיניות זו אינה קשורה למועד או לשלב מסוים, בין אם בשנה החולפת או הנוכחית, ואף לא בימים הראשונים או האחרונים של כל שנה, שכן היא מייצגת מתודולוגיה המושרשת באידיאולוגיה ההתיישבותית והפלילית שבה. ישראל מבוססת.

באשר להתנהגות הישראלית ברצועת עזה, מסביר בשארת כי האפשרויות המוצעות להפסקת המלחמה או של ישראל להימנע מפגיעה בפלסטינים הן רק אשליות, שכן הכיבוש ממשיך בפרויקט ההרסני שלו שמטרתו להפוך את עזה לאזור בלתי ראוי למגורים. ולדחוף את האוכלוסייה או לכוון מוות על ידי מכונת ההרג או להגירה כפויה כשנתיבי יציאה נפתחים עבורם.

בשארת סבור כי ישראל שואפת להחליש את הנוכחות האנושית הפלסטינית בעזה למינימום האפשרי, כחלק מהפרויקט ארוך הטווח שלה לרוקן את הרצועה מאוכלוסייתה או להפוך אותה לחברה שברירית ולא יציבה.

בשארת סבור שהשימוש המתמשך של ישראל בכוח מופרז, כולל הרס בתי חולים ומתקני בריאות בצפון עזה, הוא באמתלה של התמודדות עם ההתנגדות הפלסטינית, כדי להצדיק את כל הפשעים הללו בפני העולם עם מה שמכונה "זכות העצמי". הֲגָנָה."

בשארת מציין כי הכיבוש מקדם שוב ושוב טענות לפיהן ההתנגדות מארגנת מחדש את שורותיה, כדי להצדיק את המשך הרג, השמדה והטרדה של אזרחים, דבר שמקובל למרבה הצער על ידי גורמים בינלאומיים רבים כחלק מהלגיטימציה לכיבוש והתוקפנות שלו. מדיניות.

בשארת דן כיצד ישראל מנסה להציג את עצמה בפני העולם כחברה דמוקרטית המוטלת באחריות לטעויות על ידי פתיחת חקירות על כמה פשעים, כמו ההשמדה השיטתית שבוצעה על ידי חוליות צבאיות כמו החוליה בראשות יהודה פאך.

אך בשארת סבור כי חקירות אלו הן בסך הכל ניסיונות לייפות את תדמית הכיבוש ולטשטש את פשעי הג'נוסייד ורצח המונים, שכן הכיבוש מציג את הפשעים הללו כאילו היו פעולות אינדיבידואליות של קצינים או חיילים, בעוד שבמציאות הם מעשיים. מדיניות מוסדית שיטתית.

בשארת מדגיש כי ישראל אינה זקוקה להצדקות אמיתיות כדי להמשיך להרוג, שכן היא רואה בקידום מונחים כמו "הזכות להגנה עצמית" ו"ביטחון לאומי" ככלים מספיקים להצדיק את התנהגותה בפני הקהילה הבינלאומית.

בשארת מציין כי הכיבוש מנסה להתאים את הטיעונים הללו כדי לשווק אותם כמקובלים בעולם, תוך הסתמכות על תגובות בינלאומיות חלשות המוגבלות לרוב לגינוי מבלי לנקוט בצעדים מעשיים להפסקת פשעיו.

באשר לשינוי הנדרש להפסקת מדיניות זו, בשארת סבור כי העולם נדרש לנקוט עמדה נחרצת הדוחה מכל וכל את כלי הכיבוש ואת התנהגותו התוקפנית.

בשארת מאשר כי המשך מתן תמיכה מדינית, דיפלומטית וצבאית לישראל מחזק את יכולתה ליצור תירוצים ונרטיבים להמשך ההרג בעזה.

בשארת מדגיש כי הפלסטינים הם הקורבנות האמיתיים של מדיניות זו, שכן הם משלמים את המחיר על השתיקה והכיסוי הבינלאומיים שניתנו לישראל.

בשארת מסכם כי לאור תמיכה בינלאומית זו, הכיבוש הישראלי ימשיך בפרויקט ההרסני שלו בעזה, אלא אם יחול שינוי קיצוני בעמדות הבינלאומיות שישלול מישראל את כלי ההרג וישים קץ למדיניות הפלילית שלה.


המלחמה המתמשכת לא איבדה את המומנטום העקוב מדם, כאילו רק התחילה


הסופר והאנליסט הפוליטי דאוד כותאב מאשר כי המשך ההרג ברצועת עזה בתחילת שנת 2025, ומיתת הקדושים של עשרות בימיה הראשונים, מעידים על כך שהמלחמה המתמשכת לא איבדה את המומנטום העקוב מדם, כאילו זה עתה. החלה, וזו גישה ישראלית המשקפת "סדיזם ברור" בהתמודדות עם האוכלוסייה האזרחית, תוך שהיא מציינת שהשתיקה הבינלאומית, במיוחד השתיקה האמריקאית, נתנה לישראל אור ירוק להמשיך במלחמת העם הפלסטינית.

קוטאב מציין כי ההצדקות הישראליות להסלמה בפעולות צבאיות בתואנה של "צמצום תנאי חמאס" אינן אלא ניסיונות להצדיק פשעי מלחמה.

כותאב מסביר כי הכיבוש הישראלי, גם עם הוויתורים של חמאס בכמה נושאים, ממשיך להסלים את דרישותיו באופן בלתי סביר, מה שחושף את ניצול הדם האזרחי להשגת מטרות פוליטיות.

בהקשר של פשעים יומיומיים, כותאב מפנה את תשומת הלב למה שנחשף לגבי אוגדה 252, בראשות יהודה פאך, כשהיא הורסת מדי יום 60 מבנים בעזה, ומדגיש את הצורך לנקוט בצעדים דחופים להגשת תלונות ישירות לבית הדין הבינלאומי. .

קוטאב טוען כי הפשעים שכמה פקידים ישראלים, כמו פאך, מתפארים בביצועם, משקפים התעלמות ברורה מהחוק הבינלאומי ומזכויות האדם.

כותאב מדגיש כי האחריות המלאה לפשעים אלו מוטלת על ישראל, על שלוחותיה הפוליטיות והצבאיות.

כותאב סבור כי המשך הפשעים הללו מדי יום ולעיני כל העולם מטיל את ההכרח להאיץ את תהליך האחריות הבינלאומית, ומדגיש כי השתיקה העולמית מעודדת את ישראל להמשיך בהפרותיה, שכן היעדר הרתעה הוא הגורם העיקרי המאפשר זאת. הגישה ההרסנית נגד הפלסטינים תימשך.

הכותבים קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה מיידית כדי לחייב את ישראל באחריות לפשעי המלחמה שהיא מבצעת, ומדגישים את החשיבות של התמודדות עם ההפרות הבוטות הללו לפני שהשלכותיהן יחמירו.


הכיבוש ממשיך בפשעיו בעזה כדי להשיג יעדים החורגים מאלה שהוכרזו


הסופר והאנליסט הפוליטי עדנאן אל-סבאח מאשר שהכיבוש הישראלי ממשיך בפשעיו ברצועת עזה כדי להשיג יעדים החורגים מאלה שהוצהרו, ומצביע על כך שהמטרה האמיתית היא להיפטר מהעם הפלסטיני בכל האמצעים האפשריים.

אל-סבאח מציין כי התנהגות פושעת זו מבקשת להשמיד את הפלסטינים, בין אם באמצעות הרג ישיר או הפיכת חייהם לגיהנום בלתי נסבל שדוחף אותם להגירה כפויה במסווה של "הגירה מרצון", מושג שאפילו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תמיד קידם.

אל-סבאח מדגיש כי ישראל אינה מסתפקת בהרג אנשים, אלא נוהגת ברצח עם בכל היבטי החיים בעזה, על ידי הרס סלעים, עצים ותשתיות, לרבות בתי חולים, קווי מים, חשמל וכל מה שמהווה את הבסיס לנורמליות. חַיִים.

אל-סבאח מאשר כי הכיבוש שואף להפוך את החיים בעזה לבלתי אפשריים לחלוטין, ולא רק קשים, לאלץ את הפלסטינים לעזוב את אדמתם, באופן שישרת את שאיפות הכיבוש לשים קץ לנוכחות הפלסטינית ברצועה, בכל דרך שהיא. אֶפשָׁרִי.

אל-סבאח מציין כי הדיבור הישראלי על מטרות כמו הפסקת סמכות חמאס, השבת אסירים ישראלים או חיסול ההתנגדות, אינם אלא תירוצים המצדיקים את המטרה הבסיסית, שהיא פגיעה בעם הפלסטיני כולו ופגיעה בשורשי הנושא הלאומי הפלסטיני.

אל-סבח מסביר כי החל מה-7 באוקטובר פועל הכיבוש לפי תכנית ברורה ושיטתית, כאשר התפקידים מחולקים בין מוסדות המדינה השונים והצבא להשגת יעדים אלו.

בנוגע לאופוזיציה הישראלית, אל-סבאח מאשר כי אין מדובר באופוזיציה של ממש, אלא בניסיון להסיט את תשומת הלב מהפשעים שבוצעו בעזה ולהטיל על נתניהו אחריות כאדם אחד.

אל-סבאח מציין כי אופוזיציה זו מוציאה הצהרות חסרות ערך ממשי, שכן היא לא הציגה צעדים קונקרטיים לעצירת המלחמה, אלא מבקשת רק לשנות את ההנהגה הפוליטית, מבלי להשפיע על המבנה המוסדי המבצע את הפשעים.

אל-סבאח מאשר כי מלחמת ההשמדה וההשמדה המתרחשת בעזה איננה רק פעולות אינדיבידואליות או טעויות אקראיות, כפי שהיא מקודמת בתקשורת הישראלית, כפי שקרה בתחקיר שחשף עיתון "הארץ" בנוגע לנוהגים של החלוקה בראשותו של יהודה פאך, אלא היא התנהגות שיטתית של כל הכיבוש.

אל-סבאח מציין כי הקרב המתמשך מכוון לכל דבר ברצועה, מאנשים ועד בתים ותשתיות, ללא יוצא מן הכלל, מה שהופך את הדיבור על מספרים מדויקים של חללים או על היקף ההרס לחסר תועלת, כי המלחמה לא הסתיימה, והעיקרון. המטרה היא להשמיד לחלוטין את עזה.

אל-סבאח מאשר כי הפלסטינים בעזה נותרו בערימת הריסות, מוקפים בריח מוות מכל עבר, לאור שתיקה בינלאומית מבישה.

אל-סבאח מדגיש כי הפשעים המתמשכים הללו הם חלק מהמדיניות ארוכת הטווח של הכיבוש, שמטרתה לשים קץ לעניין הפלסטיני על ידי הכוונת ראש ההתנגדות והעם, ובכך חיסול העניין הלאומי כולו.

פלסטין

ש 04 ינו 2025 10:47 am - שעון ירושלים

תל אביב שוקלת לצמצם את הסיוע ההומניטרי לעזה עם הגעתו של טראמפ

הערוץ העברי הפרטי 12 חשף היום, שבת, כי תל אביב שוקלת לצמצם משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה בתחילת כהונתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, לאור רצח העם הישראלי הנמשך כבר יותר מ-15 חודשים. הרעב התפשט ברוב אזורי רצועת עזה כתוצאה מהמצור הישראלי שהוטל, במיוחד בנפת צפון, בעקבות התגברות רצח העם והרעב כדי לאלץ אזרחים לנוע דרומה.


הערוץ מסר בדיווח: "עד כה, ישראל קבעה את הסיוע על פי מחויבותה ל(נשיא ארה"ב היוצא ג'ו) ביידן, אך הדבר עשוי להשתנות בשבועות הקרובים, לאחר שטראמפ ישוב לבית הלבן ב-20 בינואר. הערוץ העברי ציטט גורם מדיני ישראלי עלום שם שאמר: "אנחנו בספק אם כמות הסיוע שתוכנס היום לרצועת עזה תהיה דומה לזה שייכנס במהלך ממשל טראמפ".


הבכיר הוסיף: "אם יוחלט (להפחית את הסיוע לעזה), זה ייעשה בתיאום עם הממשל החדש בארה"ב". הגורם הישראלי טען כי "אם המצב הנוכחי יימשך, חמאס יישאר בשלטון". ארגון מוביל שעוקב אחר משברי מזון ברחבי העולם משך בחודש שעבר דו"ח חדש, המזהיר מפני רעב קרוב בצפון רצועת עזה כתוצאה מ"המצור הישראלי הכמעט מוחלט", לאחר שארה"ב ביקשה ממנה למשוך את הדו"ח. על פי מה שגורמים אמריקאים אמרו ל-Associated Press.


מאז שהחמירה את המצור על רצועת עזה ופתחה בתוקפנותה נגד הפלסטינים שם, מונעת ישראל כניסת אספקה שונות לרצועה, לרבות מצילות חיים, בעיקר מזון ותרופות. הדבר גרם לסוכנויות האו"ם והארגונים הבינלאומיים להתריע מספר פעמים מפני השלכות הרעב באזורים שונים של רצועת עזה, בנוסף להתריע מפני "רעב בלתי נמנע" בצפון, המבודד מהמרכז והדרום.


בנובמבר האחרון, הציע הנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לזאריני, כי "רעב" יתרחש במחוז צפון עזה, הממוקם בצפון רצועת עזה, שהיה מבודד מרצועת עזה. המרכז והדרום, במיוחד מכיוון שהמחוז "עד לרצח עם וטיהור אתני בידי ישראל". לצריני ציין, בהצהרה דאז, כי עניין זה "לא מפתיע, למרבה הצער", והדגיש כי ישראל "השתמשה ברעב כנשק" במהלך מלחמתה המתמשכת ברצועת עזה. פקיד האו"ם הסביר כי "אנשים ברצועת עזה משוללים מהיסודות, כולל מזון לשרוד", והסביר כי הסיוע הנכנס לרצועה אינו מספיק, והוא בממוצע קצת יותר מ-30 משאיות ביום, המייצגים רק כ-6% מהצרכים היומיומיים של הפלסטינים.


מקור: (אנטוליה, אל-ערבי אל-ג'דיד)



פלסטין

ו 03 ינו 2025 8:03 pm - שעון ירושלים

הכיבוש דורש פינוי מיידי של בתי החולים אל עוודה ואינדונזיה

צבא הכיבוש דרש מהנמצאים ב"בית החולים האינדונזי" להתפנות לאלתר. אל-ג'זירה ציטטה את הלכודים בבית החולים בדרישה להבטיח שהכיבוש לא יתקוף אותם במהלך יציאתם.


הנצורים סיפרו כי הם כוללים נשים, קשישים, ילדים, אנשים עם מוגבלויות ופצועים שאינם יכולים לזוז כלל.


בהקשר זה אמר דובר שירות ההגנה האזרחית ברצועת עזה, רס"ן מחמוד בסל, כי הכיבוש הישראלי רוצה ליישם את תוכנית הגנרלים בצפון רצועת עזה.


בראיון לאל-ג'זירה קרא בזאל לכיבוש הישראלי להרים את ידו ממערכת הבריאות וממערכת ההגנה האזרחית ברצועת עזה.

ביום שישי הזהיר צבא ישראל צוות רפואי וחולים לפנות את בית החולים אל-עודה באזור טל אלזעתר שבמחנה הפליטים ג'בליה בצפון רצועת עזה, ואיים להפציץ אותו למען רצח העם בו בוצע. מתחייבים למשך כ-15 חודשים.

פלסטין

ו 03 ינו 2025 5:56 pm - שעון ירושלים

פציעות ושריפת כלי רכב בהתקפה של קולוניאליסטים בסילוואד, מזרחית לרמאללה

מספר אזרחים נפצעו בערב יום שישי, וכלי רכב נשרפו בהתקפה של קולוניאליסטים בפאתי העיירה סילוואד, מזרחית לרמאללה.


ראש עיריית סילוואד, ראאד חאמד, אמר כי 7 אזרחים נפצעו מאבנים, וכתוצאה מהיכו באלות על ידי המתנחלים, באזור נסביה, ממערב לעיירה.


הוא הוסיף כי המתנחלים שרפו 6 כלי רכב באזור, וכי השריפה הרסה כמה עצי זית, בחסות כוחות הכיבוש הישראליים.


חאמד הצהיר כי המתנחלים תקפו את תושבי סילוואד שיצאו לבדוק את אדמותיהם החקלאיות באזור נסיבה, הסמוך לאזור בורג', ממנו הוסר אתמול, יום חמישי, מאחז קולוניאלי שהוקם לפני 25 ימים.

פלסטין

ו 03 ינו 2025 5:54 pm - שעון ירושלים

7 חללים, בהם 4 ילדים, בפשיטה ישראלית על העיר עזה

7 אזרחים, בהם 4 ילדים, נרצחו, ואחרים נפצעו, כתוצאה מפשיטות של מטוסי קרב ישראליים, ביום שישי בערב, על העיר עזה, מצפון לרצועה.


מקורות מקומיים אמרו כי כוחות הכיבוש פתחו בפשיטות על שכונת שוג'עייה בעיר עזה, והביאו למותם של 7 אזרחים, בהם 4 ילדים ואישה, ולפציעתם של מספר אחרים, חלקם באורח אנוש.


במסגרת זו, צבא הכיבוש הישראלי איים על הצוות הרפואי, החולים והעובדים בבית החולים אל עודה בצפון רצועת עזה להפציץ את בית החולים ולהרוג את אלה שבתוכו, אם לא יפונה.

אתמול פרצו שריפות גדולות בסביבת בית החולים, כתוצאה מההפצצות המתמשכות והצתת כוחות הכיבוש את סביבתו.