פלסטין

ב 03 פבר 2025 10:46 am - שעון ירושלים

2161 פיגועים שביצעו כוחות הכיבוש והמתנחלים בחודש שעבר

ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות תיעדה 2,161 פיגועים שביצעו כוחות הכיבוש ומתנחלי טרור במהלך חודש ינואר 2025.


ראש הוועדה, השר מועיאד שעבאן, אמר בדו"ח החודשי על "הפרות הכיבוש וצעדי ההתרחבות הקולוניאליים" כי כוחות הכיבוש ביצעו 1,786 פיגועים, בעוד המתנחלים ביצעו 375 פיגועים, שרובם התרכזו באזור נפות חברון עם 358 פיגועים, רמאללה עם 342, ושכם עם 328.


הוא ציין כי ההתקפות נעו בין התקפות מזוינות על ערים וכפרים פלסטיניים וכלה בהטלת עובדות בשטח, הוצאות להורג בשטח, ונדליזם, דחפורי אדמה, עקירת עצים, תפיסת רכוש, סגירות ומחסומים צבאיים המנתקים את קשרי הגיאוגרפיה הפלסטינית. .


גל טרור המכוון לנכסים ובתים של אזרחים:


הוא ציין כי התקפות המתנחלים התרכזו בנפת שכם עם 108 פיגועים, נפת רמאללה עם 105 פיגועים, שכם עם 76 פיגועים, חברון עם 55 וקלקיליה עם 31 פיגועים.

הוא הוסיף כי המתנחלים ביצעו 318 מעשי ונדליזם וגניבת רכוש אזרחים, שפגעו בשטחים נרחבים, והביאו לעקירת 969 עצים, בהם 960 עצי זית, מתוכם 350 בנפת חברון, 328 ב. בית לחם, 160 בסלפית, 100 בשכם ו-31 ברמאללה.


126 מתקנים נהרסו ו-131 אחרים הודיעו על הריסה

דו"ח הוועדה הצביע על כך שרשויות הכיבוש ביצעו בחודש שעבר 76 פעולות הריסה, שהשפיעו על 126 מתקנים, כולל 74 בתים מאוכלסים, 4 לא מיושבים ו-29 מתקנים חקלאיים ואחרים. הם רוכזו בנפות ג'נין, עם הריסה של 47 מתקנים , אז נפת ירושלים עם 14 מתקנים, קלקיליה עם 11, ובית לחם ושכם עם 10 מתקנים כל אחד.

רשויות הכיבוש הודיעו גם ל-131 מתקנים להריסה, מרוכזים בנפת חברון עם 66 הודעות, לאחר מכן נפת בית לחם עם 45 הודעות וברמאללה עם 10 הודעות.


ניסיון להקים 10 מאחזים קולוניאליים חדשים

הוא ציין כי המתנחלים ניסו להקים מתחילת ינואר האחרון 10 מאחזים קולוניאליים חדשים, אשר היו ברובם חקלאי ופסטורלי, וחולקו באופן הבא: 4 מאחזים קולוניאליים חדשים על אדמות נפת טובאס, 3 מאחזים ב. נפת שכם, ועוד 3 נוספים בקלקיליה, רמאללה ובית לחם.


שעבן הדגיש כי ההחלטה על הקמת המאחזים הקולוניאליים באה על פי הנחיות מתוך "הקבינט" של הכיבוש, המממן את פרויקט ההתיישבות הקולוניאלי ומספק מתקנים למתנחלי הטרור על מנת להוציא לפועל תוכניות לשליטה בשטח ולעקירתם בכוח.


תפיסת 262 דונם:

רשויות הכיבוש תפסו בסך הכל 262 דונם של אדמות אזרחים באמצעות שני צווי הפקעה לצורך הרחבת כביש קולוניאלי מצפון לירושלים. עקב, אלרם, מכמש וקלנדיה מצפון לנפת ירושלים, באמצעות צו הפקעה שמטרתו ליצור את הרחבת כביש 45, המחבר את כביש 60 ליד אזור התעשייה בנימין ושני היישובים הקולוניאליים כוכב יעקב, עד המחסום הצבאי של קלנדיה, ואילו הצו השני קבע את הזכות לסילוק ולתפוס 4.5 דונם של קרקע בשטח לצורך הרחבת כביש קולוניאלי.


התאמת גבולות מושבה ולימוד 31 תוכניות מבניות למושבות

מהדוח עולה כי רשויות הכיבוש למדו בינואר האחרון 31 תוכניות מתאר (הפקדה ואישור) לצורך הרחבת התנחלויות בגדה המערבית וירושלים. מטרת התכניות היא לבנות בסך הכל 943 יחידות קולוניאליות על שטח מוערך בשטח של 9,881 דונם של אדמות אזרחים, והתאפיינו בעיקר בשינוי יעודי קרקע בתוך ההתנחלויות, מאזורים חקלאיים לאזורי מגורים "קולוניאליים", מה שחושף את כוונת הכיבוש לבצע פעולות הרחבה גדולות ואינטנסיביות בשלב הקרוב, ב. בנוסף להקצאת 3 תוכניות, כולל אחת למטרת הרחבת שני אזורי תעשייה בתוך ההתנחלויות, בעוד שתכניות בגבולות העיר ירושלים נועדו לבנות 3,512 יחידה קולוניאלית על שטח המוערך ב-441 דונם של אדמות אזרחים.


הוא ציין כי שלטונות הכיבוש הודיעו על כוונתם להסדיר את מעמדו (לגליזציה) של המאחז הקולוניאלי "מצפה כרמים" באמצעות סיפוחו לאזור ההשפעה של המושבה "כוכב השחר", בתוך מה שמכונה "מטה". המועצה האזורית הקולוניאלית בנימין" הבנויה על אדמות אזרחים מצפון-מזרח לנפת רמאללה. אלוהים, דווקא אדמות הכפר דיר ג'ריר, המאפשרת תחילת תכנון ארגון המאחז הקולוניאלי.


המאחז הקולוניאלי "מצפה כרמים", שהוקם ב-1999 על קרקע פלסטינית פרטית ממזרח להתנחלות "כוכב השחר", והאזרחים ניהלו מאבק משפטי עם הכיבוש להסרת המאחז, ובשנת 2022 החליט בית המשפט לכיבוש. "להסדיר" את מעמדו של המאחז בתואנה שהוא הוקם בתום לב על ידי המתנחלים!

912 מחסומים ו"שערים" צבאיים כדי לעצב מחדש את הגיאוגרפיה ולהפוך אותה דוחה אזרחים


שעבן הדגיש כי הפשעים המתגברים של מתנחלי הטרור חרגו מרמת הפיגועים לעקרון הטרור בחסות הממסד הישראלי הרשמי, ואי אפשר לראותם כמבודדים מההקשר הקולוניאלי, אלא הפכו מאורגנים ומוגנים על ידי הכובש. מדינה עם סביבה חקיקתית גזענית המספקת לה תמיכה, טיפול וחסינות.


הוא הוסיף כי המדינה הכובשת השכילה להמציא סיבות לדכא את הפלסטינים ולהפוך את חייהם לגיהנום חי וייסורים מתמידים, מה שלא היה קורה אלא בגלל שהעולם הפסיק לחלוטין להיות שומר זכויות אדם וגורם מרתיע מפני ההתנהגויות הפליליות שנקטו על ידי הישות הכובשת האחרונה עלי אדמות ובהיסטוריה.


שעבן אמר כי המתודולוגיה של סגירה מקיפה של הגיאוגרפיה הפלסטינית, באמצעות מחסומים, שערים צבאיים וחומת ההפרדה וההרחבה הגזענית, לא נועדה רק לשלוט בתנועת הפלסטינים ברחובות, אלא גם רצונה, דרך יותר מ-912 מחסומים, שערים צבאיים, וחומת הפרדה באורך של יותר מ-1,000 רגל, כדי לשלוט בתנועת הפלסטינים ברחובות, לעצב מחדש את הגיאוגרפיה בהתאם לגחמותיו החולות של הכובש, ולשנות את הגדה המערבית, כולל ירושלים. , לתוך מובלעות וקנטונים צרים, דוחים מגורים ודיור, ונתונים למערכת החמורה ביותר של שליטה ופיקוח על חייהם של אלה התחת כיבוש, ומבטלת לחלוטין את האפשרות לתקשורת לא רק בין שני מחוזות שכנים, אלא מתרחבת מעבר לכך עד ל- ביצוע תקשורת בין הכפר לכפר השכן.

פלסטין

ב 03 פבר 2025 8:05 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על נפות הגדה המערבית

היום, יום שני, המשיכו כוחות הכיבוש הישראלי בתוקפנותם על נפות הגדה המערבית, כולל טובאס, טול כרם וג'נין.


בטול כרם ממשיכים כוחות הכיבוש בתוקפנותם נגד העיר והמחנה שלה, זה היום השמיני ברציפות, תוך פריסת כלי רכב צבאיים נוספים, פשיטות על בתים, השחתה, אילץ תושביהם לברוח ומעצרם של צעירים.


עם עלות השחר היום פשטו כוחות הכיבוש על בתיהם של אזרחים בפרבר אזבת אל-תיאה, דרומית לעיר טול כרם, ועצרו חמישה צעירים: האחים סאמר, מועיאד ואיאד מטר, אחמד באלידי וכרים אל- ח'רוף עצרו גם את האזרח מוחמד אל-פחורי מביתו בעיר.


כוחות הכיבוש ממשיכים למצור את בית החולים הממשלתי הקדוש תאבת ת'אבת ובית החולים המתמחה ישראע, תוך חסימת עבודתם של האמבולנסים והצוותים הרפואיים שלהם, ומעבירים אותם לחיפוש וחקירה בשטח, תוך הפיכת המבנים שמסביב לצריפים צבאיים ולמוקדי צלפים.


כוחות הכיבוש עדיין שולחים יותר מכלי רכבם לעיר ולמחנה שלה מהמחנה הצבאי "צנעוז" ממערב לטול כרם, ופורסים מספר רב של סיורי חי"ר ברחובות, בשכונות ובאמצע הירק. שוק, סירוק וחיפוש בין הבתים והסמטאות, והטרדת האזרחים.


כוחות הכיבוש הסלימו את הפרותיהם נגד אזרחי העיר ומחנהה, באמצעות שורה של פיגועים שכללו פשיטה על בתים, גירוש בעליהם, השחתה וגניבת תכולתם ופיצוץ והשמדת מספר מהם, בנוסף להגבלת תנועה, תוך השתלטות על מבני מסחר ומגורים והפיכתם לצריפים צבאיים ומקומות לצלפים.


אתמול בערב הרסו כוחות הכיבוש מספר דוכני ירקות באמצע שוק טול-כרם, הממוקמים בצידי המדרכות, תוך אימה על בעליהם ומנסים לרסק אותם.


במחנה טול-כרם המשיכו כוחות הכיבוש לפרוס מספר רב של חיילי חי"ר בכל שכונותיו וסמטאותיו, לפשוט על בתים ולגרש את תושביהם, לתפוס מבנים גבוהים ולהפוך אותם לבמות צלפים ולירות לעבר אזרחים, מה שהוביל לפציעה של אזרח (בן 40) על ידי כדורים של צלף של חיילי כיבוש המוצב בתוך אחד הבניינים הללו.


הכיבוש ממשיך בפינוי רחב היקף של אזרחים מבתיהם במחנה, המשתרע עד לשכונות אל-גאנם ובתי הספר, בנוסף לשכונות המועדון, אל-שוהדא, אל-מטר ואבו אל-פול, ומכריח אותם. לצאת מהמחנה לכיוון העיר.


בטובאס ממשיכים כוחות הכיבוש את התוקפנות הצבאית והמצור על מחנה אל-פארא והעיירה טמון, מדרום לטובאס, זה היום השני ברציפות.


מאז תחילת הפלישה, החלו כוחות הכיבוש לחפור בדחפור את הדרכים והתשתיות המובילות למחנה אל-פארא, בנוסף לסגירת כל כניסותיו במחסומי עפר, ובנוסף פשטו על בתים מסביב למחנה, ואילצו את תושביהם. לברוח, ולהפוך אותם לצריפים צבאיים.


כוחות אלו פשטו גם על בתי אזרחים בפאתי העיירה טמון, אילצו אותם לברוח, ואמרו להם לא לחזור במשך עשרה ימים.


דחפורי הכיבוש הרסו גם צינור מים בין העיירה טמון לכפר אטוף, בנוסף לסגירת הכביש המחבר בין שני האזורים עם תלוליות עפר.


בתוך כך, מנהל מועדון האסירים בטובאס, כמאל בני עודה, דיווח כי הכיבוש עצר עשרה אזרחים ממחנה טמון ואל-פארא.


בג'נין ממשיך הכיבוש בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום הארבעה עשר ברציפות, ומותיר 25 חללים, עשרות פצועים, מעצרים והריסת עשרות בתים, תוך מבצע עקירה גדול שפגע ב-15 אלף אזרחים. .


אתמול נרצח הקשיש וליד להלוה מפגיעת כדורי כוחות הכיבוש בכניסה למחנה ג'נין, בעוד אזרח נפצע מכדורים בירך בשכונת אל-ג'בריאת בעיר.


כוחות הכיבוש גם פוצצו בו זמנית כ-20 מבנים בחלק המזרחי של מחנה ג'נין, לאחר שחיבדו אותם בחומרי נפץ, וגרמו נזק לחלקים של בית החולים הממשלתי בג'נין, מבלי שתיעדו פציעות.


כוחות הכיבוש הודיעו למשפחתו של הצעיר קוסאי אל-סעדי כי ביתם בשכונה המזרחית של העיר ג'נין, המורכב משלוש קומות, יופצץ אם בנו קוסאי לא ייכנע, בטענה כי הוא מבוקש על ידי הכיבוש.


שני עיתונאים הותקפו גם בעת שסיקרו את המצב בשטח בג'נין.


הכיבוש ממשיך לשלוח תגבורת למחנה העיר ג'נין מהמחסום הצבאי ג'לאמה, בעוד הדחפורים שלו ממשיכים להרוס בתים בשכונת אל-דמג'.

פלסטין

א 02 פבר 2025 10:57 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להפציץ בית בן שלוש קומות בשכונה המזרחית של ג'נין

היום, יום ראשון, הודיעו כוחות הכיבוש הישראלי למשפחתו של הצעיר הפלסטיני קוסאי אל-סעדי כי ביתם בשכונה המזרחית של העיר ג'נין יופצץ.


מקורות מקומיים אמרו כי כוחות הכיבוש הודיעו לאביו של קוסאי אל-סעדי על כוונתם להפציץ את ביתם בן שלוש הקומות בשכונה המזרחית של העיר, אם בנו קוסאי לא ייכנע, בתואנה שהוא מבוקש על ידי הכיבוש.

פלסטין

א 02 פבר 2025 10:55 pm - שעון ירושלים

הסהר האדום מציל קשיש לאחר 7 ימי מצור של כיבוש על מחנה טול כרם

הערב, יום ראשון, הצליחו צוותי הסהר האדום לחלץ קשיש ממחנה טול-כרם, לאחר ששהה בביתו שבעה ימים ללא מים או מזון, בשל התוקפנות הישראלית המתמשכת.


מקורות באגודת הסהר האדום בטול-כרם דיווחו כי צוותיה, ובראשם מנהלת האגודה, מנאל אל-חפי, הצליחו להגיע אל הקשיש, עבדול כרים אל-עופי, בשנות השבעים לחייו, בתוך ביתו במחנה ולהציל. את חייו.



מהאגודה נמסר כי הקשיש הועבר לבית החולים הממשלתי שאהיד תאבת תאבת בעיר, ולאחר מכן לביתו של אחד מקרוביו.

פלסטין

א 02 פבר 2025 8:09 pm - שעון ירושלים

מתנחלים תקפו פלסטיני בצפון בקעת הירדן

מתנחלים תקפו ביום ראשון בערב פלסטיני בעין אל-חילווה שבצפון בקעת הירדן.


וואפא ציטט מקורות מקומיים שאמרו כי מספר מתנחלים פשטו על בתיו של האזרח מוחמד עאדל דראג'מה ותקפו אותו.


האזור עדים לעתים קרובות להתקפות של מתנחלים תחת חסות כוחות הכיבוש, על פי WAFA.

פלסטין

א 02 פבר 2025 6:44 pm - שעון ירושלים

משטרת ישראל עוצרת 432 עובדים פלסטינים בשטחי 1948

היום, יום ראשון, עצרה משטרת ישראל 432 פועלים פלסטינים בתוך שטחי 1948.

מקורות מקומיים דיווחו כי משטרת ישראל פתחה במסע פשיטות רחב היקף בכל שטחי 1948, במהלכו עצרה 432 פועלים מהגדה בתואנה של "שהות ללא אישורים".

משטרת ישראל ממשיכה לרדוף אחרי עובדים פלסטינים באמתלה של "שהייה ללא אישורים".

פלסטין

א 02 פבר 2025 6:43 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מחמיר את סגירתו של הכניסות לחברון ועריה ותוקף אזרחים

היום, יום ראשון, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי מספר אזרחים בכניסה לעיירה אידנה, וסגרו את הכניסה הצפונית לעיר חברון ולמספר עיירות בנפה.

מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש עצרו מספר צעירים בכניסה לעיירה אידנה, ותקפו אותם לאחר שעצרו אותם, תוך שהם ממשיכים לסגור את השער שהוקם בכניסה לעיירה כבר יותר משנה. , וירי כדורים וגז רעיל לעבר אזרחים וכלי רכבם על בסיס יומיומי.

במסגרת זו, החמירו כוחות הכיבוש את אמצעים הצבאיים במחסום הסמוך לכניסה הצפונית לעיר חברון, עצרו רכבים של אזרחים, ערכו בהם חיפושים וחסמו את התנועה מה שגרם למשבר תעבורתי קשה.

פלסטין

א 02 פבר 2025 3:49 pm - שעון ירושלים

הכיבוש פוצץ מספר בתים במחנה ג'נין

היום, יום ראשון, פוצצו כוחות הכיבוש הישראלי מספר מבנים במחנה ג'נין.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש פוצצו בו זמנית כ-20 מבנים בחלקו המזרחי של מחנה ג'נין, לאחר שחיבדו אותם בחומרי נפץ, והוסיפו כי קולות פיצוצים ענקיים נשמעו ברחבי העיר ג'נין וחלקים מעיירות המחוז. .


מנהל בית החולים הממשלתי בג'נין, ויסאם בכר, אמר כי חלק מהמחלקות בבית החולים ניזוקו מהפיצוצים, אך לא נרשמו נפגעים.


ראוי לציין כי בנייני המגורים במחנה ג'נין בנויים בצורה אנכית, שכן כל בניין מכיל יותר מדירה אחת, מה שאומר שמספר רב של משפחות איבדו את בתיהם בעקבות ההפצצה.


הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה, זה היום השלושה עשר ברציפות, ומותיר 25 חללים, עשרות פצועים, מעצרים והרס נרחב של רכוש ותשתיות.


הבוקר, יום ראשון, נהרג הקשיש וליד אל-לחלוח, בן 73, מפגיעת כדורי צלף כיבוש בכניסה למחנה ג'נין, ואזרח נפצע גם הוא מפגיעת כדורים בירך, בשכונת ג'בריאת. העיר.


אתמול, שבת, נרצחו חמישה אזרחים, בהם ילד, בשכונה המזרחית של העיר ג'נין והעיירה קבאטיה מדרום הם: הילד אחמד אל-סעדי, נור אל-סעדי, תמאם אל-סעדי , סאלח זקרנה ועבדול אלאונה.


ראוי לציין שהכיבוש אילץ כמעט 15 אלף בני אדם לעקור ממחנה ג'נין ומשכונת אלחדף, והם הופצו במספר כפרים ועיירות בנפת.


בתי החולים בעיר סובלים ממחסור חמור במים, לאחר שהכיבוש תקף והרס את קווי המים, שכן קרוב ל-35% מתושבי העיר סובלים ממחסור במים.


כוחות הכיבוש הרסו כליל כמעט 100 בתים במחנה ג'נין, על רקע הרס נרחב של התשתית.

פלסטין

א 02 פבר 2025 3:39 pm - שעון ירושלים

קדוש מעונה נורה על ידי כוחות הכיבוש במחנה אל-ערוב

הצעיר, מוחמד אמג'ד חדוש (בן 27), נהרג ואחרים נפצעו היום, ראשון, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על מחנה אל-ערוב, מצפון לחברון.

מקורות מקומיים אמרו ל-WAFA כי כוחות הכיבוש הסתערו על המחנה, פרסו מספר צלפים על גגות של כמה בתים וחלונות של מסגד, וירו כדורים חיים ומיכלי גז מדמיע לעבר האזרחים, מה שהוביל לפציעתם של הצעירים. האיש Haddoush, שהוא סמל ראשון במשטרת המכס הוא נורה בכדורים חיים בבטנו והועבר למרכז הבריאות בית פג'אר, שם הוכרז מאוחר יותר.

עימותים פרצו עם כוחות הכיבוש במחנה לאחר ההודעה על מותו של הצעיר חדוש, וכתוצאה מכך נפצעו ארבעה צעירים מכדורים חיים בגפיים התחתונות, ולאחר מכן הם הועברו לבית החולים.

הפעיל במחנה אל-ערוב, עבדול-היי ג'וואברה, אמר כי הפשיטות של כוחות הכיבוש על המחנה גדלו באופן משמעותי לאחרונה.

הוא הוסיף כי כוחות הכיבוש סגרו היטב את הכניסות הראשיות והמשניות למחנה, שם מתקשים התושבים להגיע למרכזים רפואיים ולבתי חולים מחוצה לו.

פלסטין

א 02 פבר 2025 3:24 pm - שעון ירושלים

הלוויה של 11 חללים מהעיר ומחנה ג'נין ללא שיתוף ציבור

היום, יום ראשון, קברה העיר ג'נין את גופותיהם של 11 חללים מהעיר והמחנה שנהרגו במהלך התוקפנות הישראלית הנמשכת במחוז, לאחר שכוחות הכיבוש מנעו בעבר את קבורתם.


מסע הלוויה של הקדושים, שהוגבל לבני משפחה וחברים קרובים, יצא לדרך מבית החולים הממשלתי ג'נין, שם הם הועברו באמבולנס למגורי משפחותיהם כדי להיפרד מהם.


הכיבוש מנע מתושבי העיר ג'נין ומחנהה לצאת למסע הלוויה ולטייל ברחובות העיר.


גופותיהם של 7 חללים הועברו: חליל אל-סעדי (בן 35), הילד מואטז אבו טביח (בן 16), וליד אלחלוח (בן 73), אמין סלאחאת (בן 57), ראאד אבו סבא. ' (בן 53), וחוסין אבו אל-חייג'ה (בן 38) ועבדול ג'וואד אל-גול, לבית הקברות לקדושים במחנה, שם נערכו עבורם תפילות הלוויה לפני קבורתם. .


ארבעת הקדושים: נור מחמוד, תמם מוהי אל-סעדי, הילד אחמד אל-סעדי (בן 16) ועבדול והאב אחמד אל-סעדי (בן 53), הועברו לבתי משפחותיהם בשכונה המזרחית של העיר. ג'נין להיפרד מהם, לפני שהתפלל עליהם במסגד עומר בן אל-ח'טאב, ואז הם נקברו בבית הקברות של המחוז המזרחי.


הרשות הכללית לעניינים אזרחיים הודיעה כי נעשו הסדרים עם משפחות תשעת הקדושים לקבורתם היום בבית הקברות של חללי מחנה ג'נין, שכן הכיבוש מנע בעבר את קבורתם.

פלסטין

א 02 פבר 2025 1:47 pm - שעון ירושלים

פצעי ירי ועקירה בכפייה במהלך תוקפנות מתמשכת בטול כרם

ביום ראשון אחר הצהריים, אזרח נפצע מכדורי הכיבוש הישראלי במחנה טול-כרם, במקביל לתוקפנות המתמשכת זה היום השביעי ברציפות.


חברת הסהר האדום דיווחה כי אזרח נפצע מכדורי כוחות הכיבוש ברגליו, והוא הועבר לבית החולים הממשלתי השהיד ת'אבת ת'אבת בעיר.


מקורות מקומיים דיווחו כי דחפורי הכיבוש הרסו וניפצו כלי רכב פרטיים השייכים לאזרחים בסמוך לכניסה למחנה, בנוסף להשמידו והשחתו כלי רכב השייכים לאזרחים בעיירה טמון.


בינתיים ממשיכים כוחות הכיבוש במצור ההדוק על מחנה טול-כרם, פורסים כוחות חי"ר גדולים בשכונותיו ובסמטאותיו, פושטים וסורקים בבתים וגורשים את תושביהם.


עדי ראייה דיווחו כי הכיבוש מבצע מסע עקירה נרחב נגד תושבי המחנה, המשתרע על שכונות אל-גאנם ואל-מדריס, בנוסף לשכונות המועדון, אל-שוהדא, אל-מטר ואבו אל-פול. מאלץ אותם לנסוע ברחוב אל-מדריס לכיוון הכניסה הצפונית של המחנה, ביציאה לעיר.


כוחות הכיבוש תופסים בתים ובניינים גבוהים בתוך ומסביב למחנה, ופורסים בתוכם צלפים הפותחים מדי פעם באש לעבר האזרחים.


בנוסף, כוחות הכיבוש הסתערו על פרבר אקטבה ממזרח לעיר טול-כרם, ועצרו את הצעיר בזיל עארף מביתו, תוך שהם עצרו את האזרח תאופיק אל-אופי מביתו שבפרבר דנאבה, עם התפשטות סיורי הולכי רגל ב. שכונות גדולות של העיר.


פלסטין

א 02 פבר 2025 1:05 pm - שעון ירושלים

21 פשיטות על אל-אקצא והקריאה לתפילה נמנעו 47 פעמים באל-איברהימי בחודש שעבר

ממשרד ההקדשים והדתות נמסר כי מתנחלים, בחסות כוחות הכיבוש הישראלים, הסתערו על מסגד אל-אקצא המבורך 21 פעמים, בעוד שהכיבוש מנע את הקריאה לתפילה 47 פעמים במסגד איברהימי במהלך חודש ינואר.


ה"אווקף" אמר בדו"ח שלו, היום, יום ראשון, כי הכיבוש והמתנחלים הסלימו את התקפותיהם על מסגד אל-אקצא, בין אם באמצעות מספר הפלישות, ובין אם באמצעות תוכניות ייהוד מסוכנות שהשפיעו על מסגד אל-אקצא.


היא הסבירה כי כוחות הכיבוש הגבילו את המתפללים וחסמו את כניסתם למסגד אל-אקצא כדי לקיים תפילות, במיוחד את תפילת השחר כוחות הכיבוש עצרו צעירים ובדקו את תעודות הזהות שלהם ברחבי העיר העתיקה של ירושלים הכבושה ובשערי העיר. מסגד אל-אקצא המבורך.


כוחות אלו החזירו את הצעירים ומנעו מהם את כניסתם למסגד אל-אקצא דרך שערי המסגד, מה שהוביל לעשרות צעירים ערכו את תפילות השחר ושישי בדרך לבאב אל-אסבת, לאחר שהכיבוש מנע את כניסתם אל אל. -אקצא, שזה דבר שחזר על עצמו עם הנשים המתפללות, כשהן נעצרו, כניסתן נחסמה, ונערכו חיפושים בתיקים שלהן באב אל-אסבת, בזמן שהן הולכות לערוך תפילת יום שישי.


המתנחלים תלו שלטים ברחובות ירושלים כדי להדריך את הפולשים אל השביל למסגד אל-אקצא כדי להסתער עליו תחת השם "הר הבית" בעברית. הם הסתתו בעבר נגד כמה שלטים שהצביעו על מיקומו של מסגד אל-אקצא ונושאים את שמו בערבית, עד שהכיבוש הסיר אותם.


במסגד איברהימי מנע הכיבוש את הקריאה לתפילה במשך 47 פעמים, כדי להקים בו חלוקה זמנית ומרחבית, והמשיך לתקוף את מסגד איברהימי בדרכים שונות. הוא החליף את המנעול של חדר הגנרטור ועסק בתכולתו, למרות שהמפתח לחדר היה ברשותם של האפוטרופוסים של מסגד איברהימי.


כמו כן, שינו כוחות הכיבוש את נעילת רשת החשמל של עיריית חברון, תוך הפרה ברורה של סמכויות העירייה. ראוי לציין כי נצפו חפירות רבות שבוצעו על ידי כוחות הכיבוש באותו אזור ולאחר מכן הרחבה של כוחות הכיבוש. כבלי חשמל מהצד של חדר החשמל לחלק הגזול של מסגד איברהימי, כך שהפך לשליטה בחדר החשמל של מחלקת החשמל בחברון נמצאת בידי הכיבוש, לאחר שהיה בידי חשמל חברון. עובדי המחלקה.


משרד ההקדשים אישר כי מה שהכיבוש עושה הוא פגיעה בוטה ובוטה בסמכויות ההקדשים במסגד איברהימי, פגיעה חמורה בקדושתו, התגרות ברגשות המוסלמים וניסיון לשלוט בו.


בנוגע לאתרים קדושים לאסלאמיים ולנוצרים ולמקומות דתיים, הדו"ח עקב אחר הריסת מסגד אל-אנסאר במחנה ג'נין על ידי כוחות הכיבוש.

פלסטין

א 02 פבר 2025 1:02 pm - שעון ירושלים

25 הרוגים והרס תשתיות במהלך התוקפנות המתמשכת בג'נין

הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה, זה היום השלושה עשר ברציפות, ומותיר 25 חללים, עשרות פצועים, מעצרים והרס נרחב של רכוש ותשתיות.


הבוקר, יום ראשון, נהרג הקשיש וליד אל-לחלוח, בן 73, מפגיעת כדורי צלף כיבוש בכניסה למחנה ג'נין, ואזרח נפצע גם הוא מפגיעת כדורים בירך, בשכונת ג'בריאת. העיר.


אתמול, שבת, נרצחו חמישה אזרחים, בהם ילד, בשכונה המזרחית של העיר ג'נין והעיירה קבאטיה מדרום הם: הילד אחמד אל-סעדי, נור אל-סעדי, תמאם אל-סעדי , סאלח זקרנה ועבדול אלאונה.


הכיבוש ממשיך לשלוח תגבורת למחנה העיר ג'נין מהמחסום הצבאי ג'לאמה, בעוד פעולות ההריסה נמשכות במספר שכונות של מחנה ג'נין.


כוחות הכיבוש אילצו את תושבי בניין אל-סאפא לפנות בכוח את בתיהם והפכו אותו לצריף צבאי.


ראוי לציין שהכיבוש אילץ כמעט 15 אלף בני אדם לעקור ממחנה ג'נין ומשכונת אלחדף, והם הופצו במספר כפרים ועיירות בנפת.


גם בתי החולים בעיר סובלים ממחסור חמור במים, לאחר שהכיבוש תקף והרס את קווי המים, שכן קרוב ל-35% מתושבי העיר סובלים ממחסור במים.


כוחות הכיבוש הרסו כליל כמעט 100 בתים במחנה ג'נין, על רקע הרס נרחב של התשתית.


משרד החינוך הודיע אתמול, שבת, כי הנוכחות בבתי ספר וגני ילדים ציבוריים ופרטיים בעיר ובמחנה ג'נין תהיה אלקטרונית, בעוד שהנוכחות תהיה אישית בשאר עיירות וכפרי הנפה. למעט הנוכחות של העיירה קבאטיה וכפר משולש הקדושים, שם הנוכחות תהיה ביום ראשון כמטלות ותתוגמל ביום חמישי הבא.

פלסטין

א 02 פבר 2025 11:31 am - שעון ירושלים

ג'נין נפרדת מגופות הקדושים זכרנה ועלוונה בקבאטיה

היום, יום ראשון, קברו המונים גדולים את גופותיהם של שני הקדושים, סאלח זכרנה ועבדול האדי עלאונה, בעיירה קבאטיה שמדרום לג'נין.


מסע ההלוויה יצא מהמרכז הרפואי של העיירה לבתיהם של שני הקדושים כדי להיפרד מהם לשלום אחרון לפני קבורתם.


המשתתפים נשאו את גופות שני הקדושים על כתפיהם והצעידו אותם ברחובות העיירה, תוך שהם קוראים קריאות בגנות פשע הכיבוש של חיסול שני הקדושים.


המשתתפים ערכו את תפילת ההלוויה עבור שני הקדושים, ולאחר מכן התהלוכה המשיכה לבית הקברות בעיר, שם נקברו.


זכרנה ועלאונה נהרגו לאחר שכוחות הכיבוש הפציצו אתמול את רכבם באמצעות טיל מרחפן. מספר הקדושים בנפת ג'נין מאז תחילת התוקפנות הישראלית חסרת התקדים נגדה הגיע ל-25 חללים.

פלסטין

א 02 פבר 2025 10:31 am - שעון ירושלים

קשיש נהרג, בית חדש נתפס במחנה ג'נין

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הבוקר, יום ראשון, על מות הקשיש ואליד מוחמד עלי להלוה (בן 73) על ידי כדורי הכיבוש הישראלי בכניסה למחנה ג'נין.


כך, מספר ההרוגים בנפת ג'נין מאז תחילת תוקפנות הכיבוש לפני 13 ימים עלה ל-25 חללים.


כוחות הכיבוש הישראלי תפסו גם בית חדש במחנה ג'נין והפכו אותו לצריף צבאי.


מקורות מקומיים אמרו כי כוחות הכיבוש פשטו על בית בטאלאט אל-גאבז במחנה והפכו אותו לצריף צבאי.


הכיבוש ממשיך לשלוח תגבורת צבאית לעיר ג'נין ולמחנה שלה, מהמחסום הצבאי ג'לאמה, בעוד פעולות ההריסה נמשכות במספר שכונות של מחנה ג'נין.


כוחות הכיבוש אילצו את תושבי בניין אל-סאפא להתפנות מבתיהם והפכו אותו לצריף צבאי.


ראוי לציין כי במחנה ג'נין נהרסו כליל כ-100 בתים, ובתי החולים בעיר סובלים ממחסור חמור במים, לאחר שהכיבוש כוון והרס את קווי המים, שכן כ-35% מתושבי העיר סובלים ממחסור במים. .

פלסטין

א 02 פבר 2025 9:53 am - שעון ירושלים

מתנחלים חוטפים אדמות דחפור מדרום לחברון

היום, יום ראשון, ביצעו מתנחלים פעולות חפירה ודחפור באדמות אזרחים במסאפר יטא, דרומית לחברון.


לפי מקורות מקומיים, מתנחלים ביצעו עבודות חפירה ודחפור ליד בתי אזרחים בכפר אום אל-ח'יר במסאפר יטא.


המקורות ציינו כי המתנחלים סללו בשנה שעברה כביש קולוניאלי בין הכפר אום אל-ח'יר לאזור סכר ת'אלה, דחפו אדמות חקלאיות והקימו אוהלים ליד הסכר.


הוא הסביר שמטרת המתנחלים היא לתפוס עוד אדמות של אזרחים לטובת התפשטות קולוניאלית על חשבון אדמות האזרחים.

פלסטין

א 02 פבר 2025 7:46 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש ממשיכים בתוקפנותם בטול כרם ובמחנה זה היום השביעי

כוחות הכיבוש הישראלים המשיכו בתוקפנותם על העיר טול-כרם ומחנהה זה היום השביעי ברציפות.


אמש פשטו כוחות הכיבוש, בליווי כלבי משטרה, על בתי אזרחים בשכונות שונות של העיר טול-כרם ובפרבריה, לרבות השכונה המזרחית, שכונת אל-טיאה ושכונת אל-ראשיד בפרבר דנאבה אותם, בדקו את זהות תושביהם והעבירו אותם לחקירה בשטח, מבלי שדווח על מעצרים.


לטענת מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש שלחו כלי רכב צבאיים נוספים ממחנה "טסטעוז" ממערב לטול כרם, וממחסומי טייבה וג'בארה דרומה, לעבר העיר ומחנהה והטילו עליהם מצור הדוק, תוך כדי. ממשיכים במצור על בית החולים הממשלתי הקדוש תאבת תאבת ובית החולים המתמחה בישראא ומפריעים לעבודת האמבולנסים והצוות הרפואי.


היא הוסיפה כי העיר עדה לפריסה גדולה של כוחות חי"ר וצלפים על גגות מבני מגורים ומסחר שאותם תפסו והפכו לצריפים צבאיים באמצע השוק והשכונות המערביות והמזרחיות.

במחנה טול-כרם ממשיכים כוחות הכיבוש במצור, תוך היערכות כבדה של כוחות כיבוש בכל שכונותיו וצלפים על מבנים גבוהים בתוכו ומסביבו, פושטים וסורקים על בתים ומאלצים את בעליהם לעזוב אותם תחת איום נשק.


מקורות מקומיים דיווחו, בציטוט עדי ראייה מהמחנה, כי כוחות הכיבוש הגבירו את הפצצות הבתים בשכונות הפנימיות של המחנה, והגבירו את קצבם עם הגעתו של דחפור כבד (D10), והחלו להרוס בתים וחנויות נוספים באזור. שכונות אל-סוואלמה ואל-חמאם, מיישרים אותן לקרקע.


היא הוסיפה כי כוחות הכיבוש פשטו על עשרות בתים, הרסו את תכולתם מבפנים, וחפרו בורות בקירותיהם כדי להשתמש בהם בפשיטה על בתים סמוכים, תוך הפצת פחד ובהלה בקרב תושביהם, ללא אכפתיות מנוכחות ילדים, קשישים. ונשים, ומכריח אותן לעזוב תחת איום של נשק.


כוחות הכיבוש ממשיכים להשתלט על מבנים גבוהים בתוך ומסביב למחנה, והופכים אותם לצריפים צבאיים ולעמדות צלפים, בעוד יחידות חי"ר פרוסות רבות בין בתים וסמטאות. משפחות נוספות ממשיכות להיעקר בכוח מבתיהן, לאחר שגורשו על ידי הצבא כוחות הכיבוש, בשכונות שונות, והאיום של הכיבוש שלא יחזור אליו.


התוקפנות גרמה להרס מוחלט של התשתיות ולהפרעה בשירותים בסיסיים כמו מים, חשמל, אינטרנט ותקשורת, מלווה במחסור במזון, ציוד רפואי, מי שתייה וחלב תינוקות.


אתמול, שבת, נהרג האזרח וואהיד עומר וואהיד מאדי (סבאח), בן 51, עקב פציעתו הקשה בחזה, לאחר שצלף כיבוש ירה בו בשכונת קקון במחנה, והביא את מספר הקדושים במהלך התוקפנות המתמשכת. העיר ומחנהה לארבעה.


לאור ההסתערות המתמשכת על העיר טול-כרם ומחנהה, הודיעה מנהלת החינוך על הסבת הסמסטר השני היום, יום ראשון, לנוכחות אלקטרונית מרחוק לעיר ולפרברים, בעוד ששאר בתי הספר בנפת יעברו השתתפות עצמית. ההחלטה כוללת בתי ספר פרטיים וגני ילדים.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 10:23 pm - שעון ירושלים

נתניהו אישר את תחילת השיחות על השלב השני של שביתת הנשק ביום שני הבא

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יתחיל בשיחות על השלב השני של הפסקת האש ברצועת עזה ביום שני במהלך ביקור בבירת ארה"ב, כך מסרה משרדו ביום שבת.


מלשכת נתניהו נמסר בהצהרה כי "ראש הממשלה שוחח הערב עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, סטיב ויטקוף. השניים סיכמו כי המשא ומתן על השלב השני של עסקת בני הערובה יתחיל כאשר ייפגשו בוושינגטון ביום שני הבא.


המשרד הוסיף, בהצהרה, כי ויטקוב ישוחח מאוחר יותר עם ראש ממשלת קטאר ונציגי מצרים, לפי רויטרס.


במסגרת עסקת עזה שסיימה יותר מ-15 חודשי לחימה, 33 בני ערובה המוחזקים על ידי פלגים פלסטינים בעזה ישוחררו במהלך ששת השבועות הראשונים להפסקת האש, בתמורה למאות אסירים פלסטינים, שרבים מהם מרצים מאסרי עולם בישראל. .


השלב השני של המשא ומתן כולל שחרור של יותר מ-60 גברים בגיל צבא. השלב הראשון של ששת השבועות בהפסקת האש שהושגה עם מתווכים מצריים וקטארים, ובגיבוי ארצות הברית, נותר עד כה על המסלול, למרות כמה תקריות שהובילו כל צד להאשים את השני בהפרת ההסכם.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 9:22 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מזהיר את זכריה אל-זוביידי: טעות אחת ותפגוש חברים ותיקים

שר הביטחון ישראל כץ הזהיר לאחרונה את האסיר הפלסטיני המשוחרר זכריה זוביידי מטעויות כלשהן, ואיים להחזירו לכלא.


"טעות אחת ותפגוש חברים ותיקים", כתב כץ בטוויטר לאחר שזביידי שוחרר ביום חמישי בתמורה לבני ערובה ישראלים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, על פי ה"טיימס אוף ישראל" "לא נקבל תמיכה בטרור". כתב.


ראוי לציין שזכריה זוביידי היה מראשי גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של תנועת הפת"ח, במחנה ג'נין התהילה שלו התפשטה במהלך האינתיפאדה הפלסטינית השנייה, והוא הפך לאחד הצבאיים המפורסמים ביותר מנהיגים בג'נין ובמחנה.


אל-זוביידי נעצר לאחרונה ב-2019 בעיר רמאללה, באשמת ביצוע פיגועים קטלניים נגד ישראלים.


בשנת 2021 הוא היה בין שישה פלסטינים שהצליחו להימלט מהכלא הישראלי המבוצר בגלבוע דרך מנהרה שחפרו מחוץ לחומות הכלא. אבל הם נעצרו מחדש כמה ימים לאחר מכן.


זכריה נורה בגיל 13 בעת שהשתתף ביידוי אבנים לעבר כוחות ישראליים ב-1988. הוא נעצר לראשונה ב-1989 ונכלא למשך שישה חודשים.


לאחר שחרורו החל את פעילותו בתנועת הפתח. הוא נעצר מחדש ב-1990, הואשם ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הצבא הישראלי, ונידון לארבע וחצי שנות מאסר.


ב-1994 שוחרר אל-זוביידי במסגרת הסכמי אוסלו, ועבד בשירותי הביטחון הפלסטינים בהתאם להבנת שחרורו, יחד עם עוד עשרות עצורים כמוהו, שלא הורשו לצאת מיריחו.


חמישה חודשים לפני תום כהונתו, התגנב מיריחו לג'נין. הוא היה מבוקש על ידי ישראל בעיר ג'נין ובמחנה במשך שנים.


אל-זוביידי נותר מבוקש על ידי הצבא הישראלי עד שנת 2007, אז הסכים למסור את נשקו לרשות הפלסטינית בתמורה לכך ששמו יוסר מרשימת המבוקשים של ישראל, כחלק מהסכם בין הרשות הפלסטינית לישראל שכלל אחרים שוויתרו על נשקם.


בשנת 2011 ביטלה ישראל את החנינה של אל-זוביידי מסיבות לא ידועות.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 7:13 pm - שעון ירושלים

עודכן: 4 חללים ופציעות בהפצצת הכיבוש על העיר ג'נין והעיירה קבאטיה

ארבעה אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו, במוצאי שבת, בהפצצת כיבוש ישראלי שפקד את העיר ג'נין והעיירה קבאטיה מדרום.


משרד הבריאות דיווח, בהודעה קצרה, כי שני אזרחים נהרגו כתוצאה מההפגזות שפקדו את השכונה המזרחית בג'נין, וכי שני אזרחים נוספים נהרגו כתוצאה מהפגזת הכיבוש על רכב בקבטיה.


לפי מקורות מקומיים, מזל"ט ישראלי הפציץ רכב ברחוב חיוני במרכז העיירה קבאטיה, הרג שני אזרחים ופצע אחרים.


היא הוסיפה כי מזל"ט אחר הפציץ אופנוע בשכונה המזרחית של ג'נין, והרג שני אזרחים.


מוקדם יותר הערב הפציצו כוחות הכיבוש קבוצת צעירים ליד דיוואן אלסעדי בשכונה המזרחית בג'נין, מה שהוביל למותו של הילד אחמד עבד אל חלים אלסעדי (בן 16) ולפציעתם של שניים. צעירים אחרים.


עם מות הקדושים של ארבעת האזרחים, עלה מספר הקדושים בנפת ג'נין מאז תחילת תוקפנות הכיבוש על העיר ג'נין ומחנהה לפני 12 ימים ל-24 חללים, בנוסף לעשרות פציעות.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 6:08 pm - שעון ירושלים

צעיר נורה במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש מזרחית לשכם

צעיר נפצע, במוצאי שבת, מכדורים חיים, במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש הישראלי בעיירה בית פוריק, מזרחית לשכם.


מהסהר האדום נמסר כי צעיר (בן 30) נורה בכדורים חיים בבטן והועבר לקבלת טיפול בבית החולים.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 5:09 pm - שעון ירושלים

חילופי שבויים רביעית: 3 ישראלים ל-183 פלסטינים

חמאס העביר 3 אסירים ישראלים, ותל אביב שיחררה 183 אסירים פלסטינים בתמורה, בחילופי השבויים האחרונים בין שני הצדדים, שהם הרביעיים מאז הוכרזה הפסקת האש.


המבצע, שנראה חלק ומהיר, התרחש ימים ספורים לפני תחילת המשא ומתן בשלב השני, שמשמעות ההסכם עליו היא הפסקת המלחמה סופית, וכישלונו יבשר על שובו של רוח המלחמה. .


גדודי קסאם, המזוהים עם חמאס, בחרו למסור את הישראלים בשתי תחנות: הראשונה בחאן יונס בדרום רצועת עזה, והשנייה בנמל עזה בעיר עזה בצפון, בהודעות שהתנועה ביקשה לשלוח. לישראל ולעולם.


חמושים של גדודי קסאם מסרו לנמל העיר עזה את עופר קלדרון, אזרח צרפתי המחזיק באזרחות ישראלית, ואת ירדן ביבס, לידי הצלב האדום בחאן יונס, ואת קית' סיגל, אמריקאי המחזיק באזרחות ישראלית. ביבס הוא בעלה של שרי ואב לשני ילדים, כפיר ואריאל, שלדברי חמאס בנובמבר 2023 נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית.


במסירה לא נראתה אף אחת מהמראות ששלטו במסירה הקודמת ביום חמישי, כאשר אנשי חמאס התקשו להפריד בין העצורים להמונים שהתאספו סביבם בעזה.


התנועה הייתה להוטה לשלוח מספר הודעות באמצעות תמונות, לוגו וסמלים במהלך תהליך המסירה. בנוסף להפגנת הכוח של חמושים מיחידות שונות בגדודי קסאם, ומבחר האתרים שישראל הכריזה עליהם על שליטתה ועל פירוק חמאס, העלו הלוחמים תמונות של מנהיג גדודי קסאם, מוחמד דף ואחרים. מהמועצה הצבאית שנהרגו בידי ישראל. על כרזה נכתב: "אנחנו שמים את המנהיגים שלנו לפני החיילים", ובכרזה גדולה נוספת נכתב: "הציונות לא תנצח".


חמאס הציג בכוונה סמלים צבאיים ישראלים, כמו סמל "יחידה 8200", השייכת למודיעין הצבאי הישראלי (אמן), וסמל "יחידה 414", השייכת לאוגדת עזה בפיקוד הדרום של ישראל. צבא, וסמלים ספציפיים לשירות הביטחון הכללי (שב"ק), והודפסו על כולם: "הציונות לא תנצח".


כמו כן הציגה בכוונה מפה שעליה כתוב בערבית ובעברית השם "רעים", המתייחסת לקיבוץ "רעים" הסמוך לרצועת עזה, אותו כבש חמאס בפיגוע ב-7 באוקטובר 2023, וכן לידו היו לוחמים שנשאו נשק ישראלי שהשיגו במהלך התקיפה.


ישראל אישרה כי קיבלה את אסיריה, ואמרה כי מצבם הבריאותי טוב, בניגוד לאסירים הפלסטינים ששוחררו ברמאללה ובעזה.


ישראל שחררה בשבת 183 פלסטינים, בהם 18 עם מאסרי עולם, 54 עם מאסרים ארוכים ו-111 מרצועת עזה שנעצרו לאחר 7 באוקטובר 2023.


האסירים הגיעו באוטובוס של הצלב האדום לרמאללה, תוך קבלת פנים עממית גדולה, ובהמשך הגיעו האסירים מרצועת עזה לרצועה.


הפלסטינים נשאו את השבויים והצעידו אותם ברחובות רמאללה בגדה המערבית ובחאן יונס בעזה, בשמחה רבה, בעוד רובים שלופים הופיעו ברמאללה, שהתברר מאוחר יותר כשייכים לשירותי הביטחון הפלסטינים.


נראה היה שהאסירים הפלסטינים ירדו במשקל והיו במצב בריאותי קשה. סוכנות הידיעות הפלסטינית אישרה כי מספר אסירים משוחררים הועברו לקבלת טיפול בבתי חולים ברמאללה, לאחר שמצבם הבריאותי הידרדר. כתוצאה מהתקיפות הם היו נתונים לבתי כלא, במיוחד לפני שחרורם במסגרת עסקת החליפין.


עסקת החליפין, שהתקיימה בשבת, היא הרביעית, ובוצעה מוקדם, ונפתחה הדרך לקבוצת הפלסטינים הראשונה לעבור מעזה למצרים דרך מעבר רפיח.


מקורות פלסטינים אמרו לאשרק אל-אווסט כי החבורה הראשונה של פצועים ברצועת עזה יצאה בשבת למצרים דרך מעבר היבשה ברפיח, וכללה כ-50 פצועים שיקבלו טיפול בבתי חולים אל-עריש.


לדברי הגורמים, "הרשימות הוכנו על ידי משרד הבריאות בעזה והועברו באמצעות מתווכים לישראל, שבתורה אישר אותן ואת שמות הנלוות לפצועים כל חולה לווה על ידי קרוב משפחה מדרגה ראשונה. ”


בין הפצועים היו אנשי חמאס שנפצעו במלחמת ישראל ברצועת עזה.


על פי ההסכם, המעבר ייפתח תחילה ל-50 חמושים פצועים ו-50 אזרחים פצועים, יחד עם מלוויהם, כאשר 100 אחרים, רובם סטודנטים, יורשו לעבור ככל הנראה מסיבות הומניטריות.


עד כה שוחררו 18 עצורים, בהם חמישה תאילנדים ששוחררו ביום חמישי האחרון, בתמורה ל-400 עצורים פלסטינים, 76 נותרו במעצר של חמאס, כולל גופותיהם של לפחות 34 בני ערובה, שהצבא הישראלי אישר שהם. נהרג.


בשלב הראשון של הפסקת האש אמורים להשתחרר 33 ישראלים בתמורה לכ-2,000 פלסטינים, בעוד שבשלב השני המשא ומתן כולל שחרור של יותר מ-60 ישראלים מעזה, כולל קצינים וחיילים.


ארה"ב דוחפת להיכנס למעשה לשלב השני, אך ישראלים ופלסטינים רבים מאמינים שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עלול להיכשל במשא ומתן בשלב השני, אך הם מהמרים שרצונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לסיים את המלחמה ירסן את נתניהו בסופו של דבר. .


השיחות על השלב הבא אמורות להתחיל ביום שני הבא, 16 ימים לאחר כניסת ההסכם לתוקף, לפני שנתניהו וטראמפ ייפגשו ביום שלישי בבית הלבן.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 3:58 pm - שעון ירושלים

הכיבוש פושט על בתיהם של אסירים משוחררים בחברון ותוקף עיתונאי

היום, שבת, פשטו כוחות הכיבוש הישראלי על מספר בתים של אסירים ששוחררו במסגרת המנה הרביעית של הסכם הפסקת האש, ותקפו עיתונאי.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש פשטו על בית משפחתו של האסיר המשוחרר עימאד אבו ראמוז באזור אל-חארס בעיר חברון, במקביל לשחרורו.


היא גם פשטה על ביתו של האסיר המשוחרר סידקי אל-זארו, בעוד משפחות האסירים איימו לעצור מחדש את בניהם, ודרשו מהם לא להניף דגלים וסיסמאות ולא לקבל מיטיבי לכת.


באותו הקשר, תקפו כוחות הכיבוש את העיתונאי מוסעב שאוור בזמן שסיקר את הפשיטה על בית משפחת אבו ראמוז, שגרמה לו לספוג חבלות והועבר לבית החולים הממשלתי עליא.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 3:21 pm - שעון ירושלים

מומחים: בנייה מחדש של מערכת הבריאות ברצועת עזה שקרסה לחלוטין תדרוש 12 שנים

מומחי בריאות סיכמו במהלך אירוע הזדהות עם רצועת עזה כי "מערכת הבריאות קרסה לחלוטין ברחבי הרצועה כתוצאה ממלחמת ההשמדה הישראלית, ובנייתה מחדש דורשת כ-12 שנים".

זאת במהלך אירוע שארגנה היום, שבת, קבוצת עובדי בריאות, תחת הכותרת "המחאה הגדולה באוהל הלבן", מול משרד האו"ם בעיר ז'נבה שבשוויץ, כדי לשפוך אור על האירועים. בעזה.

המשתתפים תיארו את המנהגים של ישראל ברצועת עזה לאחר 7 באוקטובר 2023 כ"רצח עם", והדגישו את הצורך לא לשתוק לגביו.

הפעיל חוסיין דורמז מטורקיה, חבר ביוזמת הבריאות הבינלאומית ומשתתף במחאה, דיווח כי הוקמה "קואליציית בריאות בינלאומית לתמיכה בעזה", והסביר כי "יותר מ-100 ארגוני בריאות מיותר מ-12 מדינות פועלות כיום. פעיל באתר המחאה", וציין כי "ישנם ארגונים נוספים מיותר מ-50 מדינות שחתמו על ההצהרות שפרסמנו או הפגינו סולידריות על ידי ארגון הפגנות בו-זמנית".

על פי הערכות הפעילים, "גם אם יתאפשר להם להיכנס לעזה ללא כל תנאי, יידרשו 12 שנים לבנות הכל".

הפעיל והמשתתף באירוע, עובדת הבריאות הצרפתית ממוצא אלג'יראי, נוריה בלחאג', אמרה: "אנחנו, כעובדי בריאות, מושפעים במיוחד ממה שקורה לעמיתינו בפלסטין, ואנו רואים שיש לנו משימה קדושה כלפי המטופלים שלנו, ועלינו להיות סולידריות מוחלטת איתם".

שרה גלי, עובדת בריאות הולנדית, אמרה כי האירוע קרא לאו"ם להגן על עובדי הבריאות בעזה ובגדה המערבית "מכיוון שהם מותקפים כמו שלא ראינו מעולם בחיינו".

עאלי ציין כי המצב הבריאותי בעזה הגיע ל"רמה קטסטרופלית, עם יותר מ-1,400 התקפות על מתקני בריאות מאז 7 באוקטובר 2023", וכתוצאה מכך למותם של יותר מ-1,000 עובדי בריאות.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 1:42 pm - שעון ירושלים

דיווח: רשויות הכיבוש שוללות היתרי בנייה מהירושלמים ומרחיבות הריסות בתים

דו"ח שהוכן על ידי הלשכה הלאומית להגנה על קרקעות והתנגדות להתנחלויות קבע כי מדיניות הריסת בתי האזרחים בעיר הכבושה ירושלים ובאזורים אחרים בגדה המערבית חוזרת לקדמת הבמה, אך בתנופה גדולה יותר בלחץ מצד מפלגות הקואליציה השלטת בישראל, ובמיוחד מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ' ו"גדולת היהודים" בראשות איתמר בן גביר, והשתתפות פעילה של מפלגות משפיעות במפלגת הליכוד, ו"ארץ ישראל". קואליציית הלובי" בכנסת ישראל.


המשרד הוסיף בדו"ח ההתיישבות השבועי שפרסם היום, שבת, כי רשויות הכיבוש הודיעו לתושבי הכפר אל-נומאן "חאלת אל-נומאן" ביום ראשון האחרון על הריסת כל בתי הכפר, כהכנה. על סיפוחו לגבולות העיר הכבושה ירושלים הוא מורכב מ-45 בתים המאוימים בהריסה בתואנה של היעדר היתר, לאחר שעיריית הכיבוש בירושלים התנפלה על הכפר וחילקה הודעות הריסה.

ראש המועצה המקומית בכפר, ג'מאל אלדראווי, הסביר כי החלטות ההריסה באו בתואנה של היעדר היתר, וציין כי הכפר נבנה לפני 1948 על שטח של 1,500 דונם, עם אוכלוסייה. של כ-150 איש בבתים הבנויים מאבן ישנה.

הכפר חאלת אל-נומאן נמצא בקצה הדרום-מזרחי של העיר ירושלים, מאות מטרים צפונית לעיר בית סאחור הוא היה מיושב על ידי הפלסטינים הראשונים בשנות השלושים של המאה הקודמת.


בשנת 1967, לאחר כיבוש הגדה המערבית, רשמה ישראל את תושבי הכפר כתושבי הגדה המערבית ולא הנפיקה להם תעודות זהות ישראליות, כפי שקורה ברוב הפלסטינים המתגוררים באותם אזורים בירושלים ובסביבותיה שישראל סיפחה מאוחר יותר. , והמשיך להתייחס אליהם כאל "תושבים בלתי חוקיים".

על בסיס עמדה זו מנעו רשויות הכיבוש את נוכחותם של תושבי הכפר בשכונות ובכפרים שסופחו לירושלים במקרה זה סירבה עיריית ירושלים לספק להם את השירותים הנדרשים כמו מים, רשתות ביוב ופינוי אשפה. כמו כן, היא נמנעה מקביעת מפות ותכניות לתשתיות ולמבנה של הכפר, מה שהוביל ל... התושבים נמנעו מלקבל היתרי בנייה, ומצב זה נמשך בחייהם של תושבי הכפר שנים רבות.

בניית חומת ההפרדה הגזענית, שנבנתה על ידי כוחות הכיבוש לאחר אינתיפאדת אלאקצא לאורך גבולותיה הדרומיים של העיר, החמירה את הידרדרות המצב בכפר זה, שהיה מבודד על ידי החומה מהעיר בית. סחור ושאר הכפרים והעיירות בגדה המערבית בניסיון לעקור את תושביה.

בימים אלה הכפר חאלת אל-נומאן לא לבד מול תוכניות הריסה, עקירה וטיהור אתני לצדו מאוימים תושבי העיירה סילוואן מאותה תוכנית.

ביום ראשון האחרון קיימו מאות מתושבי העיירה ישיבה מול העירייה בירושלים, במחאה על מדיניות הריסת הבתים וצווי הפינוי שביצעו כוחות הכיבוש נגד תושבי העיירה פעילים מהשמאל הישראלי -ב, הרמת כרזות המגנות את הריסות הבתים ודורשת לעצור אותן.

העיירה סילוואן אינה דומה לכפר חאלת אל-נומאן. זוהי עיירה גדולה בה מתגוררים כ-59,000 ירושלמים האיום הנוכחי של עקירה בכפייה מקיף כ-7,500 אזרחים, המתגוררים ב-6 שכונות.

אנשים אלו מאוימים בכך שיהרסו את בתיהם בתואנה של בנייה ללא היתר, או שייעקרו לטובת האגודות הקולוניאליות הישראליות.

על פי נתוני נפת ירושלים, רשויות הכיבוש ביצעו 320 הריסות, כולל יותר מ-87 בעיירה סילוואן בין אוקטובר 2023 לנובמבר 2024, וכי ישנם יותר מ-30,000 נכסים במזרח ירושלים המאוימים בהריסה, מה שיוביל עקירה וגרימת אבדות כבדות לחייהם של עשרות אלפי ירושלמים.

נפת ירושלים מעריכה כי ישנם 22,000 בתים ומתקנים במזרח ירושלים, כולל 7,000 בעיירה סילוואן, שלטענת העירייה, או מה שמכונה "הוועדה המחוזית לבנייה ותכנון", אינם חוקיים, וכי מספר בתים ומתקנים נהרסו ללא הודעה מוקדמת, או ללא... ממתינים להחלטה "שיפוטית" בנוגע להריסה.

מהמחוז נמסר כי בייחוד ממוקדת באופן שיטתי את העיירה סילוואן, בעיקר בשכונות אל-בוסתן, ואדי אל-רבבה ו-ואדי קדום, בשל קרבתם למסגד אל-אקצא, במטרה ליישם את תוכניות הכיבוש. להקים מה שנקרא "גנים תנ"כיים" ומה שנקרא "גן המלך" על חורבות הבתים ועל אדמות הבעלים.

מספר הודעות ההריסה שרשויות הכיבוש והעירייה מתכננות ליישם גדל משנה לשנה 32,000 הודעות, לאחר למסור את כל התיק לאיתמר בן גביר.

על פי הדו"ח, בשנת 2023 הייתה עדה להריסה של כ-150 מבני מגורים, 70 מהם היו הריסות עצמיות, בעוד שנת 2022 עדה להריסה של 143 דירות, 71 מהן הריסות עצמיות, ובשנת 2021 הייתה עדה של כ-143 דירות. 181 פעולות הריסה, 97 מהן היו הריסות עצמיות.

מנתוני משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) עולה כי רשויות הכיבוש הרסו 215 בניינים במזרח ירושלים במהלך שנת 2024, ויותר מ-40,000 אזרחים נפגעו.

בהתבסס על נתונים אלה, מספר ההריסות הגבוה ביותר היה בעיירה סילוואן, בה נהרסו (41) מבנים, ואחריה ג'בל אל-מוכבר (34), אל-וואלאג'ה (27), אל-עיסאוויה (24), בית. חנינא (17), אל-תור (11), וצור (10), ראס אל-עמוד (9), שועפאט (9), ואדי אל-ג'וז (8), שכונת אל-ת'ורי (5), שועפאט. מחנה (4), בית צפאפא (3), אל-זעים (3), ובאב אל-סהירה (2) ביר אונא (2), העיר העתיקה (2) ואל-קנבר (2), בעוד השאר מפעולות ההריסה מופצות בג'בה, שייח' ג'ראח ואום טובא.

הנתונים מצביעים על כך שמספר זה עולה ל-402 אם נכללים אזור נפת ירושלים, וברור שהאזורים שהיו עדים להריסות הרבות ביותר הם ענתא, שבה נהרסו (47) מבנים, חיזמא (23), ומדרום לענתא". עאר אל-בייק" (18 , וסור באהר (15), וג'בע "התקהלות בדואית" (14), וצפון ענטה (14), ואל-זעים (14), ובדואים (11), ורפאת. (11), ונבי סמוויל (10), וקלנדיה (10), ובית ענן (7), אל-ג'יב (2), בית חנינא "פרבר אל-בריד" (2), אלרם (1), ומחנה קלנדיה (1).

מדיניות הרסנית זו לא הצטמצמה רק לעיר ירושלים וסביבתה, אלא התפרשה על פני שטח רחב לכיסוי רוב שטחי הגדה המערבית, בסימן ברור לכוונות העומדות מאחורי עתיד השטחים הפלסטינים התחתונים.

עשרות אלפי יחידות קולוניאליות חדשות נדחקות לחוגי רשויות הכיבוש, כדי להעמיק את הקולוניאליזם ולהרחיב את השטח הגיאוגרפי שלה, בעוד שהודעות ופעולות הריסה מאיימות על חיי האזרחים הפלסטינים.

לדברי OCHA, צבא הכיבוש הרס 1,058 מתקנים פלסטינים בשטח C במהלך 2024, כולל 192 בתים מאוכלסים, הריסות אלו הובילו לעקירת 860 אזרחים, והשפיעו על כ-38,000 אחרים במהלך אותה תקופה.

ממשלת הכיבוש מבינה כי מדיניות ההריסה, העקירה והטיהור האתני אינה עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי והלגיטימיות הבינלאומית, אך היא ממשיכה לעשות זאת מול הקהילה הבינלאומית, לאור חוסר יכולתה לעצור זאת, כאמור ב. סעיף 25/1 של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם וסעיף 11/1 של האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות האמנה הבינלאומית לזכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות מ-1966 קובעת כי "הריסת בתים מהווה הפרה ברורה של הבינלאומי. הצהרות ואמנות זכויות אדם המבטיחות את זכותו של הפרט לדיור הולם".

סעיף 53 לאמנה גם אוסר על השמדה על ידי הכוח הכובש של כל מטלטלין או מקרקעין של יחידים או קבוצות.

המשפט הפלילי הבינלאומי גם רואה בהריסה בקנה מידה גדול של בתים מעשה בלתי חוקי והפרה של החוק הבינלאומי על פי סעיף 8/2 של חוק בית הדין הפלילי הבינלאומי, "הרס נרחב של רכוש, שאינו מוצדק מכורח צבאי. מהווה פשע מלחמה".

בנימה נוספת, הכנסת ישראל אישרה עקרונית את ביטול החוק הירדני התקף בגדה המערבית בדבר השכרה ומכירה של מקרקעין לזרים, למרות שלכנסת אין סמכות להטיל חוקים על אדמות כבושות, שכן חוק זה מבטל את כל החוקים הבינלאומיים האוסרים כל פעולה בשטחים כבושים.

הצעת החוק זכתה לתמיכה של 58 חברים, ואילו 33 חברים התנגדו לה.

בשבוע שעבר אישרה ועדת השרים הישראלית לחקיקה הצעת חוק המאפשרת למתנחלים לרכוש קרקעות בגדה המערבית הכבושה, באופן הסותר את החוק הבינלאומי ופותח פתח לזיוף חוזי רכישת קרקעות אסיפה להצבעה הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת משה סולומון, ממפלגת הציונות הדתית, מטעם "שדולת ארץ ישראל" בכנסת, וחתמו עליה 40 חברי השדולה.

בהצעת החוק נכתב כי "כל אחד יכול לרכוש זכויות בקרקע באזור יהודה ושומרון (הגדה המערבית) כמו בכל מקום אחר".

ועדת השרים לחקיקה דנה בהצעת החוק הזו באמצע נובמבר, אך לא החליטה אז להעבירה להצבעה בכנסת.

חקיקה זו התקבלה למרות שבמצב הקיים, מתנחלים אינם יכולים לרכוש ישירות קרקעות בגדה, אלא באמצעות חברות הרשומות במרשם החברות של רשויות הכיבוש, ומתן היתר לעסקה כזו, לאחר הצבא. מפקד הגדה המערבית הוציא צו צבאי, בשנת 1971, המתיר עם עסקאות עקיפות כמו זו.

תנועת "שלום עכשיו" הזהירה כי הצעת החוק היא "צעד סיפוח נוסף שיזמה תנועת ההצלה הימנית", וכי הצעת החוק מבקשת לאפשר למתנחלים לרכוש קרקעות ללא כל פיקוח ברחבי הגדה המערבית.

עוד הוסיפו בתנועה כי "הצעת החוק מעניקה לקבוצה קטנה של מתנחלים קיצוניים את היכולת לרכוש קרקעות ולאחר מכן להקים עליהן התנחלויות, בין אם בלב חברון ובין אם בכל מקום אחר.

זאת ועוד, לכנסת אין סמכות לחוקק חוקים באזור שאינו בשליטת ישראל, בעוד שניסיון לכפות חוק שהיא חוקקת על אזור כבוש פירושו סיפוח והפרה בוטה של החוק הבינלאומי".

שלום עכשיו דיווחה בדו"ח האחרון שלה כי "מועצת התכנון העליונה" של רשויות הכיבוש, המנוהלת על ידי שר האוצר וההתיישבות במשרד צבא הכיבוש, בצלאל סמוטריץ', החליטה ביום רביעי שעבר להגיש תוכנית לבניית 682 יחידות קולוניאליות בשלוש מושבות: חלמיש, הבנויה על אדמות פלסטיניות, נפת רמאללה ואל-בירה עם (531 יחידות), מצד שנבנה על אדמות נפת חברון עם (126 יחידות), ופדואל שנבנה על אדמות סלפית עם (25 יחידות).

במקרה של חלמיש (נווה צוף), התוכנית קובעת בנייה של 531 יחידות התיישבות, כלומר הכפלת מספר המתיישבים במקום.

התנועה הוסיפה כתזכורת כי מתחילת דצמבר 2024 מתקיימים דיונים שבועיים לקידום יחידות קולוניאליות במושבות.

מספר היחידות המתקדמות משתנה מדי שבוע, אך 682 היחידות שהוקדמו בדיון ב-29 בינואר הן מספר שיא לשבוע בודד, ומאז הקמת ממשלת נתניהו הנוכחית הוקדמו מספרי שיא של יחידות התיישבות במערב. בַּנק.

ההפרות השבועיות שתיעדו על ידי המשרד הארצי להגנת הארץ היו בתקופת הדיווח כדלקמן:

יְרוּשָׁלַיִם:

כוחות הכיבוש הסתערו, מלווים ברכבי הריסה, והקיפו כליל את שכונת אל-חלילה בירושלים הכבושה, ומנעו מאזרחים להתקרב, בטרם ביצעו את מבצע ההריסה שכוון לאטליז, מסעדה, סופרמרקט, חנות זכוכית, ובית מלאכה לייצור אבנים מהווים מקור פרנסה לכ-30 משפחות ירושלמיות, והם קיימים משנת 2004. .

בסור באהר הרסו כוחות הכיבוש את אולם התפילה אל-תקווה, כאשר צוותי עיריית הכיבוש, בליווי שוטרים, הסתערו על הכפר והקיפו בניין, ולאחר מכן פשטו על הקומה העליונה שבה שכן "אולם התפילה אל-תקווה". , והרס אותו.

חליל:

מתנחלים תקפו את בתיהם של אזרחים בח'רבת אל-טובה במסאפר יטא, דרומית לשכם, ושרפו רכב השייך לאזרח עלי עוואד, וגרמו לנזק חומרי למספר בתים ובתי מגורים באזור.

באזור חאלת אל-פארה, ממערב לעיירה יטא, הודיעו כוחות הכיבוש על הריסת שלושה בתים ואסם חקלאי, כולל שני בתים מאוכלסים ועוד אחד בבנייה, ונתנו לבעליהם שבעה ימים לפני ביצוע ההריסה.

כוחות הכיבוש הודיעו גם על הריסת שבעה בתים בעיירה אידנה שבאזור המערב, דווקא באל-ראס ובוואדי אל-ביר, ונתנו לבעליהם שבעה ימים לפנותם, לאחר שהודיעו להם לפני חודשיים על ההחלטה. להרוס אותם.

בח'לט טאהא בעיירה דורה, הרסו כוחות הכיבוש ארבעה בתים ומתקנים חקלאיים באזור הסמוך להתנחלות "נגוהות", שנבנתה על אדמות אזרחים.

בית לחם:

מתנחלים הרסו כמויות גדולות של גידולי כרובית באזור חלאיאל אל-לוז, דרומית מזרחית לבית לחם, ושחררו עדר כבשים לרעות על אדמות האזרחים, מה שהוביל להרס של 5,000 מהיבול של האזרח עותמאן אבו כמיל.

בעיירה טוקו' הרסו דחפורי הכיבוש בית מאוכלס בן שתי קומות השייך לאחים אוסמה ותייסר חסן מוסא סולימאן הבית מורכב משתי קומות, כל קומה בשטח של 300 מ"ר.

בעיירה אלח'דר מדרום, המשיכו מתנחלים לחרוש אדמות חקלאיות הנאמדות בעשרות דונמים באזור "ואדי אבו אל-חסן" ממערב לעיירה, בצמוד לכביש הקולוניאלי המוביל להתנחלות "ביתר עילית". ובסמוך למאחז הקולוניאלי "סידי בועז".

באזור מחרור בבית ג'אלה, הרסו כוחות הכיבוש מסעדה שנבנתה לפני חמש שנים על שטח של 3 דונם בבעלותו של האזרח הירושלמי מחמוד עלי מוסא שרי, בתואנה של חוסר רישיון, תוך כדי דחפור הקרקע. ועקירת עשרות עצי זית ישנים, בני יותר מ-100 שנה.

רמאללה:

מתנחלים מהמושבה מעלה לבונה תקפו את בתיהם של אזרחים בעיירה סינג'יל מצפון, השייכים לאזרחים: עבדול כרים ח'ליל, ראג'ה ג'פרי ועבדול מונים פרחאן, בטרם נסוגו מהמקום.

שכם:

מתנחלים תקפו רכבים של אזרחים מדרום לשכם, ויידו לעברם אבנים על הכביש סמוך להתנחלות "יצהר" אחרים תקפו את הקשיש, ג'וואד ע'זאל (בן 71), בעת שעבד על אדמתו במישור העיירה. של סבסטיה, עם מקלות, מה שהוביל לכך שהוא סובל מחבלות, ובעקבות כך הוא הועבר לבית החולים.

בכפר פורוש בית דג'אן הרסו דחפורי הכיבוש בית מאוכלס בבעלותו של האזרח סמי אחמד אבו הניש, בשטח של 120 מ"ר. הם הרסו גם חדר חקלאי בבעלות האזרח אמיד חאג' מוחמד שתי בריכות חקלאיות בבעלות האזרחים ג'אסר אבו ג'יש ועדלי מוסטפא אבו ג'יש, והוציאו הודעות הריסה בכפר, שנבנו לפני עשרות שנים בתוך הכפר.

כמו כן, מסרו רשויות הכיבוש הודעת הריסה לבניין בהר גריזים בשכם, בבעלות משפחת אל-חמש, המורכב מחמש קומות וממוקם על ראש ההר.

סלפית:

מתנחלים מההתנחלות "נטפים" כרתו 30 עצי זית בבעלותו של האזרח אחמד מוסטפא אסי בעיירה קראוט בני חסן באזור "חלת חסן" ממזרח לעיירה, ואחרים גנבו 50 ראשי כבשים באזור מחפור מצפון. של העיר, בבעלות האזרח מוחמד עבדול עזיז מרעי.

בדיר בלוט הרסו כוחות הכיבוש בית שהיה מאוכלס במשך 5 שנים והיה בבעלות האזרח ג'וואד יעקב הדרוס. שטחו של הבית היה כ-150 מ"ר.

מתנחלים גם כרתו מספר עצי זית ממערב לסלפית, והשחיתו אדמות חקלאיות שנמצאות באזור "אל-תקווירה" בין העיירות בורקין וכפר עד-דיק, בבעלות האזרח עבדאללה עלי אחמד.

צפון בקעת הירדן:

מתנחלים רעו את צאןיהם בין בתי אזרחים בכפר הבדואי ראס אל-עין, מצפון לעיר יריחו, במטרה ללחוץ על האזרחים לעקור אותם ולתפוס את בתיהם ורכושם.

המתנחלים ממשיכים גם לסלול כביש קולוניאלי ממערב להתנחלות ראס עין אל-עוג'ה, במטרה לחבר את המאחזים הקולוניאליים הנמצאים באזור זה לזה ההרים השכנים, מה שמאיים על התרחבות קולוניאלית נוספת על חשבון האזרחים באזור.

בעין אל-חילווה שבצפון בקעת הירדן, ספג האזרח סאטי אליאן דראג'מה חבלות כתוצאה ממספר מתנחלים שתקפו אותו וניסו לחנוק אותו לאחר שפשטו על אוהליו, בעוד שאחרים הסתערו על אוהלים של האזרח יוסף אבו עוואד. אזור "דרא עוואד" ליד המחסום הצבאי חמרה בצפון בקעת הירדן.

יְרִיחוֹ:

כוחות הכיבוש הרסו בית ומספר חומות תמך מסביב באזור סאמה יריחו ממזרח לעיר, השייכים להלה עבאסי הירושלמית מהעיירה סילוואן.

מתנחלים רועים את צאןיהם בין בתי אזרחים בכפר ערב אל-מליחאת, מצפון-מערב לעיר יריחו, ותופסים חבילות קש ומספוא.

בכפר אל-דויוק אל תחטה הרסו שלטונות הכיבוש ארבעה בתים ומספר קירות באזור "סתיח" אלו בתים מאוכלסים בבעלות עלי כאבנה וסעד חוואג'ה.

בח'רבת אל-פריסיה הודיעו כוחות הכיבוש לאזרח שמעך מוסטפא דראג'מה לפנות את מגוריו באמתלה של אימונים צבאיים בח'רבת אל-פריסיה שבצפון בקעת הירדן, ונתנו לו שבוע ימים.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 11:13 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנות שלו על ג'נין והמחנה שלה זה היום ה-12 ברציפות

צבא הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה, זה היום ה-12 ברציפות, ומותיר 19 חללים ועשרות פצועים ומעצרים.

מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו 4 אזרחים לאחר שהסתערו על העיירה קבאטיה, ושרפו רכב לפני שנסוגו. הם גם עצרו צעיר לאחר שתקפו אותו במהלך הסתערותם על העיירה עראבה, מדרום לג'נין.

כוחות הכיבוש המשיכו לפוצץ בתי אזרחים במחנה ג'נין, תוך שהם ממשיכים להסתער עליו נשמעו פיצוצים שנבעו מהפצצת בתי אזרחים, בעיקר בשכונות: אל-דמג', עבדאללה עזאם ואל-. בישר.

דחפורי הכיבוש גרמו להרס עצום בשכונת אלדמג' ובכניסה המזרחית למחנה, וממשיכים להרוס את רחוב בית החולים הממשלתי ג'נין ותשתיותיו כוחות הכיבוש חוסמים גם את הכניסה והיציאה של אמבולנסים לבית החולים .

פלסטין

ש 01 פבר 2025 11:13 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים שבעה אזרחים מדיר עמאר, ממערב לרמאללה

כוחות הכיבוש הישראלי עצרו עם עלות השחר היום, שבת, שבעה אזרחים כשהסתערו על הכפר דיר עמאר שממערב לרמאללה.


מקורות ביטחוניים אמרו ל-WAFA כי כוחות הכיבוש עצרו את אחמד חסן זייד, מוחמד ג'מיל זייד, אחמד עלי זייד, מוחמד מחמוד דארס, איהם חאלד אל-טיראווי, רג'ב עימאד שרקה ועלי מוסטפא אל-שייח', לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם באזור. כפר.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 9:35 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על טול כרם והמחנה שלה: שריפה ופיצוץ בתים ואילץ אזרחים לברוח

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על העיר טול-כרם ומחנהה, זה היום השישי ברציפות, וגורמים להרס רב לנכסי האזרחים, לבתיהם ולתשתיות, שהובילו לעקירה בכפייה של עשרות משפחות.

בעיר טול-כרם שוטטו ברחובות העיר סיורים רגליים של צבא הכיבוש, בעיקר בשכונות המערביות, הדרומיות והמזרחיות, פשטו על בתי אזרחים, ערכו בהם חיפוש ובדקו את זהותם צריפים צבאיים ופרוס צלפים על גגותיהם.

בין המבנים הללו ניתן למנות: מתחם מסחרי אל-עדוויה ליד בית החולים הממשלתי הקדוש תאבת תאבת, בנייני אל-דו ודיאב במרכז העיר, בניין אלזהראא ובניין הסיוע החקלאי בשכונה המערבית, ובניין אל-בבאא במרכז העיר. שוק ירקות.

עדי ראייה דיווחו כי כוחות הכיבוש המוצבים במבנים המסחריים שיגרו מל"טי צילום אינטנסיביים לאורך כל הלילה באזור שוק הירקות, בעוד חיילי חי"ר הסתערו על בית העלמין המערבי וביצעו פעולות סירוק בתוכו ומסביבו.

כתב WAFA מסר כי כוחות הכיבוש מבצעים פעולות חיפוש וסירוק בשכונות העיר, מציבים מארבים בין עצים, בתים ובסמטאות, רודפים אחרי אזרחים וכלי רכב ומאלצים אותם לחזור לבתיהם, תוך שהם פושטים על חנויות באזור. השכונה המזרחית לאחר שניפצו את המנעולים שלהם בכלים כבדים.

כוחות הכיבוש ממשיכים במצור על בית החולים הממשלתי הקדוש תאבת ת'אב ובית החולים המתמחה בישראע, תוך שהם משבשים את עבודתם של אמבולנסים וצוותים רפואיים, מעבירים אותם לסריקות, חוקרים פרמדיקים ומעצרים אותם.

במחנה טול-כרם ממשיכים כוחות הכיבוש להטיל מצור הדוק על המחנה, תוך שהם פורסים סיורים רגליים בכל שכונותיו, והצלפים שלהם נמצאים על הבניינים הגבוהים שבתוכו ומסביבו.

עדי ראייה סיפרו ל-WAFA כי כוחות הכיבוש ממשיכים לאלץ אזרחים במחנה לעזוב את בתיהם בשכונות אל-נאדי, אל-שוהדא, אל-גאנם, אל-מטר ואבו אל-פול.

הם הוסיפו כי פעולות אלו כללו הרס תכולת בתים, פיצוץ מספר מהם, הריסתם ושריפתם, כאמצעי להפחדה ולחץ על אזרחים, באמתלה של חיפוש מבוקשים.

ההסלמה הזו, שנמשכת כבר שישה ימים, מגיעה על רקע תנאים הומניטריים קשים ביותר שהוחרפו על ידי הרס המתקנים והתשתיות הבסיסיות במחנה על ידי דחפורי הכיבוש, והפסקות החשמל, המים, התקשורת והאינטרנט הנלוות לכך. כמו כן מחסור במזון, ציוד רפואי, מי שתייה וחלב תינוקות.

בנוסף, המאמצים והיוזמות של ועדת הכבוד והסיוע שהוקמה על ידי מושל טול כרם עבדאללה כמיל ממשיכים לעמוד לצד אנשי מחנה טול כרם ולתמוך במשפחות שנאלצו על ידי הכיבוש לעזוב את בתיהם.

עמותות, מרכזים ומסגדים בעיר ובפרבריה קיבלו עשרות עקורים מהמחנה ואלה שנתקעו ולא הצליחו להגיע למדינותיהם ולכפריהם.

פלסטין

ש 01 פבר 2025 9:28 am - שעון ירושלים

קסאם משחרר שני אסירים ישראלים במבצע החילופין הרביעי

ברצועת עזה בירכו על היום ה-14 להסכם הפסקת האש עם מבצע החליפין הרביעי במסגרת ההסכם, כאשר גדודי קסאם שחררו את האסירים ירדן ביבס ועופר קלדרון בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, תוך היערכות לשחרור השלישי. האסיר קית' שמונסל סגל בנמל עזה.


צבא ישראל אישר כי קיבל את שני האסירים הישראלים, ירדן ביבס ועופר קלדרון, ואמר כי הם בדרכם לישראל שם יעברו הערכה רפואית ראשונית.


הוא ציין כי הוא מתכונן לקבל את האסיר השלישי, קית' סגל, שצפוי להשתחרר בקרוב מנמל עזה.


פלסטין

ו 31 ינו 2025 9:02 pm - שעון ירושלים

צבא ישראל נסוג ממעבר גבול רפיח

רדיו צבא ישראל הודיע ביום שישי כי כוחות הצבא נסוגו ממעבר גבול רפיח בין מצרים לרצועת עזה, ונשארו בסביבתו.

ברדיו נמסר, בציטוט מקור ביטחוני עלום שם, כי הצבא "פרש ממעבר רפיח ופרס מחדש את כוחותיו לאורך ציר פילדלפי ברפיח בין הרצועה למצרים".

הגורם אמר כי "על פי הסכם הפסקת האש (בעזה וחילופי השבויים) בין חמאס לישראל, המעבר יחל להיפתח היום, לראשונה מאז תחילת מאי האחרון".

הוא ציין כי המעבר ייפתח רק ליציאת פלסטינים מעזה, "בלי ששום גורם ייכנס לרצועה", אמר.