פלסטין

ד 26 פבר 2025 10:55 am - שעון ירושלים

הכיבוש הורס בית בבנייה בכפר בית אייז'ה, צפונית-מערבית לירושלים

היום, יום רביעי, הרסו כוחות הכיבוש הישראלי בית בבנייה בכפר בית אייז'ה, צפונית-מערבית לירושלים הכבושה.


עדי ראייה דיווחו כי כוחות הכיבוש, מלווים בדחפור, הסתערו על הכפר והרסו בית בבנייה, השייך לאחים איברהים ועבדול מונתר דיוואן, בשטח של 265 מ"ר.


הדו"ח של ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות פיקח על ביצוע 76 פעולות הריסה על ידי רשויות הכיבוש בחודש שעבר, אשר השפיעו על 126 מתקנים, כולל 74 בתים מאוכלסים, 4 לא מאוכלסים ו-29 מתקנים חקלאיים ואחרים הם רוכזו בנפות ג'נין, עם 47 מתקנים, שבעה, 14 ו-14 בתים. 10 כל אחד.

פלסטין

ד 26 פבר 2025 8:45 am - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להרוס 11 בתים במחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם

כוחות הכיבוש הישראלי הודיעו הלילה על הריסת 11 בתים במחנה הפליטים נור שמס, מזרחית לעיר טול כרם.


מקורות מקומיים אמרו ל-WAFA כי כוחות הכיבוש מתכוונים להרוס את הבתים הללו באמתלה של סלילת כביש המתחיל מכיכר המחנה לכיוון שכונת מנשייה, והם שייכים למשפחותיהם של יוסף, ג'באלי, מרעי, אבו שלבאיה, אירני, שיהאב, יונס וגאנם.


המקורות הוסיפו כי הכיבוש נתן לבעלי הבתים היעדים מועד אחרון להגיע למחנה ולפנות את צרכיהם הבסיסיים בין השעות 8:00 ל-11:00 בבוקר ביום רביעי.


תוקפנות הכיבוש במחנה נור שמס נכנסה ליומה ה-18, כאשר כוחות הכיבוש ביצעו פשיטות חוזרות ונשנות על בתים לאחר שפוצצו את דלתותיהם, עקרו את תושביהם באיומי אקדח והפכו אותם לצריפים צבאיים.


המחנה היה נתון גם להרס נרחב ומוחלט של תשתיות ורכוש, לרבות בתים וחנויות שנהרסו, הופצצו ונשרפו, מה שהחריף את סבלם של אזרחים שנשארו בבתיהם, במצור הדוק ומחסור בחומרים בסיסיים כמו מזון, מים, תרופות וחלב תינוקות.


במהלך הימים האחרונים הייתה המחנה עד לתנועת עקירה גדולה בקרב תושביו, כולל נשים, ילדים, קשישים וחולים, שהתרכזה בשכונות אלמסלח, אלמנשיה וג'בל אלסליחין ואלנסר, שם עלה מספרם על 5,000 עקורים.


הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו על העיר טול כרם ומחנה הפליטים טול כרם במשך יותר מחודש.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 1:53 pm - שעון ירושלים

תגבורת צבאית שנשלחה לטול כרם ואזרחים נאלצו לפנות את בתיהם בנור שמס

היום, שלישי, שלחו כוחות הכיבוש הישראלי תגבורת צבאית לעיר טול-כרם ולשני מחנותיה, בין מטוסי סיור שטסו מעליה, עם כניסת התוקפנות נגדה ליומה השלושים.


מקורות מקומיים דיווחו כי כלי רכב של כוחות הכיבוש הסתובבו ברחובות העיר והוצבו במספר צמתים והפריעו לתנועת כלי רכב, בעיקר בשוק הירקות, תוך שהם פשטו על הבניין המסחרי אל-עדוויה ברחוב בית החולים הממשלתי הקדוש הקדוש ת'בת ת'אבת, וסרקו בו, ציינו כי תפסו אותו מאז תחילת שבועון צבאי והפכו אותו לצריף צבאי.


באותו הקשר פשטו כוחות הכיבוש על מספר בתים במחנה נור שמס, שנמצא במצור כבר 17 ימים, דווקא בשכונת ג'בל א-סליחין, לאחר שפוצצו את דלתותיהם, בין כדורים חיים, ואילצו את האזרחים לעזוב אותם באיומי נשק.


עדי ראייה סיפרו כי חיילי הכיבוש פשטו על ביתה של משפחת משארקה בג'בל אל-סליחין, ואילצו את תושביה לעזוב באיומי אקדח, בתואנה שהרחוב בו נמצא הבית ובתים נוספים בסמוך לו יהיו מעבר למעבר טנקים.


כוחות הכיבוש גרמו להרס מוחלט של התשתיות במחנה נור שמס, לרבות רשתות חשמל, מים, ביוב ותקשורת, בנוסף להרס מוחלט וחלקי של רכוש, לרבות בתים וחנויות, בעיקר בשכונת אלמנשיה השוכנת ברחוב שכם בכניסה למחנה.


התוקפנות של הכיבוש אילצה יותר מ-5,000 אזרחים לעקור בכוח מבתיהם במחנה נור שמס בלבד.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 1:51 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש מתחילים בפעולות הריסה בירושלים הכבושה

היום, שלישי, הרסו כוחות הכיבוש הישראלי שני בתים ניידים בשכונת אל-בוסתן בעיירה סילוואן, מדרום למסגד אל-אקצא המבורך בירושלים הכבושה.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוח של משטרת הכיבוש והצבא, מלווה בדחפור, הסתער על שכונת אל-בוסתן והרס שני בתים ניידים שבהם היו שתי משפחות המורכבות מ-10 אזרחים ממשפחות עאיד ואל-רואידי, שאת בתיהם הרס הכיבוש באותה שכונה לפני כשלושה חודשים.


כוחות הכיבוש ביצעו גם פעולות הריסה ודחפור שפגעו בבית ובמספר נכסים בעיירה עיסאוויה, מצפון-מזרח לירושלים הכבושה.


מנפת ירושלים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על אזור מזרח העיר והרסו בית השייך לאזרח אמג'ד עלי, בתואנה שאין לו היתר.

כמו כן, הרסו כוחות הכיבוש חממות חקלאיות ומכלאות לבעלי חיים, חיברו אדמות וחומות תמך, ועקרו מספר עצים.

מתקנים אלו נמצאים בבעלות האזרחים מואמן מוחסן וראפאת טאריק.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 1:49 pm - שעון ירושלים

20 משפחות בשכונות סילוואן ובתן אל-הווא איימו בעקירה בכפייה

היועץ המשפטי של נפת ירושלים, מדאת דיבה, אמר כי עשרים משפחות בשכונות סילוואן ובתן אל-הווא בירושלים הכבושה מאוימות בעקירה בכפייה.


בראיון לרדיו קול פלסטין ציין דיבה כי "מערכת המשפט הישראלית" נוהגת ב"טרור חוקי" ומיישמה אג'נדות פוליטיות. בניסיון לעקוף את החוקים לשליטה בעיר הקודש, בנוסף למתן פסקי דין רבים שלא בפניהם - ללא ידיעת בעליהם - וליישם אותם בכוח, כפי שקרה עם משפחת גהית'.


הוא הצביע על מעורבותה של עמותת עטרת כהנים הקולוניאלית בפשע זה נגד משפחות בשכונות הכבושים בירושלים.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 11:17 am - שעון ירושלים

הכיבוש הרס 40 מבנים והרס 300 חנויות במחנה טול-כרם

ראש הוועדה העממית לשירותי מחנה טול-כרם, פייסל סלמה, אמר כי כוחות הכיבוש עדיין כובשים ומצוררים את מחנה טול-כרם זה היום השלושים ברציפות, עוקרים את תושביו תחת איום נשק, וממיטים הרס בבתים, ברחובות, בסמטאות ובכל מתקניו.


הוא הוסיף בהצהרה לעיתונות היום, שלישי, כי הכיבוש, במהלך התוקפנות המתמשכת שלו, הרס כליל לא פחות מ-40 בנייני מגורים, בהם 100 דירות מגורים, שרף לא פחות מ-10 בתים, הרס לא פחות מ-300 חנויות ומאות בתים באופן חלקי, והשחית את חפציהם של מאות אחרים בתוך המחנה.


סלמה הסבירו כי כוחות הכיבוש, בתקדים מסוכן, סללו דרך שחדרתה לעומק ארבע שכונות במחנה טולקארם (החל משכונת בלוונה, ועברו דרך אל-חממה ואל-סוואלמה, והגיעו לשירותים והגדילו את השכונה ברחוב דהנבה), שהובילו להריסת 26 מבנים והגרמו לשכונה.


הוא הצהיר כי הכיבוש אילץ יותר מ-12,000 תושבי מחנה טול-כרם לעבור בכוח, באיומים והפחדות, לעיר, לפרברים ולכפרים הסמוכים, בעוד שהתהליך החינוכי נותר מושהה. .


התוקפנות המתמשכת במחנה טול-כרם הובילה גם להרס מוחלט וחסר תקדים של התשתיות, כולל חשמל, מים, ביוב, תקשורת ורשתות אינטרנט.


הוא ציין כי הכיבוש שואף - כפי שברור - להשיג מטרות פוליטיות ותקשורתיות, הרחק מהמטרות הביטחוניות והצבאיות שהוא טוען, והדבר החשוב ביותר שאליו הוא שואף הוא לפגוע בסוגיית הפליטים ולמחוק אותה, על ידי הריגת הסמליות של המחנה על ידי הנדסה מחדש של האופי האדריכלי והדמוגרפי של המחנה, וריקון מספרם וצמצום המינימום של תושביו וצמצום מספרם, הרס, מחיקתו ביטול שירותים בסיסיים, מה שהופך את החיים בתוך המחנה לבלתי אפשריים.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 10:54 am - שעון ירושלים

אווקף: מסגד איברהימי עדיין נתון להפרות חמורות

ממשרד ההקדשים והדתות נמסר כי מסגד איברהימי עדיין נתון להפרות חמורות ומתגברות מצד כוחות הכיבוש והמתנחלים הישראלים.


היא הוסיפה בהצהרה שפרסמה היום, יום שלישי, לרגל יום השנה ה-31 לטבח במסגד איברהימי, כי מדובר בנכס וואקף למוסלמים בלבד ושום החלטה, תהיה אשר תהיה, תשנה את המעמד הזה, וכי הוואקף הוא בעל הסמכות, השליטה והריבונות על המסגד מהבחינה הדתית, המנהלית והחוקית שלו, לאיזו החלטה של ארגון אונסק"ו היא מוסיפה רשימה.


ה"אווקף" ציין כי מסגד איברהימי היה נתון ל-197 הפרות בשנה שעברה על ידי הכיבוש ומתנחליו. ביניהם מניעת הקריאה לתפילה מצריחי הכיבוש 674 פעמים, וסגירתו המוחלטת למתפללים למשך 10 ימים תמימים, תוך שהוא ביצע עשרות הפרות ופיגועים בצורות שונות, כגון עבודות חפירה ופיקוח, מניעת ועדות שיקום מלבצע את תפקידן, ועוד פיגועים קשים המעידים על היקף הכיבוש החריף שלנו.


היא המשיכה: מספר המתפללים במסגד איברהימי במהלך שנת 2024 היה רק 236,530 מתפללים מספר זה נחשב פחות מהצפוי בשל הצעדים המחמירים שהטיל הכיבוש, לרבות סגירת הכניסות למסגד מאז 7 באוקטובר 2023. הכיבוש של כל הדלתות סביבו הגדיל, וסגר את הדלת והכניסה אליו. פלסטינים מגיעים אליו. כתוצאה מצעדים אלו יצר הכיבוש מצב של פחד בקרב המתפללים, במיוחד עם המשך הפריצות והאיומים. מה שמפריע להגעתם של מספר רב של מתפללים.


היא הוסיפה כי בצעד פרובוקטיבי לרגשות המוסלמים, ובהפרה בוטה של קדושת האתר הדתי, הסתערו 3,381 חיילים מצבא הכיבוש על מסגד איברהימי במהלך השנה האחרונה. בינתיים, החראם קיבל רק 12,663 תיירים במהלך שנת 2024. מספר מוגבל זה נובע בחלקו מהגבלות תנועה והמשך סגירת הכניסות לחרם.


ה"אווקף" קרא למוסדות בינלאומיים ומשפטיים להטיל על הכיבוש דין וחשבון לפשעיו נגד מסגדים ומקומות תפילה ולחשוף את הפשעים הללו בתקשורת ובעולם כדי להרתיע אותו מכל פשעיו.


היא גם קראה לאזרחים להיות נוכחים כל הזמן במסגד איברהימי, להפעיל בו את השמירה ולפתח תוכנית לפעילויות דתיות, תרבותיות וחברתיות שתוביל לנוכחות מתפללים מוסלמים במקום מסביב לשעון.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 10:19 am - שעון ירושלים

נתניהו מבקש להאריך את ההסכם והמאמצים לשחרור קבוצת האסירים השביעית

ביום ה-38 להסכם הפסקת האש בעזה, נמשכים המאמצים לשחרר את החבורה השביעית של האסירים הפלסטינים שישראל סירבה לשחרר בתמורה לכך שחמאס ישחרר 6 בני ערובה ישראלים, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש להאריך את השלב הראשון של ההסכם.


נתניהו רוצה להאריך את השלב הראשון של ההסכם ב-42 ימים נוספים ודורש מאמריקה ללחוץ על חמאס להקדים את מועד שחרור גופותיהם של 4 ישראלים חטופים לפני יום חמישי.


ראש ממשלת ישראל הפריע ליוזמות של מתווכים לפתור את משבר העסקה בעקבות החלטת ישראל להקפיא את שחרורם של יותר מ-600 אסירים פלסטינים.


שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, הודיע כי יבקר באזור השבוע כדי לנהל משא ומתן על הסכם הפסקת אש ועסקת חילופי שבויים.


בראיון ל-CNN, הדגיש ויטקוף את הצורך להאריך את השלב הראשון, ואמר שהוא יגיע לאזור השבוע כדי לנהל משא ומתן על כך.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 9:54 am - שעון ירושלים

חודש של תוקפנות כיבוש על טול כרם ו-36 ימים על ג'נין

התוקפנות הישראלית על העיר טול-כרם ומחנהה נכנסה לחודש הראשון שלה, ובמחנה נור שמס ל-17, לאור הסלמה צבאית חסרת תקדים ומצור הדוק שגרם להרס מוחלט של התשתיות והרכוש, והביא למות קדושים של 12 אזרחים, הן של גברים והן של תריסר, בנוסף למעצר.


מאז תחילת התוקפנות הטילו כוחות הכיבוש מצור מוחלט על מחנות טול-כרם ונור שמס, במקביל לפשיטות נרחבות על העיר ולמצור על בתי החולים שלה, שבמהלכם פשטו ונערכו חיפושים על בתים והפכו לצריפים צבאיים, בנוסף להפצצה, שריפה והריסה של עשרות תושבים, ותותחים גדולים משני המחנות, למעלה מ-15,000 עקורים, שחולקו במקלטים ובבתי קרוביהם בעיר, בפרבריה ובכפריה.


התוקפנות גרמה גם להרס נרחב של תשתיות, לרבות רשתות חשמל, מים, ביוב ותקשורת, שהשפיעו רבות על חייהם של התושבים שנותרו בחלק מהשכונות של מחנות טול כרם ונור שמס, והחריפה את סבלם עקב המחסור החמור במזון, מים, תרופות וחלב תינוקות.


התוקפנות הביאה למותם של 12 אזרחים, בהם ילד בן שבע, שתי אזרחיות, אחת מהן בחודש השמיני להריונה, והאחרונה שבהן הייתה אזרח שמת ביום שישי האחרון מפצעיו הקשים לאחר שרכב צבאי פגע ברכבו ברחוב שכם בעיר.


יותר מ-20 אזרחים, גברים ונשים כאחד, נפצעו, חלקם כתוצאה מכדורים חיים ורסיסים, ואחרים כתוצאה מפגיעת כלי רכב צבאיים.


במהלך התוקפנות המתמשכת, עצרו כוחות הכיבוש לפחות 165 אזרחים, בנוסף לעשרות שנחקרו בשטח, לפי מה שדווח במועדון האסירים הפלסטינים.


**עוּבָּרִי**

הכיבוש הישראלי ממשיך את התוקפנות שלו על העיר ג'נין ומחנהה כבר שלושים ושישה ברציפות, ומותיר 27 חללים, עשרות פצועים ומעצרים, בתוך הרס נרחב של רכוש ותשתיות.


כוחות הכיבוש נסוגו הבוקר, יום שלישי, מהיישוב קבאטיה לאחר פשיטה של 48 שעות, שהותירה שני פצועים, אחד מהם קשה, מעצר של מספר אזרחים, הרס מאסיבי של רכוש וחנויות אזרחים, הרס רשתות מים וחשמל, דחפור של תשתיות והרס הרכב המרכזי של העיר.


הכיבוש הרס גם אוטובוס של החברה לטיפול ליתומים בעיירה, והפשיטה הביאה לסגירת שוק הירקות ולהוצאה מכלל שירות, תוך שהכיבוש פשט על עשרות בתים והפך חלק מהם לצריפים צבאיים.


אתמול, יום שני, עצרו כוחות הכיבוש שלושה אזרחים מביתם במחנה ג'נין, ושרפו את בתיהם של אזרחים ליד מועדון המחנה.


מספר העקורים מהמחנה הגיע ל-20,000, וכ-430 בתים נהרסו לחלוטין או חלקית, נמנעה מ-2,000 תלמידים ללמוד בבתי הספר שלהם, וכ-178 אזרחים מהעיר ומהמחנה נעצרו מתחילת התוקפנות.


הבוקר עצרו כוחות הכיבוש את האסיר המשוחרר בילאל אל-שרקאווי מהעיירה זבאבאדה לאחר שפשט על ביתו בעיירה.


ההרס הרב והמסיבי שהותירו דחפורי הכיבוש בתוך שכונות המחנה מתגלה, כאשר הכיבוש הרס בתים ונכסים של אזרחים, ושינה מאוד את ציוני הדרך והגיאוגרפיה של המחנה, ופתח כבישים ורחובות בשכונות מסוימות, והרחיב רחובות בשכונות אחרות.


זה היום ה-36, ממשיך הכיבוש לתפוס מספר בתים של אזרחים ולהפוך אותם לצריפים צבאיים, במיוחד במבנים קרובים ומשקיפים למחנה ג'נין, בעוד שתושבי הבתים והמבנים הקרובים אליהם נתקלים בקשיים בכניסה, יציאה ומעבר עקב נוכחות מתמדת של צלפים, מה שמסכן את חייהם במחוז ג'נין. כ-120 בתים, בנוסף להריסה חלקית של עשרות בתים ונכסים בתוך המחנה.


לפי מועדון האסירים הפלסטינים, קרוב ל-200 מקרים של מעצר ומעצרם של אזרחים התרחשו בעיר ג'נין מאז תחילת התוקפנות לפני 36 ימים.


אתמול הסתער הכיבוש על העיירה בורקין, ממערב לג'נין, והרס את התשתיות המקיפות את אזור אל-עבארה, בעוד שהכיבוש ממשיך להרחיב את תוקפנותו ולהסתער על ערים וכפרים בנפת ג'נין על בסיס כמעט יומי, תוך פתיחת מסעות מעצרים והורסת התשתיות במקום.

דעות

ג 25 פבר 2025 9:18 am - שעון ירושלים

מכוון למסגד אל-אקצא...מתקפה על אומה שלמה

דיבור ירושלמי

דיבור ירושלמי

كاتب رأي

פרקי הקונספירציה הישראלית מגיעים לשיאם כשחושבים להדק את החבל על המתפללים המגיעים למסגד אל-אקצא המבורך בחודש הרמדאן, חודש הפולחן והקריאה, חודש הסליחה והסיפוק, אבל לממשלת נתניהו ולשירותי הביטחון יש דעה אחרת.


אתמול דיווחה התקשורת הישראלית על המלצה של המשטרה, השב"כ וגורמי ביטחון נוספים לאפשר רק לעשרת אלפים מתפללים לערוך תפילת יום שישי בתוך החצרות הקדושות של מסגד אל-אקצא, וכי ממשלת ישראל תקבל את ההחלטה הסופית בזמן הקרוב.


בפרטי ההמלצה אומרים במשטרה כי רק גברים מעל גיל 55, נשים מעל גיל 50 וילדים מתחת לגיל 12 יורשו להיכנס לאל-אקצא כדי לקיים תפילות, כלומר, יותר משני שלישים מהאזרחים שירצו לקיים את הטקסים והפולחנים של החודש הקדוש יקופחו.


היכן חופש הפולחן בהחלטה כזו, אם היא מיושמת בפועל על ידי ממשלת ישראל, ומשטרתה, שתמיד מודיעה בהצהרותיה לפני ובמהלך אירועי דת, שהיא מעוניינת להעניק נחמה ורוגע ולשמור על הסדר הציבורי לביטחונם וביטחונם של המתפללים, בין אם הם מוסלמים, נוצרים או יהודים, וכי היא מבטיחה חופש פולחן וצריכה תקשורתית זו למטרת נפש, למטרות תקשורתיות בלבד?


מסגד אל-אקצא המבורך נבנה על אדמת הווקף האסלאמית הערבית גרידא, ולישראל ולמתיישביה אין שום קשר, לא במישרין ולא בעקיפין. אסור לשום מפלגה, ממשלה, פלג או שר לתקוף את מסגד המוסלמים, הקיבלה שלהם, ואת ההחלטה ההיסטורית שלהם נגד הפלשתינאים המבוססים על קרקעות פוליטיות למען הפלסטינים. על המלחמה המתמשכת נגד עמנו בכל מקום, היא חייבת לדעת היטב שבני עמנו מודעים לאופי התוכניות והמזימות הנרקמות נגד מסגד אל-אקצא, שנחשב לקו אדום, שפירושו הכרזת מלחמה, לא רק נגד העם הפלסטיני שלנו, אלא נגד האומה האסלאמית כולה.


האם לא די בכך שמסגד אל-אקצא סובל מצעדים ישראליים לא צודקים, ובראשם פלישות מתנחלים וטקסים תלמודיים, הפרת קדושת המסגד וקדושתו, פעולות השוטרים נגד מתפללים ומסע המעצרים והגירושים בקרב המתפללים, ושייח'ים, בעיקר שרי הנפש, והאימאם? עד שנראה פרקים של קונספירציה חדשה המכוונת לאחד המקומות הקדושים והטהורים ביותר עלי אדמות, במהלך החודש הגדול ביותר, מסיבות, טיעונים והצדקות קלושים.


הפלסטינים נחושים לקיים תפילות ופולחן לאורך כל החודש הקדוש, משעות השחר המוקדמות ועד סוף תפילות תרוויה. זוהי זכות נרכשת, המובטחת על ידי חוקים דתיים ושמימיים. ישראל וממשלתה צריכות לכבד את הפרטיות בהיבט רגיש זה, במקום להפר את קדושת הדת והמוסלמים.


התמודדות עם החלטה כזו מגיעה על ידי שהייה במסגד אל-אקצא המבורך ועלייה לרגל אליו, כדי לסכל את ההזדמנות של הישראלים ושאיפותיהם, תוך שימת דגש על הצורך בקבלת החלטות מתאימות על ידי הממלכה ההאשמית ירדן, כשומרת הקדושות הדתיות הנוצריות והאסלאמיות בעיר שמירת הירדן, על מנת שנובעת את הירדן והעיר החזקה היא שמירת הירדן האחריות להגן עליו ועל קדושותיו היא אחריות בינלאומית בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 8:37 am - שעון ירושלים

פשיטות ומעצרים בגדה המערבית ובירושלים הכבושה

היום, שלישי, פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע פשיטות ומעצרים בגדה המערבית ובירושלים הכבושה.


בירושלים הכבושה דיווח נפת ירושלים כי כוחות הכיבוש עצרו את שני הצעירים הפצועים, קוסאי מוחמד אל-לאוזי וקוסאי מוחמד אבו שלבאק, לאחר שהסתערו על בתיהם בשכונה.


שני הצעירים נורו על ידי כוחות הכיבוש בגפיים התחתונות לפני כחודש, כאשר השהיד אדם סוב לאבן היה ממוקד במחסום צבאי קלנדיה.


הכיבוש גם עצר את הצעיר עומר אבו סנינה, לאחר שפשט על בית משפחתו בשכונת שדה התעופה.


בשכם הסתער כוח צבא כיבוש על הכפר יטמה ועצר את האזרח סאלח יוניס סנובר, לאחר שפשט וערך חיפוש על ביתו.


בעיר שכם הסתערו כוחות הכיבוש על רחוב אל-מאמון ובסביבת בית העלמין המערבי, פשטו על מסגד האימאם עלי ועל רחוב האוניברסיטה והרסו מצלמות מעקב בחנות מסחרית.

בינתיים, מספר סיורי כיבוש הסתערו על העיר מהכניסה הצפונית, פשטו על מספר מבנים סביב האוניברסיטה הפתוחה אל-קודס, על רקע פריסה נרחבת באזור, ותפסו הקלטות מצלמות.


בג'נין הסתערו כוחות הכיבוש על העיירה זבאבאדה ופשטו על בית לאחר שפוצצו את דלתותיו ועצרו את הצעיר בילאל שרקאווי לפני שנסוג.


ראוי לציין כי כוחות הכיבוש פותחים במסע מעצרים רחב היקף בעיירות ובכפרים של ג'נין מאז תחילתה של התוקפנות חסרת התקדים בעיר ובמחנה שלה, שנמשכת זה היום ה-36 ברציפות.


ברמאללה הסתערו כוחות הכיבוש על מחנה ג'לזון מצפון לרמאללה, על הכפרים קיביה ונבי סאלח מצפון-מערב ועל שכונת אום א-שראיית בעיר אל-בירה.


מקורות מקומיים דיווחו כי חיילי הכיבוש הרסו את חזיתות החנויות המסחריות בכניסה למחנה ג'לזון, בזמן שחיילי הכיבוש פשטו על כמה בתים בקיבה, נבי סאלח ושכונת אום אל-שרעית.


בחברון עצרו כוחות הכיבוש מהעיירה חלחול: בשאר אנואר איסמעיל אבו עסבה, אחמד מג'ד אבו עסבה ומוחמד מחמוד סביטן, וממחנה אל-פאואר שמדרום לחברון הצעיר מוחמד סעיד אל-עבדלה לאחר שפשט וערך חיפוש על בתיהם.


פעיל תקשורת בעיירה בית אומר, מצפון לחברון, מוחמד עוואד, אמר כי כוחות הכיבוש פשטו על העיירה, ערכו חיפושים במספר בתים והרסו את דלתותיהם החיצוניות והפנימיות וכן ניפצו את הרהיטים והרסו את קירותיהם ותקרותיהם.


הוא הוסיף כי כוחות הכיבוש תקפו את האזרח איברהים סאדיק אבו מריה, בן 45, על ידי הכאתו לעיני בני משפחתו ותפסו סכום של 3,500 שקלים, בנוסף לפשיטה על ביתו של האזרח זהיר מחמוד אל-עלמי, בן 55, שם ניקבו חיילי הכיבוש את רכבו, את חפציו האישיים, את חפציו והטאבלט שלו לילדיו.


כמו כן, הקימו כוחות הכיבוש כמה מחסומים צבאיים בכניסות לחברון, עריה, כפריה ומחנותיה, וסגרו מספר כבישים ראשיים ומשניים בשערי ברזל, גושי בטון ומחסומי עפר.

פלסטין

ג 25 פבר 2025 8:33 am - שעון ירושלים

5 ילדים מתים בעקבות קור עז בעזה

חמישה ילדים מתו בעקבות הקור העז ברצועת עזה, בעוד שמצבם של אחרים הוגדר קשה, כך על פי מה שאושר על ידי גורמי בריאות בעזה אמש.


תושבי רצועת עזה סובלים מהיעדר מחסה וטיפול בשל תוקפנות הכיבוש ברצועה, והיעדר שיטות חימום בשל מחסור בדלק, לאור גל קוטב קר מאוד.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 6:33 pm - שעון ירושלים

ילד נפצע מכדורי כוחות הכיבוש בקבטיה, דרומית לג'נין

ילד נורה על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, ביום שני בערב, בעיירה קבטיה, דרומית לג'נין.


מחברת הסהר האדום נמסר כי ילד בן 17 נורה בבטנו עם כדורים חיים ופונה לבית החולים.


ראוי לציין כי תוקפנות הכיבוש ביישוב קבאטיה נמשכת זה היום השני ברציפות, כאשר חיילי הכיבוש פשטו על מספר בתים והפכו אותם לצריפים צבאיים, בעוד צלפים פרושים על הגגות ויורים כדורים חיים לעבר האזרחים.


חיילי הכיבוש גם פתחו במסע מעצרים רחב היקף, על רקע בולדוזים והרס תשתיות.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 5:16 pm - שעון ירושלים

פקיד האו"ם: גירוש כפוי של פלסטינים מאדמותיהם אינו מתקבל על הדעת

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, אישר את דחייתו את הצעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להשתלט על רצועת עזה, וקבע כי ההצעה לגרש פלסטינים בכוח מאדמותיהם היא "בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין".


הוא הוסיף בנאום ביום שני, במהלך פתיחת המושב ה-58 של מועצת זכויות האדם של האו"ם בעיר ז'נבה שבשוויץ, כי "הסבל של הפלסטינים הפך לבלתי נסבל".


הוא חידש את קריאתו לחקירה עצמאית על ההפרות החמורות של החוק הבינלאומי שביצעה ישראל במהלך מלחמתה האחרונה בעזה.


הנציב העליון גם הדגיש כי "כל פתרון בר קיימא חייב להתבסס על אחריות, צדק והגדרה עצמית, תוך הבטחת זכויות האדם וכבודם של הישראלים והפלסטינים כאחד".


בנוגע להצעתו של טראמפ "לתפוס" את עזה ולעקור בכוח פלסטינים, הדגיש טורק כי "ההצעה לגרש אנשים בכוח מאדמותיהם היא לחלוטין בלתי מתקבלת על הדעת".


מאז ה-25 בינואר, טראמפ מקדם תוכנית לעקירת פלסטינים מעזה למדינות שכנות כמו מצרים וירדן, אשר נדחתה על ידי שתי המדינות, ואליה הצטרפו מדינות ערביות נוספות וארגונים אזוריים ובינלאומיים.


פלסטין

ב 24 פבר 2025 4:24 pm - שעון ירושלים

חבר הכנסת הישראלי קורא להרוג פלסטינים בעזה... חמאס מגיב

חמאס פרסמה הודעה לעיתונות בה גינתה את הצהרותיו של חבר הכנסת הישראלי ניסים ותורי, שבהן קרא להרוג פלסטינים בוגרים בעזה, בהתחשב בהצהרות אלו כהסתה פומבית לטיהור אתני, ומשקפות את הגישה הג'נוסיידית בה נקטו מנהיגי הכיבוש נגד העם הפלסטיני בחמישה עשר החודשים האחרונים.


התנועה הדגישה כי הצהרות פליליות מסוג זה מונפקות על ידי מנהיגי הכיבוש ללא כל התחשבות בחוקים הבינלאומיים, ועם הגנה מוחלטת מהממשל האמריקני, הקורא לפעולה בינלאומית דחופה לגנותם.


חמאס קרא לקהילה הבינלאומית, לאומות המאוחדות ולמוסדות השיפוט הבינלאומיים, ובראשם בית הדין הפלילי הבינלאומי, לתת דין וחשבון על האחראים לקריאות הגזעניות הללו ולהביאם לדין בינלאומי, באישור עקרונות האנושות וההגנה על זכויות העם הפלסטיני בארצו.



פלסטין

ב 24 פבר 2025 4:09 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,346 ומספר הפצועים ל-111,759 מאז תחילת התוקפנות.

מקורות רפואיים הודיעו היום, שני, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,346, רובם ילדים ונשים, מאז תחילת תוקפנות הכיבוש הישראלי ב-7 באוקטובר 2023.


אותם גורמים הוסיפו כי מספר הפציעות עלה ל-111,759 מאז תחילת התוקפנות, בעוד מספר קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות, וצוותי אמבולנס והגנה אזרחית אינם יכולים להגיע אליהם.


היא ציינה כי לבתי החולים ברצועת עזה הגיעו 7 קדושים, מתוכם 5 גופות החלימו, ו-6 פצועים במהלך 24 השעות האחרונות.


ראוי לציין כי הפסקת האש ברצועת עזה נכנסה לתוקף ב-19 בינואר, ומאז שנכנסה לתוקף, נהרגו ונפצעו מספר אזרחים באזורים שונים ברצועה.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 3:05 pm - שעון ירושלים

סער: יש לפרק לחלוטין את רצועת עזה וחמאס והג'יהאד חייבים להיכנע

שר החוץ הישראלי גדעון סער אישר כי ניתן להשיג את התנאים ליום שאחרי ברצועת עזה באמצעים מדיניים או אפילו צבאיים.


סער הדגיש היום בהצהרות לעיתונות את ההכרח בפירוק מוחלט של עזה וכניעתם של חמאס וג'יהאד, והדגיש כי פירוק עזה וכניעתם של חמאס וג'יהאד הוא תנאי למעבר ליום המחרת ברצועה, לפי ערוץ אל ערביה.


סער הדגיש כי המלחמה בעזה לא תיפסק לפני שכל האסירים ישוחררו.


אתמול חזר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על כוונתו לפרק את סמכות חמאס בעזה.


הוא הוסיף בנאום בפני כיתה של בוגרי צבא כי ישראל "מוכנה לחזור ללחימה אינטנסיבית בכל רגע", על פי דיווח ב"טיימס אוף ישראל".


הוא גם הדגיש כי חמאס לא ישלוט בעזה, וציין כי כוחותיו יפרק את הכוח הלוחם שלו. הוא גם ציין כי "ניתן להשיג ניצחון באמצעות משא ומתן או אמצעים אחרים", כלשונו.



פלסטין

ב 24 פבר 2025 2:19 pm - שעון ירושלים

צבא הכיבוש מצית בניין במחנה ג'נין

היום, יום שני, הציתו כוחות הכיבוש הישראלי בניין במחנה ג'נין.


כוחות הכיבוש הרסו גם את התשתיות בקבטיה, דרומית לג'נין, במהלך תוקפנותם באזור.


כ-120 בתים נהרסו כליל במחנה ג'נין, ועשרות בתים נוספים נהרסו חלקית, במסגרת המבצע הצבאי הישראלי בגדה המערבית.


רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות להסלים את המעצרים והחקירות בשטח, בעיקר בנפת ג'נין ובמחנה שלה, ובטול כרם ומחנותיה, מאז תחילת התוקפנות הנוכחית מבצעים אלו מהווים הרחבה של מדיניות המעצרים השיטתית, שהסלימה ברמתה לאחר מלחמת ההשמדה.


ממועדון האסירים נמסר כי במסגרת הודעת הכיבוש על הרחבת הפעילות הצבאית שלו בנפות הצפון, הגיע מספר המעצרים בנפות ג'נין וטול כרם לכ-365 מעצרים.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 12:05 pm - שעון ירושלים

הדיכוי הסלים בכלא עופר, מזג אוויר קר מעמיק את סבל האסירים

ממועדון האסירים נמסר כי מבצעי הדיכוי הסלימו באופן משמעותי בכלא עופר לאחרונה, כהרחבה למדיניות הדיכוי והפשיטות, המהוות את אחת המדיניות השיטתית הבולטות נגד אסירים בבתי הכלא, שהגיעה לשיאה במהלך מלחמת ההשמדה והתוקפנות המקיפה הנמשכת עד היום.


מועדון האסירים חשף כמה פרטים על פעולות הדיכוי שתועדו בבית הסוהר, בהתבסס על קבוצת עדויות שהגיעו לעורכי הדין של מועדון האסירים במהלך התקופה החולפת, ובמיוחד לגבי הדיכוי שהאסירים היו נתונים לו בערב ה-16 בפברואר.


הוא הסביר כי מבצע הדיכוי גרם לפציעה בדרגות שונות בקרב האסירים, לאחר שכוחות הדיכוי החמושים של הנהלת הכלא הכיבוש הסתערו על מספר מחלקות, תוך שימוש בכלבי משטרה, פצצות ומכות קשות. בנוסף, מזג האוויר הקר הטיל את צלו על סבלם של האסירים בתוך בתי הכלא, גם כדי להביא תנאים מתאימים לתנאי בית הסוהר, גם לתנאי סגירה מתאימים לתנאי מזג האוויר. שכן הנהלת הכלא משתמשת בקור העז ככלי לעינויים, בנוסף למכלול של כלים ומדיניות שיטתיים הנופלים במסגרת עבירת העינויים.


מועדון האסירים הדגיש בעבר כיצד הופכת הנהלת הכלא את פציעות האסירים לכלי לעינויים במהלך ביקורים אצל מספר מהפצועים, הם אישרו כי הם חיים בייסורים בשל הכאב המתמיד והעדר הטיפול הדרוש להם, לאור הפשעים הרפואיים שמנהלת הכלא מבצעת נגדם, באורח הצונן שלהם.


מועדון האסירים סוקר קבוצת עדויות של אסירים בכלא עופר שספגו לאחרונה דיכוי, בנוסף לעדויות של עצורים פצועים וכיצד החמירו תנאיהם עקב חוסר הטיפול ותנאי מזג האוויר הקרים ביותר.


לצפייה בהצהרות, נא עיין בדוח המצורף: https://www.ppsmo.ps/home/studies/17115?culture=ar-SA

ערבי ובינלאומי

ב 24 פבר 2025 11:25 am - שעון ירושלים

בפעם ה-12: נתניהו מופיע בבית המשפט באשמת שחיתות נגדו

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייצב היום (שני) בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב כדי לענות על אישומי שחיתות נגדו.


מרדיו צבא ישראל נמסר כי זו הפעם ה-12 שנתניהו מופיע בפני בית המשפט (מאז 10 בדצמבר 2024).


נתניהו מופיע בבית המשפט במשך שלוש שעות בשבוע כדי לענות על אישומי שחיתות נגדו, אך בערוץ 12 נמסר כי נתניהו ביקש לצמצם את הופעותיו בבית המשפט משלושה ימים בשבוע ליומיים.


היא הוסיפה כי נתניהו ביקש ישיבה סגורה של שופטי בית המשפט בנוכחות שר צבא הכיבוש, ישראל כץ, כדי לנמק את הנימוקים לבקשתו לצמצם את מספר הימים שבהם יופיע בפני בית המשפט.


היא ציינה כי שופטי בית המשפט החליטו לפני תחילת הדיון כי הישיבות לא יתארכו ליותר מ-14 דיונים נוספים, כולל יום שני.


היא ציינה כי צוות ההגנה של נתניהו דורש 24 ישיבות.


האישומים בתיק 4000 מתייחסים למתן מתקנים לבעלים לשעבר של אתר החדשות הישראלי וואלה, שאול אלוביץ', שהיה גם פקיד בחברת התקשורת בזק, בתמורה לסיקור תקשורתי חיובי.


משפטו של נתניהו התחדש בדצמבר האחרון, כשהוא הופיע פעמיים בבית המשפט ב-11 וב-12 בדצמבר, בעוד הופעתו השלישית הייתה ב-16 בדצמבר, הרביעית ב-18 והחמישית ב-23.


נתניהו צפוי להישאר בבית המשפט עד להשלמת עדותו באישומים נגדו.


נתניהו עומד בפני אישומים בשחיתות, שוחד והפרת אמונים בשלושה פרשות שחיתות המכונות תיקים 1000, 2000 ו-4000, כאשר החמורים שבהם הוגשו על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט בסוף נובמבר 2019.


"תיק 1000" מתייחס לכך שנתניהו ובני משפחתו מקבלים מתנות יקרות ערך מאנשי עסקים אמידים, בתמורה למתן מתקנים וסיוע לאישים אלו בתחומים שונים.


ב"תיק 2000" הוא מואשם כי ניהל משא ומתן עם ארנון מוזס, מו"ל העיתון העברי הפרטי "ידיעות אחרונות", להשגת סיקור תקשורתי חיובי.


  1. משפטו של נתניהו בתיקים אלו החל בשנת 2020 והוא עדיין מתנהל. הוא מכחיש זאת וטוען כי מדובר ב"קמפיין פוליטי שמטרתו להפילו".

פלסטין

ב 24 פבר 2025 10:31 am - שעון ירושלים

מתנחלים שורפים חדר חקלאי וגונבים אוהל בגדה המערבית

היום, יום שני, שרפו מתנחלים, בחסות חיילי הכיבוש, חדר חקלאי בכפר אבו שבן, מזרחית ליישוב יטא, מדרום לחברון.


לפי מקורות מקומיים, מתנחלים חמושים בכבדות הסתננו בחסות חיילי הכיבוש, שרפו חדר חקלאי השייך לאזרח עלי עייש קראיש, וכתבו עליו סיסמאות נלהבות וגזעניות.


היא ציינה כי המתנחלים, במסגרת התקפותיהם המתמשכות שמטרתן לעקור את אזרחי מספר יטא, דרומית לחברון, שרפו לפני מספר ימים את רכבו של האזרח מג'ד אל-דבאבס באותו אזור, כתבו סיסמאות גזעניות על ביתו וניסו להסתער על בית משפחת אל-אדרה.


בבקעת הירדן גנבו אמש מתנחלים אוהל מגורים ותכולתו בחומסה שבצפון בקעת הירדן.


פקיד תיק ההתנחלויות בנפת טובאס, מואטז בשאראת, דיווח כי המתנחלים גנבו אוהל מגורים "לא מיושב", מיכל מים ותכולה נוספת השייכת לאזרח יאסר מחמוד מוחמד אבו לקבאש.


בחודש שעבר ביצעו מתנחלים 318 מעשי ונדליזם וגניבה של רכוש אזרחים, שפגעו בשטחי קרקע נרחבים, והביאו לעקירתם של 969 עצים, בהם 960 עצי זית, מתוכם 350 בנפת חברון, 328 בבית לחם, 160 בסלפית 1, 100 בסלפית, 100 וסלפית.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 10:00 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הורסים את הכפר אל-עראקיב בפעם ה-236

הבוקר, יום שני, הרסו רשויות הכיבוש הישראלי את אוהלי תושבי הכפר הבלתי מוכר אל-עראקיב, המאוים בעקירה ועקירה באזור הנגב, בתוך השטחים הכבושים, בפעם ה-236 ברציפות.


רשויות הכיבוש הרסו אותו לראשונה ב-27 ביולי 2010 בחסות כוחות המשטרה והיחידות המזוהות עמו.



דעות

ב 24 פבר 2025 9:50 am - שעון ירושלים

משהו ממש מעצבן

חמאדה פאראנה

חמאדה פאראנה

كاتب رأي

ההתנגדות הפלסטינית מתעקשת להפיל את נתניהו, שנמצא במצב לא מעורר קנאה, "לא עם אמי ולא עם אדוני הוא נמצא במצב של בלבול, בין הלחצים של משפחות האסירים הישראלים, והתלהבותם של בעלי הברית הקיצוניים, והוא ב"בלבול".


הוא נאלץ לתמרן סביב בעלי בריתו, כדי שממשלתו לא תיפול, ואם אכן תיפול, הוא יובא למשפט בעילה של "רשלנות" מסיבה זו, הוא פועל ונאבק להישאר בתקופת נשיאות הממשלה למשך הזמן הארוך ביותר, כדי שיבטל את הקמת ועדת החקירה, ויצא ממצב של כישלון וכישלון.


הוא פועל על בסיס תמורה לשחרור אסירים ישראלים, לאחר שלא הצליח לשחררם בכוח מבלי לשלם את המחיר של שחרור אסירים "שידיהם מוכתמות בדם", לפי הסיווג הישראלי.


אבל הוא לא יודע מהיכן מגיעות ה"סטירות", מההפגנות, או מראשי שירותי הביטחון והצבא, שאינם מכירים בהמשך המלחמה, או מפיקחותו של "האויב", המפוכח, האיתן, שעמד איתן, אחרי שהוא עשה לו את "הסטירה" של הארגון, מהנוהל המנהלי, של ה-7 באוקטובר ביצוע וסידור בתהליך מסירת השבויים הישראלים לצלב האדום, או מהלוחמים הפלסטינים האמיצים, האסירים, המשוחררים מהשבי ומהמעצר, שיוצאים עם גילויי שמחה למרות הכאב והדיכוי שהם היו נתונים להם, העלאת סימן הניצחון, וחגיגות משפחותיהם למען חזרתם של בני משפחותיהם ובני הכלא הארוכות החזיקו גבוה.


אחרון חביב, המכה הכואבת ביותר מגיעה מהאסירים הישראלים, שמשוחררים בשקט ובשמחה, מניפים את ידיהם לקהל הפלסטיני, נפרדים, כידידים, לא אויבים. יתרה מכך, אחד האסירים הישראלים שועט קדימה ולוקח יוזמה ו"נושק" לראש השומר הפלסטיני, או ליתר דיוק את בן לוויתו.


אחד מהם דג בים במשך היום עם שומרו, ואחד מהם עם מלווהו הסתובב בין עצי הזית הישנים שנשרפו בשריפות צבא ארצו המתיישבת, ודורש להחזיר את אלה שהגיעו מחוץ לארץ ישראל למדינות שמהן עזבו, והתיישבו בבתי העקורים הפלסטינים, ברמלה, ג'אפה, שפרה, שפרה, שפרה, ספאה, ושבעה.


זה ממש מרגיז, דוחף את נתניהו לאבד שיווי משקל, והנה הוא, במחאה על ההתנהגות המתורבתת של תנועת חמאס, מחזיר את האסירים הפלסטינים לבתי הכלא שלהם, ודורש שהאסירים הישראלים לא ינוצלו, מושקיעים בהם או יעסיקו אותם כדי להעביר את הנרטיב הפלסטיני, ואת הערבים הפלסטינים בהתנהגותם האסלאמית באופן אנושי, אפילו בהתנהגותם האסלאמית הם מכוחות האויב.


נתניהו ימות מכעס, והפלסטיני יחיה בכבוד ובחופש וישוב לארצו

ערבי ובינלאומי

ב 24 פבר 2025 9:06 am - שעון ירושלים

טראמפ פוטר 2,000 משרות ב-USAID

ממשל טראמפ אמר שהוא הוציא את כולם מלבד קומץ עובדי USAID ברחבי העולם לחופשה מנהלית בתשלום וחיסל כ-2,000 מהמשרות הללו בארצות הברית, על פי הודעה שנשלחה לעובדי הסוכנות.


קצת לפני חצות EST ביום ראשון, כל העובדים המועסקים ישירות של USAID, למעט עובדים חיוניים לתפקידים קריטיים, ישוחררו לחופשה.


במקביל, הסוכנות "החלה ליישם הפחתה בכוח" המשפיעה על כ-2,000 עובדי סוכנות בארצות הברית, נכתב בהודעה.


מינהל היעילות, בראשות המיליארדר אילון מאסק, מוביל את המאמצים לפרק את USAID, מנגנון האספקה העיקרי של סיוע חוץ לארה"ב וכלי חיוני של "כוח רך" אמריקאי להשיג השפעה בחו"ל.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 9:01 am - שעון ירושלים

טראמפ תומך בהחלטת נתניהו לדחות את שחרור האסירים הפלסטינים

הבית הלבן הודיע ביום ראשון, בשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על תמיכת הנשיא בהחלטת ישראל לדחות את שחרורם של יותר מ-600 אסירים פלסטינים.


הבית הלבן טען כי הדבר בא בתגובה ל"יחס האכזרי" לחטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.


"דחיית שחרור האסירים היא תגובה הולמת לפעולות חמאס", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בריאן יוז בהצהרה.


הוא גם אמר כי "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מוכן לתמוך בישראל בכל דרך שתבחר בנוגע לתנועה הפלסטינית החמושה".


מנהיג חמאס מצדו, מחמוד מרדאווי, אמר ביום ראשון כי התנועה לא תנהל שיחות עם ישראל באמצעות מתווכים (מצרים וקטאר) לגבי כל צעד לפני שחרור האסירים הפלסטינים שסוכמו להשתחרר אתמול, שבת.


מרדאווי הוסיף, בהודעה שפורסמה בפלטפורמת טלגרם, והדגיש כי "לא יהיו דיבורים עם האויב באמצעות מתווכים בשום שלב לפני שחרור האסירים שסוכם להשתחרר בתמורה ל-6 האסירים הישראלים (שוחררו בשבת ו-4 גופות ביום חמישי)".


הוא הוסיף: "על המתווכים לחייב את האויב ליישם את ההסכם".


במהלך חמישי, שישי ושבת מסרו גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לוועד הבינלאומי של הצלב האדום, 10 אסירים ישראלים, בהם 6 אסירים חיים, למסירה לתל אביב כחלק מהסכם הקובע כי ישראל תשחרר 620 אסירים פלסטינים מבתי הכלא.


למרות שהחמאס מימש את התחייבותו במסגרת ההסכם, ישראל לא שחררה את האסירים הפלסטינים.


ביום ראשון בבוקר טענה לשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בהצהרה כי ההחלטה לדחות את שחרור האסירים הפלסטינים תימשך עד לשחרור המנה הבאה, ללא מה שהיא הגדירה כ"גזירות משפילות".


בלשכת נתניהו טענו כי "חמאס מעליב בכוונה את כבודם של האסירים ומנצל אותם לקידום מטרות פוליטיות".


שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, אמר ביום ראשון כי ייסע לאזור בימים הקרובים כדי לנסות לנהל משא ומתן על הארכת השלב הראשון של הסכם הפסקת האש ושחרור בני ערובה בין ישראל לחמאס, שאמור להסתיים בסוף השבוע.


"אנחנו צריכים לקבל הארכה לשלב א', אז אני אסע לאזור השבוע, כנראה ביום רביעי, כדי לנהל משא ומתן על כך", אמר ויטקוף ל-CNN, מאוחר יותר אמר ל-CBS שנסיעתו תכלול עצירות בקטאר, מצרים, ישראל, איחוד האמירויות הערביות וסעודיה.


זו הייתה הפעם הראשונה שממשל טראמפ הצהיר בפומבי על מטרתו להאריך את השלב הראשון, על רקע ההשערות הגוברת כי זו העדפתה של ישראל, לאור הסלידה של ממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו אפילו לנהל משא ומתן על תנאי השלב השני, שלא לדבר על יישומו.


ויטקוף מצדו דיבר על רצונו ליישם את השלב השני של ההסכם, אך הוא ובכירים אמריקאים אחרים הגנו יותר ויותר על זכותה של ישראל לחדש את המלחמה נגד חמאס, שכן הסלידה בוושינגטון מקבוצת הטרור הגיעה לשיא.


"אנחנו מקווים שיהיה לנו את הזמן המתאים... להתחיל את השלב השני, לסיים אותו ולשחרר עוד בני ערובה", אמר היום ראשון עוזרו הבכיר של טראמפ. "נגיע לשלב השני... אני חושב שזה מה שהולך לקרות."

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:48 am - שעון ירושלים

סער דן עם האיחוד האירופי על עתידה של עזה

שר החוץ הישראלי גדעון סער נפגש ביום שני עם בכירים באירופה בבריסל כדי להחיות את הדיאלוג עם האיחוד האירופי, כאשר הגוש שוקל תפקיד בשיקום עזה לאחר הפסקת האש בחודש שעבר.


סער עומד בראש הצד הישראלי בפגישה של מועצת ההתאחדות של האיחוד האירופי-ישראל עם ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קאיה קאלאס, הפגישה הראשונה מסוג זה מאז 2022.


השיחות אמורות להתמקד במצב ההומניטרי בעזה, ביחסי ישראל-פלסטינים ובהתפתחויות במזרח התיכון.


"מועצת ההתאחדות, המתקיימת היום, שני, מהווה הזדמנות חשובה לאשר ולחזק את השותפות בין ישראל לאיחוד האירופי", אמר שגריר ישראל באיחוד האירופי, חיים רגב.


ההתקפות ששיגר חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 והמלחמה הישראלית ברצועת עזה חשפו מחלוקות חריפות בתוך האיחוד האירופי. בעוד שכל המדינות החברות גינו את התקפות חמאס, חלקן הגנו בתוקף על מלחמתה של ישראל בעזה, ואחרות צערו את המערכה הצבאית הישראלית ואת האבדות האזרחיות שהיא גרמה.


בפברואר 2024 שלחו מנהיגי ספרד ואירלנד מכתב לנציבות האירופית ובו קראו לבחון את עמידתה של ישראל בהתחייבויותיה לזכויות האדם במסגרת הסכם ההתאגדות האיחוד האירופי-ישראל משנת 2000, המספק את הבסיס לשיתוף פעולה מדיני וכלכלי בין שני הצדדים.


אבל לקראת הפגישה ביום שני, 27 המדינות החברות בגוש דנו בנקיטת דרך ביניים שתשבח את אזורי שיתוף הפעולה עם ישראל, אך גם תסמן כמה חששות.


על פי טיוטת המסמך המוצע, האיחוד האירופי יאשר במהלך הפגישה את מחויבותה של אירופה לביטחון ישראל, ואת השקפתו "על הצורך להבטיח את החזרה הבטוחה והמכובדת של עקורי עזה לבתיהם".


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכעיס החודש את מדינות ערב ובעלות ברית מערביות כשהציע שארצות הברית תוכל "להשתלט" על עזה, לעקור לצמיתות את אוכלוסייתה הפלסטינית וליצור "ריביירה מזרח תיכונית".

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:46 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים מספר אזרחים בגדה המערבית

  1. כוחות הכיבוש הישראלי עצרו, עם עלות השחר היום, יום שני, מספר אזרחים בנפות הגדה המערבית.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את הצעיר, מוחמד נאסר יוסף חאמד (19), לאחר שהסתער על ביתו בעיירה סילוואד, צפונית מזרחית לרמאללה, ואילו האזרח בילאל חוסני דאר יוסף (48), נעצר לאחר שהסתער על ביתו בעיירה קובר, מצפון-מערב למחוז.


המקורות הוסיפו כי צבא הכיבוש פשט על מספר בתים במהלך הסתערותו על העיירות דיר דיבואן, מזרחית לרמאללה, ובית רימה, מצפון-מערב לעיר.


בשכם, כלי רכב ומכונות כיבוש הסתערו על כמה אזורים בעיר עם עלות השחר היום ובשעות הבוקר, כולל הרחובות רפידיה, אל-מעג'ין, האימאם עלי, בייקר ואבו עוביידה. הם פשטו על מספר בתים, ערכו בהם חיפוש והתעסקו בתכולתם.


בחברון עצרו כוחות הכיבוש את האזרח ג'יהאד עומר ג'רדאת בעיירה סעיר, שהוא אסיר לשעבר, והכו קשות את בנו, תפסו את רכבו וזרעו הרס בתכולת ביתו.

פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:40 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך התוקפנות על ג'נין וטול כרם בתוך הרס התשתיות

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על הערים טול כרם וג'נין.


**טול כרם**

כוחות הכיבוש ממשיכים בתוקפנותם על העיר ומחנהה זה היום ה-29 ברציפות, ובמחנה נור שמס זה היום ה-16, על רקע תגבורת צבאית והמשך פשיטות בתים ומיקוד תשתיות.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית נוספת לעיר טול-כרם ולשני מחנותיה, טול-כרם ונור שמס, ופרסו חוליות חי"ר ברחובות ובשכונות, תוך המשך פשיטה וחיפוש בבתי אזרחים, השחתה והשחתה של תכולתם ואף ריקון בתים והפיכתם לצריפים צבאיים.


כוחות הכיבוש עדיין מטילים מצור קפדני על מחנות טול כרם ונור שמס, מונעים כניסה אליהם או יציאה מהם ומפריעים לעבודתם של צוותי הסיוע בזמן שהם מנסים לספק מזון ומצרכים חיוניים לתושבים שנשארו בבתיהם בחלק משכונות המחנות, על רקע צורכי הגעתם הבסיסיים של מזון, חלב ותינוקות.


עדי ראייה סיפרו כי לאחר חיפוש וחקירה של המשפחות שעדיין שוהות בבתיהם בתוך מחנה טול-כרם, נמצא כי הן מפוזרות בשכונות אל-הדיידה, אל-חמאם, קקון, אבו אל-פול ואל-רבאיה, ומשפחה אחת בשכונת אל-מדריס, ומשפחה נוספת באזור דאבא אום-ג'והאר, הן קשות מהן והן סובלות מאזור דאבא אום-ג'והר, הרוב והקשישים תנאי החיים בתוך המצור וההרס, והפסקת שירותי החשמל, המים והתקשורת ומניעת יציאתם ותנועתם, המעמיקה את היקף סבלם וחושפת אותם לסכנה.


במחנה נור שמס, כוחות הכיבוש עדיין פרוסים במספר שכונות שלו המוקפות בהרס והשחתה, במיוחד באל-מנשייה, אל-שוהדא, אל-ג'מי ואל-ג'ורה הם פושטים על בתים, הורסים את תכולתם, מתעללים בתושביהם ומעבירים אותם לחקירה על רקע איומים והפחדות.


כמו כן, הגבירו כוחות הכיבוש את נוכחותם הצבאית, לרבות מכונות כבדות ודחפורים, לאורך כביש שכם המחבר בין מחנות טול-כרם ונור שמס, בעיקר סביב מבני המגורים שהם תופסים והופכים לצריפים צבאיים, חוסמים את תנועת כלי הרכב, מעמידים אותם לבדיקה וחקירה של נוסעיהם, ובמקרים רבים מתעללים בהם.


במסגרת זו, כוחות הכיבוש התפרסו ברחובות העיר, חוסמים את תנועת האזרחים וכלי הרכב, אותם פגעו בכוונה, תוך פשיטה על חנויות בשכונה הדרומית, התעללות בבעליהם ועיכובם למשך שעות לפני שחרורם.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על פרבר דהנאבה ממזרח לעיר וסיירו בשכונותיה, חיפשו וסרקו מספר צמתים, מבלי שדווח על מעצרים.


כוחות הכיבוש ממשיכים לסגור את שער מחסום ג'בארה בכניסה הדרומית לעיר טול-כרם, זה היום ה-17 ברציפות, ובכך מבודדים את העיר מהכפרים והעיירות אל-כפריאת ומשאר נפות הגדה.


**עוּבָּרִי**

צבא הכיבוש הישראלי ממשיך את התוקפנות שלו על העיר ג'נין ומחנהה כבר שלושים וחמישה ברציפות, ומותיר 27 חללים ועשרות פצועים.


בהסלמה של התוקפנות, הרחיב צבא הכיבוש את תוקפנותו על הנפה והסתער על מספר עיירותיו, תוך חבלה והרס מכוון של התשתיות והרחובות. בפיתוח מסוכן, שלח הכיבוש אתמול, יום ראשון, יחידת טנקים לעיר ג'נין, שם הסתער על העיר ממערב העיר ומאזור הכניסה למחוז ג'ברין.


צבא הכיבוש המשיך להסתער על העיירה קבאטיה, דרומית לעיר, זה היום השני ברציפות, שם הסתער הכיבוש על העיירה והטיל עוצר למשך 48 שעות, בעוד הדחפורים שלו הרסו את התשתית, קווי המים והחשמל, וסחפו אותם רחובות ונכסים של אזרחים, תפסו את ביתם של האזרחים והפכו גם את ביתם של האזרחים, והפכו את ביתם של אזרחים. זהותם של חלקם אינה ידועה לאור התוקפנות המתמשכת.


כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית בליווי דחפורים לעיירה קבטיה, והמשיכו בהסתערותם עליה.


בעיירה אל-יאמון, ממערב לג'נין, כוחות הכיבוש דחפו את הרחובות, פרסו חוליות צלפים וחיל רגלים בעיירה, פשטו על בתים של אזרחים וחקרו אותם.


הבוקר הסתערו כוחות הכיבוש על העיירה בורקין שממערב לעיר ג'נין, והדחפורים שלה ביצעו הרס נרחב וחבלה ברחובות ובתשתיות, בעיקר סביב כיכר אל-עבארה.


בשבת, הכיבוש הישראלי בודד את בתיהם של אזרחים ממערב למחנה ג'נין באמצעות תיל לאחר שאילץ אותם לפנות אותם.


ההרס הרב והמסיבי שהותירו דחפורי הכיבוש בתוך שכונות המחנה מתגלה, שכן הוא הרס בתים ונכסים של אזרחים, ושינה מאוד את ציוני הדרך והגיאוגרפיה של המחנה, ופתח כבישים ורחובות בשכונות מסוימות, תוך הרחבת רחובות בשכונות אחרות.


חוליות חי"ר של חיילי כיבוש נפרסו במספר אזורים במחנה ג'נין, סמוך לכיכר שירין אבו עקל'ה, טלאט אל-גאבז והמחנה החדש.


זה היום ה-35 ברציפות, ממשיך הכיבוש לתפוס מספר בתים של אזרחים ולהפוך אותם לצריפים צבאיים, במיוחד במבנים קרובים ומשקיפים למחנה ג'נין, בעוד שתושבי הבתים והמבנים הקרובים אליהם מתמודדים עם קשיים בכניסה, יציאה ומעבר עקב נוכחותם המתמדת של צלפים, מה שמעמיד את חייהם בסכנה מוחלטת של מחנה ג'נין הרס כ-120 בתים, בנוסף להריסה חלקית של עשרות בתים ונכסים בתוך המחנה.

ההערכה היא שמספר העצורים בג'נין הגיע לכ-160 אזרחים, שכן הכיבוש ממשיך לבצע מעצרים נרחבים מהעיר ומשאר העיירות והכפרים בנפה על בסיס כמעט יומיומי.


פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:38 am - שעון ירושלים

הדמוגרפיה היא השומר של הגיאוגרפיה!


במהלך האינתיפאדה של 1987, התגורר הרב משה לוינגר הקיצוני ברחוב מול מחנה דהיישה, שהיה מוקף תיל דוקרני ושערי ברזל נישאים שאפשרו מעבר לאנשים בודדים בלבד.


המחנה, שבו מתגוררים כ-12,000 פליטים, היה ועדיין עד לאחדות לאומית בין כל גווני הקשת הלאומית, שכן הרצון להישאר בו ולהרחיב אותו נותר יעד לכל הכוחות, שראו בו כשלושת ההרים המוצקים שלו, עליהם טיפסו המשפחות המורחבות של בנים ובנות, כך שההרים הפכו לגדר עשירה ועם.


אי אפשר לדמיין ערים בלי המחנות שלהן, בדיוק כפי שאי אפשר לדמיין אותן בלי ההרים, העמקים והמישורים שלהן. המחנות הפכו לשליחת טופוגרפית של הערים, ולמאגר אנושי, תרבותי ולוחמני שמייצר מוחות ששאבו ממעיין הידע והמדע בבתי הספר של אונר"א, ועדיין, הבירה הקבועה של החינוך.


השמדת המחנות, על ידי כיבושם מחדש, דחפור ועקירת יושביהם, היא התנהגות נקמנית, המונעת מדחפים של יהירות וחלומות התרחבות, וניסיון לתפוס את מפתחות הבתים העתיקים החבויים במעמקי הלבבות, ותלויים על ריסי העיניים, דור אחר דור.


מחנות הצפון התרוקנו מתושבים, ונכנסו אליהם טנקים לשכון בהם במשך שנה, שבמהלכה הוטלו בתיהם לקרקע, השתנו תווי פניהם ונמנעה החזרה אליהם, לאחר שהוסרו החותמות משומר החלומות.


הרחק מהשפה הברנז'ה והנאומים הגרוניים, אין נשק שמפריע לישראל יותר מנשק הדמוגרפיה, שמספרו גדל בין הנהר לים בהתקדמות גיאומטרית מבטיחה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 9:53 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מגביר את הקמפיינים שלו נגד עובדים פלסטינים לפני חודש הרמדאן

כוחות הכיבוש הסלימו את פעולותיהם בשטח כדי למנוע כניסת עובדים פלסטינים ללא אישורים, ולעצור את החשודים בסיוע להם, כחלק מההגבלות המוגברות על פלסטינים בירושלים ובגדה המערבית.

במהלך השבוע האחרון עצרו כוחות הכיבוש 235 פלסטינים בירושלים הכבושה ובפרבריה בתואנה שאין להם אישורים, בנוסף ל-36 בני אדם שהואשמו בסיוע להם.


כמו כן, נעצרו 121 פלסטינים, בנוסף ל-20 נוספים שנעצרו בחשד שהקלו את כניסתם.

על פי נתוני הכיבוש, מתחילת השנה נעצרו למעלה מ-1,300 פלסטינים באשמת כניסה לשטחי הקו הירוק ללא היתרים, בנוסף לכ-170 איש שהואשמו בסיוע להם, במהלך המשקף את החמרת הצעדים נגד עובדים פלסטינים המבקשים להתפרנס לאור התנאים הכלכליים הקשים בגדה.