פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:40 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך התוקפנות על ג'נין וטול כרם בתוך הרס התשתיות

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על הערים טול כרם וג'נין.


**טול כרם**

כוחות הכיבוש ממשיכים בתוקפנותם על העיר ומחנהה זה היום ה-29 ברציפות, ובמחנה נור שמס זה היום ה-16, על רקע תגבורת צבאית והמשך פשיטות בתים ומיקוד תשתיות.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית נוספת לעיר טול-כרם ולשני מחנותיה, טול-כרם ונור שמס, ופרסו חוליות חי"ר ברחובות ובשכונות, תוך המשך פשיטה וחיפוש בבתי אזרחים, השחתה והשחתה של תכולתם ואף ריקון בתים והפיכתם לצריפים צבאיים.


כוחות הכיבוש עדיין מטילים מצור קפדני על מחנות טול כרם ונור שמס, מונעים כניסה אליהם או יציאה מהם ומפריעים לעבודתם של צוותי הסיוע בזמן שהם מנסים לספק מזון ומצרכים חיוניים לתושבים שנשארו בבתיהם בחלק משכונות המחנות, על רקע צורכי הגעתם הבסיסיים של מזון, חלב ותינוקות.


עדי ראייה סיפרו כי לאחר חיפוש וחקירה של המשפחות שעדיין שוהות בבתיהם בתוך מחנה טול-כרם, נמצא כי הן מפוזרות בשכונות אל-הדיידה, אל-חמאם, קקון, אבו אל-פול ואל-רבאיה, ומשפחה אחת בשכונת אל-מדריס, ומשפחה נוספת באזור דאבא אום-ג'והאר, הן קשות מהן והן סובלות מאזור דאבא אום-ג'והר, הרוב והקשישים תנאי החיים בתוך המצור וההרס, והפסקת שירותי החשמל, המים והתקשורת ומניעת יציאתם ותנועתם, המעמיקה את היקף סבלם וחושפת אותם לסכנה.


במחנה נור שמס, כוחות הכיבוש עדיין פרוסים במספר שכונות שלו המוקפות בהרס והשחתה, במיוחד באל-מנשייה, אל-שוהדא, אל-ג'מי ואל-ג'ורה הם פושטים על בתים, הורסים את תכולתם, מתעללים בתושביהם ומעבירים אותם לחקירה על רקע איומים והפחדות.


כמו כן, הגבירו כוחות הכיבוש את נוכחותם הצבאית, לרבות מכונות כבדות ודחפורים, לאורך כביש שכם המחבר בין מחנות טול-כרם ונור שמס, בעיקר סביב מבני המגורים שהם תופסים והופכים לצריפים צבאיים, חוסמים את תנועת כלי הרכב, מעמידים אותם לבדיקה וחקירה של נוסעיהם, ובמקרים רבים מתעללים בהם.


במסגרת זו, כוחות הכיבוש התפרסו ברחובות העיר, חוסמים את תנועת האזרחים וכלי הרכב, אותם פגעו בכוונה, תוך פשיטה על חנויות בשכונה הדרומית, התעללות בבעליהם ועיכובם למשך שעות לפני שחרורם.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על פרבר דהנאבה ממזרח לעיר וסיירו בשכונותיה, חיפשו וסרקו מספר צמתים, מבלי שדווח על מעצרים.


כוחות הכיבוש ממשיכים לסגור את שער מחסום ג'בארה בכניסה הדרומית לעיר טול-כרם, זה היום ה-17 ברציפות, ובכך מבודדים את העיר מהכפרים והעיירות אל-כפריאת ומשאר נפות הגדה.


**עוּבָּרִי**

צבא הכיבוש הישראלי ממשיך את התוקפנות שלו על העיר ג'נין ומחנהה כבר שלושים וחמישה ברציפות, ומותיר 27 חללים ועשרות פצועים.


בהסלמה של התוקפנות, הרחיב צבא הכיבוש את תוקפנותו על הנפה והסתער על מספר עיירותיו, תוך חבלה והרס מכוון של התשתיות והרחובות. בפיתוח מסוכן, שלח הכיבוש אתמול, יום ראשון, יחידת טנקים לעיר ג'נין, שם הסתער על העיר ממערב העיר ומאזור הכניסה למחוז ג'ברין.


צבא הכיבוש המשיך להסתער על העיירה קבאטיה, דרומית לעיר, זה היום השני ברציפות, שם הסתער הכיבוש על העיירה והטיל עוצר למשך 48 שעות, בעוד הדחפורים שלו הרסו את התשתית, קווי המים והחשמל, וסחפו אותם רחובות ונכסים של אזרחים, תפסו את ביתם של האזרחים והפכו גם את ביתם של האזרחים, והפכו את ביתם של אזרחים. זהותם של חלקם אינה ידועה לאור התוקפנות המתמשכת.


כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית בליווי דחפורים לעיירה קבטיה, והמשיכו בהסתערותם עליה.


בעיירה אל-יאמון, ממערב לג'נין, כוחות הכיבוש דחפו את הרחובות, פרסו חוליות צלפים וחיל רגלים בעיירה, פשטו על בתים של אזרחים וחקרו אותם.


הבוקר הסתערו כוחות הכיבוש על העיירה בורקין שממערב לעיר ג'נין, והדחפורים שלה ביצעו הרס נרחב וחבלה ברחובות ובתשתיות, בעיקר סביב כיכר אל-עבארה.


בשבת, הכיבוש הישראלי בודד את בתיהם של אזרחים ממערב למחנה ג'נין באמצעות תיל לאחר שאילץ אותם לפנות אותם.


ההרס הרב והמסיבי שהותירו דחפורי הכיבוש בתוך שכונות המחנה מתגלה, שכן הוא הרס בתים ונכסים של אזרחים, ושינה מאוד את ציוני הדרך והגיאוגרפיה של המחנה, ופתח כבישים ורחובות בשכונות מסוימות, תוך הרחבת רחובות בשכונות אחרות.


חוליות חי"ר של חיילי כיבוש נפרסו במספר אזורים במחנה ג'נין, סמוך לכיכר שירין אבו עקל'ה, טלאט אל-גאבז והמחנה החדש.


זה היום ה-35 ברציפות, ממשיך הכיבוש לתפוס מספר בתים של אזרחים ולהפוך אותם לצריפים צבאיים, במיוחד במבנים קרובים ומשקיפים למחנה ג'נין, בעוד שתושבי הבתים והמבנים הקרובים אליהם מתמודדים עם קשיים בכניסה, יציאה ומעבר עקב נוכחותם המתמדת של צלפים, מה שמעמיד את חייהם בסכנה מוחלטת של מחנה ג'נין הרס כ-120 בתים, בנוסף להריסה חלקית של עשרות בתים ונכסים בתוך המחנה.

ההערכה היא שמספר העצורים בג'נין הגיע לכ-160 אזרחים, שכן הכיבוש ממשיך לבצע מעצרים נרחבים מהעיר ומשאר העיירות והכפרים בנפה על בסיס כמעט יומיומי.


פלסטין

ב 24 פבר 2025 8:38 am - שעון ירושלים

הדמוגרפיה היא השומר של הגיאוגרפיה!


במהלך האינתיפאדה של 1987, התגורר הרב משה לוינגר הקיצוני ברחוב מול מחנה דהיישה, שהיה מוקף תיל דוקרני ושערי ברזל נישאים שאפשרו מעבר לאנשים בודדים בלבד.


המחנה, שבו מתגוררים כ-12,000 פליטים, היה ועדיין עד לאחדות לאומית בין כל גווני הקשת הלאומית, שכן הרצון להישאר בו ולהרחיב אותו נותר יעד לכל הכוחות, שראו בו כשלושת ההרים המוצקים שלו, עליהם טיפסו המשפחות המורחבות של בנים ובנות, כך שההרים הפכו לגדר עשירה ועם.


אי אפשר לדמיין ערים בלי המחנות שלהן, בדיוק כפי שאי אפשר לדמיין אותן בלי ההרים, העמקים והמישורים שלהן. המחנות הפכו לשליחת טופוגרפית של הערים, ולמאגר אנושי, תרבותי ולוחמני שמייצר מוחות ששאבו ממעיין הידע והמדע בבתי הספר של אונר"א, ועדיין, הבירה הקבועה של החינוך.


השמדת המחנות, על ידי כיבושם מחדש, דחפור ועקירת יושביהם, היא התנהגות נקמנית, המונעת מדחפים של יהירות וחלומות התרחבות, וניסיון לתפוס את מפתחות הבתים העתיקים החבויים במעמקי הלבבות, ותלויים על ריסי העיניים, דור אחר דור.


מחנות הצפון התרוקנו מתושבים, ונכנסו אליהם טנקים לשכון בהם במשך שנה, שבמהלכה הוטלו בתיהם לקרקע, השתנו תווי פניהם ונמנעה החזרה אליהם, לאחר שהוסרו החותמות משומר החלומות.


הרחק מהשפה הברנז'ה והנאומים הגרוניים, אין נשק שמפריע לישראל יותר מנשק הדמוגרפיה, שמספרו גדל בין הנהר לים בהתקדמות גיאומטרית מבטיחה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 9:53 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מגביר את הקמפיינים שלו נגד עובדים פלסטינים לפני חודש הרמדאן

כוחות הכיבוש הסלימו את פעולותיהם בשטח כדי למנוע כניסת עובדים פלסטינים ללא אישורים, ולעצור את החשודים בסיוע להם, כחלק מההגבלות המוגברות על פלסטינים בירושלים ובגדה המערבית.

במהלך השבוע האחרון עצרו כוחות הכיבוש 235 פלסטינים בירושלים הכבושה ובפרבריה בתואנה שאין להם אישורים, בנוסף ל-36 בני אדם שהואשמו בסיוע להם.


כמו כן, נעצרו 121 פלסטינים, בנוסף ל-20 נוספים שנעצרו בחשד שהקלו את כניסתם.

על פי נתוני הכיבוש, מתחילת השנה נעצרו למעלה מ-1,300 פלסטינים באשמת כניסה לשטחי הקו הירוק ללא היתרים, בנוסף לכ-170 איש שהואשמו בסיוע להם, במהלך המשקף את החמרת הצעדים נגד עובדים פלסטינים המבקשים להתפרנס לאור התנאים הכלכליים הקשים בגדה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 8:57 pm - שעון ירושלים

הכיבוש תוקף את הלווייתו של האסיר המשוחרר נאאל עובייד בעיסאוויה

הערב, יום ראשון, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי את המשתתפים בהלווייתו של האסיר המשוחרר נאאל עובייד (בן 46) בעיירה עיסאוויה, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.

מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על הכפר וירו פצצות גז מדמיע בכבדות לעבר האבלים שהגיעו להשתתף בהלווייתו של האסיר עובייד, ששוחרר מבתי הכלא של הכיבוש בשבוע שעבר במסגרת המחזור השישי של הסכם הפסקת האש, לאחר שבילה בתוכה 21 שנים.

המקורות הוסיפו כי חיילי הכיבוש ירו גז רעיל באינטנסיביות לעבר בית העלמין עיסאוויה ולעבר בתים סמוכים של אזרחים, במטרה לפגוע בכל מי שהיה בבית העלמין, ברחובות ובבתים הסמוכים.

עובייד מת אתמול, שבת, לאחר שנפל מגג ביתו בעיירה עיסאוויה.

ראוי לציין כי עובייד נעצר ב-2004 והכיבוש גזר עליו שבעה מאסרי עולם ו-30 שנה, שם הוא נתון לחקירה קשה שנמשכה תקופות ארוכות.

פלסטין

א 23 פבר 2025 7:11 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הסתערות הכיבוש על העיירה קוסרה מדרום לשכם.

מספר אזרחים סבלו מחנק, ביום ראשון בערב, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קוסרה, מדרום לשכם.

הפעיל נגד ההתנחלויות פואד חסן דיווח כי כוחות הכיבוש הסתערו על קוסרה, תוך ירי ירי ומיכלי גז מדמיע לעבר בתים, מה שהוביל למספר אזרחים שסבלו מחנק.

ראוי לציין כי העיירה קסרה חשופה לפשיטות יומיות חוזרות ונשנות של כוחות הכיבוש, הכוללות עימותים ופציעות חנק.

פלסטין

א 23 פבר 2025 5:28 pm - שעון ירושלים

טנקים ישראליים בג'נין לראשונה מאז 2002

צבא הכיבוש הישראלי הודיע היום, יום ראשון, כי העביר יחידת טנקים לג'נין, בצפון הגדה המערבית, כדי להשתתף במה שהוא כינה "המאמץ ההתקפי", בעוד מתאגיד השידור הישראלי נמסר כי זו הפעם הראשונה שהכיבוש פורס את הטנקים שלו בגדה המערבית מאז מבצע "חומת מגן", אותו ביצע צבא הכיבוש על הגדה המערבית 202 העיירה קבאטיה, שכוחותיה הסתערו עם שחר היום.

צבא הכיבוש מסר ביום ראשון בהצהרה ברציף X: "כוחות מחטיבת הנח"ל ויחידת דובדבן החלו לפעול בעיירות נוספות באזור ג'נין, ובמקביל תפעל בג'נין כיתת טנקים כחלק מהמאמץ ההתקפי. הוא הוסיף, לפי סוכנות אנאדולו: "כוחות צה"ל, כוחות הביטחון הכללי בגב"ר (ש"ר) ימשיכו לפעול בצפון. הגדה המערבית), וכוחותינו מרחיבים את פעילותם ההתקפית באזור", ומציינים את המשך הפעילות בטול כרם: "הכוחות ממשיכים בעבודתם באזור ג'נין וטול כרם".

שר הביטחון הישראלי, ישראל כץ, אמר מצידו: "הוריתי לצבא להיערך לשהייה ארוכה במחנות הפליטים בגדה המערבית", והוסיף כי צבא הכיבוש "מרחיב את פעילותו בצפון השומרון (הגדה המערבית) ופועל מאז הלילה גם בקבטיה, ותגבר את כוחותיו ביחידת שריון וכוחות נוספים". פרנס עיתונות ציטטה את צבא הכיבוש שאמר כי כוחותיו יישארו בכמה מחנות בגדה המערבית הכבושה "לאורך כל השנה".

הרחבת התוקפנות לקבאטיה

ביום ראשון הסתערו כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קבאטיה, דרומית לג'נין, עם מספר רב של כלי רכב וחיילים, וגרמו להרס נרחב וחסר תקדים לתשתית העיירה, זאת בהקשר של התוקפנות המתמשכת בצפון הגדה. ראש עיריית קבטיה, אחמד זקארנה, אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד, "כוחות הכיבוש הסתערו על קבטיה במבצע צבאי חסר תקדים שהחל בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר ביום ראשון, כאשר כלי רכב ודחפורים צבאיים ישראלים נפרסו בכבדות ברחבי העיר".

לטענת זקארנה, דחפורי הכיבוש הרסו את הרחובות, התשתיות והכיכרות הציבוריות, וגרמו להרס נרחב והפרעה לרשתות המים, ללא יכולת של צוותים מיוחדים להגיע אליהם בשל ההידוק האינטנסיבי של הצבא הישראלי. זכרנה הסביר כי כוחות הכיבוש פרסו את הצלפים שלהם במספר בתים, בעוד חיילי חי"ר נפרסו ברחובות וכוחות הכיבוש ביצעו פשיטות וחיפושים על בתים במספר שכונות, במהלכן נערכו חקירות שטח עם התושבים.

זכרנה ציין כי פשיטה זו היא הגדולה מסוגה בקבטיה, לאור היקף ההרס שגרמו כוחות הכיבוש בתשתיות וברחובות הראשיים והצדדיים, ובשל הנוכחות הצבאית הכבדה והפשיטות, תוך שיבושים בחיי הציבור בעיירה, והדגיש כי בעיירה טרם דווח על עימותים או נפגעים. זכרנה פנה למוסדות בינלאומיים להתערב בדחיפות כדי לעצור את מה שהוא הגדיר כ"חבלה שיטתית" שהעיר נתונה לו, והזהיר מפני ההשלכות של המשך פעולות הכיבוש שעלולות להוביל להרס מוחלט בקבטיה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:56 pm - שעון ירושלים

משטרת הכיבוש מרחיקה אסירים משוחררים ממסגד אל-אקצא

משטרת ישראל הודיעה היום, ראשון, כי הוציאה צווים לאסור על אסירים המשוחררים בהסכם חילופי השבויים הנוכחי ממסגד אל-אקצא, ונגד כל מי שהשתתפו בקבלת האסיר המשוחרר אשרף אל-סג'יר.


המשטרה העלתה את הכוננות בקרב כוחותיה בירושלים הכבושה, ובמהלך חודש הרמדאן תפרוס מדי יום כשלושת אלפים שוטרים שיפרסו מהמחסומים הצבאיים בפאתי העיר ועד לעיר העתיקה.


המשטרה טוענת כי המליצה לממשלה לאפשר ל-10,000 פלסטינים מהגדה המערבית להיכנס לירושלים הכבושה ולגשת למסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן, כאשר גברים מעל גיל 55, נשים מעל גיל 50 וילדים מתחת לגיל 12 יורשו להיכנס בליווי מבוגר. אבל ממשלת ישראל עדיין לא אישרה זאת.


לטענת המשטרה, מתחילת השנה הנוכחית הם סיכלו חמישה מבצעים חמושים בטרם בוצעו על ידי פלסטינים.


היא הוסיפה כי עצרה מתחילת השנה 600 פלסטינים מהגדה המערבית הכבושה בירושלים, בטענה שהם שוהים בעיר שלא כדין, וכי עצרה 100 בעלי עסקים בגלל שעובדים פלסטינים מבלים בירושלים בלי היתר, והיא סגרה כ-20 עסקים בעיר.


מאז תחילת המלחמה בעזה הגישה המשטרה כ-1,000 בקשות לפתיחת חקירה נגד פלסטינים בעילה של "הסתה", והיועץ המשפטי לממשלה אישר 500 מהן.


הפרקליטות הגישה 160 כתבי אישום בעילה של "הסתה", בעוד שהמשטרה פתחה 120 תיקים נוספים ב"חשד להסתה", ועל התביעה הציבורית להכריע בהם.


לפי המשטרה, העימותים בירושלים הכבושה פחתו ב-60% מאז התוקפנות בעזה ומסגד אל-אקצא ב-2021.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:53 pm - שעון ירושלים

מאז תחילת המבצע הצבאי: 40 אלף פלסטינים פונו ממחנות הגדה המערבית

העקירה הכפויה של מרכזי אוכלוסייה פלסטיניים ומחנות פליטים, במיוחד בנפות ג'נין וטול כרם שבצפון הגדה המערבית הכבושה, עלתה בקצב מדאיג, שכן כוחות הכיבוש הישראלי אילצו את עקירתם של 40,000 פלסטינים ממחנות הפליטים במחנה הפליטים כדי לאפשר לתושבים לשוב באיומי אקדח, ולא לאפשר את החזרה של התושבים באיומי אקדח.


"מאז תחילת המבצע הצבאי 'קיר הברזל' של כוחות הכיבוש הישראלי ב-21 בינואר, מחנות פליטים רבים כמעט התרוקנו מתושביהם המבצע הזה, שנמשך כבר יותר מ-4 שבועות, הוא כעת הארוך ביותר בגדה המערבית מאז האינתיפאדה השנייה, לפי סוכנות אונר"א.


המבצע הצבאי החל במחנה ג'נין, והתרחב לכלול את מחנות טול-כרם, נור שמס ואל-פארה, וגרם לעקירתם של 40,000 פליטים פלסטינים. כוחות הכיבוש החלו לבצע פעולות רחבות היקף בגדה המערבית באמצע 2023.


מאז, אלפי משפחות נעקרו בכוח. פעולות חוזרות והרסניות הפכו את מחנות הפליטים בצפון לבלתי ראויים למגורים, ולכדו את התושבים בעקירה תקופתית.


בשנת 2024, יותר מ-60% מהעקירות היו תוצאה של פעולות של כוחות הכיבוש, בהיעדר צוו שיפוטי.


העקירה הכפויה הזו באה על רקע הידרדרות התנאים ההומניטריים בגדה המערבית, שבה הפעולות הצבאיות הישראליות הובילו להרס נרחב של תשתיות ובתים, ולמחסור חמור בחומרים בסיסיים ובשירותים רפואיים, מה שהחמיר את סבלם של תושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם.


שר הביטחון הישראלי, ישראל כץ, הודיע על עקירתם של 40,000 פלסטינים ממחנות ג'נין, טול כרם ונור שמס, עקב הפעולות הצבאיות האינטנסיביות של ישראל בצפון הגדה המערבית.


כץ אישר כי צבא הכיבוש הרחיב את פעילותו בצפון הגדה המערבית, במיוחד בקבטיה, וציין כי הכוחות הישראליים תוגברו ביחידות שריון נוספות.


הוא גם הכריז על השעיית הפעילות של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במחנות, בצעד שמחריף עוד יותר את המשבר ההומניטרי שעומד בפני אלפי עקורים, הסביר כי כץ הוציא פקודות לצבא הכיבוש לא לאפשר לתושבים לחזור למחנות, והדגיש כי הוא יישאר זמן רב בכיבוש בשטחים הללו. של טרור", בהתייחס להמשך הדיכוי הצבאי והעקירה ההמונית של פלסטינים.


אונר"א הזהירה כי פעולת "חומת הברזל" שבוצעה על ידי כוחות הכיבוש הובילה לריקון מחנות פליטים רבים בצפון הגדה המערבית, והוסיפה כי העקירה הכפויה של יישובים פלסטיניים "מסלים בקצב מדאיג".


"עקירה בכפייה בגדה המערבית הכבושה היא תוצאה של סביבה מסוכנת וכופה יותר ויותר", אמרה אונר"א "השימוש בתקיפות אוויריות, דחפורים משוריינים, פיצוצים מבוקרים ונשק מתקדם על ידי הכוחות הישראליים הפך לדבר שבשגרה - הרחבה של המלחמה בעזה אינה עולה בקנה אחד עם תקיפות צבאיות כאלה, לפחות בהקשר של אכיפת החוק20. 5 לבד."


אונר"א הדגישה את הצורך להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות בכל עת, וכי "ענישה קולקטיבית" אינה מקובלת לחלוטין. "מחנה ג'נין ריק כעת מתושבים, מעלה זיכרונות מהאינתיפאדה השנייה. הסצנה הזו אמורה לחזור על עצמה במחנות אחרים", אמרה.

ערבי ובינלאומי

א 23 פבר 2025 2:40 pm - שעון ירושלים

הכיבוש הישראלי תוקף אתרים צבאיים של חיזבאללה בבעלבק ובדרום לבנון

צבא הכיבוש הישראלי מסר כי הפציץ אתרים צבאיים שהכילו רקטות בבעלבק ובאזורים נוספים בדרום לבנון, על רקע הלווייתם של המזכירים הכלליים לשעבר של חיזבאללה, חסן נסראללה והאשם ספידין, בבירה ביירות.


בהודעה שפורסמה בחשבונה בפלטפורמת "X" ביום ראשון אחר הצהריים, אמר צבא ישראל: "תקפנו לפני זמן קצר אתרים צבאיים שהכילו רקטות וציוד לחימה באזור בעלבק (מזרחה) ובכמה אזורים נוספים בדרום לבנון, שם אותרו בתוכם פעילות חיזבאללה".


בצבא הסבירו כי "הפעילות שמבצע חיזבאללה מהווה הפרה של ההבנות בין ישראל ללבנון, ואיום על ישראל ואזרחיה".


הצבא הישראלי אמר כי "ימשיך לפעול להסרת כל איום על ישראל".


עד 12:10 (GMT), המפלגה הלבנונית לא הגיבה להצהרת הצבא הישראלי.


זו הפעם השנייה שצבא ישראל מודיע על הפצצת מטרות בדרום לבנון, ביום ראשון, על רקע טיסות אינטנסיביות של מטוסיו הצבאיים מעל ביירות.


מוקדם יותר ביום ראשון אמר הצבא כי "פשט במדויק על אתר צבאי שהכיל רקטות וציוד לחימה בתוך לבנון, שם זוהתה פעילות חיזבאללה", נטען.


הוא הוסיף אז בהצהרה: "באזור דרום לבנון הותקפו גם כמה פלטפורמות טילים של חיזבאללה, שהיוו איום על אזרחי ישראל".


ביום ראשון בבוקר פרסמה רשות השידור הרשמית קטע וידאו שלדבריה נראה מל"טים ישראלים טסים בשמי ביירות.


הרשות הוסיפה כי הטיסה של המל"טים הישראלים בשמי בירת לבנון מגיעה "במקביל להכנות להלווייתו של חסן נסראללה".


ישראל התנקשה בנסראללה ב-27 בספטמבר 2024, בסדרה של פשיטות אלימות עם טילים נגד ביצורים המכוונים לפרברים הדרומיים של ביירות, ובסדרה של פשיטות נוספות שרצחו את ספידין ב-3 באוקטובר של אותה שנה.

פלסטין

א 23 פבר 2025 2:14 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש מסתערים על העיר יאמון ופותחים במסע מעצרים

היום, יום ראשון, הסתערו כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה יאמון שממערב לג'נין ופתחו במסע מעצרים.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה והתפרסו ברחובותיה, פשטו על מספר בתים ועצרו מספר צעירים שלא ניתן היה לדעת את זהותם עד להכנת הידיעה הזו, בעוד שתלמידים לא יכלו לחזור מבתי הספר שלהם עקב היערכות כבדה של חיילים, מה שגרם למנהלי בתי הספר לבקש מההורים ללכת לבתי הספר.

פלסטין

א 23 פבר 2025 12:39 pm - שעון ירושלים

רשות האסירים: האסיר פאדי אבו עטיה היה נתון לעינויים אכזריים במהלך מעצרו

עורך הדין של הוועדה לענייני אסירים ואסירים משוחררים דיווח לאחר ביקורו האחרון במרכז החקירות אל-מסקוביה כי האסיר פאדי זהיר אבו עטיה (בן 43) ממחנה אל-עמארי/רמאללה, הוכה קשות כשנעצר במחסום צבאי, בעת שחזר מביקור ב-25/01 בעיר אז מחנה סמוך, ונתלה בקור במשך יותר מ-32 שעות, לאחר מכן הועבר למרכז החקירות אל-מסקוביה, והותקף באכזריות.


ראוי לציין כי אבו עטיה הוא אסיר לשעבר שישב 13 שנים בבתי הכלא של הכיבוש, ושוחרר בשנת 2018, על מנת שכוחות הכיבוש יעצרו אותו מחדש בשנת 2022, ויגזרו עליו שנתיים מאסר מנהלי, שם שוחרר ב-26/12/2024, כלומר 40 ימים לפני מעצרו הנוכחי.


האסיר אבו עטיה פתח בשנת 2017 בשביתת רעב למשך 41 יום, מה שגרם לו ליפול לתרדמת שהובילה לתגובות מוחיות כתוצאה מכך, הוא החל לקבל תרופות מסוימות ונזקק למעקב שוטף ולטיפול רפואי, תוך שהנהלת הכלא מנעה ממנו טיפול בכוונה, דבר שהשפיע לרעה ומשמעותית על בריאותו.

פלסטין

א 23 פבר 2025 11:58 am - שעון ירושלים

הכיבוש מאיים להרוס בית ממערב לסלפית

היום, יום ראשון, הודיעו כוחות הכיבוש הישראלי על הריסת בית בעיירה כפר א-דיכ ממערב לסלפית.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה ופשטו על ביתו של האזרח מחמוד נביל והודיעו לו לפנות את הבית לצמיתות לקראת הריסתו בכל רגע.


ראוי לציין כי זו הפעם השנייה שהכיבוש מודיע לביתו של האזרח מחמוד נביל לפנות את הבית תוך 10 ימים.


כוחות הכיבוש ביצעו ביום שלישי האחרון את הריסת ביתו של האזרח חמאם תאופיק עלי אחמד מהעיירה כפר אל-דיק.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 7:29 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,329 ומספר הפצועים ל-111,753 מאז תחילת התוקפנות.

מקורות רפואיים הודיעו, במוצאי שבת, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-48,329 חללים, מאז תחילתה של התוקפנות הישראלית ב-7 באוקטובר 2023.


אותם גורמים הוסיפו כי מספר הנפגעים עלה ל-111,753 מאז תחילת התוקפנות, בעוד מספר נפגעים עדיין נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי אמבולנס וחילוץ אינם יכולים להגיע אליהם.

ערבי ובינלאומי

ש 22 פבר 2025 6:14 pm - שעון ירושלים

צוות הסנאטור פטרמן מתפטר על רקע תסכול על 'עובדים רק למען ישראל כל הזמן'

יציאת הצוות ממשרדו של הסנאטור ג'ון פטרמן, D-Pa., נמשכה ביום חמישי עם עזיבתם של שני עובדים חדשים.


עזיבתם של הוותיקים משקפת אכזבה עמוקה בלשכתו של פטרמן, הידועה בקשריו ההדוקים עם ארגון הלובי הישראלי אייפא"ק, על דחיית המדיניות הפרוגרסיבית של המפלגה הדמוקרטית, מעברו ימינה בפתיחותו לעבודה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחיבוק עמדות התמיכה בקיצונים ישראלים.


"משמרת כוח האדם הגדולה" במשרד, אמר ותיק בצוות של פטרמן ל-The Intercept, מגיעה על רקע סביבת גיוס קשה לעובדים דמוקרטיים בוושינגטון.


"אני לא מוצא את זה מפתיע", אמר איש צוות לשעבר בקמפיין האחרון של פטרמן, שביקש להישאר בעילום שם כדי להגן על פרנסתו "אני חושב שאנשי הצוות כנראה מרגישים מתוסכלים מכך שעבודה עבור פטרמן פירושה שאתה עובד עבור ישראל כל הזמן".


"זה אדם שבא לדבר על היותו אלוף העובדים אבל לא דיבר על זה", אמרו. "זה בחור שמאז שטראמפ ניצח, הפך בעצם לאדיוט שימושי עבור הרפובליקנים הוא תומך בדברים מנוגדים לחלוטין לערכים הפוליטיים הדמוקרטיים, מה שנותן להם כיסוי כדי לומר, 'תראה, הוא דו-מפלגתי, יש לנו את פטרמן'".


העזיבות האחרונות ממשרדו של פטרמן הן שתיים מתוך שש עקב עמדתו הקשוחה הפרו-ישראלית, במיוחד לאחר ה-7 באוקטובר 2023. שלושה מאנשי התקשורת הבכירים של פטרמן עזבו את משרדו באביב האחרון לאחר שטען כי אינו מתקדם על רקע ביקורת מצד עמיתים בעלי נטייה שמאלנית על עמדתו התוקפנית הפרו-ישראלית.


לאחר סבב ההתפטרות ההוא, שכר פטרמן מנהלת תקשורת חדשה, קארי אדמס. לאחר מכן אדמס עזב את המשרד בחודש שעבר. פטרמן פרסם ביום רביעי משרה למנהל תקשורת חדש.


לאל-קודס נודע כי העובדים האחרונים שעזבו את המשרד הם צ'רלי הילס, מנהל התקשורת במשרדו של פטרמן, שיומו האחרון היה יום שישי (21/2/2025), והמנהל המחוקקים טריי איסטון, שתאריך עזיבתו טרם ברור.


איש הקמפיין לשעבר אמר שהתפטרות העובדים היא סימן לכך שלאנשים במשרדו של פטרמן נמאס להתאכזב מהבטחות הקמפיין כדי להקל על הכלכלה על מעמד הפועלים; להיות סנגור עבור העניים, המהגרים והלהט"בים; ודוחפים לרפורמה במשפט הפלילי בסנאט, במקום להגן בתקיפות על ישראל ומדיניותה.


פטרמן פעל כמתקדם ומיצב את עצמו כבחירה ההגיונית היחידה עבור מצביעי פנסילבניה להילחם בהשפעתו של טראמפ במירוץ לסנאט ב-2022, אך זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, פטרמן השיל את מעטה הפרוגרסיביות.


עמדותיו האחרונות של פטרמן רחוקות מאוד מהקמפיין שלו ב-2022, שכלל התמקדות בהפחתת מסים לעובדים וחגיגת מהגרים, אך מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר 2023, משרדו של פטרמן התעלם מרוב הנושאים שבהם ערך קמפיין, במקום זאת הקדיש את כל המיקוד שלו לעבודה לתמיכה בישראל, על פי המקורבים של אנשי משרדו.


מאז נכנס טראמפ לתפקיד בחודש שעבר, הפך פטרמן לבעל ברית נאמן של הרפובליקנים, במיוחד בעמדותיהם התומכות באופן מלא בישראל.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:53 pm - שעון ירושלים

מתנחלים תוקפים יישובים בדואים במישורי העיירה ג'בה, מזרחית לירושלים

הערב, שבת, שרפו מתנחלים בית של משפחה ביישוב הבדואי ממזרח לכפר ג'בע, מצפון לירושלים, הם שרפו גם רכב בבעלות אחד מתושבי היישוב וירו באש כבדה לעבר האזרחים.


חסן מליחאת, המפקח הכללי של ארגון אלביידר להגנה על זכויות הבדואים וכפרים ממוקדים, מסר בהודעת עיתונאים כי קבוצת טרור מכנופיות "תג מחיר" שרפו בית ורכב השייכים לאזרח דאוד מוחמד מוסא כעאבנה, תושב היישוב, וירתה כדורים כבדים ותקפו לעבר האזרחים.


ב-11 בפברואר הודיעה ממשלת הכיבוש על כוונתה למנות פקיד התנחלות בפיקוחה שיארגן את פעולות הטרור שבוצעו על ידי כנופיית צעירי הגבעה בגדה המערבית הכבושה, "על מנת להגן עליהם ולא להסיח את דעתם של כוחות צבא הכיבוש בהתפתחויות ביטחוניות שיגרמו להם לאבד מיקוד".


בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במספר חברי כנופיית "נוער הגבעות" ובעלי האידיאולוגיה שלה, על פי דיווחים ישראלים קודמים. כנופיה זו, כמו כל המתנחלים, חיה במצב של נוחות רבה תחת ממשלה שמקדמת התיישבות ותומכת בפלסטינים וגירושם מאדמותיהם.


"נוער הגבעות" הוא קבוצה של צעירים יהודים קיצוניים מאוד המתגוררים בהתנחלויות, מאחזים, חוות ויחידות התיישבות מבודדות. למרות שהם נקראים "בנים", רובם בני עשרים ומעלה, וחלק גדול מהם מעורב בדרך כלל בהתקפות על פלסטינים.



פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:17 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מעכב את שחרור האסירים הפלסטינים עד לסיום ההתייעצויות הביטחוניות הלילה

מרשות השידור הרשמית נמסר כי ישראל דחתה את שחרור האסירים הפלסטינים כחלק מהמנה השביעית של עסקת החליפין עד לסיום ההתייעצויות הביטחוניות שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת בנוגע למשא ומתן לשלב השני של הסכם עזה.


זה בא כשהעיתון העברי הפרטי "ישראל היום" ציטט את שירות בתי הסוהר הישראלי שאמר כי ההנהגה הפוליטית טרם הוציאה הנחיות לשחרר עצורים פלסטינים במנה הנוכחית.


כחלק מהמנה השביעית של עסקת החליפין, חמאס העביר מוקדם יותר היום לצד הישראלי 6 אסירים חיים, ולפני כן שחרר ביום חמישי 4 גופות של אסירים נוספים.


בתמורה, ישראל אמורה לשחרר 620 אסירים פלסטינים, בהם 50 שנידונו למאסר עולם, 97 לגירוש לחו"ל ו-23 ילדים שנעצרו על ידי הצבא הישראלי מעזה לאחר 7 באוקטובר 2023.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 5:00 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק במהלך הסתערות הכיבוש על העיירה קוסרה מדרום לשכם.

היום, שבת, סבלו מספר אזרחים מחנק, במהלך הסתערות כוחות הכיבוש הישראלי על העיירה קוסרה, מדרום לשכם.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על קוסרה על רקע ירי כבד ופצצות גז מדמיע, שהובילו למספר אזרחים שסבלו מחנק.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 3:40 pm - שעון ירושלים

מותו של אסיר משוחרר לאחר נפילה מגובה בעיסאוויה

אסיר משוחרר מהעיירה עיסאוויה בירושלים הכבושה מת הערב, שבת.


מקורות מקומיים דיווחו כי העורך, נאאל סלמה עובייד, נהרג לאחר שנפל מגג ביתו בעיירה עיסאוויה, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.


האסיר אובאיד שוחרר בשבוע שעבר במסגרת המחזור השישי של הפסקת האש, וציין כי בילה 21 שנים בבתי הכלא הכיבוש.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 1:04 pm - שעון ירושלים

ג'נין: הלוויה של הילדה רימאס אל-עמורי, בהשתתפות מספר קטן מבני משפחתה

היום, שבת, קברה משפחתו של הילד המעונה, רימאס אל-עמורי, את גופת בתם למקום מנוחתה האחרון בבית הקברות של מחנה ג'נין, שנהרגה אתמול מכדורי הכיבוש הישראלי.


הגופה הועברה באמבולנס מבית החולים אבן סינא בג'נין לבית המשפחה בשכונת ג'בריאת ליד המחנה כדי לחלוק לה כבוד אחרון.


הכיבוש מנע את העברת גופת השהיד ואת מסע הלוויתה בצעדה המונית, בשל המשך תוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-33 ברציפות, ואיפשר למספר קטן מבני משפחתה להשתתף בהלוויה ובקבורה.


אל-עמורי (בת 13) נרצחה אתמול, יום שישי, לאחר שכוחות הכיבוש ירו לעברה כדורים חיים מול ביתה בשכונת אל-ג'בריאת, והחיילים מנעו ממשפחתה להתקרב אליה ולהסיע אותה, כיוון שנפגעה מכדור בגבה שיצא מהבטן וכתוצאה מכך היא מתה מעונה.

צבא הכיבוש הישראלי המשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-33 ברציפות, והותיר 27 חללים ועשרות פצועים ומעצרים.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 9:19 am - שעון ירושלים

שכם: הכיבוש מצר בית ביאסיד ויורה עליו "אנרג'ה".

הבוקר, שבת, תקפו כוחות הכיבוש הישראלי בית עם פגז אנרגה בעיירה יאסיד מצפון לשכם.


מקורות ביטחוניים דיווחו כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה, הקיפו בית, תקפו אותו בפגז של אנרגה, פשטו על כמה בתים נוספים וערכו חקירות בשטח עם אזרחים.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 9:18 am - שעון ירושלים

ביום ה-33 לתוקפנות הכיבוש: הרס נרחב ועקירה של יותר מ-3,000 משפחות ממחנה ג'נין

צבא הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו על העיר ג'נין ומחנהה זה היום ה-33 ברציפות, מותיר 27 חללים, ועשרות פצועים ומעצרים.


הכיבוש שלח תגבורת צבאית בליווי דחפורים לעיר ג'נין ולכניסות למחנה שלה, וכן מיכלי מים וחדרים צבאיים מבוצרים המשמשים לתקשורת פנים צבאית.


דחפורי הכיבוש הותירו אחריהם הרס נרחב בתוך שכונות המחנה, ובבתים ובנכסים של האזרחים, ששינו מאוד את מאפייניו ואת הגיאוגרפיה שלו, בעוד חוליות חי"ר נפרסו בכמה אזורים בתוכו ליד כיכר שירין אבו עקל'ה, טלאט אל-גאבז והמחנה החדש.


לפי סוכנות הידיעות WAFA, הכיבוש הישראלי גרם לעקירתן של כ-3,000 משפחות ממחנה ג'נין, והרס את בתיהם ורכושם.

הכיבוש ממשיך לכבוש מספר בתים של אזרחים ולהפוך אותם לצריפים צבאיים מאז תחילת התוקפנות, בעיקר במבנים הסמוכים ומשקיפים למחנה ג'נין, בעוד שאזרחים, בתים ומבנים בקרבתם נתקלים בקשיים בכניסה, יציאה ותנועה עקב נוכחותם המתמדת של צלפים, המסכנת את חייהם.


אתמול עצרו כוחות הכיבוש אזרח מתוך רכבו בעת ששהה ברחוב ארנה ממזרח לג'נין, והסתערו על העיירות יעבד, עראבה וביר אל-באשה בדרום, מבלי לדווח על מעצרים.

התוקפנות המתמשכת על העיר ג'נין והמחנה שלה הותירה 27 חללים, האחרון שבהם היה הילד רימאס אל-עמורי (בת 13), שנרצחה אתמול לאחר שחיילי הכיבוש הישראלי פתחו לעברה באש ישירה בזמן שהייתה מול ביתה בשכונת אל-ג'בריאת, מסביב למחנה ג'נין, שהיתה נפגעה על ידי כדור בית חולים, נפגעה מבית החולים. מות הקדושים שלה, בנוסף לעשרות פציעות ומעצרים.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 9:17 am - שעון ירושלים

סגירת מוסדות חינוך בעיר הקודש...אונר"א תחת הגיליוטינה



עדנאן אל-חוסייני: ישראל הפנתה עורף למוסדות בינלאומיים, ושכחה שהיא קיבלה את הלגיטימיות שלה מהמוסדות הללו.

חטים עבד אל קאדר: ההפרות הישראליות נגד אונר"א הן ניסיון בוטה להשיל את האחריות הבינלאומית לנושא הפליטים

סמי משאשה: לאונר"א אין שום תוכנית אמיתית להתעמת עם המזימה לחיסול, אלא החלה להסתגל ללחצים בינלאומיים

רטיבה אל-נתשה: ממשלת הימין פתחה במלחמה גלויה בנושאים היסודיים והגורליים של העם הפלסטיני, כולל סוגיית הפליטים.

זיאד אל-חמורי: יש קמפיין אינטנסיבי כדי לנסות לשים קץ לסוגיית הפליטים.. ו"אונר"א" הוא הסמל העיקרי של הפליטים הפלסטינים

פאדל תחבוב: הרשות נדרשת לקחת על עצמה את אחריותה להבטיח את המשך התהליך החינוכי ולא לאפשר לכיבוש לכפות מציאות חדשה



שלושה שבועות לאחר שנכנסה לתוקף החלטת רשויות הכיבוש הישראליות לאסור את עבודתה של סוכנות הסיוע הבינלאומית (אונר"א) באזורים תחת "ריבונות" ישראלית, כוחות משטרת הכיבוש הסתערו ביום שלישי שעבר על מספר בתי ספר של אונר"א בירושלים והורו על סגירתם. צעד זה השפיע על 250 ילדים ב-3 בתי ספר בעיר, ועל 350 תלמידים במרכז Qalandia.

"כוחות ישראליים וצוות עיריית ירושלים הסתערו על מרכז ההדרכה בקלנדיה של אונר"א והורו לפנותו המיידי", אמר נציב כללי של אונר"א פיליפ לצריני בהצהרה בפלטפורמת X, שתיאר את התקרית כשלילת זכותם של ילדים ונוער במזרח ירושלים לחינוך בבתי ספר של אונר"א.

לצריני ראה במה שקרה "הפרה של הזכות הבסיסית לחינוך, כמו גם הפרה של הפריבילגיות והחסינות של האו"ם", והדגיש את הצורך לשמור על זכותם של ילדים לגישה לחינוך, ולהגן ולכבד את מתקני האו"ם בכל עת ובכל מקום.

פוליטיקאים, סופרים ואנליסטים ששוחחו עם "אני" סברו שממשלת הימין בישראל יצאה למלחמה גלויה בכל הנושאים המהותיים והגורליים של העם הפלסטיני, לרבות סוגיית הפליטים, ושההפרות הישראליות הללו נגד "אונר"א" הן ניסיון בוטה לבטל את האחריות הבינלאומית לסוגיית הפליטים.

אנליסט אחד ציין כי לאונר"א אין תוכנית אמיתית להתעמת עם המזימה לחיסולה, אלא החלה להסתגל ללחצים בינלאומיים, בעוד שאחר קרא לרשות הפלסטינית לקחת על עצמה את אחריותה להבטיח את המשך התהליך החינוכי ולא לאפשר לכיבוש לכפות מציאות חדשה.


השלכות קשות של החלטת הכיבוש לסגור את אונר"א


המהנדס עדנאן אל-חוסייני, חבר הוועד הפועל של הארגון לשחרור פלסטין וראש מחלקת ירושלים, אמר כי רשויות הכיבוש הישראלי מתריסות נגד העולם ומתעלמות מכל החוקים והאמנות הבינלאומיות.

הוא הוסיף: "בזמן שישראל הפנתה עורף למוסדות בינלאומיים, היא שכחה שהיא קיבלה את הלגיטימיות שלה מהמוסדות האלה".

אל-חוסייני הסביר כי ההחלטה הישראלית הלא צודקת לסגור את משרדי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) בשטחים הפלסטיניים הכבושים באה בהקשר של המלחמה התוקפנית שמנהלת המדינה הכובשת נגד העם הערבי הפלסטיני, והשאיפה להעביר תוכניות חשודות לחיסולו ולסילוקו הצודק.

אל-חוסייני הזהיר מההשלכות הקשות של החלטת המדינה הכובשת, שלדעתו ראה עלבון ובוז לקהילה הבינלאומית, למוסדותיה ולהחלטותיה, ומהאסונות הצפויים להתרחש כתוצאה מהפרעה והפסקה של המאמצים והשירותים שמספקת אונר"א, ובמיוחד הסיוע ההומניטרי, לאור מה שהותירה מאחור מכונת ההשמדה הישראלית בשטחי הכיבוש הפלסטיניים ברצועת עזה.

אל-חוסייני קרא לקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את אחריותה, לטפל במדינה הכובשת כמדינה גזענית מחוץ לחוק, לפעול לשלילת הלגיטימיות הבינלאומית שלה, ולתת תמיכה מלאה לאונר"א, על מנת להבטיח את המשך שירותיה.


הפרה בוטה של החוק הבינלאומי


חאתם עבד אל קאדר, מזכ"ל הרשות הנוצרית האסלאמית לתמיכה בירושלים והמקומות הקדושים, וחבר המועצה המהפכנית של תנועת הפת"ח, מצדו, גינה את הכוונת הכיבוש הישראלי לבתי ספר ומוסדות של אונר"א בעיר ירושלים כחלק ממסע ההסתה שפתחו בכירים ישראלים נגד אונר"א.

עבדול קאדר הוסיף: "ההפרות הללו נגד הסוכנות הן ניסיון בוטה להוריד את האחריות הבינלאומית לנושא הפליטים הפלסטינים, המאיים לחסל את זכות השיבה והפיצויים שנקבעו בהחלטות בינלאומיות.

"הפרות אלו מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ואיום ישיר על זכויות הפליטים הפלסטינים", אמר עבד אל קאדר.

עבדול קאדר קרא לאו"ם ולקהילה הבינלאומית לקחת על עצמם את אחריותם בהגנה על אונר"א ובהבטחת המשך מתן השירותים החיוניים שלה לעם הפלסטיני.



היעדר תוכנית פעולה ברורה ויעילה להתמודדות עם האיסור על אונר"א


סמי משאשה, חסיד לענייני אונר"א ודובר הרשמי לשעבר שלה, סבור כי היעדר תוכנית פעולה ברורה ויעילה להתמודדות עם האיסור על עבודת אונר"א בירושלים וגירושה ממנה מהווה איום ישיר על גורלם של הפליטים הפלסטינים בעיר.

משאשה הסביר כי היעדרות זו כוללת היעדר הנחיות ספציפיות למשפחות התלמידים בבתי הספר של אונר"א, ומאות תלמידים במכון קלנדיה היוקרתי שקיבלו הודעות פינוי, בנוסף להפחדה של תלמידים בבתי הספר והיעדר כל תוכנית להגנה על עובדי הסוכנות, שביטחונם התעסוקתי מאוים כעת.

משאשה הוסיף: "חסר גם כל חזון לגבי גורלן של משפחות עניות המסווגות כ"מקרים של קושי קיצוני", כמו גם מעקב אחר חולים, במיוחד קשישים ובעלי מחלות כרוניות, והדגיש שלא ניתן לטפל בנושאים אלו באמצעות הצהרות והצהרות חלולות על יציבותה של "אונר"א".

מיששא מתח ביקורת על היעדר כל תוכנית ריאלית של אונר"א ושל האו"ם להתעמת עם המערכה שמטרתה את הסוכנות, והצביע על כך שחסרון זה ניכר בבירור במהלך המלחמה האחרונה, כאשר אונר"א פינתה את מפקדתה והותירה את העקורים ועובדיה לגורלם בצפון עזה.

הוא התייחס גם למתקפה האינטנסיבית שכוונה לאונר"א במשך יותר משנה, במטרה לגרש אותה מירושלים ולצמצם את תפקידה בעזה לאחר המלחמה, מבלי שהסוכנות נקטה צעדים רציניים להגנה על עובדיה או להבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

בהקשר קשור, משאשה הטיל ספק בתועלת של נוכחותו של נציב הכללי של האו"ם בוועידת הביטחון של מינכן, בהתחשב בכך שנוכחותו באירועים מסוג זה משקפת שינוי מסוכן בתפקידה של אונר"א, כאילו הפליט הפלסטיני נתפס כעת כאיום ביטחוני.

הוא גם מתח ביקורת על נוכחותו בפגישות של "הברית הבינלאומית לפתרון שתי המדינות", וציין כי הצהרותיו שם חורגות מהמנדט של אונר"א וקושרות את גורל הפליטים לפתרון מדיני שאינו מבטיח את זכות השיבה, אלא שואף ליצור ישות פלסטינית מעוותת.


הצהרות של נציב האו"ם


משאשה הסביר כי הנציב הכללי הצהיר במהלך ועידת מינכן כי "המטרה ארוכת הטווח היא לאפשר למוסדות פלסטיניים לקבל את השירותים הבסיסיים שמספקת אונר"א", תהה מי נתן לו את זכות הדיבור בשם הפליטים ואת המנדט לשנות את המנדט הברור והמפורש של הסוכנות.

הוא גם גינה את הצהרתו במהלך פגישת קהיר בדבר "סיום הדרגתי של המנדט של אונר"א", והדגיש כי הצהרות אלו עולות בקנה אחד עם התוכניות לסיים את הסוכנות ולהפוך אותה לכלי פוליטי המשרת פרויקטים לחיסול העניין הפלסטיני.

בסיום נאומו הדגיש משאשה כי לאונר"א אין כל תוכנית אמיתית להתעמת עם המזימה שמטרתה חיסולה, אלא החלה להסתגל ללחצים בינלאומיים, מה שהופך אותה לשותפה עקיפה ביישום מדיניות הגירוש וההתיישבות.

הוא גם הצביע על היעדר תוכנית לאומית פלסטינית להתעמת עם תוכנית זו, והזהיר כי המשך הפילוג ופיזור העמדות יוביל לאובדן זכויות הפלסטינים, ובראשן זכות השיבה. הוא סיים את נאומו בקריאה לפיתוח תוכנית פעולה ברורה וספציפית המבטיחה הגנה על פליטים פלסטינים והמשך תפקידה של אונר"א במתן שירותיה, הרחק מחישובים פוליטיים.



העד הבינלאומי היחיד לסוגיית הפליטים


בתורו, הפעיל הפוליטי והקהילתי רטיבה אלנתשה אמר כי אונר"א מייצגת את העד הבינלאומי היחיד לנושא הפליטים הפלסטינים, ומגלמת עשרות החלטות בינלאומיות הקשורות לזכויותיהם.

היא הוסיפה: "אין זה סוד שדבקות הפלסטינים בסוגיית הפליטים וזכותם לשוב לאדמות מהן נעקרו היוותה אובססיה עבור מנהיגי ישראל, שראו בכך איום לאומי על קיומה של מדינתם, ואף דחייה מרומזת מצד הפלסטינים לתבוסת 1948 ולהקמת מדינת ישראל".

היא ציינה כי ממשלת ישראל הקודמת, בתקופת כהונתו הראשונה של טראמפ, ביקשה להוציא החלטה שתגביל את זכות השיבה לפליטים המקוריים שנעקרו מעריהם ומכפריהם ב-1948, מבלי שזכות זו תועבר בירושה לילדיהם שנולדו מחוץ לארץ ישראל.

היא הוסיפה: "ממשלה זו גם פעלה לייבוש משאבי אונר"א ולהגביל אותה בסיוע אמריקאי, באמצעות ועדה שמונתה על ידי האו"ם בהנהגה אמריקאית, לחקור את רישומי העובדים והפליטים הרשומים כנהנים משירותי הסוכנות בשטחים הפלסטיניים, ולקבוע סטנדרטים חדשים לניטרליות ודחייה של "טרור".


הסרת החסינות הדיפלומטית של אונר"א


אלנתשה הדגיש כי הממשלה הנוכחית בראשות נתניהו, שכינתה את עצמה "הממשלה המכריעה", פתחה במלחמה גלויה בכל הנושאים המהותיים והגורליים של העם הפלסטיני, לרבות סוגיית הפליטים, הלחימה באונר"א, ההסתה נגדה וייבוש משאביה.

אל-נטשה סבר כי הצבעת הרוב בכנסת הישראלית להכריז על אונר"א כמוסד בלתי רצוי, הסרת חסינותה הדיפלומטית ותביעה להפסיק את שירותיה לפני סוף ינואר 2025, היא תרגום של הרצון הישראלי לסיים את סוגיית הפליטים כאחד הגורמים המכריעים לסיום הסוגיה הפלסטינית וכל עדות בינלאומית לכך. זה גם מהווה אתגר ברור למשפט הבינלאומי ולמוסדות האו"ם, שאף אחת מהחלטותיהם ישראל לא כיבדה בעבר".

"החלטת ראש הממשלה של ממשלת הכיבוש, בישיבת הממשלה האחרונה לפני מספר ימים, ליישם את ההחלטה הקשורה לאיסור על אונר"א "באופן נחרץ וללא היסוס או דיחוי", היא עדות נוספת לכך שסיום סוגיית הפליטים והכרזת מלחמה על המוסד הבינלאומי הזה היא בראש סדר העדיפויות, חשובה לא פחות מכפיית השליטה על הגדה המערבית ועזה יש גם מהלך ברור של הרצועה על הנושאים של הרצועה והארץ של פתרון הסכסוך במזרח התיכון, כולל הנושא הפלסטיני בכל הרמות", הוסיפה.


הסתערות על מוסדות החינוך של אונר"א


אלנתשה ציין כי הותקפו מוסדות החינוך המזוהים עם אונר"א, עובדיהם נחקרו וניתנו פקודות לפנותם, ביישום החלטת ראש הממשלה, החל מתחום החינוך, שכן מדובר באחד מזרועות המלחמה שמנהלת עיריית הכיבוש כבר שנים רבות בניסיון לשלוט באופן מוחלט בחינוך בירושלים.

היא הוסיפה: לאחר מכן, הצהרות של שר הבריאות הישראלי בדבר הפסקת שיתוף הפעולה בתחום הבריאות עם אונר"א והפסקת שירותי הבריאות שלה, שתורגמו בשטח באמצעות הסרת השלט ממרפאת הפינה האינדיאנית בעיר העתיקה, לקראת סיום שירותיה או שילובו במערכת הבריאות הישראלית.

היא הדגישה כי האיום בתפיסה של רכוש אונר"א בירושלים היה קיים עוד לפני הצבעה בכנסת על ההחלטה לאסור את אונר"א. לדבריה, הרשויות הישראליות הודיעו לבתי הספר של אונר"א במחנה שועפאט על כוונתם לתפוס את הבניינים שלהם, ולפני כן ביצעו את המדידות שלהם. כמו כן, היא פרסמה החלטה לפינוי מטה אונר"א בשכונת שייח' ג'ראח, בתואנה כי הוא נבנה על קרקע השייכת ל"רשות מקרקעי ישראל", ותכננה להקים עליה 1,440 יחידות התיישבות, בנוסף להטלת מסים כבדים על הארגון בניסיון לייבש את משאביו הכספיים.

אל-נתשה סיכם באומרו: "למרות התוכניות הישראליות והתגובה הבינלאומית והאו"ם החלשה עד כה להפרות הללו והאתגר הבוטה לחוק הבינלאומי, רצון העם הפלסטיני, ויותר מ-150,000 ירושלמים שנהנים משירותי החינוך והבריאות של הסוכנות, עדיין מהווים מכשול להגשמת השירותים הבינלאומיים ולחסכון של שירותים בינלאומיים נושא ee."


הכיבוש הולך לקראת סגירת רוב מוסדות הסוכנות


מנהל המרכז הירושלמי לזכויות חברתיות וכלכליות, זיאד חמורי, אמר מצדו כי רשויות הכיבוש ממשיכות בהסלמה נגד מוסדות סוכנות הסעד והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), כחלק מתוכנית המתמקדת בסוגיית הפליטים הפלסטינים.

לדבריו, "מה שקרה לפני מספר ימים בירושלים הוא שמשלחת של משרד החינוך הישראלי ביקרה בבתי הספר בניסיון לברר את מספר התלמידים והתלמידות, אך חלק מהמנהלים סירבו לשתף איתם פעולה, בעוד אחרים הפנו אותם להנהלה הכללית של הסוכנות".

הוא אישר כי אחד ממנהלי בתי הספר החליט, על מנת להבטיח את שלומם של התלמידים, לאפשר להם לצאת, מבלי שזו תהיה החלטת סגירה רשמית באשר לסוגיית בתי הספר בכלל, היא נדחתה לקיץ, ולא יינקטו צעדים לפני תום שנת הלימודים.

אל-חמורי ציין כי הכיבוש הולך לקראת סגירת רוב מוסדות הסוכנות, שכן כוחותיו הסתערו על מרפאת הסוכנות בבאב א-זהרה ושינו את שמה כחלק ממדיניות שמטרתה למחוק את הזהות הפלסטינית בעיר.


התקפות על מחנות פליטים בגדה המערבית


בהקשר קשור, הדגיש אל-חמורי כי ההתקפות על מחנות פליטים בגדה המערבית, כמו ג'נין, שכם וטול-כרם, באות במסגרת תוכנית מקיפה שמטרתה לחסל את סוגיית הפליטים ולערער את קיומה של אונר"א.

הוא הסביר כי הכיבוש כבר עקר 90% מתושבי מחנה טול-כרם, ו-70% מתושבי מחנה ג'נין, ללא פתרונות באופק לשכן אותם.

הוא הדגיש כי קיים קמפיין אינטנסיבי כדי לנסות לשים קץ לסוגיית הפליטים, והסוכנות היא הסמל המרכזי של הפליטים הפלסטינים. לכן, צעדים אלה מייצגים ניסיון לבטל את הסמל הזה, המשקף מדיניות שיטתית שאין לה גבולות.

אל-חמורי הוסיף: "ממשלת הכיבוש הנוכחית נוקטת במדיניות גזענית וקיצונית המכוונת לחינוך, בריאות ומתקנים חיוניים, בהיעדר תוכנית ערבית או פלסטינית יעילה להתעמת עם התוכניות הללו".

אל-חמורי הזהיר כי צעדים ישראלים אלו מהווים סכנה ממשית לעתיד הפליטים הפלסטינים, וקורא לפעולה דחופה לעצור את ההסלמה הישראלית ולהגן על מוסדות אונר"א, שהם סמל לסוגיית הפליטים הפלסטינים.



ההתקפה על אונר"א מכוונת לאו"ם


בתורו, האנליסט הפוליטי פאדל תחבוב אמר כי ההתקפות הישראליות על מוסדות סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) אינן מכוונות רק לפלסטינים, אלא גם מייצגות מתקפה על האו"ם, בהתחשב בכך שאונר"א היא מוסד בינלאומי.

תחבוב ציין כי ישראל מתנהגת כאילו היא מעל החוק, ומנצלת את התמיכה האמריקאית, המשקפת ניסיון אמריקאי-ישראלי לכפות שליטה מלאה על הגדה המערבית.

הוא הסביר כי אונר"א מפקחת על כשליש מתלמידי בתי הספר בירושלים, וכי סיום תפקידה יחייב את הרשות הלאומית הפלסטינית או כל גורם ערבי לקחת אחריות על ניהול בתי הספר הללו ולשאת בעלויות התפעול שלהם, לרבות משכורות המורים וצרכי החינוך של התלמידים.

הוא הוסיף: "השארת תלמידים ללא בתי ספר היא בלתי מתקבלת על הדעת", והדגיש כי הרשות הלאומית נדרשת לקחת על עצמה את אחריותה להבטיח את המשך התהליך החינוכי ולא לאפשר לכיבוש לכפות מציאות חדשה.

עוד ציין תחבוב כי ישראל פועלת למנוע מימון לאונר"א ולמנוע מעובדיה לבצע את עבודתם, דבר המהווה אתגר ברור לעמדה הבינלאומית, שכן ישראל מבקשת לסיים באופן שיטתי את קיומה של הסוכנות.

תחבוב סיכם והדגיש את הצורך בנטילת אחריות לאומית לניהול בתי הספר ומוסדות הבריאות של הסוכנות, כדי להבטיח את המשך השירותים הבסיסיים הדרושים לעם הפלסטיני.

פלסטין

ש 22 פבר 2025 7:57 am - שעון ירושלים

החלה מסירת המנה השביעית של האסירים הישראלים בעזה

היום, שבת, החלו ההכנות ברצועת עזה למסירת 6 אסירים ישראלים במערך השביעי של פעולות חילופין במסגרת השלב הראשון של הסכם הפסקת האש.

גדודי אלקסאם מסרו את האסירים אברה מנגיסטו וטל שוהם לידי הצלב האדום הבינלאומי ברפיח שבדרום רצועת עזה, ולאחר מכן מסרו 4 אסירים נוספים במחנה נוסייראת (מרכז).

זמן קצר לאחר חתימת הצלב האדום על הקבלה, הועברו מנגיסטו ושוהם, שהיו חיילים, לכלי רכב השייכים לארגון הבינלאומי לאחר שעלו על רציף שהוקם בכיכר אלמשרו, מזרחית לעיר רפיח.

בטקסי המסירה ברפיח ובנוסייראת משתתפים מספר מערכים של גדודי קסאם, כולל יחידת הצללים האחראית על האסירים.

מספר רב של לוחמי גדודי אל-קסאם נפרסו ברפיח (דרום רצועת עזה) ובמחנה נוסייראת (מרכז רצועת עזה) לקראת מסירת ששת האסירים לצלב האדום הבינלאומי. הטקס מתקיים גם הוא בנוכחות האנשים.

צפוי כי 3 אסירים יימסרו ברפיח ו-3 נוספים בנוסייראת.

בתמורה, 602 אסירים פלסטינים צפויים להשתחרר היום מבתי הכלא של הכיבוש, בהם 50 אסירים שנידונו למאסר עולם, 60 עם מאסרים ארוכים, בנוסף ל-47 אסירים ששוחררו בעסקת ופא אל-אחרר שנעצרו מחדש על ידי הכיבוש.

כמו כן ישוחררו 445 אסירים מרצועת עזה שנעצרו לאחר 7 באוקטובר 2023.

בטקס המסירה משתתפים מספר מערכים של גדודי קסאם, כולל יחידת הצללים האחראית על האסירים.

אבו עוביידה, הדובר הצבאי של גדודי קסאם, הודיע אתמול בערב כי האסירים שישוחררו הם: איליה כהן, עומר שב טוב, עומר פינקרט, טל שוהם, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי קיבלה רשימה של שמות ששת האסירים והודיעה על כך למשפחותיהם.

ברציפי המסירה ברפיח ובנוסייראת הציגו גדודי קסאם אמצעי לחימה שתפסו לוחמי ההתנגדות במהלך הקרבות מול כוחות הכיבוש הישראלי, והועלו תמונות של מנהיגי ההתנגדות שנרצחו במלחמה האחרונה ברצועה.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 7:21 pm - שעון ירושלים

IOM: 90% מהבתים ברצועת עזה נהרסו

מהארגון הבינלאומי להגירה נמסר כי "כ-90% מהבתים ברצועת עזה נהרסו, למאות אלפי אנשים אין לאן ללכת, ופלסטינים שחזרו לאזורים שלהם ברצועה מצאו עצמם מול ערימות הריסות".

כך נאמר בהצהרה שפרסם הארגון ביום שישי, לאחר ביקור של נשיאתו, איימי פופ, והמתאם ההומניטרי בשטח הפלסטיני הכבוש, מוהנאד האדי, בעזה.

בהודעה צוין כי "הפלסטינים בעזה חיים בתנאים אומללים, כמעט ללא גישה לצרכים ושירותים בסיסיים".

הוא הדגיש כי הארגון הבינלאומי להגירה, בשיתוף האו"ם ושותפיו ההומניטריים, פועל להגברת הסיוע למקלט חירום.

לפי ההצהרה, מאז 19 בינואר, IOM שלח מחסה, מים, תברואה, היגיינה ופריטים שאינם מזון כדי לתמוך באוכלוסייה בעזה.

ההצהרה כללה הצהרה של מנהל הארגון, שאמר: "היקף ההרס בעזה מדהים. משפחות שאיבדו הכל מתמודדות עם הקור ללא מיגון, תשתיות או שירותים וללא כל ודאות מה יביא המחר".

"דיברתי עם הורים שנאבקים לשמור על ילדיהם בחיים, בונים מקלטים מאולתרים עם כל מה שהם יכולים למצוא, ולאנשים האלה אין לאן ללכת", אמר פופ.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 5:54 pm - שעון ירושלים

משפחת ביבס מאשימה את נתניהו ב'הפקרת' את שרי וילדיה

משפחת בבאס האשימה ביום שישי את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ב"הפקרת" את בני משפחתם במהלך הפיגוע ב-7 באוקטובר 2023 ולא החזרתם בשלום למשפחותיהם.



"לא נסלח להפקיר אותם ב-7 באוקטובר, ולא נסלח להפקיר אותם בשבי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא קיבלנו ממך התנצלות ברגע כואב זה", אמרה עופרי ביבס בהצהרה בשם המשפחה.


היא הדגישה כי המשפחה ממתינה ל"גורלה" של שרי, אשתו של אחיה, ו"איננה מחפשת נקמה בזמן הנוכחי".


ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר ביום שישי כי ישראל תחייב את חמאס לשלם את המחיר על אי מסירת גופתה של שרי ביבס כפי שהוסכם.

"נפעל בנחישות כדי להחזיר את שרי הביתה עם כל בני הערובה שלנו, החיים והמתים, ולוודא שחמאס ישלם את המחיר המלא על ההפרה האכזרית והמרושעת הזו של ההסכם", הוסיף בהצהרת וידאו.

ההצהרה באה לאחר שמומחים ישראלים אמרו כי אחת מארבע הגופות שהעביר חמאס ביום חמישי היא של אישה לא מזוהה ולא זו של שרי ביבס, שבניה כפיר ואריאל נמסרו וזהותה אושרה.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 5:50 pm - שעון ירושלים

נתניהו ממחנה טול-כרם: הוצאתי פקודות לתגבור כוחות בגדה

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקר ביום שישי במחנה טול כרם בצפון הגדה המערבית.



נתניהו אמר בסרטון שפורסם בחשבונו בפלטפורמת "X": "הוריתי לפתוח במבצע צבאי נוסף בגדה המערבית בתגובה לסדרת הפיצוצים באוטובוסים אתמול, והגברנו מאוד את פעילותנו ונכנסים למעוזי ה"טרור" והורסים רחובות שלמים לקרקע".


"לפני שבת הגעתי למחנה הפליטים בטול כרם כדי להיות עם החיילים הגיבורים שלנו. הם עושים עבודה נהדרת. בשנה האחרונה הגברנו מאוד את הפעילות: נכנסנו למעוזי טרור, יישרנו רחובות שלמים המשמשים מחבלים, בתיהם, חיסלנו מחבלים ומנהיגים", המשיך.


"אנחנו עושים עבודה חשובה מאוד נגד התוכניות של חמאס וגורמי טרור אחרים כדי לפגוע בנו, ומה שראינו אתמול - הניסיון לבצע פיגועים סדרתיים - הוא חמור מאוד", אמרה נתניהו, "בתגובה, ובהוראת שר הביטחון, הגדלנו את הכוחות בגדה המערבית, ואני גם יודע איך מכרנו את הפעילות הצבאית הזו.


ביום חמישי נשבעו נתניהו ושר הביטחון ישראל כץ לפתוח בפעולות צבאיות גדולות יותר בגדה המערבית הכבושה, לאחר פיגועי האוטובוסים שהתרחשו בתל אביב ביום חמישי בלילה.


מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הורה לצבא לבצע פעילות אינטנסיבית בגדה המערבית נגד מה שהוא כינה "מוקדי טרור" התרחשו ביום חמישי בערב, כאשר שלושה מטעני חבלה התפוצצו באוטובוסים בעיר בת ים, בעוד מטען נוסף נמצא בחולון לפני פיצוץ.


כלי תקשורת בישראל דיווחו כי במקום נמצא מטען חבלה ועליו כתוב "נקמה למחנה טול-כרם". אמנם לא ניתן היה לאמת בבירור את ההודעה הכתובה על החבילה.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 5:46 pm - שעון ירושלים

שני ילדים נהרגו מירי צבא הכיבוש הישראלי בג'נין ובחברון

ילד נהרג על ידי כוחות הכיבוש הישראלי היום, יום שישי, בעיר ג'נין.


ממשרד הבריאות נמסר כי הילדה, רימאס אל-עמורי (בת 13), נפגעה באורח אנוש מכדורי כוחות הכיבוש בבטנה ומחוצה לה. לאחר מכן היא הועברה לבית החולים הממשלתי בג'נין, לפני שהוכרז על מותה.

עם מות הקדושים של הילד אל-עמורי, מספר הקדושים בנפת ג'נין עולה ל-27, כשהתוקפנות של הכיבוש נגדו נכנסת לחודש השני.


בחברון מת מפצעיו ילד בן 13 לאחר שנורה על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, היום, שישי, בעיר חברון.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש ירו כדורים חיים לעבר הילד איימן נסאר אל-חיימוני (בן 13), בזמן שביקר את קרוביו באזור ג'בל ג'ואר מדרום לחברון, מה שגרם לפציעתו בחזהו. צוותי הסהר האדום העבירו אותו לבית החולים מוחמד עלי אל-ם.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 3:36 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש עוצרים צעיר בזמן שרעה את משק החי שלו בצפון בקעת הירדן

היום, יום שישי, עצרו כוחות הכיבוש הישראלי צעיר בעת שרעה את משק החיות שלו בצפון בקעת הירדן.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את הצעיר, חוסיין יוסף בשאראת, בזמן שהוא רועה את משק החי שלו ליד אוהלי אביו בח'לט מח'ול שבצפון בקעת הירדן.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 3:09 pm - שעון ירושלים

הלוויתו של השהיד אחמד עוואד מצפון לטול כרם

היום, יום שישי, נפרדים המוני עמנו מגופת השהיד אחמד ריאד אחמד עוואד (בן 45), בעיירה דיר אל-גוסון, מצפון לטול כרם.


מסע ההלוויה יצא לדרך לאחר שגופת השהיד הגיעה לעירו מבית החולים המומחה אל-ישראא בטול-כרם, ויצאה לביתו כדי להיפרד ממנו, ולאחר מכן להתפלל על גופתו במסגד הישן, לפני שקברה אותו בבית הקברות בעיירה.


השהיד עוואד מת היום עם עלות השחר מפציעותיו הקשות, לאחר שרכב צבאי שנסע במהירות גבוהה פגע אתמול, יום חמישי, ברכבו בעת שנסע ברחוב שכם מול מחנה טול-כרם אשתו נפצעה באורח בינוני, והם פונו לבית החולים המתמחה באל-ישראל.


השהיד אחמד עימאד עובד כמורה לטכנולוגיה בבית הספר היסודי הראשון לבנים בטול כרם, המזוהה עם אונר"א יש לו שלוש בנות ובן בתיכון.


עם מות עוואד, עלה מספר הקדושים בטול כרם ובמחנותיה במהלך התוקפנות הישראלית המתמשכת בעיר ובמחנותיה במשך 26 ימים ל-12 חללים, בהם ילד (בן 7) ושתי נשים, אחת מהן בחודש השמיני להריונה.

פלסטין

ו 21 פבר 2025 2:34 pm - שעון ירושלים

הגדה המערבית: מתנחלים שורפים רכב וחדר חקלאי וכותבים סיסמאות גזעניות

היום, יום שישי, שרפו מתנחלים חדר חקלאי ותקפו רכוש אזרחים בכפר כפר קדום, מזרחית לקלקיליה.


מקורות מקומיים דיווחו כי מתנחלים שרפו חדר חקלאי בחלקו הצפוני של הכפר, סמוך למוצב ההתנחלות "קדומים", השייך לאזרח עקבה עובייד.


בחברון, מתנחלים שרפו היום, יום שישי, רכב ותקפו רכוש אזרחים, וכתבו סיסמאות אנטי-ערביות גזעניות מזרחית ליטא.


לפי מקורות מקומיים, מתנחלים חדרו בליל שישי לביתו של מג'ד אל-דבאסה באזור אבו שבאן, מזרחית ליטא, שרפו את רכבו וכתבו סיסמאות נלהבות וגזעניות נגד פלסטינים וערבים.