פלסטין

ד 29 ינו 2025 9:32 am - שעון ירושלים

משפחה נחנקה במהלך הסתערות הכיבוש על דיר איסטיה, ממערב לסלפית

משפחה, כולל ילד, סבלה מחנק כתוצאה משאיפת גז רעיל ששיגרו כוחות הכיבוש הישראליים במהלך הסתערותם על העיירה דיר איסטיה, צפונית מערבית לסלפית.


ראש עיריית דיר איסטיה, עבד אל רחים זידאן, אמר כי צבא הכיבוש הסתער אמש על האזור הסמוך לכניסה לעיירה, וירה פצצות גז רעל לעבר בתי אזרחים, וכתוצאה מכך משפחה סבלה מחנק, כולל ארבעה ילד בן חודש.


זידאן ציין כי כוחות הכיבוש מכוונים שוב ושוב בעיירה, ממשיכים בהתקפותיהם על אזרחים ורכושם, סוגרים את הכניסה הראשית שלה ומונעים תנועת אזרחים.

פלסטין

ד 29 ינו 2025 8:33 am - שעון ירושלים

הכיבוש פותח גל מעצרים בגדה המערבית

עם עלות השחר ביום רביעי פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע מעצרים בגדה המערבית.


ברמאללה פשטו כוחות הכיבוש על בתי אזרחים רבים במהלך הסתערותם על העיר אל-בירה, העיירה ביתוניה ממערב לרמאללה והכפרים דיר עמאר, כובר, שוקבה, אבו שחידם ואל-מזרעא אל. -קיבליה, צפונית מערבית לרמאללה, והעיירות סילוואד, כפר מאליק והכפר ברקה, מזרחית לרמאללה, ומחנה ג'לזון מצפון לרמאללה.


בטול כרם עצרו כוחות הכיבוש את הצעיר תאמר עיסאם נסאר, לאחר שפשט וערכו חיפוש על ביתו בעיירה ענבתא. הוא עצור לשעבר.


בג'נין פשטו כוחות הכיבוש על ביתו של הצעיר ענאד אבו אל-ח'יר טחיינה בעיירה סילת אל-חרית'יה, והתעסקו בתכולתה, לפני שעצרו אותו.

פלסטין

ד 29 ינו 2025 8:25 am - שעון ירושלים

הגברת פעולות ההריסה בירושלים...גיאוגרפיה והנדסה דמוגרפית

חליל אל-תפקג'י: הריסת בתים והקמת מאחזים בירושלים באים כחלק מאסטרטגיה ברורה לגירוש ירושלמים ולהחלפתם בישראלים.

ד. חסן ח'טר: הריסה והתיישבות הן בין תוכניות הכיבוש המסוכנות ביותר שמטרתן לעקור את הירושלמים ולשלוט בעיר הקודש וקדושותיה.

מדחת דיבה: מדיניות הסגירה וההגברה של מחסומים צבאיים היא ענישה קולקטיבית חסרת תקדים, פשע מלחמה וחלק מהתוכנית לספח את הגדה המערבית.

איסמעיל מסלמני: מאחורי פרויקט "E1", ישראל מבקשת להרחיב את ההתנחלויות ולחתוך את ההמשכיות הגיאוגרפית בין צפון ודרום הגדה המערבית.

מוחמד עליאן: ממשלת הכיבוש מנצלת את נוכחותו של טראמפ בשלטון ואת תמיכתו כדי להגביר את הריסת הבתים כצעדים מעשיים ליישום "עסקת המאה"


רשויות הכיבוש הסלימו לאחרונה את מדיניות הריסת הבתים בירושלים הכבושה, בנוסף להקמת מאחזים בתוך שכונות פלסטיניות, כחלק מאסטרטגיה ברורה להקלת פעולות הגירוש וההחלפה, כלומר גירוש האוכלוסייה הפלסטינית והחלפתה בישראלים. , כלומר צמצום הנוכחות הפלסטינית בעיר וחיזוק השליטה הישראלית.


משקיפים, אנליסטים ומומחים משפטיים הזהירו "2" מפני הסכנות של מדיניות קולוניאלית גזענית נגד ירושלים והירושלמים, בניסיון להפעיל אזעקה, במיוחד בנוגע לפרויקט להקמת יישוב חדש המכונה "E1", הכולל בניית 3,500 דירות. יחידות ו-4,000 חדרי מלון על 12,000 דונם של אדמת אל-תור, ענאתה, אל-עיסאוויה, ומציינים כי פרויקט זה מהווה את סופה של כל תקווה להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. מזרחית, ומחזקת את תכנית "ירושלים רבתי", ששטחה שווה ערך ל-10% מהגדה המערבית.


הם הצביעו על כך שמאז תחילת הפרויקט הציוני נערכו עשרות תוכניות לעקור את הירושלמים ולשלוט בעיר הקודש ובקדושותיה, ובראשן מסגד אל-אקצא המבורך הוא אולי אחד מאמצעי העקירה המסוכנים ביותר מדיניות הריסת הבתים, שהיום התרחבה בצורה משמעותית ומסוכנת, מכיוון שהיא אינה מוגבלת עוד להריסת בתים ומתקנים נפרדים, כפי שהיה בעבר, היא מכוונת כיום לשכונות שלמות ולעיירות שלמות, כפי שקורה בסילוואן ובשכונת אל-בוסתן, שם יש יותר מ-7,000 צווי הריסה באזור. סילוואן לבדה, בנוסף להחלטה להרוס את הכפר אל-נומן, מדרום-מערב לירושלים, ולהחרים את אדמותיו.


בנוסף, הם אישרו כי רשויות הכיבוש הישראלי נוקטות לאחרונה במדיניות חסרת תקדים של ענישה קולקטיבית נגד הפלסטינים, המיוצגת על ידי הגדלת מספר המחסומים הצבאיים ל-300, מספר שלא נרשם בתקופות קודמות, כמו רוב הערים הפלסטיניות. הפכו מוקפים במחסומים, מה שהוביל למניעת תנועה חופשית של אזרחים בין ערים וכפרים, אותם תיארו כ"פשע מלחמה" שמטרתו לחנוק את החברה הפלסטינית.


משתלט על 87% משטח ירושלים


המומחה לענייני התנחלויות חליל אל-תופאג'י אישר כי הקמת מאחזים בתוך שכונות פלסטיניות באה במסגרת אסטרטגיה ברורה לחלוטין שמטרתה לחזק את השליטה הישראלית.


הוא הסביר כי לאחר ש-87% משטח ירושלים נתפס, נותרו רק 13% לפלסטינים.


הוא הוסיף כי החזון הביטחוני הישראלי מחייב הקמת מאחזים להתנחלויות כדי להקל על פעולות הגירוש וההחלפה, כלומר גירוש האוכלוסייה הפלסטינית והחלפת ישראלים במקומם.


אל-תופאג'י ציין כי מדיניות ישראלית זו החלה בשנת 1973, עם הקמת ועדת "ארנון גבני", אשר נוסדה על ידי גולדה מאיר, קיבלה אז את כל הסמכויות והחוקים הדרושים ליישום מדיניות השינוי הרוב הפלסטיני למיעוט ערבי בתמורה לרוב יהודי.


הריסת בתים במטרה לצמצם את מספר הירושלמים


הוא גם הסביר כי הריסת בתים בירושלים באה במסגרת אסטרטגיה ברורה שמטרתה לצמצם את מספר הפלסטינים, שמספרם גדל מ-70,000 ל-345,000 פלסטינים בגבולות המוניציפליים.


הוא ציין כי הפלסטינים מהווים כיום 40% מכלל אוכלוסיית העיר, הן במזרח והן במערב, מה שגרם לישראל לנקוט בצעדים להגבלת גידול זה, לרבות הסגת זהויות ובניית חומת האפרטהייד שבידוד כ-150,000 פלסטינים מהעיר, כולל תושבים. של כפר עקב והמחנה שועפאט, ואזור עיזריה וביר אונה.


אל-תופאג'י הדגיש כי פרויקטי הריסת הבתים מגיעים לאור תמיכה בינלאומית בישראל, במיוחד לאחר ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל וסיפוח הגולן.


הקמת היישוב "E1" וחיזוק תוכנית "ירושלים רבתי".


הוא הוסיף כי מה שקורה בימים אלה בירושלים הוא הקמת יישוב חדש המכונה "E1", הכולל בניית 3,500 יחידות דיור ו-4,000 חדרי מלון על 12,000 דונם קרקע באל-טור, ענאתה, אל-עזריה. ואל-עיסאוויה.


הוא הסביר כי פרויקט זה מהווה סופה של כל תקווה להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, ומחזק את תוכנית "ירושלים רבתי", ששטחה שווה ערך ל-10% מהגדה המערבית.


הוא גם ציין כי ישראל פועלת להקמת תשתית מקיפה באזור "E1", לרבות הקמת תחנת משטרה ופתיחת מנהרה במחסום אלזעים לחיבור ההתנחלויות מדרום מערב לעיר ירושלים עם ההתנחלות. של גילה וג'בל אבו גנים דרך רחוב אמריקן.


אל-תפקג'י הצביע על השלמת מנהרות באזור הדרום-מערבי מתחת לבית ג'אלה, ופתיחת מנהרות נוספות באזור קלנדיה, עם אישור הפקעת 258 דונם מאדמות כפר עקב, מכמש, אל-ראם, וג'בע, לחבר את ההתנחלויות מצפון מזרח לירושלים, כמו בית אל, עם ההתנחלות עטרות.


הוא הדגיש כי החזון הישראלי ברור לחלוטין בניצול נסיבות בינלאומיות ותמיכה אמריקאית, בנוסף לניסיון לרצות את הימין והשמאל הישראלי, שכן שני הצדדים מסכימים שירושלים היא בירה מאוחדת של ישראל ללא שותף פלסטיני.


מקיפים שכונות פלסטיניות עם התנחלויות


אל-תופאג'י הסביר כי ישנם פרויקטים התיישבותיים נוספים, כמו פרויקט "עטרות", הכולל בניית 9,000 יחידות דיור, ופרויקט "חרבת אל-תבליה" או "גבעת המטוס", הכולל 3,500 יחידות דיור. כמו כן, מתבצעות עבודות להקמת תשתיות באזור בית צפאפא.


הוא ציין כי פרויקטים אלו מטרתם להקיף את השכונות הפלסטיניות בהתנחלויות, ולחדור אליהן במאחזים, כפי שקורה בבית צפאפא ובשייח ג'ראח. כמו כן, נעשית עבודה לשילוב שכונות פלסטיניות בשכונות ישראליות להשגת תהליך "התמזגות ופירוק" בין מזרח ומערב ירושלים, במטרה לאשר שירושלים היא בירה מאוחדת בלתי ניתנת לחלוקה של מדינת ישראל.


מדיניות הריסת הבתים לא פסקה לאורך כל ההיסטוריה של הכיבוש


ד"ר אמר. חסן ח'טר, מנהל המרכז הירושלמי הבינלאומי, אמר כי ירושלים עומדת במרכז השאיפות של הפרויקט מאז תחילת הפרויקט הציוני והקמת המדינה הכובשת, שכן נערכו עשרות תוכניות לעקור את הירושלמים ולשליטה עיר הקודש וקדושותיה, ובראשן מסגד אל-אקצא המבורך. אולי אחד מאמצעי העקירה המסוכנים ביותר היה מדיניות הריסת הבתים, שלא פסקה לאורך כל ההיסטוריה של הכיבוש.


ח'טר הסביר כי מדיניות זו התרחבה בצורה משמעותית ומסוכנת כיום, שכן היא אינה מוגבלת עוד להריסת בתים ומתקנים נפרדים, כפי שהיה נהוג בעבר, אלא מכוונת כיום לשכונות שלמות ולעיירות שלמות.


הוא ציין כי מה שקורה בסילוואן ובשכונת אל-בוסתן הוא דוגמה מובהקת לכך, שכן בסילוואן לבדה יש יותר מ-7,000 החלטות הריסה, בנוסף להחלטה להרוס את הכפר אל-נומן, מדרום-מערב לעיר. ירושלים, ולהחרים את אדמותיה, למרות שבתיה נבנו לפני קום המדינה הכובשת ב-1948.


כמו כן, הוא ציין כי פעולות ההריסה נמשכות ונמשכות בכל פרברי עיר הקודש, מה שמקשה על הירושלמים את העתיד.


שינוי הגיאוגרפיה של ירושלים והמבנים הדמוגרפיים והעירוניים שלה


ח'טר הוסיף כי מאחזים של התנחלויות והתנחלויות בתוך ערים ושכונות פלסטיניות בחלק המזרחי של ירושלים הם מהאמצעים המסוכנים ביותר בהם השתמש הכיבוש כדי לעקור את הירושלמים ולהפוך את חייהם לגיהנום.


הוא הדגיש כי מאחזי ההתנחלויות הללו מתרחבים מיום ליום, במיוחד בסילוואן ובתוך ירושלים העתיקה, בתארים ובתירוצים שונים.


בהתייחס לפרויקטים גדולים של התיישבות, התייחס ח'טר להכרזה האחרונה של הכיבוש על בניית אלפי יחידות התיישבות באזור קלנדיה מצפון לירושלים, בצד הדרום מערבי, בשכונת שייח' ג'ראח ובאזורים נוספים.


הוא סבר שפרויקטים אלה ישנו את הגיאוגרפיה של ירושלים ואת ההרכב הדמוגרפי והעירוני שלה, שכן העיר תהיה מבודדת לחלוטין מסביבתה הפלסטינית, מה שימנע את האפשרות שירושלים תהיה בירת כל ישות פלסטינית עתידית.


הוא דיבר גם על פרויקט "E1", הנחשב לאחד מפרויקטי ההתיישבות המסוכנים ביותר, שכן הוא מכוון לאזור גיאוגרפי עצום המשתרע ממזרח ירושלים ועד לפאתי יריחו וים המלח.


הוא הסביר כי פרויקט זה כולל פינוי של קהילות וכפרים בדואים קטנים באותו אזור, במטרה לגלם תוכנית סיפוח רחבה לחלקים נרחבים מהגדה המערבית, בהובלת שר האוצר הישראלי סמוטריץ'.


ח'טר הדגיש כי מציאות זו מציבה את הרשות הפלסטינית בצומת מסוכן, או לקראת השלמת בניית המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים, או גלישה לעבר מה שהכיבוש מבקש על ידי הפיכתה למינהל אזרחי לענייני הערים הפלסטיניות. הרחק מכל ישות פוליטית.


הוא קרא לפעולה דחופה בכל הרמות ובכל האמצעים כדי לעצור את התוכניות הללו, להציל את עיר הקודש מגורל מסוכן זה, וגם להגן על מה שנותר מאדמות הגדה לפני שייבלעו על ידי ההתנחלויות.


כפי שהדגיש ד"ר, הוא הדגיש את ההכרח להתעמת עם פרויקטים אלה לאור המדיניות הבינלאומית של שותפות לכיבוש, שהוכחה בבירור בפשעים שבוצעו נגד הפלסטינים, לאחרונה ברצועת עזה.


הגדלת מספר המחסומים הצבאיים ל-300


עורך דין אלמקדסי, מדחת דיבה, אישר כי רשויות הכיבוש הישראליות נוקטות לאחרונה במדיניות חסרת תקדים של ענישה קולקטיבית נגד הפלסטינים, המיוצגת על ידי הגדלת מספר המחסומים הצבאיים ל-300, מספר שלא נרשם בתקופות קודמות, כולל במהלך האינתיפאדה הראשונה והשנייה.


דיבה הסביר שצעדים אלה מעלים לתודעה את מדיניות "הכניעה הכלכלית" שהמציא שמעון פרס, אך הם חרגו מכל הקודמים בחומרתם ובהשפעתם על חיי היומיום של הפלסטינים. הוא ציין כי רוב העיירות הפלסטיניות הפכו מוקפות במחסומים, מה שמונע מהתושבים לנוע בחופשיות בין ערים וכפרים, שאותו תיאר כ"פשע מלחמה" שמטרתו לחנוק את החברה הפלסטינית.


דיבה קרא להפנות את הרחוב הפלסטיני להתנגד למדיניות זו בדרכים שונות זמינות משפטית, לרבות שביתות ואי ציות אזרחי, בהתבסס על הוראות המשפט ההומניטארי הבינלאומי החל על השטחים הכבושים.


הוא הוסיף כי פנייה לבתי המשפט בישראל להגשת תביעות נגד משרד הצבא ומשרד האוצר היא כלי משפטי חשוב להתמודדות עם מדיניות זו, במיוחד מאחר ששני הגופים הללו נושאים באחריות ישירה למתן צווים המשרתים את מטרות קבוצות ההתנחלויות. .


דיבה ציין כי מדיניות הסגירה היא חלק מהתוכנית לספח את הגדה המערבית, שכן מחסומים משמשים לבידוד פלסטינים מחוותיהם ואדמותיהם באזורים שמטרתן שאיפות ההתנחלויות. הוא הסביר כי אמצעים אלה מקלים על קבוצות התנחלויות לתפוס אדמות באמצעות הצבת שלטים, נקודות אבטחה או גדרות לקראת הקמת מאחזים חדשים.


Deeb concluded his speech to “ے” by emphasizing that these racist policies constitute a blatant violation of international law, and require Palestinian and international action to stop them and hold those responsible for them accountable.


הריסת בתים כדי לצמצם את הנוכחות הפלסטינית בירושלים


איסמעיל מסלמני, אנליסט המתמחה לענייני ישראל, אמר: מזרח ירושלים עומדת בפני אתגרים גדולים בשל מדיניות הריסת הבתים של הרשויות הישראליות. הוא הסביר כי מדיניות זו מטרתה לצמצם את הנוכחות הפלסטינית בעיר ולהגביר את השליטה הישראלית.


מסלמני אישר כי ההריסות כוללות בתים שנבנו ללא היתרי בנייה, שקשה להשיגם בשל ההגבלות החמורות שמטילות הרשויות הישראליות.


הוא ציין כי בשנת 2019 רשמה מזרח ירושלים את שיעור ההריסות הגבוה ביותר, עם 63 בתים שנהרסו בחודש אחד.


מסלמני נגע בהקמת מאחזים בהתיישבות והסביר כי מדובר בגושי התנחלויות שמוקמים ללא אישור רשמי מממשלת ישראל, אך הם זוכים לתמיכה לא רשמית מרשויות הכיבוש.


לדבריו, המאחזים הללו נבנים בדרך כלל על קרקע פלסטינית פרטית, ומשמשים להרחבת התנחלויות קיימות או להקמת התנחלויות חדשות. הוא הוסיף: ממשלת ישראל מעניקה תמיכה למוקדים אלה על ידי מתן הגנה ותשתית ביטחונית, למרות שהם נחשבים בלתי חוקיים לפי החוק הבינלאומי.


מסלמני ציין כי עיתון "הארץ" דיווח כי ישראל גיבשה תוכניות להקמת שורה של מאחזים להתנחלויות במזרח ירושלים, כולל בניית 9,000 יחידות דיור באזור עטרות בחומת ההפרדה וליד הכפר הפלסטיני כפר עקב. התוכניות מציעות גם להקים שכונה המכילה 1,100 יחידות דיור למתנחלים בסמוך לכפר הפלסטיני שרפאת.


בנוגע לניסיונות לקבל את אישורו של טראמפ להחרים את אזור E1, אמר מסלמני: "אזור E1 הוא אזור אסטרטגי הנמצא בין ירושלים להתנחלות מעלה אדומים, וישראל מבקשת לספח אזור זה כדי להרחיב את ההתנחלויות ולנתק את התקשורת הגיאוגרפית. בין צפון לדרום הגדה המערבית בתקופת נשיאותו, דונלד טראמפ, ניסתה ממשלת ישראל לקבל את אישורו ליישום התוכנית, אך היא עמדה בפני לחץ בינלאומי שמנע זאת.


הוא ציין כי כוחות הכיבוש הישראלי בירושלים אילצו את הבעלים של ארבעה בתים ושני סוחרים להרוס אותם, מה שהביא לעקירתם של כ-40 ירושלמים, בני ארבע משפחות, עם הודעות הריסה נוספות בעיירה סילוואן.


מסלמני נגע בשביתה בשכונת כפר עקב, ואמר: אנשי שכונת כפר עקב בירושלים הכבושה הכריזו על שביתה מקיפה במחאה נגד הצעדים הישראליים שמפריעים להם בחיי היום יום. שביתה זו באה בתגובה למדיניות הסגירה והצעדים השרירותיים שמטילות הרשויות הישראליות במחסומים, מה שמגביר את סבל האוכלוסייה.


הוא הוסיף: השביתה התקיימה בסיסמה "די עם ההשפלה היומיומית", בדחיית הסגירה הצבאית של הכבישים הראשיים על ידי כוחות הכיבוש ושיבוש תנועת האזרחים, והדגישה כי תושבי כפר עקב דורשים. הפסקת מצב הסגר והגבלת תנועת התושבים במחסומים מסביב, שכן הכיבוש מטיל צעדים נוקשים הגורמים למשברים מחניקים.


מסלמני אישר כי ישראל הציבה כ-900 מחסומים בגדה המערבית ובירושלים, כולל 82 מחסומים בעיר, וכי הסגרים הללו, לפי עיתון הארץ, יהיו קשורים לעסקת חילופי השבויים, כאשר כל שלב יימשך 42 ימים. או כארבעה חודשים. צעדים אלה באים בהקשר של המשך התוקפנות נגד מחנה ג'נין.


הוא אמר: משקיפים תוהים האם הסגרים הללו הם אינדיקציה להפרדה, הרס והכנה לפגיעה בכל עיר, כפר ומחנה, שכן הנהלים בשטח מאשרים שאנו עומדים בפני שלב מסוכן מאוד.


מסלמני ציין כי "הקבינט" הישראלי הציב את הגדה המערבית בין יעדי המלחמה, מה שאומר שאנו עומדים בפני אפשרות גבוהה של פיצוץ מטען שיוביל לאינתיפאדה שלישית.


ממשלת הכיבוש רואה בנוכחותו של טראמפ כיסוי מגן


עורך הדין מוחמד אליאן, המתמחה בנושאי קרקעות בירושלים, אישר מצדו כי ממשלת הכיבוש הימנית רואה בכניסתו של טראמפ לבית הלבן כיסוי מגן או מערכת הגנה שתומכת בכל המבצעים שהמתינו לביצוע.


אליאן אמר: "מאז שטראמפ נכנס לבית הלבן, אנו עדים לעלייה משמעותית בהריסות בתים, מכיוון שהממשל האמריקני נתן לגיטימציה לפעולות אלו".


עורך הדין עליאן הוסיף כי פעולות ההריסה הסלימו באופן משמעותי מאז עליית טראמפ לשלטון, ללא כל פיקוח בינלאומי או פנימי, תוך התעלמות מוחלטת מכל הנורמות והחוקים הבינלאומיים המבטיחים את הזכות לדיור ולחיות בכבוד.


הוא ציין כי מפלגות הימין בממשלת ישראל ניצלו את שלטונו של טראמפ כדי לגלם את הרעיונות שהועלו במהלך הממשלה הקודמת בבית הלבן, שכן מפלגות אלו מתכוונות לכפות את החוק הישראלי על הגדה המערבית, ולהתעצם. מדיניות הריסת הבתים בגדה המערבית ובעיר ירושלים תוך ניצול אימוץ הרעיון של טראמפ.


אליאן הסביר כי ממשלת ישראל מאמינה שיישום "עסקת המאה" מצריך הגברת הריסות בתים בתקופה זו, תוך התייחסות בצעדים אלו כצעד מעשי ליישום חזונו של טראמפ בשטח.


לגבי השביתה האחרונה בעיירה כפר עקב, אליאן תיאר אותה ככלי לחץ על החברה הישראלית, אך למרבה הצער היא אינה משפיעה על ממשלת ישראל, שעסוקה ביישום חוקיה הגזעניים וביישום חזונו של טראמפ, מבלי לדאוג להיקף הנזק הנגרם לחברה הפלסטינית והירושלמית.


עליאן סיכם ואמר כי ממשלת ישראל הודיעה היום כי יישום "עסקת המאה" מחייב הריסת בתים נוספים, בטענה כי היא פועלת לפי מדיניות אמריקאית המעניקה לגיטימציה בינלאומית לפעולות אלו.

פלסטין

ד 29 ינו 2025 8:11 am - שעון ירושלים

צעיר נהרג והכיבוש המשיך בתוקפנותו נגד ג'נין ומחנהה

צעיר מת אמש כתוצאה מפציעה מכדורי הכיבוש הישראלי בג'נין.


כתבו של אל-קודס בג'נין דיווח שגופתו של צעיר נמצאה כשהוא מעונה בג'נין. הוא נפצע בלילה הקודם והכיבוש הודיע על מעצרו, אך התברר שהם השאירו אותו מדמם עד שנרצח.


הכיבוש הישראלי ממשיך בתוקפנותו נגד העיר ג'נין והמחנה שלה זה היום התשיעי ברציפות, ומותיר 16 חללים, עשרות פצועים ומעצרים, על רקע הרס נרחב של רכוש ותשתיות.


הבעירה, הפיצוץ והדחפור של בתי אזרחים ורכוש נמשכים בשכונות ובשכונות המחנה.


כוחות הכיבוש הרסו את מסגד חמזה ברחוב מהיוב בעיר ג'נין, בזמן שצעדה הפציצה אתר בכיכר הקולנוע, ופצעה צעיר. באזור התעשייה של העיר, והפריע לעבודתם של צוותי אמבולנס בכיכר המרכזית של העיר ג'נין.


שני אזרחים נפצעו גם לאחר שהכיבוש תקף אותם בהכאתם, סמוך למחסום אל-ג'למה, מצפון לג'נין, וצעיר - שזהותו טרם ידועה - נעצר היום לפנות בוקר משכונת אל-באידר בג'נין. .


תגבורת צבאית נמשכת מהמחסום הצבאי אל-ג'לאמה לעיר ג'נין וסביבתה של מחנהה, ואילו אתמול, שלישי, שלח הכיבוש ציוד קטן ודחפורים, על מנת להיכנס בקלות לסמטאות הצרות במחנה. להשתמש בהם בפעולות סלילת כבישים והקלות.


דחפורי הכיבוש גם פתחו כבישים עמוק לתוך המחנה לאחר שהרסו והעלו בתי אזרחים בדחפור, והרחיבו את הרחובות במחנה, בעוד שכוחות הכיבוש פינו בכוח אזרחים מבתיהם באזור המזרחי של המחנה, המכונה אל- כיכר חוסאן.


הכיבוש הרס את התשתיות והרחובות בסביבת בית ספר אלזהראא, כיכר המחנה, רחוב מחיוב ושכונות אל-אלופ ואל-דמג', וגרם להרס והרס נרחבים.


עימותים התרחשו בכיכר הקולנוע במרכז העיר ג'נין ובאזור חיסבה, וכוחות הכיבוש הכו קשות קבוצת צעירים, כאשר רכביהם נפרסו במספר אזורים בעיר, כמו אזור התעשייה. , רחוב הדואר, הכיכר המרכזית וכיכר יחיא עיאש.


התוקפנות המתמשכת נגד העיר ג'נין והמחנה שלה עד היום הותירה 16 קדושים, עשרות פצועים, מעצרים ופינוי כפוי של משפחות, בנוסף להרס של יותר מ-100 בתים ושריפתם בתוך המחנה, לאור של המשך ההרס השיטתי של תשתיות, ומניעת כניסת צוותי אמבולנס והגנה אזרחית אליה.


ד"ר ויסאם סביחאת אמר בהצהרה כי מנהלת הבריאות בג'נין תפעל היום, רביעי, לקבל מטופלים ומבקרים במרפאות כלליות, מרפאות סוכרת ומרפאות חיסונים לילדים, אך מי שיכול להגיע ללא סיכון.

פלסטין

ד 29 ינו 2025 8:00 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הורסים את ביתו של שהיד מצפון לטול כרם

הלילה הרסו כוחות הכיבוש את ביתו של השהיד תאמר ראפאת פאקה, בפרבר שווייקה, מצפון לטול כרם.


על פי מקורות מקומיים, מספר רב של כלי רכב צבאיים כיבוש, מלווים בדחפור D10 כבד, הסתערו על הפרבר ופנו לעבר ביתו של השהיד פאקה, והציבו צלפים בבתי הסביבה, בטרם המשיכו להריסתו.


בנובמבר 2024 קיבלה משפחתו של השהיד תאמר פחה הודעה מצבא הכיבוש הישראלי להרוס את ביתם החד-קומתי, שפונה קודם לכן, וקיבלו אז 72 שעות להתנגד.


פאקה נהרג ב-4 במאי 2024, לאחר שכוחות הכיבוש כיתרו על ביתה של משפחת בדראן בעיירה דיר אל-גוסון, מצפון למחוז. הכיבוש מאשים אותו בביצוע פיגוע ירי בנובמבר 2023 העיירה בית ליד, מזרחית לטול כרם, מה שהוביל למותו של חייל.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 10:58 pm - שעון ירושלים

צעיר נהרג מכדורי כוחות הכיבוש בזמן שהקיפו בית מדרום לטול כרם

צעיר מת כתוצאה מירי על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, ביום שלישי בערב, בזמן שהם כיתרו בית בפרבר ארטה, דרומית לטול כרם, תוך כדי ירי כבד.


מהאגודה הפלסטינית של הסהר האדום נמסר כי צוותיה קיבלו גופת שהיד שנפצע בפרבר ארתח ועוכב על ידי כוחות הכיבוש, והוא הועבר לבית החולים.


לפי מקורות מקומיים, כוחות מיוחדים של צבא הכיבוש הסתערו על הפרבר והקיפו בניין מגורים בכניסה אליו, לפני שתגבורת כלי רכב צבאיים של הכיבוש הגיעה בעקבותיו.


המקורות הוסיפו כי כוחות הכיבוש כיתרו את הבניין, שכלל מספר דירות מגורים, על רקע ירי כבד, שהוביל לפציעתו של צעיר במקום, בו עצרו אותו כוחות הכיבוש עד שמת כקדוש מעונה. תוצאה של פציעתו.


היא המשיכה כי חיילי הכיבוש קראו לבעלי אחד הבתים לצאת באמצעות רמקולים, והם קראו גם לצעיר להסגיר את עצמו.


המקורות ציינו כי כוחות הכיבוש עצרו את הצעיר מחמוד אמין אבו חמדה, תושב מחנה נור שמס, בעת ששהה בפרבר ארתא.


הכיבוש ממשיך בתוקפנותו נגד העיר והמחנה טול כרם, על רקע פריסה גדולה של סיורי חי"ר בשכונות השונות בעיר ובמחנה, והסבת מספר בתים לצריפים צבאיים ומקומות לצלפים היורים באקראי לעבר כל מה שזז.

ערבי ובינלאומי

ג 28 ינו 2025 10:23 pm - שעון ירושלים

בריטניה מכריזה על חבילת סיוע של 17 מיליון ליש"ט לעזה


שרת החוץ הבריטית לענייני פיתוח, אנאליס דודס, הכריזה על חבילת סיוע מארצה לרצועת עזה בשווי 17 מיליון ליש"ט, במטרה לתמוך בשירותים בסיסיים ובמגזר הבריאות.


זה בא בתדרוך שהציגה ביום שלישי לפרלמנט הבריטי, על הסכם הפסקת האש בעזה והסיוע של ארצה לרצועה.


היא הסבירה, "למרות שבריריותו של הסכם הפסקת האש, הוא מהווה מקור לתקווה לפלסטינים ולישראלים".


היא דיווחה כי ראתה משאיות סיוע מחכות בגבול עזה כשביקרה באזור בדצמבר האחרון, והוסיפה כי המשאיות החלו להיכנס לרצועה לאחר ההסכם.


היא ציינה כי ארצה חילקה, באמצעות שותפים מקומיים באזור, יותר מ-200,000 חבילות מזון ב-130 נקודות במגזר.


היא הכריזה על חבילת סיוע בריטית חדשה לרצועת עזה בשווי 17 מיליון ליש"ט, שתחולק באמצעות האו"ם וארגוני בריאות שותפים.


לדבריה, הסיוע יבטיח מתן שירותי בריאות, מזון ומחסה לאזרחים.


היא ציינה כי עם חבילת הסיוע החדשה, הסיוע הבריטי לשטחים הפלסטיניים הכבושים יעלה השנה על 129 מיליון לירות שטרלינג.


ב-19 בינואר נכנסה לתוקף הפסקת האש בין חמאס לישראל, והשלב הראשון שלה יימשך 42 ימים, במהלכם יתקיים משא ומתן לתחילת שלב שני ולאחר מכן שלב שלישי, בתיווך מצרים, קטאר וארה"ב.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 9:15 pm - שעון ירושלים

שני בני אדם נפצעו מכדורי כיבוש חיים במחנה אל-פאוואר, ואחרים נפצעו מחנק בדורה

ביום שלישי בערב, שני צעירים נפצעו מכדורים חיים במהלך עימותים עם כוחות הכיבוש הישראלים במחנה אל-פאוואר, ואחרים סבלו מחנק במהלך עימותים בעקבות הסתערות הכיבוש על העיירה דורה.


לטענת גורמי ביטחון, כוחות הכיבוש הסתערו על מחנה אל-פאוואר, והתחוללו עימותים עם אזרחים במהלכם ירו כדורים חיים ופצצות עשן, מה שהוביל לפציעת שני צעירים מכדורים חיים ברגליהם, והם הועברו ל- בית חולים לקבלת טיפול.


המקורות ציינו כי מספר אזרחים בעיירה דורה סבלו מחנק, לאחר שהכיבוש הסתער על העיירה וירה פצצות גז מדמיע רעילות.


כוחות הכיבוש ממשיכים בפשיטות הפרובוקטיביות שלהם על העיר חברון, עיירותיה ושני מחנותיה, ומקשיחים את הנהלים וסוגרים את הכניסות לעיירות אלו, במסגרת הידוק החבל באזרחים.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 8:59 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מפציץ את הסביבה של כיכר הקולנוע בג'נין

ביום שלישי בערב הפציצו מטוסי הכיבוש הישראלי את סמוך לכיכר הקולנוע במרכז ג'נין.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש הסתערו על סביבת אתר ההפצצה ומנעו אמבולנסים להגיע למקום.


מוקדם יותר עצרו כוחות הכיבוש צוות אמבולנס באזור התעשייה של העיר.

ערבי ובינלאומי

ג 28 ינו 2025 7:15 pm - שעון ירושלים

מצרים: אנו מארחים 10 מיליון פליטים ומסרבים "לעקור עמים" מאדמותיהם

שר החוץ המצרי בדר עבד אל אטי אישר שלשום כי ארצו דוחה את כל המאמצים לעקור ו"לעקור עמים מאדמותיהם", וציין כי ארצו מארחת יותר מ-10 מיליון פליטים.


זה בא במהלך נאומו במושב הסקירה התקופתית האוניברסלית של זכויות האדם במצרים, במועצת זכויות האדם הבינלאומית בז'נבה, שוויץ, שהטקסט שלו פורסם על ידי משרד החוץ המצרי בפייסבוק.


מצרים השתתפה בעבר בכל סבבי הביקורת שנערכו מאז הקמתו והפעלתו של מנגנון זה, בשנים 2010, 2014 ו-2019, לפי אותו מקור.


בנוגע לתיק זכויות האדם אמר בדר עבד אל אטי: "במהלך הביקורת האחרונה שלה ב-2019, מצרים קיבלה 372 המלצות, מהן קיבלה 301".


הוא הוסיף: "מוסדות המדינה הגבירו את מאמציהם בחמש השנים האחרונות ליישם את ההמלצות שקיבלו, והמשלחת המצרית תבחן בפירוט במהלך המושב את המאמצים הבלתי נלאים שנעשו בהקשר זה".


בנוגע לתיק הפליטים אמר עבד אל-אטי: "מוסדות המדינה המצרית לא חסכו מאמצים כדי להבטיח שזרים השוהים על אדמותיה ייהנו מזכויותיהם, ונטלו על עצמם אחריות גדולה בשם הקהילה הבינלאומית במשך שנים רבות על ידי אירוח של מספרים עצומים. של מהגרים ופליטים (לא סדירים).


הוא הסביר כי ארצו "מארחת עד כה 10 מיליון ו-700 אלף זרים (פליטים ומהגרים בלתי סדירים) מ-62 לאומים (שאותם לא ציין)".


הוא הוסיף: "מצרים להוטה להבטיח שהם ייהנו מכל השירותים הבסיסיים ומהשתלבותם בחברה המצרית, ולא לאלץ אותם להישאר במחנות פליטים או מרכזים".


עבד אל עתי המשיך: "אני אומר את זה בכנות: היכולת שלנו לספוג ולהמשיך לעמוד בסכנה, במיוחד לאור חולשת התמיכה הבינלאומית שאינה פרופורציונלית לכמות הלחץ המופעל עלינו".


בהקשר זה, הוא אישר את דבקותה של מצרים ב"עקרונות עמדתה הדוחה את כל מאמצי העקירה, או מעודדת העברה או עקירה של עמים מאדמותיה, בין אם זמנית ובין אם לטווח ארוך", בהתחשב בכך "מאיים על היציבות ומערער את ההזדמנויות לשלום. ודו קיום בין עמים".


עבד אל עתי לא הזכיר קטגוריה ספציפית של המעורבים במאמצי העקירה, אך הצהרותיו הגיעו לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא, ביום שבת, להעביר את הפלסטינים ברצועת עזה למדינות שכנות כמו מצרים וירדן. "היעדר מקומות מגורים מתאימים ברצועת עזה", כתוצאה מרצח העם הישראלי נמשך יותר מ-15 חודשים.


ביום ראשון אישרה מצרים, בהצהרה למשרד החוץ, את דחייתה "להפר את הזכויות הבלתי ניתנות לערעור של העם הפלסטיני, בין אם באמצעות התיישבות או סיפוח קרקע, או על ידי פינוי קרקע זו מבעליה באמצעות עקירה או עידוד העברה או עידוד. עקירת פלסטינים מאדמתם, בין אם בצורה זמנית או ארוכת טווח.


שר החוץ הירדני, איימן ספדי, אישר גם הוא במסיבת עיתונאים ביום ראשון כי "דחיית העקירה של ירדן היא קבועה ובלתי ניתנת לשינוי והכרחי להשגת היציבות והשלום שכולנו רוצים".



ערבי ובינלאומי

ג 28 ינו 2025 6:03 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מתכוון לנתק את כל המגעים עם אונר"א

שגריר ישראל באו"ם אישר כי ישראל תנתק כל מגעים עם סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים וכל גוף מטעמה, לאחר שהמדינה העברית האשימה שוב ושוב את סוכנות האו"ם בפגיעה בביטחונה.


דני דנון אמר לפני ישיבת מועצת הביטחון בהקשר זה, "ישראל תפסיק כל שיתוף פעולה ותקשורת עם אונר"א או כל גורם מטעמה".


הנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לזאריני, אמר היום (שלישי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם: "המשך ההתקפה על (אונר"א) פוגע בחיים ובעתיד של הפלסטינים ברחבי השטחים הפלסטיניים הכבושים. "זה מערער את האמון שלהם בקהילה הבינלאומית ומסכן כל סיכוי לשלום וביטחון".

פלסטין

ג 28 ינו 2025 5:06 pm - שעון ירושלים

עיתונאי נפצע מרסיסים מכדורי הכיבוש בעיר טול-כרם

היום, שלישי, נפצעה העיתונאית נגהם אל-זיאת מרסיסים מכדורי הכיבוש, במהלך סיקור השטח שלה על תוקפנות הכיבוש בשכונה המזרחית בטול כרם.


העיתונאי סוהיב אבו דיאק, שליווה אותה וקבוצת עיתונאים, סיפר כי חיילי הכיבוש ירו כדורים חיים ישירות לעברם בעת שעמדו בצומת אל-שאהד מזרחית לעיר, מה שהוביל לפציעתו של עמיתנו נגהאם. עם שברי כדורים ביד ימין, והיא טופלה במרכז הסהר האדום בעיר.


כוחות הכיבוש יירטו את עבודת העיתונאים בעת שסיקרו את התוקפנות הישראלית נגד העיר והמחנה שלה, רדפו אחריהם וירו לעברם פצצות קול, במיוחד בשכונה המערבית, בכניסה למחנה הצפוני והמזרחי. שְׁכוּנָה.


בהקשר אחר, הודיע מושל טול כרם עבדאללה כמיל, בהתבסס על הנחיות ישירות מהנשיא מחמוד עבאס, על פתיחת מספר מרכזי סיוע חירום וכבוד למשפחות שנעקרו בכוח על ידי כוחות הכיבוש ממחנה טול כרם.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 4:03 pm - שעון ירושלים

מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-47,354 ומספר הפצועים ל-111,563 מאז תחילת התוקפנות.

מקורות רפואיים הודיעו היום, שלישי, כי מניין ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-47,354, רובם ילדים ונשים, מאז תחילת תוקפנות הכיבוש הישראלי ב-7 באוקטובר 2023.


המקורות הוסיפו כי מניין ההרוגים עלה ל-111,563 מאז תחילת התוקפנות, בעוד אלפי קורבנות עדיין נמצאים מתחת להריסות.


היא ציינה כי לבתי החולים ברצועת עזה הגיעו 48 קדושים, בהם 37 קדושים שגופותיהם נמצאו, ו-80 פצועים הגיעו לבתי החולים, כתוצאה מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה במהלך 48 השעות האחרונות.


המקורות הסבירו כי מספר קורבנות נמצאים מתחת להריסות ובכבישים, וצוותי ההצלה עדיין לא מצליחים להגיע אליהם.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 12:14 pm - שעון ירושלים

הכיבוש עוצר לפחות 25 אזרחים מהגדה המערבית

מאתמול בערב ועד יום שלישי בבוקר עצרו כוחות הכיבוש הישראלי לפחות 25 אזרחים מהגדה המערבית, בהם אסירים לשעבר.

מהרשות לענייני אסירים ואסירים לשעבר ומועדון האסירים נמסר כי המעצרים הופצו בין נפות טול כרם, חברון, שכם, רמאללה, בית לחם וירושלים.

הם הצביעו על כך שהכיבוש עצר עשרות אזרחים בעודו ממשיך את פעולתו הצבאית בנפות ג'נין וטול כרם, על רקע עינויים, הרס תשתיות וחבלה והרס של בתי אזרחים.

כוחות הכיבוש ממשיכים לבצע חקירות שטח במספר ערים, בנוסף להתנכלויות נרחבות, התקפות ואיומים על אזרחים, בנוסף לחבלה והרס של בתי אזרחים.

פלסטין

ג 28 ינו 2025 12:14 pm - שעון ירושלים

הכיבוש מאלץ אזרחים מזרחית למחנה ג'נין להתפנות מבתיהם

ביום שלישי אחר הצהריים אילצו כוחות הכיבוש הישראלי אזרחים בכניסה למחנה ג'נין המזרחי להתפנות מבתיהם.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש פשטו על בתים באזור המכונה כיכר אל-חוסן, מזרחית למחנה, ואילצו אזרחים להתפנות מבתיהם, כהכנה להריסת חלקים מהם.


דחפורי הכיבוש ממשיכים לפתוח כבישים עמוק לתוך מחנה ג'נין, במיוחד באזור המכונה רחוב מהיוב.


פעולות הדחפור והרס התשתיות נמשכים גם בשכונות אל-חוואשין ואל-עלוב.


הכיבוש ממשיך לשלוח תגבורת צבאית ממחסום אל-ג'לאמה לעיר ג'נין ולמחנה, בעוד מל"טים ממשיכים לטוס בשמי המחנה.

זה היום השמיני ברציפות, הכיבוש ממשיך בתוקפנותו נגד העיר ג'נין ומחנהה, מותיר 16 חללים, עשרות פצועים, מעצרים ופינוי כפוי של משפחות, בנוסף להרס ושריפת 100 בתים בפנים. המחנה, לאור המשך ההרס השיטתי של תשתיות ומניעת כניסת צוותי אמבולנס והגנה אזרחית אליו.

ערבי ובינלאומי

ג 28 ינו 2025 10:51 am - שעון ירושלים

תא"ל אל-חיירי: 20 טונות של סיוע הועברו לעזה במשך 8 ימים

הדובר הרשמי של הכוחות המזוינים הירדני, מנהל התקשורת הצבאית, תא"ל מוסטפא אל-הייארי, אמר ביום שלישי כי 16 טיסות יבוצעו מדי יום במשך 8 ימים עם מטוסים השייכים לחיל האוויר המלכותי הירדני, בנוסף לשני מטוסים. שייך לחיל האוויר האיטלקי, ויעביר 20 טונות של סיוע הומניטרי מדי יום.

הוא הוסיף במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה באזור אל-ע'באווי של בסיס חיל האוויר המלך עבדאללה השני במהלך הפעלתה של ירדן של טייסת מטוסים צבאיים הנושאת את הסיוע הדרוש לתושבי רצועת עזה, כי הסיוע לגשר האווירי יתמקד ב החומרים הנחוצים בעלי ערך גבוה.

הוא ציין כי הגשר האווירי ההומניטרי החל ב-20 בנובמבר 2024, באמצעות טיסת ניסוי שבוצעה על ידי 8 מסוקים של חיל האוויר המלכותי הירדני.

הוא הצהיר כי מטוסים אלו הגיעו לאדמות פלסטיניות אל-קררה בגבולה המזרחי של רצועת עזה והעבירו 7 טונות של סיוע, הכולל אספקת רפואה, מזון ובריאות, והם יושמו בהצלחה חודש על פי הנחיות מלכותיות לתקופה של 8 ימים.

הוא ציין כי 296 גפיים תותבות הותקנו במסגרת יוזמת מחזירה את התקווה ברצועת עזה.

הוא הסביר כי הכוחות המזוינים השלימו את התשתית לבית החולים למיילדות ולגינקולוגיה, והיא צפויה להגיע לרצועת עזה בשבועות הקרובים.

הוא ציין כי 391 הטלות של סיוע הומניטרי בוצעו על ידי הכוחות המזוינים ברצועת עזה.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 9:08 pm - שעון ירושלים

הכיבוש גורם להרס נרחב לתשתיות ולרכוש האזרחים בעיר טול כרם

ביום שני בערב גרמו דחפורי הכיבוש הרס וחבלה בתשתיות וברכוש האזרחים במרכז טול כרם.


סוכנות וואפא דיווחה כי דחפורי הכיבוש הרסו את סביבת כיכר גמאל עבד אל-נאצר במרכז העיר, את התשתיות ואת רשת המים הראשית, ופעולות ההרס השפיעו גם על המדרכות והכניסות לחנויות באזור.

דחפורים השמידו גם מספר כלי רכב שחנו על המדרכות בעיר, במיוחד בתחילת בית החולים הממשלתי הקדוש הקדוש ת'אבת ת'אב, אשר עד למצור הדוק של כוחות הכיבוש.

באותו הקשר, דחפורי הכיבוש בולדוזרים ומחבלים בתשתיות בשכונת אלמקטעה בכניסה המערבית למחנה טול-כרם, על רקע הידוק המצור עליה והצבת צלפים בסביבתה.

האגודה הפלסטינית של הסהר האדום דיווחה כי צעיר (בן 24) נפצע מכדורים חיים ברגל בטול כרם כוחות הכיבוש עצרו את האמבולנס, עיכבו את הצוות הרפואי ואילצו אותם להעביר את הפצוע ל"תאסאן". מחסום 'uz' ממערב לעיר, מביא את מספר הפציעות שנגרמו מכדורי הכיבוש והפגזות היום ל-6.

שני אזרחים נרצחו, ו-4 נוספים נפצעו, אחר הצהריים, יום שני, בהפצצת מטוס הכיבוש הישראלי על רכב בכניסה למחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם.

הוא עוקב..

פלסטין

ב 27 ינו 2025 9:06 pm - שעון ירושלים

ילדה נהרגה ואחרים נפצעו בהפצצת כיבוש ממערב למחנה נוסייראת

ילד נהרג ואחרים נפצעו, ביום שני בערב, כתוצאה מהפצצת כיבוש של רכב רתוף לבעלי חיים ממערב למחנה נוסייראת במרכז רצועת עזה.

בית החולים אל-עוודה הודיע על הגעת גופתה של הילדה נאדה מוחמד אל-עמודי (בת 5) ושלושה פצועים מאזור אל-ג'סר, ממערב למחנה נוסייראת, כתוצאה מהפצצת העקורים שחזרו על ידי הכיבוש. לאזורים הצפוניים של רצועת עזה.

אלפי עקורים החלו לשוב היום לעיר עזה ולצפון רצועת עזה, דרך רחוב אלראשיד אל-סהילי, במרכז רצועת עזה, לאחר שצבא הכיבוש עקר אותם בכוח מבתיהם כתוצאה ממלחמת העם. .

בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-19 בינואר 2025, כוחות הכיבוש הישראלי פתחו בתוקפנות נגד רצועת עזה, שהביאה למותם ולפציעתם של יותר מ-158,000 בני אדם, רובם ילדים ונשים, והותיר יותר מ-14,000 נעדרים.

תוקפנות הכיבוש הישראלי גרמה לעקירתם של יותר מ-85% מאזרחי רצועת עזה, או יותר מ-1.93 מיליון אזרחים מתוך 2.2 מיליון, מבתיהם לאחר שהושמדו, וכ-100,000 אזרחים עזבו את הרצועה מתחילתה. של התוקפנות.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 1:21 pm - שעון ירושלים

שני אזרחים נרצחו ושלושה נוספים נפצעו בהפצצת רכב ליד מחנה נור שמס

שני אזרחים נרצחו, ושלושה נוספים נפצעו, אחר הצהריים, יום שני, כאשר מטוס הכיבוש הישראלי הפציץ רכב בכניסה למחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם.

משרד הבריאות הודיע על הגעתם של שני חללים ושלושה פצועים באורח קל עד בינוני לבית החולים הממשלתי בטול כרם, כתוצאה מהפצצת כיבוש רכב בכניסה למחנה נור שמס, מזרחית לטול כרם.


על פי מקורות מלח, מזל"ט הפציץ את הרכב כשעבר ברחוב שכם בכניסה למחנה, גרם להתלקחות ולהרג האזרחים ראמז דמירי ואיהאב אבו אטווי ממחנה טול כרם, ופצע 3 אזרחים נוספים.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 1:14 pm - שעון ירושלים

הלווייתו של הצעיר, סוב לבן, מצפון לירושלים הכבושה

היום, יום שני, התאבלו המונים גדולים מבני עמנו על גופתו של השהיד הצעיר אדם סוב לבן (בן 18), שנרצח אתמול מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי ליד המחסום הצבאי קלנדיה, מצפון לירושלים הכבושה.


מסע ההלוויה החל מול המתחם הרפואי פלסטין בעיר רמאללה, בתהלוכה חגיגית, שהגיע לבית משפחתו בעיירה כפר, צפונית לירושלים הכבושה, שם הוא נפרד, והאבלים הסתובבו ברחובות העיירה, נושא את גופתו עטופה בדגל הפלסטיני על כתפיהם, וקורא סיסמאות גינוי כועס על פשעי הכיבוש נגד עמנו.


האבלים הגיעו למסגד העיירה, שם ערכו את תפילת ההלוויה על הגופה, בתוך אווירה של עצב ואבל, ואז פנו לקבורתו בבית הקברות של העיר.


ראוי לציין כי סוב לבן נרצח כאשר כוחות הכיבוש המוצבים במגדל הצבאי הממוקם במחסום קלנדיה פתחו לעברו באש, בעוד שניים נוספים נפצעו בגפיים התחתונות.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:44 pm - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על חצרות מסגד אל-אקצא בחסות משטרת הכיבוש

היום, יום שני, הסתערו עשרות מתנחלים יהודים על חצרות מסגד אל-אקצא המבורך בעיר הכבושה ירושלים מצד שער המוגרבים, תחת שמירה כבדה של משטרת הכיבוש הישראלית.


מחלקת ההקדשים האסלאמית בירושלים דיווחה בהצהרה כי המתנחלים ערכו סיורים פרובוקטיביים בחצרות המסגד וערכו טקסים תלמודיים באזור המזרחי שלו.


מנגד, המשיכו כוחות הכיבוש להטיל צעדים נוקשים על שערי המסגד, תוך חסימת כניסת מתפללים ומניעת זהותם.


מדי יום, למעט ימי שישי ושבת, מסגד אל-אקצא נתון להפרות ופלישות חוזרות ונשנות של מתנחלים קיצוניים, תוך הגנה כבדה ממשטרת הכיבוש, בניסיון לכפות מציאות חדשה על המסגד באמצעות זמני ומרחב. תוכנית חלוקה.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:22 pm - שעון ירושלים

החזרת אלפים לצפון עזה נקשרה לשחרורה... מי זה ארביל יהוד?

חזרתם של מאות אלפי פלסטינים לצפון רצועת עזה ההרוסה התנגשה ברגע האחרון עם ישראל הקושרת את המהלך לשחרור בן הערובה הישראלי ארביל יהוד.


לפתיחת "מסדרון נצרים", המפריד בין דרום רצועת עזה לצפונה, קבעה ישראל תנאי למסירת בן הערובה היהודי, באמתלה ש"חמאס" לא עמד בתנאי בהסכם הפסקת האש, שהיה לא הוכרז, ומחייב אותה לשחרר את בני הערובה האזרחיים "קודם כל", בעוד שמקור מהתנועה אמר "הג'יהאד האסלאמי" הוא שהיהודים הם חיילים, לא אזרחים.


על פי תנאי הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס, יהוד היה אמור להיות בין שתי הקבוצות הראשונות של בני ערובה ששוחררו ב-19 וב-25 בינואר, לפי הרשויות הישראליות. ישראל דרשה לשחרר יהודים לפני שחרור החיילות השבויות, ארבע מהן שוחררו שלשום (שבת).


תנועות ההתנגדות בעזה הודיעו אתמול (ראשון) כי היהודים "בחיים ובריאות טובה".


מי זה ארביל יהוד?

יהוד (בת 29) נחטפה במהלך הפיגוע בראשות חמאס ב-7 באוקטובר 2023 מביתה בכפר ניר עוז, כפר שנמצא בדרום ישראל בסמוך לגבולות המובלעת הפלסטינית נחטף יחד איתה שותף, אריאל קוניו, שגם הוא עדיין בעזה.


יהוד הוא בן הערובה האזרחי האחרון שישראל מאמינה שככל הנראה בחיים. אזרחית נוספת, שרי ביבס, נותרה בעזה לאחר שנחטפה מניר עוז עם שני בניה הקטנים, אריאל, שהיה אז בן 4 וכפיר, בן 9 חודשים.


אחיו של יהוד, דולב יהוד, נעדר מזה מספר חודשים ונחשב גם הוא לחטוף. מאוחר יותר התברר שהוא לא הגיע לעזה: ביוני 2024 הודיעו הרשויות הישראליות על מותו לאחר שזיהו את שרידיו בניר עוז. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בן הערובה הישראלי שבמרכז המשבר הוא מבחן להסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס.


לפי ארגון הפורום לבני ערובה ומשפחות נעדרות, ארגון ישראלי הדוגל בשחרור בני ערובה, יהוד עובד בתכנית ב-Groovy Tech, מרכז חינוכי בדרום ישראל המתמקד בחקר חלל וטכנולוגיה. לפי הפורום. יהודים חזרו מסיור בדרום אמריקה זמן קצר לפני הפיגוע ב-2023.


התעקשות ישראלית

מלשכת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נמסר בהצהרה שלשום (שבת) כי ישראל "לא תאפשר לתושבי עזה לעבור לחלק הצפוני של רצועת עזה עד לשחרורו של בן הערובה האזרחי ארביל יהוד, שהיה אמור להיות שוחרר היום (שבת) מסודר". ישראל נימקה את ההחלטה בכך שלא שחררה את בן הערובה יהוד, ששחרורו נחשב בראש סדר העדיפויות, ובאי-סיפקה לחמאס רשימה של בני ערובה, חיים והרוגים.


מאוחר יותר הודיע נתניהו מאוחר אתמול (ראשון) כי לאחר משא ומתן עם חמאס, התנועה הפלסטינית תשחרר שלושה בני ערובה ביום חמישי ושלושה בני ערובה נוספים בשבת, בתמורה לאפשר לעקורים מעזה לחזור לצפון רצועת עזה. מלשכת נתניהו נמסר בהצהרה, "לאחר משא ומתן אינטנסיבי ונחרץ (...) חמאס (...) ישחרר ביום חמישי (...) את ארביל יהוד, החיילת אגם ברגר ועוד בת ערובה". לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.


חיילת אזרחית או חיילת?

משרד ראש הממשלה הישראלי והתקשורת הישראלית מתארים את יהוד כ"אזרח" ישראלי, בעוד שמקור בג'יהאד האסלאמי, שנמצא בתוך רצועת עזה, אמר ל-CNN שלשום (שבת) כי יהוד היה חייל, והוסיף כי "היא נעצרה על ידי גדודי אלקודס (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי) בהיותה חיילת מאומנת במסגרת תוכנית החלל של הצבא הישראלי".


בתורו, בהודעה שפרסמו ועדות ההתנגדות בפלסטין נאמר: "אנו מאשרים את מחויבותנו המלאה להסכם שהושג בסוגיית האסיר ארביל יהוד", וגורם התקשורת בוועדות ההתנגדות בפלסטין, מוחמד אל-בוראים, בהצהרה נאמר כי "האסיר הציוני ארביל יהוד נתפס בידי קבוצה משותפת של מוג'אהדין מגדודי אל-נאצר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות בפלסטין. גדודי קודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין".


אל-בראים הוסיף: "ועדות ההתנגדות בפלסטין ותנועת הג'יהאד האיסלאמי הראו גמישות רבה כדי להגיע לפתרונות, באמצעות משלחת המשא ומתן הפלסטינית, ולהתגבר על כל המכשולים לשיבת עמנו העקורים". הוא המשיך ואמר: "אנחנו בדרך למצוא פתרון לבעיה הזו שנוצרה על ידי האויב הציוני, כדי לסכל את ההסכם ולחבל במאמצי המתווכים".


מאוחר יותר אמרו "גדודי ירושלים", הזרוע הצבאית של תנועת "הג'יהאד האסלאמי" בארץ ישראל, כי הועברו ערבויות למתווכים שיהודי ארביל חיים וקיים. היא הוסיפה בהצהרה: "סיפקנו את הדרוש כדי למשוך את העילה של ישראל למניעת החזרת תושבים לצפון עזה, וניישם את מה שהנהגת תנועת הג'יהאד מחליטה מול המתווכים בנוגע לשחרורה".


על פי ההסכם, ישראל תשחרר 30 עצורים פלסטינים על כל בן ערובה אזרחי, ו-50 עצורים פלסטינים על כל חייל ישראלי שחמאס ישחרר.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 12:04 pm - שעון ירושלים

"מסתערבים" חוטפים שני אחים לאחר שאחד מהם נפצע מדרום לחברון

ביום שני חטפו הכוחות המיוחדים של הכיבוש, מוסטאריבון, שני אחים לאחר שירו באחד מהם בעיירה דורה שמדרום לחברון.


לפי מקורות מקומיים, מסתערבים חדרו לדורה ברכב אזרחי מזויף, וחטפו את הצעיר, מוחמד נביל קאזז, לאחר שנורה ברגל עם כדורים חיים מול ביתו. הם גם חטפו את אחיו, אחמד.

ערבי ובינלאומי

ב 27 ינו 2025 11:24 am - שעון ירושלים

קטאר מכריזה על הגעה להבנות המאפשרות את החזרת עקורים מעזה, החל מיום שני

קטאר הודיעה, ביום ראשון בערב, על הבנות חדשות בין חמאס לישראל, לפיהן עקורי רצועת עזה יחזרו החל מיום שני בבוקר, בתמורה להעברת היהודים בני הערובה ואחרים לארביל בימים הקרובים.


כך לפי הודעה שפרסם דובר משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי.


בהודעה נמסר כי "במסגרת המאמצים המתמשכים בהובלת המתווכים, הושגה הבנות בין שני הצדדים הקובעת כי חמאס ימסור את בן הערובה, ארביל יהוד, ושני בני ערובה לפני יום שישי הבא. חמאס ימסור גם 3 נוספים. בני ערובה בשבת, בהתאם להסכם".


ההבנות כוללות גם "מסירת מידע (חמאס) על מספר בני הערובה שישוחררו במסגרת השלב הראשון של ההסכם".


מנגד, לפי ההצהרה, ההבנות כוללות כי "הרשויות הישראליות יאפשרו, החל מיום שני בבוקר, החזרת אזרחים עקורים ברצועת עזה מהדרום לאזורים הצפוניים של הרצועה".


ישראל גם תמסור "רשימת שמות של 400 אנשים שנעצרו מאז 7 באוקטובר 2023, מדי יום ראשון בשלב הראשון".


ביום ראשון נמסר מלשכת התקשורת הממשלתית ברצועת עזה כי עשרות אלפי עקורים פלסטינים בדרום הרצועה ממתינים לפתיחת ציר "נצרים", כדי שיוכלו לחזור לאזורי מגוריהם, בהתאם. עם הסכם הפסקת האש, שישראל מואשמת בהתחמקות ממחויבות אליו.


ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו קשר את החזרתם של מאות אלפי פלסטינים בעזה לצפון הרצועה לשחרורו של האסיר ארביל יהוד, כך לפי הודעה שפרסם משרדו ביום שבת.


המחלוקת העיקרית נעוצה בסיווגה של האסירה בעוד הפלגים הפלסטיניים מתעקשים שהיא נחשבת "צבאית", ישראל מתעקשת שהיא נחשבת "אזרחית", לפי התקשורת העברית.


באתר "וואלה" העברי (בלעדי) נכתב כי האסירה, ארביל יהוד, מוחזקת על ידי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, וסווגה כחיילת בגלל שהוכשרה במסגרת תוכנית החלל הצבאית הישראלית.


חמאס מצדו אישר באמצעות מתווכים כי ארביל יהוד (בת 29) חיה ובריאה, מה שמעיד כי היא תשוחרר בשבת הבאה, אך ישראל מיהרה להטיל ספק בהבטחה זו.


ב-19 בינואר נכנסה לתוקף הפסקת האש בין חמאס לישראל, והשלב הראשון שלה יימשך 42 ימים, במהלכם יתקיים משא ומתן לתחילת שלב שני ולאחר מכן שלב שלישי, בתיווך מצרים, קטאר וארה"ב.


בתמיכה אמריקנית, בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-19 בינואר 2025, ישראל ביצעה רצח עם בעזה שהותיר יותר מ-158,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:36 am - שעון ירושלים

בן גביר על החזרת הפלסטינים לצפון עזה: כניעה ישראלית מוחלטת

השר הישראלי לביטחון לאומי שהתפטר, איתמר בן גביר, אמר כי החזרתם של עשרות אלפי עקורים פלסטינים מדרום רצועת עזה לצפונה ביום שני בבוקר היא "כניעה ישראלית מוחלטת".


מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "כוח יהודי", על מצע "X" ביום שני, גינה הבוקר את פתיחת כביש נצרים ואת כניסתם של עשרות אלפי פלסטינים לצפון רצועת עזה.


הוא הדגיש כי הסצנות הללו מייצגות "דימויים של ניצחון לחמאס, ועוד חלק משפיל מההסכם הפזיז".


החזרת העקורים החלה ביום שני, ביום התשיעי להסכם הפסקת האש וחילופי שבויים בין חמאס לישראל שנכנס לתוקף ב-19 בינואר.


בן גביר הוסיף: "לא כך נראה ניצחון מוחלט (לפי מה שטען ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו), כך נראית כניעה מוחלטת".


במהלך מלחמת רצח העם הישראלית בעזה מאז 7 באוקטובר 2023, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דיבר שוב ושוב על מחויבותו להשיג את מה שהוא תיאר כ"ניצחון מוחלט".


בן גביר, שפרש מממשלת נתניהו בדחיית ההסכם, המשיך: "עלינו לחזור למלחמה ולהרס!"


ישראל הפכה את עזה לכלא הגדול בעולם, כשהיא מצוררת עליו זו השנה ה-18, ומלחמת ההשמדה אילצה כשני מיליון מאזרחיה, המונים כ-2.3 מיליון פלסטינים, לברוח בתנאים טרגיים, עם מחסור חמור מכוון במזון. , מים ותרופות.


מאז השעה שבע שעון מקומי (05:00 GMT), אלפי עקורים פלסטינים החלו לחזור ברגל מדרום רצועת עזה לצפון ולמחוזות עזה דרך ציר נצרים דרך רחוב ראשיד החוף.


בשעה תשע אמורה להתחיל את החזרה צפונה עם כלי רכב ומכוניות דרך רחוב סלאח אלדין, כשהמכוניות עוברות בדיקה.


השלב הראשון של הסכם הפסקת האש יימשך 42 יום, ובמהלכו יתקיים משא ומתן לתחילת שלב שני ולאחר מכן שלב שלישי, בתיווך מצרים וקטאר ובתמיכת ארצות הברית.


בתמיכה אמריקנית, בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-19 בינואר, ישראל ביצעה רצח עם בעזה, והותירה כ-159,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.


ב-21 בנובמבר הוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי שני צווי מעצר נגד נתניהו ושר הביטחון לשעבר יואב גלנט, באשמת ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות נגד פלסטינים בעזה.


במשך עשרות שנים ישראל כבשה אדמות בפלסטין, סוריה ולבנון, ומסרבת לסגת מהן ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית, שבירתה מזרח ירושלים, בגבולות שלפני מלחמת 1967.

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:27 am - שעון ירושלים

פקידי ממשל טראמפ: שיקום עזה קל הרבה יותר עם עזיבת תושביה

הוול סטריט ג'ורנל ציטט גורמים רשמיים בממשל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאמרו כי הבנייה מחדש של עזה תהיה הרבה יותר קלה עם עזיבת תושביה, והם דיברו על האפשרות שהפלסטינים יקבלו ערבויות לשיבה. העיתון אמר כי הצהרות אלו נראה כניסיון להפוך את הרעיון למקובל יותר מבחינה פוליטית על מדינות ערב.


טראמפ דיבר עם עיתונאים על תוכנית "לטהר" את עזה, שאותה תיאר כ"מקום הרוס", ואמר: "הייתי רוצה שמצרים תקבל אנשים, הייתי רוצה שירדן תקבל אנשים", וציין שהוא דן בנושא עם מלך ירדן עבדאללה השני ואמור לדון בכך גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.


טראמפ ציין שהעברת תושבי עזה יכולה להיות "זמנית או לטווח ארוך", והוסיף, "זה ממש מקום הרוס עכשיו הכל נהרס ואנשים מתים שם... אז, אני מעדיף להגיע למספר מדינות ערב ולבנות דיור במקום אחר שאולי יש בו. הם יכולים לחיות בשלום".


ב"וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי גורמים בממשל טראמפ טרם הבהירו את הפרטים הקטנים של ההצעה, לרבות כיצד יועברו יותר משני מיליון הפלסטינים ברצועה והאם הם עשויים להשיג בסופו של דבר את שאיפותיהם לשלוט בכל שטחם.


גורמים רשמיים אמרו שהם רואים בעזה שממה מלאה בהריסות ותחמושת שלא התפוצצה, וכי בנייתה מחדש תהיה קלה הרבה יותר כשתושביה נעלמו.


דווח כי גורם בכיר בממשל טראמפ אמר: "אי אפשר לבקש מאנשים להישאר במקום בלתי ראוי למגורים מסיבות פוליטיות", וציין כי הפלסטינים יוכלו לקבל ערבויות שבסופו של דבר יוכלו לחזור לאחר משא ומתן עם שותפים אזוריים. .


תמיכה ודחייה

גורדון סונדלנד, שהיה השגריר של טראמפ באיחוד האירופי במהלך כהונתו הראשונה, ראה בהצעה "רעיון נהדר" כל עוד יש "ערבויות חזקות" להבטיח את חזרתם של פלסטינים לבתיהם בעזה.


מנגד, מספר מבעלי בריתו הפוליטיים הנאמנים ביותר של טראמפ תיארו את התוכנית כלא מציאותית, והסנאטורית הרפובליקנית לינדזי גרהם אמרה: "הרעיון שכל הפלסטינים יעזבו וילכו למקום אחר, אני לא רואה את זה כמעשי".


ב"וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי מצרים וירדן דחו בעבר כל דיבור הקשור בקבלת פלסטינים, בעניינים הקשורים לביטחון לאומי ולנטל הכלכלי שעלול לנבוע מכך, בנוסף לחשש להיות מואשמות בתמיכה בסיפוח עזה על ידי ישראל אם זה מונע מהפלסטינים לחזור.


העיתון ציטט גורמים לשעבר כי החלטת הימין הקיצוני בישראל לתמוך בהצעת טראמפ הקשתה על קבלת תמיכה ערבית ביוזמה.


גורם אמריקאי בכיר לשעבר הוסיף: "קבלת מצרים וירדן במספר רב של פלסטינים מעזה הוא רעיון לא סביר. אלו היו קווים אדומים עבור שתי המדינות לפני המשבר בעזה, ועכשיו הם קווים אדומים חמורים יותר".


הן מצרים והן ירדן הביעו את דחייתן להצעת טראמפ, והנשיאות הפלסטינית הביעה את דחייתה של פרויקטים לעקירת פלסטינים בעזה, בהתחשב בכך שהיא "חצית קווים אדומים" (חמאס) קראה גם לממשל האמריקני "לעצור". הצעות כאלה, העומדות בקנה אחד עם תוכניות "ישראל ומתנגשות עם הזכויות והרצון החופשי של עמנו".

פלסטין

ב 27 ינו 2025 10:16 am - שעון ירושלים

"אונר"א" לפני האזהרה הסופית תוך ימים החותמות יוסרו!

במכתב שהופנה למזכ"ל האו"ם, נתן אנטוניו גוטרש, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לסוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) להפסיק את פעילותה בירושלים ולפנות את כל הבניינים שבהם היא תופסת, עד יום חמישי, 30 בינואר, לכל המאוחר.


באוקטובר האחרון אישרה כנסת ישראל לבסוף, בקריאה שנייה ושלישית, חוק האוסר על פעילות אונר"א בתוך המדינה הכובשת. חוק זה אמור להיכנס לתוקף בסוף החודש.


UN officials, observers and analysts told “ے” that these Israeli measures are a clear violation of international laws and the pledges and charters that Israel has historically signed. הם הדגישו כי המטרה הישראלית היא לחסל את אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את משרדיה כהקדמה לחיסול סוגיית הפליטים, בהתחשב בכך שצעד ישראלי זה "חושף את חולשת האו"ם ואת עמדתו המשמימה והפגומה".



הפרה של האו"ם והחסינות הבינלאומית ממנה נהנית אונר"א.


דובר התקשורת של אונר"א, עדנאן אבו חסנה, אמר כי הודעה נשלחה מהצד הישראלי למזכ"ל האו"ם, והיא תתקבל בתגובה.


הוא ציין כי הקרקעות עליהן ממוקמים מתקני אונר"א, לרבות המטה הראשי בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, הינן אדמות תפוסות מאז 1967, והדגיש כי בהמשך תצא הודעה רשמית בעניין זה.


אבו חסנה ראה בצעדים הישראליים הפרה ברורה של החוקים הבינלאומיים, ושל ההתחייבויות והאמנות שישראל חתמה היסטורית עם האו"ם, הדורשים לכבד את מוסדות האו"ם ולהקל על עבודתם.


אבו חסנה הוסיף: צעדים אלו מהווים הפרה של האו"ם והחסינות הבינלאומית ממנה נהנים אונר"א וארגונים אחרים של האו"ם.


אבו חסנה תיאר את הצעד הישראלי הזה כמסוכן, בהתחשב בכך שהוא מהווה תקדים שעשוי לעודד מדינות אחרות לחוקק חוקים מקומיים לאסור ארגונים בינלאומיים כמו יוניסף, ארגון הבריאות העולמי ותוכנית המזון העולמית. הוא סבר שצעד זה מהווה מכה מהותית למערכת הרב-צדדית הבינלאומית שהוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה.


גירוש אונר"א נכנס לשלב המכריע לקראת היישום


בתורו אמר סמי מוששה, חסיד לענייני אונר"א ודובר הרשמי לשעבר שלה, כי עם מכתבו של שגריר מדינת הכיבוש הישראלי באו"ם למזכ"ל, שלב גירוש הסוכנות נכנס לשלב המכריע לקראת יישום.


הוא הוסיף: המכתב מאשר את הכוונה וההתעקשות לפירוק הדרגתי של אונר"א, החל מירושלים, וחושף את חולשתו של האו"ם ואת עמדתו המשמימה והפגומה, שרק קובעת כי "אין אלטרנטיבה לאונר"א", מבלי להציג כל תוכניות ברורות להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה.


מאשה הדגיש כי "החלטה עקרונית" זו פוטרת את האו"ם מלעמוד באחריותו בתוכניות חזקות והרתעות.

הוא ציין שהאו"ם נכנע, והקהילה הבינלאומית עומדת או חסרת אונים, שותפה בשקט או מסתגלת למציאות החדשה.


הוא הסביר כי במכתבו של שגריר ישראל דיבר בבוטות על כך שהסכם "קומאי-מקלמור" משנת 1967, שאיפשר לאונר"א לעבוד בשטחים הכבושים תוך הבטחת חסינותה וזכויות היתר שלה, הוא הסכם זמני, ולכן יבוטל בשעה סוף החודש הזה.


עוד הוסיף מוששה: הבקשה לפינוי המטה הנשיאותי בשכונת שייח' ג'ראח בעלת חשיבות סמלית רבה וממטה המכון העצום להכשרה מקצועית קלנדיה, שניהם מיועדים להקמת שני מאחזים להתנחלויות, מלמדת כי העניין. אינה מוגבלת לשני אתרים אלו בלבד, אלא ההחלטה תשפיע על כל מתקני ופעולות אונר"א בירושלים, לרבות מתקניה במחנה שועפאט.

הוא הדגיש כי ביצוע מיידי של פינוי שני המטה בסוף החודש יהיה צעד ראשון לקראת פינוי המתקנים הנותרים בירושלים ובפרבריה.


המשבר הפיננסי והשפעתו על אספקת השירותים הבסיסיים


משאשה הסביר כי אונר"א, באמצעות הנציב הכללי שלה, אישרה את המשך עבודתה בגדה המערבית, בעזה ובאזורי פעילותה בירדן, סוריה ולבנון, אך גירושה מירושלים מלווה בחנק פיננסי שיטתי של הסוכנות. .


הוא הצביע על כך שהמשבר הפיננסי הנוכחי מגביל מאוד את יכולתה לספק שירותים בסיסיים, שיגדילו את הסבל הכלכלי של הפליטים וידחיק חלק גדול מהם אל מתחת לקו העוני.


הוא המשיך: אונר"א ביקשה תקציב המוערך ב-1.7 מיליארד דולר לשנת 2025 לניהול השירותים הבסיסיים שלה, בנוסף ל-464 מיליון דולר לתקציב החירום, אך מדינות התורמות מספקות בדרך כלל רק כ-50% מהסכום הנדרש. עם היעדר תמיכה אמריקאית ושוודית וירידה בתמיכה ההולנדית והשוויצרית, מה שיעמוד לרשות הסוכנות יהיה קטן מאוד בהשוואה לצרכים ההולכים וגדלים.


משאשה תיאר את הסוכנות כ"ברווז צולע" שהמנדט שלו כישות בינלאומית העוסקת בהגנה על זכויות הפליטים הפלסטינים נשחק, וציין כי הנציב הכללי קשר את עתידה של אונר"א לפתרון מדיני הקשור לפתרון שתי המדינות. , במקום מחויבותה למנדט הבסיסי שלה הקשור לזכות השיבה והפיצוי.


מוששה הדגיש כי השנה תהיה עדה ללחץ שיטתי יותר על הסוכנות, החל מגירושה מירושלים, והשפעת שירותיה בשטחי C ו-B בגדה המערבית, בנוסף לצמצום החינוך, הבריאות והסיוע שלה. שירותים בעזה, שגם היא מתמודדת עם אתגרים גדולים בשל ההרס האדיר שהשפיע על יותר מ-200 מתקנים שלה.


הרעה בתנאי הפליטים בסוריה, לבנון וירדן


הוא ציין כי הפליטים הפלסטינים בסוריה ובלבנון יתמודדו עם החמרה במשברים ההומניטריים שלהם, בעוד שתנאי הפליטים בירדן יחמירו כתוצאה ממצוקה כלכלית. במקביל, הרשויות הישראליות פועלות למציאת חלופות לאונר"א כדי להחליש ולסיים את תפקידה.


Mushasha concluded his speech to “ے” by calling for exploiting the powers of the Secretary-General of the United Nations, by activating Article 99 of the United Nations Charter to summon the Security Council and pressure Israel to stop its measures against “UNRWA.”


משאשה אישר כי יש סיכוי שישראל תסווג כמדינה נוכלת או שחברותה באו"ם תוקפא אם תממש את איומיה, אך הוסיף, "אולי ההזדמנות קיימת, אבל הכוונה נעדרת לחלוטין. הכיבוש ניצח במלחמה שלו בסוכנות, ואנחנו האנשים של המטרה, עם השתיקה שלנו והיעדר תוכניות עימות, אנחנו מפסידים את הסוכנות ואנחנו לוקחים את זכות השיבה לידיים שלנו".


על אונר"א להמשיך בעבודתה כרגיל בירושלים


ד"ר איברהים אבו ג'אבר, מומחה לענייני ישראל, אמר מצדו, בהתייחס לדרישת שגריר ישראל באו"ם לפנות את מטה אונר"א בעיר ירושלים עד ה-31 בינואר, כי על אונר"א להמשיך בעבודתה. כרגיל בעיר.


הוא ציין כי אונר"א מספקת שירותים חשובים למחנות פליטים פלסטינים באזורי ירושלים רבתי, במיוחד לפליטים שנעקרו מאז 1948.


אבו ג'אבר הסביר שלאונר"א, כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם, יש את הזכות להמשיך בעבודתה.


הוא הוסיף: "למרות שהישות הישראלית חזרה בה מהכרתה וביטלה את הסכם 1967 שהסדיר את עבודתה של אונר"א, היא נותרה מוסד בינלאומי הנהנה מתמיכת האו"ם, במיוחד העצרת הכללית".


אבו ג'אבר הצביע על הצורך בהפעלת לחץ בינלאומי על ישראל לשנות את גישתה, מה שיאפשר לאונר"א להמשיך בעבודתה, במיוחד לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נכנס לנשיאות ארצות הברית של אמריקה, שהפעיל לחץ על נתניהו והכריח אותו. לחתום על עסקת חילופי שבויים עם חמאס, שמתבצעת בימים אלה ברצועת עזה.


תרחישים על עתידה של אונר"א בירושלים


הוא הוסיף: "יש מספר תרחישים לגבי עתידה של אונר"א בירושלים:

ראשית, המשך עבודתה של אונר"א: הארגון ממשיך לבצע את משימותיו ושירותיו לפליטים פלסטינים בירושלים ובגדה המערבית כרגיל.


שנית, סגירת משרדי אונר"א בירושלים: אם הרשויות הישראליות יממשו את איומיהן, וזו אפשרות אפשרית לאור המדיניות הגזענית של ממשלת ישראל הנוכחית.


שלישית, שינוי שיטת העבודה: שאונר"א תפעל באמצעות ארגוני סיוע או מוסדות אחרים, בין אם פלסטינים או בינלאומיים, כפי שקרה ברצועת עזה.


רביעית, העברת המטה למקום אחר: אונר"א תעביר את המטה שלה למקום חדש ותמשיך את עבודתה משם, בין אם בשמה ובין בשם אחר.


חמישית, סיום לצמיתות את עבודתה של אונר"א בירושלים: זהו תרחיש הסכום האפס שצפוי לכלול סגירה מוחלטת של משרדי אונר"א וסיום עבודתה בעיר.


Abu Jaber concluded his speech to “ے” by expressing his hope that UNRWA will continue to perform its work, and hoping that international efforts will be achieved to protect the organization from attempts to terminate and restrict it.



ממשלות ישראל עוקבות לא התנגדו להחלטה להקים את אונר"א.


הסופר והעיתונאי עבד אל מערוף אמר מצידו כי ממשלות ישראל עוקבות לא התנגדו להחלטת האומות המאוחדות ב-1949 להקים את סוכנות הסעד והעבודות של אונר"א לפליטים פלסטינים בחמשת מקומות המקלט שלהם, במטרה להשאיר את הפלסטינים כבושים עם סיוע הומניטרי, קושר את גורלם עם מוסדות האומות המאוחדות, ואי עמידה במוסדות ואפשרויות לאומיות.


הוא הצביע על כך שסוכנות האו"ם "אונר"א" הוקמה בהתאם להחלטת העצרת הכללית של האו"ם מס' 302 (רביעית) ב-8 בדצמבר 1949 "כדי ליישם תוכניות סעד ועבודה ישירה" לפליטים פלסטיניים, והסוכנות החלה בפעילותה. ב-1 במאי 1950, מכיוון ששירותים אלו כללו חינוך בריאות, סעד ושירותים חברתיים.


מארוף אמר: "לאונר"א יש מנדט הומניטרי ופיתוח לספק סיוע והגנה לפליטים פלסטיניים, עד לפתרון צודק ומתמשך למצוקתם".


הוא הוסיף: "בשנים הראשונות להקמתו, הפלסטינים הסתכלו על אונר"א בחשדנות ובחוסר אמון, מחשש שהארגון הבינלאומי הזה יפנה לכיוון תוכניות יישוב מחדש. הפליטים התמודדו עם תוכניות יישוב מחדש רבות מאז תחילת שנות החמישים עם אונר"א.


אונר"א היא עדה לטרגדיה האנושית של פליטים


אך לאחר החולשה והדעיכה בשירותי הפלגים הפלסטיניים, וירידת תפקידם בשטח בקרב הפליטים, לאחר שנת 1982, ואימוץ אופציית ההסדר והמשא ומתן עם הכיבוש הישראלי, הפלגים והרשויות הפלסטיניות. חזרו להיאחז בסוכנות הסיוע (אונר"א), ראשית, כעד לטרגדיה ההומניטרית של הפליטים הפלסטינים, ושנית, כדי להבטיח מתן סיוע ושירותים להקלת מצב העוני והעוני שאליו הם חשופים.


הסופר מערוף, המתגורר בלבנון, אישר כי נוכחות אונר"א פירושה קיומו של סוגיה, טרגדיה וזכויות לפליטים פלסטינים, ולכן הרשויות הישראליות עם כל מפלגותיה רואות כי יש צורך לחסל את אונר"א. הקדמה לחיסול סוגיית הפליטים הפלסטינים, הבטחת עקירתם למדינות אמריקה, אירופה ואוסטרליה, או הענקת אזרחות למדינות שבהן הם מתגוררים.


הוא הוסיף: "המטרה הישראלית היום היא לחסל את אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את משרדיה כהקדמה לחיסול כל תפקידה, כצעד לקראת חיסול סוגיית הפליטים הפלסטינים כאחד מפרקי חיסול הסוגיה הפלסטינית. והקלה על עקירת פליטים למדינות מערביות או מתן אזרחות במדינות שבהן הם מתגוררים".


תגובת הקהילות הערביות והבינלאומיות תוגבל לגינוי!


הוא הדגיש כי לאור מצב החולשה שחווה המצב הערבי בכלל והפלסטינים בפרט, וההשפעה האמריקנית הרחבה באו"ם וברשויות הערביות, ברור שנוהגי הכיבוש וההגבלות על אונר"א לא יהיו עדים יותר מאשר הצהרות הוקעה וגינוי, והאו"ם לא יוכל לשים קץ לשיטות ההטרדה וההחלטות הישראליות נגד אונר"א.


לדבריו, "אין ספק שיש החלטה ישראלית להחליש ולחסל את אונר"א, אם כי בצעדים רצופים, בכל מקומות עבודתה, והדבר יגביר את הטרגדיה האנושית והלאומית של הפליטים הפלסטינים, ויחשוף אותם. ליותר סבל, דיכוי ועוני, ויחשוף אותם ליותר אובדן".


הוא הוסיף: תגובת הקהילה הערבית והבינלאומית להחלטות הישראליות לא תחרוג מהצהרות והצהרות של גינוי והוקעה מי שלא הצליח לעצור את מעשי הטבח ומלחמת ההשמדה שהייתה נתונה לרצועת עזה במשך שנה וארבע. חודשים, ולא הצליח ליישם את החלטות הלגיטימציה הבינלאומית מאז 1948, לא תוכל כיום תל אביב ליישם את החלטותיה כלפי אונר"א, למנוע את עבודתה ולסגור את המטה הראשי שלה בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים.


מסע הסתה ישראלי נגד אונר"א וניתוק התמיכה בה


עדנאן אל-אפנדי, מומחה לענייני ישראל, מצדו אמר: באוקטובר האחרון אישרה כנסת ישראל סוף סוף בקריאה שנייה ושלישית חוק האוסר על פעילות אונר"א בתוך המדינה הכובשת. חוק זה אמור להיכנס לתוקף בסוף החודש.


הוא הדגיש כי להחלטה זו קדם מסע הסתה רשמי מהמדינה הכובשת בשנים האחרונות, וקדם לו ניתוק התמיכה ממדינות המערב בסוכנות, בהתחשב בכך "כחיסול של סוגיית הפליטים והקולקטיביות. ענישה לכ-5.8 מיליון פליטים פלסטינים במולדת ובתפוצות, במיוחד מאחר שהסוכנות מספקת את שירותי הבריאות, החינוך והחברתיים שלה למיליוני פליטים מבית ומחוץ.


הוא ציין כי שגריר המדינה הכובשת באו"ם, דני דנון, קרא לאונר"א לפנות את המטה שלה בירושלים ולהפסיק את פעילותה עד יום חמישי, ה-30 לחודש, בהתבסס על החוק שאושר בכנסת.


הוא אמר: המדינה הכובשת האשימה את אונר"א בהסתננות של אנשי חמאס לרצועת עזה, וכי חלק מעובדיה השתתפו בפיגועים ב-7 באוקטובר 2023. דנון סבר כי אונר"א הפרה את מחויבותה הבסיסית ליושרה ולניטרליות.

אל-אפנדי הביע את אמונתו כי אונר"א לא תפסיק את פעילותה בירושלים, בגדה המערבית וברצועת עזה, במיוחד מאז שהנציב הכללי של סוכנות הסעד והעבודות של האו"ם לפליטים פלסטיניים, פיליפ לצריני, גינה את ההחלטה הזו. לצריני אמר: ההחלטה הישראלית מאיימת לחבל בהפסקת האש בעזה, תוך שימת דגש על הצורך של אונר"א להמשיך בעבודתה בעזה ובכל השטחים הפלסטיניים הכבושים.


אל-אפנדי ציין כי החלטה זו גינתה על ידי הקהילה הבינלאומית, במיוחד מצד הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שקבע כי יש צורך שאונר"א תוכל לבצע את עבודתה. בשטחים הפלסטיניים הכבושים.


מזיק לפעילות אונר"א ולשירותים שהיא מספקת לפליטים


הוא הסביר כי המשך עבודתה של אונר"א יהיה קשה ומסוכן לעובדיה, שכן המדינה הכובשת תציב מכשולים רבים למנוע מהם לבצע את עבודתם כראוי, ולמנוע מהם לספק את השירותים שהיא מספקת בכל השטחים הפלסטיניים הכבושים.


הוא הוסיף: תרחיש זה הוא הסביר ביותר בעתיד, אשר ישפיע רבות על פעילות אונר"א ועל השירותים שהיא מספקת, במיוחד במחנות הפלסטינים הנשענים במידה רבה על שירותיה בכל תחומי החיים.


אל-אפנדי ציפה כי להחלטה זו יהיו השלכות פוליטיות חמורות על נושא הפליטים הפלסטינים וזכות השיבה, המובטחת בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם מס' 194.


הוא סבר שהחלטה ישראלית זו מייצגת ניסיון למחוק את סוגיית הפליטים וזכות השיבה, ולהסיר ממנה את הלגיטימיות הבינלאומית.


הוא גם ציין כי הכיבוש פוגע בימים האחרונים בקהילות פלסטיניות, בעיקר מחנות, בהקשר התואם את החוק הישראלי, האוסר על פעילות אונר"א במקומות שבהם נמצאים פלסטינים בכל השטחים הכבושים.


אל-אפנדי הדגיש כי להחלטה זו יש ממדים הקשורים בניסיונו של הכיבוש לבסס את שליטתו בירושלים הכבושה, במיוחד מאחר שאונר"א מספקת שירותים ליותר מ-110,000 פליטים בתחומי הבריאות, החינוך ואחרים.


לאונר"א אין את היכולת להתעמת עם הרשות דה פקטו


ד"ר מוחמד חלסה, מומחה לענייני ישראל, מצדו אמר: אונר"א תקבל את ההחלטה הישראלית, ויש ראיות ממשיות שהיא החלה להעביר את עובדיה ואנשיה מהעיר ירושלים. אין לה את היכולת להתעמת עם הרשות דה פקטו ולא תתנגש איתה, במיוחד שאונר"א, כמו גם האו"ם והגופים היוצאים ממנה, חסרים את הכלים הביצועיים שיאפשרו לה למנוע את ההחלטה הישראלית. במיוחד שזו החלטה פוליטית ולא משפטית.


חלסה הוסיפה: "החלטה זו מגיעה במסגרת המלחמה הישראלית המתמשכת במצעים ובגופים בינלאומיים, ובמסגרת פעולות ממשלת הימין המבקשות לרדוף אחר סוגיית הפליטים וזכויותיהם".


הוא ציין כי ישנם מאמצים ישראליים מתמשכים לסיים את תפקידה של אונר"א, לא בגלל השירותים שהיא מספקת, ולא בגלל ההמצאות של ישראל על השתתפותם של חברי אונר"א באירועי ה-7 באוקטובר. ההאשמות הללו היו כאין וכאפס. אלא עילה לתקוף את אונר"א, שהיא מייצגת סמליות פוליטית חשובה לרעיון המקלט, והישרדותו היא עדה שמזכירה לעולם את זכותם של הפליטים לחזור לבתיהם.


חיסול אונר"א בירושלים נושא סמליות מורכבת


הוא הדגיש כי המתקפה על אונר"א בגדה המערבית, ברצועת עזה ובירושלים היא ניסיון לקבור את חלום החזרת הפליטים. בעיר ירושלים בפרט, הנושא נושא סמליות מורכבת, כפי שהוסיפה חלסה: "אני מאמין שישראל התחילה בירושלים כי היא רואה בה את בירתה ואת אזור הריבונות המוחלטת שלה, ואם היא מסוגלת לכפות עובדה מוגמרת בירושלים, שבה נמצאת ההנהגה המרכזית של המוסדות הבינלאומיים הללו, תהיה לה יד חופשית לסיים את עבודתה של אונר"א "בשאר האזורים הפלסטיניים".


הוא ציין כי קולן של הפלטפורמות הבינלאומיות חלש, ולא ננקטו צעדים של ממש כדי למנוע מישראל ליישם את צעדיה, כאשר אונר"א והנהגתה מסתפקות בתחינה וברצון. אונר"א גם לא פנתה למועצת הביטחון כדי לדרוש את הפסקת הצעדים הישראליים, והיא גם לא פנתה לבית הדין הפלילי הבינלאומי או לכל גורם אחר, מה שהקל על ישראל לתקוף אותה.

סביר להניח שאונר"א תפנה את משרדיה בקרוב, והתרחיש האלטרנטיבי, לפי מה שדווח בתקשורת הישראלית, הוא שהסהר האדום ייקח לידיו את מתן השירותים הניתנים על ידי אונר"א, שכן ישראל סבורה שהסהר האדום אינו עושה זאת. נושאת סמליות פוליטית, ומבקשת ליצור חלופות אחרות בתיאום עם בעלי בריתה באזור.

פלסטין

א 26 ינו 2025 10:20 pm - שעון ירושלים

פציעות מחנק כתוצאה מהסתערות הכיבוש מדרום לשכם

מספר אזרחים סבלו הערב (ראשון) מחנק, לאחר שכוחות הכיבוש הישראלים הסתערו על העיירה קבלאן שמדרום לשכם.


סגן ראש עיריית קבלאן, עבדול רחמן עאבד, אמר כי כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה וירו כדורים חיים, רימוני הלם וגז רעיל באופן נרחב, מה שגרם למספר אזרחים לחנק.

פלסטין

א 26 ינו 2025 7:21 pm - שעון ירושלים

אזרח נפצע בפיגוע מתנחל בבקעת הירדן

אזרח נפצע לאחר שמספר מתנחלים תקפו אותו, ביום ראשון בערב, בעין אל-חילווה שבצפון בקעת הירדן.


לפי מקורות מקומיים, האזרח סאטי אליאן דראג'מה סבל מחבלות כתוצאה ממספר מתנחלים שתקפו אותו וניסו לחנוק אותו, לאחר שפשטו על אוהליו בעין אל-חילווה, מה שמעיד שהגיע כוח של צבא הכיבוש והמשטרה. לאזור.

פלסטין

א 26 ינו 2025 6:18 pm - שעון ירושלים

מעריב: הגעה להסכמה בנוגע לאסיר הישראלי "ארביל יהוד"

העיתון העברי "מעריב" חשף כי הושג הסכמה לגבי האסיר הישראלי, "ערביל יהוד", שישוחרר ביום שישי הבא בתמורה לשחרור ישראל של 30 אסירים פלסטינים שנשפטו למאסר עולם.