פלסטין

ד 12 מרץ 2025 10:29 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך לסגור את מעברי כרם שלום וארז זה היום האחד עשר.

כוחות הכיבוש הישראליים המשיכו לסגור את מעברי כרם שלום ובית חאנון (ארז) היום, יום שישי, זה היום האחד עשר ברציפות.


ממשלת ישראל, בראשות בנימין נתניהו, החליטה בערב שבת האחרון לסגור את מעברי הגבול ולהפסיק את הזרמת הסיוע והסחורות לרצועת עזה, בטענה כי חמאס סירב להאריך את השלב הראשון של ההסכם ולהיענות להצעה של השליח האמריקני לאזור, סטיב ויטקוף.


כתוצאה מההחלטה הישראלית, מחירי הסחורות והסחורות הבסיסיות ברצועת עזה זינקו מיד, על רקע אזהרות ממשלתיות ובינלאומיות על חזרה לרעב בקרב האוכלוסייה אם סגירת המעבר תישאר בעינה.


בעקבות ההחלטה לסגור את מעברי הגבול ולבלום את זרימת הסחורות, פתחו גורמים ישראלים בהווה ובעבר במסעות הסתה נגד רצועת עזה ותושביה הבולטים שבהם היו הצהרות של סגן יו"ר הכנסת והשר לביטחון לאומי לשעבר איתמר בן-גביר, שקראו להפציץ מחסנים המכילים סחורות ולניתוק אספקת חשמל ומים.

פלסטין

ד 12 מרץ 2025 9:58 am - שעון ירושלים

הכיבוש מחריף את תוקפנותו נגד טול כרם ומחנהה כבר היום ה-45.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על העיר טול-כרם ומחנהה זה היום ה-45 ברציפות, ובמחנה נור שמס זה היום ה-32, על רקע הסלמה צבאית חסרת תקדים הכוללת תגבורת כבדה, מצור הדוק ופשיטות בתים נרחבות, כולל מעצרים ועקירת אזרחים בכוח.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש הישראלי אילצו כמה משפחות בשכונת ג'בל אל-נסר שבמחנה הפליטים נור שמס לעזוב את בתיהם, לאחר שפשטו עליהם, על רקע ירי עז כדי להטיל אימה על תושבים. בתים אחרים הוסבו לצריפים צבאיים.


בינתיים, כוחות הכיבוש פרסו סיורים רגליים סביב המחנה, בעוד שדחפורים יישרו קטע נוסף של רחוב שכם בסמוך לכניסתו, והרסו תשתיות ורכוש אזרחי.


בינתיים, במחנה טול-כרם נוכחו נוכחות כבדה של כלי רכב צבאיים ויחידות חי"ר, אשר, מאוחר בלילה, החלו לשרוף בתים באזור דאבא אום ג'והר בשכונת Balawneh נשמעו פיצוצים מלווים ביריות כבדות.


עדי ראייה דיווחו כי חיילי הכיבוש שדדו חנויות במחנה הפליטים טול כרם, לאחר שהשחיתו את דלתותיהם והשחיתו את תכולתן. הם גם רדפו אחר אזרחים שניסו להגיע לבתיהם, ואילצו אותם להתפשט ולהתעלל בהם באיומי אקדח.


בהקשר קשור, כוחות כיבוש נפרסו לאחר חצות ברחובות העיר ובשכונותיה, לרבות בשכונה הדרומית, ברחוב בית החולים הממשלתי הקדוש הקדוש ת'אבת ת'אבת, ברחוב שכם ובפרברי דנאבה שווואייקה, ארתח, איקטבה ואל-אזאב.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את אחמד ראפאת עלי זייט משווואיקה, מוהאב אל-עטאר מאזבט אל-ג'רד ועבדול רחמן עוודה מפרבר דנאבה, לאחר שפשטו על בתיהם והשחיתו תכולתם.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על חצר מועדון הספורט התרבותי בשכונה הצפונית בעיר, המאכלסת עקורים ממחנות טול כרם ונור שמס.


בפרבר איקטבה היו עדים לחיפושי רכב של חיילי הכיבוש, במיוחד באזור שיכון העובדים מול מחנה נור שמס, תוך התנכלות לנוסעים והעמדתם לחקירות שטח.


כוחות הכיבוש הישראליים, עם מכונות כבדות ודחפורים, חיזקו את נוכחותם הצבאית מול הבתים שתפסו ברחוב שכם, המחבר בין מחנות הפליטים טול כרם ונור שמס. הם הפכו את הבתים הללו לצריפים צבאיים והקימו מחסומים ניידים כדי להגביל את תנועת האזרחים.


התוקפנות המתמשכת בעיר ובמחנות הביאה עד כה למות קדושים של 13 אזרחים, כולל ילד ושתי נשים, שאחת מהן בחודש השמיני להריונה נפצעו ונעצרו גם כן, ויותר מ-9,000 בני אדם נעקרו בכוח ממחנה נור שמס ו-12,000 מבניין זה, הובילו גם הם למחנה נהרסו לחלוטין וחלקית, נשרפו והושחתו.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 9:34 pm - שעון ירושלים

מסתערבים חוטפים צעיר ממרכז רפואי בכפר עקב.

יחידה ישראלית מיוחדת, "מוסתריבון", חטפה שלשום בערב צעיר מהעיירה כפר עקב, צפונית מזרחית לירושלים הכבושה.


עדי ראייה דיווחו כי כוח של חיילים סמויים ישראלים בלבוש אזרחי חטף את מג'די קהוש מתוך המרכז הרפואי אל-שיפא בכפר עקב, וציינו כי הוא עובד במרכז.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 8:55 pm - שעון ירושלים

חמאס מכריז על תחילתו של סבב חדש של משא ומתן להפסקת אש בעזה.

חמאס הודיע הערב (שלישי) על תחילתו של סבב חדש של משא ומתן להפסקת אש בעזה. התנועה אישרה כי היא פועלת "באחריות וחיובית" ומקווה שהסבב יביא ל"התקדמות מוחשית לקראת תחילתו של השלב השני של המשא ומתן כדי לסלול את הדרך לסיום התוקפנות ונסיגת הכיבוש מהרצועה".


כך נאמר בהצהרות לעיתונות שמסר מנהיג התנועה עבד אל רחמן שדיד, שפורסמה על ידי חמאס בפלטפורמות הדיגיטליות הרשמיות שלו.


שדיד הצהיר כי התנועה "החלה היום בסבב חדש של משא ומתן על הפסקת אש", מבלי למסור פרטים נוספים.


הוא הסביר כי "חמאס מתמודד בצורה אחראית וחיובית עם המשא ומתן הזה, כולל אלה עם השליח האמריקני לענייני בני ערובה (אדם בוהלר)".


בשבוע שעבר נפגש בוהלר עם בכירי חמאס בבירת קטאר, דוחא, ללא ידיעת ישראל, כדי לקיים שיחות על שחרור אסירים ישראלים המוחזקים בעזה, בהם חמישה אמריקאים.


תל אביב מעריכה כי ברצועת עזה יש 59 אסירים ישראלים, מתוכם 24 עדיין בחיים, יותר מ-9,500 אסירים פלסטינים נמקים בבתי הכלא שלה, סובלים מעינויים, רעב והזנחה רפואית, שרבים מהם מתו, על פי דיווחי זכויות האדם והתקשורת הפלסטינית והישראלית.


שדיד המשיך, "אנו מקווים שהסבב הזה יביא להתקדמות מוחשית לקראת פתיחת השלב השני של המשא ומתן, לסלול את הדרך לסיום התוקפנות, נסיגת הכיבוש מרצועת עזה והשלמת עסקת חילופי שבויים".


לאחר שתל אביב שלחה ביום שני משלחת משא ומתן לדוחא, בירת קטאר מארחת שיחות עקיפות בין ישראל לחמאס.


ב-1 במרץ 2025 הסתיים השלב הראשון של הסכם הפסקת אש וחילופי שבויים בין חמאס לישראל. ההסכם, שהחל ב-19 בינואר, היה בתיווך של קטאר ומצרים ונתמך על ידי ארצות הברית.


נתניהו נמנע מליזום את השלב השני של ההסכם, שכן הוא מבקש לשחרר אסירים ישראלים נוספים מבלי לעמוד בהתחייבויות של שלב זה, ובמיוחד סיום מלחמת ההשמדה והנסיגה המלאה מעזה.


לפיכך, ב-8 במרץ, נתניהו טען כי חמאס מסרב להגיב להצעה אמריקאית להפסקת אש זמנית במהלך הרמדאן וחג הפסח היהודי. הוא נימק זאת בשימוש בנשק האסור הבינלאומי של "הרעבה" במניעת כניסת סיוע הומניטרי לעזה ב-2 במרץ.


הוא הזהיר בחריפות מפני תוכניות ישראליות בגדה המערבית, והוסיף כי ישראל מבקשת לעקור פלסטינים, להרוס ערים, כפרים ומחנות בגדה המערבית ובירושלים הכבושה, ולמחוק את זהותם ההיסטורית והדמוגרפית "במרדף אחר מה שמכונה הפרויקט הקולוניאלי של ירושלים רבתי".


לדבריו, ישראל "תכננה לאחרונה לבנות 2,684 יחידות התיישבות חדשות, המאשר את המשך מדיניות הרחבת ההתנחלויות שלה, המהווה איום חמור על הנוכחות הפלסטינית בגדה המערבית".


הוא ציין כי "הכיבוש ממשיך את תוקפנותו הנרחבת על העיר ג'נין ומחנהה במשך היום החמישים ואחד, וממשיך בתוקפנותו על העיר טול-כרם ומחנות נור שמס וטול-כרם במשך היום הארבעים ושלושה, ומחריף את הפשיטות האכזריות שלו על ערים, כפרים ומחנות הול של חודש הרמדאן השונות בחודש המערבי".


מאז תחילת מלחמת ההשמדה ברצועת עזה, הצבא הישראלי והמתנחלים הסלימו את התקפותיהם בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, והביאו למותם של 934 פלסטינים, לפציעתם של קרוב ל-7,000 בני אדם ולמעצר של 14,500, לפי נתונים פלסטינים רשמיים.


מאז 7 באוקטובר 2023, ישראל, בתמיכת ארה"ב, מבצעת רצח עם בעזה, והותירה יותר מ-160,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 7:38 pm - שעון ירושלים

שני ילדים נפצעו מכדורי כיבוש במחנה אל-פאואר, דרומית לחברון

שני ילדים נפצעו מכדורי כוחות הכיבוש הישראלי ביום שלישי בערב במהלך פשיטה על מחנה הפליטים אל-פאוואר, דרומית לחברון.


חברת הסהר האדום הפלסטינית דיווחה כי צוותיה טיפלו בילד בן 17 שנורה באש חיה בבטנו ובילד בן 16 שנורה באש חיה באגן, והעבירו אותם לבית החולים.


גורמים רפואיים בבית החולים אל-אהלי בחברון מסרו כי הילד, שנורה בבטנו באש חיה, נלקח מיד לחדר הניתוח עם הגעתו בשל חומרת פציעתו.


מחנה אל-פאואר נתון לפשיטות יומיומיות של כוחות הכיבוש, הכוללות ירי של אש חיה, פצצות קול וגז מדמיע לעבר תושבים ובתיהם.

ערבי ובינלאומי

ג 11 מרץ 2025 7:33 pm - שעון ירושלים

הרוג בפשיטה כיבוש על רכב בדרום לבנון

משרד הבריאות הלבנוני הודיע היום, שלישי, על מות קדושים של אזרח בפשיטה של מזל"ט כיבוש ישראלי על רכבו, בכביש דיר אל זהראני במחוז צידון בדרום לבנון, בהפרה חדשה של הסכם הפסקת האש.


ב-8 באוקטובר 2023 פתח הכיבוש הישראלי בתוקפנות נגד לבנון, שהפכה ב-23 בספטמבר 2024 למלחמה רחבת היקף, והותירה 4,115 חללים ו-16,909 פצועים, בהם מספר רב של ילדים ונשים, בנוסף לעקירה של כ-1.4 מיליון בני אדם.


מאז כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף ב-27 בנובמבר 2024, הכיבוש הישראלי ביצע יותר מאלף הפרות, וכתוצאה מכך לפחות 86 אנוסים ו-285 פצועים, על פי נתונים רשמיים של לבנון.


ישראל התחמקה מהשלמת נסיגתה מדרום לבנון עד ה-18 בפברואר, בניגוד להסכם, שכן ביצעה נסיגה חלקית וממשיכה לכבוש 5 נקודות לבנוניות עיקריות, בתוך האזורים שכבשה במלחמה האחרונה.

ערבי ובינלאומי

ג 11 מרץ 2025 7:06 pm - שעון ירושלים

בן גביר: שוב הממשלה מוכיחה את חולשתה בלבנון כפי שהיא בעזה

"מעריב" ציטט את השר לביטחון לאומי שהתפטר, איתמר בן גביר, שאמר: "שוב הממשלה מוכיחה את חולשתה בלבנון, כמו בעזה".


היום העביר הצבא הישראלי אסירים לבנונים שנלכדו במהלך החודשים האחרונים.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 5:17 pm - שעון ירושלים

האיחוד האירופי: יותר מ-3,500 בני אדם עזבו עד כה את עזה דרך מעבר רפיח

קאיה קאלאס, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, אמרה ביום שלישי למועצת הביטחון של האו"ם כי כ-3,500 בני אדם חצו עד כה למצרים מרצועת עזה דרך מעבר רפיח, כולל יותר מ-2,000 אנשים הזקוקים לטיפול רפואי.


לפי רויטרס, האיחוד האירופי חידש את משימתו האזרחית ב-31 בינואר לנטר את מעבר הגבול ברפיח, נקודת כניסה ויציאה מרכזית אל הרצועה וממנה. המעבר סגור לבני אדם מאז חודש מאי.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 4:38 pm - שעון ירושלים

ממשלת עזה: מספר ההרוגים מאז תחילת הפסקת האש עלה ל-137


סלמה מערוף, ראש לשכת התקשורת הממשלתית ברצועת עזה, הודיעה ביום שלישי בערב כי הצבא הישראלי הרג 137 פלסטינים מאז שהסכם הפסקת האש נכנס לתוקף ב-19 בינואר 2025.


סלאמה אמר בהצהרה כי הכיבוש הישראלי "הגביר בכוונה את הפשעים שלו נגד העם הפלסטיני בעשרת הימים האחרונים, תוך הפרה חוזרת ונשנית של הסכם הפסקת האש".


הוא המשיך: "הפשע האחרון מבין הפשעים הללו היה הפצצת קבוצת אזרחים על ידי מטוסי קרב ישראליים במרכז רצועת עזה, שהביאה למות קדושים של חמישה מהם, כולל שני אחים, והביא את מניין ההרוגים מאז שהסכם הפסקת האש נכנס לתוקף ל-137".


מזל"ט ישראלי הפציץ אזרחים פלסטינים באזור נצרים, סמוך לגבול הדרום-מזרחי של העיר עזה, כשהם עמדו ליד בית הרוס, והרג חמישה בני אדם, בהם שני אחים.


זה מגיע כחלק מסדרה של הפרות ישראליות של הסכם הפסקת האש, שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התנער ממנה בסירוב לעבור לשלב השני שלו, לאחר שהשלב הראשון יפוג בסוף ה-1 במרץ.


נתניהו, הכפוף לצו מעצר מבית הדין הפלילי הבינלאומי, מבקש להאריך את השלב הראשון להבטחת שחרורם של אסירים ישראלים נוספים מעזה, מבלי לעמוד בהתחייבויות השלב השני, ובמיוחד סיום מלחמת רצח העם והסיגה מלאה של הצבא הישראלי מהרצועה.


בתמיכה אמריקנית, ישראל מבצעת רצח עם בעזה מאז 7 באוקטובר 2023, והותירה יותר מ-160,000 פלסטינים הרוגים ופצועים, רובם ילדים ונשים, ויותר מ-14,000 נעדרים.


חמאס מתעקש להתחיל את השלב השני של ההסכם, ורואה את החלטתה של ישראל לעצור את כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה מאז 8 במרץ "סחיטה זולה, פשע מלחמה והיפוך בוטה של ההסכם".


ישראל הפכה את עזה לכלא הגדול בעולם, וחסמה אותה זו השנה ה-18. כ-1.5 מיליון מתוך 2.4 מיליון אזרחיה הפלסטינים הופלו ללא קורת גג לאחר שבתיהם נהרסו במלחמת ההשמדה, בתוך מחסור מכוון וחמור במזון, מים ותרופות.


במשך עשרות שנים ישראל כבשה שטחים בפלסטין, סוריה ולבנון, ומסרבת לסגת מהם ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, לאורך הגבולות שלפני 1967.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 2:26 pm - שעון ירושלים

רשות המים: מתחילה לספק ולהתקין מיכלי מים מפלסטיק למקלטים בעזה

רשות המים אישרה ביום שלישי כי סיפקה 250 מיכלי פלסטיק עם קיבולת של 5 כוסות ל-200 מקלטים בעזה ובצפון עזה, בשיתוף עם קרן הילדים של האו"ם (UNICEF) אלו מספקים שיטת אחסון בטוחה וקומפקטית למים ביתיים, המאפשרת עיקור מרכזי קל, ומבטיחה גישה לכל העקורים.


רשות המים ציינה בהצהרה כי מתבצעות העבודות להתקנת המכלים הראשונים, בסך 50, בשיתוף עם רשות המים של עיריות החוף. הפרויקט כוון לקבוצת מרכזי עקירה הפרוסים ברחבי העיר עזה והיישובים ג'בליה, בית לאהייא ובית חאנון, הסבירו כי עבודות אלו כללו התקנת מיכלי מים שונים והתקנתם של שני מיכלי מים.


רשות המים אישרה כי עבודות התקנת המיכלים הנותרים יימשכו עד אמצע אפריל, במסגרת תכנית העבודה המיועדת לספק מים נקיים, תוך שימת דגש על התחלת בדיקות המילוי והמעקב אחר בדיקות האיכות של המיכלים שהותקנו.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 2:24 pm - שעון ירושלים

הכיבוש עצר בעל ספרייה מדעית בירושלים

כוחות הכיבוש הישראלי עצרו ביום שלישי בערב את הבעלים של הספרייה המדעית ברחוב סלאח א-דין בירושלים הכבושה.


נפת ירושלים דיווחה כי כוחות הכיבוש הסתערו על רחוב צלאח א-דין בירושלים הכבושה, פשטו על הספרייה המדעית, עצרו את בעליה עימאד מונה ולקחו אותו לחקירה.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 1:35 pm - שעון ירושלים

הלוויתו של השהיד אחמד סלאח ממערב לג'נין

היום, יום שלישי, קברו אנשי כפר דן ממערב לג'נין את גופתו של השהיד אחמד פתחי סלאח.


מסע הלוויה יצא לדרך מהמרכז הרפואי ימאון לביתו של השהיד בכפר דן, שם נפרדה ממנו המשפחה.


המשתתפים נשאו את גופת השהיד על כתפיהם והצעידו אותה ברחובות העיירה, והוקיעו את פשע הכיבוש של דריסה. הם ערכו את תפילת ההלוויה במסגד של העיירה, ולאחר מכן נקברה גופתו בבית הקברות של העיירה.


כוחות הכיבוש דרסו אתמול בערב את סלאח (בן 31) בעת שרכב על אופניו סמוך לכיכר משרד הפנים, כאשר הרכב הצבאי הישראלי פנה לעברו ודרס אותו בכוונה, תוך פגיעה קשה, ובעקבות כך נקבע מותו.


בכך עולה מספר הקדושים בנפת ג'נין מאז תחילתה של התוקפנות הישראלית חסרת התקדים על העיר ג'נין ומחנהה לפני 50 יום ל-34. אישה בת 58 מהשכונה המזרחית של ג'נין נרצחה היום עם עלות השחר, ושני צעירים נרצחו במהלך המצור על ביתם של כוחות הכיבוש במזרח ובחיילותיהם.

פלסטין

ג 11 מרץ 2025 1:27 pm - שעון ירושלים

5 חללים בהפצצה ישראלית ליד מחסום נצרים במרכז רצועת עזה

חמישה אזרחים נהרגו אחר הצהריים (שלישי) כאשר מזל"ט ישראלי הפציץ קבוצת אזרחים ליד מחסום נצרים במרכז רצועת עזה.


ישראל ממשיכה להפר את הסכם הפסקת האש, ומותירה חללים ופצועים באזורים שונים ברצועת עזה.


מעברי כרם שלום ובית חאנון (ארז) נותרו סגורים ומונעים כניסת סיוע לרצועת עזה זה היום העשירי ברציפות.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 8:07 pm - שעון ירושלים

60,000 מקיימים תפילות אישה ותראוויה במסגד אל-אקצא

60,000 מתפללים ערכו את תפילות אישה ותראוויה ביום העשירי של חודש הרמדאן, בחצרות מסגד אל-אקצא המבורך, לאור הצעדים הצבאיים הנוקשים שהטילו רשויות הכיבוש הישראליות על הגישה למסגד.


ממחלקת ההקדשים האסלאמית בירושלים נמסר כי "כ-60,000 מתפללים ערכו את תפילות האישה ותרוויח בחצרות מסגד אל-אקצא", רובם תושבי עיר הקודש או מתוך שטחי 1948.


רשויות הכיבוש מונעות מאלפי אזרחים מנפות הגדה המערבית להגיע לירושלים כדי לקיים תפילות במסגד אל-אקצא.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 7:40 pm - שעון ירושלים

צעיר נהרג לאחר שנדרס על ידי כוחות הכיבוש בג'נין

הצעיר, אחמד פתחי אחמד סלאח (בן 32), נרצח הערב, יום שני, לאחר שנדרס על ידי רכב צבאי ישראלי בעיר ג'נין.


מקורות מקומיים מסרו כי רכב צבאי ישראלי דרס צעיר שרכב על האופנוע שלו סמוך לכיכר משרד הפנים בעיר ג'נין, וגרם לו לפציעות חמורות לאחר מכן הוא הועבר לבית החולים אבן סינא, לפני שהודיעו על מותו.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 7:28 pm - שעון ירושלים

הפוגה של עזה לפריצת דרך חדשה שמחזקת את יציבות ההסכם

דוחא מארחת סבב שיחות חדש לביסוס שביתת הנשק ברצועת עזה, על רקע חילוקי דעות לגבי תנאי השלב השני האפשרי, ומדברים על השתתפותו הקרובה של שליח המזרח התיכון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סטיב ויטקוף, במאמצים לפתור את הסכסוך.


נוכחות אמריקאית צפויה זו, לאחר שיחות ישירות בין וושינגטון לחמאס, וישראל ששלחה משלחת לדוחא ביום שני, הם צעדים שמומחים ששוחחו עם אשרק אל-אווסט רואים בהם דחיפה לפריצת דרך חדשה שתגביר את הסיכויים שהסכם שביתת הנשק המקרטע יישאר על כנו.


צוות של מנהלי משא ומתן ישראלים יצא ביום שני לדוחא כדי לקיים סבב שיחות חדש על המשך הסכם הפסקת האש השביר בעזה, כך לפי התקשורת הישראלית.


ויטקוב צפוי לנסוע ביום שלישי לסעודיה ולאחר מכן לבירת קטאר ביום רביעי, שם מתקיימות השיחות, כך דיווח ביום שני ה"טיימס אוף ישראל" בצטט מקור, מבלי להבהיר אם יבקר בישראל או לא.


לדברי אותו גורם, "תוכנית ויטקוף", הנתמכת על ידי ישראל, עומדת לדיון בשיחות. שחרורו של חמאס כולל שחרור של עשרה בני ערובה חיים, ביניהם עידן אלכסנדר הישראלי-אמריקאי, בתמורה ל-60 ימי הפסקת אש נוספים.


ממשל טראמפ שואף להאריך את הפסקת האש מעבר לרמדאן וחג הפסחא, מה שיוביל אולי להפוגה ארוכת טווח שעלולה לסיים את המלחמה, כך דיווח אקסיוס ביום ראשון.


עם סיום השלב הראשון של העסקה, בתחילת מרץ הקרוב, עם שחרור 33 בני ערובה, בהם 8 הרוגים, ו-1,800 אסירים פלסטינים, חמאס סירב, לפי הודעת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבל את "מסגרת ויטקוף", בעוד שישראל הסכימה לכך, על פי ההצהרה, שהביאה את כניסת ה-Strip של האחרון.


המכשולים של נתניהו

השגרירה ראקה אחמד חסן, חברת המועצה המצרית לענייני חוץ, מהמרת שביקורו של ויטקוב באזור ייתן הזדמנות אמיתית לקיום ההסכם ולהתגברות על מכשוליו של נתניהו, ומציינת שהעמדה האמריקנית ההולכת וגוברת, שבה טראמפ מבקש למנוע מלחמה ולאפשר למדינות ערב שימשיכו לנרמל את היחסים הנוכחיים עם ישראל, תגרום לנורמליזציה של היחסים הנוכחיים אפילו עם ישראל.


האנליסט הפוליטי הפלסטיני ד"ר עבדול מהדי מוטאווה סבור שביקורו הקרוב של ויטקוב בדוחא פירושו שהתרחשה פריצת דרך רצינית, ולפיכך שליח טראמפ חזר לאזור לאחר מספר דחיות, במיוחד מאז שהמתווכים הצליחו לשכנע את חמאס לקבל את ועדת התמיכה הקהילתית כפי שהתנועה הודיעה בהצהרה שמתחילה את ההסכם ביום ראשון, ומצפה להאריך את ההסכם ביום ראשון, ולאחר מכן.


בתוך ציפייה זו, אמר חמאס בהצהרה ביום שני כי "הכיבוש ממשיך לבטל את ההסכם ומסרב להתחיל את השלב השני, מה שחושף את כוונותיו להתחמק ולהתמהמה", והביע את נכונותו "להתחיל מיד במשא ומתן לשלב השני", זמן קצר לאחר פרסום הצהרה המאשרת כי הוא "עסק בגמישות בתוצאותיו של השליח והשליח של טראמפ התחייבויות המשלחת להסכם ועוברים לשלב השני".


מנהיג התנועה, טאהר אל-נונו, חשף בהצהרות ביום ראשון כי נערכו מספר פגישות בין מנהיגי התנועה לבין השליח האמריקני לענייני בני ערובה, אדם בוהלר, וציין כי שני הצדדים דנו גם כיצד ליישם את הסכם הביניים שמטרתו לסיים את המלחמה.


השליח האמריקני מצדו תיאר את הפגישה בראיון ל-CNN כ"שימושי מאוד", והביע את ביטחונו שניתן להגיע להסכם לשחרור החטופים בעזה "בתוך שבועות".


לחצים שונים

הג'רוזלם פוסט פרסם את תוצאות הסקר שנערך לאחרונה על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, האומר שכמעט שלושה רבעים מהישראלים תומכים בהתפטרותו של נתניהו גם עכשיו או אחרי המלחמה כדי שיוכל לקחת אחריות על תפקידו ב-7 באוקטובר 2023. לגבי השלב השני של הפסקת האש והסכם בני הערובה, כ-73 אחוזים מכלל החטופים תומכים בהמשכו של החסימה הגבוהה, כולל הסכם שחרור מלא קשרים, נסיגה מעזה ושחרור אסירים פלסטינים.


לדברי ראקה, חל שינוי יחסי בעמדה האמריקנית, במיוחד לאחר הצהרותיו החיוביות של בוהלר לאחר הפגישות עם חמאס, מה שמחזק את ההערכה שוושינגטון מנעה מנתניהו לצאת למלחמה.


מאמינים כי לחצים ערביים, אירופיים ופנימיים בישראל, בנוסף למהלכים אמריקאים, ידחפו להמשך יישום ההסכם, גם אם באופן זמני לא מן הנמנע שנתניהו יוקרב מתפקידו, במיוחד מכיוון שהמהלך של וושינגטון עם חמאס גורם לכך שממשל טראמפ מגלה אי נוחות מול ראש ממשלת ישראל ופנה למשא ומתן ישיר.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 6:52 pm - שעון ירושלים

אונר"א: קריסת הסוכנות תיצור ואקום מסוכן בשטחים הפלסטיניים, ירדן, סוריה ולבנון

הנציב הכללי של אונר"א הדגיש כי "קריסת הסוכנות תיצור ואקום מסוכן בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ירדן, סוריה ולבנון", וציין כי "אנו זקוקים לתמיכה נוספת בחירום כדי שהסוכנות תוכל להמשיך לפעול".


הוא ציין כי "יש מאמצים בישראל להשתיק ארגונים התומכים בפלסטינים", והסביר כי "היא מסרבת להקל על כניסת ויציאה של אנשים דרך מעבר כרם שלום".


הוא הצהיר כי "50,000 ילדים לומדים בבתי הספר שלנו, ואנו מספקים שירותי בריאות ל-100,000 אנשים בגדה המערבית", והדגיש כי "אנו זקוקים לתמיכה נוספת בחירום כדי שהסוכנות תוכל להמשיך לעבוד". הוא ציין כי "הפסקת התמיכה באונר"א תעמיק את סבלם של הפלסטינים".

ערבי ובינלאומי

ב 10 מרץ 2025 5:33 pm - שעון ירושלים

חיזבאללה מותח ביקורת על עמדות שר החוץ... וכוחות לבנון מגיבים

מפלגת הכוחות הלבנוניים מסרה כי מי שנותן לישראל את העילה להשאיר את כוחותיה בלבנון ולהמשיך בהפרות הוא "לא שר החוץ ולא מדינת לבנון, אלא אלה שנאחזים בנשקם", בהתייחסו לחיזבאללה, זאת בתגובה להצהרה של מזכ"ל המפלגה, שאותה קרא למזכיר הכללי של המפלגה, ג'ורג', דנסם ושר החוץ, נאים. אונק את ההפרות הישראליות של הריבונות הלבנונית.


בראיון לטלוויזיה ביום ראשון בלילה האשים קאסם את רג'אי בכך שהוא "נתן לישראל את העילה להמשיך בתוקפנותה, וההיגיון הזה לא מתאים לשום פקיד בממשלת לבנון לצאת ממנה. הוא הוסיף: "התחייבנו להסכם בזמן שהאויב מפר אותו, והפקיד הזה חייב לומר: אני לא מקבל את זה שישראל נשארת כובשת".


קאסם ציין כי "האויב תוקף אנשים רחוקים מהגבולות במכוניותיהם האזרחיות ובבתיהם", וקרא "לחלקם לשים לב כי אנחנו חיים במדינה אחת ונחיה ביחד", ושאל: "האם חלקם בלעו את לשונם לנוכח התוקפנות הישראלית?"


ה"כוחות" הגיבו

בתגובה להצהרה של קאסם, מחלקת התקשורת של מפלגת כוחות לבנון, אליה משתייך השר, אמרה כי קאסם "מתעקש להדגיש בכל הופעה שפרויקט החוץ שלו שהרס את לבנון עדיפות על הפרויקט הממלכתי שמהווה את הבסיס המשותף בין הלבנונים והערובה היחידה שלהם ליציבות, בטחון וחוסר ריבונות, למרות זאת לומדים על זה או ריבונות. טרגדיות, אסונות, מוות והרס, בנוסף לחתימתה על הסכם הפסקת אש הקובע את פירוק המבנה הצבאי שלה, שהיה צריך להיות מפורק מאז תחילת שנות התשעים של המאה הקודמת".


הכוחות תקפו את הביקורת של קאסם על ראג'י ואמרו בהצהרה: "שייח' נעים הופיע בפנינו, בהצהרה שבה שפך את כל כעסו על שר החוץ הלבנוני ג'ו ראג'י, ללא סיבה מלבד זה שהוא אמר את האמת שכל פקיד מבירות מקבלי ההחלטות שמע ושומע, וזה שרק אנחנו לא יהיו החלטה מחודשת, ומרחיבה את ריבונותה על כל שטח לבנון".


הכוחות המשיכו: "שייח' נעים מבין שהאחריות לשיקום היא אחריות בינלאומית, בהתחשב בכך שההרס שהותירה אחריה 'מלחמת התמיכה' שהוכרזה על ידי מפלגתו עולה על יכולתה של המדינה הלבנונית, בעוד שהקהילה הבינלאומית לא רוצה לבנות מחדש את המפלגה שוב, בנוסף, האינטרס העליון של העם הלבנוני מחייב את הקמת המדינה בפועל זה לא לקבוצה של לבנונים, אלא לכל העם הלבנוני".


בהודעת הכוחות נמסר: "מי שנותן את העילה לישראל הוא לא שר החוץ ולא מדינת לבנון, אלא זה שנאחז בנשקו ומחלק תפקידים בינו לבין ישראל שר החוץ הוא לא זה שהכריז על מלחמת התמיכה, וגם לא שר החוץ שקרא לשר החוץ שקרא את הכיבוש, וגם לא שר החוץ שקרא לכיבוש. יותר מרשת עכביש, והוא גם לא זה שעירב את לבנון במלחמה שהובילה לכיבוש הישראלי".


המפלגה סיכמה: "הגיע הזמן לחזור לחוקה, המדינה והחלטות בינלאומיות הרסו את לבנון, ואין ישועה למדינה ולאנשיה אלא באמצעות פרויקט המדינה".

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 3:52 pm - שעון ירושלים

רשות המים: אספקת דלק ליותר מ-600 בארות פרטיות בצפון עזה

רשות המים אישרה ביום ראשון כי סיפקה למתקני מים ותברואה את הדלק הדרוש להפעלתם, במסגרת תוכנית חירום, במטרה לשפר את כמויות השאיבה מבארות למקסימום, כדי להבטיח את הצרכים המינימליים של תושבים ועקורים למים לשימוש ביתי, על אף המשך חסימת הדלק לכניסה לאחר סגירת הדלק למעשר היום.


רשות המים הוסיפה כי היא הקצתה חלק מכמויות הדלק הזמינות להפעלת 600 בארות מים פרטיות, עם כושר שאיבה מוגבל של בין 9 ל-12 כוסות לשעה, בעזה ובצפון, כדי לפצות על הגירעון שנבע מההרס של רוב בארות המים ורשתות המים, בעיקר בצפון עזה.


היא ציינה כי הדבר הוביל לשיפור מוחשי בכמויות השאיבה היומיות שהגיעו לכפול באזורים מסוימים, כמו ג'בליה, בנוסף לשאיבת בארות מים עירוניות, כך שסך כל כמויות השאיבה היומיות הממוצעות מבארות פרטיות בעזה ובצפון הגיעו בין 18,500 ל-19,000 מ"ק ביום.


עוד הסבירה רשות המים כי זיהתה, אספה וסיווגה בארות פרטיות אלו לקבוצות תפעוליות, צמודות לגנרטורים חשמליים בגדלים שונים, קבועים או ניידים, בפיקוח ומעקב של נותני השירותים, על מנת להבטיח תועלת מרבית מהם על פי לוחות זמנים תפעוליים קבועים, המאפשרים אספקה של כ-200,000 איש מדי יום עם מים לשימוש ביתי בטווח של 00 ליטר לאדם בשיתוף פעולה בין 90 ליטר.


בהקשר זה אישרה רשות המים כי במהלך חודש פברואר האחרון חולקו למעלה מ-300,000 ליטר דלק ל-61 מתקני מים ו-8 מתקני ביוב, בנוסף ל-600 בארות מים פרטיות בעזה ובצפון. מתקנים אלו כללו 37 בארות מים ו-5 תחנות שאיבת ביוב בעיר עזה, 12 בארות מים ו-3 תחנות שאיבה של ביוב בבית לאהיה, 6 בארות מים בבית חאנון ו-6 בארות מים בג'בליה.


רשות המים אישרה כי מתבצעות עבודות בשיתוף עם מוסדות שותפים לתחזוקה ותיקון של בארות מים ורשתות קיימות, במטרה לשפר את הביצועים התפעוליים של המערכת, בנוסף לספק גנרטורים חשמליים לכמה מתקנים שתוחזקו לאחרונה, כגון באר הסוכנות 8 ובאר ארגוני בג'בליה, ובאר זמו בעזה.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 3:16 pm - שעון ירושלים

הרוגים ופציעות בזמן שהכיבוש הפציץ אזרחים צפונית מזרחית לאל-בוריג'

מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו ביום שני בערב, לאחר שכוחות הכיבוש הפציצו את צפון מחנה אל-בוריג'.


מקורות מקומיים דיווחו כי לפחות שני אזרחים נהרגו וכמה אחרים נפצעו בתקיפת מזל"ט ישראלית ליד ואדי אבו קטרון, צפונית מזרחית למחנה אל-בוריג' במרכז רצועת עזה.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 2:40 pm - שעון ירושלים

מתנחלים גונבים מיכל מים בצפון בקעת הירדן

אמש גנבו מתנחלים מכלית מים של אזרח בחומסה שבצפון בקעת הירדן.


פקיד תיק ההתנחלויות בנפת טובאס, מואטז בשאראת, דיווח כי אמש גנבו המתנחלים מיכל מים של 3 כוסות בבעלותו של האזרח מועז עבדול גאני עוודה, בזמן שהיה בשטחי המרעה והשקה את הבהמות שלו.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 2:38 pm - שעון ירושלים

הכיבוש הורס מתקן מדרום לטול כרם

כוחות הכיבוש הישראלי הרסו בפתאומיות וללא התראה מוקדמת, ביום שני, בסיס בנייה קרקעי הממוקם באזור אל-גראסת, דרומית מזרחית לעיירה פארון, דרומית לטול כרם.


מקורות מקומיים דיווחו כי הבסיס נבנה בשנת 1990, ובעליו קיבלו הודעת הריסה לפני יותר מעשר שנים, יחד עם מספר מתקנים ובתים נוספים באזור. להוציא את פעולת ההריסה, למרות היעדר כל הודעה מוקדמת.


הוא הסביר כי המתקן שייך לאזרח עבדול חמיד מוסטפא שלבי מהעיר טול-כרם, ונמצא במרחק של כ-200 מטרים מחומת ההפרדה וההרחבה הגזענית שנבנתה על אדמות העיירה, וציין כי פעולות ההריסה באות במסגרת המדיניות המתמשכת של הכיבוש להדק את החבל על המציאות החדשה בשטחים.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 1:35 pm - שעון ירושלים

הכיבוש משחרר את הילד הירושלמי, תקי ע'זאווי, בתנאים

היום, יום שני, שחררו רשויות הכיבוש הישראליות את הנערה הירושלמית, תקי ע'זאווי (בת 12), בתנאים שכללו מעצר בית, הרחקה לחודש מבית משפחתה, קנס בסך 3,000 שקלים וערבות צד ג'.


הנציבות לענייני אסירים ומועדון האסירים דיווחו כי כוחות הכיבוש עצרו את הילדה ע'זאווי ב-6 בפברואר, והאריכו את מעצרה עד יום שני, בטענה שלטענת הכיבוש הוא הסתה.


ראוי לציין כי מספר האסירות בבתי הכלא הכיבוש הגיע ל-21.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 11:13 am - שעון ירושלים

עשרות מתנחלים מסתערים על מסגד אל-אקצא

עשרות מתנחלים הסתערו הבוקר (שני) על מסגד אל-אקצא, בחסות חיילי הכיבוש הישראלי.


מקורות מקומיים דיווחו כי עשרות מתנחלים הסתערו על חצרות מסגד אל-אקצא וערכו טקסים תלמודיים פרובוקטיביים.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 11:10 am - שעון ירושלים

אזרח נפצע מכדורי כוחות הכיבוש בדרום רצועת עזה

אזרח נפצע הבוקר (שני) מפגיעת כדורי צבא הכיבוש הישראלי בדרום רצועת עזה.


האזרח נפצע בעיר רפיח, דווקא באזור טל אל-סולטן, ממערב לעיר.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 10:50 am - שעון ירושלים

הצבא הישראלי טוען לחקור את השימוש בעזתים כמגן אנושי

המשטרה הצבאית הישראלית טוענת כי החלה לאחרונה בחקירת השימוש של הצבא הישראלי באזרחים פלסטינים כמגן אנושי במהלך המלחמה ברצועת עזה, דבר שמעמיד את חייהם בסיכון חמור, תוך הפרה בוטה של החוק והאמנות הבינלאומיות ומהווה פשע מלחמה.


המשטרה הצבאית הישראלית, בהוראת התביעה הצבאית, חוקרת רק שישה מקרים בהם שימשו אזרחים פלסטינים כמגן אנושי, למרות שכיחות פשע זה בקרב כוחות ישראליים במהלך המלחמה.


חקירה זו באה בעקבות דו"ח שהוציא הצלב האדום הבינלאומי בינואר האחרון, ולחץ בינלאומי על ישראל, לאור העובדה שכוחות ישראליים השתמשו באזרחים עזה כמגן אנושי כמעט מתחילת המלחמה. הכוחות הישראליים מתארים את האזרחים העזתיים הללו כ"שואיש", כלומר "משרתים" ו"עבדים", דיווח היום (שני) "הארץ".


דו"ח הצלב האדום מתעד הרג חסר הבחנה של אזרחים עזה בראשות קצינים ישראלים בכירים.


הצלב האדום העביר למפקד פיקוד הדרום של צבא ישראל, ירון פינקלמן, עדויות שמסרו תושבי עוטף עזה שנאלצו להרכיב מגנים אנושיים, לאחר שאיים כי הם ובני משפחותיהם יהיו מטרות אם לא ימלאו את הוראות הצבא הישראלי בנושא, שחלקן תועדו בתמונות וקטעי וידאו.


הצלב האדום אישר בדו"ח שלו שלפחות תשעה פשעים כאלה, שבוצעו על ידי כוחות ישראליים בין דצמבר 2023 לינואר 2025, הם עדויות מהימנות ומאומתות, בעוד שהעיתון ציטט חיילים ישראלים רבים המאשרים כי היו עדים לפשעים של שימוש באזרחים כמגן אנושי, וכי "הנח"ל, גבעתי שאחראיים למרבית המקרים הנחקרים והנחקרים".


העיתון ציין כי כל הפשעים של שימוש בעזתים כמגן אנושי דומים, וכוללים מעצר אזרחים לתקופה שנע בין ימים לשבועות, וכפייתם תחת איום לשתף פעולה בביצוע פעולות, באמצעות התעללות פיזית ונפשית, לאחר מכן שחרורם והחזרתם לרצועת עזה, וחלקם נעצרו מחדש במהלך מבצע זה.


בתחילה התבקשו אזרחים להצית בנייני מגורים, דירות ומחסנים, ולעיתים הם נשלחו לתוך מבנים בוערים כדי לוודא שהאש התפשטה לתוכם, "ואם היא לא התפשטה, משימתם הייתה להצית את כל המקום", לפי העיתון.


העיתון ציין כי השימוש באזרחים עזתים כמגן אנושי גבר לאחר שכלבי הצבא הישראלי נהרגו או איבדו את היכולות המבצעיות שלהם, העברת חיילי יחידות הנדסה קרבית מומחים בפירוק מוקשים מהרצועה ללבנון, התמוטטות מכונות הנדסיות ומחסור בנהגים מקצועיים.


"אזרחים החליפו את כל אלה (חיילים) והוקצו באופן ספונטני להטמין חומרי נפץ בבניינים אזרחיים ובמרכזי חמאס שצה"ל ביקש להרוס", נכתב בעיתון, לעיתים הם התבקשו לוודא שאין לוחמים או מוקשים פלסטינים במנהרות, "במקרים אחרים, לפי העדויות ב-Brown, הם מטמיעים את הציוד הבסיסי. s," נכתב בעיתון.


הכוחות הישראליים שלחו גם אזרחים עזתים למרפאות, לבתי חולים ואזורים הומניטריים כדי לדווח לכוחות אם יש שם לוחמים, בזמן שהם נאלצו ללבוש מדים רפואיים ומאושפזים במתקני בריאות.


לפי העיתון, במקרה אחד ירו לוחמים פלסטינים בפלסטיני שצבא ישראל הפך למגן אנושי, לאחר שסברו שהוא "משתף פעולה" עם הצבא. במקרים אחרים, כוחות ישראליים שלחו אזרחים עזתים למשימות צילום לפני הריסת מבנים, ולעתים השתמשו באזרחים כמתרגמים.


דו"ח הצלב האדום קבע כי בעוד אזרחים שהפכו למגנים אנושיים שהו בבתים שנתפסו על ידי כוחות ישראליים, הם נכבלו באזיקים, כוסו את עיניהם, הוכו והושפלו, ונמנעו מהם מזון ומים. באחד המקרים, חיילים ישראלים ירו באזרח משום שסירב לבקשתם להיכנס למקום החשוד כמלכוד ומכיל חמושים פלסטינים.


העיתון אישר כי מנגנוני הביטחון הישראליים היו מודעים לתופעה, לרבות הרמטכ"ל הרצי הלוי, אלוף פיקוד הדרום והתביעה הצבאית.


העיתון ציטט חייל ישראלי שאמר, "בצבא הישראלי, הם יודעים שזה לא היה אירוע חד פעמי שבוצע על ידי מפקד פלוגה צעיר וטיפש, שהחליט לעשות את זה בעצמו, זה בוצע בידיעתו של לפחות מפקד חטיבה, חיילים רבים דרשו הסבר על הפעולה הזו, אבל הקצינים מנעו כל דיון על זה בחיים שלהם. עדיף שהחיילים שלנו יהיו בחיים והמוקש יתפוצץ עליהם", כלומר הפלסטינים.


העיתון אישר כי מהצהרותיהם של חיילים ישראלים שהזהירו מפני שימוש באזרחים עזתים כמגן אנושי עולה בבירור כי "הפיקוד העליון של הצבא השתיק אותם" וכי הם נחשבים כמכשילים את "מהלך המלחמה ושימור הכוחות".


חייל ישראלי תיאר כיצד הפכו שני פלסטינים למגנים, ואמר, "אחד היה בשנות ה-20 לחייו והשני היה בן 16. אמרו לנו, 'הם שימשו כמגנים אנושיים'. קצין אחד אמר, 'אל תרביץ להם יותר מדי כי אנחנו צריכים שהם יפתחו מקום שהחיילים צריכים להגיע אליו'".


העיתון ציטט חייל ישראלי שאמר כי הפלסטינים המשמשים את הצבא הישראלי כמגן אנושי "הם אזרחים שלא חשודים בכלום, והם לא נלקחים לחקירה, ולא ברור לנו איך הם נבחרים. לפעמים משתמשים בהם במשך שבועות ארוכים ומועברים מיחידה אחת לאחרת. הם ישנים בחדר מדרגות בתוך בניין שנמכרים בתאונה על ידי שומר, והם אוכלים אותם בתאונה משהו לאכול הם משרתים את הכוחות על ידי נשיאת משאות כבדים".


"הם נתונים כל הזמן לאלימות, במיוחד כשהם חדשים וצריכים להכניע אותם", הוסיף אותו חייל, "אבל אפילו הוותיקים מביניהם נתונים לאלימות והשפלה, ולעיתים קרובות זה הופך להיות קיצוני. קצין חולף על ראשם עם קסדה, כל חייל ששומע משהו או שרק כועס עליהם. shawish' במשמורתו."

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 10:13 am - שעון ירושלים

הודעות על הריסת בתים, הרס רכוש ותפיסת רכוש בירושלים

היום, יום שני, השמידו כוחות הכיבוש הישראלי דוכנים מסחריים ותפסו את תכולתם בכניסה לעיירה ענתא, תוך הודעה על הריסת מתקנים ובתים בעיירה עיסאוויה, מצפון-מזרח לירושלים.


מקורות מקומיים דיווחו כי חיילי הכיבוש תפסו כמה דוכנים והרסו אחרים.


המקורות ציינו כי הכיבוש פשט על עיסאוויה ואיים על מספר מתקנים ובתים בהריסה. בנוסף, חיילים רגלים מצבא הכיבוש הסתערו על מחנה שועפאט.


ראוי לציין שרשויות הכיבוש הודיעו על 93 מתקנים של הריסה, מרוכזים בנפת שכם ב-25 הודעות, לאחר מכן נפת טול-כרם עם 24 הודעות, חברון עם 13 וטובאס עם 8 הודעות.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 10:10 am - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך לסגור את מעברי כרם שלום וארז זה היום התשיעי

רשויות הכיבוש הישראליות ממשיכות לסגור את מעברי כרם שלום ובית חאנון (ארז), הממוקמים מצפון ומדרום לרצועת עזה, זה היום התשיעי ברציפות, תוך עצירה מוחלטת של כניסת הסיוע.


זאת לאחר החלטתו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, להפסיק את כל הסחורות והאספקה לרצועת עזה, החל מה-3/2/2025.


קבוצה של יותר משלושים מומחי או"ם עצמאיים הכריזה כי ישראל חוזרת ל"מיליטריזציה של הרעב" ברצועת עזה, "באמצעות קבלת החלטה להפר" את הסכם הפסקת האש והשעיית כניסת הסיוע ההומניטרי.


בהצהרה, מומחי מועצת זכויות האדם, לרבות הכתבת המיוחדת של האו"ם לשטח הפלסטיני, פרנצ'סקה אלבניה, אמרו כי "ישראל, ככוח הכובש, נותרה מחויבת בכל עת להבטיח אספקת מזון נאות, אספקה רפואית ושירותי סיוע אחרים".


"על ידי ניתוק מכוון של אספקה חיונית, כולל כאלה לבריאות מינית ופוריות ומכשירי עזר לאנשים עם מוגבלות, ישראל שוב מנשקת את הסיוע", אמרו מומחי האו"ם.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 10:05 am - שעון ירושלים

זה היום ה-43... נמשכת התוקפנות הישראלית בטול כרם ובמחנותיה

כוחות הכיבוש הישראלי ממשיכים בתוקפנותם על העיר טול-כרם ומחנהה זה היום ה-43 ברציפות, ובמחנה נור שמס זה היום ה-30, על רקע תגבורת צבאית, מצור ופשיטות נרחבות על בתים.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש שלחו תגבורת צבאית לכיוון העיר ושני מחנותיה, ופרסו חוליות חי"ר בסמטאות המחנות ובסביבותיה, תוך ירי של תחמושת חיה ופצצות קול כדי להטיל אימה על האזרחים.


כמו כן ממשיכים כוחות הכיבוש בפריסה צבאית מול הבתים ובנייני המגורים שאותם תפסו והפכו לצריפים צבאיים, ברחוב שכם המחבר בין מחנות טול כרם ונור שמס, תוך עצירה וחיפוש בכלי רכב חולפים, בנוסף לבדיקת זהות האזרחים ועיכובם לחקירה, שחלקם נתונים להתעללות, בעיקר צעירים.


במחנה טול-כרם תגברו כוחות הכיבוש את הסיורים הרגליים בכל שכונותיו, והוצבו בשכונות שוהדא, אל-חידמת ואל-מורבאעה, ופשטו על בתים וחנויות לאחר שפרצו את דלתותיהם, פוצצו אותן והשחיתו את תכולתן, תוך ירי כדורים באקראי, בזמן שההרס נמצא במחנה, בזמן שההרס נמצא במחנה היו נתונים להריסה מוחלטת וחלקית, ונדליזם ושריפה, בעוד השאר הפכו לצריפים צבאיים.


במחנה נור שמס ממשיכים כוחות הכיבוש במצור הדוק, עם כניסת התוקפנות לחודש השני שלה, מלווה בהסתערות על בתים בשכונת דמג', שם הם המשיכו להרוס את תכולתם לאחר חיפושים בהם והעבירו את תושביהם לחקירה, תוך קולות היריות, במקביל להרס ביתם וההרס המוחלט של מאנשי שכונת יא, שפגעה ביותר מ-28 בתים, כחלק מתוכניתם לסלול כבישים ולשנות את המאפיינים הגיאוגרפיים של המחנה.


התוקפנות המתמשכת בעיר ובשני מחנותיה הביאה למות קדושים של 13 אזרחים, בהם ילד ושתי נשים, אחת מהן בחודש השמיני להריונה, בנוסף לפציעה ומעצר של עשרות, ולעקירה כפויה של יותר מ-9,000 בני אדם ממחנה נור שמס, ו-12,000 ממחנה נור שמס.

פלסטין

ב 10 מרץ 2025 9:29 am - שעון ירושלים

פשיטות ומעצרים בגדה המערבית

הבוקר, יום שני, פתחו כוחות הכיבוש הישראלי במסע פשיטות ומעצרים בגדה המערבית.


בחברון היא נעצרה.   כוחות הכיבוש שחררו את האסירים: אמג'ד אל-חמורי, סעיד, עותמאן, נידאל, מואטז אל-קוואסמי, מונתר אל-ג'ובה, יוסף אבו חוסיין, מוחמד אבו חדיד ואשרף בדר, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם בעיר חברון.


כוחות הכיבוש גם פשטו על מספר בתים של אזרחים בעיירה, ערכו בהם חיפוש וזרעו הרס בתכולתם ועצרו: עאמר נידאל עאמר אבו מריה ומג'ד זהיר מוקביל.


בינתיים, כוחות אלו הסתערו על ביתו של כיפה מוקביל ותפסו את רכבה של אשתו.


באותו הקשר השליכו כוחות הכיבוש פצצות גז מדמיע באזור אל-דהר, במהלך הארוחה שלפני עלות השחר, לעבר בתי אזרחים, דבר שגרם לחנק, והם טופלו בשטח.


בשכם הסתערו ג'יפים של כיבוש על אזור מזרח ומרכז העיר, פשטו על בית בסביבת המתחם המזרחי, ערכו בו חיפושים, התעסקו בתכולתו וירו פנימה כדורים חיים וגרמו נזק בפנים.


כמו כן, ערכו כוחות הכיבוש חיפוש במספר בתים בעיר העתיקה ובסביבתה, ובכיכר זאוואטה ממערב, וסרקו את תכולתם. לא דווח על נפגעים או מעצרים.


בבית לחם עצרו כוחות הכיבוש את האסיר המשוחרר חאלד עזיז אל-פחאר (בן 42) מהכפר דאר סלאח ממזרח, ואת עדי אבו מופרה (בן 32) מהעיירה ג'נאטה ממזרח, לאחר שפשטו וערכו חיפוש על בתיהם.


ברמאללה עצרו כוחות הכיבוש את שני הצעירים, עומר אכרם שרקה וסולימאן עומר נח'לה, במהלך מסע פשיטה רחב היקף שבוצע במחנה.


באותו הקשר פשטו כוחות הכיבוש על מספר בתים במהלך הסתערותם על העיירה סילוואד ממזרח, על הכפרים ג'יפנה מצפון וח'רבתא ממערב, מבלי שדווח על מעצרים.


בקלקיליה הסתערו כוחות הכיבוש על העיר מהכניסה הדרומית שלה והתפשטו במספר שכונות, ביניהן "חיאתה, כפר סבא וחלת נופל", ועצרו את האזרח עימאד ג'אבר בשנות השלושים לחייו, וכן עצרו את רעייתו של האסיר אחמד סלמי, "אום-ימן", לאחר שפשטה עליהם וערכה חיפושים בבתיהם.