פלסטין

ב 12 מאי 2025 2:17 pm - שעון ירושלים

שומרי אל-אקצא מסכלים את ניסיון המתנחלים להביא "קורבן חי", ומחוז ירושלים רואה בכך "התפתחות מסוכנת".

היום, יום שני, סיכלו שומרי מסגד אל-אקצא ניסיון של מתנחלים להביא "קורבן חי" לחצרותיו דרך שער אל-ע'וואנמה.


מקורות מקומיים דיווחו כי מתנחלים פרצו למסגד אל-אקצא דרך באב אל-ע'וואנמה, אחד משעריו, כשהם נושאים טלה קטן. שומרי אל-אקצא רדפו אחריהם וסכלו את ניסיונם להקריב את הטלה באל-אקצא בחג הפסח השני.


594 מתנחלים פרצו היום למסגד אל-אקצא, וביצעו טקסים תלמודיים פרובוקטיביים בחצרותיו, על רקע הגבלות על מתפללים.


באותו הקשר, מחוז ירושלים גינתה, בהצהרה, את ניסיון טבח של בעל חיים בתוך מסגד אל-אקצא, אותו היא רואה כהתפתחות מסוכנת שאינה ניתנת לסובלנות.


המחוז הזהיר כי קבוצת מתנחלים קיצונים ניסתה הבוקר להבריח טלה קטן לתוך מסגד אל-אקצא המבורך, בכוונה לשחוט אותו בתוך חצרותיו, בניסיון פלילי להפר את קדושת האתר הקדוש ביותר למוסלמים אחרי מכה ומדינה.


היא דיווחה ששלושה מתיישבים הצליחו להבריח כבשה שהוחבאה בתוך שק בד דרך שער ע'וואנמה, בניסיון לשחוט את הקורבן על פי טקסים תלמודיים.


היא הדגישה כי התפתחות זו מהווה חצייה חמורה של כל הקווים האדומים, והוסיפה: "אם הטבח היה מתבצע בתוך מסגד אל-אקצא, איש לא היה יכול לחזות את ההשלכות של מעשה פלילי זה".


המחוז הטיל את האחריות המלאה על רשויות הכיבוש לפשע חמור זה וקראה להפסקה מיידית של התקפות המתנחלים. היא הזהירה כי המשך הקנוניה עם קבוצות קיצוניות אלה וניסיונות לכפות עובדה מוגמרת במסגד אל-אקצא עלולים להוביל לתוצאות חמורות.


המחוז קרא לעמנו ולאומות הערביות והאסלאמיות לנקוט פעולה דחופה ורצינית כדי להגן על מסגד אל-אקצא ולסכל את תוכניות הכיבוש להפוך אותו לבית כנסת יהודי כחלק מתוכנית לחלוקה זמנית ומרחבית.


מחוז ירושלים שיבח את ערנותם של שומרי מסגד אל-אקצא, אשר נתונים להטרדות, גירוש, מעצר ותקיפה מצד משטרת הכיבוש ומתנחליה. היא קראה להמשך ערנות ותשומת לב לכל ניסיון חדש של קיצונים נגד אתרים קדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 12:33 pm - שעון ירושלים

אזהרות מקריסת בתי חולים בעזה: מחסור חמור בציוד רפואי ואספקה.

משרד הבריאות בעזה הודיע ביום שני כי חדרי ניתוח, יחידות טיפול נמרץ ומחלקות חירום פועלים כעת עם ציוד רפואי בלוי וחסרים אספקה חיונית. המשרד הזהיר כי מחסור חמור בציוד מעמיק את המשבר העומד בפני בתי החולים ומעכב את עבודתם של הצוותים הרפואיים.


בהודעה לעיתונות הסביר המשרד כי בבתי החולים ברצועת עזה חסרים כעת מכשירי רנטגן ניידים וציוד הרדמה, וכי ציוד כירורגי לניתוחים מיוחדים כמו אורתופדיה, כירורגיית כלי דם ורפואת עיניים אינו זמין.


היא ציינה גם את דלדול הגזים הרפואיים החיוניים כגון פחמן דו-חמצני, בדים רפואיים, מיטות ואספקה למניעת זיהומים, על רקע מחסור באספקת מזון לצוותים העובדים מסביב לשעון עקב המצור הקפדני שהטיל הכיבוש על רצועת עזה.


במשרד הדגישו כי "המחסור החמור בציוד רפואי ובאספקה כללית מחריף את המשבר המורכב שעומד בפני בתי החולים ומעכב את עבודתם של הצוותים הרפואיים".


הסהר האדום: תג ההגנה הפך למסווה של תכריכים עבור אנשי רפואה.

לרגל יום הצלב האדום והסהר האדום העולמי, פרסמה אגודת הסהר האדום הפלסטינית קריאה דחופה לקהילה הבינלאומית לספק הגנה יעילה לעובדים הומניטריים בפלסטין, לאור התקיפות המתמשכות שלהם מצד כוחות הכיבוש הישראליים.


האגודה דיווחה כי "מספר השהידים בקרב עובדיה הגיע ל-48 מאז תחילת התוקפנות, כולל 30 שנהרגו בעת מילוי תפקידם כשהם עונדים את תג הסהר האדום", והדגישה כי מספר השהידים בקרב אנשי עבודה הומניטרית וצוות רפואי ברצועת עזה עלה על 1,400.


האגודה הוסיפה, "סמל הסהר האדום, שאמור לספק הגנה לנושאיו, הפך לתכריך לגופות המתנדבים והצוות שלנו שהיו מטרה בעת ביצוע תפקידיהם ההומניטריים, בתוך דממה בינלאומית".


האגודה הדגישה כי התקפות אלו הן חלק ממדיניות שיטתית שמטרתה לערער את מערכת הבריאות של עזה, וקראה למתן דין וחשבון לאחראים להפרות ולשחרור מיידי של שלושה מחבריה, אשר ממשיכים להיעלם בכוח על ידי הכיבוש, יחד עם עשרות עובדי רפואה.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 12:31 pm - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך להרוס בתים במחנה נור שאמס, מזרחית לטול כרם.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים להרוס בתים במחנה נור שאמס, מזרחית לטול כרם, כחלק מתוקפנותם המתמשכת נגד המחנה, זה היום ה-93 ברציפות.


מקורות מקומיים דיווחו כי דחפורים ישראלים המשיכו להרוס מבני מגורים בשכונת אל-ג'אמי, על רקע קולות פיצוצים אדירים באזור. מצור כבד הוטל על המחנה.


הסלמה זו מגיעה כחלק מיישום תוכנית הכיבוש להריסת 106 בתים ומבנים במחנות טול כרם ונור שאמס, עליה הודיע הכיבוש לפני יותר מ-10 ימים והחל ליישם בשבוע שעבר.


על פי הערכות מקומיות, מספר הבניינים שנהרסו על ידי דחפורים ישראליים בשבוע האחרון הגיע ל-15, כולל דירות מגורים. בתים אחרים פוצצו גם הם, לאחר שתושבים פונו לאחר תיאום מוקדם, מה שגרם לעקירתם בכוח במהלך התוקפנות המתמשכת.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 12:29 pm - שעון ירושלים

מספר ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-52,862 מאז תחילת המתקפה.

מספר ההרוגים במלחמה הרצחנית והתוקפנות שניהלו כוחות הכיבוש הישראליים ברצועת עזה עלה ל-52,862 שהידים ו-119,648 פצועים מאז ה-7 באוקטובר 2023.


משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח כי מספר ההרוגים כולל 2,749 שהידים ו-7,607 פצועים מאז ה-18 במרץ, אז חידש הכיבוש את תוקפנותו נגד הרצועה בעקבות הסכם הפסקת האש.


במהלך 24 השעות האחרונות הגיעו 33 שהידים לבתי החולים ברצועת עזה, כולל 29 קורבנות חדשים, ארבעה נוספים שהבריאו ו-94 פצועים נוספים. מספר קורבנות נותרו קבורים תחת ההריסות וההריסות, וברחובות, ללא אפשרות להגיע אליהם על ידי אמבולנסים וצוותי הגנה אזרחית.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 10:29 am - שעון ירושלים

הקבינט הישראלי אישר החלטה לתפוס קרקעות בשטח C.

הקבינט המדיני-ביטחוני הישראלי אישר ביום ראשון החלטה לרשום זכויות בעלות על קרקעות בשטח C בגדה המערבית בפעם הראשונה מאז 1967. החלטה זו סותרת את החוקים הבינלאומיים הנוגעים לכיבוש ותוביל להחרמת אדמות פלסטיניות, אשר מתקשות להוכיח את בעלותן.


הקבינט גם הורה למערכת הביטחון הישראלית לרסן "בכל דרך" צעדים מקבילים שיזמה הרשות הפלסטינית.


עיתון "הארץ" ציטט היום, שני, את שר הביטחון ישראל כץ שאמר כי החלטה זו "תחזק את ההתנחלויות".


ההחלטה קובעת כי זכויות הבעלות על מקרקעין יירשמו בטאבו בתום הליכי המיפוי ובחינת תביעות הבעלות על ידי רשויות הכיבוש. רישום בעלות בטאבו הוא הליך סופי שקשה לערער עליו. על פי נהלים אלה, כל קרקע שעליה לא רשומות זכויות בעלות מועברת לידי רשויות הכיבוש.


בתקופת המנדט הבריטי והשלטון הירדני בגדה המערבית, החלו הליכי רישום מקרקעין, אך ישראל הקפיאה הליכים אלה לאחר כיבוש הגדה המערבית בשנת 1967.


עורך הדין לזכויות אדם מיכאל ספרד, מומחה ישראלי למשפט בינלאומי ולדיני מלחמה, אמר כי החלטת הקבינט סותרת את החוק האוסר על שינויים בעלי השלכות מרחיקות לכת בשטח כבוש, על פי העיתון.


ספרד הוסיף, "אין סיכוי שפלסטיני כלשהו יקבל הכרה בזכויות הקניין שלו. החלטת הסדר הקרקעות תיושם בתנאים שיהפכו אותה לגניבה מסיבית של כל הקרקעות בשטח C על ידי מדינת ישראל".


הוא הדגיש כי "לא במקרה הוטל איסור על הכובש לבצע הסדרי קרקע. איסור זה נובע מהעובדה שבתנאי כיבוש, לא ניתן לבצע התנחלויות באופן חופשי".

לפלסטינים אין גישה למידע ולמסמכים שיכולים להוכיח את זכויותיהם, ופלסטינים נפקדים (כלומר פלסטינים שאינם מתגוררים בישראל או בגדה המערבית) אינם יכולים להשתתף בהליכים אלה למרות היותם בעלי אדמות. הכובש אינו גוף אובייקטיבי שמחליט בתביעות, ויש חוסר אמון ופחד מוחלט שיגרמו לפלסטינים רבים להימנע מלהשתתף בתהליך זה.


בהחלטת הקבינט, שיזמו כץ ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', המשמש גם כשר משרד הביטחון האחראי על ההתנחלויות, נקבע כי הקבינט מורה למפקד פיקוד המרכז לחדש את התיישבות הקרקעות בשטח C.


על פי החלטת הממשלה, על הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, היועץ המשפטי של שירות הביטחון ומנהלת ההתיישבות להשלים את העבודה תוך 60 ימי עבודה על מנת ליישם את הסדר המקרקעין.


כץ תיאר את החלטת הממשלה בעניין זה כ"מהפכנית", וכי היא "עושה צדק עם ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ותוביל לחיזוקה, ביסוסה והרחבתה".


סמוטריץ' אמר, "תהליך הסדר הקרקעות מצטרף ליישוב מאחזים (כלומר, מאחזים לא מורשים), תכנון, בנייה ופיתוח של כבישים ותשתיות שאנו מובילים במטרה להביא עוד מיליון מתיישבים, לחזק את חגורת הביטחון של מדינת ישראל ולבטל את איום מדינת הטרור הפלסטינית".


בשנים האחרונות החלה הרשות הפלסטינית בהליכי רישום מקרקעין, אך ישראל אינה מכירה בכך. החלטת הקבינט אתמול קובעת כי לא תינתן כל סמכות לצעד הפלסטיני ומורה למערכת הביטחון הישראלית למנוע את השלמתו "בכל האמצעים העומדים לרשותה".


בין האמצעים המוזכרים בהחלטת הקבינט נמנים מניעת כניסה של עובדים או מודדים פלסטינים לאזורים בהם מתקיים הסדר קרקעות של הכיבוש, ומניעת העברת סיוע כלכלי ממדינות זרות ליישום הליכי רישום קרקעות פלסטיניים.


בהחלטתו, הורה הקבינט לרמטכ"ל ולראשי השב"כ והמוסד להעביר למשרד האוצר מידע בנוגע להשקעות הרשות הפלסטינית בהליכי רישום מקרקעין, לרבות כספים שנאספו כתרומות ממדינות זרות, כדי לבחון דרכים לנכותם מהכנסות הרשות הפלסטינית מפינוי מקרקעין.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 10:23 am - שעון ירושלים

גדודי אל-קסאם משחררים את האסיר אלכסנדר, וצבא ישראל עוצר את פעילותו ברצועת עזה.

גדודי קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, החליטה לשחרר את האסיר האמריקאי, עידן אלכסנדר, ביום שני, 12 במאי 2025.


כך פורסם בציוץ שפרסם דובר גדודי אל-קסאם, אבו עוביידה.


בהקשר זה, צבא ישראל עצר זמנית את פעולותיו הצבאיות ברצועת עזה ביום שני אחר הצהריים, כהכנה להחזרתו של החייל השבוי עידן אלכסנדר, אזרח ארה"ב, לאחר שגדודי עזבון אל-קסאם הודיעו על החלטתם לשחררו.


ערוץ 12 דיווח כי הצבא קיבל הנחיות ישירות מהדרג המדיני להפסיק את האש החל מהשעה 12 בצהריים כדי להבטיח את מעברו הבטוח של עידן ביציאתו מרצועת עזה.


הערוץ ציטט גורם ישראלי רשמי שאמר: "אנו מוכנים להבטיח מעבר בטוח כדי להבטיח את יציאתו הבטוחה של עידן מעזה. קבענו מועד אחרון לשעה 20:00, עם ציפייה שהמבצע יושלם מוקדם יותר".


הערוץ ציין גם כי ישראל החליטה להפסיק את התקיפות האוויריות שלה מעל עזה, הן למטרות מודיעיניות והן למטרות מבצעיות, כחלק מהסדרי הביטחון שנועדו להקל על חזרתו של החייל.


עיתון "הארץ" אישר מצידו כי מתקיימות הכנות לקבלת עידן אלכסנדר היום, בעוד ש"ידיעות אחרונות" דיווח כי התיאום עם הצלב האדום הבינלאומי (ICRC) לקבלת פניו הושלם.


התפתחות זו מגיעה במקביל להגעתו של השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, לתל אביב, שם הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והשר רון דרמר. מהלך זה, ככל הנראה, קשור לתיאום תהליך השחרור ולבחינת דרכים לביסוס הפסקת האש.


יוזמה זו מייצגת התפתחות משמעותית על רקע מאמצים בינלאומיים להרגעת המצב ברצועת עזה, על רקע דרישות גוברות להפסקת אש.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 10:19 am - שעון ירושלים

ארגוני האו"ם: 2.1 מיליון תושבי עזה עומדים בפני רעב

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) קרא לסיים את מצור המזון על רצועת עזה, הנמשך כבר תשעה שבועות, במיוחד לאור העובדה שחייהם של 2.1 מיליון תושבי עזה מונחים על כף המאזניים.


משרד האו"ם אישר באתר הרשמי שלו כי המלאי שלו כמעט מתרוקן, כאשר המצור הישראלי המקיף על עזה נכנס לחודש השלישי שלו.


סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (אונר"א) מסרה מצידה כי חלפו יותר מתשעה שבועות מאז תחילת המצור על עזה, שבמהלכם מנעה ישראל את כניסתם של כל סיוע הומניטרי, רפואי ומסחרי.


היא הוסיפה כי ככל שהמצור הזה יימשך זמן רב יותר, כך יגדל הנזק הבלתי הפיך לחייהם של אינספור אנשים.


סוכנות האו"ם אישרה כי אלפי משאיות שלה מוכנות להיכנס, וציינה כי צוותיה בעזה מוכנים להרחיב את היקף המשלוחים.


בהקשר זה, דו"ח של תוכנית ניתוח תמונות לוויין של האו"ם הראה כי כ-81% מהאדמה הראויה לעיבוד ברצועת עזה חוות ירידה משמעותית ביבולים החקלאיים.


דו"ח האו"ם קבע כי הרס אדמות חקלאיות נגרם כתוצאה מפעולות הפצצה ודחפורים כתוצאה מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר 2023.


מאז ה-2 במרץ, הכיבוש הישראלי מנע כניסת כל סיוע, מזון וסיוע רפואי לרצועת עזה, שעליה תלויים התושבים לחלוטין להישרדותם.

ערבי ובינלאומי

ב 12 מאי 2025 9:49 am - שעון ירושלים

אופטימיות זהירה לאחר סבב השיחות הרביעי של הגרעין בין וושינגטון לטהרן

ארצות הברית ואיראן סיימו סבב רביעי של שיחות גרעין במוסקט, בירת עומאן, על רקע אופטימיות זהירה והבטחות משני הצדדים כי הדיאלוג יימשך.


למרות שלא הושגה פריצת דרך מכרעת במהלך הישיבות ביום ראשון, הצהרות שפרסמו שתי המשלחות הביעו שביעות רצון כללית מהתקדמות המשא ומתן, והעלו תקווה כי סבב חמישי יתקיים בקרוב.


שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, ציין כי איראן מוכנה לשקול קבלת הגבלות זמניות על רמת ונפח העשרת האורניום כחלק מצעדים לבניית אמון בין טהרן למערב, דבר המסמן התפתחות משמעותית בעמדתה של איראן.


אראגצ'י תיאר את המשא ומתן כ"קשה אך מועיל", והדגיש כי ארצו נותרה מחויבת לפתרון דיפלומטי.


מצדו, הממשל האמריקאי הביע שביעות רצון מהתקדמות השיחות, ותיאר את סבב השיחות האחרון כ"מעודד". גורמים אמריקאים הדגישו כי ההתקדמות שהושגה סוללת את הדרך להסכם מקיף יותר הנוגע לסוגיות הגרעיניות, ההומניטריות והאזוריות.


סיור זה הוא המשך למאמצים דיפלומטיים הנמשכים מזה מספר חודשים, בחסות תיווך עומאני פעיל ובתמיכת גורמים בינלאומיים אחרים, כולל האיחוד האירופי וקטאר.


סולטנות עומאן ממלאת תפקיד מרכזי ביצירת סביבה ניטרלית לקירוב שני הצדדים, בתקופה שבה בירות אזוריות ובינלאומיות מבקשות לרסן את המתיחות הגוברת באזור המפרץ.


לעומת זאת, משא ומתן זה נתקל בהתנגדות עזה מצד ממשלת ישראל, הרואה בכל הסכם פוטנציאלי איום על ביטחונה הלאומי.


על פי מקורות דיפלומטיים, תל אביב הגבירה את מגעיה עם בעלות בריתה בוושינגטון כדי ללחוץ עליהן לעכב כל התקרבות אמריקאית-איראנית שעשויה להוביל להקלת הסנקציות או לחידוש הסכם הגרעין הקודם.


בהקשר זה, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מתח ביקורת חריפה על כל צעד לקראת הסדר עם טהרן, והזהיר כי "הסכמי ביניים ייתנו לאיראן זמן נוסף לפתח את תוכנית הגרעין שלה", כפי שניסח זאת.


באמצעות מאמציה הפוליטיים והדיפלומטיים, ישראל מבקשת לסכל כל הסכם סופי פוטנציאלי, או לפחות להשפיע על תוכנו כך שיכלול תנאים מחמירים יותר נגד איראן.


למרות המכשולים הפוליטיים הישראליים, מתווכים אזוריים ובינלאומיים ממשיכים לדחוף להרגעה ולהבנה שיחסכו הסלמה נוספת באזור.


חוגים בינלאומיים ממתינים לתוצאות הסבב הבא, שצפוי להיות מכריע בקביעת גורל המאמצים להחיות את הסכם הגרעין ולחדש את היחסים בין טהרן לוושינגטון.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 9:41 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש החלו להרוס בית ממערב לחברון

הבוקר, יום שני, החלו כוחות הכיבוש הישראליים בהריסת בית בעיירה אידנה, ממערב לחברון.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש החלו בהריסת בית באזור אל-קסארה, מזרחית לעיירה אידנה.


ועדת ההתנגדות לחומה ולהתנחלויות עקבה אחר יישום 73 פעולות הריסה על ידי רשויות הכיבוש הישראליות במהלך חודש אפריל, כנגד 152 מתקנים, כולל 96 בתים מאוכלסים, 10 בתים לא מאוכלסים, 34 מתקנים חקלאיים ואחרים. הפעילות התרכזה במחוז טובאס עם 59 מתקנים, במחוז חברון עם 39 מתקנים, ובמחוז ירושלים עם 17 מתקנים.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 9:06 am - שעון ירושלים

הכיבוש פותח במסע מעצרים בגדה המערבית.

כוחות הכיבוש הישראליים פתחו בקמפיין מעצרים באזורים שונים בגדה המערבית עם שחר בבוקר יום שני.


בבית לחם, כוחות הכיבוש עצרו את אחמד מוסא עטאללה (בן 16) מהעיר בית סאחור במזרח, את מחמוד עאדל אל-פרוח' (בן 57) ואת באסם עבדול מג'יד קוואזבה (בן 59) מהכפר אל-מיניה במזרח, לאחר שפשטו וחפשו בבתיהם.


כוחות אחרים עצרו את סוהייב אל-זבאדווי ומוחמד הרשה לאחר שפשטו על בתיהם בשכונה המערבית של העיירה קפין, מצפון לטול כרם.


בשכם, כוחות ישראליים פרצו למחנה בלאטה, הקיפו בית ועצרו את ברק מישה.


בחברון, כוחות הכיבוש עצרו את מוחמד עאדל אל-פרוח' ובסם קוואזבה מהעיירה סעיר במחסום צבאי בעיר תוקע, מדרום לבית לחם.


בג'נין, כוחות הכיבוש הישראליים תקפו הבוקר, יום שני, צעיר בכניסה הראשית למחנה ג'נין.


מקורות מקומיים מסרו כי כוחות הכיבוש עצרו צעיר בכניסה למחנה, ליד בית החולים הממשלתי ג'נין, אזקו אותו והתעללו בו. חייל צילם אותו בזמן ששכב על הקרקע.

פלסטין

ב 12 מאי 2025 8:46 am - שעון ירושלים

15 הרוגים כתוצאה מהפצצת הכיבוש על בית ספר שסיפק מחסה לעקורים בג'באליה, מצפון לרצועת עזה.

מקורות רפואיים הודיעו כי מספר ההרוגים מהפצצת בית ספר בו שוכנו עקורים על ידי הכיבוש הישראלי מוקדם בבוקר יום שני עלה ל-15, כאשר דווח על מספר פצועים.


מקורות רפואיים הוסיפו כי חמישה ילדים היו בין השהידים, יחד עם מספר פצועים נוספים, לאחר שמטוסי קרב ישראליים תקפו את הקומה השנייה של בית הספר פאטימה בינת אסד, בו שוכנים עקורים בג'באליה אל-בלאד, מצפון לרצועת עזה.


מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו לאחר שכוחות הכיבוש הפציצו בית סמוך למסגד חמד אל-חסנאת, ממערב למחנה נוסייראת במרכז רצועת עזה.

צבא הכיבוש פוצץ מספר בתים באזורים המזרחיים של שכונת אל-תופאח, צפונית-מזרחית לעיר עזה.


מספר ההרוגים במלחמה הרצחנית והתוקפנות שניהלו כוחות הכיבוש הישראליים נגד רצועת עזה עלה ל-52,829 שהידים ו-119,554 פצועים מאז ה-7 באוקטובר 2023.

פלסטין

א 11 מאי 2025 12:09 pm - שעון ירושלים

תוקפנות הכיבוש על העיר טול כרם ושני מחנותיה נכנסת ליומה ה-105.

התוקפנות הישראלית על העיר טול כרם ומחנה העיר נכנסה ליומה ה-105 ברציפות, וליום ה-92 ברציפות על מחנה נור שאמס, על רקע הסלמה מתמשכת של פשיטות והריסת בתים.


מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש שולחים תגבורת צבאית לעיר מסביב לשעון, מסיירים ברחובותיה הראשיים, צופרים באופן פרובוקטיבי וחוסמים את תנועת האזרחים.


הבוקר, כוחות הכיבוש עצרו את אסד דאגר מפרבר שווייקה, ועצרו את עבדול אבו לבדח ממחנה נור שאמס ואת מוסטפא אל-ח'רוף משכונת אל-סלאם ממזרח לעיר לתקופה מסוימת לאחר שהכו אותם קשות.


אתמול, טול כרם הייתה עדה לתנועות פרובוקטיביות עזות של כלי רכב צבאיים ויחידות חיל רגלים שלה, מלוות בירי כבד של פצצות הרעש לעבר עוברים ושבים. אלה התרכזו באופן ניכר ברחוב פריז, בכיכר מרטיר ת'אבת ת'אבת, בסביבת בית החולים הממשלתי מרטיר ת'אבת ת'אבת, בכיכר גמאל עבד אל-נאצר, ברחוב אל-חדדין ובמרכז השוק, שם הוצבו מחסומי פתע, שחסמו את תנועת האזרחים והרכבים, והעמידו אותם לבדיקה, בדיקה וחקירה.


כוחות אלה פשטו גם על מספר בתי קפה וחנויות, סגרו חלק מהם באופן שרירותי, ועצרו צעירים בתוך אחת החנויות וחקרו אותם.


בהתפתחות קשורה, כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בהסלמה בשטח במחנה נור שאמס, שם פוצצו אתמול ארבעה בניינים בשכונת מנשייה, כל אחד בן שלוש קומות לפחות. הפיצוצים לוו בקולות פיצוצים אדירים ברחבי האזור, כאשר עשן כבד היתמר.


בשבוע שעבר, מחנה נור שאמס היה עד להריסה נרחבת של מבני מגורים בשכונות אל-מנשיה, אל-מסלח, אל-ג'אמי, אל-עידה ואל-שוהדא. זה מגיע כחלק מתוכנית הכיבוש להרוס 106 בתים ומבני מגורים במחנות טול כרם ונור שאמס. המתיחות במחנה נותרה גבוהה, כאשר התושבים צופים גל חדש של הריסות.


על פי הערכות מקומיות, מספר הבניינים שנהרסו על ידי דחפורים ישראליים בשבוע האחרון הגיע ל-15, כולל דירות שדייריהן פונו לאחר תיאום מוקדם ונעקרו בכוח במהלך התוקפנות המתמשכת.


כוחות הכיבוש ממשיכים גם להשתלט על בתים ומבני מגורים ברחוב שכם ובשכונה הצפונית הסמוכה, והפכו אותם לצריפים צבאיים לאחר שפינו בכוח את תושביהם. כוחות הכיבוש הציבו את רכביהם בסביבה, למרות שכמה מבנים נותרו תחת שליטת הכיבוש במשך יותר מחודשיים.


התוקפנות וההסלמה המתמשכות של הכיבוש נגד העיר טול כרם ושני מחנותיה הביאו למותם של 13 אזרחים, ביניהם ילד ושתי נשים, שאחת מהן הייתה בחודש השמיני להריונה. עשרות נפצעו ונעצרו, והתשתיות, הבתים, החנויות והרכבים נהרסו לחלוטין וחלקית, נשרפו, הושחתו, נשדדו ונבזזו.


התוקפנות הביאה גם לעקירה בכפייה של יותר מ-4,200 משפחות ממחנות טול כרם ונור שאמס, המונות למעלה מ-25,000 אזרחים. זה גם הוביל להרס מוחלט של יותר מ-400 בתים ולהרס חלקי של 2,573 אחרים. יתר על כן, הכניסות והסמטאות נאטמו בתלוליות עפר, והפכו אותן לאזורים מבודדים נטולי כל סימן חיים.

פלסטין

א 11 מאי 2025 11:52 am - שעון ירושלים

ישיבה בבית הספר של אונר"א בסילוואן במחאה על סגירת בית הספר על ידי הכיבוש.

הורים ותלמידים ערכו ביום ראשון הפגנת שבית בבית הספר לבנות של אונר"א בירושלים בעיר סילואן, דרומית לירושלים הכבושה, במחאה על סגירת בית הספר על ידי רשויות הכיבוש הישראליות.


המפגינים הניפו סיסמאות, ביניהן: "לילדינו יש את הזכות ללמוד. פתחו את דלתות בית הספר", "אין מקום חלופי לילדינו", "בית הספר לבנות בירושלים חייב להישאר פתוח" ו"זכותנו לחינוך".


ביום חמישי האחרון, כוחות הכיבוש הישראליים פרצו לבתי הספר של אונר"א בירושלים, ואילצו תלמידים, עובדי הוראה ואנשי מנהלה להתפנות מיד. ההחלטה לסגור שישה בתי ספר של אונר"א נכנסה לתוקף.


מחוז ירושלים ראה בסגירת בתי הספר של אונר"א בירושלים על ידי רשויות הכיבוש, שם יותר מ-800 תלמידים ותלמידות מקבלים את זכותם הלגיטימית לחינוך, מתקפה בוטה על מוסד של האו"ם שנהנה מחסינות וזכויות יתר המובטחות ומוגנות על ידי חוקים והסכמים בינלאומיים.


המושל הוסיף: "החלטה לא צודקת זו מהווה הסלמה מסוכנת במתקפה השיטתית שמובילה רשויות הכיבוש, שמטרתה לערער את תפקידה של אונר"א כשער לחיסול סוגיית הפליטים הפלסטינים ולביטול זכות השיבה. זוהי הפרה בוטה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי ושל החלטות האו"ם הרלוונטיות."


אונר"א מצידה הצהירה כי סגירת בתי הספר במזרח ירושלים מהווה הפרה חמורה של זכויות היתר והחסינויות של האו"ם, וחוויה טראומטית עבור ילדים המתמודדים עם אובדן מיידי של זכותם לחינוך, שכן שנת הלימודים הנוכחית נמשכת עד 20 ביוני 2025.


משרד החינוך וההשכלה הגבוהה גינה גם את סגירת בתי הספר של אונר"א בירושלים הכבושה על ידי הכיבוש.


המשרד ציין כי מתקפה זו מהווה פשע נגד החינוך ונופלת במסגרת מתקפה שיטתית ומתמשכת על החינוך בירושלים, ואינה עולה בקנה אחד עם מערכת הנורמות והחוקים הבינלאומיים. בראש ובראשונה הן הזכות לחינוך ואמנת זכויות הילד.


משרד החינוך חידש את קריאתו למוסדות בינלאומיים, ובראשם אונסק"ו ויוניצ"ף, לקחת על עצמם את אחריותם ולהגן על זכותם של ילדי פליטים לחינוך חינם ובטוח. המשרד ציין כי פגיעה זו בבתי ספר אחרים תימשך אם הכיבוש לא יורתע ומלחמתו בחינוך בירושלים לא תיפסק.


ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (OIC) גינה את החלטת רשויות הכיבוש הישראליות לסגור את בתי הספר של אונר"א, וראה בכך חלק מצעדים ומדיניות בלתי חוקיים המכוונים לנוכחותה ותפקידה של הסוכנות, במיוחד בירושלים, כחלק מניסיונותיה הבלתי מקובלים לחסל את סוגיית הפליטים הפלסטינים ואת זכותם הטבועה לשיבה.


ב-8 באפריל, פרסמו רשויות הכיבוש החלטה לשלושה בתי ספר במחנה הפליטים שועפט, ובית ספר אחד בכל אחד מהם בצור באהר, סילוואן וואדי אל-ג'וז, האוסרת על כל אדם להיכנס לבניין בית הספר לאחר ה-8 במאי 2025, כולל מנהלים, מורים, צוות והורים.


אונר"א הצהירה כי יישום החלטתו לסגור את ששת בתי הספר על ידי הכיבוש ישלול מ-800 ילדים את זכותם לחינוך, דבר המהווה הפרה של התחייבויותיה של ישראל על פי המשפט הבינלאומי.


באוקטובר 2024 אישרה כנסת ישראל חוק האוסר על פעילות סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) בישראל.

פלסטין

א 11 מאי 2025 11:26 am - שעון ירושלים

מספר הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון ירד ב-26% בהשוואה להזמנות מראש.

למרות שחלף שבוע מאז פגיעת טיל חות'י ליד נמל התעופה בן גוריון, רוב חברות התעופה הזרות ממשיכות להימנע מחידוש טיסות לישראל וממנה, על רקע ביקורת גוברת על משרד התחבורה הישראלי, שעמד בראש ישיבת חירום שלא הצליחה להניב פתרונות קונקרטיים.


על פי דיווח של אתר החדשות וואלה, יותר מ-19 חברות תעופה זרות נותרו מושעות מטיסות לישראל, וציין כי ההתאוששות בתנועת האוויר נותרה מוגבלת למרות ששדה התעופה חזר לפעילות פחות משעה לאחר התקרית.


על פי נתונים, נמל התעופה בן גוריון רשם היום רק כ-48,900 נוסעים ב-314 טיסות בינלאומיות, המהווים ירידה של 26% במספר הנוסעים וירידה של 34% במספר הטיסות בהשוואה לשבוע שעבר.


עיתון "המרקר" מציין כי חברות תעופה זרות ממשיכות להאריך שוב ושוב את השעיות הטיסות שלהן מבלי לקבוע תאריך ברור לחזרתן.


העיתון דיווח כי חברות תעופה בולטות כמו בריטיש איירווייז, לופטהנזה, דלתא וויז אייר הודיעו על הארכת השעיות הטיסות שלהן עד אמצע או סוף מאי, בעוד שווירג'ין אטלנטיק ביטלה לחלוטין את הקו הישיר שלה לתל אביב.


למרות ששרת התחבורה מירי רגב קיימה פגישה עם בכירים בענף התעופה ועם שר הכלכלה ניר ברקת, הפגישה לא הניבה פתרונות קונקרטיים, על פי דה מרקר.


העיתון ציין כי השר דיבר על הגדלת טיסות ישראליות למוקדים חלופיים כמו אתונה ולרנקה, אך חברות תעופה זרות המשיכו להאריך את הביטולים על רקע תלונות על היעדר תוכנית מגירה ברורה או תקשורת יעילה עם חברות אלו.


העיתון הזהיר כי המשך המשבר עלול להוביל להשלכות כלכליות וביטחוניות, ובראשן: מחירי כרטיסים גבוהים יותר עקב מחסור באספקה, עיכובים בפעילות הובלה אווירית וירידה בהכנסות מנמל התעופה בן גוריון ומחנויות הדיוטי פרי.


היא הוסיפה כי חברות ישראליות ברצועת עזה מתארות את טיפול הממשלה במצב כ"אדיש", וסבורות כי המשרדים הרלוונטיים "מתייחסים למשבר כאילו היה גורל".


ראוי לציין כי מגזר התעופה הישראלי חווה שיבושים חוזרים ונשנים מאז תחילת המלחמה בעזה באוקטובר 2023. רוב חברות התעופה הזרות השעו את טיסותיהן באותה תקופה, וחזרו בהדרגה לפעילות בתחילת 2024, רק כדי לסגת שוב לאחר מתקפת הטילים של החות'ים.

פלסטין

א 11 מאי 2025 10:27 am - שעון ירושלים

אונר"א מזהירה מפני ההשלכות ההרסניות של המצור שהוטל על רצועת עזה.

סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (אונר"א) הזהירה מפני הסיכונים הטמונים בהארכת המצור בן תשעת השבועות על רצועת עזה, שתהיה לו השפעה הרסנית על המצב ההומניטרי של אזרחים רבים.


אונר"א הבהירה בהצהרה שפורסמה בפלטפורמת "X" ביום רביעי כי אלפי משאיות מוכנות להיכנס, וצוותיה בעזה מוכנים להרחיב את היקף פעולות אספקת הסיוע.


היא ציינה כי ישראל מונעת כניסת כל סיוע הומניטרי, רפואי ומסחרי לרצועת עזה כבר יותר מתשעה שבועות.


משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) אישר אתמול בהצהרה שפורסמה בחשבון X שלו כי "פלסטינים מתים ברצועת עזה, הנמצאת תחת מצור ישראלי מוחלט זה החודש השלישי ברציפות", כחלק מרצח עם שנמשך כבר יותר משנה וחצי.


הוא אמר כי 70% מהפלסטינים ברצועת עזה נמצאים באזורים בהם נמצאים כוחות ישראליים, תחת צווי פינוי, או שניהם.


הוא הדגיש כי האומות המאוחדות ושותפיה מוכנים להגביר את הסיוע לרצועת עזה ברגע שיוסר המצור הישראלי, הקיים מאז ה-2 במרץ.


בתאור המצב ברצועת עזה, אמר משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים: "פלסטינים מתים תחת מצור ישראלי מוחלט זה החודש השלישי ברציפות".


לאחרונה, ראש הממשלה מוחמד מוסטפא הכריז על רצועת עזה כאזור רעב, והטיל את האחריות המלאה על רשויות הכיבוש לאסון ההומניטרי המכוון שהתרחש שם.

פלסטין

א 11 מאי 2025 10:25 am - שעון ירושלים

בריאות עזה: כ-1,500 אזרחים איבדו את ראייתם כתוצאה ממלחמת ההשמדה.

משרד הבריאות ברצועת עזה מסר ביום ראשון כי "כ-1,500 אזרחים איבדו את ראייתם כתוצאה ממלחמת ההשמדה, ו-4,000 נוספים נמצאים בסכנת אובדן ראייתם עקב מחסור בתרופות ובציוד רפואי".


מנהל בית החולים לעיניים בעזה, ד"ר עבדול סלאם סבאח, הצהיר כי מגזר הבריאות חווה מחסור חמור באספקה רפואית ובציוד לניתוחי עיניים, מה שהוביל לקריסה כמעט מוחלטת של שירותי הכירורגיה, במיוחד עבור מחלות רשתית, רטינופתיה סוכרתית ודימום פנימי.


סבאח ציין כי בבית החולים לעיניים יש כיום רק שלוש מספריים כירורגיות חד פעמיות הנמצאות בשימוש תכוף, דבר המגביר את הסיכון לחייהם של המטופלים ומונע את הצלתם.


הוא הוסיף: "פגיעות עיניים רבות הנגרמות מפיצוצים דורשות אספקה רפואית כמו הליום ותפרים, שכמעט מתרוקנות לחלוטין".


מנהל בית החולים לעיניים הזהיר כי בית החולים עומד על סף אובדן יכולתו לספק שירותים כירורגיים לחולים אלא אם כן תתבצע התערבות מיידית ודחופה מצד הרשויות הרלוונטיות וארגונים בינלאומיים.

פלסטין

א 11 מאי 2025 9:23 am - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש פתחו בקמפיין מעצרים בגדה המערבית ובירושלים

כוחות הכיבוש הישראליים פתחו בקמפיין מעצרים בגדה המערבית וכבשו את ירושלים עם שחר ביום ראשון.


בירושלים הכבושה, כוחות הכיבוש הסתערו על העיירה אל-ראם ועצרו את שני האחים, מג'ד ואחמד אבו ע'רבייה, לאחר שפשטו על בתיהם. שניהם אסירים לשעבר.


בחברון, כוחות הכיבוש עצרו את עבד אל-עזים אל-נטשה מהעיר חברון, את הילד מוחמד ג'מאל אל-חרוב (בן 17), תלמיד תיכון מהעיירה דורה בדרום, ואת מוחמד סלים חמדאן מבית אולא במערב, לאחר שפשטו וחפשו בבתי משפחותיהם.


מהעיירה בני נעים שממזרח, הם עצרו את האזרח אחמד נביל אל-טריירה ותפסו סכום כסף במהלך חיפוש בביתו והרס תכולתו.


בשכם, כוחות הכיבוש הסתערו על מספר שכונות בחלק המזרחי של העיר, ועל מחנה בלאטה, פשטו על מספר בתים, ערכו חיפושים בהם ובזזו את תכולתם. הם עצרו ארבעה אזרחים, ביניהם: עיאש אסמעיל אבו אל-עיש ובנו חמזה, חסן מרשוד ובנו אחמד.


האחים איהאב, אחמד ובשאר מוחמד בדרסווי נעצרו גם הם מאזור מסאקן אל-שעביה.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על העיירה ביתה ועצרו את הצעיר, אסיד עבדול פתח בני שמסא (בן 18), לאחר שחיפשו בביתו וזרעו בו הרס.


בבית לחם, כוחות הכיבוש עצרו את ראמי מוחמד עבד רבאח (בן 26) ממחנה הפליטים דהיישה בדרום, לאחר שפשטו וערכו חיפוש בבית משפחתו.


עימותים פרצו בשכונת אל-סלאם, שם כוחות הכיבוש ירו גז מדמיע ופצצות הרעש, אך לא דווח על נפגעים.


כוחות הכיבוש פשטו גם על ביתו של אסמעיל מוסלט בעיר בית ג'אלא שבמערב המדינה, ומסרו לבנו בהאא זימון להתייצב בשירותי המודיעין.

פלסטין

א 11 מאי 2025 9:14 am - שעון ירושלים

מקור יודע דבר אמר לאל-קודס: פגישתו של טראמפ עם יורש העצר הסעודי תכלול את עמיתיו בפלסטין, לבנון וסוריה.

מקור יודע דבר מסר לרשת אל-קודס כי הפגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד מחרתיים, יום שלישי, תכלול גם את הנשיא מחמוד עבאס, נשיא לבנון ג'וזף עאון ונשיא סוריה אחמד א-שרע.


המקור, שסירב להזדהות, אמר כי ההצעה הוגשה על ידי הנסיך מוחמד בן סלמאן וקיבלה את אישורו של טראמפ.


המקור אישר כי בן סלמאן מצפה לקבלתו של טראמפ את התנאי הסעודי להקמת מדינה פלסטינית, וציין כי השגת תנאי זה תהווה את אחד ההישגים הגדולים והחשובים ביותר של הדיפלומטיה הפעילה של ערב הסעודית. המקור לא חשף את תוצאות הפגישה הקשורות לאזור.

פלסטין

א 11 מאי 2025 8:47 am - שעון ירושלים

10 הרוגים כתוצאה מהפצצת אוהלי העקורים בחאן יונס על ידי הכיבוש.

עשרה אזרחים, בהם ארבעה ילדים, נהרגו ביום ראשון כאשר כוחות הכיבוש הישראליים הפציצו מחנות פליטים באזורים שונים בחאן יונס, מדרום לרצועת עזה.


מקורות מקומיים דיווחו כי רחפן ישראלי תקף אוהל בו התגוררה משפחת אל-עלמי באזור אל-אמל, מערבית לחאן יונס, והרג את מואטסם מוחמד אל-עלמי, אשתו כינאן ושני ילדיהם, מוחמד ונאדה.


היא הוסיפה כי תקיפה אווירית נוספת, שבוצעה על ידי רחפן ישראלי, כוונה נגד אוהל בו שוכנו עקורים באזור אל-מוואסי, מצפון לחאן יונס, והרגה ארבעה מבני משפחת אגא: עבדול סלאם מחמוד אל-אגגא, אשתו, נסיפה, ושני ילדיהם, איולול וזיינה.


אחמד מוחמד נאסר פהג'אן נהרג ושבעה אזרחים נוספים נפצעו בתקיפה אווירית ישראלית על אוהל משפחת פהג'אן ליד ביר 19, דרומית לחאן יונס. אזרח נוסף נהרג בתקיפת רחפן על אופניים ליד ארגון "רופאים ללא גבולות" במוואסי אל-קרארה, צפונית-מערבית לחאן יונס.


הארטילריה של כוחות הכיבוש הפגיזה את העיירה עבסאן אל-כבירה, מזרחית לחאן יונס, בעוד אש כבדה נורתה מכלי רכב של כוחות הכיבוש.

פלסטין

ש 10 מאי 2025 10:11 pm - שעון ירושלים

מעקב אחר זכויות אדם אירו-ים תיכוני: מצור ישראלי הרג 14 קשישים בעזה בשבוע אחד


ארגון זכויות האדם האירופי-ים תיכוני תיעד את מותם של 14 פלסטינים קשישים ברצועת עזה בשבוע שעבר עקב סיבוכים של רעב, תת תזונה וחוסר טיפול רפואי כתוצאה מהסגר הישראלי המקיף על הרצועה מאז ה-2 במרץ.


ארגון זכויות האדם שבסיסו בז'נבה אמר בהצהרה ביום שבת כי "מוות שקט גובה את חייהם של קשישים וילדים בעזה כתוצאה מתנאי מחיה קטלניים שהטילה ישראל במכוון, ובראשם רעב ומניעת טיפול, כחלק מרצח עם שנמשך כבר יותר מ-19 חודשים".


הוא הסביר כי 14 הקורבנות מתו באזורים שונים בעזה, שם התושבים סובלים ממחסור חמור במזון, מים ותרופות, על רקע רעב וקריסה מוחלטת של מערכת הבריאות, מה שמחמיר את סבלם של קשישים וחולים, ומשאיר אותם להתמודד עם המוות בבידוד מוחלט.


בנוגע למנגנון הישראלי-אמריקאי לכאורה להעברת סיוע לעזה, הזהיר המרכז כי מנגנון זה "הוא תמרון להארכת המצור הבלתי חוקי על ידי הצגת פשע הרעב בצורה מטעה המעניקה לו אופי הומניטרי כוזב ומעניקה לגיטימציה להמשך השימוש בו כנשק במסגרת פשע רצח העם המתמשך".


ביום שישי, שגריר ארה"ב בישראל, מייק האקבי, דיבר בכנס בשגרירות ארה"ב בירושלים על השקת "מאמצי ארה"ב לספק סיוע הומניטרי לעזה", וטען כי הנשיא דונלד טראמפ "הורה לצוותו לעשות כל שביכולתו כדי לספק סיוע לאזרחים".


"זהו מאמץ משמעותי, והוא ידרוש שותפויות מצד ממשלות, ארגונים לא ממשלתיים ופילנתרופים ברחבי העולם. ישנם שותפים רבים שכבר הסכימו להשתתף", אמר האקבי.


הוא הוסיף, "הייתי אומר שהישראלים ישתתפו באספקת הביטחון הצבאי הדרוש מכיוון שזהו אזור מלחמה, אך הם לא ישתתפו בחלוקת מזון, או אפילו בהכנסת מזון לעזה. תפקידם יישאר בפריפריה."



פלסטין

ש 10 מאי 2025 5:51 pm - שעון ירושלים

פציעה מכדורי כוחות הכיבוש הישראליים ממערב לרמאללה

צעיר נורה על ידי כוחות הכיבוש הישראליים במוצאי שבת בכפר נבי סאלח, צפונית-מערבית לרמאללה.


על פי מקורות מקומיים, כוח חיל רגלים ישראלי הסתער על הכפר נבי סאלח, התמקם במרכז הכפר ופתח באש לעבר התושבים ובתיהם. צעיר נורה בירך ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.


בהקשר זה, כוחות הכיבוש המשיכו לסגור את הכניסה המערבית לכפר אל-מור'ייר, שמצפון לרמאללה, בשני הכיוונים מאז שעות הבוקר, ומנעו מאזרחים להיכנס ולצאת ממנו. זוהי הכניסה היחידה לכפר, לאחר שכוחות הכיבוש סגרו את הכניסה המזרחית לאחר 7 באוקטובר 2023.

פלסטין

ש 10 מאי 2025 4:49 pm - שעון ירושלים

כוחות הכיבוש הרסו בתים במחנה נור שאמס, מזרחית לטול כרם.

כוחות הכיבוש הישראלי פוצצו בתי מגורים במחנה נור שאמס, מזרחית לטול כרם, ביום שבת, במקביל לתוקפנות המתמשכת נגדו במשך 91 ימים.


על פי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש פוצצו שלושה בתים בשכונת אל-מנשיה במחנה, מלווים בקולות פיצוצים אדירים ברחבי האזור ובעשן כבד שהיתמר.


הסלמה זו מגיעה כהמשך להריסת מבני מגורים ובתים במחנה, ובפרט בשכונות אל-מנשיה, אל-מסלח, אל-ג'אמי, אל-עידה ואל-שוהדא. זה מגיע כחלק מתוכנית הכיבוש, שהוכרזה לפני 10 ימים, להרוס 106 בתים ומבנים במחנות טול כרם ונור שאמס, כולל 48 מבנים במחנה נור שאמס.


על פי הערכות מקומיות, מספר הבניינים שנהרסו על ידי דחפורים ישראליים בשבוע האחרון הגיע ל-15, כולל הדירות שהיו בהם. תושבים פינו את הבניינים לאחר קבלת תיאום מראש ופינו אותם בכוח במהלך ההתקפה המתמשכת.


התוקפנות אילצה את עקירתן של יותר מ-4,200 משפחות ממחנות טול כרם ונור שאמס, המונים למעלה מ-25,000 תושבים. היא גם הרסה לחלוטין יותר מ-400 בתים והרסה חלקית 2,573. הכניסות והסמטאות נאטמו בתלוליות עפר, והפכו אותן לאזורים מבודדים וחסרי חיים.

ערבי ובינלאומי

ש 10 מאי 2025 2:32 pm - שעון ירושלים

ג'רוזלם פוסט: טראמפ עשוי להכיר במדינת פלסטין במהלך הפסגה הסעודית הקרובה

ה"ג'רוזלם פוסט", שציטט את סוכנות הידיעות האמריקאית "The Media Line", דיווח כי הנשיא דונלד טראמפ צפוי להכריז על הכרה אמריקאית במדינת פלסטין במהלך הפסגה הערבית בערב הסעודית.


על פי העיתון, מקור דיפלומטי במפרץ, שסירב לחשוף את זהותו או תפקידו, גילה ל"מדיה ליין" כי "הנשיא דונלד טראמפ יפרסם הצהרה בנוגע למדינת פלסטין ולהכרה אמריקאית בה, וכי תוקם מדינה פלסטינית ללא נוכחות חמאס".


המקור הוסיף, "אם תפורסם הצהרה אמריקאית המכירה במדינת פלסטין, זו תהיה ההצהרה המשמעותית ביותר שתשנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון, ומדינות נוספות יצטרפו להסכמי אברהם".


המקור אישר כי הסכמים כלכליים בוודאי יהיו קיימים, אך רבים מהם כבר הוכרזו, וייתכן שנראה פטור של מדינות המפרץ ממכס.


אחמד אל-איברהים, דיפלומט לשעבר מהמפרץ, אמר ל"מדיה ליין": "אני לא מצפה שהנושא יהיה קשור לפלסטין. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה השני לא הוזמנו, שכן הם מייצגים את שתי המדינות הקרובות ביותר לפלסטין, והיה חשוב להם להשתתף בכל אירוע כזה".


אל-איברהים המשיך, "יהיו עסקאות גדולות שיבואו, אולי בדומה למה שקרה בפסגת המפרץ-ארה"ב ב-2017, שם הכריזה סעודיה על עסקאות בשווי של יותר מ-400 מיליארד דולר. אל נשכח שאיחוד האמירויות הערביות הכריזה על השקעות בארה"ב בשווי של יותר מטריליון דולר, בעוד סעודיה הכריזה על השקעות מעבר לסכומים אלה."


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לבקר בערב הסעודית בשבוע הבא, ובכך לסמן את ביקורו הראשון במזרח התיכון מאז שנכנס לכהונתו השנייה כנשיא בינואר 2025.


סיורו של טראמפ במזרח התיכון, בין ה-13 ל-16 במאי, יכלול גם את קטאר ואיחוד האמירויות הערביות. בשבת האחרונה דיווח אקסיוס, בציטוט גורם אמריקאי וגורמים ערבים, כי טראמפ מתכנן להשתתף בפסגה עם מנהיגי המפרץ במהלך ביקורו בערב הסעודית.

פלסטין

ש 10 מאי 2025 2:29 pm - שעון ירושלים

צבא ישראל הודיע ​​כי 9 חיילים נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בצפון עזה.

צבא ישראל הודיע כי תשעה חיילים נפצעו לאחר שמטען חבלה התפוצץ ברצועת עזה.


צבא הכיבוש הוסיף כי בין הפצועים מפיצוץ מטען הנפץ היו שני קצינים בדרגת אלוף משנה וסגן אלוף.


מוקדם יותר היום, דיווח אתר האינטרנט "חדשות בזמן" בעברית כי אירוע ביטחוני חמור התרחש בשכונת שג'אעיה, מזרחית לעיר עזה, בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן פונו חיילים ישראלים באמצעות מסוקים צבאיים, כך על פי מרכז המידע הפלסטיני.



האתר אישר את פינויהם של מספר חיילים וקצינים שנפצעו מטיל נ"ט שנורה לעבר שכונת שג'אעיה, וכי מסוקים ביצעו פעולות פינוי לבית החולים תל השומר.

הוא ציין כי רכב צבאי ישראלי נפגע ישירות מטיל נ"ט, מה שגרם למספר רב של נפגעים. הצבא הישראלי גם שלח מסוקים לשכונת שג'אעיה בזמן האירוע וירה פגזי ארטילריה.

קטעי וידאו הראו את הרגע בו מספר חיילים פצועים פונו במסוק משוג'אעיה, מוקדם בבוקר.

פלסטין

ש 10 מאי 2025 12:20 pm - שעון ירושלים

הכיבוש ממשיך בתוקפנותו על העיר טול כרם זה היום ה-104 ברציפות.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם על העיר טול כרם ומחנה העירייה זה היום ה-104 ברציפות, ועל מחנה נור שאמס זה היום ה-91, על רקע הסלמה מתמשכת בשטח, הכוללת פשיטות חוזרות ונשנות, מעצרים ופינויים מבתים.

כתבנו מסר כי כוחות הכיבוש ממשיכים בהסלמה בשטח במחנות טול כרם ונור שאמס, שם נשמעו מספר פיצוצים במהלך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות בתוכם, במקביל לירי כבד של תחמושת חיה, פצצות הלם ושיגור רחפנים, על רקע מצב של מצור מוחלט המונע מאיתנו לדעת את הפרטים המדויקים של המתרחש בתוך שני המחנות.

במהלך השבוע האחרון, מחנה נור שאמס סבל מהריסה נרחבת של מבני מגורים בשכונות אל-מנשיה, אל-מסלח, אל-ג'אמי, אל-עיאדה ואל-שוהדא. זה מגיע כחלק מתוכנית הכיבוש להרוס 106 בתים ומבני מגורים במחנות טול כרם ונור שאמס. המתיחות במחנה נותרה גבוהה, כאשר התושבים צופים גל חדש של הריסות.

בהתפתחות קשורה, נצפתה פעילות צבאית ישראלית אינטנסיבית ברחובות העיר בלילה, במיוחד בשכונה המזרחית, ובפרט באזורי כיכר אל-סלאם, כיכר אל-מסלח, כיכר אבו סאפיה, רחוב אל-חדאדין, וסביבת בית החולים הממשלתי מרטיר ת'אבת ת'אבת.

מקורות מקומיים דיווחו כי כוחות הכיבוש אילצו את תושבי השכונה המזרחית לפנות את בתיהם, השייכים למשפחות אבו סאפיה ואבו עקל והם ממוקמים בסמוך לשכונת אבו אל-פול במחנה טול כרם. הם גם איימו להרוס את קיר האנדרטה לזכר הקדוש המרטיר אמיר אבו חדיג'ה אם לא תוסר על ידי התושבים. כוחות הכיבוש רצחו את השהיד אבו חדיג'ה ב-23 במרץ 2023.

כוחות הכיבוש עצרו גם את איברהים אל-שייח' עלי מתוך בית קפה בכיכר אל-מסלח בשכונה המזרחית, ולקחו אותו למקום לא ידוע.

בפרבר דהנאבה, ממזרח לעיר, כוחות הכיבוש נפרסו סביב בית הספר השריעה ובית הספר חלימה חרישה, שם חיפשו כלי רכב ובדקו את זהות נוסעיהם. הם גם פתחו באש לעבר מצלמות מעקב באזור.

בינתיים, העיר עדה לפעילות אינטנסיבית, 24 שעות ביממה, של כוחות הכיבוש, המסיירים ברחובות הראשיים, ובמיוחד ברחוב קורטס, בשוק המרכזי ובכיכר שווייקה, חוסמים את תנועת האזרחים והרכבים, צופרים באופן פרובוקטיבי ונהגים במכוון נגד התנועה.

כוחות הכיבוש ממשיכים גם להשתלט על בתים ומבני מגורים ברחוב שכם ובשכונה הצפונית הסמוכה, והפכו אותם לצריפים צבאיים לאחר שפינו בכוח את תושביהם. הם הציבו את רכביהם בסביבה, בעוד כוחות הכיבוש המשיכו להשתלט על כמה מבנים במשך יותר מחודשיים.

התוקפנות וההסלמה הישראלית המתמשכות נגד העיר טול כרם ושני מחנות הפליטים שלה הביאו למותם של 13 אזרחים, ביניהם ילד ושתי נשים, שאחת מהן הייתה בחודש השמיני להריונה. עשרות נפצעו ונעצרו, והתשתיות, הבתים, החנויות והרכבים נהרסו לחלוטין וחלקית, נשרפו, הושחתו, נשדדו ונבזזו.

התוקפנות הביאה גם לעקירה בכפייה של יותר מ-4,200 משפחות ממחנות טול כרם ונור שאמס, המונות למעלה מ-25,000 אזרחים. זה גם הוביל להרס מוחלט של יותר מ-400 בתים ולהרס חלקי של 2,573 אחרים. יתר על כן, הכניסות והסמטאות נאטמו בתלוליות עפר, והפכו אותן לאזורים מבודדים נטולי כל סימן חיים.

פלסטין

ו 09 מאי 2025 7:19 pm - שעון ירושלים

4 הרוגים בהפצצת שכונת אל-רימאל, ממערב לעזה, על ידי הכיבוש.

ארבעה אזרחים, ביניהם ילד, נהרגו ואחרים נפצעו ביום שישי כאשר מטוסי קרב ישראליים הפציצו חנות ברחוב מעתוק בשכונת אל-רימאל, ממערב לעיר עזה.


סוכנות הידיעות וופא דיווחה כי התקיפה הביאה למותם של הילד אחמד רבחי עיאד, מוחמד רושדי אבו עמר, מאג'ד ראמי אבו נאסר וג'לאל רבח אבו עמר.

-

פלסטין

ו 09 מאי 2025 2:01 pm - שעון ירושלים

אזרח נפצע במהלך פשיטה של ​​כוחות הכיבוש על בית אומר, מצפון לחברון.

אזרח סבל מכוויות ביום שישי כאשר כוחות הכיבוש הישראליים ירו לעברו פצצות רעש בעיירה בית אומר, מצפון לחברון.


פעיל התקשורת מוחמד עוואד אמר כי כוחות הכיבוש פשטו על העיירה בזמן שמתפללים עזבו את תפילות יום שישי, והחלו לירות פצצות רעש לעבר אזרחים וחנויות, מה שגרם לפציעה של אזרח (בן 50) עם כוויות בכף רגלו השמאלית.

פלסטין

ו 09 מאי 2025 1:53 pm - שעון ירושלים

משלחת חמאס קיימה שיחות בדוחא עם מתווכים על הפסקת אש בעזה.

משלחת של חמאס קיימה בדוחא ביום רביעי וחמישי שיחות עם מתווכים מצריים וקטארים בנוגע להפסקת אש בעזה. עם זאת, לא הושגה התקדמות, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית ביום שישי, תוך ציטוט שני מקורות המקורבים לתנועה.


אחד המקורות הללו ציין כי "המשא ומתן המצרי נפגש פעמיים עם משלחת של הנהגת חמאס בראשות ח'ליל אל-חיה (ראש משלחת המשא ומתן), בהשתתפות משא ומתן קטאר, ביום רביעי וחמישי בדוחא".


המקור השני אישר כי "פגישות דוחא היו רציניות, אך לא הושגה התקדמות מוחשית".


"אנחנו לא מצפים שיושג הסכם לפני ביקורו של טראמפ", אמר מקורב לחמאס.


ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר ביום שני כי הקבינט אישר, במהלך ישיבה ארוכה ביום ראשון, את הרחבת רצח העם המתמשך בעזה, ואישר את נחישותו לכבוש מחדש את המובלעת הנצורה.


הוא הוסיף, "המלצת הרמטכ"ל היא להביס את חמאס, והוא מאמין שזה יסייע להבטיח את שחרור העצורים (אסירים), ואני מסכים איתו על כך".


זאת על רקע אזהרות בינלאומיות גוברות מפני אסון הומניטרי מתקרב בעזה, עקב המצור החמור ורצח העם המתמשך שנמשך כמעט 20 חודשים. כתוצאה מכך נהרגו ופציעתם של יותר מ-171,000 בני אדם, רובם נשים וילדים, ויותר מ-11,000 נעדרים.


בתחילת מרץ 2025 הסתיים השלב הראשון של הסכם הפסקת אש וחילופי אסירים בין חמאס לישראל. ההסכם היה בתוקף מאז ה-19 בינואר, אך ישראל חזרה בה ממנו וחידשה את רצח העם שלה ב-18 לאותו חודש.


מאז ה-2 במרץ, ישראל סגרה את המעברים ברצועת עזה לכניסת מזון, סיוע רפואי וסחורות, מה שגרם להידרדרות משמעותית במצב ההומניטרי, שהגיע לרמות קטסטרופליות.

פלסטין

ו 09 מאי 2025 12:49 pm - שעון ירושלים

התוקפנות בטול כרם וג'נין: הריסת הבתים והרס התשתיות נמשכות.

כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים בתוקפנותם נגד העיר טול כרם ושני מחנותיה זה היום ה-103 ברציפות, ובזה היום ה-90 ברציפות נגד מחנה נור שאמס, על רקע הסלמה מתמשכת בשטח, כולל פשיטות והריסות בתים.


כוחות הכיבוש הישראליים ממשיכים במצור הדוק על מחנות הפליטים טול כרם ונור שאמס, שם הם היו עדים לפשיטות על שכונות, כולל ירי כבד לעבר בתים וכלי רכב, יחד עם שימוש בפצצות הרעש וברחפנים.


דחפורים ישראלים המשיכו להרוס בתים במחנה נור שאמס, ובפרט בשכונת אל-ג'אמי, כחלק מתוכנית להריסת 106 מבנים ובתים בשני המחנות, כולל 58 מבנים במחנה טול כרם ו-48 בתים במחנה נור שאמס, על פי התוכנית שהוכרזה על ידי הכיבוש ביום חמישי האחרון.


מתקפה זו כללה הרס מוחלט של מבנים במחנה, שהכילו עשרות דירות. התושבים פונו בכוח, והבניינים פוזרו ברחבי השכונות אל-מנשיה, אל-מסלח, אל-איאדה, אל-ג'אמי ואל-שוהדא. גם התשתית נהרסה לחלוטין.


מחנה ג'נין, בפרט, חווה פשיטות והרס תשתיות, כחלק ממדיניות שיטתית שמטרתה לדכא את האוכלוסייה ולגרש אותה מאדמותיה.

פלסטין

ו 09 מאי 2025 12:40 pm - שעון ירושלים

משרד ממשלתי בעזה: ישראל הטילה 100,000 טונות של חומרי נפץ, ומחקה 2,200 משפחות.

ישראל הטילה 100,000 טונות של חומרי נפץ מאז תחילת המלחמה בעזה לפני 19 חודשים, מה שהוביל למותם או להיעלמותם של יותר מ-62,000 פלסטינים ולביצועם של יותר מ-12,000 מעשי טבח, כך מסר ביום חמישי משרד התקשורת הממשלתי ברצועת עזה.


כך עולה מהצהרה שפרסם לשכת התקשורת הממשלתית, המפרטת את הנתונים הסטטיסטיים החשובים ביותר של מלחמת ההשמדה שניהלה ישראל.


מהמשרד נמסר כי "ישראל הטילה יותר מ-100,000 טונות של חומרי נפץ על רצועת עזה מאז תחילת מלחמת ההשמדה ב-7 באוקטובר 2023, מה שהביא למותם ולהיעלמותם של יותר מ-62,000 פלסטינים, כולל יותר מ-10,000 שנותרו מתחת להריסות, שחלקם נעדרים".


הוא הדגיש כי "ישראל ביצעה יותר מ-12,000 מעשי טבח, כולל 11,926 נגד משפחות פלסטיניות, השמידה לחלוטין 2,200 משפחות ומחקה 6,350 איש ממרשם האזרחי".


בהקשר של הפשעים המכוונים נגד בתי קברות, הצהיר המשרד כי "הכיבוש גנב 2,300 גופות מבתי קברות ברצועת עזה והקים שבעה קברי אחים בתוך בתי חולים, מהם חולצו עד כה 529 קדושים מעונים".


בנוגע לאסון הבריאותי בעזה, הוא אמר כי יותר מ-2.1 מיליון מקרים של מחלות זיהומיות נרשמו עקב עקירה בכפייה וקריסת תשתית הבריאות, כולל 71,338 מקרים של דלקת כבד.


ההצהרה כללה גם נתונים הקשורים לתשתיות הדתיות והסיוע שנהרסו, המצביעים על כך שהצבא הישראלי הרס לחלוטין 828 מסגדים והרס חלקית 167, ותקף שלוש כנסיות, בנוסף ל-19 בתי קברות מתוך 60 שנהרסו לחלוטין או חלקי.


כחלק ממדיניות הרעב שלה, ישראל כיוונה ל-66 מתקני סיוע, כולל 29 מקלטי מזון ו-37 מרכזי חלוקת סיוע, תוך מניעת כניסתן של 37,400 משאיות סיוע ודלק מאז סגירת המעברים לחלוטין לפני יותר מחודשיים.