פלסטין

ו 09 יונ 2023 10:19 am - שעון ירושלים

עזה: זקן מת מפצעיו בתוקפנות האחרונה

הקשיש איסמעיל סלמאן עיאד, תושב שכונת אלזיתון, דרומית לעיר עזה, מת מפצעים שנגרמו לו במהלך התוקפנות הישראלית האחרונה ברצועה.


לטענת משפחתו של השהיד, הוא נפצע באחת הפשיטות שביצע מטוסי הכיבוש בסביבת ביתו בשכונת אל-זייתון.

דעות

ו 09 יונ 2023 10:18 am - שעון ירושלים

הפשעים הקולוניאליים נמשכים

חמאדה פרעונים

חמאדה פרעונים

كاتب رأي

תארו לעצמכם אם ילד עברי, ישראלי, יהודי, שהיה רק ​​בן שנתיים, נורה על ידי ערבי פלסטיני, בין אם מוסלמי, נוצרי או דרוזי, כפי שעשה החייל הישראלי בירי כדורים חיים בראשו של הילד בן השנתיים. מוחמד הית'ם אל-תמימי מהכפר נבי סאלח.


כן, הוא נורה בראשו בזמן שהיה בתוך מכוניתו של אביו, שגם הוא נפצע מכדור שהכניס אותו לבית החולים.
בן שנתיים, הילד, מוחמד אל-תמימי, היה מטרה על ידי צלף עם רובה עם כוונת, לפי הדיווחים, ולכן חלה עליו אחת האפשרויות:


ראשית, מטרתו להרוג את הילד ואת אביו, כדי שמשפחתו ואנשי הכפר שלו ירגישו פחד וימהרו לעזוב. בכך הוא השיג מטרה אסטרטגית עבור המושבה על ידי "גירוש" הפלסטינים. עזיבתם באמתלה של שמירה על חייהם, ולא על אדמתם, ארצם ומולדתם.


שנית, כי הוא שונא גזעני שמסתכל על הפלסטינים בשנאה, עוינות, גזענות, ובצורה פשיסטית, כי הילד ומשפחתו אינם ראויים לחיים. מטרה לחינוך והכשרה, על ידי ירי ופגיעה בו. כיוון שהוא נטול זכויות כלשהן, אין זה מופרך שהצלף הרוצח יקבל את הפרס על מעשהו הפלילי נגד הערבי מבלי להביא אותו לדין וחשבון, כפי שקרה עם רוצחה של העיתונאית שרין אבו עקל'ה, שנותרה בלתי מזוהה.


שלישית, הוא מטורף, מטורף, נטול היגיון ואיזון, ופועל ללא שמץ של אחריות כל עוד הקורבן הוא ערבי פלסטיני, ולא יהודי ישראלי.


הרג פלסטיני הפך לנורמלי מידי חיילי המושבה, הכלים והכללים של המושבה, ההנחיות של ראשי הביטחון הצבאיים הרשמיים שלהם אומרות שאם אתה מרגיש סכנה, רק הרגשה היא שאתה תפעל ולהרוג ללא כל הקדמה, וכן ללא כל אזהרה מוקדמת, וזה מסביר את המשך ההרג היומיומי של פלסטינים על ידי מתנחלי הצבא, המושבות והכיבוש.


העם הפלסטיני משלם מחיר כבד על עמידתו האיתנה על אדמתו, שבה יש הרבה אמצעים ונסיבות חיסול, והתוצאה היא אחת: הרג ומוות, בידי הישראלים. באמת לכמה זמן??.


They show solidarity and support for the people of Ukraine, and they show a lack of interest towards the people of Palestine. Isn't that a form of complicity with the Israeli criminal??.

דעות

ו 09 יונ 2023 10:17 am - שעון ירושלים

אוקראינה והדרך לשלום

ג'יימס זוגבי

ג'יימס זוגבי

كاتب رأي

כל הערכה מדויקת של המלחמה באוקראינה חייבת להסיק שאין סוף צפוי לסכסוך. גם רוסיה וגם אוקראינה מגבירות כעת את התקפותיהן. רוסיה ממשיכה למצוא מקורות לשיפור הנשק שלה, וארצות הברית מספקת נשק לאוקראינה או מקלה על העברת נשק מתקדם חדש לאוקראינה על ידי בעלות בריתה. החוק הבינלאומי "נעשה בהפרה יותר מאשר מחויב." אוקראינה אינה יכולה לפנות לאומות המאוחדות או לבית הדין הבינלאומי.


ושני המוסדות שנוצרו בדיוק כדי להתמודד עם סוג זה של התנהגות משותקים מחוסר יכולת, הכרה או תמיכה ממעצמת על, או כל אלה. כתוצאה מכך, העולם התפצל למחנות.


יש ארה"ב שמובילה קבוצה אחת של מדינות מערביות שתומכות בעיקר באוקראינה, ויש רוסיה שמובילה קבוצה קטנה יותר של תומכים, ויש את סין, למרות שהיא לא בגלוי במחנה הרוסי, אבל היא משחקת את התפקיד של "לא- יישור" עם השאר. מאמצים מוקדמים של ממשל ביידן להעניש את רוסיה באמצעות סנקציות זכו להצלחה מוגבלת, שכן רוב המדינות בדרום הגלובלי בחרו להתחייב לחוסר התאמה או לחפש "אוטונומיה אסטרטגית".


במקרים מסוימים, זה נובע מחוסר אמון בארצות הברית. בגלל מדיניות החוץ של ארה"ב שבלבלה את העולם בשני העשורים האחרונים, ארה"ב אינה נתפסת כשותפה אמינה. מדינות רבות בדרום הגלובלי אינן מוכנות לסכן את קשרי הסחר וההשקעות החזקים שלהן עם רוסיה וסין. לאחר הכיבושים שלנו באפגניסטן ועיראק, המתקפה שלנו לשינוי משטר בלוב והתקפות מזל"טים במדינות ברחבי אסיה ואפריקה, קשה למדינות אחרות ללכת בעקבות דוגמה של ארצות הברית כמגדלור של צדקנות.


עבור העולם הערבי, הסטנדרטים הכפולים הללו מדאיגים במיוחד את העם. כעס על התקפות המשתמשות בכוח מופרז על אזרחים ועל המאבק לסיפוח טריטוריאלי, חלקם עשויים למצוא מוצדקים. אבל הטענה של ארה"ב למנהיגות מוסרית אינה משכנעת או אפילו צבועה בעיני ערבים רבים.


לבסוף, יש את הטענה שמדינות חייבות להתאגד כדי להתנגד להתנהגות המאיימת על "הסדר הבינלאומי הליברלי, מבוסס הכללים". תפיסה אמריקאית ייחודית זו מתעלמת מהאזכור של החוק הבינלאומי או הסכמים בינלאומיים שארה"ב הפרה, או מהאזכור של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שארה"ב אינה מכירה ומזכירה רק כאשר הוא משרת את האינטרסים של ארה"ב.


זה מסתיר ניסיון אמריקאי ליישם את ה"כללים" שאתה רוצה כדי ליצור את ה"מערכת" שאתה רוצה. לאור הנתק וחוסר האמון ההולך וגובר בין ארצות הברית למדינות רבות אחרות, נכנסנו למלחמה קרה חדשה, במקום לגייס את העולם נגד המלחמה באוקראינה. יש מדינות שמתנגדות להנהגה שלנו, בעוד רובן מהססות ושמות רגל אחת במחנה אחד והשנייה במחנה אחר. העובדה הטרגית היא שכאשר צד אחד מספק נשק חדש, השני יעשה את אותו הדבר.


וכאשר צד אחד יסלים את ההליכים, השני ילך בעקבותיו. כתוצאה מכך, המלחמה הזו עלולה להימשך ללא הגבלת זמן, תהווה סיכונים בלתי ידועים לעם האוקראיני ואפשרות למלחמה אזורית רחבה יותר. הגיע הזמן לדכא את האשליות של "תבוסה מוחלטת ומשפילה" ולהתווה דרך לפתרון הסכסוך הבלתי ניתן לניצחון. במקום ללבות את האש, על ארצות הברית להעמיד את סין במבחן על ידי הזמנתה להצטרף אלינו בהקמת קואליציית שלום רב לאומית חדשה כדי להבטיח ריבונות וביטחון לאוקראינים.


אם נדרוש שינוי של פרספקטיבה ושיח, נצטרך לספק תמריצים להשכנת שלום. במקום ללחוץ על אחרים לתמוך במה שהם ראו כמלחמה שלנו, ולאלץ אותם לא לקחת צד, עלינו להזמין אותם להצטרף למערכה למען שלום, ביטחון, השקעות וסחר שיכולים להועיל למזרח ומרכז אירופה. זה אולי נראה לא מציאותי, אבל זו דרך טובה יותר מהמשימה המטופשת של ללבות את הסכסוך הזה לשנים הבאות, מתוך ציפייה לא מציאותית שניצחון מוחלט אפשרי.
* נשיא המכון הערבי אמריקאי - וושינגטון

דעות

ו 09 יונ 2023 10:15 am - שעון ירושלים

בלי סלסולים, וליד השבוי הוא עדינות של מודעות שקשה להמיס

ויסאם רפידי

ויסאם רפידי

كاتب رأي

בסיום מחקרו החריג על (המסת תודעה או הגדרה מחדש של עינויים), כפי שהוא כינה זאת, הוא מוכיח את הדיוק של מה שמעיד על שאיפתם של הציונים לשלוט באסירים על ידי ניסוח/המסת תודעתם, כפי שהוא מצטט את יעקב גנות, מנהל שירות בתי הסוהר דאז, מה שאמר לגדעון עזרא השר לביטחון פנים בשנת 2006 ובשמיעת האסירים בביקורו בכלא גלבוע: (תהיו בטוחים...אתם צריכים להיות בטוחים שאני יגרום להם (לאסירים) להניף את דגל ישראל ולזמר את התקווה).


ייתכן שגנות או קציני המודיעין בבתי הכלא קראו את מישל פוקו או זיגמונט באומן ותיאורטיקנים חברתיים אחרים, ולמדו על המתודולוגיות של שליטה, שליטה ושליטה על יחידים וקבוצות. התוצאות, באופן כללי, סותרות את חישוביהם. האסירים כן. לא שרו את התקווה (ההמנון הציוני), וגם לא הניפו את הדגל הציוני, להיפך, מאז 2006, המאבקים הקולקטיביים והפרטניים שלהם הסלימו לרמות שיא.


כרגיל, החיים אינם מתנהלים על פי שליטי החוקרים האקדמיים והניתוחים של העובדים בשירותי המודיעין. מה הם אינם מסוגלים להבין, ומה אינם מצליחים למדוד (כלי המדידה המתודולוגיים) הקדושים להם, הוא הרצון חמוש במודעות אידיאולוגית שורשית. אף על פי כן, האמינות מחייבת הכרה בהשגת הצלחות מסוימות ורציניות, בעיקר בטיפוח תופעת הנסיגה במאבק המאוחד בתנועת השבוי, שהביאה להתפוררות חלק ממפרקיה, באמצעות יצירה ופיתוח של מערכת הקאפו, שטופלו בזהירות בחדר עבודתו ולא הזניחו. אולם המאבקים הקולקטיביים והאינדיבידואליים שלהם נמשכים, מעמיקים ומתגברים. זו ההשקפה החיובית המכריעה.
וליד דקה באיתנותו במהלך 37 שנות השבי, פעילותו האינטלקטואלית, מפוכחת מבחינה מדעית, חשיפת מדיניות מינהלת בתי הסוהר, כתביו הספרותיים המשמעותיים המכוונים לצעירים, והתרסה מול מחלתו הקטלנית בעקשנות ובאדם. הרוח החובקת את האנושיות של אשתו, סאנה, ובתו, מילאד, היוותה מודל לאותה מודעות אידיאולוגית לאומית שורשית. גם לנישואיו בשבי ולהולדת לידה בדרך זו יש משמעות סמלית. מי שהתערב שהאסיר יזמר (התקווה) ויניף את דגל הציונים, כאן הוא מזוהה עם בן לוויה של שבק אל-זיארה שנים רבות בהיותו אסיר, והוא יולד בזרע מוברח בהתעקשות, כמו אחרים, על חיה אנושיות של הולדת וליטוף הילד למרות אפם של הציונים ולמרות מגבלות הביקור.


האסיר הנאבק לא צריך להוכיח את אנושיותו, כי זה מובן מאליו, אלא הוא זה שראוי לחיות את זה. הסוהר הציוני הוא זה שחסר לו אנושיות בתמורה לאנושיותו של הלוחם האסיר. וואליד לא רק אישר את אנושיותו, אלא אישר כי התודעה שלו לא התמזגה, בדיוק כפי שהמודעות של אלפי חמושים כלואים לא התמזגה, אלא הוא חשף את מדיניות ההתכה של התודעה שמכוונת לאסירים.


בכל שלבי חייו של וליד בשבי, הוא לא הפסיק למלא את תפקידו המנהיגותי בתנועת השבוי, והתכבדתי לחוות תפקיד זה בכלא אשקלון בשנת 97, ומתפקיד הלוחם המודע של הפטריוטי שלו. תפקיד בתוך השבי, הוא נפרד על ידי התנהגות זו מקומץ (מנהיגים) שבחרו לשחק את התפקיד של קאפו. וואליד לא הפסיק לייצר ידע מפוכח, כתיבה ספרותית לצעירים ולבנות יחסי אחווה וחברות שעליהם עדים המוני אלה שחיו עמו בשבי.


זו המודעות שאי אפשר להמיס, כלומר, אם תרצו, זו גם המודעות שהיא גבול המיתוס לפי הביטוי הפיוטי של מוזאפר אל-נואב. וליד בהתמודדות מול מדיניות ההרג היומיומי, כפי שהתמודדו מולה הקדושים נאצר אבו חמיד וחאדר עדנאן ואלה שקדמו להם, ו(הרג יומי) הוא ביטוי אמיתי, לא מטפורה, המאשרת ששאיפותיו של הסוהר הציוני להתמוסס. המודעות של האסירים באופן כללי היא חלומות מקטרת, וואליד דקה הוא רק מודל של מודעות שאי אפשר להמיס.

דעות

ו 09 יונ 2023 10:14 am - שעון ירושלים

האם לאחר נפילת המסך על היפרסוני, המחלוקת בין טהראן למערב תעמיק?

פתחי אחמד

פתחי אחמד

كاتب رأي

לאחר שאיראן הודיעה על מוכנות הטיל ההיפרסוני (פתח), ולאחר הודעת מפקד משמרות המהפכה, האלוף חוסיין סלמי, ומפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האיראניים, תת-אלוף אמיר עלי חאג'יזדה, ו. מספר מנהיגים נוספים של משמרות המהפכה הודיעו על חשיפת הטיל (פתח) והכרזה של משמרות המהפכה כי הטיל הבליסטי ההיפרסוני הזה יוצר על ידי מומחי המרכז לתעשייה אווירית וחלל של משמרות המהפכה האיראניים, ולכן איראן חיזקה את ארסנל צבאי בכל הרמות, וזו הפעם הראשונה שהוא מייצר טיל בליסטי היפרסוני, וההודעה הזו מגיעה בזמן שהמערב מנסה כבר יותר משנה להחיות את תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת בנוגע להסכם הגרעין שהושג. בשנת 2015 בין המעצמות הגדולות לטהראן, ולפי דובר משרד החוץ הצרפתי, הוא אמר כי איראן מעורבת בהסלמה גרעינית שמטרידה מאוד את ישראל ואת העולם, וזה מה שנודע כקיצוץ שיער בין טהראן למערב, כך שאיראן למרות האזהרות של המערב לאחר חשיפת הטיל הבליסטי שלה אומרת שהיא במסגרת החוק הבינלאומי, ואין הפרות המצדיקות את ההסתה והגינוי. לכן, בהצהרה זו, טהראן ממשיכה במדיניותה להגביר את התקדמותה בתחום הכוח האווירי והחלל, והטיסה האיראנית הזו במרחב המגוון הצבאי היא אולי טקטיקה לאור העיסוק העולמי במלחמה האוקראינית-רוסית ובמצב הפנים השברירי בישראל.
ישראל המבולבלת
ההתעקשות של צרפת להאשים את איראן בייצור טיל היפרסוני שקול להתקרבות מופרזת למערב איראן, בכל הנוגע להסדרת תיק הגרעין. אני לא מאמין שהמשטר הצרפתי לא מייצג את כל אירופה כחזית להתנגשות עם טהראן, ובמקביל לשאר מדינות אירופה יש את החרבות והלב עם ישראל תוך שמירה על שערו של א מואוויה נמתח בינם לבין טהרן. באשר לרמה הרשמית האמריקאית, אין תגובה רשמית לגבי מה שאיראן הפיקה, " טיל היפרסוני", עד לכתיבת מאמר זה. עם זאת, כל מה שמדאיג את ישראל מדאיג את האמריקנים. התגובה ברורה: עוד חרמות בעתיד הנראה לעין, אבל זה נשאר המחלוקת הבינלאומית עם טהראן אפשרית. השאלה היא האם ייצור הטיל הזה רק הגנה וחשש מתקפה ישראלית-אמריקאית? זה מה שטהרן מסבירה, אז הספק, הפחד והחרדה נשארו מימי מנהיגי המדינה הכובשת, בזה אני יכול לומר שאיראן עירבה את הקלפים והגדילה את הפער בינה לבין העולם, והקלף האירופי עבור הסדרת תיק הגרעין האיראני הפכה ברוח, ובכך הכדור נמצא במגרש הישראלי, שכן האפשרות לבצע פשיטות ישראל בעומק האיראני מונחת על שולחן המיני-קבינט, אך היא מוגבלת ונשארת מותנית. על אישור אמריקאי בטווח הקצר, וזה לא נכלל כתוצאה ממערכת הבחירות המתקרבת שתתחיל בסוף השנה הנוכחית.

באדין לא מהמר
זה כבר לא סוד לאיש שארה"ב של אמריקה לא מעורבת בהרפתקת מלחמה עם איראן. זירות הסכסוך עם ארה"ב פתוחות, בראשות סין ורוסיה. החזיתות הללו עדיין פתוחות לרווחה. העדיפות היא לא טהרן לפי האג'נדה האמריקאית, סין ראשונה ורוסיה שנייה. אמריקה נשארה אוחזת במקל. מהאמצע בטיפול בתיק האיראני, למרות מה שטהרן הפיקה מייצור טיל הפת"ח, זה לא אומר לה כלום שכן כל עוד אין איום איראני על האינטרסים של ארצות הברית של אמריקה במזרח התיכון, שכן יש לחץ ישראלי על הבית הלבן למנוע ממנו לייצר פצצה גרעינית, רק חלק ממנהיגי הישות התמחו בתוכניות גרעין, הפצצה הגרעינית האיראנית תראה את האור תוך 12 יום, ולכן טהראן בלבלה את ישראל וגרמה לה להתפרע ימינה ושמאלה, בזמן שהבית הלבן משחק את תפקיד ההרגעה כאילו הוא נותן לה מחטים נרקוטיות כלשהן לישראל, ב הסוף אף אחד לא יכול הוא בטוח בהחלטה אמריקאית להתעמת צבאית עם איראן, אבל המדינה הכובשת נשארת תלויה בנשיא הבא של ארצות הברית של אמריקה, ותומכת בכיוון המפלגה הרפובליקנית, שלעתים קרובות מסכימה איתה בעניין תיק איראן ותיקים נוספים, בעיקר הנושא הפלסטיני. הוא היחיד בכוחו כיום, ולא שוכחים את הפילוג הפוליטי והאידיאולוגי שממנו סובלת המדינה הכובשת והיחלשות החזית הפנימית שלה. לסיכום , כל הדרכים סגורות אליו היום. למרות הפער המתרחב בין איראן למערב בזמן הנוכחי, ביבשת הישנה יש ברפרטואר רק הצהרות והכפשות. היא פועלת מהדלת לשמירה על ביטחון ישראל, והם מצאו אותה. , וגם לשקם את היחסים עם טהראן למען האינטרסים האישיים שלה.

פלסטין

ו 09 יונ 2023 9:58 am - שעון ירושלים

ההתנגדות בעזה עורכת ניסויי טילים

ביום שישי בבוקר ערכה ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה ניסויי טילים חדשים במסגרת פיתוח יכולותיה הצבאיות.


הוא שמע כמה פיצוצים שנגרמו כתוצאה מירי הטילים הללו, שנאמר כי הם ארוכי טווח.

פלסטין

ו 09 יונ 2023 9:56 am - שעון ירושלים

בלינקן קורא לנתניהו לא לערער את הסיכויים למדינה פלסטינית

ביום חמישי, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, דחק בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שלא לערער את הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית, בעקבות שיחות שערך בסעודיה, במהלכן הדגישה ריאד את קישור הנורמליזציה לשלום עם הפלסטינים.


בתום ביקורו בסעודיה, קיים בלינקן שיחות טלפון עם נתניהו כדי לדון ב"העמקת השתלבותה של ישראל במזרח התיכון באמצעות נורמליזציה עם מדינות האזור", לפי דובר משרד החוץ האמריקאי מתיו מילר.


מילר אמר כי בלינקן "דנה בצורך לקיים את ההבטחות שניתנו בפגישות האזוריות שנערכו בעקבה ובשארם א-שייח' כדי להימנע מצעדים המערערים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות", בהתייחסו לשיחות שהתקיימו מוקדם יותר השנה בירדן ובמצרים. שהפגיש גורמים ישראלים, פלסטינים ואמריקאים.


ביום חמישי אמר שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, בהצהרה באנגלית שמסר עם בלינקן לידו כי נורמליזציה עם ישראל "זה אינטרס של האזור" והיא "תביא יתרונות גדולים לכולם".


"אבל ללא שלום עם הפלסטינים, כל נורמליזציה עם ישראל תהיה מועילה מוגבלת", הוסיף שר החוץ הסעודי.


"עלינו להתמקד בהגעה לדרך המספקת שלום, צדק וכבוד לפלסטינים", הוסיף.


בנאום השבוע בפני אייפא"ק, קבוצת התמיכה הגדולה בישראל בארה"ב, אמר בלינקן כי הוא יבקש את הכרה של ערב הסעודית במדינה היהודית, שהיא אחת המטרות החשובות ביותר של ישראל בהתחשב במשקלה של הממלכה באזור ובתפקידה. בתור האפוטרופוס של שני המסגדים הקדושים.


בקדנציה הקודמת של נתניהו נורמלו היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. מדובר בהתפתחות שנתניהו תיאר, בדומה לממשלו של נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, כשיא ההישגים.


נתניהו חזר לשלטון בראש ממשלה שהיא הימנית ביותר בתולדות ישראל, הכוללת מתנגדי הקמת מדינה פלסטינית.

פלסטין

ו 09 יונ 2023 8:39 am - שעון ירושלים

הארץ: החיים הערבים בישראל שווים לקילוף שום

ביום שישי התמקד העיתון העברי "הארץ" במספר דיווחים על ההסלמה ברציחות בקרב פלסטינים בשטחים הכבושים, במיוחד לאחר רצח 5 מהם אתמול ביפה נצרת, והריגת אחרים בשני פשעים נפרדים בכפר קאסם ובג'לג'וליה. .


והעיתון אומר בדיווח: "התברר לערבים בישראל שחייהם אינם חשובים כפי שרצו להאמין", ומציין שממשלת בנימין נתניהו נטשה את חובותיה והשאירה את חיי האוכלוסייה הפלסטינית. ידיהם של ארגוני פשע ואלימות שהורגים ללא שמץ של רחמים.


היא התייחסה להתבטאויותיו של מפכ"ל משטרת ישראל, קובי שבתאי, בשיחה סגורה עם מה שמכונה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שאמר "הם הורגים אחד את השני, זו המנטליות של הערבים".


מהעיתון נמסר: "באירוע אחד נהרגו חמישה. צריך להעמיד את כל המדינה על הרגליים, אבל לא במדינת ישראל שרואה שחיי ערבים שווה רק לקלף שום, והבכי של צעירים וצעירות הם לא נשמע ומתעלמים מהשיחות שלהם, ואין דבר מתסכל יותר מהתחושה הזו." חוסר אונים, כשכל התקווה לביטחון נעלמה".


היא הוסיפה, "לא בן גביר, לא שבתאי, ואף אחד לא מבין את ההשלכות של רציחות על צעירים בחברה הערבית, ואיזה אומץ צריך לצאת מהבית ולירות למוות ב-5 אנשים? אין אומץ, רק יש דבר אחד שמניע את הרוצחים, זה שהם לא ייתפסו או שהם ייענשו בגלל מדיניות המשטרה, ובגלל זה רוצחים יוצאים מבתיהם שוב ושוב וממשיכים לבצע פשעים, עם העובדה שבמדינה שבו אין לישראל ולא לערבים ערך". לפי דבריה.


ערבי ובינלאומי

ו 09 יונ 2023 8:11 am - שעון ירושלים

נתניהו לבלינקן: כל הסכם עם איראן אינו מחייב את ישראל

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התקשר אמש לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן.


בשיחתו עם בלינקן הדגיש נתניהו כי כל הסכם חדש עם איראן בנוגע לתיק הגרעין שלה אינו מחייב את ישראל.


מלשכת נתניהו נמסר כי במהלך השיחה נדונה נושא איראן בהרחבה, וכי הוא חזר על עמדתו הנחרצת כי חזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין שלה, ושום הסכם והסדר עם איראן לא יחייבו את ישראל לכבד אותה, שתעשה כל שביכולתה כדי להגן על עצמה.


נתניהו גם הביע את הערכתו לשיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני עם ארה"ב, שהגיע לשיא כל הזמנים לאחרונה, במיוחד לאחר הפגישות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין צוותי שני הצדדים לתיאום הקשר ההדוק.


שני הצדדים דנו באתגרים העומדים בפני האזור.

פלסטין

ו 09 יונ 2023 7:43 am - שעון ירושלים

עודכן || 3 עצורים במהלך מסע פשיטות בגדה המערבית

3 צעירים נעצרו, עם עלות השחר ושישי בבוקר, במהלך מסע פשיטות שביצעו כוחות הכיבוש הישראלי בנפות הגדה המערבית.


לפי מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש עצרו את שני הפצועים, ויסאם מרואן אל-תמימי ומוחמד פאדל אל-תמימי, מהכפר נבי סאלח, מצפון-מערב לרמאללה, לאחר שפשטו על בתיהם בכפר.


כוחות הכיבוש הסתערו גם על ג'נין ופאתי המחנה שלה, על רקע עימותים חמושים אלימים עם לוחמי ההתנגדות.


כוחות אלה פשטו על בתים רבים מבלי שדווח על מעצרים.


כמו כן ביצעה פשיטות רחבות היקף בעיירה ביתא שמדרום לשכם ופשטה על מספר בתים, ערכה בהם חיפוש יסודי והעבירה את תושביהם לחקירות שטח.


כוחות הכיבוש עצרו את הצעיר, בסמן המאייל, מביתו.


פלסטין

ו 09 יונ 2023 7:33 am - שעון ירושלים

עודכן | אזרח נורה למוות על ידי הכיבוש ממערב לרמאללה

היום, יום שישי, הודיע ​​משרד הבריאות על מותו של אזרח, כאשר כוחות הכיבוש ירו בו סמוך למחסום הצבאי רנטיס, ממערב לרמאללה.


לעניינים אזרחיים נמסר כי השהיד הוא הצעיר, מהדי סמיר מוחמד ביאדסה (בן 29).


ביום שישי בבוקר נפצע חייל ישראלי, כתוצאה מניסיון תקיפה במחסום מעבר ראנטיס ליד רמאללה.


לפי אתר ynet העברי, החייל נפצע קל כתוצאה מפיגוע שכלל ניסיון לתפוס את נשקו, בעוד התוקף שתקף את החייל נוטרל בעת שניסה לבצע בו חיפוש באגרופיו.


מחקירה ראשונית עולה כי האירוע היה פלילי כתוצאה מניסיון לגנוב רכב ולעקוף את המעבר.

פלסטין

ה 08 יונ 2023 7:00 pm - שעון ירושלים

פציעות חנק ומעצרו של אזרח בחברון

מספר אזרחים נחנקו היום, חמישי, כתוצאה מירי כוחות הכיבוש הישראליים פצצות גז רעילות לעבר בתי אזרחים, אחד מהם גם נעצר ונתפס דחפור ביטא, דרומית לחברון.


לטענת מקורות מקומיים, כוחות הכיבוש ירו מיכלי גז מדמיע לעבר בתי האזרחים בקהילת אל-זואידין, מזרחית ליטא, מה שהביא למחנק של מספר מהם, וכן עצרו את האזרח עבדאללה עלי תעימאת.


היא הוסיפה כי כוחות הכיבוש תפסו דחפור בזמן שפעל להשבת אדמות עבור משפחת סביח ליד אזור זיף, דרומית לחברון.


המקורות אישרו כי קבוצות של מתנחלים עורכות סיורים פרובוקטיביים בסביבת בתי האזרחים, בח'לת אל-דבעא במסאפר יטא, מה שהעלה מצב של חרדה בקרב האזרחים.


ערבי ובינלאומי

ה 08 יונ 2023 4:41 pm - שעון ירושלים

יו"ר הכנסת קורא להכרה בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית

במהלך ביקור רשמי ברבאט, קרא יו"ר הפרלמנט הישראלי, אמיר אוחנה, לממשלת ארצו להכיר בריבונות מרוקו על סהרה המערבית, השנויה במחלוקת עם חזית פוליסריו, והודיע כי מתקיימות "שיחות רציניות" בין שתי הממשלות בהקשר זה.


"אמרתי ואומר בצורה מאוד ברורה, בתפקידי כיו"ר הכנסת, שישראל חייבת להתקדם לקראת הכרה במרוקאיות של הסהרה, בדיוק כפי שעשתה ארה"ב בחתימה על הסכם אברהם", אמר אוחנה במסיבת עיתונאים לאחר שיחות. עם מקבילו המרוקאי, רחיד טליבי אלמי, בבית הנבחרים.


"יש כרגע שיחות רציניות בין הממשלות שלנו בנושא הזה, ואני חושב שראש הממשלה (בנימין) נתניהו יודיע על החלטתו בזמן הקרוב", הוסיף.


מרוקו ממתינה שישראל תנקוט צעד בכיוון זה מאז ששתי המדינות נרמלו את היחסים הדיפלומטיים שלהן בסוף 2020 באמצעות הסכם משולש, שכלל גם הכרה של ארצות הברית בריבונות הממלכה על השטח השנוי במחלוקת עם חזית פוליסריו. על ידי אלג'יריה.


הסכסוך הזה נמשך כבר כמעט חמישים שנה. מרוקו, השולטת בכ-80% משטח האזור, מציעה להעניק לה אוטונומיה בריבונותה כפתרון אחד לסיומו, בעוד שפוליסריו קורא למשאל עם על הגדרה עצמית בפיקוח האו"ם.


האחרון קורא לצדדים לסכסוך לנהל משא ומתן "ללא תנאים מוקדמים", במטרה להגיע ל"פתרון מדיני צודק, בר קיימא ומקובל" במטרה "לקבוע את גורלם של תושבי סהרה המערבית".


במקביל לקריאתו לראש ממשלת ישראל לאשר באופן רשמי את עמדתה של מרוקו בנוגע לסכסוך זה, אמר אוחנה כי נותר לעשות הרבה כדי לחזק את הקשרים בין שתי המדינות.


הוא ייחד את "פתיחת שתי שגרירויות" ברבאט ובתל אביב, שבהן שתי המדינות מחוברות כיום באמצעות שני משרדי קישור.


ביקורו של אוחנה ברבאט מגיע יום לאחר שיחות בין שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ליועץ הישראלי לביטחון לאומי צחי הנגבי ברבאט.


במהלך השיחות הללו, "שני הצדדים סקרו סדרה של נושאים דו-צדדיים ואזוריים בעלי עניין משותף", לפי סוכנות הידיעות המרוקאית MAP.


חיילים ישראלים משתתפים לראשונה גם בתרגיל הצבאי השנתי של האריה האפריקני, אותו מארגנות מרוקו וארצות הברית בין ה-6 ל-16 ביוני.


הדינמיקה הזו ביחסי שתי המדינות באה לאחר שהעיבה לאחרונה עלייתם של זרמים ימניים קיצוניים לשלטון בישראל והאלימות היומיומית בשטחים הכבושים.


מרוקו גינתה "בתוקף" בתחילת אפריל את הסתערות הכוחות הישראליים על חצר מסגד אל-אקצא, בעקבות עימותים אלימים בין מתפללים פלסטינים למשטרת ישראל.


רבאט מאשרת בקביעות את מחויבותה לעניין הפלסטיני, שעדיין זוכה לתמיכה עממית רחבה בממלכה.


ביום רביעי הפגינו כמה עשרות פעילים נגד נורמליזציה מול הפרלמנט המרוקאי ברבאט, במחאה על אירוח יו"ר הכנסת.

פלסטין

ה 08 יונ 2023 4:17 pm - שעון ירושלים

5 הרוגים ביפה אן-נצרת ושני פצועים בכפר כנא, עקב שני מקרי ירי

5 בני אדם נהרגו בפשע ירי ביישוב יפה אנ-נצרת, וצעיר ונערה נפצעו קשה בפשע ירי בכפר כפר כנא, אחר הצהריים (חמישי) היום.


בפרטים אישרו רופאי בית החולים האנגלי בנצרת את מותם של 5 בני אדם מיפה נצרת, שהועברו אליו לאחר שנפצעו באורח אנוש לאחר שנורו.


על פי מקורות רפואיים בכפר כנא, הצוות הרפואי של קרן מגן דוד אדום העניק טיפול ראשוני לילדה כבת 3 ולגבר כבן 30 שפציעותיהם תוארו כקשות, והם הועברו לטיפול מלא. בבית החולים פוריה.


המשטרה פתחה שני תיקים לבדיקת נסיבות שני העבירות, ועד כה לא נעצרו חשודים או פרט כלשהו.


אתמול בערב, יום רביעי, נהרג צעיר, איימן פדל זועבי, מהכפר סולם, בפשע ירי בעיר נצרת, בעוד שניים נוספים נפצעו באורח קשה כתוצאה משני עבירות ירי ודקירה בדיר חנא ו. יפו.


ועם רציחתם של 5 בני אדם ביפה נצרת, עלה מספר קורבנות הרצח בקהילה הערבית מתחילת שנה זו ועד היום, ל-891, מתוכם 6 נשים ושני ילדים.





פלסטין

ה 08 יונ 2023 2:51 pm - שעון ירושלים

שתייה קורא ללחוץ על "ישראל" להפסיק את הענישה הקולקטיבית

היום, יום חמישי, קרא ראש הממשלה מוחמד שתייה לקהילה הבינלאומית, בראשות הממשל האמריקני, להפעיל לחץ רציני על ישראל להפסיק את כל העונשים הקולקטיביים שלה נגד עמנו, פשיטות יומיות לאזורים פלסטינים, מעצרים, הרג והתקפות על איסלאם. וקדושות נוצריות.


זה קרה במהלך פגישתו עם השליחה המיוחדת הנורבגית לשלום במזרח התיכון, הילדה האראלסטאד, כדי לדון בהתפתחויות וההתפתחויות האחרונות בפלסטין, בנוכחות נציגה של נורבגיה לפלסטין, Torn Vesti, בלשכתו ברמאללה.


הוא גם קרא למדינות התורמות, ובראשם נורבגיה בתפקידה כיושבת ראש ועידת התורמים, להפעיל לחץ על ישראל לממש את ההבטחות שהיא נתנה, ואת הצורך לעצור את כל הניכויים הלא הוגנים מכספינו שהכניסו אותנו. משבר פיננסי אמיתי, לשחרר את הכספים שנעצרו, ולהעצים את הכלכלה הפלסטינית.


שתייה אמר: "הצעדים של ממשלת ישראל הנוכחית והצעדים המצטברים של ממשלות קודמות מכוונים להרוס את כל היבטי החיים עבור עמנו, ולנהל נגדנו מספר מלחמות בכל הרמות, על אדמתנו, כספנו, עמנו והנרטיב שלנו".

ערבי ובינלאומי

ה 08 יונ 2023 2:45 pm - שעון ירושלים

ריאד וושינגטון דוחקות במדינות המערב לקחת בחזרה את אזרחיהן מסוריה ומעיראק

במהלך פגישה של הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון המדינה האיסלאמית בריאד, ביום חמישי, קראו סעודיה וארה"ב למדינות המערב לקחת בחזרה את אזרחיהן שלחמו בשורות הארגון ואת משפחותיהם המוחזקים בסוריה ובעיראק. .


עשרות אלפי בני אדם, בהם בני משפחה של ג'יהאדיסטים בני יותר מ-60 לאומים, מוחזקים במחנות אל-הול ורוג' בצפון מזרח סוריה, המנוהלים על ידי הכורדים, ובבתי הכלא העיראקים.


בתחילת הפגישה, בה השתתף שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, אמר שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן כי זה "מאכזב ובלתי מקובל לחלוטין" שכמה מדינות עשירות ומפותחות טרם החזירו את אזרחיהן.


והוא פנה למדינות הללו באומרו, "אתה חייב לעשות משהו, אתה חייב לקחת את האחריות שלך".


הקואליציה הבינלאומית, בראשות וושינגטון, הוקמה ב-2014, בעקבות עליית הארגון בעיראק ובסוריה השכנה.


מאז ההכרזה על חיסול "הח'ליפות" ב-2019, המינהל האוטונומי הכורדי קרא למדינות המודאגות להחזיר את אזרחיהן מבני משפחות הארגון שנמצאים במחנות, במיוחד במחנה אל-הול, אשר עדים להרג. , כאוס ואירועים ביטחוניים.


אבל למרות הערעורים, רוב המדינות לא החזירו את אזרחיהן. מדינות מעטות קיבלו מספר גדול מאזרחיהן, כמו אוזבקיסטן, קזחסטן וקוסובו. אחרים, בעיקר האירופאים, הסתפקו בהחלמת מספר מצומצם של נשים וילדים.


ביום חמישי, בלינקן שיבח את המדינות שנקטו בצעד זה, וקרא למדינות אחרות לעשות את אותו הדבר.


לדבריו, "שיקום (נתינים) חיוני לצמצום אוכלוסיית מחנות המעצר כמו מחנה אל-הול", המארח כ-10,000 זרים.


הוא הבטיח לשותפי הקואליציה של ארצו ש"אי שיקום לוחמים זרים עלול להוביל אותם לנשק שוב", והכריז על הקצאת וושינגטון בסך 148.7 מיליון דולר למאמצי ייצוב בסוריה ובעיראק.


ובמארס האחרון הזהיר מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, "סנטקום", מייקל קורלה, כי לוחמי הארגון המוחזקים בסוריה ובעיראק הם "צבא אמיתי במעצר".


והוא הזהיר כי "אם הם ישוחררו, הקבוצה תהווה איום גדול", והסביר כי "אין פתרון צבאי לעצירים" של הארגון.


ובעוד בתי המשפט העיראקים הוציאו מאות גזרי דין מוות או מאסר עולם נגד מי שהואשמו בהשתייכות לארגון, המינהל האוטונומי הכורדי בצפון מזרח סוריה מזהיר שאין לו מספיק יכולות להמשיך ולעצור אותם, שלא לדבר על העמדתם לדין.


ובחודש שעבר דיווחה הקואליציה הבינלאומית על ירידה בהתקפות דאעש בעיראק ובסוריה במהלך החודשים הראשונים של 2023, ב-68% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.


עם זאת, גורמי הארגון עדיין פעילים באזורים כפריים מרוחקים ומבצעים התקפות ספורדיות.


לפי הערכות שפורסמו בדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם בפברואר, לארגון "בין 5,000 ל-7,000 חברים ותומכים הפרוסים בין עיראק" לסוריה, "כמחציתם לוחמים".

פלסטין

ה 08 יונ 2023 2:19 pm - שעון ירושלים

פארס: מניעת טיפול מהאסירים היא החלטה להרוג אותם

ראש מועדון האסירים, קדורה פארס, אמר כי "החלטתו של השר הפשיסטי, איתמר בן גביר, לפגוע באחת הזכויות החשובות ביותר של האסירים, דהיינו הזכות לטיפול, ושלילתם היא. החלטה להרוג את האסירים, וביטוי נוסף לתמורות הפשיסטיות העמוקות של הכיבוש, ואחד ההיבטים החשובים ביותר של התמורות הללו". נוכחותו של הפשיסט (בן גביר) בממשלת הכיבוש.


ובין פארס, מערכת בתי הסוהר פועלת במשך עשרות שנים, באופן שיטתי, לפגיעה בזכות לטיפול, שהיא למעשה פגיעה ישירה בזכות לחיים, הנחשבת לזכות מוחלטת שאינה נתונה לה כל הגבלה על פי מה שהיה. נקבעו ע"י חוקים אלוהיים ומעשה ידי אדם, שכן מדיניות הכיבוש הובילה באמצעות פשע הרשלנות. רפואי (הרג איטי), שהוביל למותו של אסירים רבים, האחרון שבהם היה השהיד שייח חאדר עדנאן, שנרצח באמצעות מדיניות זו.


פארס הוסיף, "החלטות אלו שוב מעמידות את מערכת זכויות האדם הבינלאומית למבחן חדש, בנוסף למאות המבחנים שנכשלה בהקשר לעניין הפלסטיני, כתוצאה מעמדותיה הנחרצות, ואנו מזכירים להם כי זה מערכת הפשיזם תשפיע על העולם, אז היום אנחנו מדברים על (בן גביר) שהוא היה טוב בצעקות בסמטאות וברחובות, להסית ולדרוש הרג פלסטינים באשר הם. היום אנחנו מוצאים אותו בקבלת החלטות עמדתו, מתרגם את הסכסוכים הגזעניים שלו למדיניות והחלטות".


הוא המשיך: "האסירים תמיד נאבקו על זכויותיהם במשך עשרות שנים, והם עדיין נלחמים. החלטות אלו יכפו את חידוש העימות שהאסירים פתחו בפברואר השנה נגד צעדיו של הפשיסט (בן גפיר), במהלך שהאסירים ביצעו צעדי מאבק, על בסיס אחדות, והם הצליחו לשמר את הסטטוס קוו, והשעיית העימות הגיעה באופן קולקטיבי, שבו הם אישרו את העיקרון ש(חזרת, חזרנו), במיוחד שכן החלטות אלו אינן מכוונות רק לתנאי החיים במעצר, אלא את חייהם וגורלם של האסירים".


פארס הדגיש שהנושא הזה גדול יותר מסוגיית הזכות לטיפול, אבל בתוכו יש מבוא חדש להריגת אסירים, וזה מה שקורא (בן גביר) כל הזמן, ומתריע מההשלכות של ההחלטות הללו שאמורות לעורר אותנו, כפלסטינים, לקרוא אותן בצורה רחבה יותר, ממה שיצא לי.

ערבי ובינלאומי

ה 08 יונ 2023 1:43 pm - שעון ירושלים

רוסיה מודיעה על מותם של חמישה בני אדם בשיטפונות סכר קחובקה

חמישה בני אדם טבעו למוות לאחר שסכר קחובקה נהרס בחרסון, אזור בדרום אוקראינה שנכבש בחלקו על ידי רוסיה, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרוסיות ביום חמישי, בציטוט הרשויות המקומיות.


"חמישה אנשים שרעו בקר טבעו", ציטטו סוכנויות רוסיות את ולדימיר לאונטייב, ראש עיריית נובה קחובקה.


הסוכנויות הוסיפו כי כ-40 בני אדם נלקחו לבתי חולים.


נובה קחובקה ממוקמת ליד הסכר הזה, שהרס שלו הוביל ביום שלישי לפינוי אלפי אנשים מאזורים מוצפים בשטחים שבשליטת רוסיה ואוקראינה.


מוסקבה וקייב מחליפות האשמות על גרימת הרס הסכר שנמצא על הגבול בין שני המחנות.

פלסטין

ה 08 יונ 2023 1:08 pm - שעון ירושלים

גזר דין של 3 אסירים בדרגות מאסר שונות

היום, יום חמישי, גזר בית משפט בישראל 8 שנות מאסר על אסיר מרצועת עזה.


לטענת עמותת ועד לאסירים, בית המשפט הוציא פסק דין נגד האסיר, מחמוד חמיס מקדאד, מרפיח.


בירושלים הכבושה נידון האסיר הצעיר, עלי אבו אואיס, מהעיירה אל-עיסאוויה, ל-8 חודשי מאסר בפועל.


האסיר, עלי חאלד מג'יד שוויקי (43 שנים), מסילוואן, נידון לשנת מאסר בפועל.

פלסטין

ה 08 יונ 2023 12:54 pm - שעון ירושלים

שתייה: נבנה מחדש כל בית שנהרס בכיבוש

היום, יום חמישי, אמר ראש הממשלה מוחמד שתייה, "כל בית שנהרס בכיבוש הישראלי ייבנה מחדש, ואנחנו נטפל באחריות בצרכי המשפחות שבתיהם נהרסים, וזו אחריותנו כלפי עמנו".


שתייה הוסיף, במהלך בדיקתו בביתו של האסיר אסלאם פארוך, שנהרס על ידי הכיבוש ברמאללה, עם שחר היום, "מה שהכיבוש עשה זה פשע מתועב, שכן הוא הפך משפחה בן לילה למשפחה חסרת בית לאחר שהרס אותה. בית."


הוא הדגיש כי הסנקציות הללו, שלא התרחשו בהיסטוריה, הן ניסיון של הכיבוש לערער את המורל של עמנו.

ערבי ובינלאומי

ה 08 יונ 2023 12:07 pm - שעון ירושלים

משרד ההגנה התוניסאי הודיע ​​על אובדן הקשר עם מסוק צבאי הנושא 4 חיילים

משרד ההגנה התוניסאי הודיע היום (חמישי) על אובדן הקשר עם מסוק צבאי ועליו 4 חיילים, מאז אתמול בערב בעת שהיה במשימת טיסת לילה בנפת ביזרטה שבצפון תוניסיה.


בהצהרה שפורסמה הבוקר באתר התקשורת שלה, נאמר, "למשרד ההגנה הלאומית נודע על אובדן הקשר עם מסוק שהיה בתהליך ביצוע משימת טיסת לילה באזור קאפ סיראט בנפת ביזרטה. אתמול בערב (רביעי)".


בהודעתו, משרד ההגנה התוניסאי לא מסר פרטים נוספים, לא הסביר את מהות המשימה הזו, ולא את סוג המסוק הנעדר".

פלסטין

ה 08 יונ 2023 11:18 am - שעון ירושלים

פלגים פלסטיניים מגנים את הריסת ביתו של האסיר אסלאם פארוך

היום, יום חמישי, גינו פלגים פלסטיניים את הריסת ביתו של האסיר אסלאם פארוך על ידי כוחות הכיבוש הישראלי ברמאללה, עם שחר היום.


"הריסת בתי הלוחמים על ידי הכיבוש היא ענישה קולקטיבית שנכנסת לקטגוריה של פשעי מלחמה", אמר דובר הפתח עבד אל-פתאח דולה.


בתוך כך, דובר חמאס חאזם קאסם סבר כי הפצצת ביתו של פרוך השבוי היא פשע מלחמה מן המניין ומדיניות מתועבת של ענישה קולקטיבית הנהוגה על ידי הכיבוש מאז הקמת הישות הגזלנית שלו.


קאסם אמר, "מדיניות הריסת הבתים הוכיחה מאז ומתמיד את כישלונה לעצור את המהפכה של עמנו, שנלחם על חירותו, כבודו ועצמאותו".


דובר תנועת הג'יהאד האיסלאמי, טארק סלמי, מצדו אמר כי "הריסת ביתו של הפרוך השבוי נופלת במסגרת המדיניות הציונית האגרסיבית, שלא הצליחה לעצור את ההתנגדות, שהולכת ומתחזקת. נקבע לאור התוקפנות הגוברת".


הוא הוסיף, "הריסת בתים לא תפר את רצונו של העם הפלסטיני האיתן, היודע שדרך השחרור עוברת קורבנות גדולים".

בתורה, החזית העממית לשחרור פלסטין אישרה כי הפצצת ביתו של האסיר פארוך היא ביטוי עז לאימפוטנציה של הכיבוש, לכישלון מדיניותו ולפשעים המתמשכים שלו נגד עמנו.


באסיפת העם הדגישו כי הריסת בתיהם של משפחות האסירים והשהידים לא תפר את רצונם, ומצב הסולידריות העממית עם משפחות אלו והתנגדות הנוער לדחפורי ההריסה מאשרים כי עמנו מחבק את ההתנגדות, ו עם האיתנות והרצון שלהם, מדיניות הענישה הקולקטיבית תיכשל.


פלסטין

ה 08 יונ 2023 11:06 am - שעון ירושלים

בן גביר: הם רוצים שאני אהיה חבר של יאסר ערפאת!

ביום חמישי הכחישו בלשכתו של מה שמכונה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, את מה שפורסם הבוקר בעיתון העברי ב"הארץ", כי ביקשה את עזרתו של הקיצוני בנצי גופשטיין, ראש הימין הקיצוני "להבה". ארגון, בתפקידיו המיניסטריאליים.


לשכתו של בן גביר האשימה את "הארץ", עיתון עברי הידוע בעמדותיו השמאלניות, בפעילות לעיוות תדמיתו.


גורמים בלשכתו של בן גביר אמרו: "רוצים שהוא יהיה חבר של יאסר ערפאת".


מלשכתו של בן גביר נמסר כי בין בן גביר לגופשטיין יש קשר חזק וישן וידידות חשובה, אך הוא אינו מתערב בתפקידיו הממשלתיים.

ערבי ובינלאומי

ה 08 יונ 2023 11:04 am - שעון ירושלים

עימותים ושריפות בסביבת מתחם תעשיות צבאיות בחרטום

היום, יום חמישי, מתקיימים עימותים בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה בקרבת מתחם תעשיות צבאיות בדרום חרטום, לפי עדים שסיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית, יום לאחר שכוחות התמיכה הכריזו על שליטתם בו.


עדים דיברו על "קולות של ירי ועימותים באזור המקיף" את מתחם הירמוך, מתקן התעשייה הצבאי הבולט בסודן.


באוקטובר 2012 הייתה ירימוכ נתון לתקיפות אוויריות, שחרטום האשימה את ישראל בכך שהיא עומדת מאחוריה. המדינה העברית סירבה להגיב באופן רשמי להאשמות.


בהצהרה ביום רביעי הודיעו כוחות התמיכה על השגת "ניצחון חדש (...) עם שליטה מלאה במתחם הירמוך ובמחסני התחמושת", וציין כי חיילי הצבא נמלטו והותירו אחריהם "כמויות של ציוד צבאי וכלי רכב". ."


והיא פרסמה בחשבון הטוויטר שלה קלטת שלדבריה היא "מתוך המתחם", שבה נראים חבריה חוגגים בתוך מחסן שבו נערמו מקלעים, מרגמות וכמויות אדירות של תחמושת.


ובלילה שבין רביעי לחמישי סיפרו עדים על קול ענק והתפרצות שריפה כתוצאה מפיצוץ אחד ממיכלי אגירת הנפט במתקן הנפט והגז אלשג'רה הסמוך למתחם הירמוך.


הסיבה הישירה לשריפה לא נקבעה, אך עדים אישרו שבסביבת המתקן נראים קרבות כבר יותר מ-48 שעות, ומציינים כי ביום חמישי עדיין עולים ממנו ענני עשן, והוא נראה אפילו 10 ק"מ מהמקום. האתר.


מאז התפרצותו ב-15 באפריל, נמשכו קרבות בין הצבא, בראשות עבד אל-פתאח אל-בורהאן, לבין כוחות התמיכה המהירה, בראשות מוחמד חמדאן דגאלו, ללא אופק לפתרון.


הסכסוך הביא למותם של יותר מ-1,800 בני אדם. עם זאת, מספר הקורבנות בפועל עשוי להיות גבוה בהרבה, על פי סוכנויות סיוע וארגונים בינלאומיים. על פי הנתונים האחרונים של הארגון הבינלאומי להגירה של האו"ם, הסכסוך גרם לעקירתם של כמעט שני מיליון בני אדם, כולל יותר מ-476,000 שחצו למדינות שכנות.


שני הצדדים הלוחמים לא מילאו התחייבויות חוזרות ונשנות להפסקת אש שתאפשר לאזרחים לעזוב את אזורי הלחימה או לספק מעברים בטוחים לכניסת סיוע.


ובשבוע שעבר, הסכם שביתת הנשק האחרון שהושג עם הגישור הסעודי-אמריקאי קרס בשולי השיחות שנערכו בעיר ג'דה שבסעודיה. ריאד וושינגטון הודיעו על השעיית השיחות, אך הפצירו בשני הצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן.

פלסטין

ה 08 יונ 2023 10:16 am - שעון ירושלים

"הארץ": מחסור חמור בתרופות עקב המשבר הפיננסי של הרשות הפלסטינית

העיתון העברי "הארץ" מסר, ביום חמישי, כי הגדה המערבית ורצועת עזה מתמודדות עם מחסור חריף ומסוכן בזמינות תרופות לחולים פלסטינים, במיוחד לחולים במחלות כרוניות וקשות, המתקשים להשיג את התרופות שלהם.


אחד הרופאים שעובד במרכז הדיאליזה בבית החולים הממשלתי בטובאס שבצפון הגדה, אמר שהמשבר הזה מורגש בבירור כבר כמה שבועות, וחולים מגיעים מכמה אזורים כדי להשיג תרופות המיועדות לחולי דיאליזה, ואנחנו אין להם דרך לעזור להם, מה שמעיד על כך שיש כאלה שיש להם את היכולת לקנות תרופות אלו, אבל לרוב האוכלוסייה אין את היכולת הזו, ובאזורים מסוימים אין אפילו תרופות לחולי סוכרת ולחץ.


בעוד גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר לעיתון העברי כי המחסור בתרופות בגדה המערבית נובע מ-3 סיבות עיקריות, כאשר הראשונה שבהן היא חוסר היכולת של הרשות ומשרד הבריאות לשלם באופן קבוע לספקים, בנוסף. לשביתת רוקחים במרכזים רפואיים ובבתי חולים עקב אי קבלת מלוא משכורתם, בנוסף לכך בחודשים האחרונים אונר"א סגרה מרכזים רפואיים שהיא מפעילה במחנות פליטים בשל חוסר תקציב.


והפקיד קבע שזה בנוסף לעובדה שכל תקציב הרשות הפלסטינית מבוסס על כספי מס שישראל גובה, וזה בקושי מכסה את הוצאות השכר, כולל במשרד הבריאות, ומאחר שישראל מנכה מס של מאות מיליונים. כספים, ולכן אין לרשות יכולת לממן את תקציב משרד הכוח.


רופאים לזכויות אדם דיווחו מצדה כי חל זינוק של עשרות אחוזים במספר החולים הפלסטינים שהגיעו בשבועות האחרונים למרפאה הניידת שמנהלת את העמותה בגדה המערבית, ועלייה חדה ביקוש לתרופות.


מהנתונים עולה כי בשבת האחרונה הגיעו למרפאה הניידת 251 פלסטינים מתוך 2,500 המתגוררים בכפר מדמא בשכם כדי לקבל תרופות ולקבל טיפול, שהגיעו מאותו אזור בתקופות הקודמות.


בעמותה ציינו כי בשל המחסור החריף בתרופות, ניתן בשבועות האחרונים לעלייה בבקשות שהיא מקבלת מצוותי רפואה פלסטינים וראשי ערים וכפרים בגדה המערבית לחלוקת תרופות וציוד רפואי, ואלה כוללות תרופות עבור חולי דיאליזה, סוכרת, לחץ דם ועוד.


ברצועת עזה פרסם משרד הבריאות ברצועה אזהרות על השלכות המחסור בתרופות לחולי כליות, וציין כי 1,200 חולים נמצאים בסיכון להפסיק את הטיפול בשל המחסור החריף בתרופות ובציוד רפואי בסיסי.

דעות

ה 08 יונ 2023 10:05 am - שעון ירושלים

מדיניות כיבוש פתוחה נגד אסירים מנהליים

חדית ירושלים

חדית ירושלים

كاتب رأي

רשות בתי הסוהר הכיבוש סבורה שאיומיה על אסירים מינהליים במטרה למנוע מהם לשבות רעב במחאה על מעצרם המינהלי, והפרת החוקים והנורמות הבינלאומיות נגד תנועת האסירים בכלל והאסירים המינהליים בפרט, עלולים להרתיע. אותם מצעדי המאבק שלהם כדי להשיג את דרישותיהם הצודקות.


איומים אלו אינם יכולים להרתיע את האסירים המנהליים מהחלטתם הלגיטימית להכריז על שביתת רעב מקיפה, שאותה קבעו להתחיל בשמונה עשר לחודש זה, לאחר שמיצו את כל צעדי המאבק לביטול המעצר המינהלי המיושן שאפילו המדינה הציבה. במקום במהלך הקולוניזציה של פלסטין כדי להקל על הקמת המדינה הכובשת ביטלה אותה, משום שהיא סותרת חוקים ונורמות בינלאומיות ומפרה את זכויות האדם לחופש הביטוי והדעה, ודברים אחרים.


בטרם הכריזו על צעדי מאבקם בהכרזה על מועד שביתת הרעב המקיפה, הם נקטו במספר צעדי מאבק, ביניהם הימנעות מלהגיע לבתי המשפט, רבים מהם גם ביצעו ועדיין עושים שביתות רעב פרטניות, שהובילו למותו של האסיר. חאדר עדנאן לפני מספר שבועות, אך הנהלות בתי הסוהר הכיבוש דחו את כל דרישותיהם, אלא שר הביטחון הלאומי הישראלי כביכול הנחה את רשות בתי הכלא הכיבוש להגביר את ההגבלות על אסירים, כולל אסירים מנהליים, מה שגרם להם להסלים. צעדי המחאה שלהם והחלטתם להשתמש בנשק האחרון שלהם, שהוא שביתת רעב מקיפה, למרות הסיכונים לבריאותם ולחייהם.


בנוסף לאיום על מספר אסירים מינהליים, ניסו הנהלות בתי הסוהר להעמיד פיתויים בפני מספר אחרים, מיוצגים באי הטלת עונשים עליהם ואי חידוש מעצרם המינהלי, כפי שקורה כיום, כאשר מעצרם המינהלי של אסירים מינהליים. מתחדש מספר פעמים, ורבים מהם לשנים שמגיעים לרוב עד חמש או שש שנים, ולאחר שחרורם עוצרים אותם שוב רשויות הכיבוש.


שלטונות הכלא, בניסיונותיהם לאיום ולפיתוי זה, מאמינים כי בכך הם יכולים להצליח במדיניות זו ולפגוע באחדות האסירים המנהליים, ובכך לסכל את שביתת הרעב המקיפה.


עם זאת, אין זה סביר שמדיניות זו, הנשענת על הפרד ומשול, תצליח עם האסירים המנהליים המאמינים בזכויות עמם ובזכויותיהם כאסירים ונלחמים על חירותם, מה גם שרשויות הכיבוש אינן מציגות כל כתבי אישום נגדם וכי מעצרם בא על פי האשמות של תיקים סודיים נגדם, בניסיון לזרוע אבק בעפר.אל-עיון ועל מנת להמשיך במעצר השרירותי.


שיטות הנהלות הכלא הפכו חשופות, והן אינן יכולות להצליח להפריד את אחדות תנועת השבויים בכלל, וגורלן של שיטות ומדיניות אלו הוא כישלון מוחלט.


מכאן שחובתם הלאומית והמוסרית של כל הפלסטינים לנקוט בצעדים הרחבים ביותר של הזדהות עם אסירים מנהליים ואסירים בכלל, ולתמוך בהם ובמשפחותיהם כדי למנוע מהנהלות בתי הסוהר להדיר אותם לבד ולנקוט צעדים שרירותיים יותר נגדם. אוֹתָם.

דעות

ה 08 יונ 2023 10:04 am - שעון ירושלים

אוקראינה והדרך לשלום

ג'יימס זוגבי

ג'יימס זוגבי

كاتب رأي

כל הערכה מדויקת של המלחמה באוקראינה חייבת להסיק שאין סוף צפוי לסכסוך. גם רוסיה וגם אוקראינה מגבירות כעת את התקפותיהן. רוסיה ממשיכה למצוא מקורות לשיפור הנשק שלה, וארצות הברית מספקת נשק לאוקראינה או מקלה על העברת נשק מתקדם חדש לאוקראינה על ידי בעלות בריתה. החוק הבינלאומי "נעשה בהפרה יותר מאשר מחויב." אוקראינה אינה יכולה לפנות לאומות המאוחדות או לבית הדין הבינלאומי.


ושני המוסדות שנוצרו בדיוק כדי להתמודד עם סוג זה של התנהגות משותקים מחוסר יכולת, הכרה או תמיכה ממעצמת על, או כל אלה. כתוצאה מכך, העולם התפצל למחנות.


יש ארה"ב שמובילה קבוצה אחת של מדינות מערביות שתומכות בעיקר באוקראינה, ויש רוסיה שמובילה קבוצה קטנה יותר של תומכים, ויש את סין, למרות שהיא לא בגלוי במחנה הרוסי, אבל היא משחקת את התפקיד של "לא- יישור" עם השאר. מאמצים מוקדמים של ממשל ביידן להעניש את רוסיה באמצעות סנקציות זכו להצלחה מוגבלת, שכן רוב המדינות בדרום הגלובלי בחרו להתחייב לחוסר התאמה או לחפש "אוטונומיה אסטרטגית".


במקרים מסוימים, זה נובע מחוסר אמון בארצות הברית. בגלל מדיניות החוץ של ארה"ב שבלבלה את העולם בשני העשורים האחרונים, ארה"ב אינה נתפסת כשותפה אמינה. מדינות רבות בדרום הגלובלי אינן מוכנות לסכן את קשרי הסחר וההשקעות החזקים שלהן עם רוסיה וסין. לאחר הכיבושים שלנו באפגניסטן ועיראק, המתקפה שלנו לשינוי משטר בלוב והתקפות מזל"טים במדינות ברחבי אסיה ואפריקה, קשה למדינות אחרות ללכת בעקבות דוגמה של ארצות הברית כמגדלור של צדקנות.


עבור העולם הערבי, הסטנדרטים הכפולים הללו מדאיגים במיוחד את העם. כעס על התקפות המשתמשות בכוח מופרז על אזרחים ועל המאבק לסיפוח טריטוריאלי, חלקם עשויים למצוא מוצדקים. אבל הטענה של ארה"ב למנהיגות מוסרית אינה משכנעת או אפילו צבועה בעיני ערבים רבים.


לבסוף, יש את הטענה שמדינות חייבות להתאגד כדי להתנגד להתנהגות המאיימת על "הסדר הבינלאומי הליברלי, מבוסס הכללים". תפיסה אמריקאית ייחודית זו מתעלמת מהאזכור של החוק הבינלאומי או הסכמים בינלאומיים שארה"ב הפרה, או מהאזכור של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שארה"ב אינה מכירה ומזכירה רק כאשר הוא משרת את האינטרסים של ארה"ב.


זה מסתיר ניסיון אמריקאי ליישם את ה"כללים" שאתה רוצה כדי ליצור את ה"מערכת" שאתה רוצה. לאור הנתק וחוסר האמון ההולך וגובר בין ארצות הברית למדינות רבות אחרות, נכנסנו למלחמה קרה חדשה, במקום לגייס את העולם נגד המלחמה באוקראינה. יש מדינות שמתנגדות להנהגה שלנו, בעוד רובן מהססות ושמות רגל אחת במחנה אחד והשנייה במחנה אחר. העובדה הטרגית היא שכאשר צד אחד מספק נשק חדש, השני יעשה את אותו הדבר.


וכאשר צד אחד יסלים את ההליכים, השני ילך בעקבותיו. כתוצאה מכך, מלחמה זו עלולה להימשך ללא הגבלת זמן, ותציב סכנות בלתי ידועות לעם האוקראיני ואפשרות למלחמה אזורית רחבה יותר. הגיע הזמן לדכא את האשליות של "תבוסה מוחלטת ומשפילה" ולהתווה דרך לפתרון הסכסוך הבלתי ניתן לניצחון. במקום ללבות את האש, על ארצות הברית להעמיד את סין במבחן על ידי הזמנתה להצטרף אלינו בהקמת קואליציית שלום רב לאומית חדשה כדי להבטיח ריבונות וביטחון לאוקראינים.


אם נדרוש שינוי של פרספקטיבה ושיח, נצטרך לספק תמריצים להשכנת שלום. במקום ללחוץ על אחרים לתמוך במה שהם ראו כמלחמה שלנו, ולאלץ אותם לא לקחת צד, עלינו להזמין אותם להצטרף למערכה למען שלום, ביטחון, השקעות וסחר שיכולים להועיל למזרח ומרכז אירופה. זה אולי נראה לא מציאותי, אבל זו דרך טובה יותר מהמשימה המטופשת של ללבות את הסכסוך הזה לשנים הבאות, מתוך ציפייה לא מציאותית שניצחון מוחלט אפשרי.

דעות

ה 08 יונ 2023 10:03 am - שעון ירושלים

האם לאחר נפילת המסך על היפרסוני, המחלוקת בין טהראן למערב תעמיק?

פתחי אחמד

פתחי אחמד

كاتب رأي

לאחר שאיראן הודיעה על מוכנות הטיל ההיפרסוני (פתח), ולאחר הודעת מפקד משמרות המהפכה, האלוף חוסיין סלמי, ומפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האיראניים, תת-אלוף אמיר עלי חאג'יזדה, ו. מספר מנהיגים נוספים של משמרות המהפכה הודיעו על חשיפת הטיל (פתח) והכרזה של משמרות המהפכה כי הטיל הבליסטי ההיפרסוני הזה יוצר על ידי מומחי המרכז לתעשייה אווירית וחלל של משמרות המהפכה האיראניים, ולכן איראן חיזקה את ארסנל צבאי בכל הרמות, וזו הפעם הראשונה שהוא מייצר טיל בליסטי היפרסוני, וההודעה הזו מגיעה בזמן שהמערב מנסה כבר יותר משנה להחיות את תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת בנוגע להסכם הגרעין שהושג. בשנת 2015 בין המעצמות הגדולות לטהראן, ולפי דובר משרד החוץ הצרפתי, הוא אמר כי איראן מעורבת בהסלמה גרעינית שמטרידה מאוד את ישראל ואת העולם, וזה מה שנודע כקיצוץ שיער בין טהראן למערב, כך שאיראן למרות האזהרות של המערב לאחר חשיפת הטיל הבליסטי שלה אומרת שהיא במסגרת החוק הבינלאומי, ואין הפרות המצדיקות את ההסתה והגינוי. לכן, בהצהרה זו, טהראן ממשיכה במדיניותה להגביר את התקדמותה בתחום הכוח האווירי והחלל, והטיסה האיראנית הזו במרחב המגוון הצבאי היא אולי טקטיקה לאור העיסוק העולמי במלחמה האוקראינית-רוסית ובמצב הפנים השברירי בישראל.


ישראל המבולבלת
ההתעקשות של צרפת להאשים את איראן בייצור טיל היפרסוני שקול להתקרבות מופרזת למערב איראן, בכל הנוגע להסדרת תיק הגרעין. אני לא מאמין שהמשטר הצרפתי לא מייצג את כל אירופה כחזית להתנגשות עם טהראן, ובמקביל לשאר מדינות אירופה יש את החרבות והלב עם ישראל תוך שמירה על שערו של א מואוויה נמתח בינם לבין טהרן. באשר לרמה הרשמית האמריקאית, אין תגובה רשמית לגבי מה שאיראן הפיקה, " טיל היפרסוני", עד לכתיבת מאמר זה. עם זאת, כל מה שמדאיג את ישראל מדאיג את האמריקנים. התגובה ברורה: עוד חרמות בעתיד הנראה לעין, אבל זה נשאר המחלוקת הבינלאומית עם טהראן אפשרית. השאלה היא האם ייצור הטיל הזה רק הגנה וחשש מתקפה ישראלית-אמריקאית? זה מה שטהרן מסבירה, אז הספק, הפחד והחרדה נשארו מימי מנהיגי המדינה הכובשת, בזה אני יכול לומר שאיראן עירבה את הקלפים והגדילה את הפער בינה לבין העולם, והקלף האירופי עבור הסדרת תיק הגרעין האיראני הפכה ברוח, ובכך הכדור נמצא במגרש הישראלי, שכן האפשרות לבצע פשיטות ישראל בעומק האיראני מונחת על שולחן המיני-קבינט, אך היא מוגבלת ונשארת מותנית. על אישור אמריקאי בטווח הקצר, וזה לא נכלל כתוצאה ממערכת הבחירות המתקרבת שתתחיל בסוף השנה הנוכחית.

באדין לא מהמר
זה כבר לא סוד לאיש שארה"ב של אמריקה לא מעורבת בהרפתקת מלחמה עם איראן. זירות הסכסוך עם ארה"ב פתוחות, בראשות סין ורוסיה. החזיתות הללו עדיין פתוחות לרווחה. העדיפות היא לא טהרן לפי האג'נדה האמריקאית, סין ראשונה ורוסיה שנייה. אמריקה נשארה אוחזת במקל. מהאמצע בטיפול בתיק האיראני, למרות מה שטהרן הפיקה מייצור טיל הפת"ח, זה לא אומר לה כלום שכן כל עוד אין איום איראני על האינטרסים של ארצות הברית של אמריקה במזרח התיכון, שכן יש לחץ ישראלי על הבית הלבן למנוע ממנו לייצר פצצה גרעינית, רק חלק ממנהיגי הישות התמחו בתוכניות גרעין, הפצצה הגרעינית האיראנית תראה את האור תוך 12 יום, ולכן טהראן בלבלה את ישראל וגרמה לה להתפרע ימינה ושמאלה, בזמן שהבית הלבן משחק את תפקיד ההרגעה כאילו הוא נותן לה מחטים נרקוטיות כלשהן לישראל, ב הסוף אף אחד לא יכול הוא בטוח בהחלטה אמריקאית להתעמת צבאית עם איראן, אבל המדינה הכובשת נשארת תלויה בנשיא הבא של ארצות הברית של אמריקה, ותומכת בכיוון המפלגה הרפובליקנית, שלעתים קרובות מסכימה איתה בעניין תיק איראן ותיקים נוספים, בעיקר הנושא הפלסטיני. הוא היחיד בכוחו כיום, ולא שוכחים את הפילוג הפוליטי והאידיאולוגי שממנו סובלת המדינה הכובשת והיחלשות החזית הפנימית שלה. לסיכום , כל הדרכים סגורות אליו היום. למרות הפער המתרחב בין איראן למערב בזמן הנוכחי, ביבשת הישנה יש ברפרטואר רק הצהרות והכפשות. היא פועלת מהדלת לשמירה על ביטחון ישראל, והם מצאו אותה. , וגם לשקם את היחסים עם טהראן למען האינטרסים האישיים שלה.

דעות

ה 08 יונ 2023 10:02 am - שעון ירושלים

האסיר וליד דקה

ויסאם רפידי

ויסאם רפידי

كاتب رأي

בסיום מחקרו החריג על (המסת תודעה או הגדרה מחדש של עינויים), כפי שהוא כינה זאת, הוא מוכיח את הדיוק של מה שמעיד על שאיפתם של הציונים לשלוט באסירים על ידי ניסוח/המסת תודעתם, כפי שהוא מצטט את יעקב גנות, מנהל שירות בתי הסוהר דאז, מה שאמר לגדעון עזרא השר לביטחון פנים בשנת 2006 ובשמיעת האסירים בביקורו בכלא גלבוע: (תהיו בטוחים...אתם צריכים להיות בטוחים שאני יגרום להם (לאסירים) להניף את דגל ישראל ולזמר את התקווה).


ייתכן שגנות או קציני המודיעין בבתי הכלא קראו את מישל פוקו או זיגמונט באומן ותיאורטיקנים חברתיים אחרים, ולמדו על המתודולוגיות של שליטה, שליטה ושליטה על יחידים וקבוצות. התוצאות, באופן כללי, סותרות את חישוביהם. האסירים כן. לא שרו את התקווה (ההמנון הציוני), וגם לא הניפו את הדגל הציוני, להיפך, מאז 2006, המאבקים הקולקטיביים והפרטניים שלהם הסלימו לרמות שיא.


כרגיל, החיים אינם מתנהלים על פי שליטי החוקרים האקדמיים והניתוחים של העובדים בשירותי המודיעין. מה שהם לא מצליחים לממש, ומה שהם לא מצליחים למדוד (כלי המדידה המתודולוגיים) הקדושים להם, הוא הרצון חמוש במודעות אידיאולוגית שורשית. אף על פי כן, האמינות מחייבת הכרה בהשגת הצלחות מסוימות ורציניות, בעיקר בטיפוח תופעת הנסיגה במאבק המאוחד בתנועת השבוי, שהביאה להתפוררות חלק ממפרקיה, באמצעות יצירה ופיתוח של מערכת הקאפו, שטופלו בזהירות בחדר עבודתו ולא הזניחו. אולם המאבקים הקולקטיביים והאינדיבידואליים שלהם נמשכים, מעמיקים ומתגברים. זו ההשקפה החיובית המכריעה.


וליד דקה באיתנותו במהלך 37 שנות השבי, פעילותו האינטלקטואלית, מפוכחת מבחינה מדעית, חשיפת מדיניות מינהלת בתי הסוהר, כתביו הספרותיים המשמעותיים המכוונים לצעירים, והתרסה מול מחלתו הקטלנית בעקשנות ובאדם. הרוח החובקת את האנושיות של אשתו, סאנה, ובתו, מילאד, היוותה מודל לאותה מודעות אידיאולוגית לאומית שורשית. גם לנישואיו בשבי ולהולדת לידה בדרך זו יש משמעות סמלית. מי שהתערב שהאסיר יזמר (התקווה) ויניף את דגל הציונים, כאן הוא מזוהה עם בן לוויה של שבק אל-זיארה שנים רבות בהיותו אסיר, והוא יולד בזרע מוברח בהתעקשות, כמו אחרים, על חיה אנושיות של הולדת וליטוף הילד למרות אפם של הציונים ולמרות מגבלות הביקור.


האסיר הנאבק לא צריך להוכיח את אנושיותו, כי זה מובן מאליו, אלא הוא זה שראוי לחיות את זה. הסוהר הציוני הוא זה שחסר לו אנושיות בתמורה לאנושיותו של הלוחם האסיר. וואליד לא רק אישר את אנושיותו, אלא אישר כי תודעתו לא התמזגה, בדיוק כפי שתודעה של אלפי חמושים כלואים לא התמזגה, אלא חשף את מדיניות ההיתוך של התודעה שמכוונת לאסירים.


בכל שלבי חייו של וליד בשבי, הוא לא הפסיק למלא את תפקידו המנהיגותי בתנועת השבוי, והתכבדתי לחוות את התפקיד הזה בכלא אשקלון בשנת 97, ומתפקיד הלוחם המודע של לאומיו. תפקיד בתוך המשפחות, הוא נפרד על ידי התנהגות זו מקומץ (מנהיגים) שבחרו לשחק את תפקיד הקאפו. וואליד לא הפסיק לייצר ידע מפוכח, כתיבה ספרותית לצעירים ולבנות יחסי אחווה וחברות שעליהם עדים המוני אלה שחיו עמו בשבי.


זו המודעות שאי אפשר להמיס, כלומר, אם תרצו, זו גם המודעות שהיא גבול המיתוס לפי הביטוי הפיוטי של מוזאפר אל-נואב. וליד בהתמודדות מול מדיניות ההרג היומיומי, כפי שהתמודדו מולה הקדושים נאצר אבו חמיד וחאדר עדנאן ואלה שקדמו להם, ו(הרג יומי) הוא ביטוי אמיתי, לא מטפורה, המאשרת ששאיפותיו של הסוהר הציוני להתמוסס. המודעות של האסירים באופן כללי היא חלומות מקטרת, וואליד דקה הוא רק מודל של מודעות שאי אפשר להמיס.

דעות

ה 08 יונ 2023 10:01 am - שעון ירושלים

הפשעים הקולוניאליים נמשכים

חמאדה פרעונים

חמאדה פרעונים

كاتب رأي

תארו לעצמכם אם ילד עברי, ישראלי, יהודי, שהיה רק ​​בן שנתיים, נורה על ידי ערבי פלסטיני, בין אם מוסלמי, נוצרי או דרוזי, כפי שעשה החייל הישראלי בירי כדורים חיים בראשו של הילד בן השנתיים. מוחמד הית'ם אל-תמימי מהכפר נבי סאלח.


כן, הוא נורה בראשו בזמן שהיה בתוך מכוניתו של אביו, שגם הוא נפצע מכדור שהכניס אותו לבית החולים.


בן שנתיים, הילד, מוחמד אל-תמימי, היה מטרה על ידי צלף עם רובה עם כוונת, לפי הדיווחים, ולכן חלה עליו אחת האפשרויות:


ראשית, מטרתו להרוג את הילד ואת אביו, כדי שמשפחתו ואנשי הכפר שלו ירגישו פחד וימהרו לעזוב. בכך הוא השיג מטרה אסטרטגית למושבה על ידי "נישול" הפלסטינים ו עזיבתם בנימוק של שמירה על חייהם, ולא על אדמתם, ארצם ומולדתם.


שנית, כי הוא שונא גזעני שמסתכל על הפלסטינים בשנאה, עוינות, גזענות, ובצורה פשיסטית, כי הילד ומשפחתו אינם ראויים לחיים. מטרה לחינוך והכשרה, על ידי ירי ופגיעה בו. כיוון שהוא נטול זכויות כלשהן, אין זה מופרך שהצלף הרוצח יקבל את הפרס על מעשהו הפלילי נגד הערבי מבלי להביא אותו לדין וחשבון, כפי שקרה עם רוצחה של העיתונאית שרין אבו עקל'ה, שנותרה בלתי מזוהה.


שלישית, הוא מטורף, מטורף, נטול היגיון ואיזון, ופועל ללא שמץ של אחריות כל עוד הקורבן הוא ערבי פלסטיני, ולא יהודי ישראלי.


הרג פלסטיני הפך לנורמלי מידי חיילי המושבה, הכלים והכללים של המושבה, ההנחיות של ראשי הביטחון הצבאיים הרשמיים שלהם אומרות שאם אתה מרגיש סכנה, רק הרגשה היא שאתה תפעל ולהרוג ללא כל הקדמה, וכן ללא כל אזהרה מוקדמת, וזה מסביר את המשך ההרג היומיומי של פלסטינים על ידי מתנחלי הצבא, המושבות והכיבוש.


העם הפלסטיני משלם מחיר כבד על עמידתו האיתנה על אדמתו, שבה יש הרבה אמצעים ונסיבות חיסול, והתוצאה היא אחת: הרג ומוות, בידי הישראלים. באמת לכמה זמן??.


They show solidarity and support for the people of Ukraine, and they show a lack of interest towards the people of Palestine. Isn't that a form of complicity with the Israeli criminal??.