פלסטין

Date unavailable - שעון ירושלים

האסיפה הכללית של מרכז פיתוח מקיימת את ישיבתה השנתית הרגילה

האסיפה הכללית של המרכז לפיתוח ארגונים אזרחיים פלסטיניים קיימה ביום שבת, 20 ביוני 2026, את ישיבתה השנתית הרגילה לשנת 2025 ברמאללה, בנוכחות חברי וחברות האסיפה הכללית מהגדה המערבית ובהשתתפות חברי המרכז ברצועת עזה ובקהיר באמצעות טכנולוגיית תקשורת חזותית בפלטפורמת זום. קדמה לכך ישיבת האסיפה הכללית הבלתי רגילה לתיקון סעיפי התקנון הפנימי, שאושרו פה אחד על ידי האסיפה.

בראש הישיבה עמד מר זאהי חורי, יו"ר מועצת המנהלים של מרכז פיתוח, ובה נכחו 18 חברים מתוך 32 חברי האסיפה הכללית. כמו כן, הוזמנו משרד הפנים ומשרד המשפטים להשתתף בישיבה, שבה נכחו גם ראאד אבו אל-עזאם ודניה שאהין מחברת HLB PS. לאחר קביעת הקוורום ואישור סדר היום של הישיבה, נדונו ואושרו הדו"חות השנתיים והדו"חות הכספיים המבוקרים לשנת 2025, בנוסף לאישור האסיפה הכללית לחידוש ההתקשרות עם חברת HLB PS כמבקר חשבונות חוקי למרכז למשך שנה אחת (2026).

בתחילת הישיבה, בירך מר חורי את חברי האסיפה הכללית ושיבח את ההישגים האיכותיים שהשיג המרכז במהלך שני העשורים האחרונים, אשר תרמו לבניית מורשת מוסדית איתנה שהותירה חותם ברור בתהליך פיתוח מגזר הארגונים האזרחיים הפלסטיניים וחיזוק תפקידם הפיתוחי.

מר חורי שיבח גם את מאמצי המרכז להמשיך ביישום תוכניותיו ולעמוד בהתחייבויותיו בשנה שעברה, למרות האתגרים שהציבה הידרדרות המצב הפוליטי בפלסטין, ובראשם המלחמה המתמשכת ברצועת עזה וההסלמה המתמשכת בגדה המערבית. הוא הדגיש כי שלב זה הוכיח את הגמישות והיכולת הגבוהה של המרכז להסתגל ולהגיב לשינויים, מה שאפשר לו להמשיך למלא את תפקידו ביעילות ובאחריות.

מנהל מרכז פיתוח, מר רסאן כסאברה, דיבר במהלך הישיבה על הישגי המרכז ברמת התוכניות והפרויקטים במהלך שנת 2025, ובראשם הצלחת המרכז לגייס למעלה מ-30 מיליון דולר אמריקאי, שהוא היקף המימון הגדול ביותר שגויס מאז הקמת המרכז. משאבים אלה הוקצו לפרויקטים מגוונים שכללו את פרויקט "התאוששות חברתית ויצירת מקומות עבודה בגדה המערבית וברצועת עזה" במימון הבנק העולמי באמצעות משרד האוצר והתכנון, ופרויקט "חיזוק מוסדות החברה האזרחית המקומיים למתן שירותי הגנה לנשים וקורבנות אלימות מבוססת מגדר בפלסטין" במימון הסוכנות הצרפתית לפיתוח, ופרויקט "קואליציית מוסדות החברה האזרחית לבריאות ראשונית (2026-2029)" במימון הסוכנות השוודית לפיתוח ושיתוף פעולה בינלאומי.

מר כסאברה סקר גם את פרויקטי המרכז המיושמים במהלך 2025, וביניהם פרויקט "פעולה לתמיכה בזהותה ובחוסנה של ירושלים" בשלב השני שלו במימון הסוכנות הצרפתית לפיתוח, ותוכנית "זכויות אדם (2023-2026)" במימון הסוכנות השוודית לפיתוח ושיתוף פעולה בינלאומי, בנוסף לפרויקטים שיושמו ברצועת עזה, וביניהם פרויקטים של סיוע במזומן במימון הקרן ההומניטרית של האו"ם לשטחים הפלסטיניים הכבושים, ופרויקט "שיפור הכנסת חקלאים וחקלאיות ברצועת עזה" במימון הסוכנות הספרדית לשיתוף פעולה בינלאומי למען פיתוח, כאשר סך ההוצאות בשנה שעברה הגיע ל-4.7 מיליון דולר אמריקאי, שבאמצעותם יושמו 45 פרויקטים בשיתוף עם ארגונים אזרחיים פלסטיניים.

יש לציין כי מרכז פיתוח פועל תחת סמכות האסיפה הכללית שלו, הכוללת 32 חברים וחברות מהמגזר הפרטי, החברה האזרחית, ומרשתות ואיגודי ארבעת הארגונים האזרחיים הפלסטיניים, והם: רשת הארגונים הלא-ממשלתיים הפלסטיניים, האיחוד הכללי הפלסטיני של אגודות צדקה, הרשות הלאומית של הארגונים האזרחיים הפלסטיניים, והאיחוד הכללי הפלסטיני של ארגונים לא-ממשלתיים ברצועת עזה. האסיפה הכללית בוחרת מועצת מנהלים חדשה למרכז כל שלוש שנים.

תגים

שתף את דעתך

האסיפה הכללית של מרכז פיתוח מקיימת את ישיבתה השנתית הרגילה

ניוזלטר

היה הראשון לדעת את החדשות החשובות ברגע שהן קורות.

הישאר מעודכן בחדשות האחרונות. הירשם לשירות החדשות הדחופות שמגיע לתיבת הדוא"ל שלך מדי יום.

בהרשמה, אתה מסכים לתנאי השימוש ולמדיניות פרטיות.