ערבי ובינלאומי

الإثنين 23 أكتوبر 2023 8:15 صباحًا - بتوقيت القدس

עיתון: ממשל ביידן המליץ ​​לישראל לדחות את הפלישה הקרקעית לעזה

ה"ניו יורק טיימס" ציטט גורמים אמריקאים שאמרו כי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן המליץ ​​לישראל לדחות את הפלישה הקרקעית לרצועת עזה כדי לקנות זמן לנהל משא ומתן "בני ערובה" ולאפשר סיוע הומניטרי נוסף להגיע לרצועה.


הגורמים הצהירו כי וושינגטון רוצה יותר זמן להתכונן לכל תקיפה אפשרית נגד האינטרסים שלה באזור על ידי קבוצות הנתמכות על ידי איראן, וכי התקפות נגד האינטרסים האמריקאיים באזור צפויות להתגבר ברגע שישראל תעביר את כוחותיה לחלוטין לתוך עזה.


הם הוסיפו כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין העביר לישראל את עצתה של וושינגטון לדחות את המבצע הקרקעי שלה ברצועת עזה.


ה"ניו יורק טיימס" גם ציטט גורם רשמי אותו תיאר כמכיר את המשא ומתן, ואמר כי תנועת חמאס הזהירה כי הפלישה הקרקעית תצמצם את האפשרות לשחרור האסירים שהחזיקה במסגרת מבצע שיטפון אל-אקצא, אותו פתחה באוקטובר. 7 בתגובה לתקיפות הישראליות המתמשכות.


שלשום, שבת, הגיב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לשאלה האם הוא מעודד את הישראלים לדחות את המתקפה הקרקעית על עזה, ואמר כי הוא מדבר איתם.


גם שלשום ייחסה רויטרס את הבית הלבן לחזרה בהצהרה של הנשיא ג'ו ביידן שבה אמר כי הוא רוצה שישראל תדחה את הפעולה הקרקעית האפשרית שלה בעזה עד לשחרור עצורים נוספים.


הבית הלבן נימק את חזרתו מההצהרות הללו בכך שבידן לא שמע שאלה שהציג עיתונאי על דחייתה של ישראל בפלישה הקרקעית, והוא חשב שהשאלה היא האם הוא רוצה לשחרר עצורים נוספים כשענה "כן".


דובר הבית הלבן, בן להבולט, אמר: "הנשיא לא שמע. הוא לא שמע את השאלה המלאה. השאלה נשמעה כאילו היא: 'האם אתה רוצה לשחרר עוד בני ערובה?' הוא התייחס למשהו אחר".


ביידן עלה במדרגות של אייר פורס 1 כשעיתונאי שאל את השאלה על רקע רעש מנועי המטוס.ביידן עצר לרגע ואמר, "כן", ואז עלה למטוס.


מקור: עיתונות אמריקאית + רויטרס


دلالات

شارك برأيك

עיתון: ממשל ביידן המליץ ​​לישראל לדחות את הפלישה הקרקעית לעזה

أسعار العملات

الخميس 25 أبريل 2024 10:01 صباحًا

دولار / شيكل

بيع 3.79

شراء 3.77

دينار / شيكل

بيع 5.37

شراء 5.34

يورو / شيكل

بيع 4.08

شراء 4.02

رغم قرار مجلس الأمن.. هل تجتاح إسرائيل رفح؟

%74

%22

%4

(مجموع المصوتين 160)

القدس حالة الطقس