الخميس 15 أغسطس 2024 12:31 مساءً - بتوقيت القدس

מכון ARIJ: הלגליזציה של מאחזים קולוניאליים בבית לחם באה במסגרת "תוכנית ירושלים רבתי"

מנהל היחידה לניטור התיישבות במכון למחקר יישומי - ירושלים (ARIJ), סוהיל חליליה, אמר כי הרחבת גבולות היישוב והלגיטימציה נוספת להקמתם על אדמות נפת בית לחם באים במסגרת "ירושלים רבתי". פרויקט התיישבות".


חליליה הוסיף בהצהרה לסוכנות ופא הרשמית כי יישום פרויקט זה יביא להשמדת שטח של 73 קמ"ר מאדמות נפת בית לחם, השווה ל-11% משטחו הכולל.


הוא ציין כי החלטת רשויות הכיבוש הישראליות להעביר אדמות בנפת בית לחם לטובת "אזור השפעה" למאחז "נחל חילץ", לצורך הפיכתו למושבה, באה במסגרת. ממאמצי המדינה הכובשת "להסדיר את המצב" או "לגיטימציה" של המאחז הקולוניאלי שהוקם על אדמות נפת בית לחם, במיוחד אדמות בית ג'אלה ובתיר תחת השם "נחל הליץ", הן בין חמש המושבות שהן. "הקבינט" של הכיבוש אישר ביוני האחרון "לגיטימציה" ולהפוך אותם למושבות.


חליליה ציין כי הקמת המושבה "נחל חילץ" תביא לתפיסת 600 דונם מאדמות העיירה בתיר, וציין כי היא נמצאת במרחק של מאות מטרים בלבד מהאזור הנקרא (ב').


דו"ח שהוציאה ועדת ההתנגדות לחומות ולהתנחלויות קבע כי רשויות הכיבוש תפסו 4,500 דונם בחודש שעבר, ואישרו 20 תוכניות מבניות למושבות וחמישה אזורי חיץ חדשים.


دلالات

شارك برأيك

מכון ARIJ: הלגליזציה של מאחזים קולוניאליים בבית לחם באה במסגרת "תוכנית ירושלים רבתי"

النشرة الإخبارية

كن الأول في معرفة أهم الأخبار العاجلة فور حدوثها.

ابق على اطلاع على آخر الأخبار، واشترك في خدمة الأخبار العاجلة التي تصل إلى بريدك الإلكتروني يومياً.

بتسجيلك، فأنت توافق على الشروط والأحكام الخاصة بنا وسياسة الخصوصية.