להלן הדילמות העיקריות שכולנו מתמודדים איתן – אלו שאלות שאני שואל את עצמי ואת מקבלי ההחלטות:
• איך להחזיר את החטופים הביתה – כולם – מבלי להיכנע לחמאס?
• איך להבטיח שחמאס לא ישלוט בעזה וימשיך לאיים עלינו מבלי להרוג עוד המון אזרחים פלסטינים חפים מפשע ומבלי לשטח את עזה לחלוטין?
• כיצד מבטיח שעזה לא תונהג על ידי חמאס ושעזה תפורז לאחר המלחמה?
• איך נביא לשיקום עזה, לאיחוד של עזה עם הגדה המערבית ומזרח ירושלים, ולחייב רפורמות עמוקות ברשות הפלסטינית, כולל בחירות דמוקרטיות להנהגה חדשה?
• איך נשים קץ לאשליה שישראל יכולה לשלוט על עם אחר ועל שטחו ולחיות בשלום?
• כיצד נשים קץ לאשליה שאפשר לסגור שני מיליון בני אדם בכלא אחד גדול למשך 18 שנים ולצפות שיהיה שקט?
• איך נבטיח יציבות אצל השכנים שלנו - ירדן ומצרים - כאשר המלחמה נמשכת בעזה ונהרגים המוני פלסטינים אזרחים חפים מפשע?
• כיצד נגייס בתקופה שלאחר המלחמה את התמיכה הקונסטרוקטיבית של מדינות ערב, אלו עם הסכמי שלום עם ישראל ואלה ללא הסכמי שלום עם ישראל?
• איך נשיג את כל האמור לעיל ללא פלישה קרקעית לעזה?





Share your opinion
דילמות על סיום המלחמה