ערבי ובינלאומי

الأحد 17 سبتمبر 2023 11:05 صباحًا - بتوقيت القدس

דיווח: סעודיה הודיעה לממשל האמריקני להפסיק את שיחות הנורמליזציה עם ישראל

גורם רשמי בלשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר כי סעודיה הודיעה לממשל האמריקני להפסיק כל דיון הקשור לנורמליזציה עם ישראל.


הפקיד הישראלי ציין, כפי שפורסם באתר המגזין Elaph, שבבעלות גורמים סעודים, כי ההתנגדות של עמודי התווך של ממשלת נתניהו לכל מחווה כלפי הפלסטינים, וקבלת נתניהו לדרישות עמודי הימין הקיצוני. המיוצג על ידי מפלגות איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', משמעותו כמו כל אפשרות של התקרבות לפלסטינים ובכך לסעודים.


הבכיר הישראלי הדגיש כי ארה"ב הודיעה לישראל על החלטת סעודיה "להפסיק כל דיון עם האמריקנים בנוגע לנורמליזציה או נקיטת צעד כלשהו כלפי ישראל, וכי ההנהגה הישראלית מבולבלת לגבי החלטתה".


מקורות אמריקאים יודעי דבר אמרו כי סעודיה הביאה את הפלסטינים לדיונים בצורה מושכלת כדי שתוכל להחליט על צורת ומועד ההסכם עם הישראלים ולתחום את גבולות מדינתם העצמאית ללא התערבות מבחוץ וללא ישראלים. כפיה, כפי שניסו לעשות בהסכמי אברהם, שלא הצליחו להגיע לשום קונצנזוס.עם הפלסטינים.


לדברי אלף, מידע מצביע על כך שהשר הישראלי לנושאים אסטרטגיים, רון דרמר, המקורב לנתניהו ומי שהיה שגריר בוושינגטון, הדליף חדשות מפוברקות לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", התומך בימין האמריקני. בבעלות יהודים רפובליקנים קיצוניים. מה שתואר - לפי העיתון - כפגישות חשאיות שהפגישו את סגן המלך הסעודי מוחמד בן סלמאן, ונתניהו.


دلالات

شارك برأيك

דיווח: סעודיה הודיעה לממשל האמריקני להפסיק את שיחות הנורמליזציה עם ישראל

أسعار العملات

الخميس 18 أبريل 2024 10:59 صباحًا

دولار / شيكل

بيع 3.78

شراء 3.77

دينار / شيكل

بيع 5.34

شراء 5.32

يورو / شيكل

بيع 4.06

شراء 4.0

رغم قرار مجلس الأمن.. هل تجتاح إسرائيل رفح؟

%72

%23

%5

(مجموع المصوتين 130)

القدس حالة الطقس