פלסטין

ש 30 נוב 2024 2:55 pm - שעון ירושלים

הגעתה של תהלוכת האפוטרופוס של ארץ הקודש לבית לחם, מציינת את תחילת הטקסים הדתיים של חג המולד

ביום שבת אחר הצהריים הגיעה שיירתו של אפוטרופוס ארץ הקודש, האב פרנצ'סקו פאטון, לעיר בית לחם, שהגיעה מהעיר ירושלים, בסימן תחילת הטקסים הדתיים של חגי חג המולד המפוארים וחג קתרין הקדושה. , הפטרון של הקהילה הלטינית, שחל מחר.

התהלוכה, שהחלה מכנסיית מנזר המושיע לאבות הפרנציסקנים בירושלים, שהגיעה למנזר סנט אליאס, התקבלה על ידי סגן האפוטרופוס של ארצות הקודש, פקיד הפרוטוקול, נציג הפרנציסקנים ב. פלסטין, האב איברהים פלץ, ראש עיריית בית ג'אלה עיסא קאסיס, והכומר של הקהילה הלטינית בבית ג'אלה חנה סאלם.

לאחר מכן יצאה התהלוכה, בליווי מספר מכובדים ובני קהילה, לאזור גן העדן, עוברת בכיכר הפעולה הקתולית, ראס אפטאיס ואל-נג'מה, והגיעה לכיכר מאנגר, שם זכתה לקבלת פנים רשמית על האריחים. של כיכר מאנגר, בהגשת מושל בית לחם, מוחמד טאהא אבו-עליא, וסגן ראש עיריית בית לחם חנה חנניה, מנכ"ל המשטרה בנפת בית לחם, תת-אלוף מוראד קנדה, ומפקד מחוז בית לחם. , תא"ל איברהים אבו קישק, נכבדים ואנשי קהילה לטיניים, ומספר רב של תלמידים מבית הספר טרנסנטה והנזירות של סנט ג'וזף, שנשאו סיסמאות, ביניהן: "עזה גאה והחלום נשאר", ו"תנו לנו שלום, תן לנו ילדות."

לאחר שלחצת יד למקבליו, צעדה התהלוכה ברגל ונכנסה לכנסיית המולד, ולאחר מכן ניהלה מיסה מיוחדת בכנסיית קתרין הקדושה, בהשתתפות בני הקהילה.

המושל אבו עליה אמר: "המסר שלנו היום לעולם הוא שארץ השלום נתונה לרצח עם מתמשך וחסר תקדים, וכל עמי העולם חייבים לעמוד לצד עמנו, להשיג את מטרותיהם הלאומיות ולהשיג הכרה בזכויותיהם הצודקות. לפי החוקים הבינלאומיים".

ראש הוועדה הנשיאותית העליונה למעקב אחר ענייני הכנסייה בפלסטין, רמזי חורי, מצדו גינה את השתיקה המחשידה בנוגע למעשי הטבח המתרחשים בפלסטין, והתנאים הקשים של נפת בית לחם, כמו כל שאר הנפות במדינה. , עובר, כתוצאה מהמשך התוקפנות של הכיבוש נגד עמנו ברצועת עזה ובגדה המערבית.

הוא שאל, "איפה אתם, נוצרים בעולם, בנוגע למעשי הטבח המתרחשים בפלסטין? איפה הצדק שבעלי הזכויות מדברים עליו? איפה זכויות האדם והלגיטימיות הבינלאומית?"

שר התיירות והעתיקות חני אל-חייק, מצדו, קרא לקהילה הבינלאומית לעמוד באחריותה כלפי עמנו הפלסטיני הנאבק להשיג את זכויותיו הלגיטימיות, שהפשוטה שבהן היא חופש הדת.

אל-חייק קרא להכרח לנקוט עמדה רצינית ומיידית להפסקת מלחמת רצח העם נגד עמנו ברצועת עזה.

בתורו אמר אפוטרופוס ארץ הקודש, "היום העיר בית לחם עצובה, חסרה אווירה של שמחה ושמחה", והביע את תקוותו למצב טוב יותר בעתיד, כדי שכולם יוכלו לחיות בחופש ובשלום.

הוא הוסיף, "אנו מקווים שהעולם יפעל להשגת שלום צודק בארצות הקודש, כך שניתן יהיה להשיג שלווה, שמחה ואהבה", ואישר את דבריו של האפיפיור פרנציסקוס, "בשלום אנחנו כובשים".

הוא גם הביע את רצונו שחג המולד השנה יהיה קץ למלחמה, ושכולם יחיו בחופש ובכבוד.

הוא אמר, "המסר שלנו לעולם הוא לדאוג ולעבוד כדי שהמלחמה תסתיים, החיים יחזרו שוב, ושהעם הפלסטיני ישיג את זכויותיו הלגיטימיות, כי מגיע לו לחיות בחופש, באושר ובכבוד כמו שאר עמי העולם".

תגים

שתף את דעתך

הגעתה של תהלוכת האפוטרופוס של ארץ הקודש לבית לחם, מציינת את תחילת הטקסים הדתיים של חג המולד

ניוזלטר

היה הראשון לדעת את החדשות החשובות ברגע שהן קורות.

הישאר מעודכן בחדשות האחרונות. הירשם לשירות החדשות הדחופות שמגיע לתיבת הדוא"ל שלך מדי יום.

בהרשמה, אתה מסכים לתנאי השימוש ולמדיניות פרטיות.