אנו יודעים כיצד מתבצע תהליך ייפוי דברים ושיפור תדמיתם בעת ביקור של כל פקיד בכל אתר או מקום, ולמרות שיש הבוחרים להתחנף בגסות, כאשר אמר לשר שמצב המעבר מצוין, וכאשר אותו נוסע הופיע בלשון חלקלקה, מתחנפת וטיפשית, השר, ממה שראה במציאות, אמר: "המצב זבל", וזה לא היה קורה אלמלא אחד הנוסעים עמד ואמר לשר שהמקום כמו פאב בננות, ברמז לחום העז והצפיפות של האנשים ללא מיזוג אוויר, שירותים ומתקנים ציבוריים. זה, כבוד השר, לאחר שהנהלת המעברים התכוננה לביקורך, אז מה לגבי המציאות האמיתית לפני ביקורך הפיקוחי.המעבר היחיד לתושבי הגדה המערבית וירושלים, גשר אל-כראמה, שאי אפשר לתאר את מידת ההשפלה שחווה כל נוסע השב לארץ. ומה שכותבים חלק מהנוסעים על היקף ההשפלה והעלבון מצריך התערבות דחופה, לא רק בנוגע למבנה הגשר, האולמות והמתקנים, אלא גם מבחינת התנהגות העובדים ומשמעתם, ומניעת תופעות נפוצות כמו שוחד ומזיקים אחרים שכל נוסע מכיר, ושר הפנים ושאר הגורמים המוסמכים והרלוונטיים יודעים עליהם.מאז השנה שעברה, כאשר שרי הפנים הירדני והפלסטיני ביקרו במעבר אל-כראמה, יצאו הבטחות לפתור את המשברים מהם סובל הנוסע הפלסטיני. ולאחר שנה שלמה, לא חל שום שיפור, ואפילו לא הבדל קטן, אלא שהמצב עבר מרע לגרוע יותר. אז למה ההתמהמהות וההתעלמות הזו, למרות שהנוסע משלם סכומים עתק של מיסי יציאה וחזרה, ודמי תחבורה מאוטובוס לאוטובוס, ומאוטובוס למזוודות, ועד טיפים לעובדים שהוא משלם בתקווה לעבור?מה שהנוסע הפלסטיני מוציא על המעבר משני צדדיו כמעט שווה למחיר כרטיס טיסה, ואלה הכנסות וסכומים שנתיים גדולים המכניסים הכנסה עצומה לקופה, ובתמורה רמת השירות אינה ניתנת לציון מול מה שמשולם ונגבה מכל נוסע."המצב זבל" פירושו הצורך להאיץ את העבודה בכל הרמות, כדי שמצב זה לא יישאר גורל מכריע המלווה כל נוסע פלסטיני. מחובתו של האח להעלות את רמת השירותים ולפעול להקל על הקשיים במקום ההפך. וכאן אנו מקווים שההבטחות לא יישארו רק דיבורים באוויר, בעוד שהמציאות במעבר נשארת "זבל", כפי שאמר שר הפנים הירדני, כי אין זה הגיוני שגשר אל-כראמה יישאר ללא כבוד.





Share your opinion
למה גשר אל-כראמה נשאר ללא כבוד?