ערבי ובינלאומי

الجمعة 31 مارس 2023 3:04 مساءً - بتوقيت القدس

מה אחרי שהדיחה את טראמפ?

ביום חמישי הגיש בית משפט במדינת ניו יורק כתב אישום פלילי נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ , בתקדים בהיסטוריה של ארה"ב שהוא רק הצעד הראשון בדרך שיפוטית ארוכה.


בית משפט בניו יורק פתח בחקירה ב-2018 על תשלום של 130,000 דולר לשחקנית הפורנוגרפית סטורמי דניאלס לפני הבחירות לנשיאות ב-2016 כדי לכסות על רומן מחוץ לנישואים לכאורה עם דונלד טראמפ.


הסכום לא הוצהר בחשבונות הקמפיין של המועמד הרפובליקני בניגוד לחוקי הבחירות במדינה ונרשם כ"שכר טרחה משפטי" בחשבונות החברה שלו, שבסיסה בניו יורק.


בינואר, התובע המחוזי במנהטן הדמוקרטי, אלווין בראג, הפקיד את התיק הזה בידי חבר מושבעים גדול.


בארצות הברית חבר מושבעים גדול מורכב מאזרחים שנבחרו בהגרלה אשר אחראים לחקירה בסודיות מוחלטת כדי לקבוע אם יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום פורמלי נגד חשוד.


לאחר ששמע את עדויותיהם של מספר עדים, חבר המושבעים הגדול קרא לדונלד טראמפ להעיד באמצע מרץ.
הנשיא לשעבר סירב לכך בעבר וקרא לתומכיו להפגין במחאה נגד "מעצרו" הקרוב.


חבר המושבעים הגדול התכנס ביום חמישי בשעה 14:00 (18:00 GMT) עם שלושה תובעים אחראים על התיק, לפי הניו יורק טיימס. לאחר שלוש שעות של דיונים בדלתיים סגורות, הם אימצו כתב אישום בו לא נחשפו האישומים.


התובעים יצרו קשר עם עורך דינו של דונלד טראמפ ביום חמישי בלילה כדי לקבוע הופעה בבית המשפט בניו יורק כדי לקבל הודעה רשמית על כתב האישום.


אם הוא יסרב הוא יכול להיעצר ואז יהיה צורך "להסגיר" אותו מפלורידה, שבה הוא מתגורר, לניו יורק מאחר שלכל מדינה יש מערכת משפטית משלה.


מושל פלורידה הרפובליקני, רון דסנטיס, אמר בטוויטר שהוא לא ישתף פעולה למרות שהחוקה מונעת ממנו להתנגד להעברה שלו.


וכלי תקשורת אמריקאים דיווחו כי טראמפ יסכים להופיע באופן אישי בבית המשפט בניו יורק, ככל הנראה בתחילת השבוע הבא.


קרל טוביאס, פרופסור למשפטים באוניברסיטת ריצ'מונד בווירג'יניה, אמר: "הוא יצולם, טביעות האצבע שלו יוקלטו, וטראמפ יוצג בפני השופט, שישאל אותו 'על סמך מה הוא יגן על עצמו'". הוא הוסיף כי הוא "בהחלט יודה בחפותו".


עורכי דינו של דונלד טראמפ עשויים לפתוח במאבק משפטי כדי לנסות לבטל את האשמתו, אולי בטענה שהחקירה הייתה פגומה בהליך או בצורה. אם לא יעשו זאת, מהלך הצדק הרגיל מספק שלושה תרחישים לאחר הגשת כתב האישום:
ניתן לבטל חיובים. זה נפוץ יחסית ואולי קשור במיוחד להגעתו של תובע כללי חדש, אבל לא סביר במקרה של דונלד טראמפ.


- הנאשם יכול לעשות הסכם עם הפרקליטות ולהסכים להודות באשמה כדי להימנע ממשפט ולקבל עונש קל יותר. אבל זה לא סביר כי דונלד טראמפ טוען שהוא לא עשה שום דבר רע.


- מערכת המשפט מארגנת משפט, אבל קודם כל יש לכבד נהלים רבים עם דיונים קודמים רבים. שוב, עורכי הדין של דונלד טראמפ עשויים להשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי לדחות את המועד הזה.


- ברור שלא. בארצות הברית, כל מי שהואשם או הורשע בפלילים יכול להתמודד לתפקיד ולהיבחר. החוקה קובעת רק חריג אחד למימוש תפקיד רשמי: השתתפות ב"התקוממות" או "מרד" נגד ארצות הברית.


דונלד טראמפ, שהשיק את הקמפיין שלו בנובמבר האחרון לבחירות לנשיאות 2024, נחקר על ידי מערכת המשפט הפדרלית על תפקידו בהסתערות על בניין הקונגרס (הקפיטול) ב-6 בינואר 2021, אך בשלב זה לא הוגש נגדו אישומים. .

دلالات

شارك برأيك

מה אחרי שהדיחה את טראמפ?

أسعار العملات

الخميس 28 مارس 2024 9:50 صباحًا

دولار / شيكل

بيع 3.69

شراء 3.68

دينار / شيكل

بيع 5.21

شراء 5.19

يورو / شيكل

بيع 4.03

شراء 3.97

هل تستطيع أميركا وإسرائيل استبدال حكم حماس في غزة؟

%15

%82

%3

(مجموع المصوتين 306)

القدس حالة الطقس