ערבי ובינלאומי

الثّلاثاء 18 أبريل 2023 2:11 مساءً - بتوقيت القدس

כוחות הביטחון התוניסאיים סוגרים את מפקדת תנועת הרנסנס

תנועת האופוזיציה Ennahda בתוניסיה אישרה שלשום כי כוחות הביטחון סגרו את כל מטות המפלגה, כולל המטה המרכזי שלה, ומנעו מעובדיה להיכנס אליו.


החלטה זו מגיעה לאחר מעצרו של מנהיג המפלגה ראשיד ג'אנוצ'י על ידי כוחות הביטחון במהלך ארוחת הבוקר בביתו.


"כוח ביטחון נכנס למטה הראשי של המפלגה ודרש מהנוכחים שם לעזוב וסגר אותו... גם כוחות ביטחון אחרים סגרו את כל משרדי המפלגה במדינה ומנעו פגישות שם", אמר מנהיג המפלגה ריאד אל-שועיבי לסוכנות הידיעות הצרפתית.


תנועת עננהדה הודיעה כי מנהיגה, ראשיד ג'אנוצ'י, נעצר ביום שני בערב על ידי יחידת ביטחון שפשטה על ביתו בבירה ולקחה אותו ל"יעד לא ידוע", ולאחר מכן הודיעה כי הוא נחקר בצריף אבטחה בעיר הבירה. עיר בירה.


המפלגה גינתה את המעצר ודרשה לשחררו לאלתר.


רשויות המשפט בתוניסיה לא התייחסו לסיבות המעצר הזה, שמגיע לאחר הצהרות שבהן אמר ג'אנוצ'י כי "ישנה מניעה אינטלקטואלית ואידיאולוגית בתוניסיה שמבססת מלחמת אזרחים".


הוא הוסיף, "אל תדמיין את תוניסיה בלי מפלגה כזו או אחרת, את תוניסיה בלי רנסנס, את תוניסיה בלי אסלאם פוליטי, את תוניסיה בלי שמאל, או כל מרכיב. זה פרויקט למלחמת אזרחים. זה פשע במציאות".


אחמד נגיב אל-שאבי, ראש חזית ההצלה הלאומית, הקואליציה המתנגדת לנשיא קאיס סעיד, שבה משתתף עננהדהא, אמר מצדו כי כוחות המשטרה "מנעו היום ארגון מסיבת עיתונאים לחזית והציבו מחסומים. מול מטה המפלגה".


בנוסף, שני מנהיגי תנועת עננהדה, בלקצ'ם חסן ומוחמד אל-קומאני, נעצרו, לדברי שועיבי.


ג'נוצ'י הובא שוב ושוב בפני הפרקליטות במסגרת חקירתו בתיקים הקשורים לשחיתות וטרור.


מתחילת פברואר נעצרו לפחות עשרים אישים, רובם מתנגדים המשתייכים למפלגת עננהדה ובעלות בריתה, בנוסף לאיש העסקים המשפיע כמאל אל-לטיף ומנהל תחנת רדיו פרטית גדולה.


הנשיא סעיד תיאר את העצורים כ"טרוריסטים" והאשים אותם ב"קשירת קשר נגד הביטחון הפנימי והחיצוני של המדינה".


ארגוני זכויות אדם לא ממשלתיים ראו במסע המעצרים הזה "ניסיון מכוון לחנוק את האופוזיציה, במיוחד ביקורת על הנשיא", ודחקו בסעיד "לעצור את הקמפיין הזה, שיש לו שיקולים פוליטיים".


סעיד מבקש להשלים את הפרויקט הפוליטי שלו המבוסס על מערכת נשיאותית משופרת ולשים קץ למערכת הפרלמנטרית שאושרה בעקבות מהפכת 2011 שהפילה את משטר בן עלי והעלתה את המדינה על נתיב למעבר דמוקרטי ייחודי באזור.


מאז 25 ביולי 2021, תפס סעיד את השלטון ותיקן את החוקה כדי להקים מערכת נשיאותית על חשבון הפרלמנט, שאין לו עוד סמכויות ממשיות.

دلالات

شارك برأيك

כוחות הביטחון התוניסאיים סוגרים את מפקדת תנועת הרנסנס

أسعار العملات

الخميس 28 مارس 2024 9:50 صباحًا

دولار / شيكل

بيع 3.69

شراء 3.68

دينار / شيكل

بيع 5.21

شراء 5.19

يورو / شيكل

بيع 4.03

شراء 3.97

هل تستطيع أميركا وإسرائيل استبدال حكم حماس في غزة؟

%15

%82

%3

(مجموع المصوتين 318)

القدس حالة الطقس